جلسه چهارم بازاریابی شبکه ای.mp3
9.7M
💠#نشست_علمی
🔴با عنوان
✳️بررسی فقهی بازاریابی شبکه ای از منظر اقتصاد خرد و کلان اسلامی و قانون اساسی
با ارائه استاد
✨ حجه الاسلام سید مصطفی حسنی
استاد حوزه علمیه و پژوهشگر علوم اسلامی
❇️اختصاصی کانال وارثین
♦️جلسه چهارم
✳️اهم مطالب ارائه شده
✅بیان برخی از ایرادات فقهی در شروط بازاریابی شبکه ای
✅بیان رابطه قاعده مقدمیت و نفی شرعی بودن بازاریابی شبکه ای
✅ارائه چرایی اتحاد ماهوی بازاریابی شبکه ای با شرکتهای هرمی
✅بیان رابطه قاعده فقهی لاضرر با بازار یابی شبکه ای
✅بیان رابطه قاعده عسر و حرج با بازار یابی شبکه ای
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
#رساله
#پایان_نامه
#نکات_محتوایی
#بایسته_های_نگارشی_پایان_نامه
🔴 بایستههای نگارش پایان نامه سطح سه شامل برخی بایستههای محتوایی است که توجه به آن ضرورت دارد
این نکات به شرح ذیل است
1️⃣ هر پایان نامه و رساله علمي حوزوي بايد در يكي از موضوعات ديني و با محوريّت مسائل ديني و در صدد پاسخ به آن مسئله باشد؛ به عبارت ديگر، رسالة علمي حوزوي بايد به تبيين و تحليل صحيح و مستدل نمودن گزارههاي ديني، دفاع از انديشههاي ديني و ارائه راهكارهاي علمي و عملي در حوزه دين بپردازد.
🔻بنابراين، موضوعاتي كه به مسائل خاص علمي پرداخته و ارتباطي با دين ندارند ـ چه در حوزه علوم انساني و چه در علوم تجربي و رياضي ـ پذيرفته نميشوند.
🔶️از سوي ديگر، موضوع پایان نامه علمي حوزوی، بايد با مباحث، اهداف و رسالتهاي حوزه علميه هماهنگ باشد.
2️⃣عنوان پایان نامه بايد با تخصص نويسنده آن هماهنگ و مطابق باشد. از اينرو، دانش آموختگان مراكز تخصصي، باید مسائل متناسب با رشته تحصيلي خود را پيشنهاد دهند؛ اما طلاب غيررشتههاي تخصصي باید مسائل فقه و اصول يا مسائلی كه سابقه تدوين، مطالعه و تحقيق در آنها را داشتهاند، پيشنهاد کنند.
3️⃣بايد به تفاوت اساسي تأليف كتاب و پایان نامه و رساله علمي توجه كافي داشت؛ زیرا مخاطب اصلي پایان نامه و رساله علمي، محققان و دانشپژوهان و استادان همان رشته هستند؛ نه عموم مردم و حتّي طلاب درس خارج و همطراز با نگارنده رساله. از این رو، رساله علمي بايد از اتقان كامل در تمام زمينهها برخوردار و از هرگونه اشكال و نقد محتوایي و ضعف استدلال مبرّا و جنبه پژوهشی آن پررنگ باشد.
🔻 افزون بر این لازم است از پرداختن به مباحث با رویکرد آموزشی و اطلاع رسانی و موضوع محور پرهیز شود.
4️⃣ عنوان پایان نامه و رساله نبايد خيلي كلّي باشد. بنابراين، عنوانهایي مثل «اخلاق اسلامي»، «سيرة امام علي(ع)»، «استصحاب» و ... نميتوانند عنوان يك نوشته علمي و پژوهشی باشند؛ زيرا بسيار كلّي است و نگارنده به عمق مسئله وارد نمیشود. در این موارد، محقق، تنها کلی گویی کرده لذا از جنبه پژوهشی و علمی تحقیق کاسته خواهد شد ؛ عنوان پایان نامه و رساله بايد محدود و مقیّد باشد که نگارنده بتواند در آن غور و بررسی کند. میتوان بهترین روش برای تقید موضوع را روش موضوع کلی ، موضوع جزیی و قید محدود کننده دانست ( مثلا بررسی آثار وضعی قاعده ضمان در بیع مشروط به شرط فاسد از منظر امام و شیخ انصاری ) طبعا پرسشی که محقق در اینجا به دنبال آنست پاسخی خاص و از منظر خاص خواهد بود ؛ معنای مسئله-محور بودن تحقیق همین است.
5️⃣در پایان نامه و رساله علمي بايد از مباحث استطرادي و خارج از مسئله انتخاب شده، جدّاً پرهيز کرد. بنابراين، آنچه در تحقیق آورده ميشود، بايد ارتباط وثيق و روشن با عنوان تحقیق و محل بحث داشته باشد و از نقل مطالب غيرمرتبط با آن اجتناب شود.
6️⃣مسئله تحقیق در پایان نامه و رساله بايد با نيازهاي روز هماهنگ و پاسخي به آنها باشد. بنابراين، بايد كاربردي يا بنيادي باشد.
🔶️به عبارتی دیگر، مسئله تحقیق يا بايد مسائل روز جامعه را به بحث بگذارد؛ مانند مسائل اخلاقي، تربيتي، فقهي، سياسي و اجتماعي يا به مسائل بنيادي كه زيرساختها و مباني فكر ديني را تشكيل ميدهند، بپردازد؛ مثل مباحث اعتقادي در حوزه كلام، فلسفه و معارف و دفاع از آنها برابر اشكالات و نيز مسائل بنيادي تاريخ اسلام و مسائل علم اصول، فقه، تفسير، حديث و ... .
7️⃣پایان نامه سطح ۳ و به ویژه رساله سطح ۴ بايد قدرت علمي نگارنده آن را به منصه ظهور برساند.
🔻براي اين منظور، رساله نباید صرفاً جنبه نقل قول داشته باشد؛ بلكه خود نويسنده در نوشتهاش بايد حضور یابد و حرفي را براي گفتن ارائه کند.
🔻به عبارت ديگر، اگر نقلقولهاي رساله را از آن بردارند، بايد چيزي از خود نويسنده در آن باقي بماند.
🔶️همچنين بايد ميزان علم و دانش نگارنده با آن رساله مشخص شود. اين امر، با تطبیق و مقایسه، بازپروری، تحلیل، نقد، جمعبندي و استنتاج و استنباطی كه در رساله آورده ميشود، عملي خواهد شد.
8️⃣رساله علمي سطح چهار بايد چيزي بر دانش بشر بيفزايد؛ در غير اين صورت رساله علمي نخواهد بود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
📚*فایل PDF همه کتاب های آیت الله مرتضی مطهری*
بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری با همکاری انتشارات صدرا برای اولین بار اقدام به تهیه نسخه PDF همه کتاب های آیت الله مرتضی مطهری باکیفیت بالا و عرضه رایگان آن در فضای مجازی نموده است.
لازم به ذکر است که تاکنون نسخه های گوناگونی از متن و فایل PDF کتاب های استاد در محیط مجازی منتشر شده بود که اولا شامل همه آثار آن استاد شهید نمی شد. ثانیا دارای اغلاط فراوان تایپی و نگارشی بود و ثالثا با نسخه چاپی کتاب ها منطبق نبود. از امکانات و مزایای نسخه فعلی میتوان موارد زیر را برشمرد:
– تطبیق کامل نسخه PDF کتاب ها با آخرین نسخه چاپی آنها
– درج فهرست تفصیلی کتاب ها در کنار متن هر کتاب
– حجم پایین اغلب فایل ها
برای دریافت فایل PDF کتاب های آیت الله مرتضی مطهری به لینک ذیل بروید:
https://3danet.ir/morteza-motahhari-books-pdf/
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
لینک گروه
#فلسفه_به_زبان_ساده
https://eitaa.com/joinchat/93847669C9848bb0179
📣 جهت اشتراک گذاری ومعرفی گروه به دوستان
بازاریابی شبکه ای وجوب نهی از منکر .mp3
18.34M
💠#نشست_علمی
🔴با عنوان
✳️بررسی فقهی بازاریابی شبکه ای از منظر اقتصاد خرد و کلان اسلامی و قانون اساسی
با ارائه استاد
✨ حجه الاسلام سید مصطفی حسنی
استاد حوزه علمیه و پژوهشگر علوم اسلامی
❇️اختصاصی کانال وارثین
♦️جلسه پنجم
✳️اهم مطالب ارائه شده
آفات بازیابی شبکه ای
1- غیر قانونی بودن
2- بیگاری کشیدن
3-انحصار در محصولات
4-بوجود آوردن مشکلات برای اقتصاد خرد و کلان برای اقتصاد ملی
5- به وجود آوردن فضای کلاهبرداری نظام یافته در بازار مسلمین
6- ایجاد جذابیت های کاذب در میان بازار و خریداران
7- به وجود آوردن فضای مصرف گرایی در جامعه
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
جلسه آخر نشست بازاریابی شبکه ای و وجوب نهی منکر.mp3
22.21M
💠#نشست_علمی
🔴با عنوان
✳️بررسی فقهی بازاریابی شبکه ای از منظر اقتصاد خرد و کلان اسلامی و قانون اساسی
با ارائه استاد
✨ حجه الاسلام سید مصطفی حسنی
استاد حوزه علمیه و پژوهشگر علوم اسلامی
❇️اختصاصی کانال وارثین
♦️جلسه ششم
✳️اهم مطالب ارائه شده
✅راهکار های مقابله با رواج بازاریابی شبکه ای
✅وظیفه رسانه ها به ویژه رسانه ملی در قبال این مسئله
✅بالا بردن سطح آگاهی طلاب فعال در عرصه تبلیغ و ارتقاء سطح اطلاعات عمومی از آفات بازاریابی شبکه ای
✅ایجاد نظارتهای بیشتر بر بازار برای جلوگیری از قاچاق کالا و فروش آن در قالب بازاریابی شبکه ای
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
دوستان عزیز این شش جلسه نشست بازاریابی شبکه ای با ارائه استاد سید مصطفی حسنی قابلیت بسیار بالایی برای ارائه مقاله را دارد
دوستانی که می خواهند در فراخوان پژوهش حوزه شرکت کنند می توان از این نشست حداکثر استفاده داشته باشند.
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
app (1).apk
26.19M
#معرفی_نرم_افزار_پژوهشی
💽نرم افزار جزوات پژوهش:
این نرم افزار شامل ده جزوه از قبیل:
✔️آموزش وُرد (Word )
✔️پاورپوینت (PowerPoint)
✔️اصول مقاله نویسی و قواعد آن
✔️مهارت نقد
✔️و ...
می باشد.
✅آماده سازی نرم افزار: واحد پژوهش مدرسه هراتی تربت حیدریه (ححت الاسلام احمد کندری)
✅ آماده سازی جزوات و محتوای پژوهشی:
حجت الاسلام رجائی پور مسئول محترم پژوهش مدرسه ولیعصر (عج)کرمانیها
و حجت الاسلام صادقی مسئول محترم پژوهش مدرسه امام صادقی (ع) تایباد
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
#معرفی_سامانه
#سامانهعلمی
آنقدر یا آنقدر
مسئله یا مسأله
گفتوگو یا گفتگو🤔
جهت یادگیری و دسترسی به املای درست واژهها به سامانه فرهنگ املایی"ویراستاران"،مراجعه نمایید.
آدرس سامانه:
emla.virastaran.net
چه خوب است صحیح و "یکدست" بنویسیم
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
مبانی تکمله منهاج(3 جلدی).pdf
6.45M
#ارائه_کتاب
#معرفی_کتاب
✳️تکملة المنهاج که به نامهای مبانی تکملة المنهاج و تکملة منهاج الصالحین نیز شناخته میشود نام کتابی است که به جهت کامل کردن کتاب منهاج الصالحین (آیه الله سید محسن حکیم) توسط آیه الله سید ابوالقاسم خویی به زبان عربی تألیف شدهاست. این کتاب جزو کتب درسی دانشجویان رشته حقوق در مقطع دکتری میباشد.
✳️همانطور که از عنوان کامل کتاب (تکملة منهاج الصالحین فی احکام القضاء و الشهادات و الحدود و القصاص والدیات) بر میآید، نویسنده در این کتاب به بیان مسائل فقهی پنج باب از ابواب فقهی و حقوقی پرداختهاست. آن ابواب عبارتند از:قضاوت (۸۵ مسئله)شهادت (۱۳۳ مسئله)حدود (۳۰۵ مسئله)قصاص (۲۰۲ مسئله)دیات (۴۳۱ مسئله).
✳️کتاب حاضر عمدهترین ادله فقهی و مبانی علمی هریک از مسایل ابواب فوق را دربردارد، خویی آنچه را در استنباط نظرات فقهی دخیل و لازم بوده در این کتاب آورده و از مباحث حاشیهای و غیر ضروری چشمپوشی کردهاست.
✳️پیشنهاد می شود این کتاب در کنار مبحث اصولی مطالعه و به صورت تطبیقی نظرات مرحوم آیه الله خویی مورد پژوهش قرار گیرد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عنایت ویژه امام زمان علیه السلام ب طلبه ایی ک مادر و و پدرش راضی ب طلبه شدنش نداشتن.
بسیار شنیدنی🌹🌹👌👌
توصیه اکید بنده، استماعست و تلاش و افتخار
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
#معرفیسامانه
#پایاننامه #رساله
✅سامانه راه؛
پایگاه اینترنتی راهنمای نگارش پایان نامه و رساله (راه)
صدها هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی کشور برای به پایان رساندن کارشناسی ارشد یا دکتری خود باید پایان نامه یا رساله ای بنویسند و از آن در برابر استادان و داوران دفاع کنند.
این دانشجویان که در مؤسسه های گوناگون درس می خوانند، برای
نگارش پایان نامه یا رساله از #شیوههایگوناگون پیروی می کنند.
#برخی از این شیوه نامه ها:
1⃣کاستیهایی دارند؛
2⃣برخی برافتاده اند؛
3⃣برخی تنها به بخشی از نیازها پاسخ می دهند؛
4⃣برخی به دشواری یافت می شوند؛
5⃣و برخی هم بروزنمی شوند.
شیوه نامه هایی هم که به کار می آیند، با یک دیگر تفاوت های بسیار دارند. این کاستی ها و تفاوت ها، نگارش پایان نامه و رساله را سخت و کار
سازمان دهی آنها را نیز با دشواری روبه رو می کند.
پایگاه اینترنتی راهنمای نگارش پایان نامه و رساله (راه) که با پشتیبانی دفتر
سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری طراحی و راه اندازی شده است، یک شیوه یک سان، جامع، و بروز در دسترس همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور می گذارد که با پیروی از
«ورد» نسخه های گوناگون واژه پرداز «تمپلت»، آن، پایان نامه ها و رساله های #یکدستی نوشته شوند.
افزون بر راهنمای نگارش در دسترس گذارده شده است که دانشجویان بتوانند با دریافت آنها کار نگارش را آسان تر انجام دهند.
در کنار اینها، منابع و پیوندهای بسیاری نیز که در نگارش پایان نامه و رساله کاربرد دارند، در این پایگاه آمده اند.
آدرس دسترسی
https://rah.irandoc.ac.ir
#فقه_نظام
#روش_استنباط
☀️روششناسی استنباط فقهنظام
✍️حجت الاسلام محمد متقیان
🔹روز پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ماه مبارک رمضان ۱۴۲۲، طی یک جلسه علمی در محضر #استادعلیدوست(دام عزه) بودیم. جلسهای که با اقامه نماز و افطاری آغاز شد و با ارائه استاد و پرسشهای حاضرین، ادامه پیدا کرد، جلسهای صمیمی و علمی.
مطالبه اصلی عزیزان که پیش از جلسه در قالب سؤالاتی خدمت استاد تقدیم شده بود، بررسی روش استنباط فقه نظام در نگاه استاد بود. ایشان نیز بعد از بیان مقدماتی وارد به این موضوع شدند. آنچه که از مباحث روش شناسی ایشان برمیآمد، نکاتی است که در ادامه تقدیم میشود:
1️⃣ از منظر استاد، برای ورود در عرصه فقه نظام، ابتدائاً باید #گفتمان فقه نظام یا فقه حکومی در افراد به وجود بیاید. مقصود از گفتمان، #فرهنگ و شخصیت این موضوع است که در برخی از اهل فن در فقاهت، موجود نیست و در برخی هم موجود است. این گفتمان به دنبال خود، #رویکرد فقه حکومی را تولید میکند و از درون آن گفتگوها و بحثهای فقه حکومی استخراج میشود. اثر بارز گفتمان فقه حکومی، در تفسیر نصوص دینی و کیفیت تعامل با آنها ظاهر میشود. به عنوان نمونه، میتوان به دو شیوه متفاوت شیخ انصاری و امام خمینی در مواجهه با مسئله «بیع السلاح من اعداء الدین» مراجعه نمود. شیخ انصاری خارج از گفتمان فقه حکومی مسئله را حل میکند و نتیجهای میگیرد و امام راحل نیز براساس این گفتمان، نتیجهای دیگر میگیرد.
2️⃣ بعد از طرح این سه گانه، سؤال از وضعیت اصول فقه موجود میشود. آیا این اصول برای فقه نظام، #کافی است؟ نظر استاد بر این است که، اساساً اصول فقه موجود، بنیان علمی طلبه پژوهشگر در عرصه فقه نظام است و مورد نیاز اوست، و لیکن باید به این نکته توجه داشت که، اصول فقه موجود نه از جهت مسائل بلکه از حیث #تطویل بحث، در برخی مواضع، متورم شده است و میتوان از این تورم کاست و مسائل اساسی دیگری را به عنوان دفتر دوم و سوم اصول فقه یا به عنوان #فلسفهفقه طرح نمود. مسائلی مانند: گستره شناسی شریعت که به دنبال خود گستره شناسی فقه، گستره شناسی اجتهاد و گستره شناسی تقلید را می آورد. یا مسئله بسیار مهم و تأثیرگذار مقاصد شریعت که مورد غفلت واقع شده است. کسانی که با اندیشه #مقاصد، مخالفت دارند، الزاماً و باید این اندیشه را طرح کرده و آن را نفی نمایند و نباید بدون بررسی علمی، با آن مخالفت بورزند. یعنی ایشان، باید تکلیف خود را با آیاتی که مبین مقاصد هستند، روشن نمایند، یا آنها را دخیل و مؤثر در فرآیند استنباط میدانند و یا نمیدانند، و در هر دو صورت، باید بحثی پیرامون این مسئله صورت بگیرد که در دفاتر بعدی علم اصول باید منقح گردد.
▪️با توجه به اینکه، از پرسشها و پاسخهای جلسه اینگونه برمیآمد که، مسئله «فقه مقاصد» در روششناسی استنباط فقه نظام، تأثیرگذار است، قرار جلسه دیگری با استاد گذاشته شد که، بعد از مطالعه دیدگاه ایشان توسط فضلای حاضر، جلسهای رو به پیش و با بیان نکات جدید، برگزار شده و ابهامات و اشکالات پیرامون این اندیشه، مرتفع گردد. بعونه تبارک و تعالی.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
📝 داشتن گفتمان و بازخوانی مسائل اصول فقه؛ عناصر روششناسی استنباط در فقه نظام
🔻 گزارش تفصیلی نشست «روششناسی استنباط در فقه نظام» آیتالله علیدوست؛
📚 منظور از فقه، شریعت نیست، چون ما یک شریعت داریم و یک فقه و اینها نباید به هیچ عنوان جای یکدیگر به کار بروند. چون میبینیم در بسیاری مواقع افرادی انکار نظام در شریعت میکنند، ولی فقه را مثال میزند و یا اینکه اثبات نظام در شریعت میکنند ولی نظام در فقه را تعبیر میکنند.
📚 در روششناسی استنباط فقه نظام نخستین چیزی که نیاز است، داشتن یک رویکرد است. یعنی نیازمند یک گفتمان هستیم که از داخل آن رویکرد خارج شود. دومین عنصر بازخوانی مسائل اصول فقه است.
📚 بنده معتقدم اصول فقه، دفتر نخستش نوشته شده وگرنه دفتر دوم و سوم اصول فقه مانده است. در این دو دفتر باید صدها مسأله بیاید. بنده معتقدم اصول از حیث بحث و گفتوگو چاق شده و جای قیچی کردن دارد.
📚 اگر اصول فقه نظام تدوین شود بسیار خوب است. ولی اگر تصورتان این باشد بگوییم میان اصول فقه نظام و اصول فقه سنتی یک دیواری وجود داشته باشد و بگوییم اصول فقه نظام برای گروهی و اصول فقه سنتی برای گروه دیگر است، الزاماً این گونه نیست.
📕 متن کامل: http://meftaah.com/?p=23232
#انتخابات
#لزوم_شرکت_در_انتخابات
💠 #شرکت_در_انتخابات وظیفه اسلامی، ملی و انسانی هر فردی است
✔️ آیت الله علیدوست
🔹عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شرکت در انتخابات وظیفه اسلامی، ملی و انسانی ما است گفت: ما نه صرفاً به خاطر اینکه یک مسلمان هستیم، بلکه به خاطر اینکه به ایران تعلق داریم و با توجه به اینکه انقلاب برای همه انسانها پیام دارد از نظر انسانی نیز وظیفه داریم که در انتخابات شرکت کنیم.
🔸آیت الله علیدوست در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اخلاق انتخاباتی گفت: اخلاق انتخاباتی را معارف دینی مشخص کرده است و اگر به همان معارف دینی توجه کنیم، به کمتر و نه بیشتر، به اخلاق انتخاباتی خواهیم رسید.
▪️وی با بیان اینکه باید توجه کنیم که مسئولیت یک امانت است ولی متأسفانه گاهی با این نگاه دیده نمیشود، افزود: وقتی با نگاه امانت به یک مسئولیت نگاه میکنیم هم کسانی که خودشان را عرضه برای انتخابات میکنند و هم کسانی که رأی میدهند توجه میکنند این امانت را چگونه حفظ میکنند.
🔹عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هیچ وقت نباید محرمات الهی مانند غیبت و اشاعه گناه و منکرات در انتخابات وجود داشته باشد، گفت: کسانی که کاندیدا هستند و همچنین طرفداران آنها باید توجه کنند که انتخابات مجوز دروغ و غیبت نیست و نباید به بهانه انتخابات به این کارها دست بزنند.
▪️وی بیان کرد: معیار ما در انتخابات باید لیاقت افراد باشد چه به حزب ما وابسته باشد و یا نباشد.
🔸آیت الله علیدوست با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه اسلامی، ملی و انسانی ما است تصریح کرد: ما نه صرفاً به خاطر اینکه یک مسلمان هستیم بلکه به خاطر اینکه به ایران تعلق داریم و با توجه به اینکه انقلاب برای همه انسانها پیام دارد از نظر انسانی نیز وظیفه داریم که در انتخابات شرکت کنیم.
🔹وی انتخاب شایسته را وظیفه دیگر هر فردی دانست و گفت: هرکس طبق تحلیلی که دارد اقدام به انتخاب افراد شایسته کند برای او حجت است و اگر شک داشت میتواند از افراد لایق سؤال کند به گونهای که اگر در قیامت از او سؤال شود چرا به این شخص رأی دادی بتواند پاسخگو باشد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
#انتخابات
#فقه_انتخابات
💢انتخابات، راه ادای امانت به اهل آن در عصر غیبت است
✔️ استاد محمدجواد فاضل لنکرانی، در نشست تخصصی فقه انتخابات🔻
🔸اینکه گفته شود حفظ نظام واجب است و انتخابات از لوازم و مقدمات حفظ نظام است و سپس مبتنی بر وجوب مقدمه واجب، به اثبات وجود انتخابات استدلال شود، گرچه امر درستی است، اما نتیجه آن وجوب عقلی و نه مولوی انتخابات است. در حالیکه ما برای اثبات اینکه شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است نیازمند اثبات مولوی بودن آن هستیم. مولوی و وظیفه شرعی بودن این مهم نیز از طریق ادله که ذکر شد قابل اثبات است.
🔹مفاد آیه ۵۸ سوره نساء مبنی بر «لزوم واگذار کردن امانت به اهلش»، «حکومت» از بارزترین مصادیق امانت است؛ و اموری از قبیل تعیین حاکم، انتخاب رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر از مهمترین امور هر حکومتی قلمداد میشود. مردم باید آنها را به اهلش بسپارند و یکی از بهترین و مهمترین و شاید بتوان گفت تنها راه ادای امانت حکومتی و مناصب سیاسی و اجتماعی، خصوصاً در عصر غیبت، انتخابات است.
👈 گزارش نشست: https://b2n.ir/y06823
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
#بازنشر
#فعالیت_اعضا
🔰 آیت الله #ابوالقاسم_علیدوست در نوشتاری تشریح کرد:
🔸 بایستههای مفهومشناسی در #نصوص_دینی؛
🔻 زمان تفسیر اسناد شرعی، عرف زمان صدور آن اسناد را واکاوی میکنیم. کتابهای لغت، رابط فهمندگان نصوص با عرف زمان صدور ادله هستند. مفهوم شناسی و معناشناسی از روشها و بایستههایی پیروی میکنند که عدم توجه به آن، انسان را به برداشتهای ناصحیح در مفردات و مرکبات میکشاند. بررسی همراه با تعلیل ده بایسته همراه با تطبیقات فقهی، موجب مصون ماندن از برداشتهای ناصحیح میشود، تفسیر و تطبیق، حقیقت و مجاز، نسبت مفاهیم، بسند به قدر متیقن در موارد مشکوک و فرق داعی و معنا بخشی از این بایستهها هستند.
⚜️ بیشتر بخوانید:
🌐 iict.ac.ir/mafhom
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
با سلام خدمت عزیزان مطالب ارسالی بعد از مطالعه انتخاب و تقدیم شده است
قابلیت برگزاری نشست و ارائه مقاله از این مطالب وجود دارد و بسیار قابل استفاده است
ضرورت ورود به حوزه۱ (Trimmed).mp3
16.82M
🎤 استاد حجه الاسلام دکتر احمدحسین شریفی
🔴موضوع: تبیین ضرورت ورود به حوزههای علمیه و فراگیری علوم دینی
🔷تاریخ: ۲۱/ ۲/ ۱۴۰۰
🔶استاد شریفی در آخرین جلسه درس اخلاق خود در ماه مبارک رمضان به ضرورت ورود جهادی جوانان هوشمند و توانمند به حوزههای علمیه پرداختند.
🔶در این جلسه هم به اهمیت دروس حوزوی و حضور در حوزههای علمیه برای ابعاد فردی و رشد و تربیت فردی پرداخته شده است و همه به ضرورت اجتماعی پرداختن به علوم و دانشهای اسلامی و حوزوی اشاره شده است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بقیع
#دوباره_میسازیم
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk
📖دوره مجازی lms معرفت نفس
💡کتاب دروس معرفت نفس
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
مدرس: شاگرد برجسته علامه حسن زاده حضرت استاد آیت الله ضیائی
🌀 توضیحات دوره:
▫️https://b2n.ir/d93973
🌟لینک ثبت نام آسان و سریع
💡https://zarinp.al/372240
🔰کانال دوره :
▫️https://eitaa.com/joinchat/3576430603Cf4a92fc96a
💠#نویسندگی
🔻#خلاصه_نويسي
🔻#مطالعه_فعال
🔴انواع خلاصه نویسی چیست؟
1️⃣خلاصهنويسي آزاد: براي خودِ مطالعه کننده است که با مرور مجدّد بتواند به يادآوري مطالب کتابي که مطالعه کرده است، بينجامد. در اين صورت محتواي کتاب به صورت سرفصلهاي اصلي و فرعي آن کتاب خلاصه ميشود.
2️⃣خلاصهنويسي تفصيلي: براي استفادهي ديگران انجام ميپذيرد تا کتابهاي حجيم و مفصّل تا حدّ امکان براي مطالعهي علاقهمندان فراهم شود.
3️⃣خلاصهنويسي جهت معرّفي کتاب: براي ايجاد انگيزه مطالعهي آن کتاب براي ديگران.
4️⃣ تلخيص فهرستي: عبارت است از تهيه خلاصه مطالب کتاب به منظور معرّفي کلّيه موضوعاتي که در آن مورد بحث قرار گرفته است.
5️⃣ تلخيص موضوعي: نيز عبارت است از تهيه فهرست کلي کتاب، بدون ذکر اجزاء و موضوعات بحث شده به آشنايي با موضوعات کلّي کتاب.
6️⃣تلخيص علمي: که عبارت است از تهيه خلاصه نتايج و مقاصد نويسنده به قصد استخراج پيام، اصول و قواعد و مفاهيم خاص.
7️⃣ تلخيص نموداري: که تلخيص محتواي کتب علمي، و غيرعلمي و گزارشهاي تحقيقي است به صورت نمودار، طرح يا نقشه.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها(عج)
🆔️@valiasrk