eitaa logo
سفیر
241 دنبال‌کننده
754 عکس
63 ویدیو
4.8هزار فایل
ارتباط با ادمین @Sibesorkh22
مشاهده در ایتا
دانلود
رسول خدا فرمود: بعد از من مردم با سه چیز امتحان می شوند. ببینید آیا این سه چیز مشکل جامعۀ امروز ما نیز هست یا خیر؟ پیامبر فرمود: بعد از من سه چیز در جامعه بروز می کند و مردم با آن ها امتحان می شوند و همین طور هم شد! -یا رسول الله: این سه چیز چیست؟ ❶ مال: پیغمبر فرمود: «سَیُفْتَنُونَ بِأَمْوَالِهِم»؛ یکی از امتحان ها به وسیلۀ مال دنیا صورت می گیرد. ملاحظه کنید! عبدالرحمن بن عوف ها وقتی از دنیا می رفتند، نوشته اند که شمش های طلایشان با تبر تقسیم می شد. مرحوم علامۀ امینی در الغدیر جلد هشتم گزارش می دهد که چگونه مال پرستی به جان جامعۀ بعد از پیامبر افتاد. ❷منّت گذاری در دین: «یَمُنُّونَ بِدِینِهِمْ عَلَی رَبِّهِم»؛ مردم با منّت می خواهند دینشان را حفظ کنند، بر خدا منّت می گذارند! دینداری را وظیفه و تکلیف نمی دانند، طلبکار خدا می شوند، هنوز نیز بعضی اوقات آدمی به چنین افرادی بر می خورد. چرا دعای ما مستجاب نمی شود؟ چرا منِ مؤمن وضعم این گونه است؟ چرا فرزند من که ایمان دارم مریض است، ولی فرزندان آن فرد کافر سالم است؟ این بدگمانی ها چیست؟ عزیز من! مگر قرار است همه مسایل در همین دنیا حل شود؟ خدا خودش می فرماید: ما گاهی آن قدر به این کافران ثروت می دهیم که خودشان هم از کثرت ثروت تعجب کنند. مگر کثرت دارایی، دلیل بر خوبی شان می شود؟؛ «فَلَمَّا نَسُواْ مَا ذُكِّرُواْ بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ».[13] بنده خودم با کسانی که برای نماز خواندن و تدیّنشان بر خدا منّت می گذارند، برخورد کرده ام. بنابراین، خداوند به این سبب اختیار کردن اعتقاداتی افراد را امتحان می کند. ❸ توجیه گناه: سومین موردِ امتحان که مشکل امروز جامعۀ ما نیز هست توجیه گناه است. فرمود: «یَسْتَحِلُّونَ حَرَامَهُ بِالشُّبُهَات»؛ حرام را با شبهه مخلوط می کنند. «یَسْتَحِلُّونَ... وَ السُّحْتَ بِالْهَدِیَّة»؛ اسم رشوه را هدیه می گذارند. اسم ربا را بیع می گذارند. عناوین گناه را تغییر می دهند؛ «زُیَّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَناً».[14] امیرالمؤمنین (ع) چه زیبا پیش بینی رسول خدا (ص) را در این خطبه گزارش می دهد. بنابراین مال گرایی، دین را با منّت حفظ کردن و توجیه گناه، بلاهایی است که پیامبر آن را به ما گوشزد می فرمایند. حجت الاسلام
هدایت شده از نیکنام
3869696_-210070.docx
23.7K
پیوستن به کنوانسیون پالرمو چه مسائلی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد می¬کند؟👇👇👇👇👇👇
هدایت شده از نیکنام
2886145_-210071.docx
43.1K
13 بهمن 🔵 رحلت دانشمند و محقق بزرگوار «ميرزا محمدحسين فاضل تونی»(1339 ش) ◽️ ميرزا محمدحسين فاضل تونى، دانشمند و عالم بزرگمسلمان در سال 1257 ش در شهرستان فردوس در استان خراسان متولد شد. او در دوران تحصيل از محضر عالمان برجسته اى همچون اديب نيشابورى كسب فيض كرد و به مدارج عالى علمى و معنوى دست يافت. فاضل تونى در فقه، اصول فقه، حكمت، عرفان، رياضى، نجوم و ادبيات عرب از معلومات وسيعى برخوردار بود. بعدها به سمت استادى در دانشكده ادبيات دانشگاه تهران برگزيده شد و تدريس زبان و ادبيات عرب و فلسفه قديم به او واگذار شد. فاضل تونى با اينكه در سال 1339 به علت كهولت سن باز نشسته شد از تدريس نياسود و به كار خود ادامه داد. ◽️ از ميرزا فاضل تونى كتب ارزشمندى چون حكمت قديم، الهيات و حواشى بر اسفار به يادگار مانده است. اين استاد بزرگوار سرانجام در سيزدهم بهمن 1339 در 82 سالگى در تهران درگذشت و به جوار رحمت حق تعالى شتافت.
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
روضه خدا برای حضرت زهرا.pdf
470.6K
⬛️مرثیه مکتوب📩 💢گریز به کربلا ⚫️دسترسی به متن مرثیه🖨👇👇 yon.ir/yLLcW 🖊 🎤دانلود سبک و صوت 👇👇 https://eitaa.com/mediamenbar/1126 📡مرجع دانلود فیش منبر و مرثیه ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
مظلومیت حضرت فاطمه.pdf
451.5K
⬛️مرثیه مکتوب📩 💢گریز به کربلا ⚫️دسترسی به متن مرثیه🖨👇👇 yon.ir/ncpHy 🖊 🎤دانلود سبک و صوت 👇👇 https://eitaa.com/mediamenbar/1134 📡مرجع دانلود فیش منبر و مرثیه ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
کرامت و مرثیه حضرت زهرا سلام الله علیها.pdf
433.7K
⚫️ مرثیه و روضه⚫️ فیش روضه روشمند ⚫️دسترسی به متن مرثیه🖨👇👇 yon.ir/wsokO 👇👌💯 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @fishemenbar ╰┅─────────┅╯
پیام‌های فلسفی خطبه فدکیه متن خطبه: «وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیکَ لَهُ کَلِمَةٌ جُعِلَ الْإِخْلَاصُ تَأْوِیلَهَا وَ ضُمِّنَ الْقُلُوبُ مَوْصُولَهَا وَ أَنَارَ فِی التَّفَکُّرِ مَعْقُولُهَا الْمُمْتَنِعُ مِنَ الْأَبْصَارِ رُؤْیَتُهُ وَ مِنَ الْأَلْسُنِ صِفَتُهُ وَ مِنَ الْأَوْهَامِ کَیْفِیَّتُهُ ابْتَدَعَ الْأَشْیَاءَ لَا مِنْ شَیْءٍ کَانَ قَبْلَهَا وَ أَنْشَأَهَا...» 1⃣ پیام اول: از این‌که فرمود: «... کَلِمَةٌ جُعِلَ الْإِخْلَاصُ تَأْوِیلَهَا» این درس توحیدی را به ما آموزد که بین اخلاص در فکر و اخلاص در عمل، رابطه تنگاتنکی وجود دارد؛ به این معنا که اگر شخص در مقام اندیشه به این باور رسیده باشد که همه عالم در برابر ذات اقدس الهی، هیچ‌ و پوچ است و اوست که روزی‌رسان و برآورنده حاجت است، قطعاً در مقام عمل نیز چنین انسانی با چنین باوری هرکاری را که انجام می‌دهد، جز رضای خدا را در نظر نمی‌گیرد و کسی جز حق‌تعالی را شریک عمل خودش نمی‌کند. 2⃣ پیام دوم: از این‌که فرمود: «وَ ضُمِّنَ الْقُلُوبُ مَوْصُولَهَا وَ أَنَارَ فِی التَّفَکُّرِ مَعْقُولُهَا» این درس توحیدی را به ما آموزد که بین توحید و کلمه توحید رابطه تنگاتنگی وجود دارد؛ به این معنا که همان‌گونه انسان از راه فطرت و عقل به اصل توحید و این‌که جهان خالقی دارد ایمان می‌آورد، از همین راه به کلمه «توحید» و این‌که این مبدأ یکی است و ثانی ندارد، می‌تواند ایمان بیاورد؛ چراکه عقل و فطرت، هم راهی است برای اثبات «توحید» و هم برای درک و اثبات کلمه «توحید». 3⃣ پیام سوم: از این‌که فرمود: «الْمُمْتَنِعُ مِنَ الْأَبْصَارِ رُؤْیَتُهُ» این درس توحیدی را به ما می‌آموزد که از آن‌جایی که به‌دلیل عقلی، حق‌تعالی جسم نیست و وجود محض و مجرد است، پس با چشم سر دیده نمی‌شود. از آن‌جایی که به‌دلیل عقلی صفات خدا چون عین ذات اوست و بی‌نهایت است، پس توصیف او به زبان امکان ندارد که فرمود: «وَ مِنَ الْأَلْسُنِ صِفَتُهُ»، و از آنجایی که خداوند به‌دلیل مجردبودن کم و کیف ندارد، پس واقعیت خدا با قوه واهمه هم قابل‌درک نیست و هرگز نمی‌توان به حقیقت خدایی پی برد که فرمود: «وَ مِنَ الْأَوْهَامِ کَیْفِیَّتُهُ». 4⃣ پیام چهارم: درس توحیدی دیگری که این خطبه می‌آموزد، این است که بین اختراع مخترعین و آفرینش حق‌تعالی از این جهت تفاوت وجود دارد که: اولاً: خداوند، موجودات عالم هستی را در حالی به وجود آورده که ماده اولیه آن‌ها وجود نداشت، ولی مخترعین هر آنچه را اختراع می‌کنند، مواد اولیه آن وجود دارد و هیچ‌چیز را از عدم و نیستی به وجود نمی‌آوردند؛ از این رو حضرت می‌فرمایند: «ابْتَدَعَ الْأَشْیَاءَ لَا مِنْ شَیْءٍ کَانَ قَبْلَهَا». ثانیاً: آنچه را خداوند خلق کرده، ابداع و بدون نمونه قبلی است، ولی آنچه را که مخترعین خلق می‌کنند، کپی‌برداری از نمونه پیشین است: «وَ أَنْشَأَهَا بِلَا احْتِذَاءِ أَمْثِلَةٍ امْتَثَلَهَا». ثالثاً: آنچه را که مخترعین خلق می‌کنند، از سر نیاز و احتیاح است، ولی خداوند هر آنچه را خلق کرده از سر بی‌نیازی است: «وَ ذَرَأَهَا بِمَشِیَّتِهِ مِنْ غَیْرِ حَاجَةٍ مِنْهُ إِلَى تَکْوِینِهَا وَ لَا فَائِدَةٍ لَهُ فِی تَصْوِیرِهَا». 5⃣ پیام پنجم: درس توحیدی دیگر این فراز خطبه این است که هرچند خداوند، به‌دلیل غنی مطلق بودن، غرض فاعلی از خلق عالم هستی ندارد، ولی به‌دلیل حکیم‌بودن غرض فعلی از آفرینش دارد چراکه: اولاً: حق‌تعالی می‌خواهد حکمت خودش و این‌که قدرتش در خلق همراه با مصلحت است را ثابت نماید: «إِلَّا تَثْبِیتاً لِحِکْمَتِهِ». ثانیاً: روحیه اطاعت‌پذیری را در بندگان ایجاد کند؛ چراکه وقتی انسان ببیند که مخلوق چنین خالقی است، فرمان الهی را اطاعت و از معصیت دوری می‌کند: «وَ تَنْبِیهاً عَلَى طَاعَتِهِ». ثالثاً: با آفرینش عالم هستی، در مقام آشکارکردن عظمت قدرت خویش است تا بشر با دیدن قدرت بی‌انتهای حضرت حق، خود را ناچیز دیده و راه تواضع و فروتنی را در پیش گرفته و به عبادت و پرستش حضرت حق می‌پردازد: «وَ إِظْهَاراً لِقُدْرَتِهِ تَعَبُّداً لِبَرِیَّتِهِ». رابعاً: جهان هستی را خلق کرده است تا زمینه دعوت انبیاء فراهم شود. زیرا انبیاء در دعوت خود دلیل و برهان می‌خواهند و بهترین دلیل برای اثبات دعوت همین نظام احسن است: «وَ إِعْزَازاً لِدَعْوَتِهِ»...
پیام‌های عارفانه خطبه فدکیه 🔆 متن خطبه: «الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى مَا أَنْعَمَ وَ لَهُ الشُّکْرُ عَلَى مَا أَلْهَمَ وَ الثَّنَاءُ بِمَا قَدَّمَ مِنْ عُمُومِ نِعَمٍ ابْتَدَأَهَا وَ سُبُوغِ آلَاءٍ أَسْدَاهَا وَ تَمَامِ مِنَنٍ أَوْلَاهَا جَمَّ عَنِ الْإِحْصَاءِ عَدَدُهَا وَ نَأَى عَنِ الْجَزَاءِ أَمَدُهَا وَ تَفَاوَتَ عَنِ الْإِدْرَاکِ أَبَدُهَا وَ نَدَبَهُمْ لِاسْتِزَادَتِهَا بِالشُّکْرِ لِاتِّصَالِهَا وَ اسْتَحْمَدَ إِلَى الْخَلَائِقِ بِإِجْزَالِهَا وَ ثَنَّى بِالنَّدْبِ إِلَى أَمْثَالِهَا». 1⃣ پیام اول: از این‌که فرمود: «الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى مَا أَنْعَمَ»؛ این پیام را دارد که همان‌گونه که انسان به حکم عقل و فطرت و نیز به حکم آیه ۶۰ سوره الرحمن: «هَلْ جَزاءُ الْإِحْسانِ إِلاَّ الْإِحْسان» وظیفه دارد که در برابر احسان هم‌نوعانش نیکی کرده و سپاسگزار باشد، همین طور وظیفه دارد که در برابر نعمت بی‌منت خداوند متعال نیز شاکر باشد. 2⃣ پیام دوم: از این‌که فرمود: «وَ لَهُ الشُّکْرُ عَلَى مَا أَلْهَمَ» این پیام را دارد که همان‌گونه که در برابر نعمت مادی می‌بایست به حکم عقل و فطرت شاکر خدا باشیم، همین طور وظیفه داریم که در برابر نعمت معنوی، مثل دریافت‌هایی که از حقایق هستی و بدون استدلال و برهان عقلی و مقدمات قبلی برای ما حاصل می‌شود و نامش الهام است، خدا را شاکر و سپاسگزار باشیم. 3⃣ پیام سوم: راز شکر خداوند متعال در این است که اولاً: پیش از آن‌که ما آفریده شویم، خداوند متعال همه نعمت‌هایی را که در استمرار و بقای حیاتمان به آن نیازمند هستیم، خلق کرده است و از همین رو فرمود: «وَ الثَّنَاءُ بِمَا قَدَّمَ». ثانیاً: خلق و آفرینش نعمت‌ها پیش از خلق ما، به‌دلیل این نبوده که ما چنین حقی داشته‌ایم، بلکه چون خداوند فیاض مطلق بوده، این چنین کاری را کرده است: «مِنْ عُمُومِ نِعَمٍ ابْتَدَأَهَا». ثالثاً: خدا را بایست از این جهت هم شاکر باشیم که آن‌چه را که خلق کرده، متناسب و همگون با نیاز انسان است: «وَ سُبُوغِ آلَاءٍ أَسْدَاهَا» رابعاً: هرچند که ما وظیفه داریم در برابر نعمت الهی شاکر باشیم، ولی از آن‌جایی که نعمت الهی گسترده است و آغاز و پایانی برای آن قابل تصور نیست، هرگز بشر نمی‌تواند حق شکر نعمت‌های خدا را ادا کند. از همین رو فرمودند: «جَمَّ عَنِ الْإِحْصَاءِ عَدَدُهَا وَ نَأَى عَنِ الْجَزَاءِ أَمَدُهَا وَ تَفَاوَتَ عَنِ الْإِدْرَاکِ أَبَدُهَا» 4⃣ پیام چهارم: این است که سپاس و شکرگزاری خداوند از این جهت نیست که حق‌تعالی نیاز به شکر و ستایش بشر داشته باشد، بلکه از این جهت است که طبق آیه «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُم»، (ابراهیم/۷) خداوند متعال نعمت‌های بیشتری به ما بدهد و نعمتش را بر نعمت‌های دیگر بیفزاید، از همین رو حضرت فرمود: «وَ نَدَبَهُمْ لِاسْتِزَادَتِهَا بِالشُّکْرِ
متن کتاب فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت نوشته آیت الله قزوینی
کتاب انقلاب فاطمی سوژه سخن فاطمیه اداره اوقاف و امور خیریه👆👆👆👆👆
سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی:بی سوادی ۵۲.۵ درصد مردم قبل از انقلاب/ باسوادی ۸۸.۸ درصدی پس از انقلاب سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی (شاپور محمدزاده) از باسوادی ۸۸.۸ درصد مردم ایران خبر داد و گفت: قبل از انقلاب جمعیت بالای ۶ سال در کشور ۲۷ میلیون نفر بود که ۵۲.۵ درصد افراد کشور بی‌سواد بودند. آمار باسوادی ۶ سال و بالاتر در سال ۸۵ به ۸۴.۶ درصد و در سال ۹۵ به ۸۷.۶ درصد رسیده است. - در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۲ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۳۸۹ نفر بی‌سواد داریم - قبل از انقلاب، اختلاف باسوادی بین زنان و مردان ۲۳.۴ درصد بود که هم‌اکنون به ۶.۸ درصد کاهش یافته است - اختلاف باسوادی بین افراد شهری و روستایی ۳۵ درصد بود که به ۱۲.۳ درصد کاهش یافت. - در کمک به نظام آموزش رسمی کشور تعداد یک میلیون و ۳۲۹ هزار و ۳۲۰ دانش‌‌آموز لازم‌التعلیم طی مدت ۱۴ سال در نهضت سوادآموزی آموزش دیدند - از سال ۹۴ تا ۹۷ حدود ۳۵۰ مرکز یادگیری محلی را تجهیز و راه‌اندازی کردیم - این سازمان ۶ نشان بین المللی را دریافت کرده است
اقسام وضو 👌وضو به سه قسم تقسیم می شود : 1⃣ وضوی واجب: مثل وضو برای نماز یا برای دست زدن به خط قرآن واسم خدا وپیامبر(ص) وامامان معصوم(ع) ووضو برای طواف ومثل وضوی کسی که نذر کرده با وضو باشد. (۱) 2⃣ وضوی مستحب : مثل وضو برای قرآن ودعا خواندن ووضو روی وضو و برای طواف مستحبی ووضوی قبل از خوابو برای زیارت امامان (ع)وزیارت اهل قبور ومثل وضو برای نماز میت . (۲) 3⃣ وضوی حرام: مثل وضو بعد از غسل جنابت . 👌زیرا کسی که غسل جنابت انجام داده تا وقتی کاری که وضو را باطل می کند از او سر نزده نباید وضو بگیرد. (۳) 💐تذکر : کسی که غسل جنابت انجام داده با همان غسل باید نمازش را بخواند ولی بعد از غسل های دیگر باید احتیاط کنیم ووضو بگیریم زیرا فتاوای فقها در این زمینه مختلف است وبعضی از آن بزرگواران می فرمایند با غسلهای دیگر (غیر از غسل جنابت ) نمی شود نماز خواند ولی همه متفق هستند که وضو بعد از آن غسل ها اشکال ندارد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 منبع : ۱. - توضیح المسائل مراجع ، ج۱ ، ص۱۸۷. بعضی از علما می فرمایند : در مورد نام پیامبر ، امامان ، وحضرت زهرا علیهم السلام بهتر این است که با وضو باشد. ۲. همان ، ص۱۸۸- الدروس الشرعیة فی فقه الامامیة ،ج۱ ، ص۸۶ - منتهی المطلب فی تحقیق المذهب، ج۲ ، ص۲۳۲. ۳. توضیح المسائل مراجع ، ج۱ ، ص۲۲۷. 🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم🌹
حال و روز مادری بیمار گریه آور است گریه‌های کودکی تبدار گریه آور است عاشقان گاهی ز روی هم خجالت می‌کشند دیدنِ اشک غریب انگار گریه آور است همسری پیشِ نگاه همسری روی زمین... ...تا که می‌افتد چرا هربار گریه آور است اشک‌های فضه و اسما گواهی می‌دهد راه رفتن با دو چشم تار گریه آور است دست بر دیوار می‌گیرد نیفتد بر زمین تکیه‌اش بر قامت دیوار گریه آور است هر شب از زخمی که از مسمار خورده فاطمه نیمه شب‌ها می‌شود بیدار، گریه آور است دارد از دستِ ز کار افتاده زحمت می‌کشد نان که زهرا می‌پزد بسیار گریه آور است چهره‌اش را از علی هر روز پنهان می‌کند زیر چادر گریه‌ی دلدار گریه آور است شهرِ بی انصاف با حیدر چه بد تا می‌کند غُصه‌های حیدر کرار گریه آور است
آن بانویی که فاطمه، شأن صفاتش بود هم فضه هم سلمان یکی از معجزاتش بود روزی سه نوبت خانه‌اش را نور می‌بخشید شهر مدینه روشن از وقت صلاتش بود وقتی خدا از قبل خلقت امتحانش کرد یعنی که صبر و استقامت جزءِ ذاتش بود پیراهن شام عروسی را به سائل داد جود و کرم دلداده‌ی حُسنِ ذکاتش بود یا چادرش مرد یهودی هم مسلمان شد اعجاز می‌کرد و کلیم‌الله ماتش بود حوریّه بود اما زمینی زندگی می‌کرد افتادگی بارزترین وجهِ حیاتش بود تَکویر و قدر و نور و کوثر، هل‌اَتی والفجر محکم‌ترین تفسیرهای محکماتش بود در کوچه‌ها دستش شکست و پای حیدر ماند حفظ ولایت از اَهمّ واجباتش بود اَلجاّر ثُمَّ الداّر، هر شب پای سجاده فکر تمام شهر تا روز مماتش بود او ناخدای رحمت حق در دو عالم شد خون خدا تفسیر کشتیِ نجاتش بود کربلایی رضا باقریان @tth_ir
ای سحر خیز مدینه سحرت را قربان از غم فاطمه چشمان ترت را قربان ای خوش آنکس که گدای سر راهت گشته سائل هرشبۀ پشت درت را قربان هرکه دارد هوس دیدن تو آواره است عاشق خسته دل ودربه درت را قربان وای برمن که دلم نیست گرفتار غمت سینه چاکان نشسته به برت را قربان حاجتی نیست مرا غیر دمی دیدارت رخ زهرائی همچون قمرت را قربان فاطمیه است بیا روضه زهرا بشنو دل پر از غم و سوز جگرت را قربان هرچه داری همه ارثیۀ زهرا وعلیست شال سبزی که تو بستی کمرت را قربان ای به دوش تو عبای علی وپیغمبر رنگ عمامۀ بسته به سرت را قربان نقش انگشتریت چیست...؟ اباعبدالله بهر مظلوم دل نوحه گرت را قربان کربلا می روی اما گل من باچه کسی پسر خون خدا همسفرت را قربان مجتبی روشن روان
نماز اول ماه قمری ⏰وقت خواندن نماز اول ماه: 🌄از اوّل طلوع فجر 🌅تا پایان غروب همان روز طریقه اقامه نماز اول ماه: ⭕️نماز اول ماه همانند سایر نمازهای مستحبی دو رکعت است. 👈رکعت اول بعد از حمد ۳۰ بار سوره توحید 👈رکعت دوم بعد از حمد ۳۰ بار سوره قدر ⭕️ پس از نماز 👈صدقه بدهد 👈دعای اول ماه را بخواند ⏪سلامتى اش را در آن ماه از خدا خريده است. (روایت از امام محمد تقی علیه السلام) ⭕️دعای اول ماه قمری بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ مَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَ مُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ إِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلا كَاشِفَ لَهُ إِلا هُوَ وَ إِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرا مَا شَاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ رَبِّ لا تَذَرْنِي فَرْدا وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جنجالی‌ترین سؤال امروز کشور 🚨 #حتماببینید 💢اگر سهمتو از پولی که ایران تو سوریه و عراق و... خرج می‌کنه بهت بدن، زندگیت چه‌ شکلی می‌شه؟ 📍جوابی شوکه کننده/واقعیتی گفته نشده برای شما😳 •┈••✾••┈• @fatemiyoon110 🇮🇷 کانال انقلابی #فاطمیون 👇 🔹ایتا: https://eitaa.com/fatemiyoon110