eitaa logo
طلاب الکریمه
12.2هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴۱۲ توصیۀ رهبر انقلاب برای استفاده بهتر از شب‌های قدر 🔹با آمادگی معنوی وارد شب قدر شوید. 🔹ساعات لیلةالقدر را مغتنم بشمارید. 🔹از رذائل مادی خود را دور کنید. 🔹بهترین اعمال در این شب، دعاست. 🔹به معانی دعاها توجه کنید. 🔹با خدا حرف بزنید. 🔹از خدای متعال عذرخواهی کنید. 🔹دلهایتان را با مقام والای امیر مؤمنان آشنا کنید. 🔹به ولیّ‌عصر، توجّه کنید. 🔹در آیات خلقت و سرنوشت انسان تأمّل کنید. 🔹برای مسائل کشور و مسلمین دعا کنید. 🔹حاجات خود و مؤمنان را از خدا بخواهید. @tollabolkarimeh 🌷
❌❌❌ آیت الله جوادی آملی را قرآن سفارش كرد نه «قول شديد» را! فرمود: (قُولُوا قَوْلاً سَدِيداً) حرف سديد است، داد كشيدن‌ها اثری ندارد. سلام علیکم بزرگواران بی تردید در مسیر بحث‌های علمی و تشخیص و تبیین راهکارها و راهبردها در مسیر عمل، تضارب آراء و نظرات بعضا متضاد و متناقضی وجود دارد که طلاب و قشر حوزوی نیز از این امر مستثنا نیستند. در مواردی خاص، رویکرد کانال طلاب‌الکریمه انعکاس و نشر برخی آراء از هر دو طیف، بدون رد یا تایید می‌باشد تا مخاطب آگاه، با توجه به مستندات هر دو نظر و اتقان و متانت محتوایی آن، خود به نتیجه صحیح دست یابد ... @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽در محضر علامه مصباح ⭕️اسلام انقلابی یا اسلام ارتجاعی؟؟!!! @tollabolkarimeh 🌷
◾️آیا از طریق ما شیعیان می توانند علی(ع) را بشناسند؟ ▪️مصیبت بزرگ علی (علیه‌السلام) در شیعیانش است ای علی‌دوست، ای کسی که برای خاطر علی‌(ع) بر سر می‌زنی، به سوگ می‌نشینی؛ ای کسی که برای علی جمع می‌شوی و چراغ روشن می‌کنی؛ ای کسی که برای علی اشک می‌ریزی؛ بشنو و بترس و بلرز از این حرف. علی‌ را اگر امروز دنیا بخواهد بشناسد، چطور می‌شناسد؟ دو راه دارد که دنیای امروز علی‌ را بشناسد. یک راه از تاریخ می‌رود و کتاب‌ها را می‌بیند و علی‌ را از راه تاریخ می‌شناسد. یک راه دیگر هم امروز برای شناختن علی‌ هست. اگر آمدند و گفتند که علی‌ را چطور می‌شود شناخت، می‌گویند می‌رویم از پیروانش می‌شناسیم. فرض کنیم یک نفر می‌خواهد علی را بشناسد. می‌خواهد پیروان علی‌، مأمومین علی، دنباله‌روهای علی‌، شیعیان علی را بشناسد، تا علی را بشناسد. چه می‌بیند؟ آیا علم می‌بیند؟ آیا تقوا می‌بیند؟ آیا علاقه به یتیمی که در علی بود، می‌بیند؟ آیا خدمت به مردمي می‌بیند که در علی‌ می‌دید؟ آیا شجاعت و صراحتی می‌بیند که در علی(ع) می‌دید؟ به هوش باش، چگونه می‌خواهی علی را بشناسانی؟ آیا شجاعت و صراحتی را می‌بیند که در علی بود؟ آخر این چه بساطی است؟ این چه زندگی‌ای است که ما داریم؟ این‌ چه پیروی از علی است که ما داریم؟ برگردید آقایان، عمر ما به پایان می‌رسد. یک روز زودتر یا یک روز دیرتر. باید تلاش کرد. ما امروز پشت نمایشگاه گذاشته شده‌ایم. آقا سابقاً دنیا به هم ارتباط نداشت، هر غلطی که ما در دلمان می‌کردیم، در مملکت خودمان می‌کردیم، کسی به ما نگاه نمی‌کرد. امروز جامعۀ ما در دنیا منعکس است. هرچه بکنیم، همه‌کس می‌بیند. هر اخلاقی داشته باشیم، همه‌کس حس می‌کند. هر روشی داشته باشیم، مشخص است. به نام علی تمام می‌شود. ما شیعۀ علی هستیم. نباید دشمن او باشیم و امیدوارم که نباشیم. به حق خودش و به ایمان خودش. ◾️بخشی از سخنرانی در سال 1350 در سفری به كاشان و در دیدار با برخی از علما و روحانیون این شهر درباره شخصیت و زندگی اميرالمؤمنين(ع) که متن کامل در کتاب «انسان آسمان» منتشر شده است. @tollabolkarimeh 🌷
🔴قیل للنّبيّ (صلی الله علیه و آله): انْ اردکتُ لیلةَ القدرِ فما أسألُ ربّي؟ قال (صلی الله علیه و آله): العافیة. 🔵از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) سؤال شد که اگر شب قدر را درک کردیم از خدا چه بخواهم؟ فرمودند: عافیت مستدرک الوسائل، ج 7، ص 458 عافیت در فارسی قابلیت ترجمه ندارد. عافیت یعنی همه چیز جفت و جور باشه و بدون هیچ مشكلي 🔺دعای امام رضا علیه السلام برای عافیت: يا الله يا وليَّ العافيةِ و المنّانُ بالعافيةِ و رازقَ العافيةِ و المنعمُ بالعافيةِ و المتفضّلُ بالعافيةِ عليَّ و عليٰ جميعِ خلقك رحمنَ الدنيا و الآخرة و رحيمَهما صلِّ علي محمّد و آل محمد و عَجِّل لنا فرجاً و مخرجاً و ارزقنا العافيةَ و دوامَ العافيةِ في الدنيا و الآخرةِ يا أرحم الراحمين @tollabolkarimeh 🌷
⚡️درهایی که در شب قدر به روی مؤمنین باز می‌شود هیچ زمان دیگری باز نمی‌شود. 🔹 در همه شب‌ها باب رحمت الهی باز است، ولی شب قدر رزق خاصی دارد که با تمام سال متفاوت است. 🔹 در شب قدر که است رزق خاص و ویژه‌ای برای مؤمنین قرار داده می شود. 🔹 درهایی که در شب قدر به روی مؤمنین باز می‌شود هیچ زمان دیگری باز نمی‌شود. 🔹 اگر خدای متعال محبت اهل بیت (علیهم‌السلام) را روزیِ انسان کند آن فرد به خیرِ دنیا و آخرت رسیده است. 🔹 رزق‌های خاص مثل رزق همراهیِ یاران امام حسین (علیه السلام) در و در مسیر ایشان، در چنین شب‌هایی مقدر می‌شود. 🔹 مهم‌ترین روزیِ این شب‌ها این است که انسان بتواند در قرار بگیرد. از حضرت بخواهیم که ما را در جبهه کفار و منافقین قرار ندهد. امشب شبی است که این امر را از خدا بخواهیم که در صف یاران حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) و در زمره قرار گیریم. 🔹 باید از خدا بخواهیم موانعی که انسان را از خودش و اولیائش جدا می‌کند را از مسیرمان بردارد. اگر کسی می‌خواهد همراه امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) باشد باید از دنیا بزرگ‌تر شود و دل بکَنَد؛ چون انسان را از ولی خدا جدا می‌کند. مؤمن باید با دنیا تصفیه‌حساب کند و دنیا و مادیات در نگاهش کوچک باشد تا بتواند به مقام معیت امام زمانش برسد. @tollabolkarimeh 🌷
🌼دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان🌼 🌷اللهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ وسَهّلْ سَبیلی الی خَیْراتِهِ ولا تَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ یا هادیاً الی الحَقّ المُبین. خدایا زیاد بگردان در آن بهره مرا از برکاتش وآسان کن راه مرا به سوی خیرهایش ومحروم نکن ما را از پذیرفتن نیکیهایش ای راهنمای به سوی حـق آشکار. @tollabolkarimeh 🌷
19.mp3
4.93M
💫☀️ مسأله شرعی به همراه شرح دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان- حضرت آیت الله مجتهدی(ره)☀️💫 @tollabolkarimeh 🌷
🔵سیره‌ی امیرالمؤمنین(ع) در سیاست 💠پرهیز از نیرنگ(۱) 📘برخی معتقدند در میدان سیاست و در رقابت‌های سیاسی برای شکست دادن رقیب، تهمت زدن، بهتان زدن و دروغ بستن به او جایز است. 📘لذا معاویه به راحتی امام علی علیه السلام و یارانش را به قتل عثمان متهم می‌کرد، برای این‌که برخی از یاران امام علی علیه اسلام را از چشم سپاه امام علی علیه السلام بیاندازد شایعه می‌کرد که قیس بن‌سعد بن‌عباده از علی علیه السلام جدا شد و به من پیوست. 📘به دروغ خود را تسلیم حکم قرآن معرفی می‌کرد و هنگامی که می‌دید در جنگ صفین در آستانه شکست قرار گرفته قرآن‌ها را بر سر نیزه می‌کرد و می‌گفت بیایید بین ما و شما بر اساس قرآن حکم شود ولی بعد از این که خطر شکست از سرش رفع شده حکم قرآن را زیر پا می‌گذاشت. ✍جواد سلیمانی| فرهنگ پویا @tollabolkarimeh 🌷
🔵سیره‌ی امیرالمؤمنین(ع) در سیاست 💠پرهیز از نیرنگ(۲) 📘امیرالمؤمنین علیه السلام نیرنگ و خیانت در رفتار سیاسی را خلاف اخلاق و دین میدانست، لذا هر قدر دوستانش از او خواستند با معاویه در ظاهر معامله دوستانه بکند مدتی او را به حکومت شام بگمارد ولی بعد از قدرت گرفتن سرنگونش کند نپذیرفت. 📘امیرالمؤمنین علیه السلام از همان اول، ائتلاف با حزب اموی حزب زرسالاری را که در پی براندازی اسلام و حکومت اسلامی بود را نپذیرفت، پیشتر نیز وقتی ابوسفیان بعد از برپایی سقیفه از او خواست که با هم ائتلاف کنند و حکومت خلیفه اول را سرنگون کنند، آن حضرت نپذیرفت. ✍جواد سلیمانی| فرهنگ پویا @tollabolkarimeh 🌷
🔵سیره‌ی امیرالمؤمنین(ع) در سیاست 💠پرهیز از نیرنگ(۳) 📘شاید کسانی که نیرنگ در سیاست را جایز می‌دانند بگویند مقتضای زیرکی در سیاست این بود که امام علی علیه السلام با معاویه و پدرش در ظاهر ائتلاف می‌کرد ولی در باطن با آن‌ها دشمنی داشت و در موعد مناسب آن‌ها را از قدرت کنار می‌زد. 📘چنانکه هنگامی که جنگ صفین به آتش‌بس و مذاکره تحمیلی با معاویه ختم شد و مذاکره با معاویه با شکست مواجه گردید، برخی گفتند معاویه سیاست‌مدارتر و زیرک‌تر از آن حضرت است؛ 📘لذا امام(ع) بعد از جنگ صفین در سال ۳۸هجری در میان مردم کوفه در پاسخ این توهم فرمود: «سوگند به‌خدا که معاویه از من سیاست‌مدارتر نیست، اما او نیرنگ می‌زند و مرتکب انواع گناه می‌شود اگر نیرنگ ناپسند و ناشایست نبود من سیاست‌مدارترین مردم بودم، ولی هر نیرنگی گناه است، و هر گناهی یک نوع کفر است. به خدا سوگند من با کید و مکر اغفال نمی‌شوم و در رویاروئی با شداید ناتوان نمی‌گردم.»/خطبه ۲۰ نهج‌البلاغه ✍جواد سلیمانی| فرهنگ پویا @tollabolkarimeh 🌷
📣 پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران کشور آغاز شد 🔸 با شیوه‌های تحصیلی حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری 📚 در سطوح👇 ▫️ عمومی (سطح دو / کارشناسی) ▫️عالی (سطح سه/کارشناسی ارشد) ▫️ تخصصی (سطح چهار/دکتری) 🔻 جهت دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، فهرست مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور و نام نویسی بر روی لینک زیر کلیک کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/1362296832Cb1e4121cd4 👆جهت ثبت نام کلیک کنید👆
⭕️‏در لیلة الهریر که نزدیک بود سپاهیان امام(ع) کار جنگ [صفین] را یکسره کنند، اشعث در جمع کندیان به پا خاست وضمن خطبه‌ای خواستار ترک جنگ شد، تا خبر خطبه اشعث به معاویه رسید، دستور داد تا قرآن را بر نیزه‌ها کنند! دشمن پیام‌ها را رصد و طبق آن برنامه‌ریزی می‌کند! و دلخوش است به اشعث ها! *محمد اکبرزاده* @tollabolkarimeh 🌷
🔻منبرهای مجازی؛ 🔸احکام الهی نقطه مقابل حق الناس نیستند 🔸حق الله یا حق الناس؛ کدام مقدم است؟ ♨️ حجت الاسلام والمسلمین عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره): 🔹برخی بحثی را مطرح کرده اند و از حق الله و حق الناس سخن به میان آورده اند و این که گفته اند از فقه به دست می آوریم که حق الناس مقدم بر حق الله است. بنابراین در حوزه عمومی حرف مردم بر حرف خدا مقدم است! این از حرف های تعجب برانگیزی است که ناشی از یک مغالطه است. 🔹اینها بین حق الله و حکم الله و بین حق الناس و حکم الناس خلط کرده اند؛ حق الله و حق الناس همه حکم الله هستند. 🔹 در واقع احکام الهی در نقطه مقابل حق الناس نیستند، بلکه خود احکام الهی در حوزه حقوق عمومی حق الناس هستند و این که فضای معنوی جامعه فضای مساعدی برای رشد فضائل اخلاقی باشد این حق الناس است. 🌐 rasanews.ir/002jip @tollanolkarimeh 🌷
🔴آیا به راستی مطلق رنج‌های انسان، اموری ناپسند و مذموم‌اند؟ ❌مدافعان معنویت مدرن از جمله ملاک‌های حقانیت یک دین را در عرصۀ کارکرد آن معرفی می‌کنند. به باور ایشان دین حق و کارآمد باید بتواند در صحنۀ عمل هم برای انسان توفیق به بار آورد؛ نه اینکه تنها از جنبۀ نظر بخواهد توانمند و فربه باشد. 💠لذا ایشان معقدند از جمله مهمترین کارکردهای دین آن است که رنج انسان را به کلی زدوده و آرامش خاطر را برای وی به ارمغان آورد. در غیر این صورت، از کارایی لازم برخوردار نمی‌باشد. البته گفتنی است، مقصود ایشان از رنج، رنج درونی است. زیرا چنانکه خود اذعان دارند: چه بسا افرادی که با سختی‌ها و دشواری‌های گوناگونی در زندگی دست و پنجه نرم کرده، اما به لحاظ درونی کاملا در حالت طمانینه قرار داشته باشند؛ همانگونه که این واقعیت ممکن است بالعکس تحقق بیابد. ✳️راجع به این مطلب ملاحظاتی وجود دارد که شایان توجه است: ❇️ به نظر می‌رسد، پیش‌فرض سخن یادشده که رنج درونی به طور کلی امری مذموم و ناپسند است و باید از آن احتراز جست، ناپذیرفتنی است. اتفافا می‌توان رنج‌هایی را در نظر گرفت که از این حکم کلی اساسا خارج بوده، و رشد و تعالی انسان را هم فراهم آورند. 🔶توضیح آنکه، هرچند از جمله کارکرد‌های دین آرامش درونی است (رعد، 28)؛ ولی مطابق با برخی از آیات قرآن، اساسا خداوند بندگان خود را با مصیبت‌های گوناگونی از جمله خوف (ترس) که امری درونی و رنج‌زاست، مورد آزمایش قرار می‌دهد (بقره، 155). همچنین مطابق با برخی از روایات، مومن در دل خود همواره دارای دو نور است که از آنها به خوف و رجاء یاد می‌شود (کافی، ج2، ص67). 🔅البته -براساس این دسته از روایات- ممکن است، منشاء یا یکی از منشاءهای خوف مومن آن باشد که وی همواره بر این حقیقت توجه دارد که شیاطین دورنی و برونی دائما در کمین ایمان اویند و ممکن است ایمان او را هر لحظه و در هر کجا بربایند. روشن است که این حالت تا حدودی برای انسان رنج‌آور است و حتی براساس پاره‌ای از روایات، این کلنجار و تشویش درونی تا لحظات مرگ هم برای انسان مومن ادامه دارد. ♦️اکنون، سخن این است، آیا چنین رنج‌هایی که حتی تا لحظه مرگ هم با انسان هستند، به راستی اموری مذموم‌اند؟؟! به نظر می‌رسد در اینجا باید تفکیکی میان رنج‌های درونی انسان صورت بگیرد و رنج‌هایی که در راستای رشد و تعالی انسان هستند، نه‌تنها مذموم ندانسته، بلکه حکم به فایده‌مندی آنها نماییم. آری، رنج‌هایی که در راستای رشد و هدایت انسان نباشند، مذموم بوده و وجودشان، برای پیروان آن دین و آیین ضعف و یا نقص به شمار می‌رود. ✴️ بر این اساس، به نظر می‌رسد، مذموم دانستن هرگونه رنج درونی، و ترویج رهایی و خلاصی از کلیّۀ آنها از جمله نقایص و اشکالاتی است که نظریه معنویت مدرن با آن دست به گریبان است. ✅نکتۀ دیگر اینکه چنین تفکیکی راجع به آرامش درونی یا به تعبیری اطمینان خاطر نیز ضروری است. اطمینان خاطر چنانچه در راستای کمال و سعادت انسان باشد امری ممدوح و مورد پسند است؛ ولی در غیر اینصورت، مذموم تلقی می‌شود. 🔆 مطابق با برخی از روایات، بزرگترین دام شیطان این است که انسان نسبت به خود اطمینان خاطر پیدا کند. بدین معنا که انسان تصور کند دیگر از او گذشته و کلا زمینۀ فساد و گناه در وی کور شده است. این بزرگترین دام شیطان است. باید گفت: چنین آرامش و اطمینان خاطری برای انسان از هر سم مهلکی کشنده‌تر است. در حالیکه در معنویت مدرن این موارد از یکدیگر به خوبی تفکیک نگشته‌اند. ✍️ حجت الاسلام و المسلمین علی قربانی؛ دانشجوی دکترای فلسفه دین @tollabolkarimeh 🌷
 ادله این  فرقه که در سایت رسمی خودشان آمده دقیقا به شرح ذیل است. قسمت چهارم: 👇👇👇 @tollabolkarimeh 🌷
قسمت چهارم : ۸- ديدن رسول خدا (ص) وائمه اطهار (ع) در رؤيا(خواب) : كه در مورد رؤياى رسول خدا (ص) فرموده اند كه رؤيا جزئى از چهل جزء نبوت ميباشد، وهر كس كه ما را در خواب ببيند ما را در بيدارى ديده است چونكه شيطان نميتواند مثل ما جلوه شود ، كه برخى از آن رؤياها در سايت تحت عنوان (بلاغ مبين) وحلقه دوم (رؤياى حجت) ثبت شده است. جواب: دیدن خواب هم حجیت شرعی ندارد! بر فرض هم بپذیریم که کسی خواب پیغمبر را می تواند ببیند!، حالا از چه راهی این ادعا را می خواهند اثبات کنند!. و ما باید با چه متدی آن را بسنجیم و قبول کنیم!. هیچ راهی برای اثبات ادعای این خوابها نیست!. ثانیا: از کجا معلوم که ایشان پیغمبر را دیده است در خواب ، یقینا شیطان را دیده که خود را پیغمبر معرفی کرده است چون  «إِنَّ الشَّیاطینَ لَیُوحُونَ إِلى أَوْلِیائِهِمْ » سوره انعام /۱۲۴ . و شیاطین به دوستان خود مطالبی مخفیانه القا می‌کنند. یعنی بسیار با ظرافت و وحی گونه جعل کرده و القاء امر باطل خود را در قلب دوستانش دارد. به یقیین بدعت گذاران در روایات به وصف شیطانی تعبیر شده  و افراد و بدعتگزارانی همچو احمد الحسن، جزء افرادی هستند که یار و یاور شیطان لعین می باشند. پیامبر  صلی الله علیه و آله فرمودند:  وَ الرُّؤْيَا ثَلَاثٌ فَالرُّؤْيَا الصَّالِحَةُ بُشْرَى مِنَ اللَّهِ وَ الرُّؤْيَا مِنْ تَحْزِينِ الشَّيْطَانِ وَ الرُّؤْيَا مِمَّا يُحَدِّثُ الرَّجُلُ نَفْسَه‏. بحار ۵۸ ص ۱۹۲. رویا بر سه قسم است. گاهی خواب درست و صالحی از سوی خداست، و گاهی زیباسازی از سوی شیطان است و گاهی هم از نفس خود انسان است. با این توضیحات نمی توان هر خوابی را درست دانست، چه بسا شیطانی و حدیث و بازی نفس باشد. از فردا هر کس با خواب دیدن بخواهد دین را تغییر بدهد همان بدعت در دین است و در رد بدعت گذاران و دروغگویان و مدعیان این خوابها روایات فراوان داریم: رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : شَرُّ الاُمورِ مُحْدَثاتُها ، ألَا وكُلُّ بِدعةٍ ضلالةٌ، ألَا وكلُّ ضَلالةٍ ففي النّارِ .  پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : بدترين امور آن است كه بدعت باشد. بدانيد هر بدعتى گمراهى است. بدانيد كه هر گمراهى فرجامش آتش است. الأمالي للمفيد : ۱۸۸ / ۱۴ . امام علی عليه السلام : ما هَدمَ الدِّينَ مثلُ البِدعِ .  امام على عليه السلام : چيزى مانند بدعتها دين را ويران نكرده است.بحار الأنوار : ۷۸ / ۹۲ / ۹۸. امام علي عليه السلام :اِنَّ اَبْغَضَ الْخَلائِقِ اِلَى اللّهِ… (رَجُلٌ) مَشْغُوفٌ بِكَلامِ بِدْعَةٍ.  دشمن ترين آفريدگان نزد خدا…، مردى است كه دلش شيفته بدعت است . نهج البلاغه ، خ ۱۷، ص ۷۱ . رسول الله صلى الله عليه و آله :مَن كَذبَ علَيّ مُتَعمِّدا لِيُضِلَّ بهِ النّاسَ فلْيَتَبوّأ مَقْعدَهُ مِن النّارِ .  پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :هر كس، براى گمراه كردن مردم، به عمد بر من دروغ بندد، جايگاهش در آتش است.كنز العمّال : ۲۹۲۲۸ . خب حالا این ادعای خواب را ما بر فرض می کنیم، ایشان از چه راهی می خواهند جواب ما را بدهند و خواب ما را رد کنند!. یا اینکه شخصی ادعا کند پیغمبر صلوات الله همراه با اهل البیت علیهم السلام و به همراهی جمعی از ملائکه از جمله میکایل و جبرائیل و اسرافیل، حسن احمد الحسن و پیروان او را لعن کردند و گفتند، که جایگاه او در آتش است. او چه جوابی خواهد داشت؟!. ۹- سيد احمد حسن از سيد سيستانى به شكل خاص دعوت به مناظره علمى كردند و اجازه دادند كه سيد سيستانى با هر شخصى وبا هر ادله و كتب وهرگونه سؤالات به صورت نامحدود ميتواند با ايشان وارد مناظره شوند ، و در مقابل سيد احمد الحسن فقط با تكيه بر كتاب قران كريم پاسخگوى آنها باشند ،اما باز هم نپذيرفتند. جواب : واقعا اگر ایشان ادعا دارند، خب نباید از شخص دیگری هراس داشته باشند، ما ایشان را به مناظره و سوال دعوت می کنیم، با این توصیف نیازی به گرفتن وقت بزرگان و اعاظم مراجع هم نیست، احمد الحسن اگر توانست جواب سایر علما را بدهد یا توانست جواب شاگردان مراجع را بدهد، آنوقت ادعا کند که می تواند با مراجع به مناظره بپردازد، آن بزرگواران مشغول به دروس سنگین و تربیت و مباحثه در هیئات استفتاء با بزرگان اهل علم هستند، قرار نیست که با چنین افراد نادان و جاهلی به بحث بنشینند!.  اگر ایشان ادعایشان این است که به صورت نامحدود می توانند پاسخ بدهند و به علم امام مرتبط هستند، خب رساله ای درباب فیزیک کوانتم و تبیین نظریات آن و تایید یا رد آن بیاورند، و برخی از اشکالات را که میان صاحب نظران این فن هست را تبیین و نظر درست را مطرح کنند! البته باید بتوانند از آن دفاع کنند!، خب شخصی که هنوز ادله طهارت و نجاست خود را بلد نیست، چگونه ادعا می کند که نامحدود از من سوال کنید!. ایشان همین را بپذیرند و جواب بدهند کافی است ، اما هیچگاه نه به این سوال نه به سوالات دیگر پاسخ نخواهند داد، چون نادان و احمق فق
ط چشمان خود را می بندد و دستها را بر گوش و قلب خود می گیرد تا خود را گمراه و دیگران را به ضلالت بکشد. ۱۰- نپذيرفتن دعوت اين شخص از طرف علماء ، و عدم ارسال هيچگونه پاسخ از جانب آنها اين مطلب را تصديق ميكند كه اين شخص (سيد احمد حسن) حق است و راستگو ميباشند. در روايات متعددى ذكر شده است ، كه هر كسى اين امر را ادعا كند از او از بزرگترين امرها ( قران كريم) سؤال كنيد وآگاه باشيد كسى چنين ادعايى نميكند مگر اينكه در مقام ومنزلت آن باشد ، كه قران كريم در اين مورد با اين آيه صريح بيان فرموده است. (فَإِلَّمْ يَسْتَجِيبُوا لَكُمْ فَاعْلَمُوا أَنَّمَا أُنْزِلَ بِعِلْمِ اللَّهِ وَأَنْ لا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَهَلْ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ) (هود:۱۴. ( جواب: ما نیز می گوییم که جواب بسیاری از این گزافه گویی ها را داده ایم و بارها از او خواسته ایم که پاسخ لازم  را به ما را بدهد، و اگر هیچ پاسخی به این سوالات داده نشد! در این صورت کذاب بودن و دروغگو بودن این شخص برای ما و تمام خوانندگان محترم روشن خواهد شد. چون از باب (فَإِلَّمْ يَسْتَجِيبُوا لَكُمْ فَاعْلَمُوا أَنَّمَا أُنْزِلَ بِعِلْمِ اللَّهِ وَأَنْ لا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَهَلْ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ) (هود:۱۴). پس ما جواب شما را داده ایم و منتظر جواب شما هستیم!. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ جنگ روایتها و نقش آن در فهم صحیح تاریخ 🔶 رجال و درایه در 4 دقیقه به زبان ساده 👌/ اگر طلبه ای این مباحث را نداند چیزی از علم الحدیث و هرمنوتیک دستگیرش نمیشود. @tollabolkarimeh 🌷
برای جنگ روایت‌ها آماده شوید! ✍ معصومه_نصیری 👇👇👇 @tollabolkarimeh 🌷
🔹برای جنگ روایت‌ها آماده شوید! 👤 معصومه نصیری ✅«جنگ روایت‌ها» یکی از شاخه‌های «جنگ رسانه‌ای» و زیرمجموعهٔ «جنگ نرم» است. در جنگ نرم، هر طرف به دنبال شکل‌دهی ترجیحات، سلایق، تفکرات و بینش افراد جامعهٔ مقابل است. تئوریسین‌های غربی این جنگ‌ها، همچون «ژوزف نایک» آمریکایی»، معتقدند هرگاه بتوانیم طوری عمل کنیم که دولت‌مردان و مردم کشورهای دیگر آن طور فکر کنند که ما می‌خواهیم، جنگ را برده‌ایم. آن‌ها به این منظور غول‌های رسانه‌ای خود را فعال می‌کنند. ✅آگاهی از این واقعیت ازاین‌رو برای ما مهم است که اگر بخواهیم در فضای رسانه و شبکه‌های اجتماعی درست عمل کنیم و اثرگذار باشیم، باید وارد جنگ روایت‌ها شویم. ورود به میدان جنگ روایت‌ها، چه در سطح دفاع و چه مهم‌تر از آن، در سطح تهاجم، نیازمند مهارت روایت‌سازی است. به این منظور باید مراحل مختلف جنگ روایت‌ها را بشناسیم. ✅جنگ روایت‌ها در سه مرحلهٔ اصلی طراحی و اجرا می‌شود. نخست یک «اَبَر روایت» یا «روایت کلان» ایجاد می‌شود که باید همواره تکرار شود؛ مثل اینکه آمریکا قدرت نخست دنیاست و هیچ کشور دیگری توان مقابله با آن را ندارد. یا اینکه اگر ایران با آمریکا مذاکره نکند، جنگ بر کشور سایه خواهد انداخت. ✅در مرحلهٔ دوم، نوبت به خرده روایت‌ها می‌رسد. مثلاً دشمن می‌کوشد به مردم ما بقبولاند که نظام سیاسی دینی سبب شده است که ایران در چهل سال پس از انقلاب پیشرفت نکند. یا اینکه ساخت موشک و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برای کشور دردسرساز است. همچنین برای غالب شدن خرده روایت‌ها چند کار می‌کند: سیاه نمایی اوضاع کشور، برجسته‌سازی ضعف‌ها، ایجاد دوقطبی‌سازی‌های کاذب، شایعه‌پردازی‌های رسانه‌ای و غیره. مرحلهٔ سوم هم تولید محتوای لازم است. ✅در کتاب «شبکه‌ها و جنگ‌های شبکه‌ای» توضیح داده شده که در جنگ‌های پیش روی جهان، برنده کسی نیست که قوی‌ترین بمب‌ها را دارد؛ کسی است که بهترین روایت‌ها را دارد و می‌تواند معناسازی کند. نخستین نکته برای موفقیت در جنگ روایت‌ها این است که باید بتوانیم روایت‌هایی بسازیم که مبتنی بر تجربهٔ زیستهٔ افراد بیشتری در جامعهٔ هدف باشد؛ این سبب غلبهٔ روایت ما می‌شود. ✅در کنار این، دو نکتهٔ دیگر هم در ساختن یک روایت موفق اثرگذار است: یکی زمان و دیگری جذابیت. ما باید بتوانیم به سرعت و بدون از دست دادن وقت، اولین روایت‌ها را برای افکار عمومی بسازیم و منتشر کنیم. همچنین، روایت را هنرمندانه و جذاب پردازش کنیم. در حقیقت در جنگ روایت‌ها، واژه‌ها هستند که حریف را از پا درمی‌آورند. @tollabolkarimeh 🌷
🌼دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان🌼 🌷اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین. خدایا بگشا برایم در آن درهای بهشت وببند برایم درهای آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن برای تلاوت قرآن ای نازل کننده آرامش در دلهای مؤمنان.🌷 @tollabolkarimeh 🌷
20(2).mp3
3.99M
💫☀️ مسأله شرعی به همراه شرح دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان- حضرت آیت الله مجتهدی(ره)☀️💫 @tollabolkarimeh 🌷
🔸اینکه در مفاتیح برای اعمال شب بیست و سوم به نظرم، دارد که «لقد أملی...»، که اگر کسی این شب را به مذاکره‌ی علم بپردازد، افضل از عبادات است؛ بعضی خیال می کنند که این علم همین علمهایی است که الان در دست ماست. 🔸نه! آن روز، علوم و معارف ائمه داشت گم می شد، امثال اینها (شیخ صدوق و مفید) مجاهدت می کردند؛ البته می توانستند شب تا صبح را به نماز شب و دعای جوشن کبیر خواندن بگذرانند. 🔹این، دیگر برای ما نیست که خیال کنیم باید دنبال یک علمی مثل علم فقه یا علم اصول (حالا خوبهایش را می گویم!) برویم یا چند تا روایت نگاه کنیم و آن شب را به مذاکره‌ی علم بگذرانیم. 🔸بلکه باید دل را پاک و صاف کرد، و آن را شستشو داد! 🗓۱۳۸۲/۰۱/۱۹ نقل از رهبر حوزه ها @tollabolkarimeh 🌷
❗️علی (ع) را چه کُشت؟! یک وقت می‌گوییم علی(ع) را "که" کُشت و یک وقت می‌گوییم "چه" کُشت؟ اگر بگوییم علی را "که" کُشت؟! البته عبدالرحمن ابن ملجم، و اگر بگوییم علی را "چه" کُشت، باید بگوییم "جمود"، "خشک مغزی" و "خشکه مقدّسی"؛ همین هایی که آمده بودند علی را بکشند، از سر شب تا صبح عبادت می‏ کردند، واقعاً خیلی تأثّرآور است... علی به جهالت و نادانی این ها ترحّم می‌کرد، تا آخر هم حقوق این ها را از بیت المال می‌داد و به این ها آزادی فکری می‌داد... ابن ابی الحدید می‌گوید، اگر می‌خواهید بفهمید که جمود و جهالت چیست، به این نکته توجه کنید که این ها وقتی که قرار گذاشتند این کار را بکنند، مخصوصاً شب‏ نوزدهم رمضان را انتخاب کردند و گفتند: "ما می‌خواهیم خدا را عبادت بکنیم و چون می‌خواهیم امر خیری را انجام بدهیم، پس بهتر این است که این کار را در یکی از شب های عزیز قرار بدهیم که اجر بیشتری ببریم...!" 📚از کتاب اسلام و نیازهای زمان، ج ١|نوشته @tollabolkarimeh 🌷