eitaa logo
سفیر
241 دنبال‌کننده
754 عکس
63 ویدیو
4.8هزار فایل
ارتباط با ادمین @Sibesorkh22
مشاهده در ایتا
دانلود
AUD-20200822-WA0010.m4a
11.59M
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
AUD-20200822-WA0011.m4a
12.35M
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
فایل صوتی آقای فلاح زاده در مورد نذورات و اطعام محرم 🌹🌹@tth_ir🌹🌹
دو تذکر مهم شهید مطهری به اهل منبر: عظمت کربلا به جنبه معنویت و روحانیت آن است نه فاجعه بودن آن / قهرمانان اصلی کربلا سیدالشهداء(ع) و یاران ایشان‌اند نه شمر و ابن زیاد! 🔹معمولاً اهل منبر وقتی که می‌خواهند قضیه کربلا را بزرگ کنند جنبه فاجعه‌بودن و ظلم و ستم‌ها را بزرگ می‌کنند، در جستجوی پیدا کردن و حتی جعل کردن فاجعه‌هایی هستند؛ با بیان‌های مختلف و تشبیهات و مجسم‌ساختن‌ها جنبه فاجعه بودن را تقویت می‌کنند و حال آنکه ما باید از خود بپرسیم: بزرگی حادثه کربلا از چه نظر است؟ آیا از نظر فجیع‌بودن است؟ 🌹🌹@tth_ir🌹🌹 🔸قطعاً این فاجعه، فاجعه کم‌نظیری است ولی فاجعه عظیم و شاید عظیم‌تر از این در دنیا زیاد بوده. عظمت مطلب از لحاظ سیدالشهداء(ع) و یاران آن حضرت است، نه از لحاظ ابن زیاد و ابن سعد و اتباع و اشیاع آنها؛ عظمتِ سعادت است نه عظمتِ شقاوت. 🔹کربلا بیش از آن اندازه که نمایشگاه شقاوت و بدی و ظهور پلیدی بشر باشد، نمایشگاه روحانیت و معنویت و اخلاق عالی و انسانیت است ولی اهل منبر کمتر به آن جنبه توجه دارند؛ و به عبارت دیگر در این قضیه از آن جنبه باید نگاه کرد که اباعبدالله(ع) و اباالفضل(ع) و زینب(س) قهرمان داستانند نه از آن جهت که شمر و سنان قهرمان داستانند. 🌹🌹@tth_ir🌹🌹 📝 استاد مطهری، حماسه حسینی، ج2
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: شنبه - ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ میلادی: Saturday - 22 August 2020 قمری: السبت،2 محرم 1442 🌹 امروز متعلق است به: 🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلّم 💠 اذکار روز: - یا رَبَّ الْعالَمین (100 مرتبه) - یا حی یا قیوم (1000 مرتبه) - يا غني (1060 مرتبه) برای غنی گردیدن ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹رسیدن عمر بن سعد لعنة الله علیه به کربلا، 61ه-ق 📆 روزشمار: ▪️8 روز تا عاشورای حسینی ▪️23روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام ▪️32 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها ▪️47 روز تا اربعین حسینی ▪️55 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام ✅ با ما همراه شوید... 🔗 ایتا: eitaa.com/taqvim_shia 🔗 سروش: sapp.ir/taqvim_shia ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 پویان | مرکز تخصصی بلوغ یک کانال خاص براب والدینی که نوجوان در خانه دارند حتما این صفحه رو ببینید ... ➡️ ➡️ https://eitaa.com/joinchat/2790064170Ccb39ae3dd3
1فلسفه عزاداری بعداز این همه سال چیست؟.pdf
139.1K
📝 « 1» ✅ 🏴فرا رسیدن ماه و ایام سوگواری حسینی تسلیت باد 🏴 🌹🌹@tth_ir🌹🌹 🎙مؤسسه تخصصی خطابه http://eitaa.com/joinchat/3030712338C3f847c9ad5
2محرم ماه عشق است یا ماه خوف؟ .pdf
231.9K
📝 « 2» ✅ ؟ 🏴فرا رسیدن ماه و ایام سوگواری حسینی تسلیت باد 🏴 🌹🌹@tth_ir🌹🌹 🎙مؤسسه تخصصی خطابه http://eitaa.com/joinchat/3030712338C3f847c9ad5
3چرا کوفه؟ .pdf
150.7K
📝 « 3 » ✅؟ 🏴فرا رسیدن ماه و ایام سوگواری حسینی تسلیت باد 🏴 🌹🌹@tth_ir🌹🌹 🎙مؤسسه تخصصی خطابه http://eitaa.com/joinchat/3030712338C3f847c9ad5
بسم الله الرحمن الرحیم بررسی قیام امام حسین علیه السلام با رویکرد معناشناسیِ بیعت در نهج البلاغه (3) ✅ منشأ مشروعیّتِ حاکم در اندیشه ی اسلامی در اندیشه ی اسلامی، حاکم فقط خداست («أَلَيسَ اللَّهُ بِأَحْكَمِ الْحَاكِمِينَ» و «وَهُوَ خَيرُ الْحَاكِمِينَ») و حُکم فقط از آنِ اوست. قرآن، سه بار با ادات حصر، حکم کردن را مخصوص خدا دانسته است: «إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ» (57 انعام، 40 و 67 یوسف)». بنابراین فقط خداست که حاکم مطلق جان ها و جهان هاست و علاوه بر حاکم تکوین، حاکم تشریع نیز است. اما حکومت تشریعیِ الهی بر انسان، از ناحیه ی انسان باید اجرا شود نه غیر انسان: «قُلْ لَوْ كَانَ فِي الْأَرْضِ مَلَائِكَةٌ يمْشُونَ مُطْمَئِنِّينَ لَنَزَّلْنَا عَلَيهِمْ مِنَ السَّمَاءِ مَلَكًا رَسُولًا (95 إسراء)»، و خداوند انسان را ـ با شرایطی که باید داشته باشد ـ در زمین خلیفه و حاکم و امام قرار داده است: «إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً (30 بقره) و «يا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاكَ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ فَاحْكُمْ بَينَ النَّاسِ بِالْحَقِّ (26 ص)» و «قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا (124 بقره)». 🔵 نکته نسبت امام (و رسول) با حاکم، نسبت عموم و خصوص من وجه نیست؛ بلکه عموم و خصوص مطلق است؛ یعنی هر حاکمی امام است اما هر امامی حاکم نیست. 🌹 توضیح امام ـ در فرهنگ قرآنی ـ بار ارزشی ندارد؛ یعنی یک انسان کافر و لائیک می تواند امام باشد (اما در روایات، اکثراً «امام» به «امام معصوم» اطلاق می شود). قرآن، سرکرده های کفر (12 توبه) و نیز فرعونیان (41 قصص) را امام نامیده، همچنان که بعضی از پیامبران را امام نامیده است (73 انبیاء و 124 بقره و 24 سجده). هر کسی که حاکم و رهبر عدّه ای باشد، اگر او را قبول داشته باشند، امامِ آنهاست، اگر مؤمن و عادل است، امامِ هدایت است و اگر ظالم و کافر است، امامِ ضلالت. با این معنا نمرود و فرعون و معاویه و یزید و هیتلر و صدام و امثال این ها امامِ افرادی اند که آنها را قبول دارند، و نیز ابراهیم و نسل پاک او امامِ افرادی اند که آنها را قبول دارند. آیه ی کریمه ی «يوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ (71 إسراء)» اشاره به همین معنا دارد که نسبت امام و حاکم، عموم و خصوص مطلق است و امام، اعمّ مطلق از حاکم است، زیرا از طرفی می دانیم زمین از حجّت و امامِ حقّ خالی نمی ماند (نک: کافی، ج 1، ص 178 بَابُ أَنَّ الْأَرْضَ لَا تَخْلُو مِنْ حُجَّة [امام])، و ازطرف دیگر بر اساس آیه ی 71 إسراء، هر گروهی را با امامشان صدا می زنند، اگر امام فقط امامِ حق باشد، یا امام اعمّ مطلق از حاکم نباشد، گروهی بدون امام خواهند ماند (مگر این که کسی ادعا کند که زمین از امامِ باطل هم خالی نخواهد ماند که ادعائی بی دلیل است) و هذا (باقی ماندنِ گروهی بدونِ امام) خُلفٌ (دقت بفرمائید)، بنابراین نه گروهی بدون امام اند ـ چه ظالم و فاسق و چه عادل ـ و نه هیچ حاکمی غیر امام است. ✳️ شکل استدلال بر اساس قیاس استثنائی چنین خواهد بود: اگر امام، اعمِ مطلق از حاکم نباشد، وقتی که هر گروهی را با امامشان ندا می دهند، گروهی ندا داده نمی شوند زیرا بدون امام اند. و التالی (ندا نشدنِ گروهی) باطلٌ، فالمقدّمُ (نبودنِ امام، اعمّ مطلق از حاکم) مثلُه. وجه بطلان تالی، عمومیّت مفاد آیه ی 71 سوره ی إسراء است. ✅ نتیجه در اندیشه ی اسلامی، حاکمِ مطلق فقط خداست و امام و حاکم اگر از طرف خدا تعیین شوند، حقِ مشروعِ حاکمیّت دارند و در غیر این صورت امامِ ظالم و حاکمِ غاصب خواهند بود. از همین نگاه قرآنی است که شیعه معتقد است پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در روز غدیر امام علی علیه السلام را به عنوان جانشینِ خود تعیین نکرد بلکه فقط پیامبر جانشینیِ او را تبلیغ کرد و در اصل، خدا او را بوسیله ی پیامبرش، به امامت نصب کرد (67 مائده)؛ یعنی تعیین امام در اندیشه ی شیعی، هیچ تفاوتی با تعیین پیامبر ندارد و همانطور که مردم برای خودشان پیامبر تعیین نمی کنند، بلکه خدا او را به پیامبری مبعوث می کند، امام نیز از طرف خدا تعیین می شود، تنها تفاوت امام و پیامبر، در روش انتخاب شدن است نه در اصل انتخاب شدن. ...به توفیق الهی ادامه دارد... والحمد لله رب العالمین محمد ذکاوت صفت ـ قم ـ 1 شهریور 1399
سياه_پوشي_در_سوگ_ائمه_نور_ع.PDF
5.98M
┈┅ ❁❁ ┅┈ ⚫️ نسخه PDF 🔺 کتاب «سیاهپوشی در سوگ ائمه نور (ع)» 💥 شاهکار قلمی استاد ابوالحسنی (منذر) 👈حاوی ریشه های تاریخی و مبانی فقهی سیاهپوشی در سیره اهل بیت (ع) چاپ اول / سال ۱۳۷۵ 🔰 اشاره: این کتاب علمی با انبوهی از اسناد تاریخی و حدیثی محکم، از مبانی سیاهپوشی در عزای اهل بیت (ع) به دفاع بر می خیزد و یک دور تاریخ عزاداری در اسلام را نشان می دهد. طبق تحقیقات استاد منذر، شایعاتی که سیاهپوشی در مصائب آل الله (ع) را از اساس، سنت بنی عباس قلمداد می کند، فاقد وزانت علمی است. / کانال رسمی استاد منذر (ره) 🌹🌹@tth_ir🌹🌹 @tollabolkarimeh 🌷
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: یکشنبه - ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ میلادی: Sunday - 23 August 2020 قمری: الأحد، 3 محرم 1442 🌹 امروز متعلق است به: 🔸مولی الموحدین امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام 🔸(عصمة الله الكبري حضرت فاطمة زهرا سلام الله عليها) 💠 اذکار روز: - یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام (100 مرتبه) - ایاک نعبد و ایاک نستعین (1000 مرتبه) - یا فتاح (489 مرتبه) برای فتح و نصرت ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹رسیدن عمر بن سعد لعنة الله علیه به کربلا، 61ه-ق 📆 روزشمار: ▪️7 روز تا عاشورای حسینی ▪️22 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام ▪️32 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها ▪️47 روز تا اربعین حسینی ▪️55 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام ✅ با ما همراه 🔗 ایتا: eitaa.com/taqvim_shia 🔗 سروش: sapp.ir/taqvim_shia 🌹🌹@tth_ir🌹🌹
⚫️سبط ابن جوری نوشته در بستان الواعظین: “فَأَمَرَ بِرَأسِ الحُسَینِ علیه السلام”یزید دستور داد،سر رو بردن” فَنُصِبَ عَلَى البابِ “جلویِ در دارالعماره آویزان کردن … 🌹🌹@tth_ir🌹🌹 “وجَمیعُ حَرَمِهِ حَولَهُ ،”دخترا کنارش بودن ، زن ها کنارش بودن ، سه ساله نگاه می کرد ، بابا ! بابا ! چرا بالا نشین شدی؟ حسین … وجَمیعُ حَرَمِهِ حَولَهُ خانواده اش دور و برش بودن “ووُکِّلَ بِهِ الحَرَسُ “نگهبان گذاشت ، نه یک نفر،نه دو نفر ، یه دستوری دارد ، دستور می رسد از جانب امیر، اطاعت لازمه” وقالَ : إذا بَکَت مِنهُنَّ باکِیَهٌ” هر وقت یکی از این دخترها گریه کرد ، اگه زن ها گریه کردن ” فَالِطموها” بزنیدشون ، بهشون لطمه بزنید ، بزنید زن هارو …. ◾️حالا زن های بزرگ شاید بتونن خودشونُ نگه دارن ، اما مگه دختر بچه ها میتونن سر بریده ببینند گریه نکنند … بابا دلم برات تنگ شده …. یعنی این نازدونه ها چقدر کتک خوردن … روایت میگه : این سر ۹ ساعت بین زن ها آویزان بود … همه نگاه می کردند ، ای وای …. ◾️خواهرش اُم الکلثوم سر بلند کرد، “وإنَّ اُمَّ کُلثومٍ رَفَعَت رَأسَها” سرش رو بالا آورد ” فَرَأَت رَأسَ الحُسَینِ علیه السلام” سر برادر رو دید، “فَبَکَت” گریه کرد … کاش گریه نمی کرد ، یازهرا ” فَرَفَعَ یَدَهُ بَعضُ الحَرَسِ” یکی از نگهبانا دستش رو بلند کرد ، دست نحسش رو بالا آورد، ” ولَطَمَها لَطمَهً “ یه لطمه ای به صورتش زد ، یه سیلی زد نه بیشتر ، اما” حَصَرَ وَجهَها” همۀ صورت به تمامی آسیب دید …. ▪️این خانم جا افتادۀ بزرگ سال ، تمام صورتش آسیب دید ، یه لحظه فقط یه دختر بچۀ سه ساله رو تصور کن ، اصلاً مگه میشه به این صورت سیلی زد؟ اگه سیلی بخوره ، چه اتفاقی می افته؟ 🌹🌹@tth_ir🌹🌹
"انا لله و انا الیه راجعون" با کمال تأسف درگذشت (بر اثر کرونا) مبلغ مجاهد حجت‌الاسلام مهدی شهبازی (از مبلغین فاضل، سخت‌کوش و مخلص طرح هجرت حوزه علمیه همدان، روستای کوزره‌ی قهاوند) را محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنا له‌الفدا، همسر و دو دختر داغدارش، تسلیت عرض می‌نمائیم. "روابط عمومی مرکزخدمات حوزه علمیه همدان"
بسم الله الرحمن الرحیم ❤️ سلام بر علیّ اکبر 🖤 السَّلَامُ‏ عَلَى‏ الْحُسَيْنِ‏ وَ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَى أَوْلَادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَيْن ‏ اگر چه علیّ بن الحسین زین العابدین، امام است ولی پس از سلام بر پدر، قاعدتاً باید بر او سلام کرد، اما چنان مقام علیّ اکبر در نزد خدا و نزد معصوم بزرگ بوده است که در این جا «عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ»، علیّ اکبر است نه امام سجاد علیهم السلام. شیخ ابوالفضل تهرانی در «شفاء الصدور» (شرح زیارت عاشورا)، ص 526، آورده است: «علی بن الحسین» اسم سه نفر از اولاد سید الشهداء علیه السلام است؛ یکی حضرت سید الساجدین و دیگری علیّ اکبر و سوم علیّ رضیع که به روایتی عبدالله رضیع نام داشت و معروف است به علی اصغر. و مراد در این فقره، [از عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ]، علیّ اکبر شهید در کربلاست. شاید زمانی که علیّ اکبر پس از مبارزه در زیر آفتاب با دشمن، در حال تشنگی به سوی پدر برگشت، پدر با دیدن چهره ی آفتاب خورده ی او، این شعر حضرت خدیجه سلام الله علیها در مدح رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم را با خود زمزمه کرده باشد: جاء الحبیب الذی أهواه، من سفر والشمس قد اثّرت فی وجهه اثرا عجبتُ للشمس من تقبیل وجهه والشمس لا ینبغی أن تُدرِک القمرا (حبیبی که مشتاق اویم، از سفر برگشت در حالی که خورشید در صورتش اثر انداخته است. از خورشید تعجب می کنم که چگونه صورت او را بوسیده است در حالی که خورشید به ماه نمی رسد [اشاره به آیه ی 40 یاسین]) (بحار الأنوار، ج 16، ص 49) محمد ذکاوت صفت ـ قم ـ 27 شهریور 1397 (شب شهادت علیّ اکبر علیه السلام)
👌 🌷🕊 : (1) 🌷🕊 📹 با اجرای : گلهای بهشتی برای شرکت در مسابقه🌷🕊 : (1) 🌷🕊 از لینک زیر وارد شوید https://survey.porsline.ir/s/HTjDU8w 🌸 🌸 💐 منتظر بعدی ما باشید ✨✨✨✨✨✨ 🎥 https://rubika.ir/kidsmovie 🏃‍♂️🏃‍♂️ 🙏با فوروارد مطالب در ثواب آن شریک شویم👇 http://eitaa.com/joinchat/1642004511C521961e8a3
بسم الله الرحمن الرحیم بررسی قیام امام حسین علیه السلام با رویکرد معناشناسیِ بیعت در نهج البلاغه (7) ✅ یزید پلید برای شناخت شخصیّت یزید پلید، ما در این جا فقط قسمتی از مدخل «يَزِيْدُ بنُ مُعَاوِيَةَ بنِ أَبِي سُفْيَانَ بنِ حَرْبِ بنِ أُمَيَّةَ الأُمَوِيُّ» را از کتاب «سِيَر أعلام النُبَلاء، ذهبیِ سنّی (متوفای 748 قمری)، چاپ مؤسسة الرسالة (نسخه ی الشاملة) ترجمه می کنیم. ذهبی در ذیل نام یزید می نویسد: ... پدرش [معاویه] او را ولیّ عهد خودش کرد، و با مرگ پدرش در رجب سال 60 حکومت به او رسید در حالی که سی و سه سال داشت. حکومتش کمتر از چهار سال بود و خداوند به خاطر کاری که با اهل مدینه کرد ـ چون او را از حکومت خلع کردند ـ به او بیش از آن مهلت نداد.... یزید از جمله افرادی است که ما نه او را سبّ می کنیم و نه او را دوست می داریم، و مانند او خلیفه هائی در دو دولت [اموی و عبّاسی] وجود دارد. همچنین از حاکمان اطراف، مانند او هست، بلکه بدتر از او هم هست. و مشکل از آن جاست که او زمانی به حکومت رسید که فقط چهل و نه سال از رحلت پیامبر صلی الله علیه [وآله] و سلّم می گذشت، و هنوز دیری نگذشته بود و هنوز صحابه بودند مانند ابن عمر که سزاوار تر از او [یزید] و پدرش [معاویه] و جدّش [ابوسفیان] به خلافت بود. ذهبی پس از نقل اقوالی درباره ی یزید، در ادامه می نویسد: ... و یزید، ناصبی و تندخو و خشن و دارای قساوت بود. مُسکر می نوشید و منکر انجام می داد. ابتدای حکومتش را با کشتنِ امام حسینِ شهید آغاز کرد و پایان آن را با واقعه ی حرّه تمام نمود. مردم بر او خشم گرفتند و برکتی در عمرش نبود. پس از [امام] حسین، بسیاری بر او خروج کردند، مانند اهل مدینه که بخاطر خدا علیه او قیام نمودند و مِرداس بن اُدَیّه ی بصری و نافع بن ازرق و طوّاف بن معلّی و پسر زبیر در مکه. محمد بن ابی سریّ عسقلانی از یحیی بن عبدالملک از نوفل بن ابی فرات روایت کرده که گفته: من نزد عمر بن عبدالعزیز بودم که شخصی گفت: «قال امیرالمؤمنین یزید [برای یزید لقب امیرالمؤمنین دارد]». عمر بن عبد العزیز دستور داد بیست تازیانه به او بزنند. یزید در نیمه ی ربیع الأوّل سال 64 هجری مرد. [لعنة الله علیه و الملائکة و الناس اجمعین] (پایان خلاصه ی نقل ذهبی). حاکم نیشابوری (405 قمری) در مستدرک، ج 4، ص 528، ح 8483 چاپ دار الكتب العلمية بيروت، حدیثی زیر را آورده و گفته است بنابر شرط مسلم بخاری، این حدیث صحیح است ولی آن را نیاورده اند: از محمد بن زیاد نقل شده که گفته: وقتی معاویه برای یزید بیعت گرفت، مروان گفت: این همان سنّت ابوبکر و عمر است. پسر ابوبکر، عبدالرحمان بن ابی بکر گفت: مانند سنّت هرقل و قیصر است. مروان عصبانی شد و گفت: خدا درباره ی تو این آیه را نازل کرده است: «وَالَّذِي قَالَ لِوَالِدَيْهِ أُفٍّ لَكُمَا». نزاع به گوش عایشه رسید. عایشه گفت: به خدا مروان دروغ گفته است ولی رسول خدا صلّی الله علیه [و آله] و سلم پدر مروان را لعنت کرد و مروان در صُلب او بود. پس مروان تابعی از لعنت خدای عزوجل است. ✅ دانشمندان سنّی و لعن یزید درباره ی جواز یا عدم جوازِ لعنت کردنِ یزید، بین علمای سنّی اختلاف است. این اختلاف ناشی از این است که آیا یزید، با آن کارهائی که انجام داده، کافر یا فاسق است یا نه؟ گروهی از مشاهیر اهل سنّت لعنِ او را جایز دانسته اند، بعضی واجب دانسته اند و گروه سوم علاوه بر آن، کسانی که او را شایسته ی لعن نمی دانند را گمراه و ملعون می دانند. بعضی از این علما عبارتند از: 1️⃣ احمد بن حنبل (241 ق) 2️⃣ جاحظ (255 ق) در الرسائل، ج 2، ص 15 3️⃣ ابن طیفور (290 ق) در بلاغات النساء، ص 34 4️⃣ قاضی ابویعلی (526 ق)، به نقل از تفسیر روح المعانی 5️⃣ ابن جوزی (597 ق) در «الردّ علی المتعصّب العنید المانع من ذم یزید»، نک: ص 34 6️⃣ تفتازانی (792 ق) به نقل از تفسیر روح المعانی 7️⃣ سیوطی (911 ق) در تاریخ الخلفاء 8️⃣ سفارینی (1188 ق) به نقل از تفسیر روح المعانی 9️⃣ آلوسی (1270) در تفسیر روح المعانی، ج 13، ص 227 🔟 و دیگران مانند عبدالباقی افندی، شوکانی و... (به نقل از ویکی فقه. مواردی که آدرس داده شده، مراجعه به آن کتب انجام شد). 🔵 مطلب طولانی شد، برای دسته بندیِ دقیق علمای سنّی در تکفیر، تفسیق، جواز لعن و عدم جواز لعنِ یزید، به مقدمه ی کتاب «الردّ علی المتعصّب العنید المانع من ذم یزید»، ص 15 مراجعه فرمائید. (... اللهم العَن یزید خامساً...) ...به توفیق الهی ادامه دارد... والحمد لله رب العالمین محمد ذکاوت صفت ـ قم ـ 8 شهریور 1399
راوی:ابوطالب رضایی دم نوحه در گوشه ی درآمد و ادامه ی آن در گوشه های گوناگون از جمله زابل، مویه و...،اجرا می گردد.  دم نوحه: آه و واویلا از صبح فردا  ادامه ی نوحه: امشب ثاراللّه،با انصاراللّه گرم نماز است فردا زخون این جان نثاران،دین سرفراز است امشب علمدار،ساقی وسردار،مشغول رازاست فردا زشوق دیدار جانان در سوز وساز است امشب به دوشش بهر یتیمان مَشک پُر آب است فردا الها قلب یتیمان بهرش کباب است امشب بگردد دور خیام شاه شهیدان فردا بیفتد دستان سقّا در طرف میدان امشب به خیمه،سالار زینب،تنها نشیند فردا به مقتل،جان دادن اش را زهرا ببیند امشب درخشد برگرد خیمه خورشید لیلا فردا بیفتد در خاک ودر خون امّید لیلا امشب علمدار برگرد خیمه صورت نهاده فردا دو دستش در جنگ عَدوان از تن فتاده امشب به طاعت، قاسم به سجده سر می گذارد فردا به زیر سُمِّ ستوران جان می سپارد @tth_ir
Be.Samte.Godal.Az.Kheime.Davidam.Man-Mahmoud.Karimi.mp3
5.96M
به سمت گودال از خیمه دویدم من شمر جلو تر بود دیر رسیدم من سر تو دعوا بود ناله کشیدم من سر تورو بردن دیر رسیدم من عزیز خواهر غریب مادر یه گوشه گودال مادر و دیدم من که رفته بود از حال دیر رسیدم من صدا زدی من رو خودم شنیدم من صدای رگهات بود دیر رسیدم من به سمت گودال از خیمه دویدم من شمر جلو تر بود دیر رسیدم من سر تو دعوا بود ناله کشیدم من سر تورو بردن دیر رسیدم من عمامتو بردن دیر رسیدم من شمشیر تو بردن دیر رسیدم من افتان و خیزارن و نفس بریدم من پیرهن و بردن دیر رسیدم من با بوسه از رگهات به خون تپیدم من میون خاک و خون دیر رسیدم من عزیز خواهر غریب مادر