eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
774 دنبال‌کننده
398 عکس
166 ویدیو
417 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
[@Nooremojarrad_com]14441218-04-96kbps.mp3
36.16M
🎙سخنرانی استاد حاج شیخ محمدحسن وکیلی 🔖 روز عید سعید غدیر؛ سال ۱۴۴۴ ه.ق ▫️حقیقت نعمتهای الهی چیست؟ همه نعمتهای دنیا در واقع نقمت و اسباب آزمایش هستند ▫️غیر از توحید و ولایت نعمت حقیقی وجود ندارد ▫️غدیر، روز اتمام نعمت های الهی است چون انسان به وسیله امروز می‌تواند به سمت خدا پرواز کند ▫️چگونگی مراتب تمسک به ولایت امیرالمؤمنین در عوالم مختلف ▫️سرمنزل مقصود انسان، وارد شدن در ولایت امیرالمؤمنین و حصن خداوند است ▫️چگونه در حریم ولایت امیرالمؤمنین وارد شویم ▫️معنای ولایت عظمای امیرالمؤمنین، عالم قیامت، ظهور ولایت و توحید است ▫️معنای کلام شریف: وِلايَةُ عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ حِصني ، فَمَن دَخَلَ حِصني أمِنَ مِن عَذابي ▫️مراتب رها شدن از زندانهای عوالم مختلف با ذکر یونسیه ┄┅══✾☘️🌷☘️✾══┅┄ 🆔 @mhva_ir 🌐 www.mhva.ir
همانهایی که تا دیروز میگفتند چرا اسلام تمام ظهور و بروزش عزاداری و غم و گریه است، حالا میگویند چرا به اسم ‎ مناسک سازی میکنید و جشن و شادی راه می اندارید؟ همین تناقض نشان میدهد شما شیادها غم و شادی جامعه دغدغه تان نیست. همه نگرانی تان از ظهور و بروز دین در هر شکل و شمایلی است. 📝امیر حسین ثابتی @vajeazeh
Golshani Elm & din 1402.mp3
50.6M
💥نشست علمی "علم و دین؛ معنویت و سلامت" 🎤پرفسور مهدی 📆6 تیر 1402 🏢دانشگاه علوم پزشکی ایران 💥بسیار مفید و جالب💥 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
بر سر گور کشیشی در کلیسای وست مینستر نوشته شده است: کودک كه بودم می خواستم دنیا را تغییر دهم. بزرگتر كه شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید انگلستان را تغییر دهم. بعدها انگلستان را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهرم را تغییر دهم. در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده ام را متحول كنم. اینک كه در آستانه مرگ هستم می فهمم كه  اگر روز اول خودم را تغییر داده بودم، شاید می توانستم دنیا را هم تغییر دهم! @vajeazeh
1402.04.07 صوت جلسه پنجم.mp3
38.97M
سلسه نشست های نسبت علم با الهیات و فلسفه جلسه پنجم: فاعلیت خاص خداوند و طبیعت @vajeazeh
🐦 با الهام از مقاله معروف تامس نیگل ("حس و حال خفاش بودن، چگونه است") می‌توان گفت فرض کنید یک خفاش و یک قرقی وارد جنگلی یکسان می‌شوند و از لابلای درختان انبوه آن عبور می‌کنند. رفتار و مواجهه هر دو پرنده با موانع جنگل، به شیوه‌ای تقریبا مشابه اتفاق می‌افتد؛ آن‌ها سعی می‌کنند بدون برخورد به درختان، عرض جنگل را از نزدیکترین مسیر طی کنند و از آن خارج شوند. در این مثال، کارکرد هر دو سیستم جانوری در محیط واحد، تقریباً یکسان است. 🐦 ولی با توجه به یافته‌های تجربی می‌دانیم که حس درونی و خفاش باید علی‌القاعده با حس و تجربه قرقی، تفاوت اساسی داشته باشد؛ چرا که قرقی – مثل عمده جانداران – از طریق ، محیط پیرامون را می‌بیند و بر این اساس، رفتارهای خود را تنظیم می‌کند. اما خفاش فاقد بینایی است و محیط اطرافش را از طریق ارسال پالس و دریافت تکانه‌های صوتی و ارزیابی شدت و کیفیت این اصوات، درک می‌کند. 🐦 قرقی دارد درختان و سایر موانع پیرامونش را می‌بیند و تصاویر آن‌ها را دریافت می‌کند، اما خفاش سایز و شکل این موانع را از طریق ادراک شنوایی، تشخیص می‌دهد. طبیعتاً حس درونی و منظر سابجکتیو در ادراک بصری، تفاوت قابل توجهی نسبت به ادراک شنوایی دارد. 🐦 بر مبنای دیدگاه ، آن‌چه در () خفاش و قرقی می‌بینیم، تفاوت چندانی با هم ندارند و کارکردها تقریباً یکسانند. اما و تجربه درونی آن‌ها قاعدتاً تفاوتی اساسی با هم دارند. 🐦 امروزه ما در و ، جنبه‌های مختلفی از سیستم ادراک حسی خفاش را می‌شناسیم و جزئیات فرکانس‌های صوتی و سیستم ارسال و دریافت پالس‌ها و نواحی فعال مغز او در این مواقع را می‌توانیم تشریح کنیم. ولی تمام این یافته‌ها – هرچقدر هم که پیشرفت کنند – همچنان از دستیابی به منظر اول‌شخص و حس درونی خفاش در هنگام ادراک محیط، ناتوان است؛ بلکه آن تجربه پدیداری، ورای دسترسی مفهومی و کارکردهای شناختی است. 🐦 مدل‌های محاسباتی در تولید و ساخت نیز با همین رویکرد کاردکردگرایانه، حداکثر تا تمایزگذاری‌ها و شبیه‌سازی‌های رفتاری پیش می‌روند و از ادراک و بازسازی آگاهی پدیداری باز می‌مانند. @PhilMind
سلسله نشست های تجربیات پژوهشی 🔷 نشست چهارم با حضور استاد حجة الاسلام والمسلمین عبدالحمید 🔸 عضو هیات علمی پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📅 پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ ⏰ ساعت ۸ تا ۹:۳۰ 🏢 مدرسه علمیه سلیمانیه، نمازخانه طبقه همکف 👈 پژوهش مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد 📌آدرس پخش زنده: @FiqhMESResearch ┄┅══✾☘️🌷☘️✾══┅┄ 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
روان یا نفس از نگاه فلسفه و روانشناسی.mp3
16.24M
👥 | روان یا نفس از نگاه فلسفه و روانشناسی آیا در کنار جوهر مادی و مغز، جوهر دیگری هم وجود دارد؟ چه رابطه‌ی آزمایشگاهی بین این دو وجود دارد؟ رابطه نفس و بدن باید در چه علمی تبیین شود؟ درمان بدن و روان چگونه باید شکل گیرد؟ مفهوم «خود» در روانشناسی به چه معنا است؟ 👤 استاد 👤 استاد 📚 | 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
سهم مدارس و دهک‌های مختلف از رتبه‌‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور: 🔹دهک اول، دوم و سوم (کم‌برخوردار): ۲ درصد 🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین): ۸۰ درصد 🔹دهک اول (ضعیف‌ترین): ۲ دهم درصد 🔹دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد 🔹مدارس دولتی: ۲.۳ درصد 🔹مدارس غیردولتی: ۸۰ درصد در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی: 🔹دهک اول: ۱.۳ درصد 🔹دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد در برق شریف: 🔹دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد 🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد 🔹دهک دهم: ۶۰ درصد پ.ن : فاتحه عدالت آموزشی در کشور در حال خوانده شدن است... با این اوضاع و احوال ، فرزندان کم برخوردار، همیشه در رتبه های پایین اجتماعی خواهند ماند و این پولدارها هستند که تعیین ، تکلیف کننده خواهند بود ، مناصب مهم اجتماعی در دستان این گروه خواهد بود و خواهد چرخید انقلابی که پابرهنگان برپا کردند و پای کار آن بوده اند تا به امروز ، برای فتنه هایش م جوان دادند ، عجمیان ها دادند ، حرص و جوش ها برای زخمهایش خوردند ، در سالهای کرونا ، غوغا کردند ، در روستاهای کشور، خانه ها ساختند،اکنون با سیستمی پیشرفته مانع از دستیابی آنها به مناصب مهم اجتماعی شده اند ، مرفهینی که شاید چندان هم دل در گرو انقلاب نداشته باشند ، حالا فرزندانشان برای فرزندان عجمیان ها تعیین تکلیف خواهند کرد ، پدرانشان میتوانند برایشان کنکور را بخرند به استعمار نوین سلام کنید، استعماری که اگر به این ترکیب موجود اعتراضی کنی ، برایت از نبود آزادی در کشور خواهند گفت @vajeazeh
Samak Ayyar 1.pdf
9.79M
📕سمک عیار 📝 فرامرز بن خداداد بن عبدالله الکاتب الارجانی ترجمه پرویز ناتل خانلری جلد اول @vajeazeh
Samak Ayyar 2.pdf
8.73M
📕سمک عیار 📝 فرامرز بن خداداد بن عبدالله الکاتب الارجانی ترجمه پرویز ناتل خانلری جلد دوم @vajeazeh
13891223_تامین رزق و تدبیر معیشت.docx
173.4K
📑 ❇️ تأمین رزق و تدبیر معیشت در پرتوی آموزه‌های دینی 🔹قواعد رزق و روزی در زندگی طلبه 🔰 استاد محمد عالم‌زاده نوری ⌛️ ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ 🔵سخنرانی در هیئت خانه طلاب 📚📝📚 📚 📕 مقدمات اجتهاد 🖌📝 📱https://eitaa.com/Moghaddemat