eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2.1هزار دنبال‌کننده
81.1هزار عکس
86.7هزار ویدیو
3.3هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
9.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎞 اشکی برای هور 👤محمدرضا نصیری؛ پژوهشگر و منتقد سینما 📍مهدی جعفری در فیلم «اشک هور» به سراغ روایت زندگی سردار شهید علی هاشمی رفته اما نتوانسته همچون تولیدات سابق خود، درام کامل و بدون ضعفی را به مخاطب هدیه کند.
🔸انسان مقاوم و علوم انسانی گفتگو با: 👤دکتر حمید عباس‌زاده ⏰ ۱۲ دی‌
🔸انسان مقاوم و علوم انسانی گفتگو با: 👤دکتر حمید عباس‌زاده ⏰ ۱۲ دی‌
سید صادق موسوی نژاد.mp3
8.21M
🔸انسان مقاوم و علوم انسانی 👤حمید عباس‌زاده انسان و روایتگری 2:12 کمک ادبیات مقاومت به انسان 4:51 کارکرد معرفتی ادبیات 6:37 تنوع فرهنگی و موجودیت انسان 9:13 مرزهای برساختی جدید 12:37 دیگری در ادبیات تطبیقی 15:19
سید صادق موسوی نژاد.mp3
8.21M
🔸انسان مقاوم و علوم انسانی 👤حمید عباس‌زاده انسان و روایتگری 2:12 کمک ادبیات مقاومت به انسان 4:51 کارکرد معرفتی ادبیات 6:37 تنوع فرهنگی و موجودیت انسان 9:13 مرزهای برساختی جدید 12:37 دیگری در ادبیات تطبیقی 15:19
| 📌شاهکاری برای همه سنین ✍🏻سیدمحمد مهدی شرف‌الدین 🔸مثل روز برایم روشن بود که انیمیشن پسر دلفینی جوایز متعددی را در جشنواره امسال به خودش اختصاص خواهد داد؛ انیمیشنی که برخلاف بسیاری از فیلم‌های جشنواره امسال، همه‌چیزش با همه‌چیزش تناسب دارد؛ نویسنده به درستی می‌داند چگونه شخصیت قهرمان و ضدقهرمان را در کنار هم قرار دهد و با تعلیقی طنزآلود، فرهنگ‌ بومی جنوب کشور و اهمیت مساله خانواده را به تصویر بکشد. کارگردان هم به خوبی از پس ارائه تصویری با کیفیت و همچنین موسیقی حرفه‌ای در تدوین نسخه نهایی برآمده است. 🔹اما من قصد دارم سه نکته مهم را در مورد این انیمیشن ذکر کنم که شاید کمتر به آنها توجه شده است: ✔️ نکته اول اینکه این انیمیشن به درستی و با ظرافت تمام، مساله شهرت و خاص‌بودن را که سکه رایج امروز جهان ماست و برای نسل کودک و نوجوان ما به یک بیماری تبدیل شده، زیر سوال برده و ملاک‌های مهمتری را برای قدرتمندی ذکر می‌نماید. ✔️نکته دوم اینکه این انیمیشن به دور از کلیشه‌های جنسی و جنسیتی، یک ارتباط سالم را بین کاراکتر دختر و پسر به تصویر کشیده و ایجاد رابطه بر اساس اصول انسانی را به مخاطب کودک و نوجوان خود آموزش می‌دهد. ✔️نکته سوم نیز اینکه این انیمیشن به دور از هرگونه شعارزدگی، اهمیت تعلق آب‌های خلیج فارس به ایران و امنیت آنها برای مردم را به مخاطب می‌فهماند؛ نام‌گذاری پسر دلفینی با عنوان «آبان» یعنی فرشته مُوکل آبها، پیامی عمیق را به تمام مخاطبین ایرانی منتقل خواهد کرد. ♨️ این موارد را گفتم که بگویم، گول انیمیشن‌بودن پسر دلفینی را نخورید؛ این فیلم برای همه سنین درس‌آموز است.
| 📌شاهکاری برای همه سنین ✍🏻سیدمحمد مهدی شرف‌الدین 🔸مثل روز برایم روشن بود که انیمیشن پسر دلفینی جوایز متعددی را در جشنواره امسال به خودش اختصاص خواهد داد؛ انیمیشنی که برخلاف بسیاری از فیلم‌های جشنواره امسال، همه‌چیزش با همه‌چیزش تناسب دارد؛ نویسنده به درستی می‌داند چگونه شخصیت قهرمان و ضدقهرمان را در کنار هم قرار دهد و با تعلیقی طنزآلود، فرهنگ‌ بومی جنوب کشور و اهمیت مساله خانواده را به تصویر بکشد. کارگردان هم به خوبی از پس ارائه تصویری با کیفیت و همچنین موسیقی حرفه‌ای در تدوین نسخه نهایی برآمده است. 🔹اما من قصد دارم سه نکته مهم را در مورد این انیمیشن ذکر کنم که شاید کمتر به آنها توجه شده است: ✔️ نکته اول اینکه این انیمیشن به درستی و با ظرافت تمام، مساله شهرت و خاص‌بودن را که سکه رایج امروز جهان ماست و برای نسل کودک و نوجوان ما به یک بیماری تبدیل شده، زیر سوال برده و ملاک‌های مهمتری را برای قدرتمندی ذکر می‌نماید. ✔️نکته دوم اینکه این انیمیشن به دور از کلیشه‌های جنسی و جنسیتی، یک ارتباط سالم را بین کاراکتر دختر و پسر به تصویر کشیده و ایجاد رابطه بر اساس اصول انسانی را به مخاطب کودک و نوجوان خود آموزش می‌دهد. ✔️نکته سوم نیز اینکه این انیمیشن به دور از هرگونه شعارزدگی، اهمیت تعلق آب‌های خلیج فارس به ایران و امنیت آنها برای مردم را به مخاطب می‌فهماند؛ نام‌گذاری پسر دلفینی با عنوان «آبان» یعنی فرشته مُوکل آبها، پیامی عمیق را به تمام مخاطبین ایرانی منتقل خواهد کرد. ♨️ این موارد را گفتم که بگویم، گول انیمیشن‌بودن پسر دلفینی را نخورید؛ این فیلم برای همه سنین درس‌آموز است.
9.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎞 ابتذال تاریخ 👤مجید رنگی؛ پژوهشگر و منتقد سینما 📍فیلم «تاکسیدرمی» با یک فیلمنامه سردرگم و مشوش، سعی دارد تا یک موضوع تاریخی مهم را با سطحی‌ترین لایه‌های روایی، به مخاطب عرضه کند و به همین دلیل، موفقیت چندانی ندارد.
9.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎞 ابتذال تاریخ 👤مجید رنگی؛ پژوهشگر و منتقد سینما 📍فیلم «تاکسیدرمی» با یک فیلمنامه سردرگم و مشوش، سعی دارد تا یک موضوع تاریخی مهم را با سطحی‌ترین لایه‌های روایی، به مخاطب عرضه کند و به همین دلیل، موفقیت چندانی ندارد.
| 📌آرام شبیه همان مردمان ✍🏻محمدرضا زهرایی 🔸 مردآرام یک فیلم مساله‌مند، متعهد نسبت به مهاجرین افغانستانی در ایران و بی ادعاست. آرام شبیه مردمان افغانستان...! این فیلم به کارگردانی بهنوش صادقی و با بازی مهدی هاشمی و شمیلا شیرزاد وارد جشنواره فجر امسال شد. شخصیت اصلی فیلم، مردی به نام زمان، از مهاجرین افغانستانی در ایران است. 🔹 زمان با بارقه‌ای از امید در چشمانش از چاه خارج می‌شود. به زودی معلوم می‌شود که اشتیاق زمان برای نوعروسی است که در کنار او قرار می‌گیرد. زمان خودش هم با دیدن عروسش جا می‌‎خورد. عروسی خُرد با مردی بیش از میان‌سال و هراس دخترک نشان از ازدواج اجباری است. در ابتدا ترس و وحشت شدید دخترک و آرامش زمان، تصویر مردی سنگدل و ستمکار را از زمان می‌سازد ولی به تدریج و به آرامی به ایمان و صبر و رحم و ایثارو نجابت زمان او را مردی جوانمرد معرفی می‌کند که از خودش می‌گذرد و خواست و آرزوی دخترک خواست او می‌شود. 🔸نوبهار، عروس مرد آرام، آرزوی درس‌خواندن دارد و مرد آرام با همه مشکلاتی که برای تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی وجود دارد آنرا فراهم می‌کند. زمان شرایط آرامی برای نوبهار فراهم می‌کند ولی با پیدا شدن نامزد قبلی نوبهار، ناآرامی به فیلم برمی‌گردد. «آگاهی» آن گمشده دخترک افغانستانی است. نامزد نوبهار و زمان در یک کشمکش قرار می‌گیرند ولی زمان طرف آگاهی است و خودش هم به دنبال آگاهی است. 🔹این فیلم بدون درگیرشدن در شعارهای فمنیستی یا سیاسی، شرایط در افغانستان را به‌گونه‌ای بد نشان می‌دهد که ازدواج اجباری راه گریز بهتری‌ست نسبت به آن شرایط بد؛ در واقع بحران‌های اقتصادی و امنیتی شرایط زمینه‌ای برای یک مساله اجتماعی را فراهم کرده است. لوکیشن فیلم بنحوی است که مخاطب فکر می‌کند در افغانستان است. کارگردان از کنار دستگاه‌های متولی مهاجرین در ایران عبور می‌کند ولی جامعه حاشیه‌ای و جدایی‌گزینی را نشان می‌دهد که نتیجه سیاست های مهاجرتی ایران در قبال مهاجرین فارسی زبان افغانستانی است. 🔸جامعه‌ای که به دلیل اشتراکات بسیار زیاد می‌توانست با سیاست ادغام فرصت‌های بی‌نظیری ایجا کند ولی سیاست‌های طرد و بازگشت که مهاجر را با وجود سی سال حضور همچنان مهاجر، دیگری و بیگانه نگه می‌دارد، نه امکان شکوفایی استعدادها به مهاجر می‌دهد و نه امکان بهرمندی از فرصت‌ها به جمهوری اسلامی. 🔹دستورالعمل‌های سلیقه‌ای درباره مهاجرین حتی در مقابل دستور حکیمانه رهبری معظم انقلاب درباره ثبت نام همه دانش‌آموزان مهاجر حتی بدون مدرک در مدارس، دیده می‌شود؛ آگاهی، سواد و امید نه تنها یک حق برای کودکان افغانستانی مهاجر است بلکه فرصت‌های نامحدودی برای ایران و افغانستان فراهم می‌کند.
| 📌آرام شبیه همان مردمان ✍🏻محمدرضا زهرایی 🔸 مردآرام یک فیلم مساله‌مند، متعهد نسبت به مهاجرین افغانستانی در ایران و بی ادعاست. آرام شبیه مردمان افغانستان...! این فیلم به کارگردانی بهنوش صادقی و با بازی مهدی هاشمی و شمیلا شیرزاد وارد جشنواره فجر امسال شد. شخصیت اصلی فیلم، مردی به نام زمان، از مهاجرین افغانستانی در ایران است. 🔹 زمان با بارقه‌ای از امید در چشمانش از چاه خارج می‌شود. به زودی معلوم می‌شود که اشتیاق زمان برای نوعروسی است که در کنار او قرار می‌گیرد. زمان خودش هم با دیدن عروسش جا می‌‎خورد. عروسی خُرد با مردی بیش از میان‌سال و هراس دخترک نشان از ازدواج اجباری است. در ابتدا ترس و وحشت شدید دخترک و آرامش زمان، تصویر مردی سنگدل و ستمکار را از زمان می‌سازد ولی به تدریج و به آرامی به ایمان و صبر و رحم و ایثارو نجابت زمان او را مردی جوانمرد معرفی می‌کند که از خودش می‌گذرد و خواست و آرزوی دخترک خواست او می‌شود. 🔸نوبهار، عروس مرد آرام، آرزوی درس‌خواندن دارد و مرد آرام با همه مشکلاتی که برای تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی وجود دارد آنرا فراهم می‌کند. زمان شرایط آرامی برای نوبهار فراهم می‌کند ولی با پیدا شدن نامزد قبلی نوبهار، ناآرامی به فیلم برمی‌گردد. «آگاهی» آن گمشده دخترک افغانستانی است. نامزد نوبهار و زمان در یک کشمکش قرار می‌گیرند ولی زمان طرف آگاهی است و خودش هم به دنبال آگاهی است. 🔹این فیلم بدون درگیرشدن در شعارهای فمنیستی یا سیاسی، شرایط در افغانستان را به‌گونه‌ای بد نشان می‌دهد که ازدواج اجباری راه گریز بهتری‌ست نسبت به آن شرایط بد؛ در واقع بحران‌های اقتصادی و امنیتی شرایط زمینه‌ای برای یک مساله اجتماعی را فراهم کرده است. لوکیشن فیلم بنحوی است که مخاطب فکر می‌کند در افغانستان است. کارگردان از کنار دستگاه‌های متولی مهاجرین در ایران عبور می‌کند ولی جامعه حاشیه‌ای و جدایی‌گزینی را نشان می‌دهد که نتیجه سیاست های مهاجرتی ایران در قبال مهاجرین فارسی زبان افغانستانی است. 🔸جامعه‌ای که به دلیل اشتراکات بسیار زیاد می‌توانست با سیاست ادغام فرصت‌های بی‌نظیری ایجا کند ولی سیاست‌های طرد و بازگشت که مهاجر را با وجود سی سال حضور همچنان مهاجر، دیگری و بیگانه نگه می‌دارد، نه امکان شکوفایی استعدادها به مهاجر می‌دهد و نه امکان بهرمندی از فرصت‌ها به جمهوری اسلامی. 🔹دستورالعمل‌های سلیقه‌ای درباره مهاجرین حتی در مقابل دستور حکیمانه رهبری معظم انقلاب درباره ثبت نام همه دانش‌آموزان مهاجر حتی بدون مدرک در مدارس، دیده می‌شود؛ آگاهی، سواد و امید نه تنها یک حق برای کودکان افغانستانی مهاجر است بلکه فرصت‌های نامحدودی برای ایران و افغانستان فراهم می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خبر خوب سخنگوی دولت برای شب عید! 🔹‌خیلی هم عالی! پس دلار و سکه و تورم چی؟ احساس نمی کنید اولویت هاتون اشتباهه؟!