هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (4) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
12.12M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۴
دوره اوّل؛ عصر نصّ:
مرحله۲: تا زمان امام باقر (بخش۲)
مرحله۳: دوران باقرین ع (بخش۱)
آرشیو/ رمضان ۱۳۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (5) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
11.02M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۵
دوره اوّل؛ عصر نص:
مرحله۳: دوران باقرین (بخش۲)
ـ فقه شیعه در حاشیه فقه سنّی؟
ـ سابقه استنباط بین اصحاب
آرشیو/ رمضان ۱۳۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (6) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
11.23M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۶
دوره اول؛ عصر نص:
مرحله۳: دوران باقرین (بخش۳)
ـ اصول و جوامع
ـ فقهاء زمان
ـ گزارشی از تنوّع فکری اصحاب
آرشیو/ رمضان ۱۳۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (7) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
10.39M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۷
دوره اول؛ عصر نص:
مرحله۴: قرن اول غیبت (بخش۱)
ـ غلبهی جریان حدیثگرا و طیفهای مختلف آن
ـ «قدیمین»
آرشیو/ رمضان ۱۳۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (8) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
9.47M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۸
دوره اول؛ عصر نص:
مرحله۴: قرن اول غیبت (بخش۲)
ـ ابن جنید و قیاس
دوره دوم؛ شیخ مفید (بخش۱)
ـ علل توفیق مفید
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (9) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
11.52M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۹
دوره دوم؛ شیخ مفید (بخش۲)
ـ سید مرتضی
دوره سوم؛ شیخ طوسی (بخش۱)
ـ افول بغداد و پیدایش حوزه نجف
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (10) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
10.83M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۱۰
دوره سوم؛ شیخ طوسی (بخش۲):
مرحله۱: رکود
ـ علل رکود
مرحله۲: نقد (بخش۱)
ـ شخصیت ابن ادریس
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (11) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
9.32M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۱۱
دوره سوم؛ شیخ طوسی (بخش۳):
مرحله۲: نقد (بخش۲)
مرحله۳: بازپروری (بخش۱)
۱ ـ محقق حلّی
۲ ـ علامه حلّی (بخش۱)
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (12) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
9.73M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۱۲
دوره سوم؛ شیخ طوسی (بخش۴):
مرحله۳: بازپروری (بخش۲)
۲ ـ علامه حلّی (بخش۲)
ـ معرفّی آثار علامه
ـ معرفّی اتباع علامه
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (13) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
10.58M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۱۳
دوره سوم؛ شیخ طوسی (بخش۵):
مرحله۳: بازپروری (بخش۳)
۲ ـ علامه حلی (بخش۳)
ـ تأثیرات علمی
۳ ـ شهید اوّل (بخش۱)
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (14) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
8.38M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۱۴
دوره سوم؛ شیخ طوسی (بخش۶):
مرحله۳: بازپروری (بخش۴)
۳ ـ شهید اول (بخش۲)
ـ سنت تحشیه
۴ ـ محقق ثانی
ـ فقه صفوی
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (15) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
11.57M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۱۵
دوره سوم؛ شیخ طوسی (بخش۷):
ـ ویژگیهای کلّی فقه دوره طوسی
ـ محقّق اردبیلی و مشی انحصاری او
ـ اتباع اردبیلی
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (16) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
10.61M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۱۶
دوره چهارم؛ اخباریون (بخش۱):
ـ عوامل پیدایش و سیطره اخباریگری
ـ محورهای مهم تفاوت فقه اخباری و اصولی
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (17) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
8.87M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۱۷
دوره چهارم؛ اخباریون (بخش۲):
ـ ملا محمدامین استرابادی که بود؟
ـ معرفّی اخباریون میانهرو و تندرو
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (18) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
10.22M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۱۸
دوره چهارم؛ اخباریون (بخش۳):
ـ علل فروپاشی اخباریون
ـ اقلیت اصولی در عصر اخباری
ـ آثار خوب و بد اخباریگری
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (19) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
11.55M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۱۹
دوره پنجم؛ وحید بهبهانی (بخش۱):
ـ تحولات دوره وحید در فقه و اصول
مرحله۱: شاگردان وحید (بخش۱)
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (20) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
10.85M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۲۰
دوره پنجم؛ وحیدبهبهانی(بخش۲):
مرحله۱: شاگردان...(بخش۲)
ـ فقه جواهری
مرحله۲: شیخ انصاری(بخش۱)
ـ ابتکارات شیخ
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (21) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
12.14M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۲۱
دوره پنجم؛ وحیدبهبهانی(بخش۳):
مرحله۲: شیخ انصاری(بخش۲)
ـ روش شیخ هادی تهرانی
ـ فقهاء مکتب شیخ انصاری (بخش۱)
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
هدایت شده از دروس استاد سید محمد صادق علم الهدی | کانال اصلی
e (22) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.MP3
13.87M
#تاریخ_علم_فقه
جلسه۲۲ (جلسه آخر)
دوره پنجم؛ وحیدبهبهانی(بخش۴):
مرحله۲: شیخ انصاری(بخش۳)
ـ فقهاء مکتب شیخ(بخش۲)
مرحله۳: پسا انقلاب
آرشیو/رمضان۸۶
#سید_محمدصادق_علم_الهدی
#ادوار_فقه
⏯ @Alamolhoda_org
✅ فرقه #اسماعیلیه از فِرَق منشعب مذهب #شیعه است. ظهور این فرقه، نتیجه اختلاف در امامت اسماعیل با برادرش حضرت امام موسی بن جعفر الکاظم (علیهالسلام) بوده است.
🌸 از موعود باوران غیر معتقد به حضرت مهدی (عجلاللهتعالیفرجهالشریف) «اسماعیلیه» هستند که به امامت شش امام اول شیعیان اثناعشری معتقد بودند؛ اما پس از امام صادق (علیهالسّلام) بزرگترین فرزند او اسماعیل، یا فرزند او محمد را به امامت پذیرفتند و از پذیرش امامت امام موسی کاظم (علیهالسّلام) خودداری کردند.
⬛️ اسماعیل در زمان حیات پدر گرامشان از دنیا رفت؛ با این حال پس از #شهادت_امام_صادق (علیهالسّلام) گروهی به امامت وی معتقد شدند.
🌸 در روایات آمده است که حضرت صادق (علیهالسّلام) در تشییع جنازه اسماعیل چندین بار دستور داد جنازه را بر زمین بگذارند و کفن از روی اسماعیل پس میزند و به صورتش نگاه میکرد تا مردم در وفات وی شک نکنند.
🌸 از این فرقه با نامهای «سبعیه»، « #باطنیه»، « #قرامطه» و «شش امامی» نیز تعبیر شده است.
🌸 اسماعیلیان در آغاز به دو گروه انشعاب یافتند: خالصه و مبارکیه، چون آنها در مورد سرنوشت امامت پس از اسماعیل اتفاق نظر ندارند.
🔹اسماعیلیه خالصه: این گروه را «واقفه» نیز گویند. اینان چون اسماعیل بن جعفر (علیه السلام) از دنیا رفت، گفتند او نمرده است؛ بلکه از انظار غایب شده است و او همان مهدی موعود (علیهالسلام) است و روزی بازخواهد گشت.
🔹اسماعیلیه مبارکیه: این گروه، خود به گروههایی دیگر انشعاب یافته است. اینان مرگ اسماعیل بن جعفر (علیهالسلام) را پذیرفتند و #محمد_بن_اسماعیل- نوه امام صادق (علیهالسلام)- را جانشین پدر پنداشتند؛ امّا پس از مرگ محمّد بن اسماعیل، در امامت توقّف نکردند؛ بلکه- بر خلاف باورهای شیعه اثنی عشریه- سلسله امامان را تا امروز تداوم بخشیدند.
🌸 گزیدههایی از عقائد اسماعیلیه:
🔺اسماعیلیه قائلند عیسی پسر یوسف نجار بود و سخن قرآن که میگوید عیسی پدر نداشت بدینمعناست که او معلم نداشت.
🔺معنای قیامت، قیام قائم عصر است و آن عبارت از خروج هفتمین امام است.
🔺معاد برگشت هر چیز به اصل خودش از طبایع چهارگانه است. انسان مرکب از جسم و روح است. پس جسم تحلیل رفته و به اصل و طبیعت خود بر میگردد، اما روح انسان که همان نفس مدرکه باشد اگر با انجام عبادات صفا پیدا کرده ... به عالم روحانی که از آنجا جدا شده بر میگردد ... اما نفسهایی که در اثر عدم پیروی از امامان معصوم، از رشد بازماندهاند برای همیشه در شکل تناسخ باقی میمانند و از جسدها جدا نمیشوند.
🔺معنای غسل و باطن آن، تجدید پیمان با امام است، جماع، گفتگو کردن با کسی که آشنایی با #باطنیه ندارد و زنا، آموختن دانش به اوست.
🌸 با بررسی عقائد و عملکرد اسماعیلیه به این نتیجه میرسیم که آنان نه تنها از اهل بیت پیامبر (علیهمالسّلام) فاصله گرفتند بلکه از اسلام خارج شدند و از روی مسامحه از #فرقه_های_شیعی شمرده میشوند.
🌸 دلایل زیادی بر فساد عقیده #اسماعیلیه وجود دارد که به بعضی اشاره میشود:
🔺همه فرقههای اسلام چه شیعه و چه سنی ختم نبوت را، از مسائل ضروری و قطعی اسلام میدانند در حالیکه بعضی از اسماعیلیه قائلند محمد بن اسماعیل از پیامبران اولوالعزم است و شریعت اسلام را نسخ خواهد کرد!! این عقاید نزد شیعه و سنی کفر صریح و آشکار است.
🔺شیعه و سنی روایات زیادی از پیامبر محمد (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) نقل کردهاند مبنی بر اینکه او دوازده جانشین دارد. اعتقاد اسماعیلیه به هفت امام با تمام این روایات تنافی دارد.
🔺نام جانشینان دوازدهگانه پیامبر محمد (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) در روایات اهل بیت (علیهمالسّلام) مشخص و معین است. عقیده اسماعیلیه به امامت اسماعیل یا فرزندش محمد بن اسماعیل، با تمام این روایات مخالفت دارد و ...
🍁متن کامل مقاله👇
http://wikifeqh.ir/اسماعیلیه
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
⚡️ عرضه حدیث بر #امام_صادق (علیهالسلام)
🌸 پدیده #جعل_حدیث و ورود اخبار ساختگی، از همان آغاز و در زمان پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) نشان دهنده نفوذ سود جویان فرصت طلب در صفوف مسلمان است.
🌸 با شناخت این زمینه و مسائلی دیگر چون وجود #تقیه و #نسخ، امامان خود بر #عرضه_حدیث تاکید ورزیدند و اصحابشان را به این نکته متوجه کردند که پیش از دریافت حدیث، مجرای آن را بررسی کنند.
🌸 #امام_باقر (علیهالسّلام) میفرماید: "هرکس به دین الهی درآید بدون اینکه آن را از شخص صادقی بشنود، خداوند او را تا قیامت دچار حیرت وگمراهی کند".
این هشدار را در کنار احادیثی قرار دهید که شیعیان را به سوی اهل بیت (علیهالسّلام) فرا میخواند و آنان را مصداقهای بارز هدایت و اهل ذکر و درهای علم و راسخان در آن میداند.
🌸 عرضه مجموعههای متعدد روایی و احادیث متفاوت فراوان بر امام صادق (علیهالسّلام) نشانگر تشدید این جریان در عصر امام جعفر صادق (علیهالسّلام) است.
🌸 این عرضه موجب گشت، سادهاندیشی از دایره حدیث شیعه رخت بربندد و دست جاعلان از دامان حدیث کوتاه گردد.
🌸 از مهمترین جریانات نادرست این دوره، خط #غلو است. #غالیان مورد بیشترین هجوم از سوی #امام_صادق (علیهالسّلام) و یاران راستاندیش ایشان قرار گرفتند؛ به گونهای که نمونههای متعددی از آن را در کتابهای اصلی رجال و بخصوص رجال کشی در احوال غالیانی چون « #ابوالخطاب» و « #یونس_بن_ظبیان» مییابیم.
که #امام_صادق (علیهالسّلام) از اصحاب خود، اندیشههای سرکردگان خط غلو را جویا میشود و به رد و انکار آنان میپردازد.
برای نمونه، امام از « #عنبسة_بن_مصعب» میخواهد که شنیدههایش از « #ابوالخطاب» را بازگوید و آنگاه که او گفتهها را به پایان میبرد، امام با قسم جلاله به رد آنها میپردازد.
در نمونهای دیگر، « #حمادی» حدیثی مرفوعه را نقل میکند که حکایت از عرضهای دیگر دارد؛ راوی، گفتههای غالیان را که به امام منتسب ساختهاند، باور نکرده و آنها را به امام عرضه میکند.
🌸 همچنین #غلو و افراط غالیان در #علم_امام، زمینه را برای تردید #راویان_شیعه در احادیث مربوط به این موضوع، فراهم آورد و آنان را ناگزیر از عرضه این احادیث به امام نمود.
🌸 #امام_صادق (علیهالسّلام) برای عالمان بیرون از حوزه شیعی نیز به صورت پیشوایی بزرگ جهت تایید و رد حدیث، جلوه نموده بود و دگراندیشان بر اثر مراوده و گفتگوی علمی با اصحاب ایشان و دیگر شیعیان، شنیده هایشان را برای امام عرضه میکردند و پاسخ میگرفتند.
#عرضه_مجموعه_های_روایی
با توجه به جایز دانستن #کتابت_حدیث در نزد شیعه، مجموعههای روایی، تدوین و از طریق استنساخ و قرائت، تکثیر و رایج شد.
1⃣ از جمله، اصحاب حضرت علی (علیهالسّلام) فتواها و قضاوتهای متعدد ایشان را جمع آوری کردند و حضرت آن را به مثابه دستورالعمل حکومتی و اجرایی برای امیران و فرمانداران خود فرستاد. این کتاب را « #عبدالله_بن_سعید بن حیان بن ابجر» مشهور به « #ابوعمرو_المتطبب» به حضور امام صادق (علیهالسّلام) عرضه میکند و امام آن را تایید میکند. این کتاب به جهت اشتمال بر قضاوتهایی که بیشتر به احکام دیات مربوط بوده به #کتاب_الدیات معروف است و چون در طریق نقل آن شخصی به نام « #ظریف_بن_ناصح» وجود دارد که به کتاب ظریف هم نامبردار است.
گرچه بنا به گفته #نجاشی به همان اسم عرضه کننده یعنی عبدالله بن ابجر مشهورتر است.
2⃣کتاب دیگری که بر #امام_صادق (علیهالسّلام) عرضه شده، کتاب #عبیدالله_بن_علی بن ابی شعبة مشهور به « #حلبی» است. عبیدالله از #راویان_شیعه و از اصحاب و خواص امام صادق (علیهالسّلام) است. او روایتهایی را گرد آورده، سپس بر امام صادق (علیهالسّلام) عرضه میکند. امام آنها را صحیح میداند و به هنگام قرائت آن میفرماید: اتری لهولاء مثل هذا؛ آیا برای اینان، مانند این هست؟!
استحسان امام نسبت به این مجموعه را شیخ #طوسی نیز نقل کرده است.
🍁مطالعه کامل مقاله👇
http://wikifeqh.ir/عرضه_حدیث_بر_امام_صادق
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
1_16879036.pdf
744.1K
⚫️ شهادت حضرت #امام_صادق (علیه السلام) را خدمت حضرت #ولی_عصر (عجل الله فرجه) و شیعیان تسلیت می گوئیم.
📚بیاد آن که مذهب حق یادگار اوست!
🔹بیانات آیت الله #وحید خراسانی (مد ظله العالی)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
#اصول
🔰شهرت فتوائی
▫️یکی از ظنونی که از اصل حرمت عمل به ظنّ، خارج شده،شهرت فتوایی بین قدمای از فقهاست.
👈شهرت فتوایی عبارت است از:اشتهار فتوی در مسئلهای که روایت معتبری در مورد آن وارد نشده.
پس به طور مثال اگر قدمای از فقها بر حکمی در موردی اتفاق نظر داشته باشند،در حالیکه ما نصّی از ائمه در آن مورد نداشته باشیم،در این حال بحث است که آیا این شهرت فتوایی حجت است یا نه؟
ظاهر این است که چنین شهرتی حجت است چرا که این شهرت،از وجود نصی معتبر حکایت می کند که به اصحاب شهرت رسیده و به ما نرسیده است تا جائیکه آنان را به فتوا بر طبق آن،وادار کرده است.زیرا بعید است که بزرگان فقه بدون مستند شرعی و دلیل قابل توجه،به چیزی فتوا دهند.
منبع:الموجز فی اصول الفقه #پایه_چهار
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
اصول فقه کاربردی قضایی - جزایی - جلسه 12.mp3
13.28M
💠 #اصول_فقه_کاربردی (قضایی-جزایی)- جلسه دوازدهم 99
🔶 استاد علیدوست
💠💠💠💠
🔹چکیده نکات :
- گفتگو از مسئله 420
- دیه بر عاقله در قتل خطا
- نقد کلام محقق خویی در مسئله
- گفتگو از آیه 92 سوره مبارکه نساء
- رابطه تعلیل و حکمت
- مسئله 422 از مبانی تکملة جلد 2
- اصل عدم تفاوت
- اصل کفایت بیان
🗓 تاریخ جلسه : 99/03/29
#استاد_علیدوست
#اصول_فقه
#اصول_فقه_کاربردی_قضایی_جزایی
#صوت_درس
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
مناطره.mp3
24.61M
#مناظره
🎙مناظره کامل استاد رفیعی و آقای حسن آقا میری
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk