eitaa logo
طلاب الکریمه
12.2هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️معمولا بلاها نتیجه معصیت است ⚡️در یک لحظه و یک ساعت همه توبه و توسل کنند ✔️پیشنهاد آیت الله نوری همدانی🔻 🔹معمولا بلا و مشکلاتی که در زندگی انسان ها پدید می آید، نتیجه معصیت های انسانهاست و احیاناامتحان پروردگار را نیز در بردارد که حضرت امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: بلا و کاهش نعمت هایی که در زندگی انسان ها پدید می آید در نتیجه ارتکاب گناه است و نیز می فرمایند اگر مردم از گناهان خود توبه کنند و بجانب خداوند که پناهگاه عالم هستی است، برگردند، خداوند ارحم الراحمین و توبه پذیر از گناهان آنها می گذرد و مجددا آنها را مشمول نعمت های خود قرار می دهد. 🔹بنابراین تذکر و پیشنهاد ما این است اگر مردم اجتماع فکری و روحی- نه اجتماع مکانی- داشته باشند چون خدا اجتماع را و دعا در حال اجتماع را دوست می دارد و به اجتماع عنایت دارد، و در یک روز و یک ساعت همگی در جای خود، حالت تضرّع و توبه و توسل پیدا کنند، انشاء الله خداوند این بلا را از جامعه بشری رفع می کند./شفقنا/ @tollabolkarimeh 🌷
✳️ متاسفانه عکس بالا بعنوان یک حدیث از امام زمان (عج) در حال پخش شدن هست و چند کانال معروف هم آن را گذاشته اند !!! ❇️ عزیزان بزرگوار، اولین بار این جمله جعلی را " حسن ابطحی " آن منحرف معروف مهدویت ،همان منحرفی که دستگیر شد و به اشتباهاتش اعتراف کرد.، در مجله خورشید مکه مطرح کرد و حتی دستخطی هم جعل کردند به نام دستخط امام زمان در اینباره که همان زمان مراجع وقت ، اعتراض شدید کردند. ✳️ حال چه شده که برخی کانال ها مثلا برای نشان دادن غربت حضرت ، دست به نشر چنین مطالب جعلی و غلطی می زنند، واقعا جای تعجب دارد 👈 می خواهیم با نشر دروغ از غربت امام زمان(عج) کم کنیم ؟👉 / ما و او tollabolkarimeh@
لطفا مطالعه شود 👇👇👇 💠 پاسخ امام خامنه ای به کسانی که ادعا می کنند صدا وسیما باید هر برنامه ای بسازد تا مردم به سراغ نروند 🔷 کسانی که دوست دارند اهل تحلیل عمیق باشند حتما این عبارات را با دقت بخوانند و به کار گیرند. 1️⃣ مغالطه «اینها واقعیات جامعه است.» ♦️ يك حالت روشن‏ فكرى خام وجود دارد كه معتقد است همه چيز را بايد به مردم گفت. من اين را قبول ندارم. چطور هر چيزى را بايد به مردم گفت؟ آيا در خانه‏ ى شما، هر اتفاقى كه برايتان بيفتد، به بچه‏ تان مى‏ گوييد؟ بايد گفت، يا نبايد گفت؟ چرا شما همه‏‌ى خبرهاى داخل خانه‏‌تان را به بچه ‏تان نمى‏‌گوييد؟ چون بعضى از خبرها براى او مضر است و يا اصلًا جالب نيست. (21/ 12/ 1369) بيانات در ديدار با مديران و مسئولان بخشهاى خبرى صدا و سيما 2️⃣ مغالطه «جذب ماهواره نشوند!» ♦️ سليقه و اعتقاد من اين است كه بايد با يك ديد همه ‏جانبه و به اصطلاح دورانديش با اين قضيه برخورد شود. اگر ما به تصور اين ‏كه دشمن با ماهواره به سراغمان مى ‏آيد - حرفى است كه امروز زياد رايج است- يا اين‏كه راديوها و تلويزيونهايشان تا چند صباح ديگر فضاى زندگى و جامعه‏ ى ما را پوشش خواهد داد، بگوييم «پس بياييم عقب نيفتيم و خودمان براى ايجاد جاذبه در مردم، فيلمهاى ويدئويى يا سينمايى و يا تلويزيونى را به آن شكلى كه براى مردم جاذبه دارد توليد كنيم.» اين به نظر حرف درستى است؟ ميبينيم چنين فكرى در بعضى از ذهنها، واقعاً هست؛ اما اين‏طور كه نميشود با قضيه و با مشكل برخورد كرد. ما بايد مصونيت بدهيم. وقتى كه احساس ميكنيم خطر، عمومى است، يا خطر، در حال وسعت گرفتن است، بايد كارى كنيم و مصونيت ببخشيم. (19/ 09/ 1371) بيانات در ديدار اعضاى «شوراى عالى انقلاب فرهنگى» 3️⃣ مغالطه «کار باید جاذبه داشته باشد.» ♦️ بنده يادم آمد يك ماجرايى را كه سيّد قطب در يكى از كتابهايش نقل ميكند كه بنده هم در يكى از نوشته‏ ها كه مال سالها پيش است- مال قبل از انقلاب است- آن را از قول او نقل كردم. ميگويد در يكى از شهرهاى آمريكا داشتم ميرفتم، رسيدم به يك كليسايى؛ ديدم بغل كليسا يك سالن اجتماعات است. آن‏ وقت آنجا برنامه زده ‏اند «برنامه‏ ى شب»؛ برنامه را كه خواندم، ديدم نوشته مثلًا موسيقىِ فلان‏ جور، بعد موسيقى فلان‏ جور، بعد آواز فلان ‏جور، بعد يك شام سبك، بعد مثلًا جلسه‏ ى چنين؛ علاقه‏ مند شدم بروم ببينم قضيّه چيست؟ گفت شب رفتم ديدم بله، يك سالنى است مثل يك كاباره! آنجا دخترها، پسرها، جوانها مى‏ آيند مى‏ نشينند، با هم مأنوس ميشوند؛ آنجا هم برنامه ‏هايى هست روى سِن؛ موسيقى و مانند اينها هست؛ من هم تماشا ميكردم وضعيّت اينجا را. بعد هم يك شام سبكى آوردند، دادند خورديم و [بعد] مثلًا يك نوشابه ‏اى، چيزى؛ قسمت جالبش اينجا است؛ ميگويد كه شب چند ساعتى گذشت، آخرِ شب شد، ديديم كه كشيش- كشيشِ آن كليسا كه اين سالن، مربوط به آن كليسا است- با وقار تمام از يك طرف سِن وارد شد، رفت و يك مقدار از اين كليدهاى برق را زد و بعضى از چراغها را خاموش كرد بعد هم كشيش رفت. ميگويد من ديگر رفتم و نماندم. ميگويد فردا رفتم سراغ آن كشيش، گفتم كه خب اين چه وضعى است؟ آخر شما روحانى هستيد، شما آخوند هستيد، مبلّغ دين هستيد، اين چه وضعى بود مثلًا شما ديشب با اين همه جوان و اين برنامه‏ ها؟ گفت كه آقا، شما توجّه نداريد؛ من براى جذب كردن جوانها به كليسا مجبورم اين كار را بكنم؛ ميگفت به او گفتم- حالا به تعبير بنده- مرده ‏شور اين كليسا را ببرد! خب بگذار بروند كاباره؛ [اگر] همان كارهايى كه در كاباره ميكنند، اينجا بنا است بكنند، خب بروند همان كاباره بكنند؛ چرا بيايند كليسا؟ اگر قرار است كه ما جوان را به فسق و فجور و عيش و عشرت و موسيقى حرام و از اين قبيل چيزها بكشانيم، خب چرا اسممان را بگذاريم اسلامى؟ اين كه ديگر اسلامى نيست؛ اين غير اسلامى است، اين ضدّ اسلامى است. بنابراين جاذبه‏ اى كه بنده ميگويم تشكّل اسلامى بايد پيدا كند، از اين قبيل جاذبه‏ ها نيست، اينها ضدّ مصلحت است، ضدّ حق است؛ اينها خيانت به محيط دانشجويى است؛ جاذبه از راه ‏هاى درست. يكى از انواع ايجاد جاذبه اين است كه حرف نو پيدا كنيد: «سخن نو آر كه نو را حلاوتيست دگر»؛ حرفهاى نو. (20/ 04/ 1394) بيانات در ديدار جمعى از دانشجويان در بيست و چهارمين روز ماه مبارك رمضان 1436 در حسينيه ‏ى امام خمينى رحمه‏ الله‏ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢دو پیشنهاد راهبردی برای ارتقای سواد رسانه‌ای ❇️همه ما باید نسبت به ارتقای سواد رسانه‌ای خود اقدام کنیم که نیازمند مطالعه و تمرین است. برای شروع به این دو اصل کلیدی پایبند باشیم: 1️⃣طراحی : به اینکه چه میزان اطلاعاتمان را از کدام رسانه دریافت میکنیم، حساس باشیم. کسانی که سواد رسانه ای دارند، رژیم مصرف متعادلی دارند و از منابع و رسانه های مختلف به میزان مشخصی اطلاعات دریافت میکنند. اگر رژیم مصرف رسانه ای به درستی طراحی نشود، در فضای اشباع رسانه ای و بمباران اطلاعاتی خفه خواهیم شد. 2️⃣ تبدیل شدن از به و منتقد: اگر بدانیم رسانه ها واقعیت را می سازند، از این به بعد استراتژی مطالعه و تماشای انتقادی را در مواجهه با رسانه ها در پیش خواهیم گرفت. ❇️برای تبدیل شدن به خواننده/بیننده/شنونده فعال رسانه‌ها همیشه این سه سوال را از خود بپرسید: ۱.چه کسی این پیام را خلق کرده است و چرا این پیام ارسال شده است؟(هدف او چه بوده است؟) ۲.چه ارزش‌ها و دیدگاه‌هایی را در این پیام به صورت پنهان جاسازی و تبلیغ کرده اند؟ ۳.احتمالا چه بخش هایی از واقعیت حذف شده و چه بخش هایی از واقعیت برجسته سازی شده است؟ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عظمت_روز_سوّم_شعبان 💠امام خامنه‌ای: روز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌الصّلاةوالسّلام روز باعظمتی است. به فرمایش مرحوم آقای حاج میرزا جواد آقای تبریزی ملکی -عالمِ فقیهِ عارفِ بزرگوار- 🌹 عظمت روز سوّم شعبان را باید به‌عنوان پرتوی از عظمت #حسین_‌بن‌_علی به‌حساب آورد و به‌شمار آورد؛ روز بزرگی است. 👌در این روز کسی متولد شد که سرنوشت اسلام، به او، به حرکت او، به قیام او، به فداکاری او، به اخلاص او بسته بود. 👌 این بزرگوار در تاریخ بشریّت، یک حرکتی را -که نظیر و شبیهی ندارد- ارائه‌ی به تاریخ کرد و در مقابل چشم بشریّت گذاشت که هرگز فراموش نخواهد شد. ۱۳۹۲/۳/۲۲ @tollabolkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 علامه مصباح : اطاعت از ولی فقیه، اطاعت از امام حسین (ع) است 🔷شعار جانم فدای رهبر را همه سر می دهند، اما در عمل چگونه ایم؟ #امام_حسین #ولی_فقیه @tollabolkarimeh
❓❓❓آیا خانم بروان آمریکایی چندین سال قبل، شیوع بیماری کرونا در زمستان سال 2020 را پیشگویی کرده است؟(ر.ک: سیلویا براون، پیشگویی، ص275، 1387ش)⏫ 🔹نمونه ای از این پیشگویی ها را نقل کرده اند مانند: ✅ پیشگویی های شاه نعمت الله ولی درباره حوادث آینده تا دوران حکومت امام زمان ✅غیبگویی سید علی قاضی درباره انقلاب امام خمینی و ظهور امام زمان بعد از نایب امام خمینی ⏺ باید قبل از بررسی این مدعیات درباره پیشگویی ها و غیبگویی ها به این امور توجه داشته باشیم که: ☑️ علم غیب اختصاص به خداوند دارد و خداوند فقط رسولانش و امامان را از غیب و آینده آگاه کرده است: (عالم الغیب فلا یظهر علی غیبه احدا الا من ارتضی من رسول)(سوره جن، 26-27) ☑️ قرآن مجید یکی از معجزات عیسی (علیه السلام) را غیبگویی معرفی کرده است:(انبئکم بما تاکلون و ما تدخرون فی بیوتکم ان فی ذلک لآیه لکم ان کنتم مومنین)(آل عمران، 49) بنابراین، غیبگویی در توان بشر عادی نیست. ☑️قرآن مجید تاکید دارد که جنیان پس از بعثت رسول اکرم و نزول قرآن، نمی توانند استراق سمع کنند و از اخبار غیبی آگاه شوند: (لا یسمعون الی الملاء الاعلی و یقذفون من کل جانب... الا من خطف الخطفه فاتبعه شهاب ثاقب)(صافات، 8-10) ☑️ قرآن مجید قبل از ظهور اسلام هم اطلاع یافتن جنیان از غیب را نفی کرده است مثلا در داستان سلیمان که جنیان از رحلت سلیمان آگاه نشدند تا این که موریانه عصای سلیمان را خورد و سلیمان افتاد:(فلما خر تبینت الجن لو کانوا یعلمون الغیب ما لبثوا فی العذاب المهین)(سبا، 14) ⬅️ با توجه به نکات مزبور، در مورد پیشگویی و غیبگویی اشخاصی غیر از خداوند و پیامبران و امامان معصوم فروض ذیل متصور است: *️⃣ این پیشگویی ها و غیبگویی ها دروغ است. بدین معنا که شخصی توهمات و تخیلاتش را به اسم پیشگویی مطرح می کند و ممکن است تصادفا از میان صدها پیشگویی به طور اتفاقی یکی هم اتفاق بیفتد: (رجما بالغیب) مانند خانم براون که صدها پیشگویی او نادرست بوده و فقط در مورد بیماری کرونا به طور اتفاقی، واقع شده است.(ر.ک: Shaffer, Ryan & Jadwiszczok, Agatha (March–April 2010), "Psychic defective: Sylvia Browne's history of failure", Skeptical Inquirer, Committee for Skeptical Inquiry, 34.2) *️⃣شخصی از راه ارتباط گرفتن با جنیان بتواند پیشگویی کند که طبق منطق قرآنی بر اساس آیات مزبور، چنین چیزی امکان ندارد. اگر چه ممکن است جنها در مورد امور زمینی که از ما انسانها پنهان است(اما امور غیبی نیست) اطلاعاتی را به شیاطین انسی بدهند. *️⃣ شخصی از اولیای الهی باشد و به دلیل اتصال به پیامبران و امامان معصوم از طریق آنان به غیب آگاه باشد مانند سلمان فارسی که در مورد وی نقل شده که: سلمان علم اولین و آخرین را می دانست و همچنین آیت الله سید علی قاضی که به شهادت بزرگان عرفان معاصر به محضر امام زمان مشرف می شد. 🔆نکته مهم: تخصص این پیشگویان دروغین، کلی و مبهم سخن گفتن است. مثلا در متن بالا دقت کنید. این خانم پیشگونما می گوید در زمستان تا سال 2020 یک بیماری شبیه ذات الریه شایع می شود که موجب ترس و وحشت مطلق می شود. این پیشگویی می تواند بر بیماری آنفولانزا، سارس، سرماخوردگی شدید و ... که در این چند سال در زمستان ها شیوع می یابد، منطبق شود. بله، با چنین شگردهایی ادعای پیشگویی می کنند تا مشتشان باز نشود. 📝حجت الاسلام دکتر جواد گلی tollabolkarimeh@ 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 توبه‌های زشت! ⚠️ مراقب باشید اینجوری توبه نکنید. #تصویری @tollabolkarimeh 🌷
❓❓❓شبهه: چند روزی است که این اشکال را زیاد شنیده ام که : 🔹وظیفه طلبه های حوزه های علمیه، درس خواندن و تبلیغ است نه: ☑️ضد عفونی کردن ماشین ها و معابر ☑️توزیع ماسک و دستکش ☑️پرستاری از بیماران کرونایی ☑️کفن و دفن فوت شدگان در اثر کرونا ☑️امداد رسانی به سیل و زلزله زدگان *️⃣چرا طلبه ها در همه امور دخالت می کنند؟ 🔆پاسخ: ✅یکی از وظایف روحانیت، دعوت مردم به خدا و دین داری و انذار است: " قل هذه سبیلی ادعو الی الله علی بصیره انا و من اتبعنی"(یوسف، 108) "فلولا نفر من کل فرقه منهم طائفه لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم"(توبه، 122) ✅بر اساس بیانات اولیای دین، تبلیغ عملی موثرتر از تبلیغ لسانی است و در هدایت مردم کارایی بیشتری دارد: "کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم"(کافی، ج2، ص105) ✅در وصف پیامبر اکرم در احادیث چنین آمده: " طبیب دوار بطبه"(نهج البلاغه، خطبه 108) یعنی پیامبر اکرم در جامعه حرکت می کرد و بیماری های معنوی را درمان می کرد. ✅پیامبر اکرم و اهل بیت (علیهم السلام) به عیادت بیماران می رفتند، در کفن و دفن یارانشان مشارکت می کردند و با دست خود نیازمندان را کمک و یاری می کردند. ✅قرآن مجید دستور می دهد که در نیکی کردن به همدیگر کمک کنید: " تعاونوا علی البر و التقوی"(مائده، 2) ⬅️امداد و یاری رسانی طلاب جهادی در این ایام که بیماری کرونا برای مردم بحران ایجاد کرده است: 🔹 مصداق تبلیغ عملی آموزه های دینی مانند ایثار و نوع دوستی و رفع حوائج مومنان است. 🔹پیروی از سیره عملی اولیای دین است؛ 🔹همکاری در نیکی کردن به دیگران است که توصیه قرآن مجید می باشد. 🔆اقدامات طلاب جهادی موجب شده که: وقتی مردم طلبه ها را در خط مقدم امداد رسانی به بیماران کرونایی و مردم گرفتار و سیل و زلزله زدگان می بینند: *️⃣بسیاری از تبلیغات منفی دشمنان اسلام ضد حوزه و روحانیت که در ذهن مردم بود، رفع شود؛ *️⃣همنشینی طلاب با بیماران و مردم گرفتار، موجب تقویت روحیه دینداری مردم شود؛ *️⃣مردم، طلاب را از خودشان ببینند که نسبت به مشکلات مردم دغدغه مند هستند، نه قشری منزوی و بی اعتنا به مشکلات جامعه. 🔆بدین گونه است که حضور طلاب جهادی بیشترین تاثیر را در زمینه نشر دین در جامعه ایفا می کند و در راستای وظایف روحانیت انقلابی و دیندار است. 📝حجت الاسلام دکتر جواد گلی @tollabolkarimeh 🌷
کرونا و فرصت تعمیق باورهای دینی.mp3
15.84M
❇️کرونا و فرصت تعمیق باورهای دینی ؛ 📛 نقد و پاسخ به شبهات برآمده از بیماری کرونا 🔹 فایل صوتی سخنان حجت الاسلام و المسلیمن دکتر احمد حسین شریفی ، عضو هیات علمی و استاد تمام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در بیان مباحث معرفتی مرتبط به کرونا tollabolkarimeh@
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 پیام رهبر انقلاب به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت اباالفضل ‌العباس و روز جانباز @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 شکستن سکوت آیت‌الله آقا‌مرتضی تهرانی در رابطه با آیت‌الله خامنه‌ای! @tollabolkarimeh 🌷
مسلمان‌کشی در هندوستان.pdf
721.2K
⭕️ #جزوه مسلمان‌کشی در هندوستان ➖ بررسی تحلیلی وضعیت مسلمانان هند و نقش ما در این تحولات 🔸 خشونت بی‌حد و مرز هندوهای #افراطی در سایه #سکوت و همراهی دستگاه حاکمه‌ی #هند، روز‌های دردآوری را برای تمامی مسلمانان رقم زده است. 🔹 اگر چه بخشی از مردم و مسئولین نسبت به این حوادث موضع گیری کرده‌اند اما انفعال در دستگاه سیاست خارجی و همچنین فراگیر شدن ویروس کرونا در کشور‌های جهان باعث شده تا توجه لازم از طرف مسئولان کشور و همچنین کشور‌های جهان اسلام صورت نگیرد و اخبار این فجایع در انبوه خبرهای کرونا گم شود. 🔸 #جزوه حاضر حاصل همکاری #مستضعفین_تی‌وی با تعدادی از کارشناسان حوزه مطالعاتی شبه قاره هند است که برای شناخت بهتر زمینه‌ها، پیش‌بینی و نقش ما در تحولات هند تهیه شده است. 🔺 به تمامی انسان‌های آزاده، خصوصا فعالین اجتماعی-سیاسی ایران توصیه می‌شود که آن را به دقت مطالعه کرده و به بحث بگذارند. @tollabolkarimeh 🌷
❓❓❓ شبهه: چرا با این که دینداران به خداوند اعتقاد دارند و خدا را شفادهنده می دانند اما در بیماری ها مانند کرونا به پزشک و دارو مراجعه می کنند؟ ☑️یکی از آسیب های دین شناسی، نگاه جزیی به بخشی از متون دینی و نادیده گرفتن بخش های دیگر است. در حالی که، شیوه صحیح این است که برای نسبت دادن نظریه ای به اسلام، باید به تمام آیات و احادیث مرتبط با موضوع بحث توجه کرد، سپس نظریه اسلام در آن موضوع را استنباط کرد. با توجه به مقدمه بالا می گوییم: ✅ قرآن مجید از یک سو، خدا را شفادهنده معرفی می کند:" و اذا مرضت فهو یشفین"(شعراء، 80) 🔹 همچنین، در قرآن مجید، حضرت عیسی شفا دهنده بیماری ها معرفی شده است: "ابری الاکمه و الابرص ... باذن الله"(آل عمران، 49) 🔹همچنین در قرآن، عسل هم به عنوان شفا دهنده معرفی شده است: " یخرج من بطونها شراب مختلف الوانه فیه شفاء للناس"(نحل، 69) 🔆با تدبر در این آیات به این نتیجه می رسیم که اگر چه شفا دهنده اصلی خدا است اما این شفا از مجرای امور معنوی(مانند دعا و توسل به اولیای الهی) و از مجرای امور مادی(مانند عسل) در جهان هستی ظهور می یابد و تجلی می کند. 🗝 همچنین مشخص می شود که در دین الهی: هم به اسباب مادی شفای بیماری و هم به اسباب معنوی شفای بیماری توجه شده است. ⏺ انسان دین دار بر اساس تعالیم دینی، هم به توکل بر خدا و توسل به پیامبران و اهل بیت می پردازد و هم سراغ اسباب مادی شفای بیماری(اعم از پیشگیری و داروها) می رود و این دو منافاتی با یکدیگر ندارد؛ زیرا طبق احادیث اهل بیت (علیهم السلام): "ابی الله ان یجری الاشیاء الا باسباب"(کافی، ج1، ص183) خداوند با استفاده از اسباب، امور را تدبیر می کند و بر اساس آیات و احادیث، این اسباب هم شامل اسباب معنوی است هم شامل اسباب مادی. 🔆داستان ذیل که در متون دینی نقل شده، مدعای بالا را روشن می سازد: 🔹حضرت موسی (ع) بیمار شد. بنی اسرائیل نزد او آمدند و بیماری او را شناختند و گفتند: اگر فلان دارو را مصرف کنی، شفا یابی. 🔹موسی (ع) گفت: مداوا نمی کنم تا خدا مرا بی دوا بهبود بخشد. پس بیماری او طولانی شد. 🔹 خدا به او وحی فرمود: به عزت و جلالم سوگند! ترا عافیت نمی دهم تا به دوائی که گفته اند درمان کنی. 🔹پس موسی به بنی اسرائیل گفت: داروئی که می گفتید به آن مرا معالجه می کنید، بیاورید. پس او را مداوا کردند و بهبود یافت. این در دل موسی (ع) حالت شکوه و اعتراضی را پدید آورد. 🔹خدای تعالی به او وحی فرستاد: "خواستی حکمت مرا به توکّل خود باطل کنی، چه کسی غیر از من داروها و منفعتها را در گیاهان و اشیاء نهاد؟" 📝 منبع: ملا مهدی نراقی، جامع السعادات، جلد سوم، ص 228؛ شیخ عباس قمی، سفینه البحار، ذیل ماده "مرض" 📝حجت الاسلام دکتر جواد گلی tollabolkarimeh@
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰رهبر انقلاب درباره شیاطین جن و انس در سخنان تلویزیونی خطاب به مردم چه گفتند؟ 🔹آیت‌الله احمد عابدی استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه درباره مبنای قرآنی این سخنان توضیح میدهد. @tollabolkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ ماجرای شدن مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره)، بیش از یک قرن پیش و در جریان ترور نافرجام ایشان توسط عوامل انگلیس🔰 ✍️ شيخ فضل اللّه نورى از جمله عالمان بزرگى بود كه در جایگاه مرجعت دینی پایتخت و رهبرى نهضت اسلام خواهی و ضد استکباری، نقش اساسی را ايفا نمود و زمينه هاى تحصن مردم عليه استبداد و استکبار زمان را در حرم حضرت عبدالعظيم(ع) فراهم آورد. از جمله رادمردانى بود كه در برابر بيگانه سر تسليم فرود نياورد از اين رو طرح ترور شيخ، در سفارت انگليس خبیث و توسط عوامل انجمن مخفی فراماسونری تهیه شد و به دست جوان عیاش ماجراجو و دین ستیزی به نام كريم دواتچی(دواتگر) داده شد تا به هنگام بازگشت شيخ به منزل به مورد اجرا در آيد. در اثر اين ترور، شيخ به شدت از ناحیه پای چپ مجروح شد، و تعدادى از همراهان ایشان نیز زخمى شدند.[پای چپ مرجع شهید کوتاهتر شد و تا آخر عمر مبارکش می لنگید و از درد ناشی از آن رنج می برد].نقل است یکی از یاران شیخ با فداکاری خود را حائل کرد بود و مانع از فرجام این عمل شوم شد(طلبه شجاع، حاجی آقای دماوندی).ضارب دستگیر شد، شيخ او را با بزرگواری بخشيد. در بازجويى از وى، اسامى افرادى به ميان آمد كه با سفارت انگليس در ارتباط بودند. عاقبت كريم! درست هشت سال پس از شهادت مرجع شهید(ره)، او توسط هم تیمی هایش به جرم قتل و اخاذی، ولی در واقع، حذف درون گروهی! به قتل رسيد. وى عضو گروه تروریستی كميته مجازات از شاخه های نظامی انجمن مخفی فراماسونری انگلیس در ایران بود که با هدف از بين بردن افراد مانع و مخالف با سیاست های مورد نظر انگلیس در مشروطه، تشکیل شده بود! ✍️ روایت مشرق نیوز از ترور نافرجام شیخ🔰 مرجع شهید شیخ فضل‌الله نوری (نظریه پرداز مشروطه مشروعه) یکی از افرادی بود که ابتدا از مشروطه حمایت کرد اما بعد به یکی از مخالفان آن تبدیل شد. استنباط وی از مشروطه، نظامی بود که در آن احکام شرع به صورت قانون درآیند. یعنی بتوان یک نظامی به وجود آورد که در آن احکام شرع اجرا و حفظ شود. وی «مشروطه» را «مشروعه» اعلام نمود. واژه «مشروعه» مشتق از ریشه شریعت و به مثابه مشروطه بود. یعنی در یک نظام مشروطه، طرفدار شریعت بودن. کسروی [روحانی نمای نفوذی فراماسون و از مأمورین تحریف تاریخ مشروطه] معتقد است که مشروطه مشروعه برای شیخ‌ فضل‌الله و هوادارانش به معنای نظامی بود که در آن مجتهدین تنها مرجع قانون‌گذاری هستند.در مورد دلیل مخالفت شیخ با مشروطه، انگیزه‌های مختلفی وجود داشته است. جان فوران در کتاب"مقاومت شکننده" معتقد است که در کنار همه انگیزه‌های مختلف، انگیزه اصلی، انگیزه دفاع از اسلام در مقابل غرب بود. این یک واقعیت است که دو قدرت آن زمان یعنی انگلستان و روسیه با تمام اختلافاتی که با هم داشتند در تضعیف نقش دین و روحانیون در ایران اتفاق نظر داشتند، شیخ فضل الله به درستی به این نکته پی برده بود و تنها راه مقابله با نفوذ غرب را اتحاد مسلمین و عمل به دستورات اسلام می‌دانست به همین دلیل بود که وی با مشروطه‌ای که اقتباس شده از قوانین غربی بود به مخالف پرداخت.این گونه بود که طرح ترور شیخ فضل الله نوری [در محفل های ماسونی وابسته به انگلیس و] توسط برخی مشروطه خواهان تندرو پی‌ریزی شد و در روز نهم دی ماه 1287 توسط کریم دواتگر اجرا شد. ترور شیخ و پس از آن، اعدام ایشان نشان آن بود که تندروی و خشونت‌پروری در میان طرفداران مشروطه [به صورت سازمان یافته] شکل گرفته است و از ابزار خشونت برای حفظ جایگاه خود و حذف مخالفان استفاده می‌کنند.نخستین گروه تحت عنوان کمیته مجازات، با ترور سازمان یافته میرزا اسماعیل خان، رئیس انبار غله وزارت مالیه اعلام وجود کرد.کمیته مجازات در زمانی که ایران فاقد یک دولت مرکزی قدرتمند بود، توسط سه نفر به نامهای میرزا ابراهیم‌خان منشی‌زاده، اسدالله‌خان ابوالفتح‌زاده، محمدنظرخان مشکوةالممالک از هواخواهان مشروطه شکل گرفت. میرزا علی اکبر ارداقی، عمادالکتاب و کریم دواتگر (ضارب شیخ فضل الله نوری) نیز سه نفری بودند که با انگیزه از سر راه برداشتن کسانی که به نظر آنها مقابل راه اصلاحات بودند به این گروه پیوستند. در برخی منابع آمده است که اعضای این گروه وابسته به بهائیت [فرقه ضاله ساخته شده توسط انگلیس، برای تضعیف تشیع] بودند[ افراد شاخص بهائیت در تشکیلات فراماسونری انگلیس در ایران، عضو بودند]. مهدی بامداد در کتاب «شرح حال رجال ایران»، سرتیپ اسدالله خان ابوالفتح زاده و سرتیپ ابراهیم خان منشی زاده را از پیروان فرقه بهائیت معرفی می‌کند.این موضوع را عبدالله متولی نویسنده کتاب کمیته مجازات نیز تأیید می‌کند و افزون بر دو نفر نامبرده، مشکوه الممالک را هم پیرو این فرقه می‌داند. /شهیدرابع @tollabolkarimeh
✖️امام خمینی (ره): ۱۲ فروردین از بزرگترین اعیاد مذهبی‌ و ملی ماست. 🔺ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست. 📅 ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ ✊🏻 به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران @tollabolkarimeh
✅ امروز دیگر حق نداریم که .... امروز باید قوه فقاهت را در مسائل جدید یاد بگیرید/ در مقدمات هم خیلی معطل نشوید 🔰رهبر معظم انقلاب 🔅امروز ما دیگر حق نداریم در باب لباس مشکوک، شش ماه صرف وقت کنیم. یک روز این کارها را می کردیم. درس مرحوم آیت الله میلانی رضوان الله عليه، شش ماه در لباس مشکوک بودیم. امروز دیگر ما حق نداریم افتخار کنیم که فروع علم اجمالی را از هشتاد تا آوردیم نود تا، از نود تا آوردیم صدتا، از صدتا کردیم صدوبیست تا. این افتخاری ندارد. امروز حق نداریم مبحث زكات، مبحث جهاد، مبحث امر به معروف، مبحث تولی و تبری، مباحث گوناگون معاملات، بحث مزارعه، بحث مساقات، بحث بیع، بحث اجاره، اینها را سرسری بگذریم و در بحث طهارت و صلات فقط متمرکز بشویم. طهارت پانزده تا، صلات بیست تا؛ امروز دیگر اجازه نیست. 🔅دیروز حرفمان این بود، اشکال که می کردند -بعضی طلبه ها بودند اشکال می کردند که آقا فایده اش چیست - بنده خودم جزو کسانی بودم که از آن جور درس خواندن دفاع هم می کردم. بر خلاف انتظار یک عده ای که انتظار نداشتند که من از آن جور درس خواندن دفاع کنم، اما دفاع می کردم. من می گفتم که آقا ما می خواهیم فرمول فقاهت را، مکانیسم فقاهت را یاد بگیریم؛ می خواهیم بدانیم که کسی که فقیه می شود از کتاب و سنت چگونه استنباط می کند احکام الهی را. می خواهیم قوتش را، زورش را پیدا کنیم. برای زور پیدا کردن، آدم می رود در ورزش خانه، یک وزنه ای را دستش می گیرد، صدبار این جوری، این جوری می کند مثلا؛ هیچ فایده ای هم ندارد، جز اینکه آدم قوی بشود. ما می گفتیم که بحث فروع علم اجمالی و لباس مشکوک و معنای حرفی و مشتق و این حرف های طولانی ای که وجود دارد، اینها همان دمبل را بالا پایین بردن است، این وزنه را تکان دادن است، هیچ فایده ای هم ندارد، مگر قوی شدن؛ آن روز این را میگفتیم. 🔅اما امروز حق نداریم این را بگوییم. امروز می گوییم آقای ورزشکار، اگر می خواهی قوی بشوی، برو این باغچه را بیل بزن، این باغچه اینجا افتاده؛ این بیابان را بیل بزن، افتاده این جور بی صاحب، متروک. قوه فقاهت را در کتاب جهاد پیدا کنید. در مباحث روز پیدا کنید؛ بگردید شیوه های جدیدی برای بانک اسلامی پیدا کنید. فقها درس بگویند، طلبه ها از آنها یاد بگیرند. قوه فقاهت را در کتاب زكات، کتاب خمس، در ضرائب - مالیات ها - در انواع و اقسام معاملاتی که امروز جامعه ما به آنها احتیاج دارد، در اینها یاد بگیرد؛ قوه را اینجا پیدا کنید. دیگر حق صرف وقت در مباحث غیرلازم را ندارید. 🔅به علاوه، دیگر در مقدمات هم خیلی معطل نشوید. مطول سه سال، مغنی دو سال، دیگر جایز نیست. بله، کسی اشعار عرب را خوب بلد باشد، هر شعری از متنبی و ابوتمام آورده شد، تجزیه تحلیلش و شاید مثالش را بداند، بد نیست، چیز خوبی است، یک فصلی است. اما حالا وقتش است؟ اول کار فقاهت. 📚 بیانات رهبری ۶۲/۱/۹، کتاب ولایت و حکومت ص۲۷۳ @tollabolkarimeh 🌷
مباحثات/شبکه‌های اجتماعی 🔹مستندی متفاوت از خدمات جهادی طلاب: ⚡️گفت‌وگو با یکی از خواهران طلبه که مشغول تغسیل و تکفین فوت‌شدگان کرونایی است https://www.instagram.com/tv/B-NXS2npzSV/?igshid=t7vb01obb5di 🔻🔻🔻 @tollabolkarimeh 🌷
65.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سخنان آیت الله علیدوست (از اساتید حوزه علمیه قم) در پاسخ به دکتر سروش در مورد خرافه و جامعه دینی ✍️پ.ن: اخیرا دکتر عبدالکریم سروش در مصاحبه ای، اتهاماتی را علیه علمای شیعه و میراث روایی و حدیثی شیعه مطرح کردند که در این کلیپ به آنها اشاره شده و سپس نقد و تحلیل شده است. 🎙فایل صوتی (حجم پایین)👇 https://eitaa.com/alidost_fiqh/665 #نقد_سروش #پاسخ_به_شبهات @tollabolkarimeh
💠 امروز غرب و شرق به خوبی می‌دانند که تنها نیرویی که می‌تواند آنان را از صحنه خارج کند، اسلام است. آنها در این ده سال انقلاب اسلامی ایران ضربات سختی از اسلام خورده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که به هر وسیله ممکن آن را در ایران که مرکز #اسلام_ناب_محمدی است نابود کنند. 💠 اگر بتوانند با نیروی #نظامی، اگر نشد، با نشر #فرهنگ_مبتذل خود و بیگانه کردن ملت از اسلام و #فرهنگ_ملی خویش و اگر هیچ کدام از اینها نشد، ایادی خودفروخته خود از #منافقین و #لیبرالها و #بی‌دینها را که کشتن روحانیون و افراد بیگناه برایشان چون آب خوردن است و در منازل و مراکز ادارات #نفوذ می‌دهند که شاید به مقاصد شوم خود برسند. 💠 و نفوذیها بارها اعلام کرده‌اند که حرف خود را از دهان #ساده‌اندیشان موجّه می‌زنند. @tollabolkarimeh
🔴پاسخ آیت الله اعرافی؛ مدیرحوزه‌های علمیه به منتقدین حضور طلاب در بیمارستان ها در کمک به بیماران: 💠حوزه وقتی حوزه است که اجتماعی باشد/روحانیون برای خدمت به بیماران حتی بیمارستان ها را نیز طی میکشند و این کار اتفاقا در شأن روحانیت است/ حصور طلاب در بیمارستانها با نظر کارشناسان بوده است 🔶قم پیشتاز در شناخت کرونا و اعلام و پیشگیری از آن بود و حوزه و روحانیت نیز در این قضیه پیشتاز بودند و در همه کارها و اقدامات خود نظریات کارشناسان را چه در بحث قرنطینه و چه در سایر تصمیمات اعلامی مدنظر داشته است. 🔶در قضیه مبارزه با کرونا صدها طلبه جهادی و جوان بدون کوچکترین مزد و مواجبی و به صورت کاملا خودجوش و آتش به اختیار وارد میدان شدند و از هر کاری که برای خدمت به بیماران بود دریغ نکردند؛ از ضدعفونی کردن معابر شهری گرفته تا حضور در بیمارستان ها و حتی در غسل و کفن و دفن اموات کرونایی. 🔶حوزه وقتی حوزه است که اجتماعی باشد و در داد و ستد فرهنگی و اجتماعی حضوری جدی و فعال داشته باشد؛ هویت روحانیت در کنار هویت فرهنگی و مشاوره ای و دینی یک هویت خدمتگزار و امداد رسان نیز بوده است. 🔶روحانیت همانگونه که گره‌گشایی از گره‌های فکری و فلسفی دانشمندان و تبیین دقیق فلسفی انجام می دهد و همانند علامه طباطبایی(ره) آن‌گونه منشأ خدمات بزرگ در عرصه های گوناگون فکری و علمی و دینی می شود، در عین حال هویت آن اقتضا می‌کند که در بیمارستان‌ها هم حضور پیدا کند و به مردم و بیماران خدمت نماید و حتی در بیمارستان ها طی نیز بکشد و این کار آنان اتفاقا در شأن روحانیت است. 🔶البته همانگونه که قبلا هم در دفعات گوناگون عرض کردم این حضور طلاب و روحانیون در عرصه های گوناگون باید مطابق با نظرات کارشناسان باشد کما این که در این مدت نیز اینگونه بوده است. @tollabolkarimeh 🌷