فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هشدار فرمانده کل سپاه به آلسعود: رسانههای خود را کنترل کنید
🔹یک سفارش به رژیم آلسعود دارم که با بنگاههای سخنپراکنی و رسانههایی که فقط شیطنت ترویج میکنند و آشکارا بهدنبال تحریک جوانان ما هستند، هشدار میدهم مراقب رفتارتان باشید و این رسانهها را کنترل کنید وگرنه دود آن به چشم شما خواهد رفت.
🔹ما با شما اتمام حجت میکنیم. شما از طریق این رسانهها در امور داخلی ما وارد شدهاید ولی بدانید آسیبپذیرید.
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰دلهایتان را قوی کنید!
🎥 سخنان آیت الله مستجابی از علمای اصفهان درباره اتفاقات اخیر کشور:
هیچ قدرتی نمی تواند در برابر مشت هایی که هزار و سیصد سال مادران ما با ذکر یا حسین بر سینه کوبیدند بایستد.
🇮🇷 @fealekhooban
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
طوبای عفاف
🎥 هشدار فرمانده کل سپاه به آلسعود: رسانههای خود را کنترل کنید 🔹یک سفارش به رژیم آلسعود دارم که ب
💢 هشدار امروز فرمانده کل سپاه به بن سلمان : به رژیم آل سعود هشدار میدهم که رسانههای خود را کنترل کنید وگرنه دود آن در چشم شما خواهد رفت
🔷نکته:سالهای متمادی است که رسانه های معاند با تولید خبرهای، کذب و کشته سازی خیالی، بدنبال تشنج آفرینی و ایجاد جنگ داخلی در ایران می باشند سرنوشت شومی که برای سوریه رقم زدند واین کشور زیبا و مدیترانه ای را به ویرانه تبدیل کردند!
⛔️ کم کاری وزارت خارجه در ثبت شکایت کیفری برعلیه بنگاه نفاق افکنی بی بی سی فارسی و سعودی اینترنشنال که جملگی ازلندن پخش می شوند قابل تامل است، باکمال تاسف 40 سال است نفوذی های حاکم بر دستگاه دیپلماسی کشور مانع از طرح شکایت برعلیه رسانه های معاند در وزارت مستاصل خارجه می شوند،
🔻قابل ذکر است که براساس منشور ملل متحد و اصل فصل ششم و هفتم دولت های عضو بشدت از، هرگونه شایعه پراکنی و پخش خبرهای کذب برعلیه دیگر اعضای سازمان ملل متحد منع شده، اند وحتی براساس اصل هفتم هریک ازاعضاء که مورد هجمه (جنگ روانی) به قصد ایجاد آشوب وناامنی قرار، گیرد می تواند پس از اولتیماتوم مقر ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی کشور میزبان و پشنیبان را مورد هدف (حمله نظامی) قرار دهد..
🔹حال که فرمانده شجاع سپاه به درستی به موضوع ورود نمودند شایسته است وزارت امور خارجه باطرح شکایتی در دیوان بین المللی کیفری(لاهه) قضیه را از منظر حقوق بین المللی پیگیری نماید.
🔹گفتنی است به هنگام آتش سوزی در ندامتگاه اوین، تلویزیون سعودی اینتر نشنال، علنا ورسما، از، اغتشاشگران درخواست حضور در منطقه وایجاد مانع در، مسیر نیروهای امدادی و آتش نشانی می کرد...!
🕌@EKBATANA
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
✅بشارت #حضرت_مهدی(علیه السلام) به شیعیان
حضرت ولیعصر (ارواحنافداه) در توقیعی به #شیخ_مفید ره خطاب به شیعیان خود میفرمایند:
«ما هرگز شما را به حال خود رها نکردهایم و هرگز شما را از یاد نبردهایم و اگر نبود (عنایات پیوسته ما) حتماً سختیها و بلاهای فراوانی به شما میرسید و دشمنان شما را نابود میکردند».
📗احتجاج، ج۲، ش ۳۵۹، ص ۵۹۸
الّلهُــمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــرَج
@toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پویش_جهانی
#هرشب_جمعه_مثل_اربعین
لطفا مبلغ این امر مهم باشیم...
مخصوصا دراین زمان فتنه وآشوب...👇
إن الحسین مصباح الهدی
و سفینة النجاة
@toubaefaf
📣 داستان کوتاه
🔹 رمز سقوط حکومتها
پس از شکست خاندان بنی امیه، بنی عباس روي کار آمدند و زمام خلافت را به دست گرفتند.
در زمان منصور دوانیقی، محمد بن مروان (پسر مروان حمار) ولیعهد پدرش بود و به زندان افتاد.
روزي به منصور گفتند: محمد بن مروان در زندان توست. خوب است او را احضار کنی و از جریانی که بین او و پادشاه نوبه پیش آمده، بپرسی.
دستور داد احضارش کردند. منصور گفت: محمد! گفتگویی که بین تو و پادشاه نوبه اتفاق افتاده، می خواهم از خودت بشنوم.
محمد گفت: هنگامی که در آخر حکومتمان شکست خوردیم، از اینجا فرار کرده به جریره نوبه پناهنده شدیم. وقتی که خبر ما به پادشاه نوبه رسید، دستور داد خیمه هاي شاهانه براي ما زدند و وسایل زندگی از هر لحاظ آماده کردند، به طوري که مردم نوبه از دیدن آنها تعجب می کردند. روزي پادشاه نوبه که مردي بلند قد، کم مو و پابرهنه بود، به دیدار ما آمد و سلام کرد و بر روي زمین نشست از او پرسیدم: چرا روي فرش نمی نشینی؟
پاسخ داد: من پادشاهم و سزاوار است کسی که خداوند مقام او را بالا برده، تواضع کند، به این جهت روي خاك نشستم.
سپس به من گفت: شما چرا با چهارپایان خود زراعت مردم را پایمال می کنید با اینکه فساد و تبه کاري در دین شما حرام است. مسلمان نباید در روي زمین فساد کند.
گفتم: اطرافیان ما از روي جهالت این گونه کارها را می کنند.
گفت: چرا شراب می خورید؟ خوردن شراب براي شما حرام است و نباید مسلمان شراب بخورد.
گفتم: گروهی از جوانان ما از روي نادانی مرتکب چنین کاري می شوند.
گفت: چرا لباسهاي حریر می پوشید و با طلا زینت می کنید با اینکه اینها طبق گفته پیغمبرتان براي شما حرام است و مسلمان باید از اینها پرهیز کند؟
گفتم: خدمتگزارانِ غیر عرب ما این کارها را می کنند و ما نمی خواهیم بر خلاف خواسته آنها رفتار کنیم.
دیدم خیره خیره به من نگاه کرد و گفت: آري، خدمتگزاران ما و جوانان ما چنین می کنند.
سپس از روي استهزا سخنان مرا تکرار کرد و آنگاه گفت: محمد! چنین نیست که تو می گویی. بلکه حقیقت مطلب این است که شما ملتی بودید که وقتی به ریاست رسیدید، به زیردستان خود ستم کردید و دستورات دینی خود را زیر پا گذاشتید به آنها عمل نکردید. خداوند هم طعم کیفر کردار شما را به شما چشاند. لباس عزت را از تن شما کند و جامه ذلت بر شما پوشانید. هنوز غضب خداوند درباره شما به آخر نرسیده و دنباله دارد که وقت آن خواهد رسید. ولی من می ترسم در سرزمین ما عذاب الهی بر شما نازل شود و کیفر تو دامن ما را نیز بگیرد. زودتر از اینجا کوچ کنید و از خاك سرزمین من بیرون روید.
ما نیز از کشور نوبه خارج شدیم. آري بزرگترین رمز سقوط یک دولت، فساد و تبه کاري است، به خصوص فساد فرمانروایشان.
📚 داستانهای بحارالانوار، ج 5 ص 187
📱 کانال سبک زندگی #متقین:
@mottagheen
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
1_1797329004.pdf
282.6K
#سبک_زندگی_پیامبرخدا صلی الله علیه و آله وسلم
👈 مروری بر سیره فردی و اجتماعی پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) براساس بیانات رهبرمعظم انقلاب امام خامنه ای (دامت برکاته)
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
جمال الدین عبدالرزاق اصفهانی (م ح ۵۸۸) از شاعران برجسته دوره سلجوقی ـ خوارزمشاهی و عصر ویرانی اصفهان به خاطر اختلافات مذهبی و سیاسی است. دیوان وی برجای مانده و تركیب بند ذیل از اوست كه به اعتراف بسیاری از ادیبان و شاعران و مورخان اهل ادب بهترین تركیب بندی است كه تاكنون در وصف رسول اكرم (ص) سروده شده است:
ای از بر سدره شاهراهت
وای قبّه ی عرش تكیه گاهت
ای طاق نهم رواق بالا
بشكسته ز گوشه ی كلاهت
هم عقل دویده در ركابت
هم شرع خزیده در پناهت
ای چرخ كبود ژنده دلقی
در گردن پیر خانقاهت
مه طاسك گردن سمندت
شب طرّه ی پرچم سیاهت
جبریل مقیم آستانت
افلاك حریم بارگاهت
چرخ ار چه رفیع، خاك پایت
عقل ارچه بزرگ، طفل راهت
خورده است خدا ز روی تعظیم
سوگند به روی همچو ماهت
ایزد كه رقیب جان خرد كرد
نام تو ردیف نام خود كرد
ای نام تو دستگیر آدم
و ای خلق تو پایمرد عالم
فرّاش درت كلیم عمران
چاووش رهت مسیح مریم
از نام محمّدیت میمی
حلقه شده این بلند طارم
تو در عدم و گرفته قدرت
اقطاع وجود زیر خاتم
در خدمتت انبیا مشرّف
وز حرمتت آدمی مكرّم
از امر مبارك تو رفته
هم بر سر حرفت خود آدم
تا بود به وقت خلوت تو
نه عرش و نه جبرئیل محرم
نایافته عزّ التفاتی
پیش تو زمین و آسمان هم
كونین نواله ای ز جودت
افلاك طفیلی وجودت
ای مسند تو ورای افلاك
صدر تو و خاك توده حاشاك
هرچ آن سمت حدوث دارد
در دیده ی همّت تو خاشاك
طغرای جلال تو لعمرك
منشور ولایت تو لولاك
نُه حقّه و هفت مهره پیشت
دست تو و دامن تو زان پاك
در راه تو زخم محض مرهم
بر یاد تو زهر عین تریاك
در عهد نبوّت تو آدم
پوشیده هنوز خرقه ی خاك
تو كرده اشارت از سر انگشت
مَه قرطه ی پرنیان زده چاك
نقش صفحات رایت تو
لولاك لما خلقت الافلاك
خواب تو ولا یَنامُ قلبی
خوان تو اَبیتُ عِندَ رَبّی
ای آرزوی قـََدَر لقایت
وای قبله ی آسمان سرایت
در عالم نطق، هیچ ناطق
ناگفته سزای تو ثنایت
هر جای كه خواجه ای غلامت
هر جای كه خسروی گدایت
هم تابش اختران ز رویت
هم جنبش آسمان برایت
جانداروی عاشقان حدیثت
قفل دل گمرهان دعایت
اندوخته ی سپهر و انجم
برنامده ده یك عطایت
بر شهپر جبرئیل نِه زین
تا لاف زند ز كبریایت
بر دیده ی آسمان قدم نِه
تا سرمه كشد ز خاك پایت
ای كرده بزیر پای كونین
بگذشته ز حد قاب قوسین
ای حجره ی دل به تو منوّر
وای عالم جان ز تو معطر
ای شخص تو عصمت مجسّم
وای ذات تو رحمت مصوّر
بی یاد تو ذكرها مزوَّر
بی نام تو وِردها مبتـَّر
خاك تو نهال شاخ طوبی
دست تو زهاب آب كوثر
ای از نفس نسیم خلقت
نُه گوی فلك چو گوی عنبر
از یَعصِمكَ الله اینت جوشن
وزیغفرك الله آنت مغفر
تو ایمنی از حدوث گو باش
عالم همه خشك یا همه تر
تو فارغی از وجود، گو شو
بطحا همه سنگ یا همه زر
طاووس ملائكه بَریدت
سرخیل مقرّبان مُریدت
ای شرع تو چیره چون به شب روز
وای خیل تو بر ستاره پیروز
ای عقلِ گره گشای معنی
در حلقه ی درس تو نوآموز
ای تیغ تو كفر را كفن باف
نعلین تو عرش را كُلـَه دوز
ای مذهب ها ز بعثت تو
چون مكتبها به عید نوروز
از موی تو رنگ كسوت شب
وز روی تو نور چهره ی روز
حلم تو شگرف دوزخ آشام
خشم تو عظیم آسمان سوز
ماه سر خیمه ی جلالت
در عالم علو مجلس افروز
بنموده نشان روی فردا
آیینه ی معجز تو امروز
ای گفته صحیح و كرده تصریح
در دست تو سنگریزه تسبیح
هر آدمیی كه او ثنا گفت
هرچ آن نه ثنای تو خطا گفت
خود خاطر شاعری چه سنجد؟
نعت تو سزای تو خدا گفت
گرچه نه سزای حضرت توست
بپذیر هر آنچه این گدا گفت
هر چند فضول گوی مردی است
آخر نه ثنای مصطفی گفت؟
در عمر هر آنچه گفت یا كرد
نادانی كرد و ناسزا گفت
زان گفته و كرده گر بپرسند
كز بهر چه كرد یا چرا گفت؟
این خواهد بود عُدّت او
كفاره ی هر چه كرد یا گفت
تو محو كن از جریده ی او
هر هرزه كه از سر هوا گفت
چون نیست بضاعتی ز طاعت
از ما گنه و ز تو شفاعت
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی حجابی بدتره یا مشکلات اقتصادی؟
پاسخ خانم وکیل:
مشکلات اقتصادی زندگی رو با سختی و چالش مواجه میکند.
اما
عدم رعایت حدود و حریم عفاف ریشه زندگی را میسوزاند.
https://eitaa.com/joinchat/2957901858C7756c7a072
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸امربهمعروف، بهمنزلۀ موجشکن طوفان فتنهها🔸
#طوفان خیلی شبیه به #بهمن است. در بهمن، یکچیز سنگین میآید روی این لایۀ یک متری برف. برف دورش را میگیرد و مثل یک کوهی میغلتد و میآید. طوفان هم اینگونه است؛ طوفان وقتی میآید، ابتدا یک موجی در هوا ایجاد کرده. در چرخش بعدی، هوای اطراف هم به مدد این موج میآید. بعد در تاب دوم و تاب سوم، هی مدد پیدا میکند.
حال وقتی بهمن یا طوفان میآید، هرچه فضا وسیعتر و موانع کمتر باشد، طوفان هم شدیدتر است؛ از این جهت، در اقیانوسها ارتفاع امواج غیر از خلیجفارس است. آنجاها به خاطر وسعت عظیمی که دارد، طوفانهایش هم وسیع است.
در #جامعه هم عین همین است. انسانهای تابع و #سطحی و پذیرا، مثل فضای بدون مانعاند. انسانهای #معتقد و پیگیر، مثل کوهها هستند، مثل موجشکنها در دریا هستند. ایستادن آنها در مقابل امواج، جلوی پیدایش طوفانها را میگیرد. اگر انسان را جوری تربیت کنیم که موجشکن شود، در جامعه امنیت ایجاد میکند. یعنی طوفانی که میخواهد به وسیلۀ برخی انسانها به وجود بیاید، این انسانهای مؤمن دست به دست هم میدهند و این را میشکنند و فضا را قطعهقطعه میکنند. وقتی موج به این افراد میخورد، موج برمیگردد نه اینکه او را همراهش ببرد.
برخورد شیء ثابت به طوفان و شیء غیر ثابت به طوفان همین است. شیء غیر ثابت، در طوفان تبدیل به #ابزار_طوفان میشود؛ تپۀ شن با همۀ سنگینی که دارد، ابزار دست طوفان است. طوفان با این شن، دیگران را سنگباران میکند. هرچه غیر ثابت تربیت کنیم، بازو میشود برای فتنهها و طوفانها.
برای ثابت بودن، «#اتصال » نیز نیاز است. حتی اگر ماسه هم درست بکنیم، اما چون به همدیگر اتصال ندارند فایده ندارد. ماسه، چگالی اش زیاد است، اما با یکدیگر اتصال ندارند. اگر مؤمنین به هم عشق و الفت و اعتماد نداشته باشند، مثل ماسههای پراکنده پخش میشوند و ابزار فتنه میشوند.
سوره عصر را ملاحظه کنید: از «انسانِ منفرد» حرف نمیزند. این «تواصوا بالحق» و «تواصوا بالصبر»، انسان را مثل سنگ میکند. دیگر مثل تودۀ شنی نیست. تودۀ شنی، «تواصوا بالحق» و «تواصوا بالصبر» ندارند. به همدیگر، #دندانه نمیشوند. با هم قفل نمیشوند. از این جهت در جای دیگر میگوید که: «یؤمن بالله و یؤمن للمؤمنین»: بین او و مؤمنین بدبینی نیست. بین او و مؤمنین، اعتماد است.
@haerishirazi
✨﷽✨
🍃نماز شبی ها
✍خواندن نماز شب که این همه توصیه شده اگر حتی از روی خواب آلودگی و خستگی و بدون حضور قلب هم خوانده شود هم درست است؟
🌷 چنین نماز شبی نه تنها درست و صحیح است، بلکه یکی از بالاترین ارزشهای #نمازشب این است که انسان در عین خستگی و خواب آلودگی برای کسب رضایت الهی به اقامه نماز بایستد؛
در حدیثی قدسی آمده است: وقتى که بندهاى در نیمه شب براى نماز و طاعت خداوندى برخیزد و سپس خواب بر وى غلبه کند و در اثر چرت به چپ و راست متمایل شود و چانهاش به سینهاش بچسبد.
خداوند امر مىکند درهاى آسمان باز مىشود و سپس به ملائکه مىفرماید: به این بنده من نگاه کنید و ببینید در اثر تقرب به من و انجام عملى که بر وى واجب نکردهام به چه روزى افتاده و من سه خصلت به این بنده عطا مىکنم.
1⃣ گناهان او را مىبخشم،
2⃣ یا توبه مجددى برایش فراهم مىکنم
3⃣ و روزىاش را زیادتر مىکنم و من همه شما را شاهد مىگیرم که این سه چیز را به وى بدهم.
📚الجواهر السنیة-کلیات حدیث قدسى، ص 70
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
@gleaningsdareje1
@toubaefaf
هر وقت خدای متعال خیر بنده ای را بخواهد...
#امام صادق عليه السلام فرمودند:
هرگاه خداوند متعال ، بنده اى را دوست بدارد، #فرمانبرى را به او الهام مى كند، #قناعت را همراهش مى سازد
#فهم عميق در #دين را ارزانى اش مى دارد
و با #يقين، او را نيرومند مى كند؛ در نتيجه آن بنده به روزىِ مورد نيازش بسنده مى كند و لباس #عفّت مى پوشد.
و هرگاه خداوند بنده اى را دشمن بدارد، مال را محبوبش مى گرداند و آرزوهايش را مى گستراند
و دنياخواهى را به او الهام مى كند
و او را به هواى نفسش وا مى گذارد؛ در نتيجه آن بنده بر توسن سركشى مى نشيند(سرکشی می کند)، دامنه فساد را مى گسترانَد و به بندگان، ستم مى كند.
«إذا أحَبَّ اللّه ُ تَعالى عَبدا ألهَمَهُ الطّاعَةَ و ألزَمَهُ القَناعَةَ فِي الدّينِ و قَوّاهُ بِاليَقينِ فَاكتَفى بِالكَفافِ وَ اكتَسى بِالعَفافِ
و إذا أبغَضَ اللّه ُعَبدا حَبَّبَ إلَيهِ المالَ، وبَسَطَ لَهُ الآمالَ و ألهَمَهُ دُنياهُ و وَكَلَهُ إلى هَواهُ فَرَكِبَ العِنادَو بَسَطَ الفَسادَ
و ظَلَمَ العِبادَ»
بحارالأنوار، ج۱۰۰، ص۲۶
@toubaefaf
نماز حضرت ابوالفضل با ذکر یا کاشف الکرب
مرحوم کشمیری نماز توسل به حضرت ابوالفضل علیه السلام را اینگونه شرح دادند:
دو رکعت نماز حاجت خوانده و به حضرت ابوالفضل علیهالسلام هدیه شود. سپس تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها خوانده و باز ثوابش هدیه به حضرت عباس علیه السلام شود.
بعد از اتمام نماز 133 مرتبه ذکر پرفضیلت یا کاشف الکرب خوانده شود که صحیح آن اینگونه است: «یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ کَرْبی بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ علیه السلام»
«اي برطرف کننده غم و اندوه از روی حسين، بحق برادرت حسين ، اندوه و مشکل من را برطرف کن»
@toubaefaf