eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2.1هزار دنبال‌کننده
80هزار عکس
85.1هزار ویدیو
3.3هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄ 🍃 *ادامه شـــــــرح خـطبــه ١۶٠ نـهـج‌البـــــلاغـه*🍃 🔻🔻 ⭐ *بخش اول حمد و ستایش خداوند* ⭐ 🔻🔻🔻 🔵امام(عليه السلام) در *بخش اوّل خطبه* ، نخست به *چهار موضوع* به صورت بسيار فشرده اشاره مى فرمايد: *امر خداوند، رضا، داورى و عفو او.* 🔸مى فرمايد: *«فرمان او قطعى و حکيمانه است»* يعنى در عين قاطعيت، آميخته با حکمت است; نه همچون اوامر مستبدان و قدرتمندان زورگو که فرمان قطعى مى دهند، اما حکمتى در آن وجود ندارد. 🔴« *امر* » در اين جمله، معناى وسيعى دارد; هم *اوامر تکوينى* را شامل مى شود، مانند « فرمان او هنگامى که چيزى را اراده کند، مى گويد: موجود باش، آن هم فوراً موجود مى شود!». و هم *اوامر تشريعيه* را : « *خداوند شما را به عدالت و احسان و کمک به خويشان امر مى کند* ». 💠 و در هر حال *اوامر او داراى حکمت، و فوايد بى شمارى است که عايد بندگان مى شود.* در جمله سوّم از *داورى خدا* سخن مى گويد و مى فرمايد: 🔸 *«با علم و آگاهى داورى مى کند»* نه مانند بسيارى از انسان ها که داورى شان ناآگاهانه و آميخته با جهل است. و در چهارمين جمله مى فرمايد: 🔹« *و با حلم و بردبارى عفو مى کند* » آرى، *عفو او با حلم او آميخته است و کسانى را که عفو کرد، مؤاخذه و مجازات نمى کند.* نه همچون انسان ها که گاه بر سر لطف مى آيند و عفو مى کنند و گاه بر سر غضب مى نشينند و عفو شدگان را مجازات مى کنند. 🟪 سپس امام(عليه السلام)، با ذکر اين اوصاف چهارگانه به سراغ *حمد و ستايش خدا* مى رود; *حمدى که هشت بار در اين بخش تکرار شده و در هر مرحله، وصف خاصى براى آن شده است* 🟦اين حمد و سپاس، *جامع ترين حمدها* است; نه زمان محدودى دارد، نه تعداد معين، نه مکان خاصى دارد و نه قصور و حجابى. سراسر زمان و مکان را پر مى کند و به پيشگاه حق مى رسد و برترين حمدهاست. 🍃🌹🍀🌹🍃 https://chat.whatsapp.com/J0b3DjS6iwt5UrkOrNNe5g 🍃🍃🍃🍃 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
┄┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄ 🍃 *در ادامه شـــــــرح خـطبــه ١۶٠ نـهـج‌البـــــلاغـه*🍃 🔻🔻 *بخش دوم : درک عظمت خدا* ✳️ جهانى را که مى بينيم و درک مى کنيم با تمام عظمتى که دارد در برابر آن چه نمى بينيم و درک نمى کنيم قطره اى در برابر درياست. ✅ دانشمندان امروز از عوالمى خبر مى دهند که کره زمين ما در برابر آن مانند نقطه کوچکى است در گوشه کتاب بزرگى از يک کتابخانه عظيم! از کرات بزرگى در آسمان خبر مى دهند که سى ميليارد برابر کره زمين است! از سياه چاله هاى بزرگى سخن مى گويند که سه ميليارد برابر خورشيد ماست (سياه چاله ها اجرام فوق العاده سنگينى اند که همه چيز را در خود جذب مى کنند; حتى نور را که در برخورد با ساير اجرام بازگشت دارد و به همين دليل در نظر ما در پهنه آسمان، به صورت چاله هاى سياهى خودنمايى مى کند). 🟪آرى، *عالم ملک و ملکوت، آن قدر گسترده است که عقول از درک آن، عاجز است* و افکار درباره آن حيران و توجّه به اين حقيقت ما را به عظمت آفريننده آن آشنا مى سازد و اين *بزرگ ترين درس توحيد و خداشناسى* است. ✴️سپس در تکميل اين سخن مى افزايد: «(آرى!) آن کس که قلبش را از همه چيز تهى کند و فکرش را به کار گيرد تا بداند چگونه عرش را برپا ساخته اى و مخلوقاتت را آفريده اى، چگونه کرات آسمان را در هوا معلّق کرده اى، و زمينت را بر روى امواج آب، گسترده اى، به يقين ديده فهمش وا مى ماند; عقلش مبهوت مى شود; شنوايى اش حيران، و انديشه اش سرگردان مى ماند!!» 💠امام(عليه السلام) در اين تعبيرات زيبا و پرمعنا انگشت اشارت روى *چهار موضوع از عظمت آفرينش* نهاده: *برپا کردن عرش* ، *آغاز آفرينش* ، *معلّق بودن کرات در آسمان* و *پيدايش زمين از زير آب* که هر يک از ديگرى شگفت انگيزتر است و به دنبال آن روى *چهارگونه از آثار حيرت و سرگردانى* تکيه کرده: 🟪 *خستگى چشم* ، *مبهوت شدن عقل* ، *واله شدن گوش* ، *حيران شدن فکر* . 🔴درباره تفسير *عرش* ، سخن بسيار است; اما آن چه از *آية الکرسى* استفاده مى شود اين است که *عرش، عالمى است فوق اين آسمان و زمينى که ما مى بينيم;* زيرا مى فرمايد: « *وَسِعَ کُرْسِيُّهُ السَّمَواتِ وَ الاَْرْضَ* » سپس اين دو تعبير کنايه اى از درجات مختلف عظمت شد. *قرآن آسمان و زمينى را که ما مى بينيم کرسى خدا مى شمارد;* بنابراين *عرش او مرتبه اى بالاتر از آن است.* از اين رو *ممکن است عرش اشاره به عالم ماوراى طبيعت يعنى عالم فرشتگان و کروبيان باشد و يا عالمى ازجهان ماده، ماوراى آنچه در دسترس ماست.* 🟡آرى، به يقين هر چه انسان درباره نظام جهان آفرينش و شگفتى هاى آن، چه در مورد آغاز خلقت و چه در ادامه راه مى انديشد، حيران تر مى شود; *حيرتى آميخته با عشق آفريننده اين دستگاه با عظمت و حيرتى توأم با شناخت و معرفت ذات پاک او.* ⭕💎⭕💎⭕💎⭕ https://chat.whatsapp.com/J0b3DjS6iwt5UrkOrNNe5g 🍃🍃🍃🍃 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🤚🕗 کبوترانه رسیدم به آستان حرم همیشه روی سرم سایه ی امان حرم شکسته دل که بیایی همیشه جا داری میان صحن ه پر از خیر آستان حرم خدا کند که به حقّ دعای خیر رضا ع به دست ما برسد برکت عیان حرم ❤️ 🌤أللَّھُمَ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪَ ألْفَرَج🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای خدای مهربانم ... ای عاشقانۀ دل کوچک من ... گفتی فاصله‌ات با من یک نفس است گفتی تو از اهل زمین جدا شو، من سکوتت رامعنا می‌کنم… ای آرامش مطلق ... دلم تو را می‌خواهد همین کنار ، نزدیکِ نزدیک ، بی ترسِ فرداها دلم می‌خواهد تنها تو را نفس بکشد… 《《معبودم صدهزار مرتبه شکرت برای همه داشته ها و نداشته هامون ... 《《شکرت برای همه نعمت هایی که دادی و ما نمی بینیم ... ☆دوسِت دارم آرامشِ من 💜🌱 " آمیـن "🌸🍃 *اللهم‌عجل‌لولیڪ‌الفرج*
AUD-20220306-WA0001.m4a
11.52M
🌻📚🌻توجه ⚘ توجه 🌻📚🌻 ⚠️توصیه می شود دقیق و تا پایان گوش دهید 🌻📡🌻فایل صوتی سخنرانی امیر حاتمی؛ وزیر سابق وزارت دفاع و پشتیبانی و مشاور فعلی فرماندهی معظم کل قوای نیروهای مسلح ج.ا.ا درروز خجسته « پاسدار» و تحلیل بسیار دقیق و جامع جنگ بین روسیه و اکراین و واقعیت های جذاب و شنیدنی پشت پرده این جنگ، که بسیار قابل تامل است.لطفا با دقت و حوصله گوش کنید و برای دیگران هم ارسال کنید.باتشکر
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 *حاجت* 🔷🔸اگر بهترین دوستمان گرفتار باشد، حاجتی جز رفع گرفتاری او داریم؟ مگر نه اینکه تو بهترین دوست ما هستی؟ و مگر نه اینکه بزرگترین گرفتاری تو زندان غیبت است؟ پس باید بزرگترین حاجت من هم آمدن تو ‌باشد. *صبحتون مهدوی*
AUD-20220310-WA0040.mp3
1.56M
*اسلام ، میان مسلمین هم وجود دارد و هم وجود ندارد*❗
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️چه اعمالی انجام دهيم تا گنجايش و ظرفيت ذهن و دلمان بالا رود؟ 🔷انسان ها به طور فطری به کمال گرایی گرایش دارند و به دنبال آن هستند. فیاضیت و عدالت الهی ایجاب می‌کند که هر کس قابلیت رسیدن به را دارد و همه شرایط لازم نیز برای رسیدن به آن فراهم شده است. این مسیر با و برخواسته و در راستای طی می شود. مهمترین عامل افزایش ظرفیت انسان این است که اولا داشته باشد، و ثانیا سعی کند که در است کسب نماید، و ثالثا به هر چه آموخت کند. این راهبرد و راهکار دائما به او کمک می کند تا خویش را بیافزاید و به خدای متعال که ظرف بی نهایت هستی است نزدیک شود. 🔷افرادی که تصمیم به کسب سعه ی وجودی دارند، را بر و ، در عمل ترجیح می دهند. امام سجاد علیه السلام مى فرمایند: «من عمل بما افترض الله علیه فهو من اعبد الناس؛ هر کس به آنچه خدا بر او کرده عمل کند، از عابدترین مردم مى باشد». بنابراین و بر هر چیزى ترجیح دارد، که هیچ وسیله ای به اندازه انجام واجبات و ترک معاصی، انسان را به خدا نزدیک نمی کند و قلب مومن را پالایش نمی دهد. خداوند متعال در حدیث قدسی فرمود: بنده ام با هیچ وسیله ای دوست داشتنی تر از محبوب من نمی شود. 📕میزان الحکمه (محمدی ری شهری، محمد) ج ۲، ص ۶۹۱ @tabyinchannel
خطبه ۱۶۰ بند ۳ و ۴.m4a
6.26M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه 🔸سهم روز دویست و هشتم 📔 خطبه ۱۶۰ بند ۳ و ۴ 📣 صوت نهج البلاغه
📣📣🌿🌹﷽🌹🌿📣📣 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه 🔸 سهم روز دویست و هشتم 📣 ادامه خطبه ۱۶۰ بند ۳ و ۴ 3⃣ وصف اميدواری به خدا ♦️به گمان خود ادّعا دارد که به خدا اميدوار است! به خدای بزرگ سوگند! که دروغ می گويد، چه می شود او را که اميدواری در کردارش پيدا نيست؟ پس هر کس به خدا اميدوار باشد بايد، اميد او در کردارش آشکار شود. هر اميدواريی جز اميد به خدای تعالی ناخالص است و هر ترسی جز ترس از خدا نادرست است. گروهی در کارهای بزرگ به خدا اميد بسته و در کارهای کوچک به بندگانِ خدا روی می آورند؛ پس حقِّ بنده را ادا می کنند و حقِّ خدا را بر زمين می گذارند، چرا در حقِّ خدای متعال کوتاهی می شود و کمتر از حقِّ بندگان رعايت می گردد. آيا می ترسی در اميدی که به خدا داری دروغگو باشی؟ يا او را در خور اميد بستن نمی پنداری؟ اميدوار دروغين اگر از بنده خدا ترسناک باشد، حقِّ او را چنان رعايت کند که حقَّ پروردگار خود را آن گونه رعايت نمی کند، پس ترس خود را از بندگان آماده و ترس از خداوند را وعده ای انجام نشدنی می شمارد و اينگونه است کسی که دنيا در ديده اش بزرگ جلوه کند و ارزش و اعتبار دنيا در دلش فراوان گردد که دنيا را بر خدا مقدّم شمارد و جز دنيا به چيز ديگری نپردازد و بنده دنيا گردد. 4⃣ سیری در زندگی پیامبران «برای انتخاب الگوهای ساده زیستی» ♦️برای تو کافی است که راه و رسم زندگی پيامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) را اطاعت نمايی تا راهنمای خوبی برای تو در شناخت بدی ها و عيب های دنيا و رسوايی ها و زشتی های آن باشد، چه اينکه دنيا از هر سو بر پيامبر(صلی الله علیه و آله) بازداشته و برای غير او گسترانده شد، از پستان دنيا شير نخورد و از زيورهای آن فاصله گرفت. اگر می خواهی دومی را، موسی(علیه السلام) (کسی که با خدا سخن گفت) و زندگی او را توصيف کنم، آنجا که می گويد: «پروردگارا! هر چه به من از نيکی عطا کنی نيازمندم». به خدا سوگند! موسی(علیه السلام) جز قرص نانی که گرسنگی را برطرف سازد چيز ديگری نخواست، زيرا موسی(علیه السلام) از سبزيجات زمين می خورد، تا آنجا که بر اثر لاغری و آب شدن گوشت بدن، سبزی گياه از پشت پرده ی شکم او آشکار بود و اگر می خواهی سومی را، حضرت داوود(علیه السلام) صاحب نی های نوازنده و خواننده بهشتيان را الگوی خويش سازی، که با هنر دستان خود از ليف خرما زنبيل می بافت و از همنشينان خود می پرسيد: چه کسی از شما اين زنبيل را می فروشد؟ و با بهای آن به خوردن نان جوی قناعت می کرد. و اگر خواهی از عيسی بن مريم(علیه السلام) بگويم که سنگ را بالش خود قرار می داد، لباس پشمی خشن به تن می کرد و نان خشک می خورد، نان خورشت او گرسنگی و چراغش در شب ماه و پناهگاه زمستان او شرق و غرب زمين بود. ميوه و گُلِ او سبزيجاتی بود که زمين برای چهارپايان می روياند. زنی نداشت که او را فريفته خود سازد، فرزندی نداشت تا او را غمگين سازد، مالی نداشت تا او را سرگرم کند و آز و طمعی نداشت تا او را خوار و ذليل نمايد. مرکب سواری او دو پايش و خدمتگزار وی، دست هايش بود. ┄┄┅┅✿●❀🦋❀●✿┅┅┄┄
حق نماز.m4a
1.48M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📚 مرحله دوم ختم رساله حقوق امام سجاد علیه السلام 📔 حق دهم : حق نماز 🍀 حق نماز بر تو این است که بدانی با آن به مهمانی خدا می روی و در پیشگاه و منظر او می ایستی و چون این را دانستی، سزاوار است که مانند بنده ای خوار، حقیر، خواستار، ترسان، امیدوار، بی مقدار و زاری کننده و بزرگ دارنده کردگار، با آرامش و وقار و زیبایی در گفتار و تقاضای آزادی از آتش و نار نسبت به گناهان، نمازت را به جان و دل به پا داری و حدود و حقوق آن را رعایت نمایی.