فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕 احکام
⬅️ منظور از «قیام متصل به رکوع» در نماز چیست؟
«استفتائات آیةالله العظمی سیستانی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی دامظلّه
* مژده تسلیم پرچم انقلاب اسلامی
به دستان مبارک حجة بن الحسن المهدی ارواحنافداه انشاءالله ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⤴️ شرح در کلیپ
* داستان «ریش» و «حجاب» ...
💠 با «قرآن کریم» نورانی شویم
سوره مبارکه واقعه آیه ۹۶
فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ
پس به نام پروردگار بزرگ و با عظمت خود تسبيح كن.
https://ia801804.us.archive.org/11/items/MisharyRasyidPerJuz/Mishary/06.mp3
تلاوت جز ششم قرآن بدون دانلود 🌺🌺🌺
التماس دعا
شرح حکمت ۵۳ بخش ۲ جایگاه سخاوت و ایثارگری.mp3
1.19M
🌹سلسله جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت53 بخش دوم
🎙حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
23.mp3
1.69M
#ادعیه
📝 دعای آنحضرت از خدا برای عافیت و شکر عافیت
♻️دعای بیست و سوم صحیفه سجادیه
(لحن عربی)
🎤 حاج میثم#کاظم
📌بارخدایا❗️
بر محمّد و آلش درود فرست
و هر که نسبت به من آهنگ بدی کند،
او را از من بازدار و نیرنگش را از من دور ساز
و شرّش را از من برطرف کن و مکرش را به گلوگاهش برگردان.🤲
#دعای_بیست_و_سوم
#صحیفه_سجادیه
23.mp3
2.6M
#ترجمه
📝دعای آنحضرت از خدا برای عافیت و شکر عافیت
#ترجمه_صوتی دعای بیست و سوم صحیفه سجادیه
#ترجمه
#دعای_بیست_و_سوم
#صحیفه_سجادیه
دعای-بیست-و-سوم-صحیفه-سجادیه-دعا-هنگام-عافیت-و-درخواست-شکر-آن-از-خدا.pdf
682.5K
📝 دعای آنحضرت از خدا برای عافیت و شکر عافیت
♻️متن دعای بیست و سوم صحیفه سجادیه
#پی_دی_اف pdf#
#متن
#دعای_بیست_و_سوم
#صحیفه_سجادیه
💠بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ💠
✳️متن #دعای_بیست و سوم #صحیفه_سجادیه:
💢وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا سَأَلَ اللهَ الْعَافِيَةَ وَ شُكْرَهَا
🔻دعای آن حضرت است هنگامی که سلامت همهجانبه و شکرش را از خدا میخواست
✨﴿1﴾ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَلْبِسْنِي عَافِيَتَكَ ، وَ جَلِّلْنِي عَافِيَتَكَ ، وَ حَصِّنِّي بِعَافِيَتِكَ ، وَ أَكْرِمْنِي بِعَافِيَتِكَ ، وَ أَغْنِنِي بِعَافِيَتِكَ ، وَ تَصَدَّقْ عَلَيَّ بِعَافِيَتِكَ ، وَ هَبْ لِي عَافِيَتَكَ وَ أَفْرِشْنِي عَافِيَتَكَ ، وَ أَصْلِحْ لِي عَافِيَتَكَ ، وَ لَا تُفَرِّقْ بَيْنِي وَ بَيْنَ عَافِيَتَكَ فِي الدُّنْيَا وَ الآْخِرَةِ .
✨﴿2﴾ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ عَافِنِي عَافِيَةً كَافِيَةً شَافِيَةً عَالِيَةً نَامِيَةً ، عَافِيَةً تُوَلِّدُ فِي بَدَنِي الْعَافِيَةَ ، عَافِيَةَ الدُّنْيَا وَ الآْخِرَةِ .
✨﴿3﴾ وَ امْنُنْ عَلَيَّ بِالصِّحَّةِ وَ الْأَمْنِ وَ السَّلَامَةِ فِي دِينِي وَ بَدَنِي ، وَ الْبَصِيرَةِ فِي قَلْبِي ، وَ النَّفَاذِ فِي أُمُورِي ، وَ الْخَشْيَةِ لَكَ ، وَ الْخَوْفِ مِنْكَ ، وَ الْقُوَّةِ عَلَى مَا أَمَرْتَنِي بِهِ مِنْ طَاعَتِكَ ، وَ الِاجْتِنَابِ لِمَا نَهَيْتَنِي عَنْهُ مِنْ مَعْصِيَتِكَ .
✨﴿4﴾ اللَّهُمَّ وَ امْنُنْ عَلَيَّ بِالْحَجِّ وَ الْعُمْرَةِ ، وَ زِيَارَةِ قَبْرِ رَسُولِكَ ، صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ رَحْمَتُكَ وَ بَرَكَاتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلَى آلِهِ ، وَ آلِ رَسُولِكَ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ أَبَداً مَا أَبْقَيْتَنِي فِي عَامِي هَذَا وَ فِي كُلِّ عَامٍ ، وَ اجْعَلْ ذَلِكَ مَقْبُولًا مَشْكُوراً ، مَذْكُوراً لَدَيْكَ ، مَذْخُوراً عِنْدَكَ.
✨﴿5﴾ وَ أَنْطِقْ بِحَمْدِكَ وَ شُكْرِكَ وَ ذِكْرِكَ وَ حُسْنِ الثَّنَاءِ عَلَيْكَ لِسَانِي ، وَ اشْرَحْ لِمَرَاشِدِ دِينِكَ قَلْبِي .
✨﴿6﴾ وَ أَعِذْنِي وَ ذُرِّيَّتِي مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ ، وَ مِنْ شَرِّ السَّامَّةِ وَ الْهَامَّةِ و الْعَامَّةِ وَ اللَّامَّةِ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ شَيْطَانٍ مَرِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ سُلْطَانٍ عَنِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ مُتْرَفٍ حَفِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ ضَعِيفٍ وَ شَدِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ شَرِيفٍ وَ وَضِيعٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ صَغِيرٍ وَ كَبِيرٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ قَرِيبٍ وَ بَعِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ مَنْ نَصَبَ لِرَسُولِكَ وَ لِأَهْلِ بَيْتِهِ حَرْباً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ دَابَّةٍ أَنْتَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا ، إِنَّكَ عَلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ .
✨﴿7﴾ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ مَنْ أَرَادَنِي بِسُوءٍ فَاصْرِفْهُ عَنِّي ، وَ ادْحَرْ عَنِّي مَكْرَهُ ، وَ ادْرَأْ عَنِّي شَرَّهُ ، وَ رُدَّ كَيْدَهُ فِي نَحْرِهِ .
✨﴿8﴾ وَ اجْعَلْ بَيْنَ يَدَيْهِ سُدّاً حَتَّى تُعْمِيَ عَنِّي بَصَرَهُ ، وَ تُصِمَّ عَنْ ذِكْرِي سَمْعَهُ ، وَ تُقْفِلَ دُونَ إِخْطَارِي قَلْبَهُ ، وَ تُخْرِسَ عَنِّي لِسَانَهُ ، وَ تَقْمَعَ رَأْسَهُ ، وَ تُذِلَّ عِزَّهُ ، وَ تَكْسِرَ جَبَرُوتَهُ ، وَ تُذِلَّ رَقَبَتَهُ ، وَ تَفْسَخَ كِبْرَهُ ، وَ تُؤْمِنَنِي مِنْ جَمِيعِ ضَرِّهِ وَ شَرِّهِ وَ غَمْزِهِ وَ هَمْزِهِ وَ لَمْزِهِ وَ حَسَدِهِ وَ عَدَاوَتِهِ وَ حَبَائِلِهِ وَ مَصَايِدِهِ وَ رَجِلِهِ وَ خَيْلِهِ ، إِنَّكَ عَزِيزٌ قَدِيرٌ .
Part04_من دیگر ما ج 10.mp3
9.73M
📗کتاب صوتی
#من_دیگر_ما جلد ۱۰
تربیت بچه های زلال و آزادی استقلال
قسمت 4⃣
✅ هدف از امر به معروف و نهی از منکر چیست؟
🌺 جواب خدای #متقین:
گروهى از اصحاب سبت كه در برابر گناهان ديگران ساكت بودند، به آمران به معروف و ناهیان از منکر می گفتند: چرا اهل گناه را که خدا هلاك كننده آنان يا عذاب كننده آنان به عذابى سخت است، موعظه می کنید؟ امر به معروف و نهی از منکر، كارى غلط است.
آنان در جواب گفتند: ما امر به معروف و نهی از منکر می کنیم تا اولاً در پيشگاه پروردگارمان درباره انجام این واجب الهی، #حجت و #عذر داشته باشيم و ثانیاً شايد اهل گناه با این امر و نهی، دست از گناه بردارند و اهل #تقوا شوند.
✍️ توضیح: هدف از امر به معروف و نهی از منکر، انجام دستور خدا و #باتقوا شدن است. #باتقوا کسی است که #واجبات را انجام می دهد و #گناهان را ترک می کند.
📖 و إِذْ قالَتْ أُمَّةٌ مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذاباً شَديداً قالُوا مَعْذِرَةً إِلى رَبِّكُمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ (اعراف، 164)
آیه شماره 116
🔹 توجیه المسائل
بعضی ها برای گناهانشان توجیهاتی می آورند و سر خودشان کلاه می گذارند. وقتی به آنها می گوییم گناه نکن، جوابهای ساده لوحانه می دهند. مثلاً
1️⃣ غيبت نکن!
🦊 تو روشم ميگم
2️⃣تهمت نزن!
🦊 همه ميگن
3️⃣دروغ نگو!
🦊 مصلحتیه
4️⃣رشوه نگیر! رشوه نده!
🦊 شيرينیه نه رشوه
5️⃣ماهواره نبین!
🦊 شبکه های علمی داره
6️⃣مال حروم نخور!
🦊 پيش سه هزار ميليارد هیچه.
7️⃣ربا نخور!
🦊 همه ميخورن.
8️⃣نگاه به نامحرم نکن!
🦊 يه نظر حلاله.
9️⃣موسيقی حرام گوش نده!
🦊 آخه آرامش بخشه.
🔟 مهمونی حرام نرو!
🦊 يه شب که هزار شب نميشه.
1️⃣1️⃣بخیل نباش! به فقیر کمک کن!
🦊 اگه خدا مي خواست بهش مي داد.
✍️ خدا در قرآن فرموده: «انّما یَتَقَبَّلُ اللهُ مِنَ المتَّقین»: خدا فقط اعمال #متقین را می پذیرد. #متقین کسانی هستند که #واجبات را انجام می دهند و #حرامها را ترک می کنند. پس این توجیهات ، کلاه گداشتن بر سر خود است.
🌷 داستان کوتاه (198)
✅ عبادت بدون #تقوا
در محضر امام صادق (ع) بودیم که سخن از چگونگی اعمال به میان آمد. من گفتم: عمل من چه اندازه اندك است!
امام صادق (ع) فرمود: ای مفضّل آرام باش و استغفار کن و این را بدان که عمل اندك همراه با #تقوا بهتر از عمل بسیار بدون #تقوا است.
از امام پرسیدم: عمل بسیار بدون #تقوا یعنی چه؟
امام فرمود: مثل کسی که مردم را اطعام می کند و به همسایگانش مهربانی می کند و درِ خانه اش به روي مردم باز است، ولی در عین حال اگر عمل #حرامی پیش آید، انجام می دهد. این است عمل بدون #تقوا .
اما شخص دیگري نیز هست که مستحباتی مثل غذا دادن، مهربانی به همسایه و غیره را ندارد، ولی اگر عمل #حرامی برایش اتفاق افتد، ترک می کند.
شخص دوم بهتر از اولی است.
📚 الکافي , جلد۲ , صفحه۷۶
✅ درس اخلاق آیت الله خوشوقت
🌷 راه و رسم زندگی انسانی
📖 خدا گفته: «رسم و راه زندگی انسان این است: انجام #واجبات و ترک #محرمات.» این #تقوای درجه اول است. این بر همه انسانها چون انسان هستند، واجب و الزامی است. کسی مجاز نیست این را ترک کند.
خدا مستحبات و مکروهات را از انسان مطالبه نمیکند؛ اما پای #واجب و #حرام، شلاق گذاشته است؛ چون اگر گوش ندهیم، دنیا خراب میشود؛ انسانها فاسد می شوند؛ ضایع می شوند؛ بیچاره و بدبخت می شوند. خدا این را اجازه نداده است.
این خیانت به انسانهاست که خدا بگوید: «هر کس هر چه گفت و هر چه خواست، دنبالش برود.» نه! این طور نیست. خدا حرف می زند و همه باید به حرف خدا گوش بدهند.
📚 منبع: آثار بندگی، آیت الله عزیز خوشوقت
1402.09.11 استاد حسن یزدی مدار هشتم.mp3
10.38M
🔘نوشتهی مهدی جمشیدی بهبهانه مناظره با دکتر بیژن عبدالکریمی در موضوع حجاب:
☑️ او در جغرافیای هویّتیِ ما نیست/ سنتاندیشیِ متجددانه عبدالکریمی
▪️در مناظرهام با آقای دکتر بیژن عبدالکریمی، در پی مناظره به معنی تقابلی و چالشیاش نبودم و نمیخواستم زورآزمایی معرفتی کنم و در مقام ابطال و انکار باشم، بلکه به دنبال «همافزایی» و «همگرایی» بودم و قصدم این بود که یک «زمینة مشترکِ حداکثری» بیابم. که با تعابیری که با فریاد و خشم و خشونت بیان میشدند دربارۀ جبههای که به آن تعلّق داشتم روبرو شدم که شنیدنش از زبان یک فلسفهدان، تلخ و انگیزهکُش بود: «خوارج»، «طالبانیها»، «جاهلان»، «کوتولهها»، «غضنفرها» و ... .
▪️آقای عبدالکریمی، بهنهایت، وجود و هویّت و خواستهها و معرفتهایش را «ذیل تاریخ تجدّد» تعریف کرده است؛ هرچند در مقام سخن، خود را «در برابر تجدّد» مینمایاند. او بخش عمدهای از مبادیِ معرفتیاش را از متفکّران تجدّدی برگرفته و استقلال نظری ندارد و حتی میخواهد سنّت تاریخیِ ما را از این زاویه بنگرد و بخواند. روشن است که این «رویکرد مستشرقانه»، حاصلی جز زوال و انهدام سنّت ما ندارد و کمترین کمکی به بسط و استقرار آن نمیکند.
🔸تماشای فایل کامل مناظره
🔸مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»