eitaa logo
طلاب الکریمه
12.2هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 نقش ماه رمضان در تزریق امید به جامعه در جدال با کرونا ✍️ 🔹 در عصر و زمانه‌ای به سر می‌بریم که تداوم اپیدمی ویروس کرونا در جهان، به تغییرات ناگهانی فضای زندگی مردم، منعبث از حضور طولانی مدت در قرنطینه خانگی منجر شده و افسردگی، گوشه نشینی و حتی افزایش خودکشی را به دنبال داشته است. 🔸 همچنین افزایش هزینه‌های روانی، گسترش احساس ناامنی، افزایش خشونت‌های خانگی علیه زنان و کودکان، اختلال در هویت ارتباطی مردم جهان و ایجاد گسست‌های متعدد اجتماعی ناشی از گسترش بیکاری در جهان و در نهایت افزایش آمار طلاق و فروپاشی نهاد خانواده و نابودی معنویت و اخلاق، از جمله چالش‌های وحشتناک اپیدمی ویروس کرونا در جهان به شمار می‌آید که آیندۀ معرفتی جهان را با مخاطرات متعدد مواجه کرده است. ✅ در این میان لزوم تقویت معنویت در قالب ارتقای همبستگی و همدلی جهانی مردم بر مبنای ارتقای نیایش درمانی و معنویت گرایی برای برون رفت از این بحران، اجتناب‌ناپذیر است؛ مؤلفه‌ای راهبردی که می‌تواند در جهان افسون‌زدۀ بعد از کرونا به شدت مورد توجه قرار گیرد و از عمق خسارت‌های روحی و روانی ویروس کرونا در جهان بکاهد. 🔹 اهمیت تعمیق معنویت در جهان وقتی آشکار می‌شود که بدانیم عقل خودبنیاد (اومانیسم) بشری در مواجهه با موج سهمگین ویروس کشندۀ کرونا، تنها بر گره کور اضطراب جامعۀ جهانی افزوده است که این ناکارآمدی، در عمل به گذار مردم از اومانیسم به خدامحوری منجر شده و حتی جوامع غربی نیز برای رهایی از پیامدهای مخرب کرونا و دستیابی به آرامش درونی به نیایش درمانی و خلوت‌گزینی مؤمنانه به سبک جوامع اسلامی روی آورده‌اند که مصادیق بارز آن در ماه‌های اخیر در رسانه‌های جهان منعکس شده است. 🔸 بی‌شک تغییر رویکرد معرفتی مردم جهان از مدرنیسم به خدامحوری، لزوم نقش آفرینی جوامع اسلامی در ارائۀ آموزه‌های مناسکی و معرفتی دین مبین اسلام را به جوامع بشری، دو چندان می‌کند. در این میان حلول ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای تقویت معنویت‌گرایی در جوامع اسلامی و حتی دیگر جوامع بشری است تا جهان حیرت‌زده از بحران کرونا، بر مدار ارتباطات میان دینی و فطرت به اصل خود بازگردد و اینچنین معنویت‌گرایی و آرامش درونی شکوفا شود؛ چراکه رمضان به مثابۀ بازگشت به فطرت پاک بشری است که در قالب یک ماه روزه‌داری و عبادت برای کسب رضایت الهی، عالی‌ترین تصاویر سبک زندگی مؤمنانه و در نهایت آرامش درونی مردم در جهان کرونازده را رقم می‌زند. ✅ آری روزه‌داری در ایام ماه مبارک رمضان، تجلی خدامحوری و نفی انسان محوری (اومانیسم) به شمار می‌آید؛ وقتی اصالت خدا مطرح شود، سعی و تلاش عمومی مردم برای کسب رضایت خداوند به بهای نفی منیّت در بالاترین حد ممکن قرار می‌گیرد و از این رهگذر، تسلیم در برابر حدود الهی و تمکین در برابر خدا و حق واحد، حیات دینی جوامع بشری را در جهان پساکرونا جلا می‌بخشد. 🔹 حقیقت آن است که بحران کرونا در کنار ابعاد منفی خود، نشان‌دهندۀ این مسأله است که قرنطینه و به نوعی خلوت‌گزینی از جهاتی بسیار خوب و مثبت است و جهان بر مبنای فطرت به شدت تشنۀ معنویت است. در واقع پیامدهای روحی و روانی بحران کرونا نشان داد، نظم ماشینی و عقلانیت ابزاری غرب (مدرنیسم)، گرچه تا حدودی رفاه و آسایش عمومی مردم را در سراسر جهان رقم زده اما در ایجاد آرامش درونی مردم به شدت ناتوان عمل کرده است. 🔸 حال آنکه انسان، فارغ از هیاهوی زندگی ماشینی به سکوتی نیازمند است تا سلامت جسم و روح خود را در آن بیابد و این مسأله در قالب سحرخیزی، و مناجات و خلوت‌گزینی‌های عبادی در ماه مبارک رمضان به خوبی امکان‌پذیر خواهد بود. ✅ اهمیت گسترش معنویت‌گرایی در جهان و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های معرفتی ماه مبارک رمضان، وقتی دو چندان می‌شود که بدانیم لزوم همبستگی جهانی، افزایش ایثارگری و گسترش تهذیب نفوس مردم به ویژه در شرایط بحرانی شیوع اپیدمی کرونا به شدت به عنصر معنویت وابسته است؛ که این مهم در قالب روزه‌داری و فهم و درک حس واقعی فقرا و نیازمندان در ماه مبارک رمضان، به منصۀ ظهور خواهد رسید. 💢 بی‌تردید نقش بارز معنویت به ویژه مناسک ارزشمند ماه مبارک رمضان، پیوند ناگسستنی با کیفیت زندگی مردم و ترمیم سلامت جسمی و معنوی، و تزریق امید در هنگامه جدال با کرونا ایفا می‌کند و این چنین از تردید و تشکیک در اعتقادات عمومی مردم جهان نسبت به حقانیت ادیان به نحو عام و اصالت و حقانیت دین مبین اسلام به نحو خاص، به ویژه در برهۀ زمانی اوج شیوع ویروس کرونا، در جهان جلوگیری خواهد کرد. @tollabolkarimeh 🌷
🌐وزیر خارجه شاه، ایران قبل و بعد از انقلاب را مقایسه می‌کند و به ایران امروز افتخار می‌کند! ♨️اردشیر زاهدی: «ایران»، آمریکا و همپیمانانش را به زانو درآورده. وزیر خارجه پهلوی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی: 🔹من به سردار سلیمانی افتخار کرده و خواهم کرد؛ او خون خود را برای مملکتش داد. 🔹تروریست کسانی هستند که برخلاف قوانین ترور می‌کنند و بعد می‌گویند افتخار می‌کنیم که ترور کردیم. 🔹غلط می‌کنند کسانی که تغییر حکومت در ایران را عامل پیشرفت می‌دانند. 🔹آمریکا و شرکایش مانند اسرائیل و سعودی در برابر ایران به زانو درآمدند. 🔹ایرانی‌هایی که در خارج می‌گویند بروید آنجا بمب بیاندازید، به نظرم آن‌‌ها دیگر ایرانی نیستند و شرافتشان را فروختند و از خارج پول بگیرند. 🔸در دوران پهلوی چندین میلیارد پول برای خرید طیاره(هواپیما) و... دادیم اما امروز ایران خودش هواپیما و زیردریایی می‌سازد، من به آن‌ها افتخار می‌کنم. 👆پ.ن: انتشار این سخنان به معنای تایید فرد مذکور نیست. بلکه اثباتی است برای کسانی که دوران پهلوی را دوران طلایی برای دیگران معرفی می کنند و چشم خود را بر حقایق بسته اند. با این اظهارات اردشیر زاهدی ماندیم چطور آب و صابون بیاوریم روی براندازهای پوشالی را بشوییم... @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
990206-coronavirus-ordeal-isu-homayoun-baniasad-free.pdf
10.49M
نسخه نهایی جلد اول کتاب آزمون کرونا:دیدگاه ها و راهبردها منتشر شد. این کتاب از سوی دانشگاه امام صادق‌علیه‌السلام به صورت رایگان عرضه شده و نشر حداکثری آن بلامانع است. جلد دوم هم ان‌شاءالله بزودی منتشر خواهد شد. اللّهم صل علی محّمد و آل محمّد و عجّل فرجهم @tollabolkarimeh 🌷
🌼دعای روز ششم ماه مبارک🌼 🌷اللَّهُمَّ لا تَخْذُلْنِی فِیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ وَ لا تَضْرِبْنِی بِسِیَاطِ نَقِمَتِکَ وَ زَحْزِحْنِی فِیهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِکَ بِمَنِّکَ وَ أَیَادِیکَ یَا مُنْتَهَی رَغْبَةِ الرَّاغِبِینَ خدایا مرا در این ماه به نزدیک شدن به نافرمانیت وامگذار، و با تازیانه های انتقامت عذاب مکن، و از موجبات خشمت دورم بدار، به فضل و عطاهایت، ای نهایت دلبستگی دل شدگان🌷 @tollabolkarimeh 🌷
6(1).mp3
4.31M
💫☀️یک مسأله شرعی به همراه شرح دعای روز ششم ماه مبارک رمضان- حضرت آیت الله مجتهدی(ره)☀️💫 @tollabolkarimeh 🌷
🔅علامه مصباح یزدی: 🔻 توجه صرف به فقه فردی و بی‌تفاوتی نسبت به دیگر بخش‌های مهم اسلام، گناه کبیره طلاب است @tollabolkarimeh 🌷
🔰 تنگه را رها نکنیم... 💠 چیزی که در ایام ماه مبارک رمضان زیاد شاهد آن هستیم ، بهانه هایی از طرف عزیزانی هست که می فرمایند در این ماه به دلیل روزه داری نمی توانیم درس بخوانیم یا مطالعه کنیم یا کار فرهنگی کنیم ، بنده چند مورد و راهنمایی را بر حسب تجربه خدمت شما عرض می کنم ، باشد که خوش باشد ! 1️⃣ عزیزانی که در حال تحصیل هستند ، خب شما عزیزان باید درس بخوانید و قطعا درس خواندن شما در اولویت اول هست ، الان که مدارس و دانشگاهها و حوزه ها تعطیل هست ، بهترین فرصت برای درس خواندن ، از یک ساعت بعد از افطار تا اذان صبح هست و از آن طرف می توانید تا ظهر بخوابید و بعد از بیدار شدن ظهر ، حدودا تا 2 الی 3 ساعت ( کمتر یا بیشتر) بدن شما کشش دارد برای درس خواندن. بعدش دیگر کم کم باتری شما در حال تمام شدن است ! 👈 قدر این فرصت را بدانید و بعد از ظهر هم اگر خوابتان گرفت بخوابید کمی ، تا شب را راحت باشید برای بیدار بودن ، چون کار علمی واقعا انرژی گیر است و بعد از یک ساعت درس خواندن ، خودش را نشان می دهد و بدن افت قند پیدا می کند. پس فرصت شب ، بهترین فرصت هست برای این عزیزان تا با حوردن آب و غذاهای قندی طبیعی و مفید ، این افت قند را جبران کنند 2️⃣ عزیزانی هم که در حال تحصیل نیستند اما کار مطالعه و فعالیت فرهنگی می کنند هم باید بدانند از همین فرصت شب استفاده کنند ، نباید در این ماه عزیز ، به بهانه روزه بودن ، از فعالیت هایمان کم کنیم، دشمن بیدار است و برای او ماه رمضان و محرم و شعبان ، فرقی ندارد، او منتظر یک فرصت هست برای حمله 👈 نکند تعلل کنیم در این ماه و شبیه به تعللی که مسلمین در تنگه احد کردند ، ما هم تعلل کنیم و راه را برای نفوذ دشمن باز کنیم. ذره ای نباید غفلت کرد ، این ماه هم برکات خودش را دارد، قطعا کار علمی در این ماه یک برکت عظیم دارد، مخصوصا شبهای قدر که توصیه به کار علمی هم شده است و به قول شیخ صدوق (ره) ، ثواب کارعلمی افضل است ! 🌀 خلاصه حواسمان باشد ، در جنگ احد هم ابتدا سپاه اسلام پیروز شد ، و مشرکین مکه در حال فرار بودند که ناگهان متوجه شدند تنگه ای که محافظت شده بود ، رها شد ، پس از همانجا هجوم بردند و اسلام را شکست دادند. ✳️ یادش بخیر ، ایام کنکور که مریض می شدیم ، میگفتیم ای وای ، دو سه روز از بقیه بچه ها عقب افتادم و آنها جلوتر رفتند! الان هم همین است عزیز من، نکند ماه رمضان به بهانه گرسنه بودن و بی حالی و... مطالعه و کار علمی و مبارزه فرهنگی با دشمن را رها کنیم که او همیشه بیدار است و مترصد سو استفاده از غفلت ما ! 👈👈 فرصت افطار تا سحر را برای مطالعه از دست ندهید ، البته به استثنای شاغلین عزیز که باید به محل کار بروند 😊 ✍️ احسان عبادی @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺خلاف‌گویی به بهای جذب مخاطب! 🔹آقای زائری خدا کجا گفته کسی که به اهل بیت علیهم السلام و مقدسات توهین کرده رو نباید قضاوت کرد؟! @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
✳️شهید مطهری از تقابل با ، تا از سوی منحرفین ◀️در آستانه سال‌روز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری رحمه‌الله 🔹استاد شهید مرتضی مطهری را باید از سرآمدترین شاگردان مکتب امام خمینی و سردار مقابله با انحراف و تذبذب در نهضت امام قلمداد نمیایم. وی با تفقه و دقت نظر در آموزه های دینی چنان مشرف و متقن به معرفی آموزه های اسلام پرداخته است که استادش در وصف آثار وی می گوید:« آثاری که از او هست، بی استثنا، همه آثارش خوب است. و من کسی، دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم بی استثنا آثارش خوب است. »( امام خمینی ۶۱/۲/۱۱) 🔸اما یکی از مولفه ها و ویژگی هایی که مطهری را در این جایگاه ممتاز قرار داد، حضور وی در جبهه در حوزه دین بود.عجیب که در ، در این سالها عده ای در تلاش برای جداسازی وی از اردوگاه انقلاب و معرفی چهره ای به اصطلاح خودشان از او و شناساندن چهره ای دیگر به نسل نو می باشند. 🔹به درستی مطهری به خوبی دریافت آنچه که دین را در عصر حاکمیت ایدئولوژی های انسانی تهدید می کند، نه ظهور و بروز مکاتب اومانیستی و حتی الحادی است، بلکه شکل گیری است که استحاله تدریجی دین را نشانه رفته است. 🔸تلاش برای به روز کردن دین و ارائه چهره ای از آن متناسب با مقتضیات زمان، توسط مدعیان دین شناسی همچون ، که دغدغه دین را داشته ولی به جای تفقه در دین با وام گیری مفاهیم و ارزشها از دیگر مکاتب به ظاهر مدرن جدید، حرکتی انحرافی بود که منجر به ارائه دینی التقاطی گردید. 🔹رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشریح وضعیت فکری - فرهنگی آن دوران می فرمایند: «یک عده تحت تاثیر جاذبه های افکار نو و وارداتی، مجذوب اینها می شدند و سعی می کردند اسلام و فکر اسلامی و دین را با اینها تطبیق کنند؛ منتی هم سر دین می گذاشتند که ما اسلام را جوان پسند و مردمی و قابل قبول کرده ایم! گاهی اوقات کاسه از آش داغ تر هم می شدند و چند قدم هم جلوتر از صاحبان این فکرها پیش می رفتند، برای این که مبادا متهم به مرتجع بودن و این حرفها شوند که این را هم ما در مواردی دیدیم. نبوت و توحید و معاد و مباحث امامت و مباحث فقهی و مباحث اجتماعی و سیاسی اسلام را به سمت مشابهات خودش در مکاتب بیگانه از اسلام و احیانا و بکلی بیگانه ی از دین کشاندند و منت هم سر اسلام می گذاشتند که ما آمدیم اسلام را همه کس فهم و همه کس پسند و در چشمها شیرین کردیم!» (مقام معظم رهبری ۸۲/۲/۱۸) 🔸لذا در آن دوران بود که اندیشه های مارکسیستی، لیبرالیستی، اگزیستانسیالیستی و دیگر ایسمهای غربی توسط جریانهای فکری داخلی به آموزه های دینی گره زده می شد و نسخه های اندیشه برای جلب نظر جوانان و جذب آنها به احزاب و گروه های سیاسی مختلف ارائه می گردید. 🔹نهضت آزادی، جبهه ملی، مجاهدین خلق(منافقین)، چریکهای فدایی خلق، حزب سوسیالیستهای خداپرست، حزب توده، گروهک فرقان و... از جمله گروه های ریز و درشتی بودند که در دهه ۲۰ تا ۵۰ در کشور شکل گرفته و کم و بیش از اندیشه التقاطی رنج می بردند و انتساب شهید مطهری؛ قهرمان مبارزه فکری با التقاط به این جریانات معلوم‌الحال جفایی تاریخی و غیراخلاقی است. /بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و در ؟ به بهانه جذب جوانها؟ بعد از اینکه مسئول هیئت چراغ پیج هیئت را خاموش می کند در قبال اینکه افرادی که آنها را به این فحشاخانه کشانده به کجا می روند مسئولیتی ندارد؟ یا غافلند یا خدای ناکرده همچون آن کشیش مطلع و راضی و تسهیل کننده؟ تکلیف و که مشخص است... سازمانها و نهادها و چهره های انقلابی با پسوند اسلامی و منتسب به آقا چرا؟ امام خامنه ای (حفظه الله): «اگر قرار است جوان را به فسق و فجور و موسیقی حرام [لایوهای متعفن اینستا] بکشانیم چرا اسم خودمان را بگذاریم اسلامی»؟ و و هم دست کمی از واتساپ ندارند و پیج و کانال و گروه غیر اخلاقی و غیر فرهنگی و ضد دین و شیطان پرست و هتاک به اهل بیت کم ندارند... ؟ /دکتر جاویدنیا @tollabolkarimeh 🌷
🔺عصر کلبه دیجیتال و با مختصاتی که شیوع ویروس کرونا رقم زده، در شرایطی قرار گرفته ایم که از سر اجبار و الزام هم که شده، در معرض حداکثری رسانه قرار گرفته ایم و زندگی را در کنار گوشی و تلویزیون و خانواده سپری می نماییم. کودکان پای درس های ، نوجوانان پای و آنلاین، جوانان هم بعضا پای درس و استرس کنکور و بعضا پای سریال های جنگی و و اکشن و آوانما و تلویزیون و تعداد قابل توجهی نیز پای روابط اجتماعی دوستانه عمیق تر از گذشته، روزگار کرونایی را از سر می گذرانند. تکلیف بزرگترها نیز با دورکاری های دیجیتال و الکترونیکی و البته سریال های رسانه مشخص شده و فصل مشترک همه ما، در سایه کرونا و رعایت بهداشت می باشد. آنچه که در کتاب موج سوم(۴۰سال پیش) بعنوان تاملات آینده پژوهانه نگاشته و از بعنوان سبک زندگی آینده بشر سخن گفته، با شرایط فعلی و ظهور نسل جدید فناوری های دیجیتال و البته شرایط بهداشتی_زیستی حاکم بر دنیا در حال رقم خوردن است. ؟ آنچه که محل تامل جدی است، مدیریت سیستم اقتصادی و آموزشی و سیاسی دنیاست که طرح دولت های الکترونیک و شهر دیجیتال و در این راستا بطور جدی و فراگیر در حال پیگیری در سطح بین المللی است. دغدغه جدی در هوشمند و دیجیتالی شدن شهرها و کشورها، فردیت بیش ازحد و افراطی زندگی است که به تعبیر فردیناندتونیس، و گمین شافت ها(اجتماع و روابط میان فردی و احساسات دوسویه) کاهش یافته و و گزل شافت ها(جامعه و روابط منفعت محور و حسابگرانه) افزایش صعودی تری نسبت به امروزمان خواهند یافت. آنچه که رخ خواهد داد، همان (انسان_هوشمند) این بار زیرچرخ های شهرهای هوشمندی است که از طریق مناسبات جدید بین المللی خواهد بود.سوژه هایی که بدلیل و و ، به مرگ ملایم در سطح خلاقیت و ارتباطات و حیات جمعی خواهد رسید. دیوید رایزمن که سه نوع شخصیت (تابع قواعدسنتی) ، (عقل محور و فعال) و (تحت تاثیر نیروهای بیرونی) را از هم تفکیک نمود، انسان دوره دگرراهبر را و می داند که وسایل ارتباط جمعی بطور دائم بر روی او اثر می گذارند تا وادارش کنند با جماعت همرنگ شود. این همرنگی جماعت نتیجه است که بدلیل نیاز و مصرف حداکثری رسانه و اعتمادحداکثری حاصل از آن و در نتیجه کنش انفعالی(سکوت) شهروندان رخ خواهد داد. ؟ اگر بخواهیم سراشیبی هوشمند شدن دنیا را کنیم و متناسب با فرهنگ خودی، از ابزار و سیستم های دیجیتال بهره حداکثری ببریم بایستی خود را در سطح راهبردی پررنگ کنیم و خود را با تحقق ببخشیم. در مرحله عملیاتی بایستی به فکر باشیم و و خلاق را بعنوان عامل احیای سوژه ها آموزش داده و حمایت نماییم. را بعنوان سپردفاعی عاملیت و در مقابل ساختارهای نامهربان و ناکارآمد را فعال و فراگیر کرده و (انتقادی بودن و مهارت تحلیل گری )در دنیای مجازی را رشد و تکثیر نماییم. جامعه و اندیشه بازگشت به سمت مبداهستی"خدا" و معاداندیشی را در سطح آموزشی و رسانه ای بعنوان یک رسالت جدی، عملیاتی و پیگیری نماییم. گام های مذکور می توانند بعنوان یک آفند درسطح راهبردی و همچنین پدافندغیرعامل در سطح عملیاتی عمل نموده و زمینه ساز یک جامعه دینی و نیز واقع شوند. علیرضامحمدلو @tollabolkarimeh 🌷
🚨 فرار از فیلتر 🔻‏این رفتار اینستاگرام احتمال مدیریت پیج های مجازی ایرانی از درون دولت ایران را بیشتر می کند. آیا مدیران اینستا با وزارت ارتباطات ایران ساخت و پاختی دارند؟! ✍ @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
✅اولين مصيبت آن وقتي است كه انسان نساخته مسؤل كاري باشد! علامه جوادی آملی: 🔺اختلاف قبل العلم يك اختلاف خوبي است دو نفر كه دارند بحث مي‌كنند با هم اختلاف دارند يكي نفي مي‌كند ديگري اثبات مي‌كند اين تضارب نظر باعث پخته شدن فكر است دو نفر كه دارند بحث مي‌كنند با هم واقعاً اختلاف دارند و اين اختلاف يك اختلاف ممدوحي است چون براي تحصيل علم است. اختلاف قبل از علم است كه زمينه علم است امّا اگر بعد از اين كه روشن شد كه حق با كيست از آن به بعد اگر كسي اختلاف كرد اين اختلاف مذموم است اگر كسي الآن كه در اوائل تحصيل اوست يا اواسط تحصيل اوست خود را مواظب نباشد در بحثها بعد از اين كه فهميد حق با هم بحث اوست تمكين نكند و اعتراف نكند بعد از اين كه از حوزه فراغت پيدا كرد و از درس و بحث فارغ شد و مسئول يك كاري از كارها در شهر يا روستا شد اين مصيبت بر اسلام و مسلمين است زيرا او خود را حوزه نساخت عادت نكرد وقتي حق را فهميد تمكين كند و خضوع كند و بگويد آري حق با تو بود و من اشتباه كردم. اولين مصيبت آن وقتي است كه انسان نساخته مسؤل كاري باشد. اگر اين شهامت را نداشت كه در حضور يك نفر اعتراف كند و بگويد: حق با تو بود. وقتي مسؤول يك كاري شد در برابر هزاران نفر كه هرگز حاضر نيست اعتراف كند. 📚 جلسه ۱۴۷ تفسیر قرآن کریم /تفسیر تنسیم @tollabolkarimeh 🌷
✅ دینداری اجباری یا مختارانه؟/ هر مواجهه‌ای با شُرور عالم را نمی‌توان تحلیل آخرالزمانی کرد 🔻 حجت‌الاسلام همتی در نشست «کرونا و چالش‌های الهیاتی، سیاسی و حقوقی» مطرح کرد؛ 💠 هر معنویت و هر گرایش به معنویت و هر گرایش به ما بَعدالطبیعه در مواجهه با شُرور عالم را نمی‌توان تحلیل آخرالزمانی کرد و گرایش به معنویت در نظر گرفت. 💠 دو مدل دینداری وجود دارد؛ 1- مدل دینداری از سرِ اضطرار و اضطراب است و به نوعی یک نوع اجبار است، چه اجبار درونی و چه اجبار اجتماعی و 2- مدل دینداری، دینداری مختارانه است که همراه با معنویت و عقلانیت است. 💠 نمی‌شود هر نوع معنویت و ماوراءالطبیعه‌خواهی و هر نوع گرایش به معنا را نوعی امر مثبت تلقی کرد. 💠 گاهی اوقات وقتی بعضی از دینداران فضای مالی ضعیفی دارند غرق در دین هستند ولی وقتی که از فضای مریضی یا فقر عبور می‌کنند دچار بی‌دینی می‌شوند؛ این نوع دینداری، دینداری در بحران است. 💠 در نگاه شیعه، دین آخرالزمانی یک دین مختارانه است که اساس و بنیان آن را عقلانیت تشکیل می‌دهد. تحقق ظهور هم یک تحقق مختارانه است. /مفتاح 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=15907 @tollabolkarimeh 🌷
با سلام و صلوات خدمت اساتید و پژوهشگران گرامی ماهنامه مبلغان حوزه های علمیه از مقالات شما بزرگواران استقبال می کند ضمناحق التالیف مقالات در سال جدید با افزایش سی و هشت درصدی پرداخت می گردد. ارتباط با سردبیر: https://eitaa.com/AliRezaz313
علیرضا زاکانی: گروه‌های فرهنگی، مجمع طلاب و فضلا و بیش از ۴۰۰ نفر اساتید حوزه از رئیس قوه قضاییه برخورد با عاملان ولنگاری فضای مجازی کشور را خواستار شدند. ضمن خداقوت به عزیزان باید گفت مشکل ما مسئولانیست است که منافع ملی را فدای مصالح قبیلگی و استقلال و اساس کشور را قربانی قدرت‌طلبی خود کرده اند. @tollabolkarimeh 🌷
🔴 مورخ آلمانی: اگر نبود، و به شکل امروزی وجود نداشت. منبع: کتاب دویچه وله @tollabolkarimeh 🌷
🔺مواسات | چند نکته درباره‌ی یک سنت فراموش شده 1️⃣ریشه‌ی کلمه مواسات به معنای «درمان‌کننده، معالجه‌کننده و اصلاح‌کننده‌ی دردها، ناراحتی‌ها و اندوه‌ها» است. یعنی دیگران را در دسترنج و حاصل تلاشهای خود، شریک ساختن. 2️⃣مصداق اصلی مواسات در روایات، همان «مواسات مالی» است. این مصداق با معنای لغوی آن و کارکرد مواسات (رفع فقر از جامعه اسلامی) هماهنگ‌تر است. 3️⃣در صدر اسلام، انصار در خانه‌های خود با مهاجرین مشترک زندگی می‌کردند، محصول خرمای خود را با مهاجرین تقسیم می‌کردند. این رفتار پیامبر (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) به خوبی نشان میدهد اساساً نسخه‌ی کارآمد برای «قوی کردن» نظام اسلامی در دوران سختی‌ها و مشکلات، عمل به «مواسات» است. 4️⃣در مواسات، نباید به دیگران منت گذاشت و آنها را با زبان و کنایه نرنجاند. اگر کسی وسعت مالی و امکان مواسات مالی ندارد، میتواند به مصادیق دیگر مواسات (آبرویی، علمی و...) عمل نماید. 5️⃣بهتر است جوانان، اجتماعات خانوادگی تشکیل دهند و کمکهای افراد خانواده را جمع کنند و در درجه اوّل به مصرف فقرا و نادارهای همان خانواده و فامیل برسانند و اگر نیازی نبود، به فقرای دیگر رسیدگی کنند. هرچند بقیه‌ی مصادیق نیز نباید مغفول بماند. مطالعه بیشتر🔻 http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=45351 @tollabolkarimeh 🌷
📌 بررسی فقهی و حقوقی حمله بیولوژیک/ به‌کارگیری سلاح­‌های بیولوژیکی مصداقی از افساد فی الأرض است 🔰 مسلم ملکی در نشست «کرونا و چالش‌های الهیاتی، سیاسی و حقوقی» مطرح کرد؛ 🔹 از دیدگاه قوانین و فقه اسلامی رعایت حقوق انسان­ها و حق حیات و ارزش­های اخلاقی مورد توجه می‌­باشد و استفاده از هر سلاح بیولوژیکی بر هر شکلی که باشد و افراد بی­گناه و غیرنظامی را هدف قرار دهد، حرام است. 🔹 استفاده از سلاح بیولوژیکی مصداقی از افساد فی الأرض است؛ یعنی شما با یک اقدام بیولوژیکی یک فساد گسترده‌ای را در سطح قلمرو یک کشور یا در سطح جهانی انجام می‌دهید. 🔹 حمله بیولوژیک نوعی غدر و خیانت است که در اسلام ممنوع و حرام می‌باشد. از یک سو، علامه حلی در قواعد الاحکام بیان می‌کند: «غدر» حتی با کفار خلاف نظر اسلام است و قبح ذاتی دارد و از سوی دیگر صاحب جواهر معتقد است که همه نصوص دینی بر حرمت آن دلالت دارند. 🔹 در حال حاضر موضوع کرونا به عنوان یک موضوع تهدیدکننده صلح و امنیت و نظم عمومی جامعه جهانی تبدیل شده است؛ انتظاری که از سازمان‌های بین‌المللی می‌رفت این بود که به این موضوع ورود می‌کرد. 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=15917 @tollabolkarimeh 🌷
🔘 گفت‌وگوی خبرگزاری فارس پیرامون کرونا و جنگ روایت‌هایی که صورت گرفت؛ 💢 یکی از مهم‌ترین شیوه‌های اعمال قدرت نرم تولید روایت نسبت به موضوعات متفاوت است و در عصر رسانه‌ها٬ برنده بسیاری از میدان‌ها را جنگ روایت‌ها تعیین می‌کند.‌ 💥 یکی از مصادیق بارز جنگ روایت‌ها موضوع انقلاب اسلامی است. جنگ روایتی که ۴۰سال پس از انقلاب در حال وقوع است٬ می‌تواند نسل‌هایی که در اوایل انقلاب و اتفاقات پیش از آن نبوده‌اند را دچار تشکیک و سردرگمی کند. 💠 در همین موضوع کرونا، روایت‌هایی که توسط رسانه‌های جریان اصلی در حال القاست٬ در واقع دارد بخشی از تاریخ را می‌نویسد. روایتی که از طرف مسئولین غربی ایجاد شد این بود که چین منشأ بیماری است. ♨️ بعد از چین نوبت به ایران ‌رسید و سعی کردند ایران را به‌عنوان منشأ کرونا جا بیندازند. در ابتدای کار هر جا که یک چینی رفت و آمد داشت، به‌دلیل روایات حاکم بر اذهان همه دچار هراس بودند رسانه‌ها این مسئله را بدون مبنای منطقی و حقیقی در مورد ایران هم توسعه دادند. 📌 اصلی‌ترین نهادی که باید برای این موضوع برنامه‌ریزی کند، وزارت خارجه به‌عنوان متولی قانونی دیپلماسی عمومی می‌باشد. مشروح گفت‌وگو👇 http://fna.ir/ex1ujd @tollabolkarimeh 🌷
چند نکته مهم: ۱: رسانه بیطرف یک شوخی بزرگ است. ۲: واقعیت بیان شده از سوی رسانه، لزوما همان حقیقت نیست. ۳: ما همان چیزی را می بینیم که رسانه‌ها می خواهند. ۴: در عصر رسانه با رخ می دهد و نه با محدودیت. ۵: ما تصور می‌کنیم که در انتخاب محتوا آزادیم. @tollabolkarimeh 🌷
به صورت اتفاقی با این تصاویر مواجه شدم. گزارش مجله لوموند فرانسه از وضعیت کرونا در ایران... تابحال ندیدم یک تصویر از مشارکت بی پایان مردمی یا مساعدت دولتی، یک تصویر از ساخت تجهیزات بهداشتی یا کیت های تشخیص، یک تصویر از عظمت مرکز تجاری ایران مال که به مراقبت از بیماران کرونایی در تهران اختصاص یافته و یا نقاهت‌گاههای چندهزار تخت تابی نیروی نظامی کشورم را بنام نامی ایران برای مردم کشورش منتشر کند... تصاویری سراسر جهت‌دار و منفی که به خورد مردم کشورشان می‌دهند. کشوری عقب‌مانده که ماسک‌های یک‌بار مصرف را هم مجبور است بشوید، زنی که حجاب از سر افتاده در حال دستکش سازی است و بازارهای قدیمی از کسب و کار افتاده. و البته ایرانی که در اخبار پشت پرده، قدرت هفتم جهان شده است.☺️ خبری که مردم کشورها نباید باخبر شوند... @tollabolkarimeh 🌷
🔺🔺 🔻هری فرانکفورت فیلسوف، در سال 1985 سخنرانی‌ای در دانشگاه ییل ارائه داد به نام «دربارۀ حرف مفت» (on bullshit). این سخنرانی در سال 1986 در قالب یک مقاله منتشر شد و در سال 2005 در قالب یک کتاب 75 صفحه‌ای نشر یافت و به قدری مورد اقبال قرار گرفت که در مدت کوتاهی، بیش از 175 هزار نسخه از آن در آمریکا فروش رفت. ✅حرف مفت از نظر فرانکفورت، حرفی است که نه دروغ است و نه راست. حرف مفت، حرفی است که نه به واسطۀ تحریف عمدی حقیقت، بلکه به واسطۀ نادیده انگاشتن حقیقت و ندیدن آن بروز می‌کند. گویی انگار نه انگار که حقایق اثبات شده‌ای درباره یک موضوع وجود دارد که برای صحبت کردن راجع به آن موضوع، می‌توان به آن مراجعه کرد، مطالعه نمود و موثق سخن گفت. ✅حرف مفت، از نظر فرانکفورت، یک موضوع فلسفی برای جهان امروز است. حرف مفت، پدیده‌ای است که از بروز می‌کند و از نظر او، مهمترین دلیلش، دنیای جدید ارتباطات و فضاهای گسترده‌ای است که برای سخن گفتن و نشر مطلب به خصوص به واسطه فناوری اطلاعات بروز یافته است. ✅با این تعریف در طول روز چه میزان حرف مفت می شنویم؟ ما باید حقیقت را ببینیم حتی اگر در محاصره حرف های مفت باشیم. /عصرهوشمندی @tollabolkarimeh 🌷