دو متغیر مهم اما مغفول
در میزان واقعی نرخ مشارکت
🔹نرخ مشارکت در انتخابات از سوی دولت، هر قدر که اعلام شد، به خاطر کرونا، دست کم ده درصد به آن رقم اضافه کنید.
♦️در انتخابات برخی کشورهای غربی، تاثیر کرونا در ایجاد هراس و کاهش مشارکت، تا بیست درصد ارزیابی شده است.
🔹در این میان، یادمان نرود که ایام عید، با ادعای ضد کارشناسی "به نظر من از پیک کرونا گذشتیم"، چه تصمیم خطرناکی اتخاذ شد و موج در حال جمع شدن کرونا، به شکلی مرگبار برگشت!
♦️این تصمیم عجیب و غیر قابل دفاع آقای روحانی، میزان مرگ و میر های کرونایی را مجددا به مرز چند صد نفر برگرداند. چنین موجی می توانست حتی به تعطیلی و تعویق انتخابات منتهی شود؛ چنان که بعضی ها آن را زمزمه کردند.
🔹برخی زمزمه کنندگان، همان ها در حزب اتحاد ملت و برخی ائتلافیون دیگر دولت بودند که بعدها مدعی تحریم انتخابات شدند!
♦️بنابراین درصد واقعی مشارکت 49 درصد+ حداقل 10 درصد است و این نرخ می توانست به بالای 60 درصد برسد. در انتخابات سال 98 مجلس هم مسئولان رسمی و مراکز نظرسنجی اعلام کردند ماجرای کرونا 11 درصد در نرخ مشارکت تاثیر داشته است.
🔹اینها البته غیر از تاثیر ویرانگری است که عملکرد مدیریت اشرافی، روی روحیه و اعتماد بخش هایی از طبقات ضعیف گذاشته است.
✍ محمد ایمانی
@tollabolkarimeh 🌷
🔰انقلابهای بزرگ : رکود یا صعود
✅انقلابها گاهی مسیر مشترک و شرایط و یا محدویت های تقریبا یکسانی را تجربه می کنند۰ از مسائل مهم در تاریخ انقلاب فرانسه آن است که انقلاب فرانسه خیلی زود با سرنوشت و جاه طلبی های ناپلئون بناپارت گره خورد و با شکست او فرانسه شرایط سخت رکود و حتی فرسودگی را پیش روی خود دید۰ در این شرایط ، عقلانیت مردم باعث شد در عین حالی که از دستاوردهای انقلاب فرانسه حمایت و صیانت می نمودند، ولی به عنوان عضوی قدرتمند در شرایط نظم جدید اروپا ظاهر شوند ۰
✅این صورت مسئله به نظر می رسد میتواند در مسیر هر انقلاب بزرگی قرار بگیرد تا ضمن غلبه بر شرایط سخت رکود (بخوانید تحریم و فشار) با صیانت از دستآوردهای قبلی و ظرفیت های نهفته انقلابش ، این شرایط خاص را طی نموده و قدرتمندانه در بین دیگر کشورها ظاهر شود۰ البته در مورد انقلاب فرانسه و اوج گیری زمانبر آن در دهه های بعد از معاهده وین این نکته جالب دیده میشود که فرانسه هر چند از جاه طلبی ها و کشورگشایی های ناپلئون بناپارت برای مدتی دست کشید ولی هرگز از توان و ظرفیت و ارزشهای فرامکانی و فرا زمانی کشوری که انقلاب فرانسه در آن رخ داده عقب نشینی ننمود و همیشه بزرگی و عظمت انقلاب خود را تا به امروز به رخ اروپا و سایر کشورهای جهان می کشد ۰ از این منظر این مسئله میتواند با نگاهی به گذشته و ذات هر انقلاب بزرگی مدنظر انقلاب اسلامی معاصر در کشور ایران هم باشد و این همان رمزی است که انقلابهای بزرگ مشکلات را حل ، و فراتر از زمان و مکان صدورشان می روند۰
@drmousanajafi
@tollabolkarimeh 🌷
🔴یکسونگری و دورافتادگی از حقیقت
✍️احمدحسین شریفی
🔶یکی از بزرگترین راهزنان تعقل یکسونگری و تکبعدی دیدن واقعیتهاست.
🔶شاید در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی و حتی در داوریهای علمی، هیچ چیز به اندازه یکسونگری انسان را از فهم حقایق باز نمیدارد.
🔶در مطالعات ديني نيز همين آفت ممکن است رخ دهد. مثلاً، کسي که صرفاً در حوزة احکام فقهي اسلام تخصص دارد و از اعتقادات و اخلاقيات آن و يا از منبع اصلي دين، قرآن کريم، اطلاع عميقي ندارد، طبيعتاً دچار نوعي نگاه تک بعدي به دين ميشود. و يا کسي که صرفاً در حوزة معارف اعتقادي و کلامي دين تخصص دارد و از ساير حوزهها بياطلاع يا کماطلاع است، نميتواند نگاهي سيستمي و جامع به معارف اسلامي داشته باشد.
🔶پيامبر اکرم(ص) بر اساس نقلي که در برخي مجامع تاريخي اهل سنت آمده است، فرمودند:
💐لا يَقُومُ بِدِينِ اللهِ إلّا مَن حاطَهُ مِن جَميعِ جَوانِبِهِ؛
دین خدا را بر پا نمیدارد مگر کسی که از همة جوانب بر آن احاطه داشته باشد.
@Ahmadhoseinsharifi
@tollabolkarimeh 🌷
.
♻️ اینو چی میگی؟
🔰 حمید رسایی:
جناب احمدینژاد! حدود ۹ ماه پس از مشارکت ۹۸ درصدی مردم در همهپرسی جمهوری اسلامی در سال ۵۸ ، رفراندم قانون اساسی برگزار شد و میزان مشارکت در آن به ۷۵ درصد کاهش یافت.
بهمن همان سال در سومین انتخابات کشور که اولین انتخابات ریاست جمهوری بود، مشارکت مردم به ۶۷ درصد رسید!
آیا آن روز هم شما را رد صلاحیت کرده بودند که بخواهید عدم مشارکت مردم را به نام خود ثبت کنید؟!
اگر ادعای وزارت کشور دولت روحانی مبنی بر مشارکت ۴۸ درصدی این انتخابات توسط شورای نگهبان تأييد شود، مطابق منطق شما ما از مشارکت ۶۷ درصدی سال ۵۸ رسیدهایم به مشارکت ۴۸ درصدی آن هم پس از ۴۲ سال جنگ تحمیلی، تحریم، فشار بینالمللی و ۸ سال دفاع مقدس مردم در برابر هجمه روحانی و تیم غربگرایش، تازه شما هم طرف آمریکا، اسرائیل، منافقین و وطنفروشان پناه برده به غرب، بودید.
@tollabolkarimeh 🌷
دو متغیر مهم اما مغفول
در میزان واقعی نرخ مشارکت
🔹نرخ مشارکت در انتخابات از سوی دولت، هر قدر که اعلام شد، به خاطر کرونا، دست کم ده درصد به آن رقم اضافه کنید.
♦️در انتخابات برخی کشورهای غربی، تاثیر کرونا در ایجاد هراس و کاهش مشارکت، تا بیست درصد ارزیابی شده است.
🔹در این میان، یادمان نرود که ایام عید، با ادعای ضد کارشناسی "به نظر من از پیک کرونا گذشتیم"، چه تصمیم خطرناکی اتخاذ شد و موج در حال جمع شدن کرونا، به شکلی مرگبار برگشت!
♦️این تصمیم عجیب و غیر قابل دفاع آقای روحانی، میزان مرگ و میر های کرونایی را مجددا به مرز چند صد نفر برگرداند. چنین موجی می توانست حتی به تعطیلی و تعویق انتخابات منتهی شود؛ چنان که بعضی ها آن را زمزمه کردند.
🔹برخی زمزمه کنندگان، همان ها در حزب اتحاد ملت و برخی ائتلافیون دیگر دولت بودند که بعدها مدعی تحریم انتخابات شدند!
♦️بنابراین درصد واقعی مشارکت 49 درصد+ حداقل 10 درصد است و این نرخ می توانست به بالای 60 درصد برسد. در انتخابات سال 98 مجلس هم مسئولان رسمی و مراکز نظرسنجی اعلام کردند ماجرای کرونا 11 درصد در نرخ مشارکت تاثیر داشته است.
🔹اینها البته غیر از تاثیر ویرانگری است که عملکرد مدیریت اشرافی، روی روحیه و اعتماد بخش هایی از طبقات ضعیف گذاشته است.
✍ محمد ایمانی
@tollabolkarimeh 🌷
مشارکت پایین در انتخابات ریاست جمهوری ایران در چه زمانهایی و به چه دلیلی بوده است؟
⭕️ از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، سه بار در انتخابات ریاست جمهوری، مشارکت پایین بوده است. البته در هر سه، یک وجه مشترک وجود داشته است که در #انتخابات_۱۴۰۰ هم همین اتفاق مشابه افتاده است:
1⃣ سال ۱۳۶۰ بعد از دولت بازرگان از نهضت آزادی و بنیصدر از جبهه ملی.
2⃣ سال ۱۳۷۲ پایان دولت نخست هاشمی رفسنجانی.
3⃣ سال ۱۴۰۰ پایان دولت دوم روحانی.
وجه مشترک هر سه برههی مذکور، خسته شدن مردم از نظام به دلیل پیامدهای ناگزیر سیاستورزی لیبرالی بوده است؛نهضت آزادی بازرگان و جبهه ملی بنیصدر آشکارا مبانی لیبرالیستی داشتند. حزب کارگزاران سازندگی آقای هاشمی رسما اعلام کرد: «ما #لیبرال_دموکرات مسلمان هستیم!» حزب اعتدال و توسعه آقایان روحانی و نوبخت و واعظی و نهاوندیان لیبرال بود و در سند رسمی نوشتند که میخواهند مکتب #نئوکینزی را پیاده کنند. تجربه نشان داده وقتی جریان لیبرال در قدرت باشد، به دلیل ویژگیهای ذاتی که لیبرالیسم دارد، به مردم و به ویژه اقشار ضعیف فشار جدی وارد میکند. به اصطلاح میگویند: «اشکال ندارد زیر چرخهای توسعه تعدادی هم له شوند.» اساساً لیبرالیسم ظاهری فریبنده و دلربا دارد؛ مردم وقتی به لیبرالها رأی میدهند، فریفته آن ظاهر فریبا شدهاند، اما وقتی لیبرالها مشغول به کار میشوند، باطن خشن آن بروز پیدا میکند. اینجاست که مردم از آنان دلزده میشوند و این پدیده خود را در پایین آمدن آمار مشارکت نشان میدهد. این واقعیت، حاصل تجربهای است که در ایران پس از انقلاب در سه برههای که عرض شد خود را اثبات کرده است. هر بار مردم گروهی از لیبرالها را تجربه کردهاند، همین چرخه تکرار شده است. ✅ بنابراین آمار پایین مشارکت، طبیعی است و ماحصل یک چرخه تکراری است که برای سومین بار نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب آن را تجربه کرده است. تنها راه نجات این است که حاکمیت به خوبی جراحی شود و نه فقط از لیبرالها که از لیبرالیسم زدوده شود. در واقع پیامد مشترک هر سه برههی مذکور، عبور ملت از لیبرالها بوده است. اما متاسفانه همیشه، لیبرالها رفتهاند، ولیکن لیبرالیسم به عنوان یک مکتب فکری و نوعی سلیقه و سبک حاکمیتی همچنان در تار و پود حکومت باقی مانده است. دوره ریاست جمهوری آقای رئیسی، باید دوران تصفیه کشور از لیبرالیسم باشد در تمام سطوح و ابعاد آن تا مردم طعمی از حکومت اسلامی را بچشند. انشاءالله. پناه میبریم به خدا از شرّ لیبرالها ✍حسام الدین حائری زاده @tollabolkarimeh 🌷
و به ابراهیم و اسماعیل سفارش کردیم
خانه ام را پاکیزه کنند...
.....
@tollabolkarimeh 🌷
⭕️ اصلاح طلبان، بزرگترین بازنده انتخابات بودند/ مردم پیروز این انتخابات بودند
👤 صادق زیباکلام، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران:
🔹قبولی 50 درصدی رأیدهندگان با وجود چهار میلیون آرای باطله، هر معنایی که بدهد، معنای پیروزی براندازان را نمیتوان از آن استخراج کرد.
🔹اگرچه ردصلاحیتها در همه انتخابات صورت میگیرد، اما اینبار ردصلاحیتها با ابهامات، پرسشها و شبهات گستردهای حتی از جانب طرفداران شورای نگهبان روبهرو شد.
🔹دومین و بزرگترین بازنده انتخابات ۲۸خرداد اصلاحطلبان بودند. رهبری اصلاحات اگرچه با تأخیر، اما تمامقد به حمایت از آقای همتی برخاست. یکی پس از دیگری چهرههای اصلاحطلب [...] مردم را به شرکت در انتخابات و رأی به آقای همتی دعوت کردند.
🔹دوونیم میلیون رأی برای آقای همتی در حقیقت تیر خلاصی در شقیقه اصلاحطلبان بعد از ۲۴ سال حیات سیاسیشان بود. در بدبینانهترین حالت دستکم 10 میلیون و در خوشبینانهترین حالت حتی رفتن به دور دوم را اصلاحطلبان برای نامزدشان پیشبینی کرده بودند؛ اما شکست آنان بهمراتب سنگینتر از دیگران بود.
🔹در نهایت مردم پیروز این انتخابات بودند؛ چه کسانی که رأی دادند و نامزد خود را بر صدر نشاندند و چه کسانی که رأی ندادند تا انتقاد خود را به گوش مسئولان برسانند.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️همه چیز درباره رئیس جمهور جدید ایران
🔹 سید ابراهیم رئیسی رسما به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.
🔹 در این ویدئو مروری داریم بر مسیری که او تا ریاست جمهوری طی کرد و اطلاعاتی از زندگی شخصی وی
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰خدمت کسانی که این کلیپ حضرت آقا را به کنایه به ایشان، با هیجان و ذوق منتشر میکنند:
۱. مشارکت ما نزدیک به ۵۰ درصد بوده است.
۲. نرخ مشارکت در شرایط کرونا به علت محدودیتها و بیماریها در تمام دنیا بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.
۳. اگر دولت ناکارآمدمان، برگزاری انتخابات را به خوبی انجام داده بود، به احتمال قوی بین ۵ تا ۱۰ درصد مشارکت ما بالاتر میبود.
۴. این ناامیدی و کاهش مشارکت هرچه هست ماحصل عملکرد یک دولت غیرانقلابی و غربگرا هست، ما حصل دور شدن از آرمانهای انقلاب است.
https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e8
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از بینش راهبردی
این تصویر یک دنیا حرف دارد... روایتی است از آنچه در پست قبلی عرض کردم... امنیتی که عده ای میگویند آنرا حقنه کردید در گلویمان؛ اینجا مشخص می شود... مراقب کشور و نظام و انقلابمان باشیم مراقب امنیت بی بدیل مان باشیم که داعشی های منافق در کمین آن نشسته اند. اما خودشان هم می دانند زورشان، همین است... "لاف در غریبی!"
⭕️✅ایران ما، کاپیتولاسیون مجازی و حکمرانی شبکه ای جهانی آمریکا
✍️سید عليرضا آل داود
⭕️تنها 24 ساعت از پایان انتخابات ریاست جمهوری 1400 گذشته است که اینستاگرام با استناد به قوانین داخلی آمریکا در داخل مرزهای جغرافیایی ما، پست های مرتبط با آقای رئیسی و تصاویر حاج قاسم را پاک و مخاطب را تهدید به حذف شدن اکانتش میکند.
⭕️درست طی سالهای گذشته که خطرناک ترین نوع نفوذ(نفوذ جریانی) به فرموده رهبر معظم انقلاب در کشور اتفاق افتاده، میتوان به جای جای فضای مجازی و نقش آن در یک جنگ شناختی ترکیبی گسترده بر ضد مردم ایران اشاره کرد.
⭕️در کنار دستگیری جاسوس های دشمن در داخل، می بینیم جریان تحریف با کمک دشمن بواسطه فضای مجازی ول، رها شده، بی ضابطه و بی قانون شبکه سازی کرده و در حال ایجاد اختلال شناختی-ادراکی و محاسباتی در مدیران، مسئولان و مردم است.
⭕️این میزان تحقیر ملت در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود و اینکه با ما در داخل کشورمان با قوانین داخلی آمریکا برخورد می شود، نامش چیزی جز #استعمار_فرانو و #کاپیتولاسیون_مجازی نیست.
⭕️حضور هوشمند ما نیز با فیلترینگ حبابی و انواع فناوری های محدود کننده توسط صاحبان پلتفرم های خارجی به حداقلی ترین اثرشناختی اش در داخل رسیده است که در انتخابات ریاست جمهوری گوشه هایی اش را دیدیم.
⭕️متاسفانه امروز در کشور و در فضای مجازی بخصوص پلتفرم ها مدیریت و دسترسی برای صیانت از مردم بخصوص کودکان و نوجوانان به اندازه ادمین یک گروه تلگرامی نیست و 5 حمله تروریستی برآمده از فضای مجازی بخصوص تلگرام آقای جهرمی و روحانی، 3 فتنه 88، 96 و 98 و از همه خطرناکتر استحاله نرم مردم با انواع اخبار جعلی و محتواهای تولیدی هدفمند نشانه های این رهاشدگی است.
⭕️خوب است یکبار قانون GDPR اتحادیه اروپا، راهکار های صیانتی این اتحادیه برای نوجوانان و مردم، حکمرانی رسانه ای و سایبری آلمان، کره جنوبی، انگلیس، آمریکا و اخیرا ترکیه را جستجو کنیم و ببینیم در شرایط جنگ شناختی ترکیبی چطور از خود و نسل شان برای آینده و پیشرفت شان در این نزاع تمدنی همه جانبه صیانت میکنند.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مرگ بالاترین حربه شیطان
🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
@tollabolkarimeh 🌷
🔘مثل چمران بمیرید
🔻به مناسبت شهادت شهید مصطفی چمران
🔹شهید چمران در واقع یک نخبه و اندیشمندی بود که کمتر به مراتب علمیش پرداخته شده است.
🔸 این شهید والامقام که در همۀ ایام تحصیلش شاگرد اول بود، در سال 1337 با استفاده از بورس تحصیلی شاگردان ممتاز به آمریکا اعزام شد.
🔹تلاشهای عالمانهاش باعث شد تا در جمع معروفترین دانشمندان جهان در دانشگاه برکلی کالیفرنیا که معتبرترین دانشگاه آمریکا بود با ممتازترین درجۀ علمی موفق به اخذ دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما گردد.
🔸 اما زرق و برقهای دروغین غرب، مدارج عملی ارزشمند و امکانات خاص آزمایشگاههایی مثل «جت ناسا» و «بل» نتوانست وی را نمکگیر کنند. به همین دلیل دست رد بر سینۀ دعوتنامههای علمی بسیاری از دانشگاههای معتبر غرب زد و حضور در کنار مظلومان لبنان را بر حضور در آن مراکز علمی ترجیه داد.
♨️ متأسفانه در بسیاری از دانشگاهها و حتی در #حوزه_های_علمیه ما اساتیدی وجود دارند که ذوب در علوم غربی شدهاند و آموزههای دینی را خالی از برخی عرصههای علمی میدانند.
❗️اقتصاد اسلامی را به راحتی انکار کرده و برای رونق اقتصاد کشور، کاسۀ گدایی به سمت مجامع علمی غرب دراز کردهاند.
💢 اگر اساتید حوزوی و دانشگاهی ما نگرشی چمرانگونه داشته باشند، روز به روز شاهد درخشش علم و دانش نافع در ایران اسلامی خواهیم بود.
🔹 بنابراین اگر امام راحل سفارش میکنند که «مثل چمران بمیرید»(۱؛۴؛۱۳۶۰) اساتید حوزوی و دانشگاهی مخاطب اصلی پیام پیر جماران هستند
✍علی اعتمادی
@resalathozehenghelabi
@tollabolkarimeh 🌷
⏪ رسول جعفریان از تاثیر نظریات دکتر شریعتی بر رهبران گروه فرقان می گوید
✍ فرقان : برکشیده نظریه تشیع علوی و صفوی
👈 گودرزی (رئیس گروه فرقان): فرقان جریانی است که با بهره گیری از شهید شریعتی شکل گرفته است... ما ادامه دهندگان راه شریعتی بودیم!
🔹 اگر گفته شود که فرقان بر کشیده نظریه تشیع علوی و صفوی دکتر شریعتی است نباید سخنی چندان بیراهه باشد . نشریات فرقان سرشار از استناداتی است که به این اثر مرحوم شریعتی صورت گرفته و بر اساس آن اقدامات بعدی فرقان به انجام رسیده است .
🔹 گودرزی (رئیس گروه فرقان) در پاسخ یک پرسش (ش 212) درباره این که آیا شما ادامه دهنده راه شریعتی هستید یا نه ؟ می گوید : " فرقان کوشش داشت که افکار و اندیشه های شریعتی را هم ترویج کند ، اگر این امر معنایش ادامه دادن راه شریعتی می باشد ، آری ما ادامه دهندگان راه او بودیم ."
🔹همو در پاسخ به پرسشی درباره تشکیل گروه فرقان می نویسد : " فرقان جریانی است که با بهره گیری از برداشت های درست مؤمنین به خداوند در طول تاریخ و به خصوص شهید شریعتی شکل گرفته است ."
🔹 عباس عسکری نفر دوم فرقان در نخستین بازجویی خود مرتباً تأکید می کرد که " از صفویه به بعد روحانیت همواره در کنار رژیم فاسد حاکم ، بر گرده مردم سوار بوده و به تحمیق آنها پرداخته است و اکثریت روحانیت .... در مقابل ظلم و ستم و بدعت های رژیم سکوت می کرده اند . "
🔹 همچنین تحلیل های دکتر درباره مسائل طبقاتی و جایگاه روحانیون و تز "مذهب علیه مذهب" دقیقاً در کتابچه تحلیلی از اوضاع سیاسی ایران در رابطه با تکوین و تدوین ایدئولوژی اسلامی ، تداوم انقلاب توحیدی ، فرقانی ها نفوذ کرده است . در این جزوه تمامی استنادها به آثار دکتر شریعتی ، از جمله بحث او درباره تخصص و نیز بیگانگی از خویشتن و با مخاطب های آشناست .
🔹 فرقانی ها تلاش های خود را در امتداد تلاش های دکتر در تحلیل تشیع علوی و صفوی دانسته و می نویسند : " در نهایت مرحوم دکتر علی شریعتی آخرین تلاشش را برای جدایی تسنن اموی از تسنن محمدی و تشیع علوی و تشیع صفوی انجام داد و جامعه ما را تا مرز تدوین ایدئولوژی خلق های اسیر پیش برد ، مگر نه این است که اسلام ایدئولوژی مستضعفین می باشد ؟"
🆔 البته برای مطالعه کامل اظهارات آقای جعفریان و اینکه از نگاه ایشان، چقدر تطابق بین افکار شریعتی و این گروه واقع شد، بنگرید به:
https://ebookshia.com/books/view/8741/%D9%81%D8%B1%D9%82%D8%A7%D9%86%3A+%D8%A8%D8%B1%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%87+%DB%8C+%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%87+%D8%AA%D8%B4%DB%8C%D8%B9+%D8%B9%D9%84%D9%88%DB%8C+%D9%88+%D8%B5%D9%81%D9%88%DB%8C%3A+%D8%AD%D8%AC%D8%AA+%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85+%D9%88+%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%86+%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%84+%D8%AC%D8%B9%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86
@tollabolkarimeh 🌷
tasnim group 09140043816.mp3
12.06M
🌙یه شَبِ صَحنِ گوهَرشاد به هَمه ی دُنیا می اَرزه... ✨ 🕌تواشیح بابُ الجَواد 🎧همخوانی بسیار زیبا(فارسی-عربی) 💐ویژه ولادت حضرت امام رضا علیه السلام💫 💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠 ⭕️مشاهده آثار گروه: 📲 @tasnim_esf
#امام_رضا
✅درباره انتقاد رهبری از مشارکت ۳۵ درصدی
تاجزاده یک ویدئو گذاشته که رهبری در آن از مشارکت ۳۵ درصدی انتخابات در دیگر کشورها انتقاد کردند
البته آقای تاجزاده بهتر می داند ماجرای مشارکت ۴۹ درصدی ایندوره چه بوده و نیاز به توضیح نیست.
اما جهت اطلاع دیگران؛
مشارکت را باید در طول زمان دید نه یک نقطه. استمرار حضور مردم پای صندوق مهم است و باید برآیند و متوسط حضور را تحلیل کرد.
مثلا وقتی یک نفر یک جا پایش گرفته و زمین بخورد نمی گویند طرف کلا معیوب است.
انتخابات در ایران متوسط ۶۵ درصد است. حال آنکه در کشورهای خارجی همواره مشارکت همین است.
اما ایندوره مشارکت ۴۹ درصدی ۴ عامل داشت که با وجود این ۴ عامل یک پیروزی بزرگ است.
و اما ۴ عامل؛
1️⃣یک و از همه مهمتر
ما درین انتخابات تلاش کردیم به مردم بگیم فساد و ناکارامدی دولت منتخب و مستقر را به پای کل ساختار و کل تاریخ نگذارید.
بیاید پای صندوق . حل میشود.
بخشی از مردم از آخرین باری که رای دادند جز تحقیر و بی کفایتی دولت چیزی به خاطر ندارند. بنابراین از رای و صندوق زده شدند.
جالبست رسانه های خارجی مثل نیویورک تایمز این میزان مشارکت را با وجود این حجم از ناکارامدی در دولت شگفت انگیز دانستند ولی آقای تاجزاده و دوستان شان ظاهرا نفع و حیثیت شان در پرده پوشی است.
2️⃣دو. مطابق اجماع نظرسنجی ها حداقل سهم کرونا در کاهش مشارکت ده درصد است. مشاور وزیر بهداشت این افراد را ده میلیون نفر اعلام کرد.
3️⃣سه. همه رسانه های خارجی همزبان با خوارج و منافقان داخلی عملیات تروریستی ذهنی روی مردم اجرا کردند.
هرچند شکست خوردند ولی بالاخره وقتی یک نادان از پشت سر صدا در می آورد، ترسیدن و یکه خوردن واکنش طبیعی بدن است.
سهم دروغ ها و تهمت ها و عملیات روانی ضدانقلاب داخلی و خارجی را نباید دست کم گرفت. از علینژاد تا احمدی نژاد سر این انتخابات هم عهد و هم قمار شدند.
4️⃣چهارم البته ناشی گری یا خدای نکرده خیانت دولت در برگزاری انتخابات بود. معلوم شد تذکر رهبری دو روز قبل انتخابات، اشاره به یک واقعیت بیرونی داشت. هم صندوق رای در خارج و امنیت ایرانی های خارج کشور و هم آشفتگی گسترده در برگزاری داخلی انتخابات.
.
با این همه بزودی ثمره تغییر دولت را در صندوق رای آینده خواهید دید. انشالله.
✍ محسن مهدیان
@tollabolkarimeh 🌷
👓 نیویورک تایمز از حضور مردم در #انتخابات اخیر برغم مشکلات شدید اقتصادی و گلایه مندی ها اظهار تعجب کرده و نوشته:
جمهوری اسلامی باید با این همه فشار اقتصادی و تحریم و بحران بارها دچار فروپاشی می شد اما برخلاف همه چارچوب ها و اصول سیاسی و اجتماعی، جمهوری اسلامی قدرتمندتر شده است!
🌐 فارس پلاس
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #خیر در برابر NO
🔻 در کنفرانس خبری، #خبرنگار_روسیه پرسید آقای رئیسی، پس از برداشتن تحریمها با رئیس جمهور آمریکا دیدار میکنید؟
اما #رئیسی گفت: خیر
خبرنگار هم گفت: باتشکر
پاسخ رئیسی را میتوان در برابر پاسخ جو #بایدن دانست وقتی خبرنگار از او پرسید: آیا آمریکا تحریمهای ایران را برمیدارد تا ایران به میز مذاکره برگردد؟
پاسخ داد : خیر...
اینکه #رئیسی فقط با یک #خیر، ذلت هشتساله را به #عزت تبدیل کرد نوید دوران جدید عزتآفرینی برای کشور است!
رئیسی نشان داد هم زیرک است و هوشمندانه جواب میدهد هم انقلابی است و از اصول کوتاه نمیآید!
@tollabolkarimeh 🌷
میدونید چرا مردم کل نشست خبری آقای رئیسی رو ول کردن فقط چسبیدن به اون یه کلمه "خیر" آقای رئیسی به ملاقات با رئیس جمهور آمریکا؟
چون هشت ساله هرکاری غرب خواست با ما کرد، هرتحریمی خواست انجام داد، هر فشاری تونست آورد، حتی فخریزاده و حاج قاسم مون رو زد، در آخر بازهم دولتمردان ما گفتن مذاکره مذاکره....
این "خیر" یه عقده شده بود رو دلهای ما
✍حسین دارابی
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نماهنگ از بیانات رهبر انقلاب درباره ی شهید #مصطفی_چمران
🔷 دکتر مصطفی چمران، در حالی در روز ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ در دهلاویه ی خوزستان به شهادت رسید که در آن زمان، به همراه حضرت آیت الله خامنه ای، یکی از دو نماینده ی حضرت امام خمینی (رحمه الله) در شورای عالی دفاع، فرمانده ستاد جنگ های نامنظم و نماینده ی مردم در اولین دوره ی مجلس شورای اسلامی بود.
@tollabolkarimeh 🌷
🔻چمران شدن محال است
🔹چمران را نسل جوان این چندوقت اخیر به لطف فیلم "چ" قدری شناختهاند. برای حزباللهی ها هم یک مجاهد فی سبیل الله نوستالوژیک است، نماد روح ناآرام و بیقرار یک مسلمان که در جستجوی وظیفه و تکلیفش از آمریکا تا لبنان و ایران را میپیماید.
🔹چمران آیندهی شغلی دکترای فیزیک پلاسمای آمریکا را ول کرد. با زن و زندگی رفت لبنان، وسط بچه شیعههای فقیر و محروم جنوب. آنقدر شرایط سخت شد که زن آمریکایی اش او را ول کرد رفت کشورش. قبلش هم دو سال در مصر دوره آموزشی جنگهای چریکی و پارتیزانی دیده بود. چمران بعد از او، همسری از اهالی لبنان اختیار کرد به نام غاده. انقلاب که شد آمد ایران، با همسر لبنانی اش. نه درآمدی داشت، نه اندوختهای. شد معاون نخست وزیری در امور انقلاب، تازه اول کار و فعالیتش بود. کردستان که به هم ریخت رفت آنجا، تجربه ی چریکی اش به کار میآمد. مدتی بعد شد وزیر دفاع، بعد شد نماینده تهران. اینها اسم و رسمش بود، چمران ولی بین منطقه و تهران در رفت و آمد بود. جنگ هم که شروع شد رفت منطقه و ستاد جنگهای نامنظم را راه انداخت. آخرین روز خرداد 60 هم در دهلاویه شهید شد.
🔹"چمران" را ما با تصویر و تصورات ذهنمان میشناسیم، خیلیهامان با عکسهای قشنگ و برخیهامان هم با دستنوشتههای شورانگیز و زندگینامه اش. ما اما با "زندگی و زیست چمران" بیگانهایم. برایمان این جملهی امام جذاب است که "مثل چمران بمیرید."، اما حواسمان نیست مثل چمران مردن، مقدمهاش مثل چمران زیستن است.
🔹چمران را به ظاهر زندگی مادی اش که نگاه کنی چیزی ندارد، رسما باخته است. نه شغل ثابتی، نه درآمدی، نه پیشرفتی، نه اندوختهی مالی درست درمانی، میگویند وقتی شهید شد وسایل خانهاش هم چیز قابل ذکری نبود. در زندگی خانوادگی اش هم فراز و فرود و ناکامی کم ندارد.
🔹رک و روراست اگر امروز یک جوان حزباللهی اینطور زندگی کند، یعنی در راه آرمان و انقلاب و معتقَداتش از آسایش و آرامش و ثبات و درآمد زندگیاش بزند، یک بار زنش رهایش کند برود، آنقدر درگیر جهاد فی سبیل الله _به معنای عامش_ بشود که بعد از چند دهه زندگی، نه اندوختهی مالی داشته باشد و نه بار و بساط زندگی؛ سایرین او را چگونه قضاوت میکنند؟ همین جماعت حزباللهیها را میگویم. نمیگویند بی عرضه بود؟ اولویت نشناس بود؟ مدیر نبود؟
🔹زندگی چمران را بدون ذکر نام بنویسید و بدهید به رفقای خودمان بخوانند، بگویید نظرتان درباره این مدل زندگی کردن چیست؟ خودتان یا فرزندانتان حاضرید اینطور زندگی کنید؟ بگویید الان یک نفر در سال 98 میخواهد اینطور زندگی کند، میخواهد این مَنش را در زندگیاش پیاده کند، نمیخواهد همه زندگی اش خودش و زن و بچهاش شود، میخواهد وقتی همه دنبال خدمت به انقلاب با حقوق و بیمه و ثبات شغلی و مزایا هستند، مثل چمران زندگیاش را وقف دین خدا و انقلاب کند، چه جوابی میشنوید؟
🔹چمران بهار 1339وقتی داشت در آمریکا درس میخواند، وقتی رفقایش به دنبال زندگیشان بودند نوشت: "عالَم و مافیها مرا راضی نمیکند. مردم را میبینم که به هر سو میدوند، کار میکنند، زحمت میکشند، تا به نقطهای برسند که به آن چشم دوختهاند. ولی ای خدای بزرگ از چیزهایی که دیگران به دنبال آن میروند بیزارم. اگرچه بیش از دیگران میدوم و کار میکنم، اگرچه استراحت شب و نشاط روز را فدای فعالیت و کار کرده و میکنم، ولی نتیجهی آن مرا خشنود نمیکند فقط به عنوان وظیفه قدم به پیش میگذارم و در کشمکش حیات شرکت میکنم." چند درصد یا چند دهم درصد از جوانهای ما حزباللهی حاضرند پا را از حد شعار_ استوری اینستاگرام و توییت و پیکسل روی کیف و امثال اینها_ فراتر بگذارند و مثل چمران زیست کنند؟ اولین نفرش خودِ نگارنده ی این سطور....
🔹توصیف این زمانه را باید سید مرتضی آوینی بکند با آن قلم فاخرش: "نگاهي به شهر بيندازيد! عقل غربي سيطره يافته و وجود بشر را در دائرهالمعارف خويش معنا کرده است. بيدردي و لذتپرستي توجيهي عقلايي يافته است و از ميدانهاي ورزش تا کلاسهاي دانشگاه، «ربالنوع تمتع» است که پرستيده ميشود و باز در اين ميان، بسيجي حزبالله، تنها و غريب است و با آن چوب زيربغل و پاي مصنوعي و دست فلج و چشم پلاستيکي و موي کوتاه و محاسن و لباس ساده و فقيرانه و لبخند معصومانه، مظهري است از يک دوران سپري شده که با «خونين شهر» آغاز شد و در «والفجر 10» به پايان رسيد و بعد از «مرصاد»، از ظاهر اجتماع به باطن آن هجرت کرد و بيماردلان را در اين غلط انداخت که ديگر تمام شد!"
✍ امین فرجاللهی
@tollabolkarimeh 🌷
🧘🏻♂️یوگا؛ ورزشی عرفانی؟!
🗓به مناسبت ۲۱ ژوئنٰ روز جهانی یوگا
🔺۲۱ ژوئن به پیشنهاد دولت هند در دسامبر ۲۰۱۴ ، از سوی سازمان مللمتحد به نام « روز جهانی یوگا» نامگذاری شدهاست. امروز #یوگا به عنوان یک #ورزش در نقاط مختلف جهان و از جمله کشور ما مطرح است؛ اما آیا آموزههای –بهاصطلاح- عرفانی نهفته در این ورزش از آن مجزاست؟
👇👇👇
@tollabolkarimeh 🌷
💠باید دانست که یوگا در هند در دسته مهم ترین عرفانهای هندی یعنی بودیسم، سیک، اشو، سای بابا، کریشنا و… قرار دارد و اساساً هر حرکت در آن دارای فلسفه و مفهومی پیوندخورده با اندیشههای عرفانهای شرقی است.
💠با این اوصاف، یوگا به ایران نیز نفوذ قابلتوجهی پیدا کرده. در حال حاضر بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب و ۳۹۹ مقاله و پایان نامه درباره یوگا در کتابخانه ملی ایران ثبت شده است. به علاوه یافتههای زیادی به زبان فارسی در اینترنت پیرامون یوگا می توان دریافت کرد.
💠امروزه یوگاکارها با نفوذی گسترده در ایران، از یوگا به عنوان راه حقیقتخواهی و طریق ورود به عالم معنا نام میبرند و از تأثیرات مثبت آن بر زندگی سخن می گویند. رویکرد عرفانی یوگا و تنوع موضوعات آن، علت اصلی نفوذ یوگا در ایران بوده است؛ تقریباً در تمام کتاب های یوگا به «عرفان بودن یوگا» اشاره شده است و در برخی از آن ها نیز خدایان باستانی هند و آیین های شرک آلود هندی، تقدیس شده اند. نگاه ورزشی به یوگا از نظر پدیدآورندگان آن بزرگ ترین توهین به یوگا است، زیرا یوگا در دیدگاه آن ها یک آئین عرفانی و معنوی است. یوگا در واقع، بخش عملی یکی از مکتب های فلسفی هند است که به جهت پالایش ذهن و درون و تسلط روح بر بدن انجام می گیرد. نفوذ تدریجی یوگا در بین جوانان، نه تنها مکتب فلسفی و اعتقادات خاص مربوط به آن را به ارمغان می آورد، بلکه سبب تزلزل عقاید دینی آنان نیز می گردد.
💠اگر به کتاب های تألیف شده در باب یوگا مراجعه شود، مهم ترین کاربردی که برای یوگا مطرح شده است، احساس رسیدن به آرامش است. علاوه بر آن فواید متعدد جسمانی نیز برای یوگا بیان شده از جمله صاف شدن سینوس های صورت و پیشانی، صاف شدن شکم، تناسب اندام، تقویت مفاصل، پیش گیری از بروز پوکی استخوان در دوران کهن سالی، پیش گیری از خواب های پریشان، سالم سازی پوست و غیره و بدین ترتیب یوگا توانسته است در متن زندگی انسان ها قرار گیرد. این دریافت ها اگر چه در ظاهر ممکن است مقبول و پسندیده باشد، لیکن مهم ترین دلیل نقد اعتقادات یوگا این است که آموزه های یوگا با هیچ یک از دلایل عقلانی، وحیانی و علوم تجربی قابل اثبات پذیری و دفاع نیست و تنها در حد یک ادعاست. اگر تمام متون گذشته و حال یوگا مورد بررسی قرار گیرد، حتی یک استدلال عقلی و فلسفی به نفع یوگا پیدا نمی شود، همچنین در هیچ یک از منابع دینی در مورد یوگا، یک آیه، حتی از تورات نیز یافت نمی شود. بنابراین راه اثبات وحیانی نیز مسدود خواهد بود.
💠سؤال مهم تری که در این جا مطرح است این است که رابطه ی یوگا با عرفان چیست؟ فواید و آثاری که عمدتاً برای یوگا مطرح می شود، حتی در صورتی که درست هم باشد! فوایدی جسمی، عصبی و حداکثر ذهنی است که هیچ ارتباطی با عرفان ندارد. بنابراین باید حد یوگا را دانست و آن را با عرفان خلط نکرد. عرفان تقرب به درگاه الهی است که با یوگا حاصل نمی شود. در یوگا نیز مانند سایر مکاتب هندی نه تنها سخنی از خدا نیست، بلکه سخنی از معاد و سرانجام زندگی انسان ها هم نیست؛ بنابراین یوگا را می توان تنها مجموعه ای از تکنیک ها دانست که نهایت آرمان آن به زندگی دنیوی انسان، در این جهان منحصر می گردد.
منابع:
خسروپناه، عبدالحسین، جریان شناسی ضدفرهنگ ها، تعلیم و تربیت اسلامی، تهران، ۱۳۹۰.
– شریفی دوست، حمزه، کاوشی در معنویت های نوظهور، صهبای یقین، ۱۳۹۱.
– فعالی، محمدتقی، آفتاب ها و سایه ها، نجم الهدی، تهران، ۱۳۸۶.
| منبع خبر : بخش تحلیلی روشنگر
@tollabolkarimeh 🌷