11.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 خاطرات کشیش مسیحی آمریکایی از زیباییهای مراسم پیادهروی اربعین؛ بزرگترین گردهمایی سالانه صلحآمیز در جهان
🔺️"از یکی از مقدسترین شهرهای سیاره زمین دیدن کردم"
🔷️ جان شاک، کشیش مسیحی اهل پورتلند آمریکا با اشاره به سفر خود به عراق و پیادهروی اربعین:
🔺️اربعین بزرگترین گردهمایی سالانه صلحآمیز در جهان است که اکثر مردم آمریکا هیچ اطلاعی از آن ندارند؛ ایمان دوبارهای به تلاش عیسی و حسین( علیهما السلام) برای عدالت و حقیقت پیدا کردم.
📌اربعین، بزرگترین اجتماع بشری؛ بزرگترین سانسور تاریخ.
🔹در حالی که کم ترین حادثه در ایران با بیشترین انعکاس خبری از ناحیه رسانه های غربی نمایش داده می شود،اربعین؛ بزرگترین راهپیمائی معنوی جهان در رسانه های غربی گاه در حد یک زیرنویس پوشش داده می شود.
🔹در حالی که اندیشمندان و جامعه شناسان روی پدیده های کم اهمیت صدها تحلیل انجام می دهند، در مورد اربعین سکوت کامل می کنند.
#اربعین
#اربعین_حسینی
#امام_حسین_علیه_السلام
✳️ آمنّا بربّ الحسین(ع)!
🔻 از عمود ۷۲۰ که گذشتیم برخوردیم به ترافیک انسانی.
مردم به تماشای تئاتر ایستاده بودند. دهها بازیگر با لباسها و گریمهای حرفهای در کنار شترها و اسبها و کجاوهها و همهٔ آنچه که یک نمایشنامهٔ کلاسیک جهانی لازم داشت. محل اجرا کف اتوبان نجف – کربلا. مدت اجرا هر روز صبح تا شب.
پردهای که ما رسیدیم، پردهٔ گزارشگیری عبید الله بن زیاد بود از سرداران و فرماندهان لشکرش. آل الله هم در غُل و زنجیر اسارت، عدهای سوار بر مرکبهای بی جهاز، تعدادی هم پیاده و پابرهنه.
مردم برای دیدن و عکس گرفتن از سر و کول هم بالا میرفتند اما بازیگران کاملا جدی و حرفهای بودند.
عبیدالله یک نفر را فراخواند:
- هان ای کماندار! که هستی و چه کردهای که این گونه سرت را بالا گرفتهای؟
- درود یا امیر! من حرمله بن ... هستم. تیرانداز و قهرمان عرب. سه تیر در کربلا انداختم که از عهدهٔ هیچ کس برنمیآمد...
حرمله غرق در نقش خودش بود و مردم غرق تماشا و احساس و اشک و من به دنبال این میگشتم که دست اندرکاران کتاب «گینس» کجا هستند؟
مگر این بزرگترین گروه تئاتر خیابانی دنیا و طولانیترین زمان اجرای یک نمایش نیست؟ چرا این را ثبت نمیکنند؟ واقعا چرا؟ چرا اینجا دوربین کم است؟ خبرگزاریها کجا هستند؟
بیست سی میلیون آدم شبانهروز دارند این مسیر را پیاده به سمت کربلا میروند. اصلا زبانم لال اینها همه دیوانهاند! این که خیلی سوژهٔ خوبی است! تیراژ روزنامه را بالا میبرد. «لایک» و «فالوور» خبرگزاری را میترکاند.
فرض کنیم مردم جهان صبح از خواب بیدار شوند و ببینند صفحهٔ اول خبرگزاری «رویترز» عکسی از پیادهروی اربعین زده و زیرش نوشته:
«اجتماع بزرگ دیوانههای جهان!»
چه شود؟
بعد مردم آمریکا و اروپای غربی و شمالی و غیره برای تفریح و هیجان و لذت بردن از دیدن دیوانهها و سلفی گرفتن با آنها بیایند عراق!... بعد خودشان هم دیوانه شوند و راه بیفتند به سمت کربلا. پیاده! ... کجا رفتم؟
بله یا زائر! نکتهاش همین جاست که اگر انسان غربی بفهمد عدهای دارند در این مسیر تمرین انسانیت میکنند، زود خودش را میرساند و شیرجه میزند وسط این رودخانهٔ انسانی.
دستاندرکاران گینس از ثبت بزرگترین منقل زغالی جهان در عمود ۶۸۹ عاجزند؟ منقل چهل پنجاه متری که بتواند یک تریلی هجده چرخ پر از ماهی را از صبح تا شب کباب کند برای پذیرایی از انسانهایی که نمیشناسیم و نمیشناسید و نمیشناسند؟! آن هم «مجاناً»؟
آن خبرگزاری روباه پیر که در حال ورشکستگی است و دائما تعدیل نیرو میکند از تهیهٔ گزارشهای دیدنی و متنوع و جذاب از بزرگترین کنتاکی جهان، بزرگترین کباب ترکی جهان، بزرگترین فلافلی جهان، بزرگترین سفرهٔ مهمانی جهان و بالاخره بزرگترین پیاده روی جهان بَدَش میآید؟
بله . بَدش میآید!
چون رسانه سِحر تمدن غرب است و پیادهروی اربعین از جنس معجزهٔ موسی (ع). اگر فاکس نیوز و C.N.N و رویترز خبرنگارانشان را بفرستند اینجا، همین خبرنگاران جادوگر اولین کسانی هستند که حقیقت را میفهمند و سجدهکنان میگویند:
«آمنّا بربّ الحسین(ع)»!
✍ #مهدی_دُریاب
📚 از کتاب #رستاخیز_انسان (سفرنامهٔ اربعین)
💠 ایران کشوری با کمترین میزان گرسنه
🔻در شاخص جهانی گرسنگی ۲۰۲۲، ایران با امتیاز 6.5 سطح گرسنگی بسیار پایینی نسبت به میانگین جهانی با عدد 18.2 دارد.
🔹ایران از جمله معدود کشورهای سبز رنگ در نقشه جهانی این شاخص میباشد.
🔹این شاخص نشان می دهد ایران با رتبه ۲۹ جز کشور های با کمترین میزان گرسنه در جهان است.
🔹و جالب است که روند کاهش گرسنگی طی ۲۲سال از ۱۳.۷ به ۶.۵ کاهش پیدا کرده.
🔻و جالب تر اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی هیچ گزارش و آماری ارائه نکرده اند.
┈┉┅━❀🍃🌺🍃❀━┅┉┈
ادعای آزادی
چه تفاوتی بین طالبان که از تحصیل دختران ممانعت بوجود می آورد با فرانسه که اجازه تحصیل به دختر باحجاب نمیدهد وجود دارد!؟
.
فرانسه و قدم زدن در خیابان شانزلیزه، دیدن تئاتر، رفتن به سینما، ادبیات مدرن، کافه های مشهور برای دهه ها آرزوی تازه روشنفکران کشورهای شرقی بود. کمتر روشنفکر ایرانی می شناسید که مست و واله آزادیخواهی فرانسه نباشد. به فرانسه سفر نکرده باشد. در مدح انقلاب کبیر فرانسه چیزکی ننوشته باشد. مدام آزادی در فرانسه را بر سر ما نکوفته باشد. چشمش را بر سر سالها استعمار آفریقایی ها توسط فرانسوی ها بسته باشد و....
اما...
مدارس در فرانسه بازگشایی شد. هفتاد و شش دختر مسلمان روز نخست بازگشایی بدلیل رعایت حجاب (بدون چادر البته) اجازه ورود به مدرسه و تحصیل را ندارند.
آیا باید به قانون دولت فرانسه احترام گذاشت و چون قانون است باید پذیرفت؟
فرض کنید حق با دولت فرانسه است. در این صورت باید فهمید:
۱. در تمام دنیا چارچوب و قانون وجود دارد.
۲. قانون میتواند در امور شخصی افراد که جلوه اجتماعی پیدا می کند دخالت کند!
۳. برای تعیین قانون به جنجال رسانه ای نیاز نیست. ساختار تصمیم گرفت و اجرا کرد.
۴. قوانین پوشش در تمام دنیا وجود دارد حدود و میزان آن متفاوت است.
۵. در اینجا "دین" عامل تعیین کننده پوشش نیست، اما باز عرف جامعه و قوانین اجباری وجود دارد.
۶. در ذات هرقانونی عنصر اجبار وجود دارد. چه اقلیت بپذیرید چه اکثریت نپذیرد.
حیف
دهه ها روشنفکران ایرانی
چهره رمانتیکی از مهد آزادی، فرانسه برای ما ایرانی ها ساخته بودند.
این تصمیمات، زحمات آنان را بر باد میدهد!
علیرضا زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️به نظرتون آخرش کی برنده میشه؟🤔 جناب دزد یا نگهبان فروشگاه؟😅
#سانفرانسیسکو
#غرب
6.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#یهودی_مؤذن
❇️ ماجرای یهودی ایرانی مؤذن و امام مسجد در چاد
یکی از مطالب جنجالی چند روز اخیر در فضای مجازی عربی ماجرای «جورج حمدانی» (همدانی)، یک یهودی ایرانی است که در دهه ی ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ میلادی به کشور چاد سفر می کند و چون همه مسلمان بودند و مسجد جامع پایتخت، موذن و امام جمعه نداشته، خودش را مسلمان جا می زند و به امام جمعه و موذن مسجد مبدل می شود.
فرد مزبور سپس با یک زن مسلمان ازدواج می کند و از او صاحب ۷ فرزند می شود.
این یهودی ایرانی در ادامه در بین مردم جایگاه و عزتی بدست می آورد و از این طریق صاحب اموال فراوان از جمله ۴۰ منزل، دو هتل و سینما و ... می شود (ظاهرا خودش در یک خانه گلی زندگی می کرد).
جورج حمدانی به ناگهان در سال ۱۹۴۳ پرده از هویت واقعی خود برمی دارد و اعلام می کند که مسلمان نیست، اما به رغم این مسئله در چاد باقی می ماند.
این ماجرا از درون اسناد و نامه های سفارت اسرائیل در چاد در آن زمان که جدیدا منتشر شده بار دیگر بر سر زبان ها افتاده است.
🔹️یدیعوت آحارونوت: جرج همدانی، یهودی ایرانیالاصل در دهه ۱۹۳۰ در مسجد بزرگی در چاد مؤذن بوده است.
🔹️ماجرای یک یهودی ایرانی پس از افشای طبقهبندی یک سند دیپلماتیک که تاکنون در آرشیو دولتی اسرائیل مخفی مانده بود، فاش شد.
🔹️در این سند، داستان تنها یهودی ساکن چاد در نامهای از سوی یک دیپلمات اسرائیلی که در سال ۱۹۶۲ در آفریقا خدمت کرده، نقل شده است
🔴 بیحجابی؛ از واقعیت تا تصورات پنج برابری
🔻 انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران بنا بر اهمیت موضوع «درک واقعی مسأله حجاب» در ابعاد اعتقادی، بینشی، اخلاقی و رفتاری به بررسی حقایق جاری حجاب در جامعه ایرانی پرداخته است. آنچه در ادامه میآید نتایج تجمیعی ۶ پیمایش و مطالعه کلان ملی است که از ابتدای سال ۱۴۰۱ (۶ ماه قبل از حوادث پاییز سال گذشته) تا خرداد ۱۴۰۲ توسط مراکز پژوهشی، دانشگاهی، سیاستگذاری و رسانهای برگزار شده است.
🔰 به این داده ها دقت کنیم:
1️⃣ در واقعیت ملی ۶.۴ درصد بانوان به کشف حجاب روی آوردهاند ( این وضعیت در برخی کلان شهرها مثل تهران تا ۹.۳ درصد هم میرسد) اما در یک ارزیابی وقتی از مردم پرسیده میشود به نظر شما میزان بی حجابی چقدر است؟ پاسخ ها تا ۵ برابر واقعیت متفاوت است.
2️⃣ درباره «اعتقاد به حجاب»، ۸۱.۷ درصد پاسخگویان (اعم از زن و مرد) به حجاب به عنوان یک حکم اسلامی، اعتقاد خود را ابراز داشتهاند. ۸۴.۲ درصد بانوان، حجاب را به عنوان یک حکم اسلامی قبول دارند.
3️⃣ ۷۳ درصد جامعه معتقدند «حجاب باعث افزایش عفت و پاکدامنی زنان میشود»
4️⃣ ۸۶.۲ درصد بانوان در انتخاب رنگ لباس خود طوری دست به انتخاب میزنند که رنگ لباس برای دیگران جلب توجه نکند. ۹۱ درصد طوری لباس میپوشند که تحریک کننده نباشد و ۹۴.۹ درصد پوشش خود را طوری انتخاب میکنند که در امنیت باشند.
5️⃣ ۷۷.۸ درصد مردم با این گزاره که «یکی از عوامل موثر بر تحکیم خانواده، رعایت حجاب است» موافق هستند. اعتقاد بانوان به این گزاره، ۸۲.۴ درصد هست.
6️⃣ ۸۴.۳ درصد پاسخگویان (زن و مرد) با الزام اجتماعی حجاب موافق هستند. میزان موافقت «بانوان» با الزام رعایت حجاب، بیشتر و برابر با ۸۶.۵ درصد است. البته تلقی همه این افراد با نوع و میزان الزام بخشی یکسان نیست و شامل طیفی از الزام قانونی تا الزام فرهنگی و اخلاقی را در برمیگیرد. در حالی که بخشی از جامعه برای مقوله حجاب قائل به الزام قانونی و ایفای نقش دولت هستند (۴۶ درصد) طیفی دیگر علاوه بر الزامی دانستن حجاب در محیط عمومی به مواجهه فرهنگی با این الزام موافق هستند (۴۹ درصد)
7️⃣کسانی که حجاب خود را تابعی از «اجبار» میدانند در اقلیت هستند؛ به گونهای که ۷۹ درصد بانوان هیچ نوعی از اجبار را در انتخاب پوشش خود احساس نمیکند. در کل ۱۴.۷ درصد بانوان نوعی از اجبار را در انتخاب پوشش خود اثرگذار میدانند که شامل اجبار قانونی (۸.۲ درصد)، اجبار شغلی (۴.۵) و اجبار از طرف خانواده (۲ درصد) هستند.
8️⃣ در حالی که غالب مردم (بیش از ۸۰ درصد) به حجاب اعتقاد داشته و به آن به عنوان یک الزام اجتماعی باور دارند اما اکثر مردم آنچه از باور جامعه درک و احساس میکنند به کلی متفاوت با این واقعیت است. در این باره ۶۸ درصد مردم اینگونه احساس میکنند که اکثر مردم با حجاب مخالف هستند.
🔸 متن کامل رو میتونید در خبرگزاری ایرنا مطالعه کنید👇
https://www.irna.ir/news/85213079
💠 اصلاح يک تعبیر نادرست
🔹 آقای حاج آقـا رضـا صـدر میفرمود: «برای نـام بـردن پیامبر خاتم حضرت محمّد (ص) از تعبيـر رایـج «پیامبر اسلام» استفاده نکنید؛ زیرا از ابداعات مستشرقان و مخالفان اسلام است که رسالت آن حضرت را قبول ندارند و ایشان را تنها پیامبر مسلمانان میدانند.
🔸 بهتر است ما از تعابیری نظیر «خاتم الأنبياء» یا «پیامبر خاتم» یا «رسـول خدا» یا «رسـول الله» و مانند آن استفاده کنیم که در آن شهادت ضمنی به رسالت آن حضرت است.»¹
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
1⃣ مرحوم علّامه حاج سیّد محمّد علی روضاتی نیز در لزوم اصلاح این تعبیر ناصواب چنین نگاشته است: «اجازه فرماييـد ايـن مـطـلـب عقیدتی مهم را عرض کنم که در این روزها بسیار میخوانیم و میشنویم که از حضرت ختمی مرتبت (ص) تعبیر به «پیغمبر اسلام» ، «پیغمبر گرامی اسلام» ، «رسول گرامی اسلام» میشود، در صورتی که این تعبیر درستی نیست و آنچه در قرآن کریم یاد شده «محمد رسول الله» ، «و لكن رسول الله و خاتم النبيين» است و در اذان میگوییم «اشهد أن محمداً رسول الله».
▫️در حقیقت حضرتش «شارع مقدس اسلام» است نه «رسول اسلام» که این تعبیر را دشمنان آن حضرت و اسلام یعنی شیاطین کفار، ابداع و اختراع کرده و به دست مستشرقانشان و به زبان گویندگانشان به کار میبرند و رواج میدهند، چه آنها قبول ندارند و منکرند که آن حضرت رسول خدا باشد، اما «پیامبر اسلام» و «رسول اسلام» معنای دیگری دارد که با باور آنان هیچگونه منافاتی ندارد.
▫️اگر ما مسلمانان هم که آن حضرت را رسـول الله و فرستاده خدا میدانیم از روی غفلت و عدم تأمل حضرت رسالت پناه را «رسول اسلام» و «پیامبر اسلام» بنامیم، دشمنان را تأیید و شاد کردهایم.
▫️و نیز باید بگویم که رواج این تعبیر خطا از همین نیم قرن اخیر است، آن هم در بلاد اسلامی ایران و الا تا حدود ۱۳۰۰ شمسی در هیچ کتاب و نشریه اسلامی به فارسی یا عربی چنین چیزی مشهود نیست و در بلاد عرب زبان هم از آن اثری دیده نمیشود.
▫️پس باید با این پدیده ناروا مقابله و ناآگاهان را بیدار کرد. حضرت ختمی مرتبت (صلى الله عليه و آله) را اسماء و القاب خاصه توقیفی است که در کتب سیره و حدیث یاد شده است، از جمله در کتاب شریف «كشف الغمة» محدث اربلی و کتب علّامه مجلسی و محدّث قمی (رضوان الله عليهم)، مع الأسف آنها همه فراموش گردیده و امروزه بیشتر از آن لفظ اختراعی موذیانه دشمنان دین استفاده و به کار برده میشود.
▫️سالها قبل، مرحوم ادیب فاضل محقّق آقا سیّد کریم امیری فیروزکوهی مقالتی در همین زمینه به تفصیل نوشت و در مشهد مقدّس منتشر فرمود، اما غفلت اذهان مانع اثر قاطع گردید. (در پرتو روضات، صص ۳۲۴ - ۳۲۵)
📚 آیت الله شبیری زنجانی، جرعهای از دریا ؛ ج ۴ ص ۶۴۵
روزی رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به میان اصحاب صفّه رفتند. یکی از آنها گفت: یا رسول الله! من در نَفْس خودم این حالت را احساس میکنم که اصلًا تمام دنیا و مافیها درنظر من بیقیمت است. الآن در نظر من طلا و سنگ یکی است، یعنی هیچ کدام از اینها نمیتواند مرا به سوی خودش بکشد. نمیخواهد بگوید که استفاده من از طلا و از سنگ یک جور است؛ بلکه قدرت طلا و قدرت سنگ در اینکه من را به سوی خودش بکشاند یکی است. رسول اکرم نگاهی به او کرد و فرمود: «اذاً انْتَ صِرْتَ حُرّاً حالا من میتوانم به تو بگویم که مرد آزادی هستی.»
پس واقعاً آزادی معنوی خودش یک حقیقتی است. ...
مرحوم سید حسین کوهکمری از بزرگان اکابر علما و از مراجع تقلید زمان خودشان بودند. آذربایجانی هستند. ایشان عموی مرحوم آیة الله حجّت کوهکمری- که در زمان ما و استاد ما بودند و ما در خدمت ایشان درس خواندهایم- بودند که ایشان هم مرد بزرگواری بودند. جریان عجیبی از زندگی این مرد بزرگ نقل میکنند و آن این است که ایشان در نجف در زمان صاحب جواهر و بعد از صاحب جواهر حوزه درسی داشتند. شیخ انصاری (اعلی الله مقامه) در آن وقت هنوز شهرتی نداشت ... در مسجدی تدریس میکرد و از قضا مرحوم آقا سید حسین هم در همان مسجد تدریس میکرد، ولی درسهایشان اینجور بود که اول شیخ میآمد تدریس میکرد، آن که تمام میشد، آقا سید حسین میآمد تدریس میکرد. یک روز مرحوم آقا سید حسین وارد مسجد میشود. از بازدیدی برمیگشت؛ دید دیگر فرصت نیست که به خانه برود و دومرتبه برگردد. هنوز حدود یک ساعت به درس مانده بود، گفت میرویم در مسجد مینشینیم تا موقع درس بشود و شاگردان بیایند. رفت، دید یک شیخ به اصطلاح ما جلنبری هم آن گوشه نشسته، برای دو سه نفر تدریس میکند. او هم همان کنار نشست ولی صدایش را میشنید. حرفهایش را گوش کرد، دید خیلی پخته دارد تدریس میکند و رسماً استفاده میکند. حالا آقا سید حسین یک عالم متبحّر معروف قریبالمرجعیة و او یک مرد مجهولی که آقا سید حسین تا امروز وی را اساساً نمیشناخته است. فردای آن روز گفت حالا امروز هم کمی زودتر بروم ببینم چگونه است، آیا واقعاً همینطور است؟ فردا عمداً یک ساعت زودتر رفت.
باز یک کناری نشست، گوش کرد، دید تشخیص همان است که دیروز بود؛ راستی این مرد، مرد ملّای فاضلی است و از خودش فاضلتر. گفت یک روز دیگر هم امتحان میکنیم. یک روز دیگر هم همین کار را کرد. برایش صددرصد ثابت شد که این مرد نامعروف مجهول از خودش عالمتر است و خودش از او میتواند استفاده کند. بعد رفت نشست. شاگردانش که آمدند- هنوز آن درس تمام نشده بود- گفت:
شاگردان! من امروز حرف تازهای برای شما دارم. آن شیخی که میبینید آن گوشه نشسته، از من خیلی عالمتر و فاضلتر است. من امتحان کردم، خود من هم از او استفاده میکنم. اگر راستش را بخواهید، من و شما همه با همدیگر باید برویم پای درس او. خودش از جا بلند شد و تمام شاگردان هم یکجا رفتند به درس او.
این انصاف چیست در بشر؟ صد در صد قیام علیه منافع خود است. از آن ساعت آقا سید حسین جزء شاگردان شیخ انصاری شد، یعنی یک مرجعیت را (میدانید مرجعیت اگر انسان از جنبه دنیایی حساب کند بسیار مقام عالیای است) اینجور از خودش سلب کرد و عملًا به دیگری تفویض نمود. آیا نفْس این آدم احساس نمیکرد آقایی چیست؟ مدرّس بودن چیست؟ احترام چیست؟ مسلّم او هم مثل ما از احترام خوشش میآمد، او هم مثل ما از سیادت و آقایی خوشش میآمد، او هم مثل ما از ریاست و مرجعیت خوشش میآمد، نه اینکه خوشش نمیآمد. اما این مرد یک روح عالی متعالی آزادی داشت که توانست درباره خودش و آن شخص قضاوت کند و علیه خودش حکم صادر کند.
استاد مطهری، آزادی معنوی، ص32 تا 34
▫️كشورهای دارای بيشترين تعداد دانشگاه و ايران در رتبه ۹ و بالاتر از ۱۹۱ كشور جهان!
منبع 👇
https://www.statista.com/statistics/918403/number-of-universities-worldwide-by-country/
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
والمارت چگونه کسب و کارهای کوچک را تعطیل کرد.
آینده ای نه چندان دور برای خرده فروشی های کشور در پی گسترش فروشگاه های بزرگ.