1_991164282.mp3
686.5K
شکوه های حضرت أمیرالمومنین علیه السلام از نامردی مردمان زمانه در بیان
#رهبرمعظم_انقلاب
#پیامبر_اسلام صلی الله علیه و آله
#حضرت_علی علیه السلام
#امیرالمومنین علیه السلام
#ماه_مبارک_رمضان
#شب_قدر
#شهادت
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴تَهَدَّمَتْ وَ اللَّهِ أَرْکَانُ الْهُدَى🏴
💠این علی همه چیز است و همه چیز ماست و ما همه باید تابع او باشیم.
🔻در عبادت، فوق همه عبادت کنندگان هست؛
🔻در زهد، فوق همه زاهدها هست،
🔻در جنگ، فوق همه جنگجویان هست؛
🔻در قدرت، فوق همه قدرتمندان هست.
▪️اَعظَم الله اُجُورَنا و اُجُورَکُم یا صاحب الزمان
#امیرالمؤمنین
#شب_قدر
#ضربت
http://eitaa.com/mj_eskandarifar
🌺 #خطبه 🌺
◽شناخت بدترين انسانها
💠 #امیرالمومنین_علی_علیه_السلام
✅ و من كلام له (علیه السلام) في صفة من يتصدى للحكم بين الأمة و ليس لذلك بأهل و فيها: أبغض الخلائق إلى اللّه صنفان:
‼️ در اين خطبه مدّعيان قضاوت را مى شناساند كه عهده دار قضاوت هستند و شايسته آن نيستند.
🔻الصنف الأول: إنَّ أَبْغَضَ الْخَلَائِقِ إِلَى اللَّهِ [تَعَالَى] رَجُلَانِ رَجُلٌ وَكَلَهُ اللَّهُ إِلَى نَفْسِهِ فَهُوَ جَائِرٌ عَنْ قَصْدِ السَّبِيلِ مَشْغُوفٌ بِكَلَامِ بِدْعَةٍ وَ دُعَاءِ ضَلَالَةٍ فَهُوَ فِتْنَةٌ لِمَنِ افْتَتَنَ بِهِ ضَالٌّ عَنْ هَدْيِ مَنْ كَانَ قَبْلَهُ مُضِلٌّ لِمَنِ اقْتَدَى بِهِ فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ وَفَاتِهِ حَمَّالٌ خَطَايَا غَيْرِهِ رَهْنٌ بِخَطِيئَتِهِ.
🔻الصنف الثاني: وَ رَجُلٌ قَمَشَ جَهْلًا مُوضِعٌ فِي جُهَّالِ الْأُمَّةِ عَادٍ فِي أَغْبَاشِ الْفِتْنَةِ عَمٍ بِمَا فِي عَقْدِ الْهُدْنَةِ قَدْ سَمَّاهُ أَشْبَاهُ النَّاسِ عَالِماً وَ لَيْسَ بِهِ بَكَّرَ فَاسْتَكْثَرَ مِنْ جَمْعٍ مَا قَلَّ مِنْهُ خَيْرٌ مِمَّا كَثُرَ حَتَّى إِذَا ارْتَوَى مِنْ مَاءٍ آجِنٍ وَ اكْتَثَرَ مِنْ غَيْرِ طَائِلٍ.
‼️ دشمن ترين آفريده ها نزد خدا دو نفرند:
🔻مردى كه خدا او را به حال خود گذاشته، و از راه راست دور افتاده است، دل او شيفته بدعت است و مردم را گمراه كرده، به فتنه انگيزى مى كشاند و راه رستگارى گذشتگان را گم كرده و طرفداران خود و آيندگان را گمراه ساخته است. بار گناه ديگران را بر دوش كشيده و گرفتار زشتى هاى خود نيز مى باشد.
🔻و مردى كه مجهولاتى به هم بافته، و در ميان انسان هاى نادان امّت، جايگاهى پيدا كرده است، در تاريكى هاى فتنه فرو رفته، و از مشاهده صلح و صفا كور است.
آدم نماها او را عالم ناميدند كه نيست، چيزى را بسيار جمع آورى مى كند كه اندك آن به از بسيار است، تا آن كه از آب گنديده سيراب شود، و دانش و اطّلاعات بيهوده فراهم آورد.
📚 #نهج_البلاغه #خطبه17
① #قسمت_اول
╔━━━━━━━━━━━━━╗
ↂ↳@NAHJOLBALAGEHALI◄▣
╚━━━━━━━━━━━━━╝
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طلبه_ها همیشه غریب بودن
💠آماري از شهدای #روحانیت
🌷یاد کنیم از امام و شهیدان با #صلوات
♦️http://eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
زمانه ای که مالک آرزو کرده بود!
♦️ از مالک اشتر نقل شده است که در میانه جنگ صفین با حسرت به عمار گفته بود؛ «کاش میتوانستیم علی(علیه السلام) را به عصری ببریم که مردم قدرش را بدانند و راه و رسمش را بر صدر بنشانند» و عمار به او دلداری داده بود که «آن روزها در راه است» و از مردمی خبر داده بود که در صلب پدران و رحِم مادران خویشند و چون آن عصر که مالک آرزو کرده بود فرا برسد، لبیکگویان از راه میرسند، مردمانی که از «من» و «ما» گذشتهاند و به خدا رسیدهاند.
♦️نه در سر سودای سود دارند و نه در دل، غم بود و نبود، دل در گرو اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله) دارند و علی(علیه السلام) را امام و مولی و مقتدای خود میدانند. سقف تاریک نظام سلطه را میشکافند و طرحی نو در میاندازند.
♦️در آن هنگام که پیشروی است و رسول خدا(صلی الله علیه و آله) وعده داده است، حرامیان که پایان عمر این دنیایی علی را پایان اسلام میدانستند، وحشتزده به مقابله با یاران آخرالزمانی علی برمیخیزند و به مصداق «الکفر ملهًْ واحده» همه یاران خود را فرا میخوانند و از هر سو به آنها میتازند.
♦️بار دیگر جمل و صفین و نهروان به تکرار مینشیند اما،این بار نه مانند جمل، ناکثین را توان ایستادن است، نه مانند صفین از نیزه فریب زخم بر میدارند و نه فتنه نهروانیان از راه بازشان میدارد. اهل نفاق سراسیمه میگویند «اسلام بار دیگر و بعد از هزار و چهارصد سال حصار تاریخ را شکافته و به میدان آمده است» و...
♦️«عصر خمینی» اینگونه آغاز میشود که شد. همان عصر که مالک آرزو کرده و عمار مژده داده بود و حضرت روحالله در وصف مردم آن عصر فرموده بود؛ «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسولالله(صلی الله علیه وآله) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(علیه السلام) هستند».
♦️راستی، عمار از امیرمؤمنان چه شنیده بود؟ آیا امروز را دیده بود؟ که یاران آخرالزمانی مولایمان پرچم بر زمین افتاده آن روزها را به دوش میکشند و در رکاب خمینی و خامنهای سقف ظلمتزده جهان سلطه را میشکافند و طرحی نو در میاندازند؟!
✍️حسین شریعتمداری
eitaa.com/ebratha_ir
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
✍سلام. ایام شهادت حضرت أمیرالمومنین علیه السلام تسلیت باد.
ای کاش بیان فضیلت های #امام_علی و از نهج البلاغه گفتن برای همیشه زندگی و نسل هایمان باشد.
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
1_1562160515.mp3
2.78M
#یاعلی
اجازه بدید یه باره دیگه آقا را ببینم... اشاره ای به روایت أصبغ بن نباته در دیدار آخر
eitaa.com/ebratha_ir
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
...رفیق شهیدم را خواب دیدم...
بشارتی برای سالکان #راه_امام_وشهیدان
🌷یاد کنیم از امام و شهیدان با #صلوات
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
علت دشمنی با امیرمومنان #علی علیه السلام:
عبدالله بن عبیدالله می گوید:
پدرم عبیدالله هرگاه #خطبه نماز جمعه می خواند و می خواست از علی بن ابی طالب(علیه السلام) #بدگویی کند، لکنت زبان می گرفت.
🌞روزی از وی پرسیدم:
چرا هنگام بدگویی از علی زبانت نارسا می گردد؟ وی گفت:
آيا تو نیز این موضوع را فهمیده ای؟ گفتم بله. گفت:
فرزندم!
اگر آنچه را ما از #فضائل علی(علیه السلام) می دانیم، مردم نیز بدانند از اطراف ما پراکنده شده و به فرزندان علی(علیه السلام) روی می آورند.
📚بلاذری، انساب الاشراف، ج۸، ص۱۹۵
@ahlebait110
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا از خودمان عبور نکنیم نمی توانیم کاری انجام دهیم...
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
🍃شب زیارتی #امام_حسین...
صلی الله علیک یا اباعبدالله
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند وقتیست ای امیر نجف
حسرت و آه کربلا دارم...
#السلام_علی_الحسین
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
↙ جزء بیستم
«تَمْشِي عَلَى اِسْتِحْيٰاءٍ» ﴿سوره قصص، 25﴾ در حالی که با حالت شرم و حیا گام برمی داشت،
در تفسیر المیزان، با نکره آوردن واژهی «استحیا» در آیهی 25 سورهی قصص، حجب و حیای دختر شعیب را به تصویر میکشد؛
«اینکه كلمهی «استحياء» را نكره (بدون الف و لام) آورد، براى رساندن عظمت آن حالت است، و مراد از اينكه راه رفتنش بر«استحياء» بوده، اين است كه: عفت و نجابت از طرز راه رفتنش پيدا بود.»
ترجمه ی تفسير الميزان، ج16، ص 35
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃اساس #بر کت افزایی
✨محبت و ولایت حضرت مولی المتقین، #امام_علی(علیه السلام)✨
ریشه اصلی همه برکت ها و باعث نزول رحمت های الهی است. با این شاخص است که خوبی ها بسیار و تفرقه ها جمع می شود؛
با وصایت، محبت و ولایت اوست که دنیا وآخرت آباد می گردد.
در روایتی از حضرت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) آمده است:
«رَوْح، راحَت، یاری، به مقصد رسیدن، برکت، کرامت، آمرزش، سلامتی، آسانی، بشارت، خشنودی، مقام قرب به خدا، نصرت، قرار نفس، امیدواری و محبت از جانب خدای متعال برای کسی است که علی بن ابیطالب را دوست دارد.»
در آموزه های دینی ولایت اهلبیت اصل و ریشه همه برکت هاست و بقیه برکت ها در زمین و زمان، اشخاص و رزق و همه چیز دیگر به این اصل بستگی دارد.
طوبای عفاف و رزق کفاف، چاپ دوم، فصل سوم، عوامل اصلی برکت در زندگی
🌷شهادت حضرت مولی المتقین، امیرالمؤمنین(علیه السلام) بر شما تسلیت باد.
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
«مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها وَ هُمْ مِنْ فَزَعٍ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ»
هر كس كار نيكى بياورد، پس براى او (پاداشى) بهتر از عملش خواهد بود، و آنان از هراس آن روز ايمن هستند.
«وَ مَنْ جاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَكُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ هَلْ تُجْزَوْنَ إِلَّا ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ» سوره نمل، آیات ۹۰_۸۹
و هركس كه كار بدى بياورد، پس به رو در آتش (دوزخ) سرنگون شوند، (به آنان گفته شود:) آيا جز آنچه مىكرديد سزا داده مىشويد.
نکته ها
كلمهى «كبت» به معناى سرنگون شدن است.
لذّتها، طغيانها و تندروىهايى كه در اثر گناه در دنيا پيدا مىشود، در قيامت با سوختندر آتش، به ذلّت و خوارى تبديل خواهد شد.
يكى از بركات قرآن آن است كه راه را براى رشد و سعادت همگان باز كرده و فرموده است: هر كس كار نيكى انجام دهد، پاداشى بهتر از آن به او عطا مىشود؛ بدون اين كه سنّ و نژاد و جنسيّت در كار باشد. نيكى را نيز مطلق بيان كرده «الحسنة» تا تمام نيكىها را شامل شود، قبول رهبرى حقّ، راه حقّ، كلام حقّ، شغل حقّ، انتخاب حقّ و ... كه در روايات به بعضى از اين نمونهها اشاره شده است، لكن هر كار نيكى از هر كسى كه باشد، اگر با ريا، غرور، عجب و گناه از بين نرود و سالم به مقصد برسد، پاداش مضاعف دارد. «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ»
در دو آيه قبل مطرح شد كه بعد از نفخهى صور همه در هراسند، جز آن كس را كه خداوند بخواهد. در اين آيات مىفرمايد: خداوند كسانى را از هراس و فزع درامان قرار مىدهد كه نيكى را با خود به صحنهى قيامت بياورند.
پیام ها
1- علم خداوند به كارهاى نيك ما، عامل تشويق به انجام نيكىها است. «إِنَّهُ خَبِيرٌ بِما تَفْعَلُونَ مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ»
2- مهمتر از انجام كار نيك در دنيا، بردن آن به صحنهى قيامت است. «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها»
3- آينده در گرو اعمال ماست. مَنْ جاءَ ... فَلَهُ ... (هر عملى عكس العملى دارد).
4- نيكىها را قبل از منكرات مطرح كنيم. «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ»، سپس «مَنْ جاءَ بِالسَّيِّئَةِ»
5- براى رشد خوبىها، تشويق خوبان ضرورى است. «مَنْ جاءَ- فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها»
6- تشويق و تهديد، در كنار هم موثرند. «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ- مَنْ جاءَ بِالسَّيِّئَةِ»
7- پاداشهاى الهى برتر از كار ماست. (پاداش بعضى كارها دو برابر است، «الضِّعْفِ» «1» بعضى چند برابر «أَضْعافاً» «2»* بعضى ده برابر «فَلَهُ عَشْرُ» «3» تا هفتصد برابر و بيشتر، كه «خَيْرٌ مِنْها» همهى آنها را شامل مىشود.
8- نيكوكارى، عامل نجات در قيامت است. «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ- مِنْ فَزَعٍ يَوْمَئِذٍ آمِنُونَ»
9- بهتر بودن پاداشهاى الهى مطلق است، هم از نظر زمانى ابدى است و هم از نظر مقدار، چند برابر عمل ماست. «خَيْرٌ مِنْها»
10- بالاتر از عذاب، خوارى انسان است. «فَكُبَّتْ وُجُوهُهُمْ»
11- كيفرهاى الهى بازتاب اعمال و تجسّم عملكرد ماست. آرى كسانى كه بعد از شنيدن حقّ، روى خود را از آن بر مىگردانند، در آن روز با صورت به دوزخ مىافتند. «هَلْ تُجْزَوْنَ»
12- پاداشهاى الهى، چند برابر است؛ «خَيْرٌ مِنْها» ولى كيفرهاى او يك برابر و عادلانه است. «ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ»
13- معاد جسمانى است. «وُجُوهُهُمْ»
14- اعمال انسان در قيامت مجسّم شده وانسان را گرفتار مىكند. «هَلْ تُجْزَوْنَ إِلَّا ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ»
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit