هدایت شده از یک لاقبای پابرهنه
💠 بأَبِي وَ أُمِّي هُمْ مِنْ عِدَّةٍ أَسْمَاؤُهُمْ فِي السَّمَاءِ مَعْرُوفَةٌ وَ فِي الْأَرْضِ مَجْهُولَةٌ
پدر و مادرم فداى كسانى باد كه در آسمان مشهورند و در زمين گمنام.
(نهج البلاغه خطبه 187)
📚🌷📚
هدایت شده از یک لاقبای پابرهنه
💠 چهل و چهار سال پیش پیرمردی روحانی با اتکای بر توده های محروم ایران، قدرتمندترین متحد استراتژیک آمریکا و غرب در منطقه رو به زیر کشید آن هم با ارسال چند تا نوار کاست از غربت و پایمردی خودش و ملت وفادار بر آرمان های انقلابش!
و سی و چهار سال است که آمریکا با VOA، انگلستان با BBC، سلطنت طلب ها واسرائیل با «من و تو»، عربستان سعودی با اینترنشنال و گروهک تروریستی رجوی با تلویزیون سیمای آزادی! و ده ها و صدها رسانه ریز و درشت و بسیج فضای مجازی و تزریق میلیون ها دلار به گروه های اپوزیسیون و سازماندهی ریز تا درشت مخالفان نظام و بالجمله مجموعه #غربی و #عربی و #عبری و پیاده نظام فارسی زبان شان با ده ها و صدها رسانه و تلویزیون و سهمیه #دلار و #دینار نتوانسته اند حکومتی را که همان پیرمرد به اشبه الناس خود سپرد به زیر بکشند!
الم تر كیف ضرب اللَّه مثلاً كلمة طیبة كشجرة طیبة اصلها ثابت و فرعها فی السماء (ابراهیم، آیه 24)
#هفته_بسیج بر بسیجیان امام مبارک باد
🌷🇮🇷🌷
10.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 بیژن عبدالکریمی (استاد دانشگاه): روشنفکران کشورم را نمیبخشم!
در هیچ جای جهان، کشور در حال توسعهای نمیشناسم که بدون ایجاد امنیت و با قادر نبودن در دفاع از خود و توانمندی پیشرفت داشته باشد و باید بگویم اکثر قریب به اتفاق به اصطلاح روشنفکران جامعه ما در جهت نادرست تاریخ ایستادهاند و به هیچ وجه اهمیت و ضرورت قدرت دفاع کشور را درک نمیکنند.
بخشی از جامعه روشنفکران کشور را که بر مبنای امپراطوری دروغ رسانهها به تحلیل میپردازند و پیوسته تحلیلهای خود را از آمریکا و اسرائیل میگیرند هرگز نمیبخشم؛ آمریکایی که حتی یک روز هم نیست تجاوز نکرده باشد و اصلا من تعجب میکنم چه کسی میتواند اسم خود را روشنفکر بنامد و چشم خود را به روی جنایات اسرائیل و آمریکا در منطقه ببندد و بعد هم دست دوستی به آنها بدهد تا مسائل کشور حل شود؟
📚📚📚
#شکل یا #نیت؟!
♦️ پزشکیان با سبک و سیاق سفرهایی که انجام میشد و به لحاظ شکل استقبال مردم که در نهج البلاغه صریحاً رد شده، موافق نبود./روزنامه ایران
💠 در حکمت ۳۷ نهجالبلاغه آمده است:«وَ قَدْ لَقِيَهُ عِنْدَ مَسِيرِهِ إِلَى الشَّامِ دَهَاقِينُ الأَنْبَارِ، فَتَرَجَّلُوا لَهُ وَ اشْتَدُّوا بَيْنَ يَدَيْهِ، فَقَالَ: مَا هَذَا الَّذِي صَنَعْتُمُوهُ؟»
زمانی که امیرالمؤمنین (ع) به سمت شام در حرکت بودند، دهقانان انبار با دیدن ایشان، از مرکب خود پیاده شدند و در پیش روی او به دویدن پرداختند. حضرت ابتدا واکنشی نشان ندادند، اما سپس فرمودند: «این چه کاری است که انجام میدهید؟»
ممکن است این سؤال در نگاه نخست عجیب به نظر برسد؛ زیرا آشکار بود که آنان به استقبال امام آمدهاند. پس چرا حضرت چنین پرسشی مطرح کردند؟ پاسخ این است که سؤال امام درباره فلسفه و انگیزه کار آنها بود، نه خود عمل ظاهری.
آنان در پاسخ گفتند: «خُلُقٌ مِنَّا نُعَظِّمُ بِهِ أُمَرَاءَنَا، این عادت ماست؛ ما برای احترام به امیران و بزرگان خود چنین کاری میکنیم.»
پس از شنیدن این توضیح، حضرت آنان را نهی کرده و فرمودند: «وَاللَّهِ مَا يَنْتَفِعُ بِهَذَا أُمَرَاوُکُمْ! وَ إِنَّکُمْ لَتَشُقُّونَ عَلى أَنْفُسِکُمْ فِي دُنْيَاکُمْ، وَ تَشْقَوْنَ بِهِ فِى آخِرَتِکُمْ، این کار برای امیران شما نفعی ندارد، اما شما را در دنیا خوار و در آخرت نیز گرفتار میکند.»
نهی حضرت علی (ع) نشان میدهد که ایشان اصل عمل #استقبال را بهطور مطلق منع نمیکنند، بلکه #نیت و فلسفه پشت عمل را معیار ارزشگذاری آن میدانند. از دیدگاه ایشان، اگر چنین رفتاری از سر عادتهای غیرمنطقی و یا نوعی بزرگنمایی مفسده انگیز انجام شود، نه تنها سودی ندارد، بلکه شأن انسان را پایین میآورد و باعث خسران دنیا و آخرت میشود.
اما اگر فلسفه این عمل مبتنی بر احترام به جایگاه الهی و #ولایتمداری باشد، نه تنها ممنوع نیست، بلکه مورد تأیید و ارزشگذاری نیز قرار میگیرد. به همین دلیل، اگر مردم انبار به امیرالمؤمنین (ع) میگفتند: «ما این کار را به این دلیل انجام میدهیم که شما ولی خدا و وصی پیامبر هستید»، حضرت بهگونهای دیگر برخورد میکردند و مانع آنان نمیشدند.
شاهد آن اینست که این نگاه با رفتار #رسول_خدا (ص) و #امام_رضا (ع) نیز هماهنگ است در حالی که هر دوی این استقبال ها پرشورتر و پرجمعیت تر از استقبال مردم شهر انبار بود.
هنگامی که پیامبر اسلام (ص) به مدینه هجرت کردند، استقبال پرشور مردم را پذیرفتند و مانع آن نشدند؛ زیرا این استقبال نشاندهنده عشق و ایمان مردم به پیامبر و رسالت ایشان بود.
در نیشابور نیز امام رضا (ع) استقبال مردم را پذیرفتند و حتی به آنان حدیثی هدیه دادند. این عمل امام نشان میدهد که استقبال مردمی زمانی ارزشمند است که نیت آن بر اساس #عشق_به_ولایت و احترام به #جایگاه_الهی باشد، نه تقلید از آداب دنیوی یا عادتهای غیرالهی.
📚📚📚
💠 سایت دیجی کالا کتاب سراسر دروغ و عاری از حقیقت تاریخ دیرین ترکان را با تخفیف ویژه برای فروش گذاشته است.
کتاب «تاریخ دیرین ترکان» نوشته محمدتقی زهتابی به دلیل ادعاهای تاریخی غیرمعمول و تحلیلهای بحثبرانگیز خود، نقدها و واکنشهای متعددی را از سوی تاریخنگاران و پژوهشگران دریافت کرده است. نقدهای اصلی به این کتاب عبارتند از:
1. عدم استناد به منابع معتبر: زهتابی در این کتاب ادعاهای بزرگی درباره نقش ترکها در تمدنهای کهن و حتی حضور ترکها در دوران پیش از تاریخ مطرح میکند، اما بسیاری از این ادعاها یا بدون سند است یا به منابعی استناد میکند که از نظر علمی معتبر نیستند.
2. دیدگاههای ناسیونالیستی افراطی: کتاب با دیدگاهی ناسیونالیستی به تاریخ ترکها میپردازد و سعی دارد نقش برجستهای برای ترکها در تاریخ تمدنهای مختلف قائل شود. این دیدگاه به نوعی تاریخ را به نفع یک قوم خاص بازنویسی میکند. منتقدان میگویند این نوع نگاه ناسیونالیستی، تحلیلهای تاریخی را غیرمنصفانه کرده و از رویکرد علمی دور کرده است.
3. ادعاهای مبالغهآمیز: زهتابی ادعاهایی مطرح میکند که اغلب با شواهد تاریخی موجود همخوانی ندارد، مانند:
تأکید بیش از حد بر ترکبودن اقوام کهن در مناطقی که شواهد زبانی، باستانشناسی یا تاریخی کافی برای آن وجود ندارد.
تلاش برای اتصال بسیاری از تمدنها و فرهنگهای باستانی به ترکها، حتی در مواردی که چنین پیوندهایی کاملاً غیرمحتمل به نظر میرسد.
4. نقض اصول زبانشناسی و تاریخنگاری: زهتابی در تحلیل زبانشناسی و ارتباط زبانهای مختلف با زبانهای ترکی، دچار تفسیرهای نادرست یا بیپایه شده است. تلاش او برای پیوند زبانهای باستانی، مانند سومری، با زبان ترکی از سوی زبانشناسان معتبر رد شده است. روش او در تحلیل ریشههای واژگان، غیرعلمی و مبتنی بر شباهتهای سطحی است، نه قواعد زبانشناسی تطبیقی.
5. کمتوجهی به دیدگاههای متضاد: یکی دیگر از نقدها این است که کتاب به نظرات مخالف یا دادههای تاریخی که دیدگاه زهتابی را رد میکند، بیتوجه است یا آنها را کنار میگذارد. رویکرد علمی مستلزم آن است که همه شواهد بررسی شود و تحلیلها با دیدی جامع ارائه گردد، اما در این کتاب چنین چیزی مشاهده نمیشود.
6. عدم تطابق با یافتههای باستانشناسی: بخشهایی از کتاب درباره نقش ترکها در تاریخ تمدنها، با یافتههای معتبر باستانشناسی و تاریخی در تضاد است. بهویژه ادعاهایی درباره حضور گسترده ترکها در مناطق جغرافیایی دور از زیستگاه اصلی آنها، مانند تمدنهای خاورمیانه باستان.
خلاصه اینکه: محمدتقی زهتابی به دلیل گرایشهای ناسیونالیستی افراطی و ارتباط با جریانهای جداییطلب، از سوی بسیاری از منتقدان به تضعیف وحدت ملی ایران متهم شده است. از نظر دینی نیز او بهدلیل بیاعتنایی به جایگاه اسلام و تشیع در تاریخ و هویت ترکها، مورد انتقاد جدی قرار گرفته است.
📚📚📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 در حراجی هنری نیویورک، یک اثر هنری که شامل موز به دیوار چسبانده شده با یک نوارچسب بود ۶.۲ میلیون دلار به فروش رفت. به گفته مسئولان، جایگزین کردن موز پس از فاسد شدن آن بر عهده خریدار خواهد بود.
دیوید گالپرین، رئیس ساتبیز در نیویورک در مورد این حراج میگوید: «آنچه که هنگام خرید کمدین صاحب میشوید، خود موز نیست بلکه گواهی اصالت است که به صاحب آن اجازه و اختیار میدهد تا این موز و نوار چسب را بر روی دیوار خود بهعنوان یک اثر هنری اصلی از موریتسیو کاتلان (خالق این اثر) بازتولید کند...آنچه که کاتلان انجام میدهد این است که با گشودن دریچهای به روی هنر معاصر، این سوال را مطرح میکند که ما چگونه پدیدهای را به عنوان اثر هنری تعریف میکنیم و به آثار هنری ارزش میدهیم؟»
💠 خریت قرن! (با اعتذار از کلیه الاغهای عالَم)
🌵😂🌵
⛔️ آذر منصوری رییس جبهه اصلاحات: "در هر جنگی اگر تنها از کشته شدن یک طرف درگیری ناراحت شدید باید در انسان بودن خود شک کنید"
💠 سرکار علّیه!
1. انسان بودن لزوماً به معنای همدردی بیقید و شرط با هر دو طرف نیست. گاهی حمایت از یک طرف (قربانی یا مظلوم) عین #انسانیت است. نادیده گرفتن اینکه در بسیاری از جنگها، یک طرف ممکن است به دلیل ظلم، تجاوز، یا اقدامات غیرانسانی، مسئول اصلی وقوع جنگ باشد از منظر اخلاقی غلط است. در چنین شرایطی، ناراحتی از کشته شدن افراد ظالم، متجاوز، یا کسانی که عامدانه دست به جنایت زدهاند، با #وجدان انسانی سازگار نیست. بنابراین، همدردی برابر با هر دو طرف درگیری میتواند گاهی به نادیده گرفتن مفهوم عدالت منجر شود.
2. احساسات انسانی معمولاً به طرف مظلوم و بیگناه متمایل است و این نه تنها اشتباه نیست، بلکه تجلی وجدان انسانی است. در جنگها، یک طرف ممکن است قربانی باشد و طرف دیگر ظالم یا متجاوز. در چنین شرایطی، طبیعی است که انسانها بیشتر با طرف مظلوم همدردی کنند. مثلاً در جنگهایی مانند کربلا، آیا میتوان انتظار داشت که کسی به یک میزان برای امام حسین (ع) و سپاه یزید ناراحت شود؟
3. جنگها صرفاً بین دو گروه افراد با انگیزههای مشابه رخ نمیدهند. برخی افراد برای دفاع از حق یا نجات دیگران میجنگند، در حالی که گروهی دیگر برای #سلطهجویی یا ظلم دست به سلاح میبرند. ناراحت نشدن از مرگ افرادی که عمداً به دیگران آسیب میزنند، به معنی غیرانسان بودن نیست. چشمپوشی از تمایز میان نیات و انگیزههای افراد در جنگ، یکساننگری نادرستی ایجاد میکند.
4. تعریف انسانیت نباید با همدردی مطلق یا خنثی بودن در برابر درگیریها اشتباه گرفته شود. جمله شما پیشفرضی ارائه میدهد که انسان بودن یعنی همدردی با همه انسانها بدون توجه به زمینههای اخلاقی یا #عدالت. اما این تعریف از انسانیت میتواند ناقص یا حتی گمراهکننده و ابهام افکن باشد. گاهی انسانیت در ایستادن در برابر ظلم و #دفاع_از_مظلوم معنا پیدا میکند، نه در همدردی بیقید و شرط.
5. جمله مذکور، نشانه عدم درک شرایط پیچیده جنگهاست و پیچیدگیهای اخلاقی و انسانی جنگ را نادیده میگیرد و نوعی سادهسازی نامناسب ارائه میدهد و آن را به یک تقابل سادهی انسانی میان دو گروه تنزل میدهد، در حالی که جنگها غالباً بسیار پیچیدهتر هستند و شامل قربانیان، مظلومان، ظالمان، و حتی کسانی است که مجبور به شرکت در جنگ شدهاند.
جناب علیا مخدره! رییس جبهه اصلاحات!
خلاصه اینکه: انسان بودن به معنای همدردی برابر با همه افراد نیست؛ بلکه درک عدالت، مظلومیت، و نیات طرفین درگیری نیز در انسانیت نقش دارد. همدردی با مظلوم و ناراحت نشدن از کشته شدن ظالمان یا متجاوزان لزوماً نشانهی نقص در انسانیت نیست. احساسات انسانی در مواجهه با جنگ، باید متناسب با عدالت و حق باشد، نه صرفاً احساسی خنثی و بیطرف. این نوع تعمیم غیرعاقلانه، با مفهوم عدالت یا وجدان انسانی در تضاد است.
📚📚📚