eitaa logo
یادداشتها
546 دنبال‌کننده
55 عکس
48 ویدیو
0 فایل
یادداشتهایی پیرامون‌ مسائل اعتقادی فرهنگی اجتماعی و بازنشر یادداشتهای برگزیده. سید مهدی مرتضوی، عضو هیات علمی دانشگاه و علاقمند به پژوهشهای اعتقادی در قرآن و حدیث. لطفا نظر خود را درباره مطالب کانال به این آدرس ارسال فرمایید: @s_m_mortazavi
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشتها
#فضای_مجازی ✍ سید مهدی مرتضوی رحمت خدا بر جناب #جاویدنیا، معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور 🙏 ای
✍ سید مهدی مرتضوی 🔹 یکی از بزرگواران درباره مطلب ، جملات زیر را نگاشتند: در مورد مسئولین وزارت ارتباطات و بعضی از مسئولین اصلی شورای عالی فضای مجازی، "بی بصیرت" شاید محترمانه ترین عبارتی باشه که میشه به کار برد. اینا مصادیق بارز اشباه الرجالن که امیرالمومنین ع می فرمایند؛ چون از بی تدبیری شون نیست که ملت رو در فضای مجازی فاسد غرق کردند ...اینا کاملا آگاهانه و مهندسی شده این فضای فاسد رو بوجود آوردند. 🔹 دیدگاه بنده درباره نظر این بزرگوار: سلام‌ و درود بر شما نگرانی شما نسبت به وضعیت فضای مجازی، برای اکثر مردم ما قابل درک است و از دلسوزی و خیرخواهی شما نسبت به سرنوشت کشور و نسل آینده ما نشات میگیرد. در بیان شما دو ادعا وجود دارد: ۱. فضای مجازی موجود در کشور فاسد است و برای اصلاح آن ضرورت دارد اقدام جدی از سوی مردم و مسوولان صورت گیرد. ۲. نمیتوان مسوولان وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی را بی بصیرت و بی تدبیر دانست، بلکه ایشان آگاهانه و مهندسی شده این فضا را به وجود آورده اند. این مسوولان باید خلع و محاکمه شوند. اثبات کدامیک از این دو گزاره ساده تر است؟ کدامیک، تعداد بیشتری از قشرهای مختلف جامعه را با خود همراه می کند؟ ممکن است شخصا با مدعای دوم نیز موافق باشم اما به نظر می رسد طرح مدعای دوم و اصرار بر آن برای بخش نسبتا بزرگی از جامعه، قابل هضم نبوده و می تواند موجب پدید آمدن و دامن زدن به حواشی و فراموش شدن اصل ماجرا یعنی مدعای نخست و قربانی شدن آن گردد. ✅https://eitaa.com/yad_dashtha
1_203902203.mp3
2.56M
سخنان درباره عقل و جدی گرفتن آن. خدا رحمت کند ایشان را. تامل در سخنان ایشان برای همه ما مفید و بلکه ضروری است. از طريق لينك زير مي‌توانيد به كانال يادداشتها بپيونديد ✅https://eitaa.com/yad_dashtha
☑️ باید به موقع، بداخلاق باشیم! آدمی که به موقع بد اخلاق نیست، نمی تواند از دین خودش دفاع کند، خوش اخلاقی را مطلق نگیرید! اگر کسی همیشه خوش اخلاق است، وای به حالش! یک وقت، این زن گرفتن من طول می کشید، گفتند یک آقایی در تهران از اول بازار تا آخر بازار یک مخالف ندارد [بیا دختر او را بگیر]. گفتم من دختر این را نمی گیرم. گفتند: چرا؟ گفتم: این آقا، یک امر به معروف هم نمی کرد که چهارتا فحشش بدهند؟ امیرالمومنین علیه السلام را این قدر لعنش می کردند، تو را چرا اینقدر تعریف می کنند؟ آدم باید فحش بخورد! باید جنود عقل و جهل را بشناسی، خوش اخلاقی این است که انسان به موقع هم بداخلاق باشد. دیدید رهبری چقدر زیبا گفت که به بسیجی ها وقتی وظیفه شان را انجام می دهند به آنها می گویند «تندرو» ؟ خیلی قشنگ تحلیل کردند. همین که شما از دینت دفاع می کنی، می گویند: «این همه چیزش خوب است اما بد اخلاق است»، می گویی بد اخلاقی اش چیست؟ می گوید: نمی گذارد چهارتا حرف بزنیم! فوری می گوید غیبت است! اینها دیگر از آن طرف افتاده اند، همین که از آن طرف افتاده است درست است. @haerishirazi
یادداشتها
#حکیمِ_حاکم ✍ سید مهدی مرتضوی 🔹 تصویر بالا، پوستر تبلیغاتی رهبر انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری د
✍️ سيد مهدي مرتضوي 🔹 يكي از چالشهاي موجود بر سر تبيين و دفاع از دين و حكومت ديني، چگونگي جمع بين ولايت و تعبد از يك سو، و عقلانيت و خرد ورزي از سوي ديگر است. غلبه وجه تعبد و ولايت پذيري در قرائت مرسوم از دين و حكومت ديني سبب شده وجه عقلانيت و خردمندانه آنها، حاشيه نشين يا فراموش گردد. در مطلب ،‌ تلاش كردم نشان دهم، مي‌توان حكمت را فداي حُكم و حكومت نكرد. بالاتر آنكه، حكمت مي‌تواند، يكي از بنيادهاي مشروعيت حكومت ديني و مايه پيوند عقلاني و به تبع آن پيوند عاطفي مردم با حكومت ‌گردد. 🔹 براي آنكه بتوانيم سخن حاج قاسم را راحتتر درك كرده و با او همراه شويم به نمونه‌اي از حكمت رهبر انقلاب كه حاج قاسم با تمام وجودش آن را درك كرده، اشاره كردم: "جمع بين عزت و تدبير در مديريت روابط ايران با جهان پيرامون". اولا ديدگاه رهبر انقلاب درباره مذاكره، نيازمند توضيح بيشتر است كه ان شاء الله در مطلبي درباره مذاكره با آمريكا به آن خواهم پرداخت. ثانيا براي نشان دادن حكيمانه بودن آراء رهبر انقلاب، همين يك مورد كافي نيست. بايد موارد متعددي از آراء ويژه و متفاوت ايشان درباره موضوعات مختلف را نشان داد تا مخاطب به اين حكمت اطمينان پيدا كند. از خداوند براي نگارش مطالبي در اين باره كمك مي‌طلبم. https://eitaa.com/yad_dashtha
یادداشتها
#حکیمِ_حاکم ✍ سید مهدی مرتضوی 🔹 تصویر بالا، پوستر تبلیغاتی رهبر انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری د
✍️ سيد مهدي مرتضوي دوستي گرامي تذكر دادند، ابتداي نوشته با آ‌خر آن هماهنگ نيست. چند بند اول، به تفكر دعوت مي‌كند اما بند آخر، به پيدا كردنِ شخصي حكيم دعوت مي‌كند كه حاج قاسم او را پيدا كرد و اطاعت كرد. دعوت مي‌كند نصيحت او را بشنويم و با جان و دل عمل كنيم. اميدوارم توضيح زير بتواند ابهام آن نوشته را برطرف كند: 🔹 وقتي براي يافتن پاسخ سوالي در جستجوي انساني دانشمند بر مي‌آييم و سوالمان را از او مي‌پرسيم، عقل و انديشه و تفكرمان را كنار مي‌گذاريم؟ 🔹 پدري حكيم را در نظر بگيريد كه با فرزندش گفتگو مي‌كند. او نمي‌خواهد نظر خود را به فرزندش تحميل كند. او نمي‌خواهد فرزندش كوركورانه و بدون فهم و انديشه، سخن او را بپذيرد. از طرف ديگر دوست ندارد، فرزندش گرفتار سخنان فريبنده غريبه‌ها شود. او توقع دارد فرزند، سخنانش را بشنود و در آنها تامل و تفكر كند و گفتگو با او را جدي بگيرد. اگر ببينيد فرزندي، سخن حكيمانه پدر را جدي نمي‌گيرد و بازيگوشي مي‌كند و ... به او چه خواهيد گفت؟ اگر فرزند را به شنيدن سخنان پدر و گفتگو با او دعوت كنيد، او را به تبعيت كوركورانه از پدر دعوت كرده‌ايد؟ 🔹 طبيبي دلسوز را در نظر بگيريد كه مردم شهرش گرفتار بيماري شده‌اند و دواي درد آنها نزد اوست و به آنها اعلام مي‌كند كه براي درمان آنها اجر و مزدي نمي‌خواهد، اما مردم بجاي او به مدعيان دروغين مراجعه كرده و هلاك مي‌شوند. اگر بجاي او بوديد چه حالي داشتيد و چه مي‌گفتيد؟ اگر چنين طبيبي را مي‌شناختيد كه مردم شهر خانه ‌نشينش كرده‌اند و به او مراجعه نمي‌كنند، به مردم شهر چه مي‌گفتيد؟ آيا خيرخواهانه و دلسوزانه آنها را به رجوع به طبيبِ حكيمِ مشفق دعوت نمي‌كرديد؟ آيا دعوت مردم به رجوع به عالم و طبيبِ مشفق، دعوت به تقليد و تركِ عقل و انديشه است؟ 🔹 يكي از رسالتهاي انبياء، تعليم حكمت است: يعلمهم الكتاب و الحكمه. انبياء آمده‌اند تا با حكمت و هدايت و معرفت كه خدا به آنها داده است، عقلها را اثاره و بارور و شكوفا كنند: ليثيروا لهم دفائن العقول. شرط شكوفا شدن و تربيت عقلها در سايه سارِ حكمتِ وحياني، شنيدن و تامل و انديشه در آنهاست. بزرگترين مصيبتي كه انبياء و امامان حكيم ما داشته‌اند اين بوده كه حكمت، كه دواي دردِ جهالت بشر است را دارند و براي آن نيز اجري نمي‌خواهند، اما انسانها راه رسيدن اين حكمت به سرزمين عقل و انديشه خود را مي‌بندند. 🔹 گروهي به هر بهانه‌اي از شنيدن آن فرار مي‌كنند و به انبياء مي‌گويند: بايد معجزه‌اي بياوريد تا سخن شما را باور كنيم؛ شما داريد نظم اجتماعي و عقلانيت مورد پذيرش ما را به هم مي‌ريزيد و ... . ايشان انگشت در گوش كرده تا سخن انبياء را نشنوند و هياهو مي‌كنند تا سخن انبياء به گوش ديگران نيز نرسد. 🔹 اغلب مومنان نيز بدون تامل و تفكر در آن حكمتها، نشنيده و نجويده و نفهميده به آن تعبد مي‌ورزند و «حكمت» را با «حُكم» اشتباه مي‌گيرند. هر دو گروه، مانع بارور شدن عقلها و انديشه‌هايشان با بارانِ حكمت مي‌شوند. 🔹 مصيبت امام حسين، فقط آن نيست كه در كربلا به شهادت رسيد و خاندانش به اسارت رفتند. مصيبت اعظم آن است كه آنچه او برايش فدا شد، به ثمر نرسد. او خود را براي چه فدا كرد؟ بذل مهجته فيك ليستنقذ عبادك من الجهاله و حيره الضلاله. او خود را فدا كرد تا با هدايت و حكمت و معرفتي كه خدا به او عطا كرده، انسانها را از جهالت و ضلالت و حيرت خارج كند. كشته شدن حسين و به اسارت رفتن زينب براي اهلبيت آسان خواهد بود به شرط آنكه انسانها از جمله آنها كه عزادارش هستند، گوش باز كنند و حكمتها را بشنوند و در آنها تامل و تدبر و تفكر كنند و آنها را ناشنيده و ناگشوده باقي نگذارند. ✅https://eitaa.com/yad_dashtha
یادداشتها
#حکیمِ_حاکم ✍ سید مهدی مرتضوی 🔹 تصویر بالا، پوستر تبلیغاتی رهبر انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری د
✍️ سيد مهدي مرتضوي در عجبم از و هوش سرشار برای گزینش واژه و طبيب و عالم برای معرفي ولي فقيه. تعبیر و تفسیری که میتواند سوءفهم ها و سوءتفاهم ها را کنار بزند و زمینه را فراهم کند؛ البته به شرط آنكه نگاه‌هاي گرفتارِ رنگهاي سياسي بگذارند. ✅https://eitaa.com/yad_dashtha
کاش از آبرویی که خداوند به آنها عطا کرده برای حمایت از صلح و و در هندوستان بهره ببرند و از هنرمندان سینمای هند بخواهند که در این مسیر قدم بردارند. یادداشت 👇 به نیابت از آنها نوشته شده. کاش این یادداشت از طریق فضای مجازی یا طریقی دیگر به دست هنرمندان سینمای ایران و هند می رسید. ✅https://eitaa.com/yad_dashtha
✍ سید مهدی مرتضوی به نیابت از : مجید مجیدی، پرویز پرستویی، شهاب حسینی، اصغر فرهادی و ... به و هنرمندان سینمای هند استاد عزیز 🔹 ایرانیان از هند، خاطرات خوش بسیار دارند. هند را از زمان ابوریحان بیرونی می شناسند. از داستان طوطی و بازرگان در مثنوی معنوی. خیالمان را رها کنیم، همراه قالیچه سلیمان به هند و جنگلهای آن پرواز می کند. هندوستان، ما را به یاد مادرمان حوا می اندازد؛ شاید حوا در سرزمین هند هبوط کرده باشد. به یاد جهان گشایی نادرشاه می افتیم و شرمنده می شویم از مهربانی مردم هند با ایرانیان مسلمان. هندوستان را با اسطوره مدارا و مهربانی اش، شناخته ایم. و امروز هند را با آمیتا باچان و سینمای مهربانش می شناسیم. 🔹 همه پیامبران و مصلحان، پیروان شان را به عدالت و مدارا و بردباری و محبت نسبت به همه انسانها فرا خوانده اند. 🔹 سوءتفاهمها از یک طرف و تعصبات جاهلانه و بدفهمی آموزه های دینی از طرف دیگر، گاه به گاه آتش نزاع و کینه بین پیروان ادیان مختلف را شعله ور می سازند. 🔹 ظلم و بی عدالتی نیز، موجب می شود کینه و عداوت جای محبت و صمیمیت را بگیرد. 🔹 اخباری که این روزها از وضعیت مسلمانان کشور پهناور هند می رسد، برای همه کسانی که را محترم می شمارند، نگران کننده است. 🔹 امیدواریم روح گاندی و همه بزرگان نیک سیرت هند، در جان مردم هندوستان بیدار شود و با همت و هدایت و راهنمایی شما، و بین همه فرزندان هند برقرار گردد. در پناه خدای مهربان باشید. ✅https://eitaa.com/yad_dashtha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مولای ما نمونه دیگر نداشته است اعجاز خلقت است و برابر نداشته است وقت طواف، دور حرم فکر می کنم این خانه بی دلیل ترک بر نداشته است توهین نمی کنم به کسی در غزل ولی هرکس کمی محبت حیدر نداشته است خود را برای شعله مهیا کند که او حق را به چشم دیده و باور نداشته است دیدیم در غدیر که دنیا به جز علی آیینه ای برای پیمبر نداشته است سوگند می خورم که نبی شهر علم بود شهری که جز علی در دیگر نداشته است طوری ز چارچوب در قلعه، کنده است انگار قلعه، هیچ زمان در نداشته است یا غیر لافتی صفتی در خورش نبود یا جبرئیل واژه بهتر نداشته است این شعر استعاره ندارد برای او تقصیر من که نیست، برابر نداشته است https://eitaa.com/yad_dashtha
✍️ سید مهدی مرتضوی 🔹 به اقتضای و مذهبی، دوست نداریم تحت هیچ شرایطی تکالیف و مناسک دینی واجب و حتی مستحب، تعطیل یا ترک شود. همه ما می دانیم در شرایط ازدحام جمعیت، لازم نیست بلکه اگر موجب آزار دیگران شود، ترک آن اولی می باشد. با این حال نمی توانیم از بوسه بر ضریح حتی در شلوغی جمعیت دل بکنیم. 🔹 هیچ کدام ما دوست نداریم به سبب ویروسی کوچک، زیارت اهلبیت و محافل دعا و مجالس مذهبی، ترک یا تعطیل شود و حتی از چنین وضعیتی خشمگین می شویم. همه ما از شنیدن توقف در این روزها متاسف و با خواندن روایت امیر المومنین که فرمودند "اگر خانه خدا خلوت شود، مهلت داده نمی شوید" نگران می شویم. 🔹 بر اساس آيه شريفه «و من يعظم شعائر الله فانها من تقوي القلوب» كساني كه دغدغه را نداشته باشند و نسبت به حفظ آنها تعصب نورزند، از تقواي قلب، بهره كمي دارند. نداشتن عِرق و تعصب ديني، ايمان مؤمن را سست و نحيف و بي رنگ و بو مي‌كند. نبايد به اسم عقلانيت و علم، تعصب ديني را از مؤمنان گرفت. 🔹 داشتن تعصب دینی، ضروری است اما اگر با عقلانیت دینی همراه نگردد، موجب اعمالي مانند و فيلمبرداري از آ‌ن خواهد شد كه نه تنها بزرگداشت شعائر الهي نيستند بلكه موجب خواهند شد. 🔹 هنر آن است كه بتوانيم بين و جمع كنيم. علم و عقلانيت بدون تعصب ديني، موجب ضعف و در قلب مؤمن مي‌گردد و تعصب ديني بدون عقلانيت ديني موجب در عالم خواهد شد. 🔹 داشتن تعصب ديني، ضروري است اما اگر با عقلانيت ديني همراه نگردد، می تواند به نوعی از دین ورزی بینجامد که با عقل و علم ناسازگار بوده و به چالش معرفتی دامن بزند. 🔹 نادیده گرفتن رخصتهای خداوند، کاری پسندیده نیست. ان الله یحب ان یوخذ برخصه کما یحب ان یوخذ بعزائمه؛ خداوند دوست دارد به رخصتهایش عمل شود همانگونه که دوست دارد به تکالیف حتمی اش عمل شود. از جمله ، قصر نماز در سفر و ترک روزه ماه رمضان برای مسافر و بیمار است. تمام خواندن نماز در سفر و روزه داری مسافر یا بیمار در ماه رمضان، نه تنها قبول و پسندیده نیست بلکه شاید بدعت و حرام باشد. 🔹 خروش برخی از عزیزان ما بر توصیه و تصمیم مسوولان برای محدود یا تعطیل کردن حرمهای اهلبیت و مراکز و مجالس و تجمعات مذهبی، از ایشان نشات می گیرد. اظهار تأسف و ناراحتي يا گله و شكوه و حتي اعتراض به محدود شدن زيارتگاه‌ها و تعطيلي برخي تجمعات و مراسم مذهبي اگر به عنوان ابراز احساسات ديني باشد امري ممدوح و نشان دهنده زنده بودن تعصب ديني و تقواي قلب است اما اگر اين سخنان از موضع بيان ديدگاه رسمي دين درباره پرونده چالش برانگيز و قديمي رابطه علم و دين باشد، چالش معرفتي را زنده يا تشديد كرده و مي‌تواند موجب وهن دين و دينداران گردد. 🔹 حق داريم و بايد از و محدوديت تجمعات و مراسم ديني ناراحت شويم اما نبايد اينها را به معناي تضعيف دين يا كمك به كفر و بي‌ديني تلقي كنيم و بخاطر آن متوليان سلامت و اقدامات مسؤولاني كه بر اساس توصيه‌هاي آنها عمل مي‌كنند را سرزنش كنيم. همانگونه كه ترك روزه ماه رمضان در سفر يا هنگام بيماري را به معناي تخفيف و نمي‌دانيم. 🔹 خوشبختانه صدايي كه از عالمان بزرگ ديني ما شنيده مي‌شود، پاسداشت عقل و علم، در كنار بزرگداشت دين و شعائر الهي مي‌باشد. موضع گيري علماي بزرگ مشهد در تأييد محدوديتهاي اعمال شده در عليه السلام از اين جمله است. تأكيد بر رعایت دستورالعمل‌های مسئولان در خصوص پیشگیری از آلودگی و عدم تخطي از این دستورها نمونه ديگر اين روشن بيني است. بر اساس اين ديدگاه، مفاهيم ديني «حسنه و سيئه» نيز توسعه معنايي پيدا كرده و هرچه به سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کند، و هرچه به شیوع آن کمک کند، خواهد بود. همه اینها ما را مطمئن می کند که عقلانیت دینی در این سرزمین، ریشه دار و پایدار است؛ ان شاءالله. 🔹 نمونه ديگري از همين چالش كه اين روزها از سوي رسانه‌هاي بدخواه سعودي و انگليسي مورد توجه جدي قرار گرفته، است كه سخن يا رفتار نادرست برخي به آ‌ن دامن زده است. بر اساس اين دوگانه جعلي، مردم ناچارند بين رعايت بهداشت و درمان از يكسو و دعا و تضرع از سوي ديگر، يكي را انتخاب كنند. توصيه رهبر انقلاب به مراعات بهداشت و در كنار آن سفارش به توسل و دعا،‌ آبي بر آتش اين نیز بود. از طريق لينك زير مي‌توانيد به كانال يادداشتها بپيونديد ✅https://eitaa.com/yad_dashtha
یادداشتها
#کرونا_و_عِرقِ_دینیِ_ما ✍️ سید مهدی مرتضوی 🔹 به اقتضای #عِرقِ_دینی و مذهبی، دوست نداریم تحت هیچ شر
✍️ سيد مهدي مرتضوي 🔹 متأسفانه هنوز تعداد اندكي از دوستان ما اجازه نمي‌دهد كه محدوديتهاي اعلام شده براي مناسك و تجمعات ديني را بپذيرند. اين دوستان گاهي در اعتراضشان نسبت به اين وضعيت، رهبر انقلاب را همراه خود می پندارند. در حالي كه رسما اعلام شده، در راستای رعایت اصول بهداشتی و تصمیمات مسوولان درمانی کشور، جلسات مانند سایر حوزه ها و مراکز آموزشی از دوشنبه هفته گذشته شده است. https://snn.ir/fa/news/832354/ 🔹 همچنين در يادداشتي كه به قلم وزير اسبق بهداشت در سايت رسمي رهبر انقلاب منتشر شده، از موافقت مشروط ايشان با اعمال سخن گفته شده است: «به یاد دارم که در زمان مسئولیتم به عنوان خدمتگزار بهداشت و درمان کشور، بیم همه‌گیری آنفلوانزای پرندگان پیش آمد. همان موقع به محضر ایشان رسیدم و تاکید رهبر انقلاب این بود که در حفظ سلامت مردم هیچ مسامحه‌ای جایز نیست و همه امکانات را باید به کار گرفت و حتی وقتی صحبت از محدودیت در حج و زیارت شد، فرمودند اگر با شواهد علمی، این محدودیت‌ها ضروری و لازم است، اقدام کنید» http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=45042 https://eitaa.com/yad_dashtha
يكي از اساتيد بزرگوار پس از خواندن يادداشت و در ارتباط با موضوع آن، مطلب زير را، البته از نویسنده ای دیگر، برايم ارسال كردند. اين نوشته را از آن جهت كه پاسخ به نقدهاي غيردوستانه و غير منصفانه نسبت به حوزه علميه است، مي‌پسندم. مسلما حوزه‌هاي علميه، بدون اشكال نيستند اما نبايد آنها را به گونه‌اي نقد كرد كه به تضعيف سنگر مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم درعالم بينجامد. ما به نقد دوستانه و خيرخواهانه و همدلانه يكديگر نياز داريم. ⚘پاسخ دکتر ابوالفضل امامی از ایتالیا به خاکستر خواندن آتش در نوشته ای با اسم سيد حسن آقاميري به نام خدا سلام اما، نه ☄️ آسیب هیچگاه متوجه چشم مصنوعی نمی شود؛ هیچگاه مانکن های پشت ویترین، تب نمی کنند؛ پس اگر چشمی درد گرفت؛ . 🌻تب و درد، نشان حیات است؛ کلیسا قرن هاست که تب نمی کند؛ حوزه های علمیه اما هنوز چشم درد می گیرند؛ هنوز تب می کنند؛ بد نگوییم به مهتاب اگر تب کردیم. 💠حوزه علمیه زیر فشار صدها شبکه ماهواره ای دنیاست؛ زیر فشار میلیاردها دلار پول آمریکا و اروپا و عربستان و امارات و ترکیه و ... سربلند و سرافراز جهان را فتح می کند. 📚 صدای حوزه های علمیه در گوشاگوش جهان پیچیده است؛ من از رُم برای تان می نویسم؛ اینجا چشمهای فراوانی به قم دوخته شده است. و قم زنده تر از همیشه نفس زنان؛ را تمرین می کند. 🚨قم به رغم تمام تخریب های لندنی و واشنگتنی، شیطان اکبر را با شعار مرگ، خوار می کند: قل موتوا بغیظکم: بگو از عصبانیت تان بمیرید. این مرگ گفتن، است. و اگر تب کردیم بد نگوییم به مهتاب ✅ بدانید که قم زنده است و انقلاب را نمی توان با قرنطینه کرد. اگر قم لاشه بود، هزاران کَلّاش کینه توز، در لباس دوست و دشمن به آن نمی تاختند. ☄️ قم را می توانی در سفر آیت الله اعرافی به هند بهتر تماشا کنی؛ در نیجریه. قم را می توانی در هر کجا تماشا کنی که دو تیغه تحجر و تجدد گلوی مردم را قیچی نکرده اند؛ و از پارچه های مخملی رسانه های فریبکارشان، چشم بند برای مردم ندوخته اند؛ و تیغ سانسور بر حلقوم رسانه های انقلاب نگذاشته اند. 🌏 قم را می توانی در سوریه و یمن و عراق و بحرین و پاکستان و زینبیون و فاطمیون و افغانستان و هند و نیجریه تماشا کنی؛ قم را می توانی در زکزاکی به خوبی متوجه شوی. 🌗چشمت را باز کن حوزه علمیه قم؛ قم را می توانی در نُه هزار و نهصد و نود و نُه بنر سردار سلیمانی در بیش از صد شهر ایتالیا تماشا کنی. ☄️حوزه بالنده تر از آن است که آتشِ گُر گرفته از معرفت و عشق آن را، خاکستر بخوانی و را از این خاکستر انتظار بکشی. ✅ قم آتش است نه خاکستر. بد نگوییم به مهتاب اگر تب کردیم؛ مرگ بر آیه های کتاب شیطانی یأس؛ مرگ بر آمریکا؛ مرگ بر کرونا 📚 در ماجرای کرونا، است؛ نه جلو می افتد نه عقب. اما نور قم قرنطینه نمی شود. انقلاب به همه جا صادر شده است. کرکس ها هوس قرنطینه کردن تفکر انقلابی را به گور خواهند برد. ⛔️بد نگوییم به مهتاب اگر تب کردیم https://eitaa.com/yad_dashtha