eitaa logo
سفیر
241 دنبال‌کننده
754 عکس
63 ویدیو
4.8هزار فایل
ارتباط با ادمین @Sibesorkh22
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
روضه خدا برای حضرت زهرا.pdf
470.6K
⬛️مرثیه مکتوب📩 💢گریز به کربلا ⚫️دسترسی به متن مرثیه🖨👇👇 yon.ir/yLLcW 🖊 🎤دانلود سبک و صوت 👇👇 https://eitaa.com/mediamenbar/1126 📡مرجع دانلود فیش منبر و مرثیه ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
مظلومیت حضرت فاطمه.pdf
451.5K
⬛️مرثیه مکتوب📩 💢گریز به کربلا ⚫️دسترسی به متن مرثیه🖨👇👇 yon.ir/ncpHy 🖊 🎤دانلود سبک و صوت 👇👇 https://eitaa.com/mediamenbar/1134 📡مرجع دانلود فیش منبر و مرثیه ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
کرامت و مرثیه حضرت زهرا سلام الله علیها.pdf
433.7K
⚫️ مرثیه و روضه⚫️ فیش روضه روشمند ⚫️دسترسی به متن مرثیه🖨👇👇 yon.ir/wsokO 👇👌💯 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
پیام‌های فلسفی خطبه فدکیه متن خطبه: «وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیکَ لَهُ کَلِمَةٌ جُعِلَ الْإِخْلَاصُ تَأْوِیلَهَا وَ ضُمِّنَ الْقُلُوبُ مَوْصُولَهَا وَ أَنَارَ فِی التَّفَکُّرِ مَعْقُولُهَا الْمُمْتَنِعُ مِنَ الْأَبْصَارِ رُؤْیَتُهُ وَ مِنَ الْأَلْسُنِ صِفَتُهُ وَ مِنَ الْأَوْهَامِ کَیْفِیَّتُهُ ابْتَدَعَ الْأَشْیَاءَ لَا مِنْ شَیْءٍ کَانَ قَبْلَهَا وَ أَنْشَأَهَا...» 1⃣ پیام اول: از این‌که فرمود: «... کَلِمَةٌ جُعِلَ الْإِخْلَاصُ تَأْوِیلَهَا» این درس توحیدی را به ما آموزد که بین اخلاص در فکر و اخلاص در عمل، رابطه تنگاتنکی وجود دارد؛ به این معنا که اگر شخص در مقام اندیشه به این باور رسیده باشد که همه عالم در برابر ذات اقدس الهی، هیچ‌ و پوچ است و اوست که روزی‌رسان و برآورنده حاجت است، قطعاً در مقام عمل نیز چنین انسانی با چنین باوری هرکاری را که انجام می‌دهد، جز رضای خدا را در نظر نمی‌گیرد و کسی جز حق‌تعالی را شریک عمل خودش نمی‌کند. 2⃣ پیام دوم: از این‌که فرمود: «وَ ضُمِّنَ الْقُلُوبُ مَوْصُولَهَا وَ أَنَارَ فِی التَّفَکُّرِ مَعْقُولُهَا» این درس توحیدی را به ما آموزد که بین توحید و کلمه توحید رابطه تنگاتنگی وجود دارد؛ به این معنا که همان‌گونه انسان از راه فطرت و عقل به اصل توحید و این‌که جهان خالقی دارد ایمان می‌آورد، از همین راه به کلمه «توحید» و این‌که این مبدأ یکی است و ثانی ندارد، می‌تواند ایمان بیاورد؛ چراکه عقل و فطرت، هم راهی است برای اثبات «توحید» و هم برای درک و اثبات کلمه «توحید». 3⃣ پیام سوم: از این‌که فرمود: «الْمُمْتَنِعُ مِنَ الْأَبْصَارِ رُؤْیَتُهُ» این درس توحیدی را به ما می‌آموزد که از آن‌جایی که به‌دلیل عقلی، حق‌تعالی جسم نیست و وجود محض و مجرد است، پس با چشم سر دیده نمی‌شود. از آن‌جایی که به‌دلیل عقلی صفات خدا چون عین ذات اوست و بی‌نهایت است، پس توصیف او به زبان امکان ندارد که فرمود: «وَ مِنَ الْأَلْسُنِ صِفَتُهُ»، و از آنجایی که خداوند به‌دلیل مجردبودن کم و کیف ندارد، پس واقعیت خدا با قوه واهمه هم قابل‌درک نیست و هرگز نمی‌توان به حقیقت خدایی پی برد که فرمود: «وَ مِنَ الْأَوْهَامِ کَیْفِیَّتُهُ». 4⃣ پیام چهارم: درس توحیدی دیگری که این خطبه می‌آموزد، این است که بین اختراع مخترعین و آفرینش حق‌تعالی از این جهت تفاوت وجود دارد که: اولاً: خداوند، موجودات عالم هستی را در حالی به وجود آورده که ماده اولیه آن‌ها وجود نداشت، ولی مخترعین هر آنچه را اختراع می‌کنند، مواد اولیه آن وجود دارد و هیچ‌چیز را از عدم و نیستی به وجود نمی‌آوردند؛ از این رو حضرت می‌فرمایند: «ابْتَدَعَ الْأَشْیَاءَ لَا مِنْ شَیْءٍ کَانَ قَبْلَهَا». ثانیاً: آنچه را خداوند خلق کرده، ابداع و بدون نمونه قبلی است، ولی آنچه را که مخترعین خلق می‌کنند، کپی‌برداری از نمونه پیشین است: «وَ أَنْشَأَهَا بِلَا احْتِذَاءِ أَمْثِلَةٍ امْتَثَلَهَا». ثالثاً: آنچه را که مخترعین خلق می‌کنند، از سر نیاز و احتیاح است، ولی خداوند هر آنچه را خلق کرده از سر بی‌نیازی است: «وَ ذَرَأَهَا بِمَشِیَّتِهِ مِنْ غَیْرِ حَاجَةٍ مِنْهُ إِلَى تَکْوِینِهَا وَ لَا فَائِدَةٍ لَهُ فِی تَصْوِیرِهَا». 5⃣ پیام پنجم: درس توحیدی دیگر این فراز خطبه این است که هرچند خداوند، به‌دلیل غنی مطلق بودن، غرض فاعلی از خلق عالم هستی ندارد، ولی به‌دلیل حکیم‌بودن غرض فعلی از آفرینش دارد چراکه: اولاً: حق‌تعالی می‌خواهد حکمت خودش و این‌که قدرتش در خلق همراه با مصلحت است را ثابت نماید: «إِلَّا تَثْبِیتاً لِحِکْمَتِهِ». ثانیاً: روحیه اطاعت‌پذیری را در بندگان ایجاد کند؛ چراکه وقتی انسان ببیند که مخلوق چنین خالقی است، فرمان الهی را اطاعت و از معصیت دوری می‌کند: «وَ تَنْبِیهاً عَلَى طَاعَتِهِ». ثالثاً: با آفرینش عالم هستی، در مقام آشکارکردن عظمت قدرت خویش است تا بشر با دیدن قدرت بی‌انتهای حضرت حق، خود را ناچیز دیده و راه تواضع و فروتنی را در پیش گرفته و به عبادت و پرستش حضرت حق می‌پردازد: «وَ إِظْهَاراً لِقُدْرَتِهِ تَعَبُّداً لِبَرِیَّتِهِ». رابعاً: جهان هستی را خلق کرده است تا زمینه دعوت انبیاء فراهم شود. زیرا انبیاء در دعوت خود دلیل و برهان می‌خواهند و بهترین دلیل برای اثبات دعوت همین نظام احسن است: «وَ إِعْزَازاً لِدَعْوَتِهِ»...
پیام‌های عارفانه خطبه فدکیه 🔆 متن خطبه: «الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى مَا أَنْعَمَ وَ لَهُ الشُّکْرُ عَلَى مَا أَلْهَمَ وَ الثَّنَاءُ بِمَا قَدَّمَ مِنْ عُمُومِ نِعَمٍ ابْتَدَأَهَا وَ سُبُوغِ آلَاءٍ أَسْدَاهَا وَ تَمَامِ مِنَنٍ أَوْلَاهَا جَمَّ عَنِ الْإِحْصَاءِ عَدَدُهَا وَ نَأَى عَنِ الْجَزَاءِ أَمَدُهَا وَ تَفَاوَتَ عَنِ الْإِدْرَاکِ أَبَدُهَا وَ نَدَبَهُمْ لِاسْتِزَادَتِهَا بِالشُّکْرِ لِاتِّصَالِهَا وَ اسْتَحْمَدَ إِلَى الْخَلَائِقِ بِإِجْزَالِهَا وَ ثَنَّى بِالنَّدْبِ إِلَى أَمْثَالِهَا». 1⃣ پیام اول: از این‌که فرمود: «الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى مَا أَنْعَمَ»؛ این پیام را دارد که همان‌گونه که انسان به حکم عقل و فطرت و نیز به حکم آیه ۶۰ سوره الرحمن: «هَلْ جَزاءُ الْإِحْسانِ إِلاَّ الْإِحْسان» وظیفه دارد که در برابر احسان هم‌نوعانش نیکی کرده و سپاسگزار باشد، همین طور وظیفه دارد که در برابر نعمت بی‌منت خداوند متعال نیز شاکر باشد. 2⃣ پیام دوم: از این‌که فرمود: «وَ لَهُ الشُّکْرُ عَلَى مَا أَلْهَمَ» این پیام را دارد که همان‌گونه که در برابر نعمت مادی می‌بایست به حکم عقل و فطرت شاکر خدا باشیم، همین طور وظیفه داریم که در برابر نعمت معنوی، مثل دریافت‌هایی که از حقایق هستی و بدون استدلال و برهان عقلی و مقدمات قبلی برای ما حاصل می‌شود و نامش الهام است، خدا را شاکر و سپاسگزار باشیم. 3⃣ پیام سوم: راز شکر خداوند متعال در این است که اولاً: پیش از آن‌که ما آفریده شویم، خداوند متعال همه نعمت‌هایی را که در استمرار و بقای حیاتمان به آن نیازمند هستیم، خلق کرده است و از همین رو فرمود: «وَ الثَّنَاءُ بِمَا قَدَّمَ». ثانیاً: خلق و آفرینش نعمت‌ها پیش از خلق ما، به‌دلیل این نبوده که ما چنین حقی داشته‌ایم، بلکه چون خداوند فیاض مطلق بوده، این چنین کاری را کرده است: «مِنْ عُمُومِ نِعَمٍ ابْتَدَأَهَا». ثالثاً: خدا را بایست از این جهت هم شاکر باشیم که آن‌چه را که خلق کرده، متناسب و همگون با نیاز انسان است: «وَ سُبُوغِ آلَاءٍ أَسْدَاهَا» رابعاً: هرچند که ما وظیفه داریم در برابر نعمت الهی شاکر باشیم، ولی از آن‌جایی که نعمت الهی گسترده است و آغاز و پایانی برای آن قابل تصور نیست، هرگز بشر نمی‌تواند حق شکر نعمت‌های خدا را ادا کند. از همین رو فرمودند: «جَمَّ عَنِ الْإِحْصَاءِ عَدَدُهَا وَ نَأَى عَنِ الْجَزَاءِ أَمَدُهَا وَ تَفَاوَتَ عَنِ الْإِدْرَاکِ أَبَدُهَا» 4⃣ پیام چهارم: این است که سپاس و شکرگزاری خداوند از این جهت نیست که حق‌تعالی نیاز به شکر و ستایش بشر داشته باشد، بلکه از این جهت است که طبق آیه «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُم»، (ابراهیم/۷) خداوند متعال نعمت‌های بیشتری به ما بدهد و نعمتش را بر نعمت‌های دیگر بیفزاید، از همین رو حضرت فرمود: «وَ نَدَبَهُمْ لِاسْتِزَادَتِهَا بِالشُّکْرِ
متن کتاب فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت نوشته آیت الله قزوینی
کتاب انقلاب فاطمی سوژه سخن فاطمیه اداره اوقاف و امور خیریه👆👆👆👆👆
سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی:بی سوادی ۵۲.۵ درصد مردم قبل از انقلاب/ باسوادی ۸۸.۸ درصدی پس از انقلاب سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی (شاپور محمدزاده) از باسوادی ۸۸.۸ درصد مردم ایران خبر داد و گفت: قبل از انقلاب جمعیت بالای ۶ سال در کشور ۲۷ میلیون نفر بود که ۵۲.۵ درصد افراد کشور بی‌سواد بودند. آمار باسوادی ۶ سال و بالاتر در سال ۸۵ به ۸۴.۶ درصد و در سال ۹۵ به ۸۷.۶ درصد رسیده است. - در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۲ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۳۸۹ نفر بی‌سواد داریم - قبل از انقلاب، اختلاف باسوادی بین زنان و مردان ۲۳.۴ درصد بود که هم‌اکنون به ۶.۸ درصد کاهش یافته است - اختلاف باسوادی بین افراد شهری و روستایی ۳۵ درصد بود که به ۱۲.۳ درصد کاهش یافت. - در کمک به نظام آموزش رسمی کشور تعداد یک میلیون و ۳۲۹ هزار و ۳۲۰ دانش‌‌آموز لازم‌التعلیم طی مدت ۱۴ سال در نهضت سوادآموزی آموزش دیدند - از سال ۹۴ تا ۹۷ حدود ۳۵۰ مرکز یادگیری محلی را تجهیز و راه‌اندازی کردیم - این سازمان ۶ نشان بین المللی را دریافت کرده است