eitaa logo
کانال ܝ‌وܢܚ݅ܝ̇ߺܭَـــܝ‌ܨ و ܢ̣صــــیܝ‌ࡅ߳ߺߺܙ
1.1هزار دنبال‌کننده
38.8هزار عکس
29هزار ویدیو
255 فایل
🌴عرصه ی جنگ نرم، بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتر وار می طلبد. امام خامنه ای 🍒 🌴 قرارگاه بسوی ظهور 🌷یک لشکر سایبری آتش به اختیار 🌷میباشد. #کانال_روشنگری_و_بصیرت☫ 🇮🇷 #قرارگاه_بسوی_ظهور 🆔 @uphjnv @Sydmusavi @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد پناهیان ویژگی‌های فتنه 1) فتنه اجتناب‌ناپذیر است  معنای دقیق فتنه امتحان است. ما در معرض انواع امتحان‌های الهی هستیم و امتحان اجتناب‌ناپذیر است. حضرت علی(ع) فرمود: «نگویید"خدایا به تو پناه می‌برم از فتنه!" چراکه هیچ‌کسی نیست مگر اینکه درگیر با فتنه و امتحانات الهی است بلکه از گمراهی و سقوط در فتنه‌ها به خدا پناه ببرید؛ (لَا یَقُولَنَّ أَحَدُکُمْ ...؛ نهج البلاغه،حکمت93) 2) در آخرالزمان، فتنه چیز خوبی است  فتنه از جهاتی چیز بدی نیست. خصوصاً در آخرالزمان به خاطر نتایج خوبی که دارد. امام صادق(ع) فرمودند:«فتنه را از خدا تمنا کنید خصوصاً فتنه‌های اجتماعی. چراکه جباران از بین می‌روند؛ تَمَنَّوُا الفِتنَةَ؛ ففیها هَلاکُ الجَبابِرَةِ، وطَهارَةُ الأرضِ مِن الفَسَقَة»(امالی طوسی/ 700)یا رسول خدا(ص) فرمودند: «از فتنه‌های آخرالزمان بدتان نیاید، زیرا فتنه‌ها موجب نابودی منافقین می‌شود؛ لا تَکرَهُوا الفِتنَةَ فی آخِرِالزمانِ؛ فإنّها تُبِیرُ المُنافِقینَ.»(میزان الحکمه، حدیث15748( 3) فتنه طراحی خداست  اصلاً فتنه طراحی خداست. وقتی بنی اسرائیل گوساله پرست شدند. حضرت موسی به خدا عرضه داشت خدایا این صدای گوسالۀ سامری از کجا آمد؟ خداوند فرمود: صدای گوساله سامری کار خودم بود، فتنه من بود و من آن را طراحی کردم؛ فَأَوْحَى اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى إِلَیْهِ أَنَّ تِلْکَ فِتْنَتِی»(محاسن/1/ 284) قَالَ یَا رَبِّ وَ مَنْ أَخَارَهُ قَالَ أَنَا فَقَالَ عِنْدَهَا مُوسَى إِنْ هِیَ إِلَّا فِتْنَتُکَ ... (تفسیر عیاشی/2/ 31) 4) توأم با پیچیدگی و ابهاماتی است  فتنه توأم با پیچیدگی و ابهاماتی است. وگرنه اگر همه‌چیز روشن باشد که دیگر امتحان معنا ندارد. حضرت امیر فرمود: خدا از چیزهای امتحان می‌گیرد که بندگان از اصل آن زیاد مطلع نیستند؛ لَکِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ یَبْتَلِی خَلْقَهُ بِبَعْضِ مَا یَجْهَلُونَ أَصْلَه»(نهج البلاغه،خطبه192( 5) فتنه‌های آخرالزمان، سخت‌ترین فتنه‌ها و امتحان‌ها است  فتنه‌های آخرالزمان، سخت‌ترین فتنه‌ها و امتحان‌ها است. یکی از دلایلش این است که آدم‌های به‌ظاهر خوب و مذهبی در فتنه‌ها عامل فریب مردم می‌شوند. امام رضا می‌فرماید: «در آخرالزمان فتنه‌ای شدیدتر از دجال سراغ شما خواهد آمد؛ دجال مظهر فریب در آخرالزمان است، ولی شدیدتر از فتنۀ او، فتنه کسانی است که ادعای محبت ما را می‌کنند!؛ إِنَّ مِمَّنْ یَنْتَحِلُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ مَنْ هُوَ أَشَدُّ فِتْنَةً عَلَى شِیعَتِنَا مِنَ الدَّجَّال»(صفات الشیعه، ص 8( 6) ولی راه‌حل آن‌هم آسان است!  اگرچه فتنه آخرالزمان شدید است ولی راه‌حل آن‌هم آسان است. امام صادق(ع) در خیمه نشسته بودند، شخصی سؤال کرد که ما در فتنه‌های سخت آخرالزمان چه کنیم؟ حضرت پرده را زد بالا فرمود این چیست؟ گفت: نور آفتاب فرمود تشخیص حق از باطل راحت‌تر از تشخیص نور آفتاب است؛ فَقَالَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ تَرَی هَذِهِ الشَّمْسَ قُلْتُ نَعَمْ فَقَالَ وَ اللَّهِ لَأَمْرُنَا أَبْیَنُ مِنْ هَذِهِ الشَّمْسِ»(کافی، ج1، ص336) امام رضا(ع) در ادامه همان روایتی که به فتنۀ شدیدتر از دجال اشاره فرمود، راهنمایی کردند و فرمودند: نشانۀ این آدم‌های که مدعی محبت ما هستند ولی منحرفند، این است که دوستی می‌کنند با دشمنان ما و دشمنی می‌کنند با دوستان ما. (بِمُوَالاةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِیَائِنَا( با این راهنمایی امام رضا(ع)، تشخیص حق از باطل در فتنه‌ها کاری ندارد، این‌یک علامت است، ببینید دشمن خارجی از چه کسی حمایت می‌کند و عامل داخلی با کدام دشمن خارجی مثل آمریکا طراح دوستی می‌ریزد؟ او منحرف است. عبور از فتنه‌های آخرالزمان خیلی راحت‌تر است از فتنه‌های زمان امیرالمؤمنین(ع) چراکه الآن ما دشمنان خارجی داریم که دوستی با او، یک راهنما و علامت برای نشان دادن منحرفان و فتنه‌گران است. حضرت امیر فرمود: «ای مردم امواج فتنه‌ها را با کشتی نجات در هم بشکنید؛ أَیُّهَا النَّاس شُقُّوا أَمْوَاجَ الْفِتَنِ بِسُفُنِ النَّجَاة»(نهج،خطبه5) در 9 دی مردم در دل فتنه‌ها سوار کشتی امام حسین(ع) شدند و آتش فتنه را خاموش کردند. محتوای تبلیغی نه دی
امام در هر زمان و هر دوره همچون ناظر امین و طبیب دوّاری است که همیشه بر اوضاع و احوال امّت و شیعیان خویش نظاره دارد و هرگز آنها را فراموش نخواهد کرد و در گرفتاریها و سختیها تنها نخواهد گذاشت. در این جهت، فرق نمی کند که امام زمان علیه السلام حاضر و در منظر دیده ها باشد و یا غائب و پشت پرده. چنان که مهدی موعود علیه السلام خود می فرماید: «وَجْهُ الاِْنْتِفاعِ بی فی غَیْبَتی کَالاِْنْتِفاعِ بِالشَّمْسِ اِذا غَیَّبَتْها عَنِ الاَْبْصارِ السَّحابُ(1)؛ بهره مندی [مردم] از من در [دوران] غیبتم، مانند بهره وری از خورشید است، هنگامی که ابرها آن را از چشمها پنهان کرده باشند.» حضرت از اوضاع جهانی و امور شیعیان خویش آگاه است، و ریز و درشت اخبار را با چشم تیزبین الهی و امدادهای غیبی نظاره گر است؛ چنان که خود می فرماید: «فَاِنّا یُحیطُ عِلْمُنا بِأَبْنائِکُمْ وَ لا یَعْزُبُ عَنّا شَیْ ءٌ مِنْ اَخْبارِکُمْ؛(2) علم ما به اخبار شما احاطه دارد و هیچ چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست.» امام زمان علیه السلام با توجه به آن آگاهی گسترده، هرگز شیعیان خود را فراموش نمی کند، بلکه در تمام حالات ناظر و حامی آنها می باشد و بالهای عنایات و الطاف بی کران خویش را همیشه بر سر پیروان خود گسترده دارد؛ چنان که خود آن حضرت در توقیعی به شیخ مفید رحمه الله فرمود: «اِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ وَلا ناسینَ لِذِکْرِکُمْ وَ لَوْلا ذلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللأَّْو اءُ وَاصْطَلَمَکُمُ الاَْعْداءُ...(3)؛ از یاری رساندن به شما کوتاهی نکرده، فراموشتان نمی کنیم، و اگر چنین نبود، حتما ناگواریها بر شما نازل می شد و دشمنان، شما را نابود می ساختند... .» او آخرین سنگربان نظام هستی، و حافظ امّت و شیعیان است. در کلام نغز و زیبای آن حضرت می خوانیم که «اَنَا خاتَمُ الاَْوْصِیاءِ وَ بی یَدْفَعُ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ اَلْبَلاءَ عَنْ اَهْلی وَشیعَتی(4)؛ من خاتم اوصیا هستم و به وسیله من، خداوند عزیز و جلیل بلا را از خانواده و پیروانم دفع می کند.» و قطعا چنین امام و ناظر امینی، برای سلامت معنوی و هدایت واقعی رهروان خویش سفارشات و همین طور انتظاراتی دارد که انتظارات شخصی و فردی نیستند و به همین دلیل، خطابات و دستورات او از سر دوستی و از راه شفقت و دلسوزی است؛ چنان که خود در سخنان پر مهر و محبّتش می فرماید: «لَوْلا ما عِنْدَنا مِنْ مَحَبَّةِ صَلاحِکُمْ وَ الاِْشْفاقِ عَلَیْکُمْ لَکُنّا عَنْ مُخاطَبَتِکُمْ فی شُغُلٍ...؛(5) اگر محبّتِ صلاح و خوبی شما در نزد ما نبود و نسبت به شما دلسوز و مهربان نبودیم، شما را مخاطب [گفته های] خود قرار نمی دادیم.» با توجّه به نکات پیش گفته، آنچه در این مقال مورد توجّه قرار گرفته است، برخی انتظارات هدایتگر و سعادت آفرینی است که امام زمان علیه السلام در زمان غیبت خویش از شیعیان و پیروان خویش دارد. این انتظارات عبارت اند از: 1. پرواپیشگی و تسلیم از مهم ترین انتظارات آن حضرت از اگر شیعیان ما ـ که خدای آنان را بر انجام طاعت خویش موفّق بدارد ـ در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می شدند، میمنت دیدار ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد. شیعیان و پیروان خویش، این است که تقوای الهی را پیشه ساخته، سرا پا تسلیم اوامر و نواهی اِمامان معصوم باشند. در این صورت است که سعادت دنیوی و اخروی انسان تأمین می شود. آن امام رئوف در کلام رسای خود فرمود: «فَاتَّقُوا اللّه َ وَ سَلِّمُوا لَنا وَ رَدُّوا الاَْمْرَ اِلَیْنا فَعَلَیْنا الاِْصْدارُ کَما کانَ مِنَّا الاْیرادُ وَلا تُحاوِلُوا کَشْفَ ما غُطِّیَ عَنْکُمْ(6)؛ از خدا بترسید و تسلیم [امر] ما شوید و کارها را به ما واگذار کنید. پس بر ماست که شما را از سرچشمه [معارف] سیراب گردانیم، همان گونه که بردن شما به سوی سرچشمه به وسیله ما بوده است، و در پی آنچه از شما پوشیده شده است، نروید.» اگر قدر تو را دانسته بودیم اگر عهد و وفا نشکسته بودیم دل ما خانه غمها نمی شد غم هجران نصیب ما نمی شد اگر شرط تولاّ کرده بودیم هر آنچه گفته مولا کرده بودیم نمی شد روز ما شام سیاهی نمی شد قسمت ما این جدایی...(7) 2. جلب محبّت اهل بیت علیهم السلام و ترک گناهان
پاداش رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله این است که مردم به جانشینان او، یعنی امامان معصوم، محبّت و ارادت داشته باشند، و همین محبّت عامل مهمّی است در بازدارندگی از گناهان و معصیتها. امام زمان علیه السلام نیز در همان راستا یکی از انتظاراتی که از شیعیان خویش دارد، این است که در پی جلب و کسب محبّت ما اهل بیت باشید و از انجام گناه و اموری که باعث ناراحتی و رَنجِش می شود، به شدّت پرهیز نمایید. آن حضرت در سخن خیرخواهانه خود چنین می فرماید: «فَلْیَعْمَلْ کُلُّ امْرِءٍ مِنْکُمْ ما یُقَرِّبُ بِهِ مِنْ مُحَبَّتِنا وَلْیَتَجَنَّبْ مِنْ کَراهِیَّتِنا وَ سَخَطِنا فَاِنَّ امْرءًا یَبْغَتُهُ فَجْأَةٌ حینَ لا تَنْفَعُهُ تَوْبَةٌ وَلایُنَجّیهِ مِنْ عِقابِنا نَدَمٌ عَلی حَوْبَةٍ(8)؛ پس باید هر یک از شما [شیعیان] کارهایی را که موجب جلب محبّت ما می گردد، انجام دهد و باید از کارهای [ناپسندی [که خشم و غضب ما را در پی دارد، اجتناب کند. پس [آگاه باشید که] مرگ آدمی ناگهان می رسد که [در آن وقت دیگر] توبه سودی نمی رساند و ندامت و پشیمانی [نیز [نمی تواند او را از عذاب ما برهاند.» و صد البته که عشق و محبّت به مهدی علیه السلام با عنایت او در دلها ایجاد می شود. بده سوزی که از هجرت بسوزیم بده اشکی که در پایت بریزیم بده رنجی که رنجور تو باشیم سروری ده که مسرور تو باشیم بده چشمی که گریان تو باشد سری ده گوی چوگان تو باشد بده عقلی که مجنون تو باشد همه حیران و مفتون تو باشد در جای دیگر، حرکت در مسیر محبّت اهل بیت علیهم السلام را این گونه از شیعیان خواسته است: «وَلا تَمیلُوا عَنِ الْیَمینِ وَ تَعْدِلُوا اِلَی الْیَسارِ وَاجْعَلُوا قَصْدَکُمْ اِلَیْنا بِالْمَوَدَّةِ عَلَی السُّنَّةِ الْواضِحَةِ؛(9) از راست به چپ منحرف نشوید و مقصد خود را با دوستی ما طبق سنّت [الهی و نبوی] روشن به سوی ما قرار دهید.» و قطعا کوچک ترین انحرافی که در بین شیعه ایجاد شود قلب امام زمان علیه السلام را سخت ناراحت و رنجور خواهد کرد. به همین جهت، آن یار پرده نشین با قلب آکنده از رنجش و غصّه، شکوه خویش را از دست شیعیان جاهل و منحرف به این صورت اظهار می دارد: «قَدْ آذانا جُهَلاءُ الشّیعَةِ وَ حُمَقاؤُهُمْ وَ مَنْ دینُهُ جَناحُ الْبَعُوضَةِ اَرْجَحُ مِنْهُ(10)؛ به حقیقت نادانان و کم خردان شیعه و کسانی که پر و بال پشه بر دین آنها برتری دارد، ما را آزار می دهند.» 3. همدلی و اتّحاد از دیگر انتظارات امام زمان علیه السلام از شیعیانش این است که بر محور فرامین یکی از راههای زمینه سازی برای ظهور، دعاهای دلسوزانه و مشتاقانه است؛ آن هم دعا برای فرج و ظهور مهدی علیه السلام که باعث تلقین و تقویت روح انتظار می شود الهی و تعهّدهایی که در مقابل امامان خویش دارند، همدل و متّحد باشند؛ چرا که همدلی هم موفقیّت دنیوی آنها را در پی دارد، و هم زمینه تعجیل فرج و ظهور عدالت گستر جهان را فراهم می سازد. آن حضرت دلسوزانه اظهار می دارد: «لَوْ اَنَّ اَشْیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللّه ُ لِطاعَتِهِ عَلَی اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَاَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقائِنا؛(11) اگر شیعیان ما ـ که خدای آنان را بر انجام طاعت خویش موفّق بدارد ـ در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می شدند، میمنت دیدار ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد.» گفتا حجاب وصلت باشد هوای نفست گر نفس را شکستی دستت رسد بدستم 4. دعا برای فرج شیعه در فراق اِمام و مولای خویش نمی تواند آرام گیرد و شب و روز نسوزد و لحظه به لحظه چشم به انتظار ظهور مولا و امام خویش نباشد. نشانه انتظار سازنده و کارساز، آن است که تلاش کند تا زمینه ظهور را در جامعه بیشتر آماده نماید. یکی از راههای زمینه سازی برای ظهور، دعاهای دلسوزانه و مشتاقانه است؛ آن هم دعا برای فرج و ظهور مهدی علیه السلام که هم باعث تلقین و تقویت روح انتظار می شود و هم آمادگی انسان را بیشتر می سازد و از طرف دیگر، خود عامل مستقلّی است برای نزدیکی فرج؛ چرا که تقدیرات را نیز (با اذن الهی) تغییر می دهد. به همین جهت است که مهدی منتظر علیه السلام از شیعیانش انتظار دارد و مجدّانه می خواهد که برای فرج دعا کنند؛ آنجا که فرمود: «اَکْثِرُوا الدُّعاءَ بِتَعْجیلِ الْفَرَجِ فَاِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُمْ؛(12) برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید؛ زیرا همین موجب فرَجْ و گشایش شماست.» در کنار دستور دعا برای فرج، بر این نکته نیز پای فشرده است که هرگز کسی حق ندارد، زمان دقیقی برای فرج تعیین نماید؛ چرا که وقت مشخّص آن را جز ذات پاک لایزالی کسی دیگر نمی داند.
در این زمینه، موعود جهانی فرمود: «اَمّا ظُهُورُ الْفَرَجِ فَاِنَّهُ اِلَی اللّه ِ تَعالی ذِکْرُهُ وَ کَذَبَ الْوَقّاتُونَ(13)؛ امّا ظهور فرج به اراده خدای که یادش بلند مرتبه است، بر می گردد و کسی که [برای آن[ وقت تعیین کند، دروغ گفته است.» 5. مراجعه به علما خداوند هستی را بیهوده و بی هدف نیافریده و انسان را نیز رها نکرده و به حال خود وا نگذاشته است؛ لذا حضرت مهدی علیه السلام می فرماید: «اِنَّ اللّه َ تَعالی لَمْ یَخْلُقِ الْخَلْقَ عَبَثا وَلا اَهْمَلَهُمْ سُدیً(14)؛ به راستی خدای متعال مردم را بیهوده نیافریده و بیکار رها نکرده است.» بنابراین، در دوران غیبت کبری، هر چند دست الطاف امام زمان علیه السلام از پشت ابرهای غیبت بر سر امّت و شیعیان سایه افکنده است، امّا نیاز مبرم وجود دارد که برای سرپرستی امّت و شیعیان و هدایت و گره گشایی از مشکلات آنان، فرد و یا افرادی باشند تا مردم با مراجعه به آنها تفسیر سخنان امامان خویش را به دست آورند و پاسخ پرسشهای خود را دریابند و صراط مستقیم را به پشتوانه فکری و علمی آنان طی نمایند. به همین جهت، آن امام رئوف و دلسوز برای دوران غیبت تدبیری اندیشیده و مردم را به فقها و مراجع تقلید ارجاع داده اند؛ چنان که فرموده اند: «و اَمَّا اْلحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعُوا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَ اَنَا حُجَّةُ اللّه ِ عَلَیْهِم(15)؛ و امّا در برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید؛ زیرا همین موجب فرَجْ و گشایش شماست. حوادث پیش آمده، به راویان حدیث ما مراجعه کنید؛ زیرا آنها حجّت من بر شما هستند و من حجّت خدا بر آنان هستم.» 6. پرداخت سهم امام علیه السلام حضرت حجّت علیه السلام سفارش اکید و انتظار و توقّع جدّی از مردم دارد که واجبات مالی خود را بپردازند و در سهم امام تصرّف نکنند؛ لذا فرمود: «فَلا یَحِلُّ لاَِحَدٍ اَنْ یَتَصَرَّفَ مِنْ مالِ غَیْرِهِ بِغَیْرِ إِذْنِهِ فَکَیْفَ یَحِلُّ ذلِکَ فی ما لِنا؛(16) [وقتی] برای کسی جایز نیست که در مال دیگران بدون اجازه آنان تصرف کند، پس چگونه این کار در مال ما حلال شمرده می شود!» و در جای دیگر، به شدّت کسانی را که سهم امام را نمی پردازند، تهدید کرده، می فرماید: «مَنْ اَکَلَ مِنْ اَمْوالِنا شَیْئا فَاِنَّما یَأْکُلُ فی بَطْنِهِ نارا وَ سَیَصْلی سَعیرا(17)؛ هر کس [به ناحق] چیزی از اموال ما را بخورد، همانا آتش می خورد و به زودی به صورت در آتش جهنّم می افتد.» و این امر را نیز گوشزد فرموده است که مالی را که به عنوان سهم امام می پردازید، باید از راه حلال به دست آمده باشد. و اِلاّ مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. فلسفه پرداخت واجبات مالی و سهمین هم این است که مردم پاکیزه شوند و روح آنها جلا پیدا کند. در این باره مهدی موعود علیه السلام فرمود: «اَمّا اَمْولُکُمْ فَلا نَقْبَلُها اِلاّ لَتَطَهَّرُوا فَمَنْ شاءَ فَلْیَصِلْ وَ مَنْ شاءَ فَلْیَقْطَعْ فَما آتانِیَ اللّه ُ خَیْرٌ مِمّا آتاکُمْ(18)؛ امّا اموال شما [که به ما می رسانید،] پس ما آنها را نمی پذیریم، مگر برای اینکه پاکیزه شوید. هر کس می خواهد، آنها را به ما برساند و هر کس می خواهد، نرساند، پس آنچه خدا به من داده، بهتر است از آنچه به شما داده است.» 1. میزان الحکمة، محمدی ری شهری، ج1، ص289. 2. بحار الانوار، محمدباقر مجلسی، ج53، ص175، ح7. 3. همان. 4. همان، ج52، ص30، ح25. 5. همان، ج53، ص179، ح9. 6. همان، ص178. 7. محمّدتقی مدّاح. 8. همان، ص174، ح7. 9. همان، ص179، ح9. 10. الاحتجاج، مرحوم طبرسی، ج2، ص474. 11. بحار الانوار، ج53، ص177، ح8. 12. کمال الدین، شیخ صدوق، ج2، ص485، ح4. 13. همان. 14. بحار الانوار، ج53، ص193، ح21. 15. همان، ص180، ح10. 16. کمال الدین، ج2، ص521، ح49. 17. همان. 18. همان، ص484، ح4.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال مهمانی لاله ها
1_43444402.mp3
7.58M
به جز تو کی اومده که زینت بابا بشه ... (س)
🌥 صبر کن زینت بابا 🌥 🍃 استاد قرائتی 🍃 🌼 زینب کبری خیلی عجیب بود گاهی که می‌خواست برود زیارت، زیارت پیامبر(ص)، امیرالمومنین [علیه السلام] می‌گفت صبر کن آقا جان صبر کن. حسین خواهرت می‌خواهد برود حرم لباسهایت را بپوش اسکورتش کن. حسن لباسهایت را بپوش اسکورتش کن. 🌼 این بانو با دو تا اسکورت می‌رفت... بعد به یک نفر می‌گفت: زود برو به خادم مسجد بگو چراغها را خاموش کند که یک وقت چراغ روشن نباشد مردم این شکل زینب را ببینند.  🌼 جوانهای ایران ... خواهرتان را اسکورت کنید. خواهرتان بی حجاب می‌اید و جوانهای لات از صورت خواهر شما کام می‌گیرند. نگذارید خواهر شما مثل حلوای نذری در کنار خیابان هر کسی رد می‌شود انگشت بزند. 🌼 ... تو داداشی ... نگذار خواهرت تنها رود. اگر راهش دور است، برسان او را. آقا می‌رود خودش با تاکسی! کجا می‌رود؟ برسان خودت او را. آقا از کارم دیر می‌شود! دیر می‌شود چیست؟ دیر شود. عفت مهم است. کار را می‌خواهی چه کنی؟ عفت مهم است.
#یادی_از_شهدا ۲۱ دی ماه سالروز شهادت شهید عزیز هسته‌ای، #مصطفی_احمدی_روشن است. رهبری درباره ایشان فرمودند: «راه مجاهدت باز است، راه خدمت باز است. هر کسی در هر جایی می‌تواند خدمت کند و وقتی خدمت صادقانه شد، خدا اینجور پاداش‌ها را هم به بهترین‌ها می‌دهد.» شادی روحش صلوات.
. جوان مؤمن انقلابی، دانشمند بسیجی، شهید 🌷 #مصطفی_احمدی_روشن 🔹ولادت ۱۷ شهریور ۱۳۵۸ (شهر همدان) 🔹متأهل و دارای ۱ فرزند 🔹کارشناس ارشد مهندسی شیمی و دانشجوی مقطع دکتری نانوبیوتکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف 🔹محقق ارشد و معاون پایگاه هسته ای نطنز 🔹شهادت ۲۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۳۰ : ۸ صبح 🔹ترور توسط عوامل موصاد اسرائیل با نصب بمب مغناطیسی به خودرو 🔹محل شهادت تهران، خیابان شهید گل نبی، میدان کتابی، روبروی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی 🔹تشییع ۲۴ دی ۱۳۹۰ بعد از نماز جمعه تهران 🔹مزار تهران، چیذر، گلزار شهدای امامزاده علی اکبر (مجاور مزار شهید پروفسور علی محمدی🌷)
بر نور دل و دیده زهرا صلوات بر دخت گرانمایه مولی صلوات بر مظهر صبر و حلم و ایمان و شرف بر یاورِ دین زینبِ کبری صلوات 🌸 میلادحضرت زینب‌(س‌)و روز پرستار مبارک🌸
حضور آیت‌الله خامنه‌ای در حرم مطهر حضرت زینب‌کبری "علیها‌السلام" ۱۳۶۳/۶/۱۵ زینب کبری برای زنان ما در طول تاریخ یک الگوست؛ عقل و متانت، قدرت و شجاعت، شور و احساس عاطفی، صراحت زبان، متانت دل، استواری روح؛ در عین‌حال، مادرانه، خواهرانه، با همه‌ی انسانها برخورد کردن، در محیط خانه شمع محبت را روشن نگه داشتن، همسر و فرزندان را بر سر سفره‌ی محبت و عاطفه‌ی خود دور هم جمع کردن؛ اینها خصوصیات زن مسلمان است.۱۳۸۴/۰۳/۲۵ میلاد حضرت زینب‌کبری مبارک‌باد.
امام زمان(عج)؛ «به شیعیان و دوستان بگویید كه خدا را به حق عمه ام حضرت زینب(س) قسم دهند، كه فرج مرا نزدیک گرداند» 🌼 این قسم دادن یعنی؛ برای رسیدن به ظهور باید دانش آموخته کلاس زینب(س) بود... 💚 ولادت #حضرت_زینب سلام الله علیها را تبریک عرض میکنیم. #التماس_دعای_فرج
🔴 رهبر و راهبرد تربیت جامعه 🔹آیت الله حائری شیرازی (ره) : ☘ تربیت‌، گرفتن و رها‌کردن دارد؛ یعنی باید فرد را از آنکه به راه خطا برود بگیری و به راه صحیح بیاوری و طبق یک برنامۀ زمان‌بندی ‌شده رهایش کنی. دورۀ رها‌کردن خیلی ظریف‌تر از دورۀ گرفتن است؛ یعنی کسی را نخست تحت‌ تأثیر خود قرار‌ دادن ساده است. کسی را از تأثیر خود خارج‌کردن و او را روی پای خودش واداشتن دشوار است؛ یعنی چنان دستت را از اطراف او کنار ببری که راه خودش را ادامه بدهد و خرد نشود. وقتی به کسی تعلیم دوچرخه ‌‌سواری می‌دهید چه می‌کنید؟ او که وارد نیست؛ او را می‌گیرید، اما همین‌که او دو تا پا زد، رهایش می‌کنید. همین ‌که توانست تعادلش را حفظ کند، دست از پشتش برمی‌دارید. گرفتنش آسان است؛ اما این گرفتن به‌ضرر اوست. اگر رهایش کنید که زمین بخورد خوب است! چرا؟ چون «سلامت در وابستگی»، برای انسان «هلاکت» است. در حالی ‌که زخمی‌شدن در حفظ تعادل، سعادت است. ☘ رهبر جامعه هم، هنگام «گرفتن» و قبضه‌ کردن جامعه، کار ساده‌ای دارد؛ کار دشوار او در «رها‌کردن» جامعه است. وابسته ‌شدن جامعه به رهبرِ خودش ساده است. روی پای خود ایستادنِ جامعه، به‌طوری‌که خود بفهمد، خود بداند و خود درک کند، دشوار است. برای گذشتن از این مرحله، جامعه «زخم‌هایی» را باید تحمل کند و آسیب‌ هایی را باید قبول کند تا بتواند روی پای خود بایستد، بفهمد و حرکت کند. و 👈 !!!!
#امداد_غیبی ⭕️ماجرای حمله زنبورها به پادگان حزب الله - سردار کریمی مشاور اسبق ریس بنیاد شهید که در تشکیل حزب الله لبنان نیز حضور داشته میگوید: جلسه مهمی با حضور شهید سید عباس موسوی و فرماندههان حزب الله داشتیم ناگهان زبنورهای وحشی به پادگان حمله کردند با ما کاری کردند که کل پادگان را تخلیه و برای خلاصی از دست آنها به سمت کوه رفتیم وضع جوری شده بود که کسی جز به فرار فکر نمیکرد مدتی بعد که از پادگان دور شدیم ناگهان پادگان توسط موشکهای اسرائیلی به طور کامل منهدم شد. ما مانده بودیم و بهت از این #امداد_غیبی دیگر خبری از زنبور ها نبود.
✂️ برشی از یک کتاب یک انسان مسئول در برابر جامعه و متعهدِ رسالتی برای مردم و مجاهدِ راه یک عقیده انسانی ، باید « زندگی فردیش » را بر دو « اصل منفی » استوار کند تا « زندگی اجتماعی و اعتقادیش » بر « اصل مثبت » پایدار بماند : 🔹اول : « نداشته باشد » تا برای « حفظش » محافظه کار نشود . 🔹دوم : باید « نخواسته باشد » تا برای « کسبش » نلغزد و ضعف نشان ندهد . پارسایی و قناعت او ، پشتوانه استقلال و آزادگی و دلیری و پایداری او است و این است معنی « زهد انقلابی » که نویسندگان و متفکران و مبارزان بزرگ اجتماعی امروز اصطلاح کرده اند ، این است معنی « زهد علی علیه السلام » 📚 پدر ، مادر ، ما متهمیم ، علی شریعتی ، ص 167
💢 حرف حساب وجدان و فطرت انسانی و فرهنگ ایرانی به ما یاد داده که اگر چیزی یا نعمتی را در اختیار داریم که دیگران از داشتن آن محروم هستند ، برای همدردی با دیگران سعی در « سِتر و پنهان کردن » آن می کنیم . مثالی می زنم شاید برایتان ملموس تر شود " احتمالاً برایتان پیش آمده هنگامی که به بازار می روید تا میوه ی نوبرانه تهیه کنید و به منزل ببرید ؛ سعی می کنید آن را در نایلون سیاهی قرار دهید تا مبادا چشم ناتوانی به آن بیافتد و دلش بخواهد و ... خواهران سرزمینم ایران " « زیبایی » نعمتی است که خدا به شما اعطا کرده است ، در این ایام که به خیابان های شهرتان می روید یا در اماکن عمومی شهرتان حاضر می شوید ؛ فرای از « نگاه و ابعاد اعتقادی » به این بیاندیشید که شاید ؛ چشمان جوانی با دیدن زیبایی های شما ؛ در دلش آشوبی به پا شود و بنا به دلایل متعددی ناتوان باشد . خواهرم ، همانگونه که مقداری میوه را برای آرامش دل ناتوانی « سِتر و پنهان » می کنید . « سترِ زینت های خود را نیز به جا آورید تا مبادا دلی را ... »
✂️ برشی از یک کتاب محبت به این نیست که هر چه زن و فرزند خواستند ، انجام دهم و یا اینکه بخواهم تا برایم چای بیاورند و غذا درست کنند ، خیر ، به این است که من آن ها را《متحوّل》سازم حتی اگر از من فارغ شوند و مشغول کار دیگری گردند ، تا وقتی که فریاد غربت اولیای خدا را شنیدند و یا مظلومیت مسلمانی را دیدند ، بی تفاوت نگذرند و حتی متوقع نباشم که به من بپردازند و برایم چای و قند بیاورند . کاری کنیم که فرزندانمان تمام《لحظه ها و روزهایشان》برای آن چه به خاطر آن آفریده شده اند و فردا از آن مورد ( سؤال ) قرار می گیرند ، نه به خاطر تمایلات و خواسته های ما ، پُر شود . 📚 دعاهای روزانه ، علی صفایی حائری ، ص 113
💢 حرف حساب بلِا تشبیه " مردمان جالبی داریم ؛ برخی اصطلاح (ریش بُزی) را بر نمی تابند و از واژه (ریش پرفسوری) استفاده می کنند تا اهانتی نباشد " اما در عمل و در عرصه زندگی ؛ (زیستِ بُزی) را بر (زیستِ انسانی) ترجیح می دهند و کَکِشان نمی گزد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم | حسن روحانی در سخنرانی و تجلیل از اکبر هاشمی در سالروز مرگ او: 💠 صنعت موشکی ما یادگار هاشمی رفسنجانی است‼️ 📽 پیشنهاد تعطیل شدن صنایع نظامی و موشکی ایران توسط اکبرهاشمی‼️ ⭕️ تو خود حدیث مفصّل بخوان از این مُجمَل
منبر باید و آدمِ تربیت کند که هم را بفهمد و هم را درگیری تاریخی را به سطح بیاورید. البته سیاسی بودن با سیاست‌زده بودن فرق می‌کند. هم روح مخاطب را ارتقا دهید و هم نگاه و را. در سیاست‌ورزی، به جوانان بدهید. بدهید. به او «ماهی» ندهید، یادش بدهید. مبلغان در ایام فاطمیه سعی کنند روضه‌های تکراری نخوانند. [به همه ابعاد واقعه بپردازند.] شخصیت حضرت زهرا(س) و منزلتشان و مقیاسِ تصرفشان و را توضیح دهید. آیت‌الله‌میرباقری، همایش آموزشی فاطمیه(س)
🔴چرا ولی فقیه خودشان مشکلات را حل نمیکنند؟؟ برخی شاید این سوالها را بپرسند و یا حداقل در ذهن شان خطور کرده باشد که: 1- چرا رهبری که از همه ی مشکلات آگاهی دارند و میدانند که در کشور چه میگذرد اما کاری نمیکنند و در صدد حل آنها نیستند؟ اگر نمیتوانند، پس رهبری به چه دردی میخورد؟ 2- رهبری که این همه قدرت دارند چرا با این انحرافات برخورد قاطع نمیکنند؟ ✅در پاسخ باید گفت: 1. آیا انتظار داریم رهبری به جای مجلس، قانون تصویب کند؟ به جای دولت، کار قوه مجریه نماید؟ به جای دستگاه‌های اطلاعاتی، تحقیق کند؟ به جای قوه قضاییه و دستگاه دادگستری، خودش متهمین را دستگیر و مجازات نماید؟ به جای رییس صدا و سیما، کارگردان و هنرپیشه بیاورد و فیلم و سریال بسازد؟ به جای مدیریت نظام بانکی وارد عملیات اقتصادی و جلوگیری از وام‌های کلان یا جابجایی دلارها بشود؟ به جای شهرداری‌ها وارد صحنه شود و مشکلات شهری را بررسی کند؟ به جای دستگاه‌های اقتصادی و بازرگانی و گمرکات، واردات و صادرات را کنترل کند؟ و ده ها مورد دیگر ... 🔸آیا این کارها ممکن است؟؟ 🔹آیا نخواهند گفت که پس قانون اساسی، تعریف جایگاه‌ها و شرح وظایف و تشکیلات حکومتی یعنی چه؟! پس کی در این مملکت چه کاره است؟! آیا شالوده نظام از هم نمی‌پاشد؟ آیا رهبری می‌تواند از آسمان یک تعداد نیروی صالح، متقی، متخصص و کارآمد بیاورد؟! آیا می‌تواند (یا عاقلانه است که) به جای مردم، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را -که بازوهای مردمی رهبری هستند- انتخاب کند؟ بعد از کجا انتخاب کند، از فرشتگان عرش، یا از همین مردم؟! 🔸پس؛ «رهبری» رئیس جمهور، مجلس، دادگستری، بانک مرکزی، وزیر اطلاعات، شهرداری و... نیست، بلکه ایشان رهبریِ نظام را بر عهده دارد، با تعاریف مشخصی که در قانون اساسی و بدیهیات عقلی روشن است. نیاز کشور و نظام را می‌بیند و به همراه تبیین و تشریح به مسئولین و مردم منتقل می‌کند. رهبری در جامعه ، گرا میدهد همانند دیده بانی که در جنگ با دشمن، گرا میدهد تا نیروها اقدام کنند ودرست عمل کنند، حال اگر گرا درست باشد اما نیروها درست عمل نکنند تقصیر کیست؟ 🔺به مردم می‌گویند: در انتخاب رئیس جمهور که دولت را تعیین خواهد کرد، بصیر باشند، به کسی رأی دهند که دارای چنین امتیازاتی باشد، همین طور در انتخاب نمایندگان، حالا اگر مردم به هر دلیلی آن طور که باید رعایت نکردند، "رهبری باید بیاید و عواقب انتخاب غلط یا دست کم غیر اصلح مردم را به دوش کشیده و جبران کند؟!" 🔺رهبری، به مجلس و به دولت خط مشیّ می‌دهد خطوط کلی سیاست داخلی و خارجی نظام را با توجه به اهداف و نیز شرایط حاکم بر کشور، منطقه و جهان را ابلاغ می‌کند. ‼️مردم الان خیلی انتظارات بیجا از ولایت فقیه دارند، راحت انتظار دارند ولی فقیه جای اندیشه مردم بیاید خرابی ها را اصلاح کند، این کار را حضرت علی هم نکرد، پیغمبر هم نکرد. ❓چرا مردم از ولی فقیه انتظار دیکتاتوری دارند؟؟! 2. درجواب سوال دوم باید گفت که: قدرت و نفوذ رهبری و امام در جامعه به اندازه ی آگاهی، و بینش مردم است نه بیشتر. 🔹اگر مردم بصیرت و آگاهی کافی را نداشته باشند رهبر حتی اگر امیرالمومنین(ع) باشند قدرتی ندارند. همانند جنگ صفین، وقتی سپاهیانِ خود امام بصیرت کافی نداشتند، مالک اشتر را از یک قدمی خیمه ی کفر برمیگردانند و امام دیگر قدرتشان نافذ نیست و تسلیم بی بصیرتی مردم میشوند. 🔸وقتی در جنگ احد، غالب نیروها تدبیر و استراتژی پیامبر(ص) را از جان و دل درک نمیکنند و نادیده میگیرند، جنگ برده را میبازند...! 🔹وقتی مردم به دلیل عدم آگاهی ، مغلوب دسیسه های معاویه ها میشوند، رهبری همانند امام حسن (ع) مجبور به مصالحه با معاویه میشود. 🔸وقتی هنوز مردم آمادگی کافی در خود را ایجاد نکرده اند، هیچ امامی بعد از امیرالمومنین (ع) نمیتواند حکومت اسلامی تشکیل دهد و تا این آمادگی در مردم ایجاد نشود امام زمان هم برای تشکیل حکومت عدل نخواهد آمد و علت غیبت هزار و اندی سالشان بدلیل عدم آمادگی آحاد ملتهاست... 💢پس؛ قدرت رهبری در جامعه و حاکمیت به اندازه بصیرت مردم است نه بیشتر...