فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انگیزشی
#مهلت_عمر
#تلاش
#تحقیق
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
#محتوای_پژوهشی
#تفسیر_پژوهی
#سوره_حمد
#بخش_یازدهم
🔴سوره مبارکهء فاتحه؛ آیه ۳
(الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ )
🔶️ (خداوندی که) بخشنده و بخشایشگر است (و رحمت عامّ و خاصّش همگان را فرا گرفته).
🔴(آيه ٣) - «خداوندى كه بخشنده و بخشايشگر است» و رحمت عامّ و خاصّش همه را رسيده. (الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ) .
🔶️ معنى «رحمن» و «رحيم» و همچنين تفاوت ميان اين دو كلمه را در تفسير «بسم اللّه» خوانديم. نكتهاى كه بايد اضافه كنيم اين است كه اين دو صفت در نمازهاى روزانۀ ما حدّاقل ٣٠ بار تكرار مىشوند (در هر يك از دو ركعت اول نماز دوازده بار) و به اين ترتيب ٦٠ مرتبه خدا را به صفت رحمتش مىستائيم. و اين درسى است براى همه انسانها كه خود را در زندگى بيش از هر چيز به اين اخلاق الهى متخلّق كنند. به علاوه اشارهاى است به اين واقعيّت كه اگر ما خود را عبد و بندۀ خدا مىدانيم مبادا رفتار مالكان بىرحم نسبت به بردگانشان در نظرها تداعى شود. نكتۀ ديگر اينكه «رحمان و رحيم» بعد از «رَبِّ الْعالَمِينَ» اشاره به اين است كه ما« خداوند»در عين قدرت نسبت به بندگان خويش، با مهربانى و لطف رفتار مىكنيم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
#محتوای_پژوهشی
#تفسیر_پژوهی
#سوره_حمد
#بخش_دوازدهم
🔴سوره مبارکه: فاتحه آیه شماره: ۴
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
(خداوندی که) مالک روز جزاست.
🔴 آيه ٤) -دوّمين اصل مهمّ اسلام يعنى قيامت و رستاخيز:
🔶️«خداوندى كه مالك روز جزاست» (مالِكِ يَوْمِ الدِّينِ) . در اينجا تعبير به «مالكيّت خداوند» شده است، كه نهايت سِيطَره و نفوذ او را بر همه چيز و همه كس در آن روز مشخص مىكند، روزى كه همۀ انسانها در آن دادگاه بزرگ براى حساب حاضر مىشوند و در برابر مالك حقيقى خود قرار مىگيرند، تمام گفتهها و كارها و حتى انديشههاى خود را حاضر مىبينند، هيچ چيز حتّى به اندازۀ سر سوزنى نابود نشده و به دست فراموشى نيفتاده است، و اكنون اين انسان است كه بايد بار همۀ مسئوليّتهاى اعمال خود را بردوش كشد! حتّى در آنجا كه بنيانگزار سنّت و برنامهاى است، باز بايد سهم خويش را از مسئوليّت بپذيرد!
🔶️ بدون شكّ مالكيّت خداوند نسبت به جهان هستى مالكيّت حقيقى است نه مالكيّت اعتبارى. نظير مالكيّت ما نسبت به آنچه در اين جهان ملك ما است. و به تعبير ديگر اين مالكيّت نتيجۀ خالقيّت و ربوبيّت است، آنكس كه موجودات را آفريده و لحظه به لحظه فيض وجود هستى به آنها مىبخشد، مالك حقيقى موجودات است. و در پاسخ اين سؤال كه مگر خداوند مالك تمام اين جهان نيست كه ما از او تعبير به «مالك روز جزاء» مىكنيم؟ بايد بگوئيم: مالكيّت خداوند گر چه شامل «هر دو جهان» مىباشد، اما بروز و ظهور اين مالكيّت در قيامت بيشتر است، چرا كه در آن روز همۀ پيوندهاى مادّى و مالكيّتهاى اعتبارى بريده مىشود، و هيچ كس در آنجا چيزى از خود ندارد، حتّى اگر شفاعتى صورت گيرد باز به فرمان خداست.
🔶️ اعتقاد به روز رستاخيز، اثر فوق العاده نيرومندى در كنترل انسان در برابر اعمال نادرست و ناشايست دارد و يكى از علل جلوگيرى كردن نماز از فحشاء و منكرات همين است كه نماز انسان را هم به ياد مبدئى مىاندازد كه از همه كار او با خبر است و هم به ياد دادگاه بزرگ عدل خدا.
🔶️ در حديثى از امام سجّاد عليه السّلام مىخوانيم: هنگامى كه به آيۀ «مالِكِ يَوْمِ الدِّينِ» مىرسيد، آنقدر آن را تكرار مىكرد كه نزديك بود روح از بدنش پرواز كند. امّا كلمۀ «يَوْمِ الدِّينِ» :
🔶️در قرآن در تمام موارد به معنى قيامت آمده است، و اينكه چرا آن روز، روز دين معرفى شده؟ به خاطر اين است كه آن روز روز جزا است و «دين» در لغت به معنى «جزا» مىباشد، و روشنترين برنامهاى كه در قيامت اجرا مىشود همين برنامۀ جزا و كيفر و پاداش است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
#محتوای_پژوهشی
#تفسیر_پژوهی
#سوره_حمد
#بخش_سیزدهم
🔴سوره مبارکه: فاتحه آیه شماره: ۵
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
(پروردگارا!) تنها تو را میپرستیم؛ و تنها از تو یاری میجوییم.
🔴(آيه ٥) -انسان در پيشگاه خدا:
از اينجا گوئى «بنده» پروردگار خود را مخاطب ساخته نخست از عبوديّت خويش در برابر او، و سپس از امدادها و كمكهاى او سخن مىگويد: «تنها تو را مىپرستم و تنها از تو يارى مىجويم» (إِيّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيّاكَ نَسْتَعِينُ) . 🔶️در واقع آيات گذشته سخن از توحيد ذات و صفات مىگفت و در اينجا سخن از توحيد عبادت، و توحيد افعال است. توحيد عبادت آن است كه هيچ كس و هيچ چيز را شايستۀ پرستش جز ذات خدا ندانيم تنها به فرمان او گردن نهيم، و از بندگى و تسليم در برابر غير ذات او بپرهيزيم، توحيد افعال آن است كه تنها مؤثّر حقيقى را در عالم او بدانيم، نه اينكه دنبال سبب نرويم بلكه معتقد باشيم هر سببى هر تأثيرى دارد به فرمان خداست. اين تفكّر و اعتقاد انسان را از همه كس و همۀ موجودات بريده و تنها به خدا پيوند مىدهد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
#محتوای_پژوهشی
#تفسیر_پژوهی
#سوره_حمد
#بخش_چهاردهم
🔴سوره مبارکه: فاتحه آیه شماره: ۶
اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ
ما را به راه راست هدایت کن...
🌟(آيه ٦) - «ما را به راه راست هدايت فرما» (اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ) . پس از اظهار تسليم در برابر پروردگار و وصول بر مرحلۀ عبوديّت و استمداد از ذات پاك او نخستين تقاضاى بنده اين است كه او را به راه راست، راه پاكى و نيكى، راه عدل و داد، و راه ايمان و عمل صالح هدايت فرمايد.
🌟در اينجا اين سؤال كه چرا ما همواره درخواست هدايت به صراط مستقيم از خدا مىكنيم مگر ما گمراهيم! مطرح مىشود. وانگهى اين سخن از پيامبر و امامان كه نمونۀ انسان كامل بودند چه معنى دارد؟ ! در پاسخ مىگوئيم:
🌟 انسان در مسير هدايت هر لحظه بيم لغزش و انحراف در بارۀ او مىرود، به همين دليل بايد خود را در اختيار پروردگار بگذارد و تقاضا كند كه او را بر راه راست ثابت نگهدارد.
🌟دوّم اينكه، هدايت همان پيمودن طريق تكامل است كه انسان تدريجاً مراحل نقصان را پشت سر بگذارد و به مراحل بالاتر برسد. بنابراين جاى تعجّب نيست كه حتّى پيامبران و امامان از خدا تقاضاى هدايت «صراط مستقيم» كنند، چه اينكه كمال مطلق تنها خدا است، و همه بدون استثناء در مسير تكاملند، چه مانعى دارد كه آنها نيز تقاضاى درجات بالاترى را از خدا بنمايند.
🌟 امام صادق عليه السّلام در تفسير اين آيه مىفرمايد: «خداوندا! ما را بر راهى كه به محبّت تو مىرسد و به بهشت واصل مىگردد، و مانع از پيروى هوسهاى كشنده و آراء انحرافى و هلاك كننده است ثابت بدار».
🌟 صراط مستقيم چيست؟ «صراط مستقيم» همان آئين خدا پرستى و دين حقّ و پايبند بودن به دستورات خداست، چنانكه در سورۀ انعام آيۀ ١٦١ مىخوانيم: «بگو: خداوند مرا به صراط مستقيم هدايت كرده، به دين استوار آئين ابراهيم كه هرگز به خدا شرك نورزيد.»
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
#محتوای_پژوهشی
#تفسیر_پژوهی
#سوره_حمد
#بخش_پانزدهم
🔴سوره مبارکه: فاتحه آیه شماره: ۷
« صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ»
🔶️ راه کسانی که آنان را مشمول نعمت خود ساختی؛ نه کسانی که بر آنان غضب کردهای؛ و نه گمراهان.
🔴دو خط انحرافى! «مرا به راه كسانى هدايت فرما كه آنان را مشمول انواع نعمتهاى خود قرار دادى (نعمت هدايت، نعمت توفيق، نعمت رهبرى مردان حقّ و نعمت علم و عمل و جهاد و شهادت) نه آنها كه بر اثر اعمال زشت و انحراف عقيده، غضب تو دامنگيرشان شد و نه آنها كه جادّۀ حقّ را رها كرده و در بيراههها گمراه و سرگردان شده» (صِراطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لاَ الضّالِّينَ) .
🔶️ در حقيقت خدا به ما دستور مىدهد طريق و خط پيامبران و نيكوكاران و آنها كه مشمول نعمت و الطاف او شدهاند را بخواهيم و به ما هشدار مىدهد كه در برابر شما هميشه دو خط انحرافى قرار دارد، خطّ «الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ» و خطّ «الضّالِّينَ».
🔴۱ ــ «الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ» كيانند؟
🔶️سورۀ نساء آيۀ ٦٩ اين گروه را تفسير كرده است: «كسانى كه دستورات خدا و پيامبر را اطاعت كنند، خدا آنها را با كسانى قرار مىدهد كه مشمول نعمت خود ساخته، از پيامبران و رهبران صادق و راستين و جانبازان و شهيدان راه خدا و افراد صالح، و اينان رفيقان خوبى هستند».
🔶️ بنابراين ما در سورۀ حمد از خدا مىخواهيم كه در خطّ اين چهار گروه قرار گيريم كه در هر مقطع زمانى بايد در يكى از اين خطوط، انجام وظيفه كنيم و رسالت خويش را ادا نمائيم.
🔴۲ ــ «الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ» و «الضّالِّينَ» كيانند؟
🔶️از موارد استعمال اين دو كلمه در قرآن مجيد چنين استفاده مىشود كه «الضّالِّينَ» گمراهان عادّى هستند، و «الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ» گمراهان لجوج و منافق، به همين دليل در بسيارى از موارد، غضب و لعن خداوند در مورد آنها ذكر شده.
🔶️ در آيۀ ٦ سورۀ فتح آمده است: «خداوند مردان و زنان منافق و مردان و زنان مشرك و آنها را كه در بارۀ خدا گمان بد مىبرند مورد غضب خويش قرار مىدهد، و آنها را لعن مىكند، و از رحمت خويش دور مىسازد، و جهنّم را براى آنان آماده ساخته است» . به هر حال «الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ» آنها هستند كه علاوه بر كفر، راه لجاجت و عناد و دشمنى با حقّ را مىپيمايند و حتّى از اذيّت و آزار رهبران الهى و پيامبران در صورت امكان فرو گذار نمىكنند.
🌟 پايان سورۀ حمد🌟
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
به لطف خدا و با عنایت ائمه سلام الله علیه تفسیر سوره حمد به پایان رسید.
ثواب آن تقدیم به پیشگاه جمیع علماء ، صلحاء و شهدای مدافع حریم ولایت به ویژه بی بی دو عالم فاطمه زهرا سلام الله علیها
# سلسله -کارگاه های_علمی
🔰معاونت پژوهش مدرسه جعفریه قدیمه قاین برگزار می کند
📚 روش مقاله نویسی وآشنایی با شیوه های ارسال مقاله(ویژه شانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان)
👤استاد مدعو: حجت الاسلام دکتر جواد معین(زیدعزه)
«استاد حوزه ودانشگاه ومسئول دبیرخانه آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان»
✅ جلسه اول
📅 دوشنبه ٢٩ دیماه
⏰ساعت ۱۶
💻 نشانی لینک ورود به جلسه👇👇
https://jq.lms2.hozehkh.com/course/13879
✅مشاهده دوره ها"سلسله کارگاه های علمی سطح ۲-۳ وتخصصی تبلیغ مدرسه علمیه جعفریه قاین"
♈️ طبق تقویم پژوش مدرسه حضور دوستان الزامی است و در نمره تحقیق تاثیر خواهد داشت.
#واحدپژوهش مدرسه جعفریه قدیمه قاین
#واحدپژوهش مدرسه امام رضا علیه السلام سرخس
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
# سلسله -کارگاه های_علمی 🔰معاونت پژوهش مدرسه جعفریه قدیمه قاین برگزار می کند 📚 روش مقاله نویسی وآ
دوستان آقای معین دبیر شانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی هستند
پیشنهاد بنده اینکه حتما توی این کارگاه شرکت کنید و نکاتی که برای شرکت در فراخوان گفته میشه رو مد نظر داشته باشید و بعد مقالتون رو برای فراخوان ارسال کنید اینطوری شانس بیشتری برای موفقیت در فراخوان خواهید داشت
#خبر_پژوهشی
🌼نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اول تا ششم بهمن ماه ۱۳۹۹ برگزار می شود.
🌼بازدید و خرید کتاب در
www.tehranbookfair.ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
#پرسش_پژوهشی
#علم_سنجی
💠علم سنجی چیست؟
🔶️علمسنجی (Scientometrics)، علمِ سنجش و تحلیل علم است.
🔻علمسنجی در عمل، بیشتر با استفاده از روشهای کتاب سنجی انجام میشود و مبتنی بر تحلیل استنادی است.
🔻علم سنجی یكی از متداول ترین روش های ارزیابی فعالیت های علمی و مدیریت پژوهش است.
🔻 بررسی كمّی تولیدات علمی، سیاستگزاری علمی،ارتباطات علمی دانش پژوهان و ترسیم نقشه علم، برخی از موضوعات این حوزه اند.
🔻 در علم سنجی، ارتباطات علمی و شیوه های تولید، اشاعه و بهره گیری از اطلاعات علمی به روش غیر مستقیم و با بررسی منابع و مآخذ آنها ارزیابی می شود.
🔻نمایه های استنادی معتبر بین المللی همچون ISI، Scopus، Google Scholarاز ابزارهای علم سنجی محسوب می شوند.
❇واحد پژوهش حوزه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
جلسه5 روش اجتهادی شیخ انجبار سند.mp3
9.9M
💠#کارگاه
#علم_اصول
#شیخ_انصاری
#جلسه_پنجم
🔴کارگاه پژوهشی با عنوان
✴️سلسله مباحث روش شناسی مکتب فقهی و اصولی شیخ انصاری✴️
🎙با ارائه استاد
✳️حجه الاسلام سید مصطفی حسنی پژوهشگر و استاد حوزه✳️
❇️عنوان جلسه پنجم _نوع مواجه شیخ انصاری ره با روایات
✨اهم مطالب ارائه شده در این جلسه
✅بیان روش شیخ در برابر مواجه با روایات ضعیف السند و انجبار آن با تکیه به شهرت.
✅بیان انواع تقسیم بندی روایات از دید قدما و متاخرین شیخ انصاری.
✅بیان تفاوت وثوق خبری و وثوق مخبری نسبت به روایات و بیان مبانی عالمان در مواجه با روایات.
✅تاثیرات ظهور اخباری گری به سبب افراط و تفریط ها در مواجهه با روایات.
✅بیان نقش علامه بهبهانی در طرد مکتب اخباری گری در حوزه های علمیه.
✅ادامه مسیر استاد از سوی شیخ انصاری در مواجهه با روایات ضعیف و سایر روایات.
✅قابل اعتماد بودن فضای روایات شیعه در نظر شیخ انصاری ره.
✅بیان راههای انجبار روایات ضعیف از سوی شیخ انصاری ره.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
💠#کارگاه #علم_اصول #شیخ_انصاری #جلسه_پنجم 🔴کارگاه پژوهشی با عنوان ✴️سلسله مباحث روش شناسی مکتب فقهی
بیان تفاوت وثوق خبری و وثوق مخبری بسیار حائز اهمیت است برای اطلاع از این وجه تفاوت حتما این فایل صوتی را استماع بفرمایید
#پرسش_پژوهشی
#اطلاع_سنجی
💠اطلاع سنجی چیست؟
🔶️ اطلاع سنجی (Informetrics) در اصطلاحی است برای اندازه گیری و سنجش اطلاعات در تمامی اشکال چاپی و الکترونیکی و به طور کلی دانش مدون.
🔻همه مطالعات سنجشی علم اطلاعات ( کتاب سنجی، علم سنجی و وب سنجی) زیرمجموعه اطلاع سنجی هستند.
🔻اطلاع سنجی حوزهای است که در آن جریان گردش و رفتار اطلاعات تحلیل و اندازهگیری شده و روابط کمّی آنها معیّن میگردد.
🔻 به عبارت دیگر فراهم آوردن دادههای مطمئن برای تحقیق و توسعه و سنجش عملیات سازمانها، طرحها، برنامهها، و فعالیتها بوسیله اطلاع سنجی حاصل می شود.
❇ واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
#پرسش_پژوهشی
#وب_سنجی
💠 وب سنجی چیست؟
🔶️علمِ مطالعه کمّی شبکه جهانی وب است. از اواسط دهه ۱۹۹۰ حوزه پژوهشی جدیدی به نام «وبسنجی» بر پایه روشهای اطلاعسنجی و
کتابسنجی در حوزه علوم کتابداری و اطلاعرسانی به وجود آمد که به پژوهش دربارهٔ ماهیتوخصوصیات وب میپردازد
🔶️ وب سنجی (Webometrics) مطالعه جنبه های کمی وب و وب سایت ها و استفاده از منابع اطلاعاتی در محیط وب است.
🔻مطالعه جنبه های کمی کل اینترنت را مجازسنجی (Cybermetrics )
می گویند.
🔻مفهوم مجاز سنجی کلی تر از وب سنجی و جزئی از اطلاع سنجی است.
🔻وب سنجی به چند دلیل برای یک پژوهشگر مبتدی جذاب است:
🔸️اولاً دادهها و ابزارهای آن رایگان هستند؛
🔸️ دوم انکه حوزه تقریباً جدیدیست، از این رو یافتن پرسشهای پژوهش در آن آسان است؛
🔸️سوم، از آنجا که وب متغیر است یافتن سوالات پژوهشی جدید و جذاب، ساده است .
🔻پس میتوان گفت در واقع، وبسنجی علمی است که به بررسی جنبههای کمی منابع وب و تحلیل پیوندها با استفاده از قوانین کتابسنجی و اطلاعسنجی میپردازد.
❇ واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
⚫️اگر نمی دانید جاهلیت مدرن به چه معناست کافیت به این خبر توجه کنید👇🏼👇🏼👇🏼
این عکس طراحی کاهگل روی بوم که میبینید رو در حراجیتهران ۷۰۰ میلیون تومان فروختند!/فارس پلاس
@AkhbareFori
#فراخوان_مقاله
📜فراخوان مقالات دو فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات اعتبارسنجی حدیث
#گروه_پژوهشی #رجال_پژوهی
🎤حجتالاسلام سید محمد جواد سید شبیری، سردبیر دو فصلنامه تخصصی مطالعات اعتبار سنجی حدیث گفت:
#دو_فصلنامه_علمی_مطالعات_اعتبارسنجی_حدیث با رویکرد علمی پژوهشی،آماده دریافت مقالات اساتید و پژوهشگران محترم در محورهای ذیل می باشد:
«دانش رجال و اعتبارسنجی حدیث»،
«روششناسی پژوهشهای رجالی»
«جریانهای کهن و نوپدید اعتبارسنجی حدیث»
همچنین ریز موضوعات گسترده مرتبط با هر یک از محور های کلی که توسط کمیته علمی فراخوان تنظیم شده است.
⏳مهلت ارسال مقالات تا تاریخ یکم شهریور 99 می باشد
🌐علاقمندان می توانند مقالات خود را به نشانی دو فصلنامه به آدرس زیر ارسال نمایند:
http://rejalkh.ir/vsh.journals.hozehkh.com
🌐متن کامل خبر
http://hozehkh.com/OneEntry?entryID=35898
http://hozehkh.com/OneEntry?entryID=38098
📚گروه رجال و حدیث معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان،
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❣️دوستانتان را دعوت کنید؛💐
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🆔 @howzehpajohesh
final_sample.pdf
12.8M
نسخهی پیدیاف سه کتاب کاربردی؛
▫️ترگل (دلایل عقلی حجاب)
▫️شاخه نبات (کنترل شهوت و نگاه)
▫️اینترنت پاک
(سالمسازی اینترنت برای کودکان)
🔺با ارسال این فایل برای دیگران، در ثواب نشر آن شریک باشید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
پاورپوینت آشنایی با کتاب سنجی و علم سنجی.pptx
825.7K
💻#ارائه_پاورپوینت
🔴پاورپوینت آشنایی با کتاب سنجی و علم سنجی
آشنایی با این دو علم از آن جهت ضروری است که دو عرصه نسبتا جدید برای تحقیق و پژوهش به ویژه در علوم انسانی اسلامی به وجود آورده است .
✨قابل استفاده برای اساتید و محققان
❇️واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#پرسش_پژوهشی
#کتاب_سنجی
💠کتاب سنجی چیست؟
🔶کتابسنجی (bibliometrics) نوعی روش پژوهش در علوم کتابداری و اطلاعرسانی است که به مطالعه یا سنجش کمّی متون و اطلاعات میپردازد.
🔻تحلیل استنادی و تحلیل محتوا دو روش رایج در حوزه کتابسنجی هستند.
🔻با این حال تحلیل استنادی تشکیل دهنده هسته اصلی علم کتابسنجی است.
❇️واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
ج6روش شناسی شیخ انصاری نقل اقوال.mp3
15.34M
💠#کارگاه
#علم_اصول
#شیخ_انصاری
#جلسه_ششم
🔴کارگاه پژوهشی با عنوان
✴️سلسله مباحث روش شناسی مکتب فقهی و اصولی شیخ انصاری✴️
🎙با ارائه استاد
✳️حجه الاسلام سید مصطفی حسنی پژوهشگر و استاد حوزه✳️
❇️عنوان جلسه ششم
توجه به اقوال علما و تبیین ادله ایشان
✅توجه به بیان اقوال عالمان گذشته در روش اجتهادی
✅تسلط بر مبانی عالمان گذشته
✅بیان اقوال آنها با حفظ امانت و تقویت آنان و دفاع از قول آن عالم
✅بیان نقاط ضعف و ابطال آن قول پیرامون مسائل فقهی و اصولی
✅بیان اهمیت و ثمرات دانستن نظریات سایر عالمان خصوصاً در مواقعی که نظر مجتهد مخالف نظر مشهور است
✅تأثیر مراجعه به اقوال در موضوع شناسی و حکم شناسی در فرآیند اجتهادی
✅ضرورت ضابطهمند کردن مراجعه به اقوال دیگران
✅نقش نرم افزارهای علوم انسانی در بدست آوردن سخنان عالمان گذشته
✅ضرورت ادامه و توسعه روش شیخ در فقه اهل سنت و اصول اهل سنت و کتب حقوقی و سایر رشتههای علوم انسانی و علوم مرتبط با موضوعات و احکام فقهی.
❇️واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
🔷«دوره مجازی دانش افزایی و توانمند سازی استادان ادبیات عربی حوزه علمیه خراسان»
( ویژه آزمون رتبه بندی و ارزشیابی اساتید )
📊معرفی برخی از درس گفتار های بارگذاری شده در کانال «قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان»:
💎تفسیر ادبی قرآن کریم (9 جلسه)(در حال برگزاری ...)
👨🏫استاد مهدی رضایی
https://eitaa.com/arabicliteraturehozehkh/571
💎تفسیر صرفی قرآن کریم (10 جلسه)(در حال برگزاری ...)
👨🏫استاد عباس عبدالله پور
https://eitaa.com/arabicliteraturehozehkh/464
💎نحو مفهومی (3 جلسه)
👨🏫استاد سید حمید جزایری
https://eitaa.com/arabicliteraturehozehkh/26
💎تبیین و تطبیق ساختار و شبکه «نظریه نحو مفهومی» (8 جلسه)
👨🏫استاد سید حمید جزایری
https://eitaa.com/arabicliteraturehozehkh/550
💎مباحثی درباره علم بلاغت (۸ جلسه)
👨🏫استاد محمد عشایری منفرد
https://eitaa.com/arabicliteraturehozehkh/393
🖨نشر تمامی محتوای این کانال، فقط با اشتراک گذاری پیوند آن مجاز است!
🏫«قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان»
🆔 @Arabicliteraturehozehkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلنگر
#دهر
#اجل
فیلم رنگی از زندگی روزمره در استانبول در سال ۱۲۹۹(۱۹۲۰میلادی)
پ.ن
به این تصاویر و افرادی که نمایش داده می شوند نگاه کنید؛
این افراد غالبا و قالبا باید مرده باشند
ولی تصویر آنها همچنان بعد از ۱۰۰ سال وجود دارد.
چقدر غمگین است وجود سایه ای که حاکی از فردی نیست!
خدا کند بتوانیم تا زمانی که در دارفانی هستیم برای دار باقی کاری کنیم و تصویری درخشان از خود برای آیندگان به جای بگذاریم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
جلسه هفتم روش شناسی شیخ انصاری توسعه کمی مسایل اصول.mp3
14.81M
💠#کارگاه
#علم_اصول
#شیخ_انصاری
#جلسه_هفتم
🔴کارگاه پژوهشی با عنوان
✴️سلسله مباحث روش شناسی مکتب فقهی و اصولی شیخ انصاری✴️
🎙با ارائه استاد
✳️حجه الاسلام سید مصطفی حسنی پژوهشگر و استاد حوزه✳️
❇️عنوان جلسه هفتم
✨بسط و گسترش کمی و کیفی علم اصول توسط شیخ انصاری✨
بیان اهم مباجث ارائه شده
✅بیان توسعه در مسائل علم اصول به لحاظ کمی
✅روش تقسیم بندی مباحث
✅توسعه و بسط مسائل موجود گذشتگان
✅ایجاد مسائل جدید
✅نوآوری در حل مسائل
✅تضییق اجماع و رد آن
✅بسط روش شناسایی موضوعات
✅داشتن روش های مختلف در حل مسائل فقهی و اصولی
✅مراجعه دقیق به ادله نقلی و عقلی
✅توجه شیخ انصاری به احتیاط در فرایند اجتهاد
✅توجه به اخلاق در استنباطات و اجتهاد
✅مقایسه ای نحوه ارائه مباحث الفاظ و مباحث عقلی و اصول عملیه توسط شیخ انصاری و مقایسه با عالمان هم عصر ایشان.
❇️واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها (عج)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk