eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
556 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
750 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بازاریابی شبکه ای وجوب نهی از منکر .mp3
18.34M
💠 🔴با عنوان ✳️بررسی فقهی بازاریابی شبکه ای از منظر اقتصاد خرد و کلان اسلامی و قانون اساسی با ارائه استاد ✨ حجه الاسلام سید مصطفی حسنی استاد حوزه علمیه و پژوهشگر علوم اسلامی ❇️اختصاصی کانال وارثین ♦️جلسه پنجم ✳️اهم مطالب ارائه شده آفات بازیابی شبکه ای 1- غیر قانونی بودن 2- بیگاری کشیدن 3-انحصار در محصولات 4-بوجود آوردن مشکلات برای اقتصاد خرد و کلان برای اقتصاد ملی 5- به وجود آوردن فضای کلاهبرداری نظام یافته در بازار مسلمین 6- ایجاد جذابیت های کاذب در میان بازار و خریداران 7- به وجود آوردن فضای مصرف گرایی در جامعه •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
جلسه آخر نشست بازاریابی شبکه ای و وجوب نهی منکر.mp3
22.21M
💠 🔴با عنوان ✳️بررسی فقهی بازاریابی شبکه ای از منظر اقتصاد خرد و کلان اسلامی و قانون اساسی با ارائه استاد ✨ حجه الاسلام سید مصطفی حسنی استاد حوزه علمیه و پژوهشگر علوم اسلامی ❇️اختصاصی کانال وارثین ♦️جلسه ششم ✳️اهم مطالب ارائه شده ✅راهکار های مقابله با رواج بازاریابی شبکه ای ✅وظیفه رسانه ها به ویژه رسانه ملی در قبال این مسئله ✅بالا بردن سطح آگاهی طلاب فعال در عرصه تبلیغ و ارتقاء سطح اطلاعات عمومی از آفات بازاریابی شبکه ای ✅ایجاد نظارتهای بیشتر بر بازار برای جلوگیری از قاچاق کالا و فروش آن در قالب بازاریابی شبکه ای •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
دوستان عزیز این شش جلسه نشست بازاریابی شبکه ای با ارائه استاد سید مصطفی حسنی قابلیت بسیار بالایی برای ارائه مقاله را دارد دوستانی که می خواهند در فراخوان پژوهش حوزه شرکت کنند می توان از این نشست حداکثر استفاده داشته باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
app (1).apk
26.19M
💽نرم افزار جزوات پژوهش: این نرم افزار شامل ده جزوه از قبیل: ✔️آموزش وُرد (Word ) ✔️پاورپوینت (PowerPoint) ✔️اصول مقاله نویسی و قواعد آن ✔️مهارت نقد ✔️و ... می باشد. ✅آماده سازی نرم افزار: واحد پژوهش مدرسه هراتی تربت حیدریه (ححت الاسلام احمد کندری) ✅ آماده سازی جزوات و محتوای پژوهشی: حجت الاسلام رجائی پور مسئول محترم پژوهش مدرسه ولیعصر (عج)کرمانی‌ها و حجت الاسلام صادقی مسئول محترم پژوهش مدرسه امام صادقی (ع) تایباد •┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
آن‌قدر یا آنقدر مسئله یا مسأله گفت‌و‌گو یا گفتگو🤔 جهت یادگیری و دسترسی به املای درست واژه‌ها به سامانه فرهنگ املایی"ویراستاران"،مراجعه نمایید. آدرس سامانه: emla.virastaran.net چه خوب است صحیح و "یکدست" بنویسیم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔️@valiasrk
مبانی تکمله منهاج(3 جلدی).pdf
6.45M
✳️تکملة المنهاج که به نام‌های مبانی تکملة المنهاج و تکملة منهاج الصالحین نیز شناخته می‌شود نام کتابی است که به جهت کامل کردن کتاب منهاج الصالحین (آیه الله سید محسن حکیم) توسط آیه الله سید ابوالقاسم خویی به زبان عربی تألیف شده‌است. این کتاب جزو کتب درسی دانشجویان رشته حقوق در مقطع دکتری می‌باشد. ✳️همان‌طور که از عنوان کامل کتاب (تکملة منهاج الصالحین فی احکام القضاء و الشهادات و الحدود و القصاص والدیات) بر می‌آید، نویسنده در این کتاب به بیان مسائل فقهی پنج باب از ابواب فقهی و حقوقی پرداخته‌است. آن ابواب عبارتند از:قضاوت (۸۵ مسئله)شهادت (۱۳۳ مسئله)حدود (۳۰۵ مسئله)قصاص (۲۰۲ مسئله)دیات (۴۳۱ مسئله). ✳️کتاب حاضر عمده‌ترین ادله فقهی و مبانی علمی هریک از مسایل ابواب فوق را دربردارد، خویی آنچه را در استنباط نظرات فقهی دخیل و لازم بوده در این کتاب آورده و از مباحث حاشیه‌ای و غیر ضروری چشم‌پوشی کرده‌است. ✳️پیشنهاد می شود این کتاب در کنار مبحث اصولی مطالعه و به صورت تطبیقی نظرات مرحوم آیه الله خویی مورد پژوهش قرار گیرد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عنایت ویژه امام زمان علیه السلام ب طلبه ایی ک مادر و و پدرش راضی ب طلبه شدنش نداشتن. بسیار شنیدنی🌹🌹👌👌 توصیه اکید بنده، استماعست و تلاش و افتخار •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
سامانه راه؛ پایگاه اینترنتی راهنمای نگارش پایان نامه و رساله (راه) صدها هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی کشور برای به پایان رساندن کارشناسی ارشد یا دکتری خود باید پایان نامه یا رساله ای بنویسند و از آن در برابر استادان و داوران دفاع کنند. این دانشجویان که در مؤسسه های گوناگون درس می خوانند، برای نگارش پایان نامه یا رساله از پیروی می کنند. از این شیوه نامه ها: 1⃣کاستی‌هایی دارند؛ 2⃣برخی برافتاده اند؛ 3⃣برخی تنها به بخشی از نیازها پاسخ می دهند؛ 4⃣برخی به دشواری یافت می شوند؛ 5⃣و برخی هم بروز‌نمی شوند. شیوه نامه هایی هم که به کار می آیند، با یک دیگر تفاوت های بسیار دارند. این کاستی ها و تفاوت ها، نگارش پایان نامه و رساله را سخت و کار سازمان دهی آنها را نیز با دشواری روبه رو می کند. پایگاه اینترنتی راهنمای نگارش پایان نامه و رساله (راه) که با پشتیبانی دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری طراحی و راه اندازی شده است، یک شیوه یک سان، جامع، و بروز در دسترس همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور می گذارد که با پیروی از «ورد» نسخه های گوناگون واژه پرداز «تمپلت»، آن، پایان نامه ها و رساله های نوشته شوند. افزون بر راهنمای نگارش در دسترس گذارده شده است که دانشجویان بتوانند با دریافت آنها کار نگارش را آسان تر انجام دهند. در کنار این‌ها، منابع و پیوندهای بسیاری نیز که در نگارش پایان نامه و رساله کاربرد دارند، در این پایگاه آمده اند. آدرس دسترسی https://rah.irandoc.ac.ir
☀️روش‌شناسی استنباط فقه‌نظام ✍️حجت الاسلام محمد متقیان 🔹روز پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ماه مبارک رمضان ۱۴۲۲، طی یک جلسه علمی در محضر (دام عزه) بودیم. جلسه‌ای که با اقامه نماز و افطاری آغاز شد و با ارائه استاد و پرسش‌های حاضرین، ادامه پیدا کرد، جلسه‌ای صمیمی و علمی. مطالبه اصلی عزیزان که پیش از جلسه در قالب سؤالاتی خدمت استاد تقدیم شده بود، بررسی روش استنباط فقه نظام در نگاه استاد بود. ایشان نیز بعد از بیان مقدماتی وارد به این موضوع شدند. آنچه که از مباحث روش شناسی ایشان برمی‌آمد، نکاتی است که در ادامه تقدیم می‌شود: 1️⃣ از منظر استاد، برای ورود در عرصه فقه نظام، ابتدائاً باید فقه نظام یا فقه حکومی در افراد به وجود بیاید. مقصود از گفتمان، و شخصیت این موضوع است که در برخی از اهل فن در فقاهت، موجود نیست و در برخی هم موجود است. این گفتمان به دنبال خود، فقه حکومی را تولید می‌کند و از درون آن گفتگوها و بحثهای فقه حکومی استخراج می‌شود. اثر بارز گفتمان فقه حکومی، در تفسیر نصوص دینی و کیفیت تعامل با آنها ظاهر می‌شود. به عنوان نمونه، می‌توان به دو شیوه متفاوت شیخ انصاری و امام خمینی در مواجهه با مسئله «بیع السلاح من اعداء الدین» مراجعه نمود. شیخ انصاری خارج از گفتمان فقه حکومی مسئله را حل می‌کند و نتیجه‌ای می‌گیرد و امام راحل نیز براساس این گفتمان، نتیجه‌ای دیگر می‌گیرد. 2️⃣ بعد از طرح این سه گانه، سؤال از وضعیت اصول فقه موجود می‌شود. آیا این اصول برای فقه نظام، است؟ نظر استاد بر این است که، اساساً اصول فقه موجود، بنیان علمی طلبه پژوهشگر در عرصه فقه نظام است و مورد نیاز اوست، و لیکن باید به این نکته توجه داشت که، اصول فقه موجود نه از جهت مسائل بلکه از حیث بحث، در برخی مواضع، متورم شده است و می‌توان از این تورم کاست و مسائل اساسی دیگری را به عنوان دفتر دوم و سوم اصول فقه یا به عنوان طرح نمود. مسائلی مانند: گستره شناسی شریعت که به دنبال خود گستره شناسی فقه، گستره شناسی اجتهاد و گستره شناسی تقلید را می آورد. یا مسئله بسیار مهم و تأثیرگذار مقاصد شریعت که مورد غفلت واقع شده است. کسانی که با اندیشه ، مخالفت دارند، الزاماً و باید این اندیشه را طرح کرده و آن را نفی نمایند و نباید بدون بررسی علمی، با آن مخالفت بورزند. یعنی ایشان، باید تکلیف خود را با آیاتی که مبین مقاصد هستند، روشن نمایند، یا آنها را دخیل و مؤثر در فرآیند استنباط می‌دانند و یا نمی‌دانند، و در هر دو صورت، باید بحثی پیرامون این مسئله صورت بگیرد که در دفاتر بعدی علم اصول باید منقح گردد. ▪️با توجه به اینکه، از پرسش‌ها و پاسخ‌های جلسه اینگونه برمی‌آمد که، مسئله «فقه مقاصد» در روش‌شناسی استنباط فقه نظام، تأثیرگذار است، قرار جلسه دیگری با استاد گذاشته شد که، بعد از مطالعه دیدگاه ایشان توسط فضلای حاضر، جلسه‌ای رو به پیش و با بیان نکات جدید، برگزار شده و ابهامات و اشکالات پیرامون این اندیشه، مرتفع گردد. بعونه تبارک و تعالی. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔️@valiasrk
📝 داشتن گفتمان و بازخوانی مسائل اصول فقه؛ عناصر روش‌شناسی استنباط در فقه‌ نظام 🔻 گزارش تفصیلی نشست «روش‌شناسی استنباط در فقه‌ نظام» آیت‌الله علیدوست؛ 📚 منظور از فقه، شریعت نیست، چون ما یک شریعت داریم و یک فقه و این‌ها نباید به هیچ عنوان جای یک‌دیگر به کار بروند. چون می‌بینیم در بسیاری مواقع افرادی انکار نظام در شریعت می‌کنند، ولی فقه را مثال می‌زند و یا این‌که اثبات نظام در شریعت می‌کنند ولی نظام در فقه را تعبیر می‌کنند. 📚 در روش‌شناسی استنباط فقه نظام نخستین چیزی که نیاز است، داشتن یک رویکرد است. یعنی نیازمند یک گفتمان هستیم که از داخل آن رویکرد خارج شود. دومین عنصر بازخوانی مسائل اصول فقه است. 📚 بنده معتقدم اصول فقه، دفتر نخستش نوشته شده وگرنه دفتر دوم و سوم اصول فقه مانده است. در این دو دفتر باید صدها مسأله بیاید. بنده معتقدم اصول از حیث بحث و گفت‌وگو چاق شده و جای قیچی کردن دارد. 📚 اگر اصول فقه نظام تدوین شود بسیار خوب است. ولی اگر تصورتان این باشد بگوییم میان اصول فقه نظام و اصول فقه سنتی یک دیواری وجود داشته باشد و بگوییم اصول فقه نظام برای گروهی و اصول فقه سنتی برای گروه دیگر است، الزاماً این گونه نیست. 📕 متن کامل: http://meftaah.com/?p=23232
💠 وظیفه اسلامی، ملی و انسانی هر فردی است ✔️ آیت الله علیدوست 🔹عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شرکت در انتخابات وظیفه اسلامی، ملی و انسانی ما است گفت: ما نه صرفاً به خاطر اینکه یک مسلمان هستیم، بلکه به خاطر اینکه به ایران تعلق داریم و با توجه به اینکه انقلاب برای همه انسان‌ها پیام دارد از نظر انسانی نیز وظیفه داریم که در انتخابات شرکت کنیم. 🔸آیت الله علیدوست در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اخلاق انتخاباتی گفت: اخلاق انتخاباتی را معارف دینی مشخص کرده است و اگر به همان معارف دینی توجه کنیم، به کمتر و نه بیشتر، به اخلاق انتخاباتی خواهیم رسید. ▪️وی با بیان اینکه باید توجه کنیم که مسئولیت یک امانت است ولی متأسفانه گاهی با این نگاه دیده نمی‌شود، افزود: وقتی با نگاه امانت به یک مسئولیت نگاه می‌کنیم هم کسانی که خودشان را عرضه برای انتخابات می‌کنند و هم کسانی که رأی می‌دهند توجه می‌کنند این امانت را چگونه حفظ می‌کنند. 🔹عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هیچ وقت نباید محرمات الهی مانند غیبت و اشاعه گناه و منکرات در انتخابات وجود داشته باشد، گفت: کسانی که کاندیدا هستند و همچنین طرفداران آنها باید توجه کنند که انتخابات مجوز دروغ و غیبت نیست و نباید به بهانه انتخابات به این کارها دست بزنند. ▪️وی بیان کرد: معیار ما در انتخابات باید لیاقت افراد باشد چه به حزب ما وابسته باشد و یا نباشد. 🔸آیت الله علیدوست با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه اسلامی، ملی و انسانی ما است تصریح کرد: ما نه صرفاً به خاطر اینکه یک مسلمان هستیم بلکه به خاطر اینکه به ایران تعلق داریم و با توجه به اینکه انقلاب برای همه انسان‌ها پیام دارد از نظر انسانی نیز وظیفه داریم که در انتخابات شرکت کنیم. 🔹وی انتخاب شایسته را وظیفه دیگر هر فردی دانست و گفت: هرکس طبق تحلیلی که دارد اقدام به انتخاب افراد شایسته کند برای او حجت است و اگر شک داشت می‌تواند از افراد لایق سؤال کند به گونه‌ای که اگر در قیامت از او سؤال شود چرا به این شخص رأی دادی بتواند پاسخگو باشد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔️@valiasrk
💢انتخابات، راه ادای امانت به اهل آن در عصر غیبت است ✔️ استاد محمدجواد فاضل لنکرانی، در نشست تخصصی فقه انتخابات🔻 🔸اینکه گفته شود حفظ نظام واجب است و انتخابات از لوازم و مقدمات حفظ نظام است و سپس مبتنی بر وجوب مقدمه واجب، به اثبات وجود انتخابات استدلال شود، گرچه امر درستی است، اما نتیجه آن وجوب عقلی و نه مولوی انتخابات است. در حالیکه ما برای اثبات اینکه شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است نیازمند اثبات مولوی بودن آن هستیم. مولوی و وظیفه شرعی بودن این مهم نیز از طریق ادله که ذکر شد قابل اثبات است. 🔹مفاد آیه ۵۸ سوره نساء مبنی بر «لزوم واگذار کردن امانت به اهلش»، «حکومت» از بارزترین مصادیق امانت است؛ و اموری از قبیل تعیین حاکم، انتخاب رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر از مهمترین امور هر حکومتی قلمداد می‌شود. مردم باید آنها را به اهلش بسپارند و یکی از بهترین و مهمترین و شاید بتوان گفت تنها راه ادای امانت حکومتی و مناصب سیاسی و اجتماعی، خصوصاً در عصر غیبت، انتخابات است. 👈 گزارش نشست: https://b2n.ir/y06823 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔️@valiasrk
🔰 آیت الله در نوشتاری تشریح کرد: 🔸 بایسته‌های مفهوم‌شناسی در ؛ 🔻 زمان تفسیر اسناد شرعی، عرف زمان صدور آن اسناد را واکاوی می‌‌کنیم. کتاب‌های لغت، رابط فهمندگان نصوص با عرف زمان صدور ادله هستند. مفهوم شناسی و معناشناسی از روش‌ها و بایسته‌هایی پیروی می‌‌کنند که عدم توجه به آن، انسان را به برداشت‌های ناصحیح در مفردات و مرکبات می‌‌کشاند. بررسی همراه با تعلیل ده بایسته همراه با تطبیقات فقهی، موجب مصون ماندن از برداشت‌های ناصحیح می‌‌شود، تفسیر و تطبیق، حقیقت و مجاز، نسبت مفاهیم، بسند به قدر متیقن در موارد مشکوک و فرق داعی و معنا بخشی از این بایسته‌ها هستند. ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/mafhom •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔️@valiasrk
با سلام خدمت عزیزان مطالب ارسالی بعد از مطالعه انتخاب و تقدیم شده است قابلیت برگزاری نشست و ارائه مقاله از این مطالب وجود دارد و بسیار قابل استفاده است
ضرورت ورود به حوزه۱ (Trimmed).mp3
16.82M
🎤 استاد حجه الاسلام دکتر احمدحسین شریفی 🔴موضوع: تبیین ضرورت ورود به حوزه‌های علمیه و فراگیری علوم دینی 🔷تاریخ: ۲۱/ ۲/ ۱۴۰۰ 🔶استاد شریفی در آخرین جلسه درس اخلاق خود در ماه مبارک رمضان به ضرورت ورود جهادی جوانان هوشمند و توانمند به حوزه‌های علمیه پرداختند. 🔶در این جلسه هم به اهمیت دروس حوزوی و حضور در حوزه‌های علمیه برای ابعاد فردی و رشد و تربیت فردی پرداخته شده است و همه به ضرورت اجتماعی ‍پرداختن به علوم و دانش‌های اسلامی و حوزوی اشاره شده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔️@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖دوره مجازی lms معرفت نفس 💡کتاب دروس معرفت نفس مدرس: شاگرد برجسته علامه حسن زاده حضرت استاد آیت الله ضیائی 🌀 توضیحات دوره: ▫️https://b2n.ir/d93973 🌟لینک ثبت نام آسان و سریع 💡https://zarinp.al/372240 🔰کانال دوره : ▫️https://eitaa.com/joinchat/3576430603Cf4a92fc96a
💠 🔻 🔻 🔴انواع خلاصه نویسی چیست؟ 1️⃣خلاصه‌نويسي آزاد: براي خودِ مطالعه کننده است که با مرور مجدّد بتواند به يادآوري مطالب کتابي که مطالعه کرده است، بينجامد. در اين صورت محتواي کتاب به صورت سرفصل‌هاي اصلي و فرعي آن کتاب خلاصه مي‌شود. 2️⃣خلاصه‌نويسي تفصيلي: براي استفاده‌ي ديگران انجام مي‌پذيرد تا کتاب‌هاي حجيم و مفصّل تا حدّ امکان براي مطالعه‌ي علاقه‌مندان فراهم شود. 3️⃣خلاصه‌نويسي جهت معرّفي کتاب: براي ايجاد انگيزه مطالعه‌ي آن کتاب براي ديگران. 4️⃣ تلخيص فهرستي: عبارت است از تهيه خلاصه مطالب کتاب به منظور معرّفي کلّيه موضوعاتي که در آن مورد بحث قرار گرفته است. 5️⃣ تلخيص موضوعي: نيز عبارت است از تهيه فهرست کلي کتاب، بدون ذکر اجزاء و موضوعات بحث شده به آشنايي با موضوعات کلّي کتاب. 6️⃣تلخيص علمي: که عبارت است از تهيه خلاصه نتايج و مقاصد نويسنده به قصد استخراج پيام، اصول و قواعد و مفاهيم خاص. 7️⃣ تلخيص نموداري: که تلخيص محتواي کتب علمي، و غير‌علمي و گزارشهاي تحقيقي است به صورت نمودار، طرح يا نقشه. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔️@valiasrk
🔴اشتباهات رايج و مهم در ابتدا بايد بدانيد كه مفهوم خلاصه نويسي، اين نيست كه الزاما مطلبي را بنويسيد بلكه 👈 يكي از راهكارهاي خلاصه كردن مطلب، نوشتن مجدد آن است. 🔴 راه ديگري كه وجود دارد خط كشيدن زير مطالب و يا هايلايت كردن آنها است. وقتي به كتاب بعضي دانش آموزان نگاه ميكنيد، متوجه ميشويد كه وي، زير تمام سطرها و واژه ها خط كشيده است! و وقتي از او سوال ميكنيد، چرا زير تمام موارد كشيده است پاسخ ميدهد: “زيرا تمام موارد مهم هستند!”. 🔷خط كشيدن زير تمام سطرها يكي از بزرگترين و شايعترين اشتباهاتي است كه بين دانش آموزان ديده ميشود. ⚫️اشتباه ديگري كه در بين دانش آموزان وجود دارد، نوشتن عين متن يا جمله در كتاب و يا دفترچه شخصي شان است. ⚫️ اين كار نه تنها خلاصه نويسي محسوب نميشود بلكه باعث اتلاف وقت و درنهايت دلسردي و سردرگمي شما نيز ميشود. 🔴مورد بعدي كه در زمره ي اشتباهات خلاصه نويسي قرار دارد، پراكنده نويسي است. هنگامي كه شما خلاصه مطالب را به صورت پراكنده در برگه هاي جدا مينويسيد، علاوه بر اينكه جستجوي مجدد آنها كاري سخت و زمانبر است، ممكن است به سادگي اطلاعات را گم كنيد! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔️@valiasrk
برای دانلود قانونی و با کیفیت کلیه کتابهای نشر شهید هادی از جمله خدای خوب ابراهیم و کتاب بازگشت و کتاب با بابا(به زودی) به طاقچه به آدرس زیر مراجعه کنید👇 https://taaghche.com/ همچنین کتابهای سه دقیقه در قیامت و سلام بر ابراهیم به صورت رایگان توسط گروه شهید هادی در فضای مجازی منتشر شده.
✍️پدر ملاصدرا ـ خواجه ابراهیم قوامی ـ سیاستمداری دانشمند و بسیار مؤمن بود و با وجود داشتن ثروت و عزت و مقام هیچ فرزندی نداشت، ولی سرانجام بر اثر دعا و تضرع بسیار به درگاه الهی، خداوند پسری به او داد که بعدها به نام ملاصدرا معروف گردید. صدرالدین محمد، تنها فرزند وزیر حاکم منطقه وسیع فارس، در بهترین شرایط زندگی می‌کرد. صدرا پسری بسیار باهوش، جدی، باانرژی، درسخوان و کنجکاو بود. در مدت کوتاهی تمام دروس مربوط به ادبیات زبان فارسی و عربی و هنر خط نویسی را فراگرفت. درس‌های دیگر او علم فقه و حقوق اسلامی و منطق و فلسفه بود که در این میان صدرای جوان ـ که هنوز به سن بلوغ نرسیده بود ـ از همه آن دانش‌ها مقداری آموخت ولی طبع او بیشتر به فلسفه و بخصوص عرفان گرایش داشت. ملاصدرا بخشی از این آموزش‌ها را در شیراز دید، ولی بخش عمده آن را در پایتخت آن زمان (قزوین) گذراند. وی در قزوین با دو دانشمند و نابغه بزرگ- شیخ بهاءالدین عاملی و میرداماد ـ آشنا شد و به دروس آنان رفت. با انتقال پایتخت صفویه از قزوین به اصفهان، شیخ بهاءالدین و میرداماد به همراه شاگردان خود به این شهر آمدند و بساط تدریس خود را در آنجا گستراندند. ملاصدرا که در آن زمان 26 یا 27 سال داشت، از تحصیل بی‌نیاز شده بود و خود در فکر یافتن مبانی جدیدی در فلسفه بود و مکتب معروف خود را پایه گذاری می‌کرد. وی که سرمایه‌ای بسیار و منبعی سرشار از دانش و بویژه فلسفه داشت و خود او با نوآوری‌هایش آراء جدیدی را ابراز کرده بود، در شیراز بساط تدریس را گستراند و از اطراف شاگردان بسیاری گرد او جمع شدند. اما رقبای او که مانند بسیاری از فیلسوفان و متکلمان، از فلاسفه پیش از خود تقلید می‌کردند، و از طرفی موقعیت اجتماعی خود را نزد دیران در خطر می‌دیدند، یا به انگیزه دفاع از عقاید خود و یا از روی حسادت بنای بدرفتاری را با وی گذاشتند و آراء نو او را به مسخره گرفتند و به او توهین می‌کردند. این رفتارها و فشارها با روح لطیف ملاصدرا نمی‌ساخت، از این رو از شیراز به صورت قهر بیرون آمد و به شهر قم که در آن هنگام هنوز مرکز مهم علمی و فلسفی نشده بود، رفت. ملاصدرا در شهر قم هم نماند و به روستایی به نام کَهَکْ در نزدیکی شهر قم منزل گزید. شکست روحی ملاصدرا سبب گردید تا مدتی درس و بحث را رها کند و همانگونه که وی در مقدمه کتاب بزرگ خود ـ اسفار ـ گفته است، عمر خود را به عبادت و روزه و ریاضت گذراند. وی در این دوران ـ که از نظر معنوی دوران طلائی زندگانی اوست ـ توانست به مرحله کشف و شهود غیب برسد و حقایق فلسفی را نه در ذهن که با دیده دل ببیند و همین سبب شد که مکتب فلسفی خود را کامل سازد. وی حدود سال 1015ق سکوت را شکست و قلم بدست گرفت و به تألیف چند کتاب از جمله کتاب بزرگ و دائرة‌المعارف فلسفی خود به نام اسفار پرداخت. وی تا حدود سال1040ق به شیراز باز نگشت و در شهر قم ماند و در آن شهر حوزه فلسفی بوجود آورد و شاگردان بسیاری پرورش داد. دو تن از شاگردان معروف او فیاض لاهیجی و فیض‌کاشانی هستند که هر دو داماد ملاصدرا شدند و مکتب او را ترویج کردند. وی در شیراز نیز به تدریس فلسفه و تفسیر و حدیث اشتغال یافت. از کتاب سه اصل چنین برمی‌آید که در آن دوره نیز مانند دوره اول اقامت در شیراز زیر فشار بدگوئی ها و بد خوئی‌های دانشمندان همشهری خود بوده است، ولی این‌بار مقاوم بود و تصمیم گرفت در برابر فشار آنها پایداری و مکتب خود را معرفی کند. یکی از ابعاد زندگی پرماجرای ملاصدرا، سفرهای او به زیارت خانه خدا است. در این سفرها که به صورت کاروان‌های بزرگ حاجیان انجام می‌شد، عده‌ای از گرما و تشنگی و خستگی در راه می‌مردند. ملاصدرا برای آنکه اینگونه ریاضت‌ها را در کنار دیگر ریاضت‌هایش انجام داده باشد 7 بار قدم در این راه گذاشت و سرانجام در سفر هفتم بر سر راه خود به مکّه و زیارت کعبه در شهر بصره (در خاک عراق) بیمار شد و چشم از جهان فروبست. فوت ملاصدرا در بصره واقع شد، ولی بنابر سنت شیعیان او را به شهر نجف ـ که آرامگاه امام علی(ع) در آنجاست ـ بردند و بنابر گفته نوه او ـ علامه علم الهدی ـ در طرف چپ صحن حرم امام علی(ع) دفن کردند. 📚آثار گران‌بهای ملاصدرا: الحکمه العرشیه الحکمه المتعالیه فی الاسفار العظیمه الاربعه المعه المشرقیه فی الفنون المنطقیه المبدا و المعاد المشاعر المظاهر الالهیه فی الاسفار علوم الکاملیه الشواهد الربوبیه فی مناهج السلوکیه التصور و التصدیق الوریده القلبیه فی معارفه الربوبیه اسرار الایات و الانوار البینات دیوان اشعار حدوث العالم اکسیر العارفین فی المعارفه طریق الحق و الیقین کسرالاصنام الاجاهلیه فی ذم المتصوفین مفاتیح الغیب متشابهات القرآن رساله سه اصل •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk