یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ
یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ
حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ
بنام خدای بهار آفرین
بهار آفرین را هزار آفرین
به جمشید و آیین پاکش درود
که نوروز از او مانده در یاد بود
نوروزتان مبارک 😚🌱
بعد یک سال بهار آمده، می بینی که؟
باز تکرار به بار آمده، می بینی که؟
سبزی سجده ی ما را به لبی سرخ فروخت
عقل با عشق کنار آمده، می بینی که؟
آن که عمری به کمین بود، به دام افتاده
چشم آهو به شکار آمده، می بینی که؟
حمد هم از لب سرخ تو شنیدن دارد
گل سرخی به مزار آمده، می بینی که
غنچه ای مژده ی پژمردن خود را آورد
بعد یک سال بهار آمده، می بینی که؟
[#فاضل_نظری]
هدایت شده از توییت فارسی 🇮🇷
ایران مثل اون دانش آموزی ساکت و خجالتی کلاس میمونه که سرش تو کار خودشه تا وقتیکه یکی بهش زور بگه. اونوقت قاطی میکنه و بعدش همه متوجه میشن که کمربند سیاه کاراته داشته
@farsitweets
2.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روز بهارست خیز تا به تماشا رویم
تکیه بر ایام نیست تا دگر آید بهار
[#سعدی]
دنگ...، دنگ...
لحظهها میگذرد.
آنچه بگذشت، نمیآید باز.
قصهای هست که دیگر هرگز
نتواند شد آغاز.
مثل این است که یک پرسش بیپاسخ
بر لب سرد زمان ماسیده است.
تند برمیخیزم
تا به دیوار همین لحظه که در آن همهچیز
رنگ لذت دارد، آویزم.
[#سهراب_سپهری]
هدایت شده از سدخارجی
46.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سال ۱۴۰۴ در ۴۰۴ ثانیه! 🇮🇷❤️🩹
مشاهده نسخه باکیفیت در آپارات
@SedKhareji ✔️
به وقت ِ۱۷☫
سال ۱۴۰۴ در ۴۰۴ ثانیه! 🇮🇷❤️🩹 مشاهده نسخه باکیفیت در آپارات @SedKhareji ✔️
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم
«یهود» و نصاری هیچ وقت از تو راضی نمیشوند؛ مگر اینکه دنبالهروِ دینشان شوی!
بقره/۱۲۰