eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2هزار دنبال‌کننده
70.8هزار عکس
74هزار ویدیو
2.9هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
https://ia801804.us.archive.org/11/items/MisharyRasyidPerJuz/Mishary/06.mp3 تلاوت جز ششم قرآن بدون دانلود 🌺🌺🌺 التماس دعا
AUD-20220101-WA0019.mp3
12.68M
وصیت نامه شهید سلیمانی
✅پایان✅
شرح حکمت ۵۳ بخش ۲ جایگاه سخاوت و ایثارگری.mp3
1.19M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 بخش دوم 🎙حجت الاسلام
23.mp3
1.69M
📝 دعای آنحضرت از خدا برای عافیت و شکر عافیت ♻️دعای بیست و سوم صحیفه سجادیه (لحن عربی) 🎤 حاج میثم 📌بارخدایا❗️ بر محمّد و آلش درود فرست و هر که نسبت به من آهنگ بدی کند، او را از من بازدار و نیرنگش را از من دور ساز و شرّش را از من برطرف کن و مکرش را به گلوگاهش برگردان.🤲
23.mp3
2.6M
📝دعای آنحضرت از خدا برای عافیت و شکر عافیت دعای بیست و سوم صحیفه سجادیه
دعای-بیست-و-سوم-صحیفه-سجادیه-دعا-هنگام-عافیت-و-درخواست-شکر-آن-از-خدا.pdf
682.5K
📝 دعای آنحضرت از خدا برای عافیت و شکر عافیت ♻️متن دعای بیست و سوم صحیفه سجادیه pdf#
💠بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ💠 ✳️متن و سوم : 💢وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا سَأَلَ اللهَ الْعَافِيَةَ وَ شُكْرَهَا 🔻دعای آن حضرت است هنگامی که سلامت همه‌جانبه و شکرش را از خدا می‌خواست ✨﴿1﴾ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ أَلْبِسْنِي عَافِيَتَكَ ، وَ جَلِّلْنِي عَافِيَتَكَ ، وَ حَصِّنِّي بِعَافِيَتِكَ ، وَ أَكْرِمْنِي بِعَافِيَتِكَ ، وَ أَغْنِنِي بِعَافِيَتِكَ ، وَ تَصَدَّقْ عَلَيَّ بِعَافِيَتِكَ ، وَ هَبْ لِي عَافِيَتَكَ وَ أَفْرِشْنِي عَافِيَتَكَ ، وَ أَصْلِحْ لِي عَافِيَتَكَ ، وَ لَا تُفَرِّقْ بَيْنِي وَ بَيْنَ عَافِيَتَكَ فِي الدُّنْيَا وَ الآْخِرَةِ . ✨﴿2﴾ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ عَافِنِي عَافِيَةً كَافِيَةً شَافِيَةً عَالِيَةً نَامِيَةً ، عَافِيَةً تُوَلِّدُ فِي بَدَنِي الْعَافِيَةَ ، عَافِيَةَ الدُّنْيَا وَ الآْخِرَةِ . ✨﴿3﴾ وَ امْنُنْ عَلَيَّ بِالصِّحَّةِ وَ الْأَمْنِ وَ السَّلَامَةِ فِي دِينِي وَ بَدَنِي ، وَ الْبَصِيرَةِ فِي قَلْبِي ، وَ النَّفَاذِ فِي أُمُورِي ، وَ الْخَشْيَةِ لَكَ ، وَ الْخَوْفِ مِنْكَ ، وَ الْقُوَّةِ عَلَى مَا أَمَرْتَنِي بِهِ مِنْ طَاعَتِكَ ، وَ الِاجْتِنَابِ لِمَا نَهَيْتَنِي عَنْهُ مِنْ مَعْصِيَتِكَ . ✨﴿4﴾ اللَّهُمَّ وَ امْنُنْ عَلَيَّ بِالْحَجِّ وَ الْعُمْرَةِ ، وَ زِيَارَةِ قَبْرِ رَسُولِكَ ، صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ رَحْمَتُكَ وَ بَرَكَاتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلَى آلِهِ ، وَ آلِ رَسُولِكَ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ أَبَداً مَا أَبْقَيْتَنِي فِي عَامِي هَذَا وَ فِي كُلِّ عَامٍ ، وَ اجْعَلْ ذَلِكَ مَقْبُولًا مَشْكُوراً ، مَذْكُوراً لَدَيْكَ ، مَذْخُوراً عِنْدَكَ. ✨﴿5﴾ وَ أَنْطِقْ بِحَمْدِكَ وَ شُكْرِكَ وَ ذِكْرِكَ وَ حُسْنِ الثَّنَاءِ عَلَيْكَ لِسَانِي ، وَ اشْرَحْ لِمَرَاشِدِ دِينِكَ قَلْبِي . ✨﴿6﴾ وَ أَعِذْنِي وَ ذُرِّيَّتِي مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ ، وَ مِنْ شَرِّ السَّامَّةِ وَ الْهَامَّةِ و الْعَامَّةِ وَ اللَّامَّةِ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ شَيْطَانٍ مَرِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ سُلْطَانٍ عَنِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ مُتْرَفٍ حَفِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ ضَعِيفٍ وَ شَدِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ شَرِيفٍ وَ وَضِيعٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ صَغِيرٍ وَ كَبِيرٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ قَرِيبٍ وَ بَعِيدٍ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ مَنْ نَصَبَ لِرَسُولِكَ وَ لِأَهْلِ بَيْتِهِ حَرْباً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ ، وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ دَابَّةٍ أَنْتَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا ، إِنَّكَ عَلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ . ✨﴿7﴾ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ مَنْ أَرَادَنِي بِسُوءٍ فَاصْرِفْهُ عَنِّي ، وَ ادْحَرْ عَنِّي مَكْرَهُ ، وَ ادْرَأْ عَنِّي شَرَّهُ ، وَ رُدَّ كَيْدَهُ فِي نَحْرِهِ . ✨﴿8﴾ وَ اجْعَلْ بَيْنَ يَدَيْهِ سُدّاً حَتَّى تُعْمِيَ عَنِّي بَصَرَهُ ، وَ تُصِمَّ عَنْ ذِكْرِي سَمْعَهُ ، وَ تُقْفِلَ دُونَ إِخْطَارِي قَلْبَهُ ، وَ تُخْرِسَ عَنِّي لِسَانَهُ ، وَ تَقْمَعَ رَأْسَهُ ، وَ تُذِلَّ عِزَّهُ ، وَ تَكْسِرَ جَبَرُوتَهُ ، وَ تُذِلَّ رَقَبَتَهُ ، وَ تَفْسَخَ كِبْرَهُ ، وَ تُؤْمِنَنِي مِنْ جَمِيعِ ضَرِّهِ وَ شَرِّهِ وَ غَمْزِهِ وَ هَمْزِهِ وَ لَمْزِهِ وَ حَسَدِهِ وَ عَدَاوَتِهِ وَ حَبَائِلِهِ وَ مَصَايِدِهِ وَ رَجِلِهِ وَ خَيْلِهِ ، إِنَّكَ عَزِيزٌ قَدِيرٌ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part04_من دیگر ما ج 10.mp3
9.73M
📗کتاب صوتی جلد ۱۰ تربیت بچه های زلال و آزادی استقلال قسمت 4⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ هدف از امر به معروف و نهی از منکر چیست؟ 🌺 جواب خدای : گروهى از اصحاب سبت كه در برابر گناهان ديگران ساكت بودند، به آمران به معروف و ناهیان از منکر می گفتند: چرا اهل گناه را که خدا هلاك كننده آنان يا عذاب كننده آنان به عذابى سخت است، موعظه می کنید؟ امر به معروف و نهی از منکر، كارى غلط است. آنان در جواب گفتند: ما امر به معروف و نهی از منکر می کنیم تا اولاً در پيشگاه پروردگارمان درباره انجام این واجب الهی، و داشته باشيم و ثانیاً شايد اهل گناه با این امر و نهی، دست از گناه بردارند و اهل شوند. ✍️ توضیح: هدف از امر به معروف و نهی از منکر، انجام دستور خدا و شدن است. کسی است که را انجام می دهد و را ترک می کند. 📖 و إِذْ قالَتْ أُمَّةٌ مِنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذاباً شَديداً قالُوا مَعْذِرَةً إِلى‏ رَبِّكُمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ (اعراف، 164) آیه شماره 116
🔹 توجیه المسائل بعضی ها برای گناهانشان توجیهاتی می آورند و سر خودشان کلاه می گذارند. وقتی به آنها می گوییم گناه نکن، جوابهای ساده لوحانه می دهند. مثلاً 1️⃣ غيبت نکن! 🦊 تو روشم ميگم 2️⃣تهمت نزن! 🦊 همه ميگن 3️⃣دروغ نگو! 🦊 مصلحتیه 4️⃣رشوه نگیر! رشوه نده! 🦊 شيرينیه نه رشوه 5️⃣ماهواره نبین! 🦊 شبکه های علمی داره 6️⃣مال حروم نخور! 🦊 پيش سه هزار ميليارد هیچه. 7️⃣ربا نخور! 🦊 همه ميخورن. 8️⃣نگاه به نامحرم نکن! 🦊 يه نظر حلاله. 9️⃣موسيقی حرام گوش نده! 🦊 آخه آرامش بخشه. 🔟 مهمونی حرام نرو! 🦊 يه شب که هزار شب نميشه. 1️⃣1️⃣بخیل نباش! به فقیر کمک کن! 🦊 اگه خدا مي خواست بهش مي داد. ✍️ خدا در قرآن فرموده: «انّما یَتَقَبَّلُ اللهُ مِنَ المتَّقین»: خدا فقط اعمال را می پذیرد. کسانی هستند که را انجام می دهند و را ترک می کنند. پس این توجیهات ، کلاه گداشتن بر سر خود است.
🌷 داستان کوتاه (198) ✅ عبادت بدون در محضر امام صادق (ع) بودیم که سخن از چگونگی اعمال به میان آمد. من گفتم: عمل من چه اندازه اندك است! امام صادق (ع) فرمود: ای مفضّل آرام باش و استغفار کن و این را بدان که عمل اندك همراه با بهتر از عمل بسیار بدون است. از امام پرسیدم: عمل بسیار بدون یعنی چه؟ امام فرمود: مثل کسی که مردم را اطعام می کند و به همسایگانش مهربانی می کند و درِ خانه اش به روي مردم باز است، ولی در عین حال اگر عمل پیش آید، انجام می دهد. این است عمل بدون . اما شخص دیگري نیز هست که مستحباتی مثل غذا دادن، مهربانی به همسایه و غیره را ندارد، ولی اگر عمل برایش اتفاق افتد، ترک می کند. شخص دوم بهتر از اولی است. 📚 الکافي , جلد۲ , صفحه۷۶
✅ آیا تقوا صرفاً مخصوص زندگی فردی است؟ 🌷 امام خامنه ای: همه ی برادران و خواهران را دعوت می کنم، توصیه می کنم به رعایت در گفتار، در کردار، در موضعگیری، در حرکتهای گوناگون اجتماعی، اقتصادی، سیاسی. (18/5/1392) ✍️ شرح: یعنی انجام و ترک در زندگی فردی و اجتماعی پند 255
درس اخلاق آیت الله خوشوقت 🌷 راه و رسم زندگی انسانی 📖 خدا گفته: «رسم و راه زندگی انسان این است: انجام و ترک .» این درجه اول است. این بر همه انسانها چون انسان هستند، واجب و الزامی است. کسی مجاز نیست این را ترک کند. خدا مستحبات و مکروهات را از انسان مطالبه نمی‌کند؛ اما پای و ، شلاق گذاشته است؛ چون اگر گوش ندهیم، دنیا خراب می‌شود؛ انسانها فاسد می شوند؛ ضایع می شوند؛ بیچاره و بدبخت می شوند. خدا این را اجازه نداده است. این خیانت به انسانهاست که خدا بگوید: «هر کس هر چه گفت و هر چه خواست، دنبالش برود.» نه! این طور نیست. خدا حرف می زند و همه باید به حرف خدا گوش بدهند. 📚 منبع: آثار بندگی، آیت الله عزیز خوشوقت
1402.09.11 استاد حسن یزدی مدار هشتم.mp3
10.38M
🎧 ا ☑️ ورزش و سیاست (واکاوی سخنان رهبر انقلاب در دیدار قهرمانان ورزشی) با تأکید بر: ▪️راهبردهای مواجهه با استکبار در میدان‌های ورزشی ▪️ظرفیت‌های ورزش در ساخت تمدن‌ ایرانی_اسلامی 🎙حجت‌الاسلام دکتر رسول حسن‌یزدی، استاد دانشگاه و فعال عرصه ورزش
🔘نوشته‌ی مهدی جمشیدی به‌بهانه مناظره با دکتر بیژن عبدالکریمی در موضوع حجاب: ☑️ او در جغرافیای هویّتیِ ما نیست/ سنت‌اندیشیِ متجددانه عبدالکریمی ▪️در مناظره‌ام با‌ آقای دکتر بیژن عبدالکریمی، در پی مناظره به معنی تقابلی و چالشی‌اش نبودم و نمی‌خواستم زورآزمایی معرفتی کنم و در مقام ابطال و انکار باشم، بلکه به دنبال «هم‌افزایی» و «هم‌گرایی» بودم و قصدم این بود که یک «زمینة مشترکِ حداکثری» بیابم. که با تعابیری که با فریاد و خشم و خشونت بیان می‌شدند دربارۀ جبهه‌ای که به آن تعلّق داشتم روبرو شدم که شنیدنش از زبان یک فلسفه‌دان، تلخ و انگیزه‌کُش بود: «خوارج»، «طالبانی‌ها»، «جاهلان»، «کوتوله‌ها»، «غضنفرها» و ... . ▪️آقای عبدالکریمی، به‌نهایت، وجود و هویّت و خواسته‌ها و معرفت‌هایش را «ذیل تاریخ تجدّد» تعریف کرده است؛ هرچند در مقام سخن، خود را «در برابر تجدّد» می‌نمایاند. او بخش عمده‌ای از مبادیِ معرفتی‌اش را از متفکّران تجدّدی برگرفته و استقلال نظری ندارد و حتی می‌خواهد سنّت تاریخیِ ما را از این زاویه بنگرد و بخواند. روشن است که این «رویکرد مستشرقانه»، حاصلی جز زوال و انهدام سنّت ما ندارد و کمترین کمکی به بسط و استقرار آن نمی‌کند. 🔸تماشای فایل کامل مناظره 🔸مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
🔘 ▪️این گفتۀ نخستین ایشان که حجاب، یک «حکم تاریخی» است، نه یک «حکم دینی»، یعنی ایشان معتقد به نص‌مندی حجاب نیست و می‌خواهد آن را به ورطة کشاکش آرای دین‌شناسان بیفکند و از این جهت، اعتبار و استحکامش را بزداید؛ حال‌آن‌که چه اصل حجاب و چه حدود آن، هر دو در قرآن کریم آمده است و جای هیچ شک و شبهه‌ای در میان نیست، اما ایشان حتی این امر بدیهیِ دین‌پژوهانه را نیز نمی‌پذیرد. ▪️چهارچوب مفهومی و ادبیات نظریِ عبدالکریمی، از فرط «تکرار» و «کاربست مستمر»، ملالت‌آور شده است؛ چنان‌که در بسیاری از موقعیّت‌ها می‌توان حدس زد که او چه خواهد گفت و از چه منظری به مسأله خواهد نگریست و چه اصطلاحاتی را به کار خواهد گرفت. ▪️عبدالکریمی معتقد است که جامعۀ ایران دچار «شکاف نسلی» شده است و نسل‌های جدیدی از گذشته گسسته‌اند و مسیر دیگری را در پیش گرفته‌اند. او از این جهت، جامعۀ ایران را پاره‌پاره و شکاف‌زده ترسیم می‌کند و بر این باور است که خط هویّتیِ مستمرِ ما، دیگر ادامه ندارد و نسل جدید، آشکارا و جسورانه در برابر سنّت تاریخیِ ما ایستاده‌اند. این روایت او نیز همانند کج‌روایتِ تحلیل‌گران غربی و دنباله‌های سکولاریستیِ داخلیِ آن‌هاست که بارها و بارها شنیده‌ایم. ▪️عبدالکریمی بر این گمان است که از جهاتی، امتداد شریعتی است و در همان مدار به حرکت درآمده است، اما دین و فرهنگ و هویّتی که او از آن سخن می‌گوید امکان‌ها را اقلّی و ناچیز می‌بیند و حتی «تداوم» را نیز ناممکن می‌داند، چه رسد به «تحوّل». ▪️اگر شریعتی می‌خواست روایتی از اسلام عرضه کند که حاصلش انقلاب اجتماعی بود، او اما نومیدانه و منفعلانه، در گوشه‌ای نشسته است و مویه‌کنان، عقب‌نشینی در برابر گردن‌کشیِ تجدّد غربی را توصیه می‌کند. ▪️اسلامِ شریعتی، سودای «انقلاب اجتماعی» داشت و می‌کوشید با صورت‌بندی عمل و خیزش و جنبش، راه تازه بگشاید و جامعۀ ایران را بسیج کند. در مقابل، اسلامِ عبدالکریمی حتی از گره‌گشایی در برابر خُرده‌مسألۀ اجتماعیِ «کشف حجاب» نیز عاجز است و در میانۀ مصلحت و حقیقت، جانب مصلحتِ موهوم و خیالی را می‌گیرد و این سنگر نمادین و هویّتی را به جریان تجدّد واگذار می‌کند. او هیچ حّساسیّت و حرارتی ندارد و در برابر عربده‌های روایتی و واقعیّت‌های تنگ‌دامنة تلخ، اسیر هراس و انفعال می‌شود و «عقلانیّت» را در «عقب‌نشینی» می‌بیند. 🔸مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ☑️ الگوی وصل ▪️حجت‌الاسلام دکتر علی نهاوندی، استاد حوزه علمیه معتقد است که مرحوم علامه طباطبایی(ره) به عنوان یک شخصیت الگو و الهام‌بخش در جریان معاصر، حلقۀ وصلِ دو بال «وحی و عقل» هستند و از این منظر باید به تحلیل آثار گران‌سنگ ایشان همت گماشت. 🔻فایل کامل مدار هفتم را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید.
پاس گل توماج به حکومت - @mrtahlilgar.mp3
11.95M
🔗 پاس گل عجیب توماج صالحی به حکومت در ویدئوی اخر / این برنامه با هماهنگی اطلاعات ساخته شده؟ 🎙 صحبت های عجیب و غریب توماج صالحی کمی بعد از آزادی و قبل از بازداشت مجدد. این صحبت ها با هماهنگی سرویس های اطلاعاتی ایران ضبط شده است؟ شاید مرور این ویدئو قضاوت شما را درباره آنچه توسط توماج صالحی منتشر شده به طور کلی تغییر دهد....
41.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 پاس گل عجیب توماج صالحی به حکومت در ویدئوی اخر / این برنامه با هماهنگی اطلاعات ساخته شده؟ 🎥 صحبت های عجیب و غریب توماج صالحی کمی بعد از آزادی و قبل از بازداشت مجدد. این صحبت ها با هماهنگی سرویس های اطلاعاتی ایران ضبط شده است؟ شاید مرور این ویدئو قضاوت شما را درباره آنچه توسط توماج صالحی منتشر شده به طور کلی تغییر دهد....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 تا انتها ببینید میگوید ما قانونی داریم به نام "چمن زنی" بر اساس ان هر چند سال یک بار باید حمله کنیم به غزه و عده ای را بکشیم... این صحبت های دکتر نورمن فینکلشتاین، یهودی منتقد صهیونیسم، در مورد اصطلاح چمن زنی (mowing the lawn) است....