eitaa logo
طوبای عفاف
624 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
4هزار ویدیو
478 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷ختم این هفته کانال تقدیم به ساحت نورانی همه انبیا و اولیای الهی به ویژه حضرت علیه السلام و همه شهیدان به ویژه شهدای ، و عالمان و اساتید، ره و ... علیه السلام از صَلَی اللهُ علیه و آله نقل کرده اند که صلی الله علیه و آله فرمودند: «بخیل واقعی كسی است كه نام مرا بشنود ولی بر من نفرستد البَخِیلُ حَقّاً مَنْ ذَُكِرْتُ عندَه فَلَمْ یصَلِّ عَلَی». بحار الأنوار، ج73، ص306، ح28 حضرت علیه السلام فرمودند: «خدای متعال حضرت ابراهیم (عَلَی نَبِینا وآلهِ و علیه السلامُ) را دوست و خلیل خود انتخاب کرد، به خاطر آنکه ایشان بسیار می فرستاد. إنّما اتَّخَذَ اللهُ إبراهیمَ خلیلاً لِكَثْرَةِ صَلاتِهِ علی محمّدٍ و أهلِ بیتهِ صلواتُ اللهِ عَلَیهم». علل الشرائع، ج۱، ص۳۴ از بهره ها و برکات عظیم این ختم در شب و روز جمعه و یا در طول هفته بی نصیب نمانیم. سهم ما ۳۰۰۰ و شما؟ @toubaefaf
درخواست‌های ساده‌ی و ائمه علیهم السلام از شیعیان 🔸اما مهمترین وظیفه شیعه از بین تمامی اینها دعا برای فرج امامش است که این دعا از واجبات دینی در زمان غیبت معصوم است چنانکه امام جواد علیه السلام می‌فرمایند: « مهدی ما آن امام هدایت گری است که واجب است در دوران غیبت انتظار او را کشید و در زمان ظهور از او اطاعت کرد.» 📚 کمال الدین ج۲، ص ۳۷۷ 🔸و فرمایش امام حسن مجتبی علیه السلام به مرحوم فقیه ایمانی که دعا برای فرج را مثل نمازهای پنج گانه واجب دانسته‌اند نیز مؤیّد این معناست. 📚مکیال المکارم ج۱، ص۳۳۳ 🔸دعا برای ظهور امام عصر ارواحنا فداه از راه‌های نجات در دوران ظلمانی غیبت نیز هست؛ زیرا امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: «سوگند به خدا ـ فرزندم ـ دارای غیبتی خواهد بود که هیچ کس در آن دوران از هلاکت و نابودی رهایی نمی‌یابد، مگر کسی که خداوند او را بر اعتقاد به امامت وی استوار ساخته و بر دعا برای تعجیل ظهور آن حضرت توفیقش ببخشد.» 📚کمال الدین، ج۲، ص۳۶۸ یعنی اولاً دعا کردن برای فرج از راه‌های نجات از هلاکت و گمراهی در زمان غیبت است و دوماً دعا برای ظهور یک توفیق است که خدا نصیب انسان می‌کند و شاید نصیب همه کس نشود. بعضی می‌گویند ما گنهکاریم چه فایده‌ای برای ظهور دعا کنیم دعای ما مستجاب نمی‌شود. اگر بَنا بود دعای گناهکاران مستجاب نشود و از درگاه رحمت الهی مأیوس شویم، خداوند باب توبه را پیش روی بندگان خویش نمی‌گشود. مگر قرآن نمی‌فرماید که حسنات، سیّئات و را از بین می‌برد؟ آیا بالاتر از که افضل اعمال در دوران غیبت شمرده شده هست؟ @toubaefaf
سخنرانی عید بیعت استاد شجاعی.mp3
13.64M
دنیا در حال غربال‌های آخر است برای تشکیل حکومت صالحان سخنرانی در اجتماع بزرگ ۱۴۰۲ در «صوتی کوتاه با بی‌نهایت نکته مهم»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامی از عجل الله تعالی فرجه الشریف «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ لَا لِأَمْرِهِ‏ تَعْقِلُونَ‏ وَ لَا مِنْ‏ أَوْلِیائِهِ‏ تَقْبَلُونَ‏ حِکْمَةٌ بالِغَةٌ فَما تُغْنِ النُّذُرُ عَنْ قَوْمٍ لَا یؤْمِنُونَ السَّلَامُ عَلَینَا وَ عَلَى عِبَادِ اللَّهِ الصَّالِحِینَ» نه در امر خداوند تعقل می‌کنید و نه از اولیاء او می‌پذیرید، اوامر اولیای الهی حكمتي است رسا و رشددهنده؛ اما این هشدارها برای گروهی که ایمان نمی‌آورند نافع نیست. الاحتجاج علی أهل اللجاج، شیخ طبرسی ره، ج۲، ص۴۹۲ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طوبای عفاف
پیامی از #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ لَا لِأَمْرِه
توضیح پیامی از علیه السلام که جای تفکر بسیار دارد👇 در ابتدای زیارت این پیام از علیه السلام آمده: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ لَا لِأَمْرِهِ‏ تَعْقِلُونَ‏ وَ لَا مِنْ‏ أَوْلِیائِهِ‏ تَقْبَلُونَ‏ حِکْمَةٌ بالِغَةٌ فَما تُغْنِ النُّذُرُ عَنْ قَوْمٍ لَا یؤْمِنُونَ السَّلَامُ عَلَینَا وَ عَلَى عِبَادِ اللَّهِ الصَّالِحِینَ» نه در امر خداوند تعقل می‌کنید و نه از اولیاء او می‌پذیرید، اوامر اولیای الهی حكمتي است رسا و رشددهنده؛ اما این هشدارها برای گروهی که ایمان نمی‌آورند نافع نیست.[١] این توقیع از حضرت عج است که در اول آن پس از یاد و نام خدای متعال، از عموم انسان‌‌ها - که به طور طبیعی شامل برخی از شیعیان هم می‌شود - گلایه‌ نموده و می‌فرماید: «شما نه نسبت به امر پروردگار تعقل می‌کنید و نه از اولیای او حرف‌شنوایی دارید» این سخن در حقیقت، بیانی دیگر از آیه ۱۰ سوره ملک است که دلیل دوزخی شدن افراد را آن می‌داند که آنان نه از عقل خود بهره جسته و نه به سخن اولیای خدا گوش فرا می‌دهند.  سپس در ادامه، با استفاده از ترکیبی از دو آیه‌ی مرتبط قرآن[۲] می‌فرماید: حکمتی بس کامل و تمام، ولی برای افرادی که ایمان نمی‌آورند، چه سودی دارد؟! مراد حضرتشان از بیان این آیات نیز آن است که و سخن اولیای الهی، شامل اندرزهایى عمیق و رسا است و هیچ نقصی ندارد، اما بندگان لجوج این سخنان را نپذیرفته و این انذارها براى آنان مفید قرار نمی‌گیرد.[۳] هم‌چنین، با توجه به این‌که خداوند متعال از روی لطف، در هر زمانی چراغ هدایتی تعیین فرموده تا مردم را از ظلمات جهل رها سازد، از جمله مصادیق آشکار حکمت بالغه، می‌تواند خود ائمه علیهم‌السلام و سخنان ایشان باشد که در برخی روایات نیز به آن اشاره شده است: الف) امام صادق علیه السلام درباره‌ آیه‌ شریفه «وَ مَنْ یؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِی خَیراً کَثِیراً»، فرمود: مراد از  ، اطاعت از خدا و شناخت امام است.[۴] ب) امام باقرعلیه السلام: «...نَحْنُ الْحُجَّةُ الْبَالِغَةُ...»؛[۵] ما حجت رسانای پروردگاریم. از این‌رو بیم دادن‌ها، برای انسان بی‌معرفت و لجوج مفید نبوده، بلکه شرط پیشرفت معنوی، تواضع در برابر ثقلین و پذیرش آیات قرآن و سخنان معصومان علیهم‌السلام می‌باشد. پس شاید مناسبت این جملات در ابتدای زیارت آل یاسین توجه دادن به مخاطب باشد که نسبت به امر پروردگار تعقل بیشتر انجام دهد و به فرمایشات نقل شده از طرف اولیای الهی عمل نماید و ادعای اسلام و تشیع او فقط ادعایی ظاهری نبوده بلکه در عمل خود را نشان دهد. چنانچه در ادامه می‌فرماید: «إِذَا أَرَدْتُمُ التَّوَجُّهَ بِنَا إِلَى اللَّهِ وَ إِلَینَا فَقُولُوا کَمَا قَالَ اللَّهُ تَعَالَى سَلَامٌ عَلَى آلِ یس»؛‏ پس هر گاه شما اراده‌ی توجّه به خداى تعالى و به سوى ما نمایید، بگویید چنانچه خدای متعال می‌فرماید: «سلام على آل یاسین». گفتنی است که این فراز از زیارت، ناظر به اختلاف قرائتی از قرآن کریم در آیه ۱۳۰ صافات بوده و قرائت حفص از عاصم، «سَلامٌ عَلى‏ إِلْ‏یاسین‏» می‌باشد. [۶] [۱]. شیخ طبرسی، احمد بن علی، الاحتجاج علی أهل اللجاج، ج۲، ص۴۹۲، مشهد، نشر مرتضی، ۱۴۰۳ق. [۲]. «حِکْمَةٌ بالِغَةٌ فَما تُغْنِ النُّذُرُ»: سوره قمر، ۵؛ «وَ مَا تُغْنِی الْآیاتُ وَالنُّذُرُ عَنْ قَوْمٍ لَا یؤْمِنُونَ». یونس، ۱۰۱. [۳]. ر. ک: آیةالله مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج‏ ٢٣، ص ٢١، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، ۱۳۴۷ش. [۴]. «طَاعَةُ اللَّهِ‏ وَ مَعْرِفَةُ الْإِمَامِ‏»؛ کلینى، محمد بن یعقوب، کافی، ج۱، ص۱۸۵، ح ۱۱، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چهارم، ۱۴۰۷ق. [۵]. همان، ج۱، ص۱۹۲، ح۳. [۶]. زیارت آل یاسین، مفاتیح الجنان @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کار خیر «وَ أَقِيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ وَ ما تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ مِنْ خَيْرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ» سوره بقره، ۱۱۰ و را برپا داريد و را پرداخت نماييد و هر خيرى كه براى خود از پيش مى‌فرستيد، آنرا نزد (در سراى ديگر) خواهيد يافت، همانا خداوند به اعمال شما بيناست. نکته ها بعد از اوّلين خطاب در آيه ۱۰۴؛ «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا»، اين آيه حامل سومين دستور براى مسلمانان است. دستور اول؛ عفو و اغماض از كينه و حسادت اهل كتاب تا زمان صدور دستور جديد بود. «فَاعْفُوا وَ اصْفَحُوا» دستور دوم؛ و پرداخت است. در زمانى كه مسلمانان در تيررس انواع كينه و حسادت‌ها بودند و مأمور به عفو و اغماض شده‌اند، لازم است رابطه‌ى خودشان را با خداوند از طريق اقامه نماز، و پيوند با محرومان جامعه را از طريق زكات، تقويت كنند. پیام ها 1- معمولًا دستور به نماز همراه با زكات در قرآن آمده است. شايد اشاره دارد به اينكه ياد خدا بايد همراه با توجّه به خلق خدا باشد. «أَقِيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ» 2- مقدار كار خير مهم نيست، هركس به هر مقدار مى‌تواند بايد انجام دهد. «مِنْ خَيْرٍ» 3- كارهاى خير، براى قيامت محفوظ مى‌ماند. «تَجِدُوهُ» 4- ايمان به نظارت الهى وپاداش در قيامت، قوى‌ترين انگيزه عمل صالح مى‌باشد. «ما تُقَدِّمُوا ... تَجِدُوهُ عِنْدَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ» تفسیر نور، ج۱، ص۱۸۱ @toubaefaf