eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آذری جهرمی ۲ سال پیش با افتخار اعلام کرد سند ۲۰۳۰ را اجرا می‌کند! 🔹رهبر انقلاب دیروز: الان هم شنیده‌ام سند۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گلایه از سوءاستفاده رؤسای‌جمهور از حجاب در تلویزیون رئیس دانشکده حقوق امام صادق(ع): هرکدام از رؤسای جمهور دم انتخابات یک جوری با مسئله حجاب بازی کرده‌اند. @tollabolkarimeh 🌷
💠 جنگ شناختی دشمن / مجازی‌ها @tollabolkarimeh 🌷
⁠ ◾️چرا بحث کردن در فضای مجازی احمقانه است ✍️الویا گولدهیل ▪️واقعیاتِ بی‌نهایت غلط و استدلال‌های ساختگی، ویژگی‌های اجتناب‌ناپذیر شبکه‌های اجتماعی‌اند. با این حال، صرف‌نظر از اینکه یک نفر چقدر آزاردهنده در اشتباه است یا شما چقدر شواهد متقابل در اختیار دارید، آغاز بحث در فضای مجازی به‌ندرت باعث تغییر عقیدۀ کسی می‌شود. ▪️تقریباً یک‌قرن‌ونیم پیش، جان استوارت میل، فیلسوف بریتانیایی، در چند سطرِ صریح توضیح داده است که چرا برخی از استدلال‌ها ره به جایی نمی‌برند. تحلیل استوارت میل خیلی جالب در مورد مباحثات داغ و عبثِ اینترنتی مصداق می‌یابد. ▪️او در سال 1869، دلیل این را که چرا هرگز نمی‌توانید در بحث در فضای مجازی پیروز باشید، این‌گونه توضیح می‌دهد: ▪️«تا زمانی که تفکری عمیقاً در احساسات ریشه داشته باشد، به‌واسطۀ سنگینی کفۀ استدلال علیه آن، عوضِ اینکه متزلزل شود، پایداری بیشتری پیدا می‌کند.» ▪️استوارت میل تأکید دارد این واقعیت اغلب نادیده گرفته می‌شود که بسیاری از افکار و عقاید اساساً نه مبتنی بر واقعیت بلکه بر پایۀ احساس هستند. به این ترتیب، اطلاعات نقیض در استدلال‌هایی که ریشه در احساسات دارند، تغییر ایجاد نمی‌کنند، بلکه صرفاً باعث می‌شوند که افراد برای حفظ آن دیدگاه‌ها شدیداً به احساسات چنگ بزنند. ▪️به صرافت می‌توان دریافت که بیشتر آدم‌ها می‌دانند که احساسات باعث برانگیختن افکار و عقاید می‌شوند و بر اساس آن رفتار می‌کنند. ▪️ما برای متقاعد ساختن دیگران نسبت به دیدگاه‌های خود، از ترفندهای بلاغی مانند اغراق کردن، تظاهر، تصنع و خودنمایی بهره می‌گیریم؛ و برای نمونه می‌دانیم که شواهد نشان می‌دهد واکنش‌های عصبی به این گزاره که مثلاً «رفتار کودکان با والدین با گرایش‌های خاص جنسی درست مانند کودکانِ با والدین معمولی است»، بیشتر از آنکه ریشه در تمایل عمیق به واقعیت‌ها داشته باشد از تعصب عاطفی سرچشمه می‌گیرد. ▪️در فضای مجازی، وقتی نمی‌توانیم صورت دیگران را ببینیم یا خُلق آن‌ها را نمی‌فهمیم، نادیده گرفتن غرایز احساسی کاری بس راحت می‌شود. ▪️عوض در نظر گرفتن و احترام به احساسات دیگر، این تمایل در ما به وجود می‌آید که مخالفان دیدگاه‌های خود را با «واقعیات» بمباران کنیم، اما حتی اطلاعات آشکارا مستدل، مانند جدول تناوبی، اغلب مبتنی بر دیدگاه‌هایی ذهنی‌اند؛ ▪️شاید امید چندانی وجود نداشته باشد که در فضای مجازی بتوان دیگران را برای تغییر عقیده مجاب ساخت، اما میل درباره نحوۀ پرداختن به استدلال‌ها در فضای مجازی توصیه‌هایی هم دارد: ▪️جست‌وجوی ایده‌هایی متفاوت با ایده‌های خود و طلبِ حقیقت در ایده‌هایی که شاید از آن‌ها غافل شده‌ایم. ▪️به‌جای آنکه درصدد متقاعد ساختن دیگران برآییم، می‌توانیم مستعد و آمادۀ تغییر عقاید و افکار خود باشیم و دنبال اطلاعاتی بگردیم که در تناقض با دیدگاه استوار و تزلزل‌ناپذیر ما قرار دارند. ▪️شاید دست بر قضا معلوم شود کسانی که با شما مخالفت می‌کنند، به‌واقع درکی مستدل از حقایق دارند. این احتمال، هرچند ناچیز، وجود دارد که شاید این شما هستید که در اشتباه به سر می‌برید. 🗞منبع: گزیدهای از مقاله‌ای با نام «چرا استدلال فلسفی یا حتی استدلال درست در اینترنت بی‌معناست؟» منتشر شده در شماره 114 ، آبان 1398 /عصر هوشمندی @tollabolkarimeh 🌷
🔥گفتند: قرآن، قابل استناد نیست❗️ 🔻مشکل جریان اصلاح طلبی این است که طرفداران را به نام رقابت و هیجان سیاسی جذب می کنند اما بعد به آنها خوراک مسموم دینی و معرفتی می دهند! 🔻از رای دادن به فلانی شروع می کنند و بعد تکرار می کنند «زندگی مورد نظر اسلام زندگی قبیله ای است پس قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست» و یا احکام اسلامی و عاشورا را می کنند. 🔻کاش انواع شیفتگان قدرت، چه تکراری و چه بهاری و دیگران، به قدرت طلبی سیاسی اکتفا می کردند و برخی پیروان سیاسی شأن را در مباحث معرفتی دچار نمی کردند. 🔻کاش تحریف گران عاشورا، حداقل کلام امام زمان در زیارت ناحیه مقدسه را می خواندند: 🔸« وای بر سرکشان فاسق! با کشتن تو اسلام را کشتند و نماز و روزه را تعطیل کردند و سنت‌ها و احکام پیامبر را نقض کرده و پایه های ایمان را نابود ساختند و آیات قرآن را کردند ... ✍حمیدرضا ابراهیمی @tollabolkarimeh 🌷
🔘حوزه بی سلاح ♻️ما هم اهمیت فضای مجازی را و اینکه بخشی از زندگی مردم شده است، قبول داریم اما بحث ما در مورد فضای مجازی این است که این عرصه از خارج مدیریت و هدایت می‌شود و ما نمی‌توانیم مردم را بی‌پناه رها کنیم. امام خامنه‌ای ؛ ۱۳۹۹،۰۶،۰۲ 🔹رهبر معظم انقلاب در مقاطع زمانی مختلف و به‌صورت گسترده، بر لزوم تمرکز بر فضای مجازی تأکید داشته‌اند. این مطلب، دلیل آشکاری است بر اهمیت این عرصه و لزوم توجه و مدیریت صحیح آن. 🔺ویژگی‌های منحصربه‌فرد فضای مجازی، بهترین امکان را برای ترویج و تبلیغ معارف دینی فراهم می‌کند و حوزه‌های علمیه در جهت مقابله با برنامه‌های تخریبی دشمن و تبیین معارف دینی، لازم است با این فضا و شیوۀ استفاده صحیح از آن آشنا شوند. 🔸 باید اظهار تأسف کرد که برخی حوزویان سواد رسانه‌ای ندارند و با ابزارهای جدید رایانه‌ای آَشنا نیستند. اگر حوزویان از اهمیت مسئله فضای مجازی درک صحیحی نداشته باشند نمی توانند در عصر انفجار اطلاعات، اطلاعات دینی را به عموم مردم برسانند و پناه گاه امنی برای هویت ملی و مذهبی مردم باشند. /رحا ✍ علی ابراهیمی @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🎥 انتقاد رهبر انقلاب از طرح «سوالات فقهی» در گزینش‌ها/ این کارها را نکنید، یک گزینش درست و حسابیِ کاملاً خردمندانه و صحیح انجام بگیرد رهبر انقلاب: 🔻ما یک سابقه‌ی نامطلوبی در امر گزینش از سالهای قبل در جاهای مختلف داشته‌ایم که معیارهای گزینش، معیارهای درستی نبوده؛ فرض کنید مثلاً راجع به فلان مسئله‌ی فقهیِ خیلی کمیاب که از یک فقیه هم آدم بپرسد، معلوم نیست حاضر باشد بتواند جواب بدهد، از یک جوانی بپرسند که اگر جواب نداد، رد بشود؛ این کارها را نکنید. یک گزینش درست و حسابیِ کاملاً خردمندانه و صحیح انجام بگیرد تا با گزینش وارد بشوند. @tollabolkarimeh 🌷
💢 دو توصیه و نصیحت مهم علامه _______________________ 🔴 درجا زدن، یک اشتباه بزرگ است. مبادا یک وقت بگویید فارغ التحصیل شدم اگر طلبه هستید اگر دانشجو هستید، تا نفس می کشید با کتاب باشید اما این طور نیست که همان خوانده ها را تکرار کند و برای مردم بگوید این از بدترین نقص هاست کسی بگوید الان بیست دور است دارم مکاسب می گویم اشتباه می کنی؛ همان یک دور گفتی حداکثر دور دوم بس است چرا بیست سال یک جا ماندی؟! کسی بگوید من الان ده دوره شرح لمعه می گویم، خب این از بدترین اشتباهات شماست چرا ده سال یک جا ماندی؟! معصوم فرمود: انّ الله عز و جل یحبّ معالی الامور و یکره سفسافها همت بلند، فکر بلند، ایده و اندیشه بلند را خدا دوست دارد کارهای پست، همت های پست، فکر پست، خیال باطل این ها نزد خدا مکروه است. _______________________ 🔴 فلسفه اسلامی، تریبون دین است. علما و فضلاى حوزه، فلسفه را تريبون دين قرار دهند. اين تريبون را به دست دين داده و فلسفه اسلامی را در جهان گسترش دهيد. اگر افرادی سياست زده به مقدسات اسلامی اهانت مى کنند، ميسورند، دنیا اين ها نيستند و همواره از این افراد بوده و هست. بر مبلغان دين لازم است که اين افراد را به حساب نياورده، بلکه بدانند تحصیل کردگان ، منتظر ره توشه فلسفی بزرگان حوزه هستند. روحانیون با توجه به تکمیل و ، فلسفه را ترويج و تدریس کرده، حکمت متعاليه را در ان اشراب و با اين اشراب به غرب منتقل کنند تا هم از دين و هم از فلسفه حمایت کرده باشند. ‌/حوزه و فلسفه @tollabolkarimeh 🌷
نوجوانی که می گوید فقط خدا و دیگر هیچ! .Mp3
660.2K
❓فرزندم ۲۰ ساله است، او فقط می گوید خدا را قبول دارد و اعتقادی به ائمه اطهار(ع) ندارد! با او چگونه رفتار کنم؟ 🎙پاسخ @tollabolkarimeh 🌷
🔰تبلیغ عملی 🔹مبلّغِ دین و مبیّنِ معارف دینی، باید به زبان اکتفا نکند؛ بلکه عمل او هم باید ایمان و اخلاص و صفایش را در بیان این حقیقت برای مخاطب ثابت کند و نشان دهد. 🔻این‌که مشاهده می‌کنید در هر کاری که علمای دین پیشگام باشند، مردم پاسخ مثبت می‌دهند و اجابت می‌کنند و جمع می‌شوند و عمل می‌کنند - چه جبهه باشد، چه امر سیاست و چه خودِ انقلاب - به خاطر این است که این لباس و شغل و زیّ، به خاطر عمل اخیار و نیکانی که قبل از ما بوده‌اند، توانسته است ایمان مردم را به خود متوجّه و جلب کند. 🔸این، اخلاص علمای گذشته و بزرگان ماست و سرمایه‌ی ارزشمندی محسوب می‌شود. باید این را حفظ کنیم. وقتی علمای دین، چنین ایمان و اخلاصی را از خود نشان می‌دهند و عملاً برای مردم ثابت می‌کنند، کار هدایت آنها را آسان می‌سازند. 🗓۱۳۷۴/۱۰/۲۷ /رهبر حوزه‌ها @tollabolkarimeh 🌷
جدال ناپسند چهارگونه است مردی به امام حسین (ع) عرض کرد بنشینید تا با هم درباره دین مناظره کنیم حضرت فرمودند : ای مرد من نیازی به مناظره ندارم ، زیرا به دین خود آشنا هستم و راه خویش را نیز یافته ام اگر تو در دین خود نادانی برو و آن را جستجو کن . من اهل مراء و جدال نیستم ، زیرا شیطان ، مرد را وسوسه می کند و به او می گوید با مردم درباره دین مناظره کن تا گمان نکنند که عاجز و نادانی . 🔸️چون این سخن وسوسه آمیز را شیطان در گوش مردی فرو خواند از چهار حالت بیرون نیست : 👈( ۱ ) یا مجادله می کنند درباره چیزی که هر دو بر آن دانا و عالم هستند در این حالت هیچ یک نصیحت پذیر نیستند و تنها درصدد آنند که آبروی هم را بر باد دهند و جز این از مناظره منظوری ندارند و بیهوده دانش خود را ضایع کرده اند . 👈( ۲ ) یا اینکه هر دو جاهل و نادان هستند و نتیجه ای از مناظره نمی گیرند جزاینکه جهل شان آشکار می شود و به سبب همین نادانی با یکدیگر دشمنی می ورزند . 👈( ۳ ) یا اینکه تو دانا هستی و آن دیگری جاهل ، در این حالت درصدد بر می آئی که لغزش و جهل دوستت را آشکار نمائی و این ظلم است . 👈( ۴ ) قسم دیگر آنست که تو نادانی و دوستت دانشمند است در این حالت اگر با او به مناظره بپردازی احترام او را بر باد داده ای و این هر چهار قسم مناظره و مجادله ناپسند است . هرکس داشته باشد و حقیقت را قبول کند و از در سخن بپرهیزد ، ایمانش محکم می شود و برای دین داران همنشینی نیکوست و عقلش از آسیب جهان در امان است. ( ۱ ) پی نوشت: ۱_مدرک قبل،ص۱۸۶ 📚برگرفته از کتاب ۷۲ داستان از شفاعت امام حسین(ع) @tollabolkarimeh 🌷