eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
556 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
758 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 شهادت مظلومانه حضرت باقرالعلوم سلام الله علیه بر همه شیعیان تسلیت باد 🏴 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲۶ تیر ۱۴۰۰
دلم پر مى ‏زند امشب براى حضرت باقر که گویم شرحى از وصف و ثناى حضرت باقر ندیده دیده ى گیتى به علم و دانش و تقوا کسى را برتر و اعلم به جاى حضرت باقر ◾️هفتم ذی الحجه سالروز شهادت امام مومنان و پنجمین پیشوای عطوف،امام محمّد بن علی الباقر علیه السلام را به محضر آقا امام زمان عجل الله تعالی ظهوره و همه شما تسلیت عرض می کنیم ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲۶ تیر ۱۴۰۰
▪️◾️▪️ 🏴 به بهانه سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (علیه‌السلام) پنجمین امام مسلمین 🔹 از مهم‌ترین وجوه زندگی و سیره امام محمد باقر (علیه‌السلام) که بیش از دیگر امامان به چشم می‌آید، جنبه‌های علمی و پژوهشی حیات مبارک ایشان است؛ به طوری که به ایشان لقب "باقرالعلوم" یعنی شکافنده علم‌ها داده شده است. 🔹آن حضرت به دلیل معاصرت با اواخر دوران حکومت بنی‌امیه، از ضعف قدرت حاکمه حسن استفاده کرده و در نشر معارف اسلامی، تلاش گسترده‌ای داشتند. ایشان با مخالفان و صاحبان عقاید مختلف، مناظرات مفصلی داشتند و به سؤالات شیعیان و مخالفان پاسخ می‌دادند. از این رو از آن امام همام در تمام مسایل فقهی، اجتماعی و حکومتی روایات فراوانی نقل شده است؛ به طوری که هیچ کتاب روایی نیست مگر این که از امام محمد باقر (علیه‌السلام) در موارد مختلف روایاتی ذکر شده باشد. 🔹 حتّی کتاب‌ها و تألیفات دانشمندان و مورخان اهل سنت مانند طبری، بلاذری، سلامی، خطیب بغدادی، ابونعیم اصفهانی و آثاری چون موطأ مالک، سنن ابی داوود، مسند ابی‌حنیفه، مسند مروزی، تفسیر نقاش، تفسیر زمخشری و ... که از مهمترین کتاب‌های جهان تسنن به شمار می‌روند، سرشار از سخنان امام محمد باقر (علیه‌السلام) هستند. •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: @howzehpajohesh 📚📖📚📖📚📖
۲۷ تیر ۱۴۰۰
*فرصتی مغتنم برای دانشجویان و پژوهشگران جوان* ✒️ معاونت پژوهشی دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار می کند:🔻 *سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:* نشست پنجم با حضور: *جناب آقای دکتر احد فرامرز قراملکی* *استاد تمام دانشگاه تهران، رئیس انجمن اخلاق کاربردی ایران و چهره ماندگار علوم انسانی در جشنواره پژوهشی وزارت علوم در سال ۱۳۹۹* زمان: *یکشنبه ۱۴۰۰/۵/۳* *از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۳* لینک ورود به نشست: http://vroom.ut.ac.ir/farabi21
۲۷ تیر ۱۴۰۰
🌐 چرا در عالم برزخ و در عالم قيامت هيچ شخص متنعمي از تنعم خودش دلزده نمي‌‌‌‌‌شود؟ 🔰آیت الله شهید مطهری 🔺يکي از ايرادهايي که بعضي افراد مطرح مي‌‌‌‌‌کنند اين است: اين بهشتي که شما مي‌‌‌‌‌گوييد، بايد خيلي خستگي‌‌‌‌‌آور باشد. اگر انسان در يک جا غرق در همه نعمتها آنهم براي هميشه باشد دل انسان را مي‌‌‌‌‌زند. 🔺به انسان وقتي خوش مي‌‌‌‌‌گذرد که چيزي را نداشته باشد و بعد به او بدهند و باز چيز ديگري را نداشته باشد و به او بدهند. ✅ جواب 🔺قرآن جواب مي‌‌‌‌‌دهد که‌‌‌‌‌ «لايبغون عنها حولًا» (کهف/ 108). اين اشاره به اين است که اتفاقاً آنجا جايي است که در آن بر خلاف دنيا که انسان در هر وضعي قرار بگيرد باز تحول و تغييري مي‌‌‌‌‌خواهد، به دنبال تحول نيست. 🔺يک علت اين مطلب- که البته علت اساسي‌‌‌‌‌تر هم دارد- اين است که آنچه در آنجا هست مقتضاي ذات و طبيعت نفس است. 🔺خستگي در آنجا مثل اين است که مغناطيس يا قوه جاذبه از کار خودش خسته شود. 🔺خستگي در اين عالم به اين علت نيست که لازمه نفس انسان اين است که هم چيزي را مي‌‌‌‌‌خواهد هم از آن خسته مي‌‌‌‌‌شود. اصلًا محال است که يک چيز مطلوب بالذاتِ يک طبيعت باشد و طبيعت بعد که به مطلوب بالذات خود رسيد بيزاري و تنفر پيدا کند. 🔺علت خستگي در اين عالم اين است که آنچه انسان ابتدا مطلوب خيال مي‌‌‌‌‌کند بعد از اينکه به آن مي‌‌‌‌‌رسد، به نحو طبيعي احساس مي‌‌‌‌‌کند که آن امر، مطلوب حقيقي او نبوده است. 🔺عاشق خيال مي‌‌‌‌‌کند که دنيا براي او فقط همان معشوق است و بس، بعد که به او مي‌‌‌‌‌رسد مي‌‌‌‌‌بيند وصال مدفن عشق است. اينکه عشقش در همان جا دفن مي‌‌‌‌‌شود نه از باب اين است که به مطلوب بالذات خود رسيده و بعد تنفر پيدا شده است، بلکه از باب اين است که واقعاً معشوق بالذاتِ آن فرد اين نبوده است ولي خودش خيال مي‌‌‌‌‌کرده که معشوق واقعي همان است. عاشق بعد از رسيدن به معشوق با نوعي استشمام فطري احساس مي‌‌‌‌‌کند که به گمشده اصلي خود نرسيده است نه اينکه اين گمشده و مطلوب او بوده است و حال مطلوب عوض مي‌‌‌‌‌کند؛مطلوب عوض نمي‌‌‌‌‌کند بلکه کشف مي‌‌‌‌‌کند که مطلوب واقعي امر ديگري است. 🔺لهذا اشياء اگر به غايت واقعي و حقيقي خود برسند محال است که آرامش پيدا نکنند. آيه‌‌‌‌‌ «الا بذکر اللَّه تطمئن القلوب» (رعد/ 28) اشاره به همين مطلب است، يعني انسان طبيعتي دارد که به هرچه برسد آرام نمي‌‌‌‌‌گيرد، مگر آنکه به مطلوب بالذات خود برسد که در اين حالت محال است آرام نگيرد و باز هم بخواهد از آنجا به جاي ديگر منتقل شود. آنجا سرمنزلي نيست که انديشه انتقال به منزل ديگر در آن پيدا شود. 📚 درس های اسفار ج3 ص 64
۲۷ تیر ۱۴۰۰
۲۷ تیر ۱۴۰۰
حکمت اسلامی و روان شناسی .mp3
6.85M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: حکمت اسلامی و روان شناسی در پیش همایش کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲۸ تیر ۱۴۰۰
ج ۱ وبینار تاثیرگذاری علوم ادبی در فقاهت.mp3
8.72M
💠 ✳️با موضوع تاثیرگذاری علوم ادبی در فقاهت ✨استاد حجه الاسلام سید حسن رفعتی زاده ❇️اختصاصی کانال وارثین❇️ 🔰جلسه اول 🔶خلاصه مطالب جلسه اول 🔻فهم معانی قرآن و باطن اشارت‌های قرآن و تعابیر ادبی قرآن به تصریح روایات، نیاز و ضرورت اجتهاد و استنباط و افتاء است و این فهم و مهارت جز با ادبیات بدست نخواهد آمد. 🔻امیر المؤمنین علیه السلام در مواجه با مدعیان فهم دین فرمودند: آیا بر مراد خداوند از امثال قرآن خبر داری گفت نه فرمود: بنابراین هم خودت هلاک و نابود شدی و هم دیگران را هلاک گردانیدی! 🔻استعمال کنایات مجازها و تعابیر ادبی در متون دینی طبق تصریح شهید ثانی ره بر طالب علم دین واجب می‌کند که لغت‌شناس باشد و از این طریق است که اهل استنباط احکام شرعیه می‌گردد! 🔻به اذعان شهید ثانی ره استنادات فقهی و دستاویزهای فقیه بزرگ شیعه سید مرتضی ره به خاطر مهارت فراوانی که در عربیت داشتند محکمتر است. 🔻از دیدگاه همه علما و دانشمندان ادبیات لازمه لاینفک و شرط لازم استنباط احکام شرعی است که بدون آن فهم متون دینی محال به نظر می‌رسد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲۸ تیر ۱۴۰۰
وارثین.apk
4.3M
💠 ❇️نرم افزار پژوهشی وارثین نرم افزار پژوهشی وارثین ارائه دهنده فعالیتهای پژوهشی مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها(عج)در فضای مجازی و بستر اندروید است ؛ فعالیتهایی از قبیل ارائه صوت و خلاصه نشستهای علمی ،کارگاه ها ، مطالب مرتبط با مقاله نویسی و پژوهشگر پروری ،در این نرم افزار با کاربری بسیار آسان و در عین حال زیبا ارائه شده است. ✅آماده سازی نرم افزار: واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر (عج) کرمانیها( حجت صاحب زمانی) ✅ آماده سازی جزوات و محتوای پژوهشی: حجت الاسلام رجائی پور مسئول پژوهش مدرسه ولیعصر (عج)کرمانی‌ها دانلود مستقیم کتاب الکترونیک وارثین https://dl.dropboxusercontent.com/s/3pkx3pb587widkh/sahebbook.apk?dl=0 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲۹ تیر ۱۴۰۰
وارثین.apk
4.3M
💠 📲نرم افزار اندرویدی پژوهشی وارثین نرم افزار پژوهشی وارثین ارائه دهنده فعالیتهای پژوهشی مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها(عج)در فضای مجازی و بستر اندروید است ؛ فعالیتهایی از قبیل ارائه صوت و خلاصه نشستهای علمی ،کارگاه ها ، مطالب مرتبط با مقاله نویسی و پژوهشگر پروری ،در این نرم افزار با کاربری بسیار آسان و در عین حال زیبا ارائه شده است. ✅آماده سازی نرم افزار: واحد پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر (عج) کرمانیها( حجت صاحب زمانی) ✅ آماده سازی جزوات و محتوای پژوهشی: حجت الاسلام رجائی پور مسئول پژوهش مدرسه ولیعصر (عج)کرمانی‌ها 🙏از زحمات حجج اسلام رجائی‌پور و حجت صاحب زمانی سپاسگزاریم.🌹 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═📕🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼📘═╝
۲۹ تیر ۱۴۰۰
✅آیت الله جوادی آملی حفظه الله: "تا نفَس می‌كشید باید درس بخوانید، آدم می‌گوید که من فارغ‌ التحصیل شدم؟! همین كه انسان گفت بَس است، این در روایات و كلمات بزرگان دینی ماست كه «أُصِیبَتْ مَقَاتِلُه»؛[1] همین كه گفت من فارغ‌التحصیلم، این او گلوله رسید، او مُرده است! ما تا نَفَس می‌كشیم و كتاب باید باشیم، یا درس بخوانیم یا درس بگوییم یا بحث بكنیم یا پژوهش انجام بدهیم، وگرنه آنچه خواندیم، از یادمان می رود" [1]. نهج البلاغه(للصبحی صالح)، حکمت85؛ «مَنْ تَرَكَ قَوْلَ لَا أَدْرِی أُصِیبَتْ مَقَاتِلُه». 📚 سخنرانی در جمع طلاب ورامین تاریخ: 1395/06/13 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲۹ تیر ۱۴۰۰
ج ۲ وبینار مراحل ادبی الگوریتم اجتهاد.mp3
7.7M
💠 ✳️با موضوع الگوریتم لغت شناسی و الگوریتم اجتهاد ✨استاد حجه الاسلام سید حسن رفعتی زاده ❇️اختصاصی کانال وارثین❇️ ✳️جلسه دوم 🔸چکیده مطالب جایگاه روش لغت‌شناسی بحدی در فرایند اجتهاد و استنباط بالاست که بدون لغت‌شناسی راه بر اجتهاد و استنباط بسته است. از میان مدلهای مطرح تحلیل لغوی در نشست مراحل ادبی الگوریتم اجتهاد الگوی صاحب جواهر ره در قالب یک نمونه کاربردی و تقریبا کامل از دوره جامع و دقیق و معتبر جواهر الکلام ارائه شد. مراحل تحلیل لغت‌شناسانه صاحب جواهر ره در باب طهارت در 16 مرحله و گام ارائه شد. برخی از مراحل مزبور عبارتند از: 1️⃣.ضبط اللغه و تعیین اعراب و حرکات 2️⃣.تعیین نوع کلمه 3️⃣.مرزگذاری بین متشابهات لغت 4️⃣.بیان معنای لغوی 5️⃣.استشهاد به کاربرد و استعمال به مثابه استدلال 6️⃣.شفاف سازی مراد از لغت ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۳۱ تیر ۱۴۰۰
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ» 🔍 👥رفقایِ گرامی سلام: 🔵دوستان: 👇 👈در ، سعی کنیم که اوّلین رسالتِ اصلیِ یک طلبه که 《 و 》می باشد را رعایت کنیم. 🔴 از تاسیسِ کانالِ مذکور، آن است که مسیر را برای دانش آموختگانی که درصددِ ورود به حوزه علمیّه هستند، کند و در حقیقت سوالاتی همچون {چرا طلبگی؟} را پاسخ دهد با ما همراه باشید؛🌹. 🎥 ؟ 👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/730 ✨✨✨✨✨🌹🌹🌹✨✨✨✨✨ 🎥 ؟ 👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/731 🍃🍃🍃🍃🍃🌹🌹🌹🍃🍃🍃🍃🍃 🎥 ؟ 👇👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/733 ✨✨✨✨✨🌷🌷🌷✨✨✨✨✨ ✍️ ؟ 👇👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/418 ✨✨✨✨✨🌷🌷🌷✨✨✨✨✨ 🔊 ؟ 👇👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/450 🍃🍃🍃🍃❤️❤️❤️🍃🍃🍃🍃 🎥 ؟ 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/492 ✨✨✨✨🌹🌹🌹✨✨✨✨ 🎥 ؟ 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/500 🍃🍃🍃🍃🌹🌹🌹🌹🍃🍃🍃 🎙 ؟ 👇👇👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/516 ✨✨✨✨✨🌹🌹🌹✨✨✨✨✨ 🔊 👇👇👇 https://eitaa.com/chera_talabgi/852 🍃🍃🍃🍃🌹🌹🌹🍃🍃🍃 ؟ https://eitaa.com/chera_talabgi/890 ♦️❁➖❁♦️❁➖❁♦️❁➖❁♦️ 🔵 کانال 🔰 👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3841589265C7f79dcd393
۱ مرداد ۱۴۰۰
پیام تسلیت آیت الله علیدوست به مناسبت درگذشت طلبه مجاهد محمدحسین بسم الله الرحمن الرحیم إنا لله و إنا إلیه راجعون ▪️خبر درگذشت اندیشمند مِفضال، جوان باظرفیت و در حال رشد و شدنِ حوزه علمیه مبارکه قم، حجةالاسلام محمدحسین فرج‌نژاد -رحمة الله علیه- و خانواده محترم (همسر و فرزندان)، برای کسانی که ایشان را می‌شناختند و با آثار قلمی و بیان وی آشنا بودند، تا عمق استخوان سوزان و ناراحت‌کننده بود. و لکن الله -تعالی- یرید ما یشاء و یختار و الحمدلله علی کل نعمة و علی کل حال. ▪️مصیبت وارده را محضر خانواده‌های محترم فرج‌نژاد و بابایی، به‌ویژه حضرات آقایان حاج علی فرج‌نژاد و محمدرضا بابایی-سلمهما الله تعالی-، دوستان و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. ▪️ان‌شاءالله تعالی هستند دوستانی -به‌ویژه از روحانیون جوان شهرستان - که راه ناتمام ایشان را طی کرده و به انجام برسانند. چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ش یوم الاضحی ۱۴۴۲ ق قم المقدسه، حوزه علمیه، ابوالقاسم علیدوست ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲ مرداد ۱۴۰۰
🔻در آغاز مقاله، خلاصه‌اي بسيار فشرده در باره مسئله، روش و نتایج و دستاوردهای پژوهش آورده مي‌شود كه چكيده نام دارد. 🔻این متن کوتاه، معرف متن است و یکی از آخرین اجزایی است که نوشته می‌شود ولی در ابتدای نوشتار قرار داده می‌شود تا خوانندگان با مطالعه آن، در مورد مسئله، روش، نتایج و نکات مهم مقاله اطلاع حاصل کنند. 🔻معمولا چکیده مقاله از حجم کمتری برخوردار است و بهتر است از یک صفحه بیشتر نباشد. 🔻غالبا توصیه می¬کنند که تعداد کلمات چکیده مقاله 150 کلمه باشد. چکیده مقاله و پایان‌نامه از لحاظ عناصر فرقی با هم ندارند، تفاوت آنها فقط در میزان فشردگی و اختصار است. ادامه دارد ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲ مرداد ۱۴۰۰
💠 📚عناصر چکیده، حداقل عبارتند از: ▫️بیان مسئله اصلی ▫️بیان فرضیه ▫️بیان هدف ▫️بیان روش تحقیق ▫️قلمرو تحقیق، ▫️ اهمیت کلی و ضرورت تحقیق، ▫️مروری فشرده بر ساختار مقاله، ▫️ اشاره کلی به نوآروی‌ها و دستاوردهای مقاله. ❇️ تمام این عناصر باید از لحاظ جمله‎بندی با یک چینش و انسجام درونی تدوین شوند و احساس عدم پیوستگی به خواننده دست ندهد . ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲ مرداد ۱۴۰۰
💠 🔰بیان چند نکته ✅از آنجا که چکیده یکی از راه‌های اطلاع رسانی برای محققان بعدی است، شایسته است به اندازه کافی گویا و منعکس کننده باشد. ✅در چکیده، اصل بر شفافیت است و هر گونه ابهام‌زایی اشکال دارد. ✅ محقق نباید از کلمات اختصاری و مخفف که معنای آنها برای خوانندگان روشن نیست، استفاده کند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲ مرداد ۱۴۰۰
💠 🔰بیان چند نکته ✅چکیده با زبان و تعبیرهای تخصصی و فنی و به زمان ماضی گزارش می‌دهد که چه انجام شده است و به نقد و ارزشیابی مقاله اشاره¬ای ندارد. عباراتی مانند: 👇🏿 «در این مقاله در باره کارکرد فطرت بحث شده است»، به دلیل اینکه اطلاعاتی به خواننده نمی‌دهد، در چکیده استفاده نمی‌شوند. ✅حجم مجاز چکیده را که به عنوان یک فرصت است، با این کلمات از دست ندهید. توضیحات اضافی را در چکیده باید ترک کنیم. ✅چکیده بیش از ۲۵۰ کلمه نیست ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲ مرداد ۱۴۰۰
هر که بر خدا توکل کند، دشواری ها بر او‌ آسان می شود. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲ مرداد ۱۴۰۰
💠 🔰مقاله ISC چیست ؟ نظام استنادی علوم کشورهای اسلامی، نخستین نظام رتبه بندی استنادی در جمهوری اسلامی ایران است که توسط مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز تهیه شده است. پس از isi (پایگاه استنادی علمی) و اسکوپوس در هلند، ISC(پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) سومین پایگاه استنادی برای سنجش عملکرد پژوهشی کشورها محسوب می شود که ۵٧ کشور در آن مشارکت دارند. 🔻لذا ISC شامل موارد زیر میباشد: 🔸گزارشهای استنادی نشریات فارسی (Persian Journal Citation Report (PJCR؛ 🔸گزارش‌های استنادی نشریات عربی (Arabic Journal Citation Reports (AJCR؛ 🔸گزارش‌های استنادی نشریات انگلیسی (English Journal Citation Reports (EJCR؛ 🔸نمایه استنادی علوم ایران (Persian Science Citation Index (PSCI؛ 🔸نمایه استنادی علوم جهان اسلام Islamic World Science Citation Index؛ 🔸طلایه داران علم ایران Persian Essential Science Indicator (PESI)؛ 🔸فهرست مندرجات فارسیPersian Current Content ؛ 🔸پایگاه استنادی برترین کنفرانس های علمی فارسی Persian Highly- Cited Proceedings Database (PHPD)؛ 🔸نظام آگاهی رسانی استنادی ایران Persian Citation Alert؛ 🔸نظام آگاهی رسانی نشریات علمی جهان اسلام ISC Current Awareness Services؛ 🔸 نظام گزارش استنادی Citation Report؛ 🔸نظام شاخص های عملکردی نشریات فارسیPersian Journal Performance Indicator ؛ 🔸تحلیل پایگاه داده های نشریلت فارسیAnalysis of Persian Journal Database؛ 🔸نظام تمام متن مقالات مجلات جهان اسلام ISC E-Journals؛ 🔸 تولید کتاب علم ایران؛ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲ مرداد ۱۴۰۰
صدا ۰۰۱_sd.m4a
29.37M
🎙 با موضوع ✳️راه های رسیدن به موفقیت ✳️ با ارائه طلبه محترم ✨محمد رضا یزدانی✨ اهم مطالب ارائه شده راه های رسیدن به موفقیت : مورد اول انسان برای خود ارزش قائل بشود مورد دوم انسان به خدا اعتماد کند مورد سوم باورهای اشتباه راحذف کرده و باورهای درست را در زندگی خود قرار دهد مورد چهارم انسان در هر کاری صبور باشد . ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲ مرداد ۱۴۰۰
ج۳ تحلیل صرفی و الگوریتم اجتهاد.mp3
10.08M
💠 ✳️با موضوع الگوریتم تحلیل صرفی و الگوریتم اجتهاد ✨استاد حجه الاسلام سید حسن رفعتی زاده ❇️اختصاصی کانال وارثین❇️ ✳️جلسه سوم 🔸چکیده مطالب ♦️در ابتدای نشست، مولفه‌های تجزیه تحلیل صرفی متداول را بیان کردند؛سپس نمونه هایی از تحلیلهای صرفی فقهاء عظام در کتب فقهی ذکر نمودند مانند طهور بمعنای مطهر و همچنین مثال یطهرن یا یطّهرن که در فرایند افتاء نقش تعیین کننده دارد. نمونه هایی کاربردی از کتاب شریف مرآه العقول علامه مجلسی و تجزیه تحلیل صرفی در شرح احادیث اصول کافی نام بردند مانند صیغه شناسی و معلوم یا مجهول خواندن افعال . ♦️فقهاء در قواعد فقهیه مانند قاعده مهم و تاثیرگذار لاضرر و لاضرار مباحث ادبی مفصل و من جمله بحث روی نوع کلمه ضرار دارند که آیا از باب مفاعله هست یا نه که در معنای قاعده و نتیجه آن تاثیرگذار است. ♦️مهارتهای صرفی را در موارد ذیل میتوان خلاصه نمود: 🔸کلمه شناسی 🔸کلمه سازی 🔸معنی‌شناسی و ترجمه صرفی 🔸 وزن شناسی 🔸ریشه یابی ❇️ الگوریتم کلی پیشنهادی صرفی به ترتیب ذیل ارائه شد: 1. تعیین نوع کلمه 2. تعیین صنف کلمه 3. از چه ریشه ای 4. از چه بابی 5. چه تغییراتی 6. چه معنایی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲ مرداد ۱۴۰۰
صوت کنفرانس استاد رجایی.m4a
30.11M
🎙 با موضوع ✳️تبلیغ در فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری ✳️ با ارائه طلبه محترم ✳️حسین باقری تولایی 🔸خلاصه مطالب مقام معظم رهبری فرمودند فضای مجازی را میتوان به عنوان هم فرصت و هم به عنوان یک تهدید دانست؛ فرصت است یعنی اینکه قبلا برای رساندن یک پیام به مردم باید رنج‌سفر ها تحمل میشد ولی الان با وجود این فضا میتوان در کمترین زمان ممکن پیام را به مردم رساند ؛ به عنوان یک تهدید است از این جهت که فضای مجازی میتواند یک تهدید باشد برای زندگی جوامع بشری ... پس باید این فرصت و نعمت فضای مجازی را غنمیت شمرد و تبلیغ دین کرد و حرف دین را در کمترین زمان ممکن به گوش همه مسلمین بلکه همه رساند در هرکجا که باشد، فقط به عنوان نکته پایانی اینکه کسی که میخواهد تبلیغ دین کند اول باید اون فضا روبشناسد و بعدم هم مواظب باشد که خودش در منجلاب هایی که ممکن است سر راه او باشد نیفتد ،چون او برای هدایت قدم در این عرصه نهاده است و اگر بخواهد خود گمراه شود تبلیغ او فایده ای ندارد. پس تقوا در این فضا امر ضروری و مهم هست . ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
۲ مرداد ۱۴۰۰
sccsr-frh-v6n2p111-fa.pdf
275.3K
💠 ✳️پارادایم شهرسازی اسلامی (با اقتباسی از نظر اسلام)✳️ ✨نویسندگان حجه الاسلام استاد سید مصطفی حسنی*، علی حجازیان، دکتر سعیدی منفرد 📝چکیده مقاله : پارادایم بر پایۀ نگرش فلسفی و اعتقادی با صبغۀ منطقی و عقلی، که اندیشمندان به‌عنوان اصول موضوعه به آن باور دارند، فرایند تولید علم را هدایت می‌‌کند. پارادایم‌های رایج در علوم انسانی عبارت‌اند از: پارادایم اثبات‌گرایانه (پوزیتیویستی)، تفسیری (تفهمی‌)، انتقادی (ساختارگرا). از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﺗﻤﺪن ﻏﺮب در ﭼﻨﺪ ﻗﺮن اﺧﯿﺮ، ﭘﯿﺸﺮو و ﺟﻠﻮدار ﻋﺮﺻﮥ ﻋﻠﻢ ﺑﻮده اﺳﺖ، ﻋﻠﻮم ﻣﻮﺟﻮد در داﻧﺸﮕﺎه‌ها، ﺑﻪ‌ویژه در ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﯽ، ﻣﺤﺼﻮل ﺗﻔﮑﺮ و ترجمۀ ﺗﻤﺪن ﻏﺮﺑﯽ اﺳﺖ. مبانی پارادایمیک علوم ﻏﺮبی در ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﺒﺎﻧﯽ اﺳﻼﻣﯽ است؛ با توجه به اینکه شهر بر ابعاد روحی، روانی، فکری و جسمی شهروندان تأثیرگذار است و کالبد و فضای شهر نشان‌دهندۀ نوع فرهنگ، ارزش و اعتقادات جامعه است، برای تحقق شهر اسلامی نمی‌توان از پارادایم‌های رایج در علوم انسانی، به ‌دلیل تفاوت‌های بنیادی که با نگاه اسلام دارد، استفاده کرد؛ ازاین‌رو، باید چهارچوب فکری منطبق بر نگاه دینی در تحقق شهر اسلامی تولید شود، نظریات علوم اسلامی با توجه به وابستگی به دین باید علاوه‌بر اثبات استنادشان به منابع و معارف اسلامی از کارآمدی مناسب برخوردار باشند و توان رقابت و برتری نسبت به سایرین را داشته باشند. نوع تحقیق در این نوشتار بنیادی و روش جمع‌آوری اطلاعات به‌صورت کتابخانه‌ای است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valia
۲ مرداد ۱۴۰۰