9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️دقت کردین که ....
ایشان پسر عموی همسر هاشمی رفسنجانی هستند.تا می توانید منتشر کنید تا مردم ببینند چه کسانی به اسم انقلاب بیت المال را تاراج کرده اند.
🔴سریال هفت سر اژدها این آدم ها را نشان می دهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 فوری فوری
❌ کنگره آمریکا در تصرف مخالفین اسرائیل و حامیان غزه
🔹️دیدنیه حتما ببینید
چی فکر میکردند، چه نقشه هایی ریخته بودند چی شد.
یدالله فوق ایدیهم
❌ از جدی ترین ایرادات لایحه عفاف و حجاب
✍ عبدالصمد خرم آبادی (معاون دادستان کل کشور)
🔻لایحه عفاف و حجاب با وضعیت فعلی اصلاً قابل دفاع نیست و دارای اشکالات و ایرادات زیادی است.
یکی از ایرادات اصلی این لایحه این است که مطابق با تبصره 3 ماده 36 و ماده ۶۳ آن، فقط در جرایم مواد 36، 48، 51 و 56 (یعنی همکاری با دول بیگانه، برهنگی، ارتکاب جرایم از ناحیه اتباع بیگانه و تعرض به بانوان محجبه،) ضابط میتواند مستقیماً با مرتکبان به عنوان مرتکب جرم مشهود برخورد و آنها را جلب و نزد مقام قضایی حاضر نماید و در سایر جرایم مشهود موضوع این قانون به ویژه کشف حجاب یا بدپوششی یا عدم رعایت حجاب شرعی، این اختیار از ضابطان سلب شده است.
🔻این در حالیست که به موجب قانون آیین دادرسی کیفری که در حال حاضر قابل اجراست، ضابطان میتوانند با چنین جرائمی برخورد نمایند و طرح نور بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری فعلی به مرحله اجرا درآمده است.
و در صورت تصویب لایحه برخی از مواد قانون آیین دادرسی کیفری فعلی در مورد برخورد با جرایم مشهود کشف حجاب نسخ خواهد شد و طرح نور در صورت تصویب لایحه تعطیل خواهد شد.
🔺در این لایحه نه تنها اختیارات ضابطین، بلکه حتی بسیاری از اختیارات قضات و دستگاه قضایی نیز سلب شدهاست و قضات نیز حق صدور دستور جلب مستقیم افرادی که مرتکب جرایم جرایم مشهود فوق الذکر میشوند را ندارد.
این در حالیست که به موجب قوانین جاری در جرایم مشهود دادستان یا بازپرس اگر شاهد ارتکاب جرم باشند، می توانند راسا نسبت به شروع به تحقیقات و صدور دستور جلب و بازداشت متهم اقدام کنند.
🔻اما در اجرای مواد فوق الذکر حتی اگر یک مکشفه در مقابل دادستان شهر، یا بازپرس یا قاضی دادگاه رسیدگی کننده به پرونده اش، مرتکب جرم بدحجابی شود آنها اختیار برخورد با وی را ندارند در این صورت مقام قضایی هم فقط باید از دوربین نیروی انتظامی بخواهد تا این لحظات نامبارک تجری نسبت به قانون و شرع را ثبت کند و حق هیچ گونه مداخلهای ندارد.
🔻 در واقع میتوان گفت که این قانون با سلب اختیار نیروی انتظامی و مقامات قضایی در برخورد با جرائم مشهود کشف حجاب محیط مناسب را برای برخورد با مظاهر فساد از بین برده است و مغایر با اصل سوم قانون اساسی است که دولت جمهوری اسلامی را مکلف نموده محیط مساعد برای مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی را فراهم کند.
اینجانب این مطالب را به برخی از فقها و حقوقدانان محترم شورای نگهبان منتقل کردم.
♦️هشدار وزارت بهداشت: حجاب در سهمیه دارویی داروخانهها نقش دارد
🔹سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانهها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعههایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.
🔹محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانهها ابلاغ شده اما ناهنجاریهایی در این زمینه گزارش میشود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانهها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده میشود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا میشود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی میشوند.
🔴خبرهای منتشرشده درباره موافقت حماس با «مفاد توافق آتشبس» به چه معناست؟
🔴 طرف مصری امروز تغییراتی بر طرح توافق آتشبس اعمال و به طرفین ارسال کرد.
🔴 حماس بسیار زود و در بالاترین سطح با این تغییرات موافقت و این اعلام موافقت را رسانهای کرد.
🔴 درباره اینکه تغییرات دقیقاً چه بوده و پاسخ اسرائیل به آن چه خواهد بود فعلاً نمیتوان اظهار نظر کرد.
▫️اما چند نکته قابل توجه آنکه؛
◀️۱. این اعلام موافقت حماس را نباید به معنای قطعی شدن آتشبس دانست.
◀️۲. جزئیات طرح در سنجش پاسخ حماس مهم است و طبیعی است که توافق آتشبس باید خواستههای طرفین را پوشش دهد؛ بنابراین برخی مفاد مندرج در آن به معنای عقبنشینی حماس نیست.
◀️۳. بهنظر میرسد اقدام حماس در وهله اول پاسخی به موج رسانهای روزهای اخیر است؛ به این معنا که طرف مقابل قصد آتشبس ندارد و درحال حاضر توپ در زمین نتانیاهو است.
خط رسانهای شبکههای اسرائیلی هم واضح است؛ آنها سعی دارند توپ را از زمین رژیم به آن سو بفرستند تا به تعلل در پایان دادن به جنگ متهم نشوند.
◀️نکته دیگر آنکه فشارها بر نتانیاهو شروع شده است؛ از بیانیه خانوادهٔ اسرا تا فشارهای رسانهای و...
باید منتظر ماند
🔗 از کانال محسن فایضی، کارشناس مسائل فلسطین، با اندکی تغییر
پیام امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس درباره تماس تلفنی امشب و گفتگو با اسماعیل هنیه
امشب آقای اسماعیل هنیه طی تماس تلفنی با اینجانب، ضمن قدردانی از مواضع قوی مقام معظم رهبری، رییس جمهور محترم و مردم ایران در حمایت از فلسطین و غزه، به تبیین آخرین تحولات پرداخت و اظهار داشت :
« ما پاسخ حماس را به طرح پیشنهادی مصر و قطر برای توقف حملات رژیم اسراییل، تبادل اسرا، رفع محاصره انسانی و … ارسال کردیم. اکنون توپ در زمین مقابل است. ما در نیات خود صادق هستیم.»
🔴خبرهای منتشرشده درباره موافقت حماس با «مفاد توافق آتشبس» به چه معناست؟
🔴 طرف مصری امروز تغییراتی بر طرح توافق آتشبس اعمال و به طرفین ارسال کرد.
🔴 حماس بسیار زود و در بالاترین سطح با این تغییرات موافقت و این اعلام موافقت را رسانهای کرد.
🔴 درباره اینکه تغییرات دقیقاً چه بوده و پاسخ اسرائیل به آن چه خواهد بود فعلاً نمیتوان اظهار نظر کرد.
▫️اما چند نکته قابل توجه آنکه؛
◀️۱. این اعلام موافقت حماس را نباید به معنای قطعی شدن آتشبس دانست.
◀️۲. جزئیات طرح در سنجش پاسخ حماس مهم است و طبیعی است که توافق آتشبس باید خواستههای طرفین را پوشش دهد؛ بنابراین برخی مفاد مندرج در آن به معنای عقبنشینی حماس نیست.
◀️۳. بهنظر میرسد اقدام حماس در وهله اول پاسخی به موج رسانهای روزهای اخیر است؛ به این معنا که طرف مقابل قصد آتشبس ندارد و درحال حاضر توپ در زمین نتانیاهو است.
خط رسانهای شبکههای اسرائیلی هم واضح است؛ آنها سعی دارند توپ را از زمین رژیم به آن سو بفرستند تا به تعلل در پایان دادن به جنگ متهم نشوند.
◀️نکته دیگر آنکه فشارها بر نتانیاهو شروع شده است؛ از بیانیه خانوادهٔ اسرا تا فشارهای رسانهای و...
باید منتظر ماند
🔗 از کانال محسن فایضی، کارشناس مسائل فلسطین، با اندکی تغییر
10.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅 پیشبینی عجیب یک تحلیلگر عرب
🔻 حتما این تحلیل رو ببینید و منتشر کنید
🔹️ هشتاد درصد اهل سنت در جهان اسلام بعد از جنگ غزه، به دلیل مقاومت شیعیان ایران و عراق و لبنان و یمن، شیعه میشوند، یعنی بیش از یک میلیارد شیعه
8.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧#کلیپ | #نشست
☑️ کاربردیسازی؛ تنها راه امیدبخشی
👤مصطفی مداحنظری
✅ گرچه بخش مهمی از وجود روحیه بیانگیزگی تحصیلی در بین دانشآموزان بهخاطر تربیت نادرست آن هم در بستر خانواده و جامعه است، اما در عین حال نباید از بحث عدم کاربردیبودن محتوای آموزشی نیز غافل شد؛ یکی از الزامات تقویت امید تحصیلی در بین بچهها، کاربردیبودن و کاربردیشدن مقوله آموزش است.
➕فایل کامل این سخنرانی را در «آپارات» و «یوتیوب» فکرت تماشا کنید.
🗂#عکسنوشت | #پرونده_ویژه
✅ امید تحصیلی در گروی آموزش کاربردی
🎙 مصطفی مداحنظری
🔸آموزش و پرورش جایی است که پر از دُر و گوهر است؛ همهاش سود و برکت است. اگر معلم، یک معلم خوب و ساختمان خوب و ابزار خوب باشد، خروجی بسیار مفیدی حاصل میشود. معلم بایستی آسیبشناسی صحیحی در بستر بیانگیزگی بچهها داشته باشد و راه حلی برای آن پیدا کند. به نظر من درصدی از این بیانگیزگش بخاطر تربیت ناصحیح دانشآموزان در بستر خانواده و جامعه است؛ اما درصد زیادی از آن، به عدم کاربردیبودن محتوای آموزشی ما برمیگردد.
🔹ما باید بتوانیم بچهها را مهارتمحور بار بیاوریم. چرا ما در آموزش و پرورش و وزارت علوم از این مرحله دور هستیم؟ چرا ما نباید معلم هنری داشته باشیم که خودش در یک رشته هنری، تبحر داشته باشد؟ حالا یا تجربه کرده باشد و یا کار کرده باشد؟
🔸ما معلمینی میخواهیم که کاربرد دانش را در مقابل چشمان دانشآموزان ظاهر کنند و فقط در این صورت است که میتوانند آنها را امیدوار به ادامه تحصیل کرده و انگیزه ببخشند. این مساله باید به شکل ساختاری و منظم در روال آموزشی ما نهادینه شود.
➕ مشروح سخنرانی در «وبگاه فکرت»
🔸#یادداشت | #فروید
✅ تمدن در انقیاد غرائز
✍️ محمد رایجی
🔹 فروید دین را یک پندار میداند، در عین حال که معتقد است ممکن است این پندار درست یا غلط باشد؛ برای آن کارکردهایی نیز قائل است. فروید دین را مرتبط با سوپرایگو میداند و از نظریه غرایز برای تحلیل دین استفاده میکند. یکی از کارهای روشی فروید این است که بین فرد و توده تفاوتی نمیگذارد و همان تحلیلی که برای فرد ارائه میدهد را به جامعه نیز تعمیم میدهد. از طرفی فروید تحلیل خود از دین را در بنیان داروینیستی ارائه میدهد و آن را به یک مسئله پیشاتاریخی اثبات نشده متصل میکند. او معتقد است اساساً تمدن در انقیاد غرایز شکل میگیرد.
🔸 نظریه فروید همان زمان که آن را ارائه کرد، بسیار مورد نقد واقع شد، به همین خاطر نمیتوان به آن به عنوان یک علم استناد کرد. یالوم تذکر کلیدی در این خصوص دارد که میگوید ما در مواجه با مشکلات انسان دانستیم که مسئله انسان این چیزهایی که فروید گفته نیست بلکه مسئله انسان پنج امر اساسی مرگ، اراده، پوچی، خواستن و معنای زندگی است. انسان ایرانی معجونی از انسانیت، ایرانیت، اسلامیت و مدرنیت است؛ به عبارت دیگر انسان ایرانی یک عقبه ایرانی و انباشت تاریخی دارد. نمیتوان این انسان را با نگاه فروید قالب زد و نباید تحلیلی را که فروید در بستر اندیشهای خود ارائه داده، عیناً روی انسان ایرانی پیاده کرد.
🔹 یکی از دلایلی که در اسلام روانکاوی وجود ندارد این است که سنت روانکاوی به ماجرای اعتراف در مسیحیت برمیگردد، در حالی که در اسلام اعتراف به گناه جزء ممنوعات است. اینکه روانکاوی امروز تا حدودی مشکلات را حل میکند، امری پذیرفته شده است اما باید توجه داشت که انسان ایرانی نیز باید بر اساس مبانی خود به سراغ نظام دانش برود و نظام دانش خود را شکل بدهد.
🔸 دین به زندگی معنابخشی میکند. در اسلام اولین چیزی که فرد با آن مواجه میشود این است که اصول دین تقلیدی نیست. در روایت آمده است که اولین چیزی که خداوند خلق کرد عقل است. اینکه فروید در نفی دین به عملکرد مفسدانه برخی دینداران اشاره میکند، یک دلیل علمی نیست. اگر علمی به مسئله دین نگاه شود مشخص میشود که دین به معنای حقیقیاش انسجام بخش، معنابخش و آرامشبخش است و مهمتر از همه اینکه دین دعوت به عقل و تفکر میکند.
➕مطالعه کامل مطلب در خبرگزاری مهر
صوت هدایتی.mp3
15.67M
🌐〰❄️〰❄️〰❄️〰❄️〰🌐
جنجال علیه اخذ مالیات از دلالان دانهدرشت آن هم با پول بیتالمال
🔹مخالفت برخی نشریات زنجیرهای با اخذ مالیات از سوداگران و دلالان دانهدرشتی که به تولید ضربه میزنند، در حالی است که این نشریات از اجرای قوانین مشابه و به مراتب سختگیرانهتر در غرب خبر دارند.
🔹کارتل رسانهای «دنیای اقتصاد»، خود را مجموعه رسانهای خصوصی جا میزند و ضمناً حامی نظام اقتصادی غرب با سازوکارهای مشخص است. ضمناً هرجا پایش بیفتد، مخالف سیاستهای کلی نظام و منطبق با مواضع ضدایرانی غرب موضع میگیرد.
🔹اخذ مالیات بازدارنده از سوداگریهای کاذب برای ممانعت از دلالیهای ضد تولید، به عنوان یک سیاست اصلاحگرانه، سیاست ثابت اقتصادی در بسیاری از نظامهای سیاسی به ویژه در غرب شناخته میشود.
🔹اما نشریه غربگرا، تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه را که هدف اصلیاش مهار سوداگریهای دانهدرشت و مخرب است، «خراج»! وانمود کرده و مینویسد:
🔹«مالیاتستانی تهاجمی چه بر سر طبقه متوسط بخش خصوصی میآورد؟ سیاستهای اقتصادی، دو طبقه متوسط خلق کرده؛ «طبقه متوسط خودی» و «طبقه متوسط غیرخودی». در حالی که خودیها از حمایت اقتصادی بیشتری برخوردارند، غیرخودیها با فشار اقتصادی زیادی مواجه شدهاند. در چنین شرایطی دولت با تعریف ابزارهای مالیاتی جدید، فشار بر این طبقه را مضاعف کرده است. مالیات بر عایدی سرمایه چه اهدافی را دنبال میکند؟».
🔹خودی و غیرخودی؟ جالب است بدانید که «دنیای اقتصاد» و نشریات تابعهاش دائماً، از شرکتهای مختلف عمومی و دولتی، آگهیهای چند ده میلیارد تومانی (سالانه چندهزار میلیارد تومان) دریافت میکنند! حکایت شترمرغ است که هم میخواست از مزایای هردوانه بودن بهرهمند باشد و در عین حال، نه مثل مرغ بپرد و نه مانند شتر بار ببرد! کجای دنیا به نشریات معارض از این دست، آگهیهای هنگفت میدهند تا علیه سیاستهای اصلاحی عمومی شانتاژ کنند؟!
🌹 صلی الله علیک یا امیرالمومنین[ع]
🌟🌟🌟🌟🌟🌟
🌹🇮🇷🌴🍀🌹🍀🌴🇮🇷 🌹