eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.2هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
867 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh آی دی تبادل @purbakhsh
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۲۸۰ 🔵⚪️ شبهه و پاسخ منتشر شده و تصحیح از آیت‌الله ❌ شبهه‌ای است که در قیام حضرت مهدی، کشتار جمعی رخ می‌دهد و حتی خون تا رکاب حضرت بالا می‌آید و نود و نه درصد مردم در قیام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف کشته می‌شوند. چهره امروز داعش و گروه‌های تروریستی که به عهده گرفته‌اند را به قیام حضرت نسبت می‌دهند. در رابطه با این شبهه مهم باید توجه داشت که حضرت مهدی احیاگر دین رسول الله است. سیره حضرت سیره رسول الله است. «وما أرسلناك إلّا رحمة للعالمين» پیامبر رحمت در پیام‌رسانی دین اسلام هیچ‌گاه خشونت به خرج نداد و حتی تمام جنگ‌های حضرت جنبه دفاعی داشت و حتی در جنگ‌‌های دفاعی نیز تاریخ ثبت نکرده است که یک نفر دست رسول الله کشته شده باشد. سیره امام زمان عجل الله سیره رسول الله است. از امام باقر علیه السلام سؤال کردند که سیره و منش امام زمان چگونه است، حضرت فرمودند: «سيرة ما سار به رسول الله حتى يظهر الإسلام» در قیام حضرت کشتار جمعی رخ نمی‌دهد، حتی می‌توان این نکته را مطرح کرد که در آن قیام یک نفر هم کشته نمی‌شود. همان اتفاقی که در فتح مکه افتاد رخ می‌دهد. پیامبر اسلام که با دشمن‌ترین دشمنان خود در ستیز بود ولی در فتح مکه در اثر یک مانور پیروز شدند و بدون خونریزی مکه فتح شد، چنین اتفاقی در قیام حضرت مطرح است. در روایات فراوان این نکته آمده است. امام صادق علیه السلام فرمود: «إنّ القائم منّا منصورٌ بالرّعب مؤيّد بالنصر» مهدی عجل الله نیازی ندارد که دست به سلاح ببرد و مردم هیچ مشکلی با ایشان ندارند. مشکل با سران استکبار است. آنها هم بر اثر توانمندی مهدی عجّل الله مرعوب می‌شوند و دست از پا خطا نمی‌کنند و هیچ‌گونه خونریزی رخ نمی‌دهد. مرحوم ابن طاووس نقل می‌کند که «يبايع المهدي بين الركن والمقام ولا يوقظ نائماً ولا يهريق دماً» امام بین رکن و مقام ظهور می‌کند و در قیام امام حتی کسی که در خواب است بیدار نمی‌شود. در همان زمان از محضر امام باقر علیه السلام این سؤال مطرح بوده است که آیا ممکن است که در قیام مهدی، خونریزی شود. ایشان جواب می‌دهد که «لو قام لاستقامت له الاُمور عفْواً، ولا يهريق محجمة دمٍ» به اندازه‌ای که از یک حجامت کردن خونریزی اتفاق می‌افتد، در قیام حضرت این مقدار هم اتفاق نمی‌افتد. ⁉️ به نظر حضرت‌عالی آیا آنچه مطرح شده است مطابق با عقیده شیعه می‌باشد یا خیر؟ ✅ بسمه تعالی السلام علیکم امّا اینکه «نود و نُه درصد مردم در قیام حضرت عجّل الله فرجه کشته می‌شوند» صحیح نیست قطعاً. و امّا اینکه «در آن قیام یک نفر هم کشته نمی‌شود» به چه دلیل؟ 🔹 1ـ «سيرة ما سار به رسول الله صلّى الله عليه وآله حتى يظهر الاسلام» دلالت بر مدّعی ندارد بلکه برعکس، زیرا حضرت رسول به دستور الهی با کفّار جنگیدند و آیات دالّه بر این معنی در قرآن مجید فراوان. و در فتح مکّه دستور قتل چند نفر داده شد. و اینکه: «تاریخ ثبت نکرده...» خلاف واقع است، حضرت به دست خود (اُبي بن خلف) و (مسجع بن عوف) را به قتل رسانیده‌اند. 🔹 2ـ «يبايع المهدي...» حدیث نیست، بلکه کلام أبو هريرة است که سید ابن طاووس از کتاب (الفتن) از کتب عامّه نقل نموده!! 🔹 3ـ اینکه به امام باقر علیه السلام نسبت داده شده که فرموده «لو قام...» خیلی عجیب است. این روایت در کتاب الغیبة شیخ نعمانی است عن بشیر النّبال قال: قلت لأبي جعفر: إنهم يقولون إنّ المهدي... فقال عليه السّلام: كلّا والذي نفسي بيده لو استقامت لأحدٍ عفواً لاستقامت لرسول الله...»: اوّلاً: سند غیر معتبر است. ثانیاً: جمله: إنّ المهدي... کلام راوی است از قول دیگران، نه کلام امام. ثالثاً: حضرت این کلام را رد کرده فرمودند: کلّا... پس دلالت برعکس مدّعی دارد، چرا تقطیع و نسبت غیر جائز؟ ✔️ حق مطلب در دو جمله به طور خلاصه عرض می‌شود: 🔹 یک: اینکه حضرت بواسطه اموری چون: آوردن کتب آسمانی، صلاة عیسی، مواعظ، معجزات، منصور بالرّعب بودن، و امثال ذلک غالب خواهند شد، و خونریزی زیاد در حکومتشان نخواهد بود. ولكن اقلیّتی حرکاتی خواهند داشت که سرکوب می‌شوند چنانکه در ادعیه و زیارات آمده. 🔹 دو: اینکه صدّیقه طاهره و آباء حضرت به شهادت رسیده‌اند و ایشان ولیّ دم هستند و دلیلی بر عفو نداریم. پر واضح است، و خداوند فرموده (ومن قتل مظلوماً فقد جعلنا لوليّه سلطاناً) قدر متیقّن غیر قابل انکار است. پس نه افراط و نه تفریط. والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته علی الحسینی المیلانی ✅ برای ظهور امام مهدی ارواحنافداه موعود تمام ادیان ابراهیمی و پایان دوران ظالمان دعا کنیم! @zameneashk
1 ماه مضان 2 ـ احتجاج اُبیّ بن کعب بر ابوبکر هنگامی که ابوبکر در روز جمعه ی اوّل ماه رمضان خطبه ای خواند، اُبیّ بن کعب ایستاد و خطبه ای خطاب به انصار و مهاجر قرائت کرد. در این خطبه اُبیّ بن کعب از فضائل و مناقب امیر المؤمنین علیه السّلام و جانشینی بلا فصل بعد از رسول خدا صلّی الله علیه و آله ایراد سخن کرد و در دفاع از ولایت جواب همگان را داد. قسمتی از خطبه ی اُبیّ بن کعب چنین است : آیا نمی دانید که رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود : «هر کس من مولای اویم این علی علیه السّلام مولای اوست، و هر کس من نبیّ اویم این علی علیه السّلام امیر اوست» ؟ آیا نمی دانید که رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود : «یا علی مَثَل من و تو مانند هارون نسبت به موسی علیه السّلام است. اطاعت از تو بعد از من واجب است مانند اطاعت از من در زمان حیاتم؛ جز اینکه بعد از من پیامبری نیست». آیا نمی دانید که رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمود : «وصیّت می کنم به شما که با اهل بیتم به خیر و خوبی. کسی بر آن ها پیشی نگیرد بلکه آنها را مقدّم بدارید. کسی به آنها دستور ندهد، بلکه دستورات آنان را گوش فرا دهید ...». آیا نمی دانید رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود : «علی بن ابی طالب علیهما السّلام زنده کننده ی سنّت من و معلّم امّت من است ...». (6) 📚 منابع : 6. احتجاج : ج 1، ص 153. و ... . @zameneashk
۱۴۰ 1 ماه رمضان 3 ـ مرگ مَروان در این روز درسال 65 هـ مروان بن حکم در سنّ 61 یا 63 یا 81 سالگی در دمشق به درکات جحیم شتافت، و مدّت خلافت او 9 ماه بود. (7) قولی هم در سوّم این ماه است. (8) مروان پسر حکم بن ابی العاص بود و به «وزغ بن وزغ» ملقّب گردیده بود. او و پدرش مورد لعن پیامبر صلّی الله علیه و آله واقع شدند، حتّی عایشه به مروان گفت : شهادت می دهم که پیامبر صلّی الله علیه و آله پدرت را لعن کرد در حالی که تو در صلب او بودی. مروان در عداوت با خدا و پیامبر صلّی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام خصوصاً امیر المؤمنین علیه السلام از زمان عثمان تا آخر ایّام خود بسیار کوشید. بعد از آن که عثمان او و پدرش را از طائف بر خلاف امر پیامبر صلّی الله علیه و آله به مدینه باز گردانید، خمس افریقیه را به مروان داد و فدک را هم به او واگذار کرد و او را وزیر و کاتب خود قرار داد. او در ایّام خلافت عثمان فتنه ها بپا کرد. در جنگ جمل تیری زد و طلحه را کشت و بعد از فتح هنگامی که اسیر شد حسنین علیهما السلام را شفیع قرار داد و امیر المؤمنین علیه السلام او را رها کرد. به حضرت عرض کردند : از او بیعت بگیر. فرمود : «من احتیاجی به بیعت او ندارم همانا دست او دست یهودی است؛ اگر بیست بار هم با من بدستش بیعت کند باز حیله و مکر خواهد نمود ...» (9) چه اینکه یهود به مکر و حیله معروفند. بعد از آن که مروان به معاویه پیوست هر گاه حکومت شهری به او داده می شد، در ترویج سبّ (= دشنام) به امیر المؤمنین علیه السلام مُجِد و مُصِر بود. او در مدینه هر جمعه بر منبر پیامبر صلّی الله علیه و آله بالا می رفت و در حضور مهاجرین و انصار امیر المؤمنین علیه السلام را سبّ می کرد. مروان بعد از هلاک شدن یزید جای وی نشست، و همسر او را به عقد خود در آورد و نه ماه خلافت کرد. همسر یزید زهری در غذای او ریخت که لال شد و آخر الأمر متکا بر دهان او گذاشت، و با کنیزان روی او نشستند تا اینکه در اوّل ماه رمضان به درک واصل شد. (10) 📚 منابع : 7. بحار الأنوار : ج 45، ص 358. و ... . 8. تاریخ دمشق : ج 57، ص 236، 278. و ... . 9. نهج البلاغة : خطبه ی 73. و ... . 10. شفاء الصدور : ج 1، ص 323. تتمة المنتهی : ص 81 ـ 78. @zameneashk
1 ماه رمضان 4 ـ جنگ تَبُوک (11) در اوّل ماه رمضان سال 9 هـ جنگ تبوک به وقوع پیوست. (12) این جنگ را فاضحه نیز می گویند، زیرا منافقین مدینه و کسانی که قصد کشتن پیامبر صلّی الله علیه و آله را در عقبه داشتند رسوا و مفتضح شدند. به لشکری که در این جنگ شرکت کردند «جیش العُسرَة» می گویند زیرا در سختی و زحمت فراوان، با اینکه ایّام جمع آوری محصول بود به جنگ رفتند. حرکت لشکر در ماه رجب بود که 30 هزار نفر حرکت کردند و فقط هزار نفر سواره بودند. پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمودند : «کفش فراوان با خود بیاورید»، و در مسیر هر دو نفر به یک خرما سدّ جُوع می کردند و آب هم کمیاب بود. در این جنگ عدّه ای از زن ها نیز همراه حضرت حرکت کردند. از سوی دیگر 82 نفر از منافقین مدینه با عذر تراشی به جنگ نرفتند و در مدینه ماندند تا در غیاب آن حضرت خانه ی آن حضرت را غارت کنند و خانواده ی ایشان را از مدینه بیرون نمایند. پیامبر صلّی الله علیه و آله امیر المؤمنین علیه السلام را به جای خود در مدینه خلیفه قرار داد و منافقین کلماتی گفتند که خاطر مبارک امیر المؤمنین علیه السلام را آزردند. پیامبر صلّی الله علیه و آله به آن حضرت فرمود : «أما تَرضی أن تکونَ مِنّی بِمَنزَلَةِ هارونَ مِن مُوسی اِلاّ أَنَّهُ لا نَبیَّ بَعدی …» ؟ یعنی «آیا راضی نیستی که منزلتت نسبت به من همانند هارون به موسی علیهما السلام باشد؛ الاّ اینکه پس از من پیامبری نیست ...» ؟ در بازگشت از تبوک چهل نفر از منافقین که همراه حضرت بودند، تصمیم گرفتند وقتی شتر حضرت بالای گردنه می رسد کدوها (یا دبّه ای) را پر از ریگ نمایند و به زیر دست و پای شتر حضرت رها کنند تا شتر رَم کند و پیامبر صلّی الله علیه و آله از شتر افتاده و به قتل برسد. هنگام اجرای توطئه شتر حضرت قدم از قدم بر نداشت و مکر منافقین شکست خورد و خداوند وجود مقدّس پیامبر صلّی الله علیه و آله را حفظ کرد. از سوی دیگر منافقینی که در مدینه مانده بودند قصد جان امیر المؤمنین علیه السلام را نمودند و حفره ای طولانی در مسیر راه مدینه حفر کردند و روی آن را با حصیر پوشاندند تا هنگامی که امیر المؤمنین علیه السلام به استقبال پیامبر صلّی الله علیه و آله می آید هنگام مراجعت میان آن حفره بیفتد و آنان بر سرش بریزند و او را به قتل برسانند. ولی هنگام مراجعت اسب آن حضرت از روی حصیر و گودال عبور ننمودند و بار دیگر حیله ی منافقین باطل گردید. در تبوک جنگی صورت نگرفت و آن حضرت با لشکر به مدینه باز گشتند. وقوع این جنگ در رجب هم نقل شده است. (13) و بنابر قولی در ماه شعبان بوده است. (14) 📚 منابع : 11. بحار الأنوار : ج 21، ص 263 ـ 185. و ... . 12. وقائع الشهور : ص 158. 13. الموسوعة الکبری فی غزوات النبیّ الأعظم صلّی الله علیه و آله : ج 5، ص 334، 335. و ... . 14. مناقب آل ابی طالب علیهم السلام : ج 1، ص 266. و ... . @zameneashk
یکی از زیارتهایی که بسیار سفارش شده است که بر آن مداومت شود زیارت عاشوراست که گویای نکات بسیاری می باشد. اين زيارت تجديد عهد همه روزه پيروان حسين بن علي عليهم السلام با مولاي خويش است كه همراه با تولّي به دوستان و تبري از دشمنان ايشان است از آنجا که زیارت نوعی اعلام موضع در مشخص کردن خط فکری است و آثار سازنده عجیبی دارد؛ آنچه به عنوان متن زیارتی خوانده می‌شود از نظر محتوی و جهت دهی، از حساسیّتی ویژه برخوردار است. به همین جهت ائمه(علیهم السلام) با آموختن نحوة زیارت به یاران خود، به این عمل سازنده جهت و غنای بیشتری بخشیده‌اند.زیارت عاشورا، که از تعالیم امام باقر( علیه السلام)است، به سبب آثار سازندة فردی و اجتماعی و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه و نشانه گرفتن خطر انحراف اهمیت ویژه ای دارد. برخی از برکات و نتایج این زیارت عبارت است از : ۱-ایجاد پیوند معنوی با خاندان عصمت و تشدید علاقه و محبت به آنان، مانند “فراز اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد”. ۲- پیدایش روحیه ظلم ستیزی، یعنی تکرار لعن و نفرین بر ستمگران در این زیارت موجب پیدایش روحیه ظلم ستیزی شده، ولو با اعلام برائت و نفرت از ستمگران و ابراز محبت به پیروان حق، که پایه های ایمان را محکم می‌کند. ۳- دوری جستن از خطر انحراف ۴- ترویج روحیه شهادت طلبی و ایثار و فداکاری در راه خدا ۵- احیای مکتب در راه و هدف خاندان عصمت ۶- درس آموختن و الگو گرفتن از شهدای کربلا صالح پسر عُقْبه، از یاران امام پنجم علیه‌السلام به نقل از پدرش می‌گوید: امام باقر علیه‌السلام فرمود: «کسی که در روز عاشورا، از نزدیک امام حسین علیه‌السلام را با چشم گریان زیارت کند، خداوند پاداش بزرگی به او می‌دهد». عُقبه به حضرت عرض کرد: «جانم به قربانت! اگر کسی امکان حضور در کربلا و حرم مطهّر آن حضرت را در روز عاشورا نداشته باشد و بخواهد از راه دور او را زیارت کند، تکلیف او چیست؟» حضرت فرمود: «پیش از ظهر در جای بلندی بایست و پس از اشاره به سوی مرقد آن حضرت بر او سلام کن و بر ستمگران و قاتلان او لعن و نفرین کن. سپس دو رکعت نماز زیارت بخوان و هر چه می‌توانی بر مصیبت امام گریه کن. خاندانت را نیز بر این عمل ترغیب کن». آن‌گاه در پایان افزودند: «من ضمانت می‌کنم هر کسی این کار را انجام دهد، خداوند پاداش یاد شده را به او بدهد».(۱) صفوان از یاران امام ششم می‌گوید: امام صادق علیه‌السلام با اشاره به سوی قبر امام حسین علیه‌السلام ، این زیارت ـ زیارت عاشورا ـ را خواند و پس از آن دو رکعت نماز گزارد. آن‌گاه فرمود: «هرگاه حاجت و گرفتاری‌ای داشتی، در هر جا که هستی، این زیارت و دعای پس از آن را بخوان و از خدا حاجتت را بخواه. بی‌تردید خدا و پیامبر به وعده خویش عمل می‌کنند و نیازمندی تو را برمی‌آورند».(۲) محدّث نوری، از استادان مرحوم شیخ عباس قمی می‌گوید: «در فضل و مقام زیارت عاشورا همین بس که از سِنخ دیگر زیارت‌ها نیست که به ظاهر از انشا و املای معصومین باشد. هر چند از قلوب پاک ایشان چیزی جز آنچه از عالَم بالا به آنجا برسد، بیرون نمی‌آید، ولی این زیارت از سنخ احادیث قُدسیّه است که به همین ترتیب زیارت و لعن و سلام و دعا از خدای متعالی به جبرئیل امین و از او به خاتم النبیین صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم رسیده است و به حسب تجربه، مداومت به آن در چهل روز یا کمتر، در برآوردن حاجات و رسیدن به مقاصد و دفع دشمنان بی‌نظیر است».(۳) آیت اللّه شبیری زنجانی، از مراجع تقلید می‌گوید: «یکی از چشم‌های فرزند آقای حاج سید محمد بجنوردی بر اثر عارضه‌ای نابینا شده بود و به نظر پزشکان ـ حتی پزشکان خارج از کشور ـ به علت رشد آن عارضه، چشم دیگرش نیز نابینا می‌شد. ولی آن شخص شفا یافت. یکی از بستگان وی، سیدالشهداء را در عالم رؤیا دید که به وی فرمود: «ما به جهت اینکه او به زیارت عاشورا مداومت داشت، سلامتی چشم دیگرش را از خدا گرفتیم».(۴) مرجع بزرگ، آیت اللّه العظمی بهجت درباره زیارت عاشورا می‌گوید: «مضمون زیارت عاشورا گواه و روشن کننده عظمت آن است… در سندها آمده است که زیارت عاشورا از حدیث‌های قُدسی است. برای همین، با وجود فراوانی کارهای علمی موجود نزد علما و اساتیدمان، آنان همیشه مراقب خواندن زیارت عاشورا بودند. مرحوم آیت اللّه شیخ محمدحسین اصفهانی از خداوند متعالی می‌خواست کلمات پایانی عمرش، زیارت عاشورا باشد، و پس از آن به سوی باری تعالی بشتابد. خداوند نیز دعای وی را اجابت کرد و پس از اتمام خواندن زیارت عاشورا روحش به ملکوت اعلی شتافت و قرین رحمت گردید».(۵) صاحبان بصیرت، همیشه به خواندن زیارت عاشورا توجه داشتند و آن را به دیگران نیز سفارش می‌کردند. مرحوم شیخ رجبعلی خیاط که حالات معنوی او مشهور خاص و عام است، در توسل به اهل بیت علیه‌السلام به زیارت عاشورا ت
أکید فراوانی داشت و می‌فرمود: «در عالم معنا به من توصیه کرده‌اند که زیارت عاشورا بخوان». وی به دیگران نیز سفارش می‌کرد: «تا زنده‌اید زیارت عاشورا را از دست ندهید».(۶) حضرت امام صادق علیه السلام به صفوان می‌فرمایند: زیارت عاشورا را بخوان و از آن مواظبت کن ، به درستی که من چند چیز برای خواننده آن تضمین می‌کنم : ۱ – زیارتش قبول شود. ۲ – سعی و کوشش او مشکور باشد. ۳ – حاجات او هر چه باشد از طرف خداوند بزرگ برآورده شود و ناامید از درگاه خدا برنگردد . بعد فرمود: ای صفوان ! هرگاه حاجتی برای تو به سوی خداوند متعال روی داد، پس به وسیله این زیارت به سوی آن حضرت توجه کن از هرجا و مکانی که هستی و این دعا را بخوان و حاجتت را از پروردگار خود بخواه که برآورده می‌شود و خداوند وعده خود را خلاف نخواهد کرد.(۷) شهیدمحراب حضرت آیت الله دستغیب رضوان الله علیه می فرماید: فقیه زاهد عادل مرحوم شیخ جواد بن شیخ مشکور عرب که یکی از اجله علماءو فقهاء نجف اشرف بوده، در شب ۲۶ صفر ۱۳۳۶در نجف اشرف ملک الموت را در خواب می‌بیند پس از سلام از او می‌پرسد از کجا می آئی؟ عزرائیل می‌فرماید: از شیراز، رفتم روح میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم ، عرض می‌کند: روح میرزا ابراهیم در عالم برزخ چه حالی دارد؟ می‌فرماید: خیلی خوب، در بهترین باغهای عالم برزخ است و خداوند هزار فرشته را برای خدمتگزاری او معین کرده، سؤال کرده: چه عملی انجام داده که به این مقام رسیده؟ آیا به خاطرمقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد ؟ فرموده: نه، پرسیده: به خاطر نماز جماعت و رساندن احکام به مردم ؟ فرموده: نه، سؤال کرده: پس برای چه؟ فرموده: برای خواندن زیارت عاشورا، چون محلاتی در سی سال آخر عمرش زیارت عاشورا را ترک نکرده و هر روزی که به سبب بیماری و یا امر دیگری که نمی‌توانسته بخواند نایب می‌گرفته است . شیخ از خواب بیدار می‌شود و فردای آن شب به منزل آیت الله میرزا محمد تقی شیرازی می‌رود و خواب خود را برای ایشان نقل می‌کند ، مرحوم میرزا محمد تقی گریه می‌کند، از ایشان سؤال می‌کنند چرا گریه می‌کنند؟ می‌فرماید: محلاتی از دنیا رفت !و او استوانه فقر بود! می‌گویند: شیخ خوابی دیده معلوم نیست واقعیت داشته باشد، میرزا می‌فرماید: آری خواب است؛ اما خواب شیخ مشکور است! نه فردی عادی! فردای آن روز تلگراف فوت محلاتی به نجف مخابره می‌شود و صدق خواب شیخ مشکور آشکار می‌گردد.(۸) برای همه جویندگان راه حقیقت نیاز است که به خواندن این زیارت مداومت کنند و با توجه به معانی آن مسیر حرکت زندگی خود را دنبال کنند،همان چشم اندازی که امام باقر علیه السلام ترسیم کرده است. ۱)وسائل الشیعه ج۳ ص۲۱ ۲)وسائل الشیعه ج۵ص۴۲ ۳)حکایات بزرگان۵۴ ۴)به یاد یاران ۵)حکایات عارفان۵۵ ۶)حکایات بزرگان ص۳۲ ۷)بحارالانوار ج ۲ص۲۱ ۸)داستانهای شگفت ص۱۲۲ @zameneashk
🔵 شیعیـان حیــدرے گـوارای وجودتان| شــــرط اصلــی قبــولـیِ نمــاز و روزه 👈👈رسول‌اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: یاعلی! اگر امّـت من آنقدر روزه بگیرند که از کمـر خمیده شوند، و آنقدر نماز بخوانند که چــون زه کمـــان لاغر گردنـــد، و بـا تـو دشمنــــی نـماینــــد، خداونــــد آنـان را بـا صــــــــورت در آتـــــــش مــــی‌افـکنــــــد. 📚 منابع فقط از کتب اهل‌سنت: شمس الاخبار، ص ۳۳. كنز الفوائد، ج ٢، ص ١٨١. مناقب ابن مغازلی، ص ۲۹۷. فرائد السمطین، ج ۱، ص ۵۱. تاریخ دمشق، ج ٤٢، ص ٢٨٧. کفایة الطالب، ص ۱۷۹ و ۳۱۸. شواهد التنزیل، ج ۱، ص ۵۵۱. المناقب للكوفی، ج ۱، ص ۲٤٢. الکامل ابن عدی، ج ٦، ص ٣٠٣. تاریخ ابن عساکر، ج ۱، ص ١٤۵. @zameneashk
هدایت شده از م.خوشگفتار
🔵⚪️ مريز آبرويم را خدا به حق علی… ندا به حق و دعا به حق علي دوا به حق علي و شفا به حق علي چه سرفرازم و آقا شدم براي خودم بلند ميشود و افتاده پا به حق علي گداي کوچهٔ شدم عزيز شدم بزرگ ميشود اينجا گدا به حق علی عجيب نيست اگر باز هم دري واشد نجات داده مرا بارها مگر نه اينكه هميشه خجالتم دادي مگر نه اينكه تو گفتي بيا به حق علي چه خوب دست من و دامنت گره خورده شده ست اين گره بسته وا به حق علي تمام حاجتم اين بود آشتي با تو شده ست حاجت كهنه روا به حق علي اگر كه پرده بيفتد چه آبرو ريزي ست به من زِ اَخم تو آنقدر عرصه تنگ آمد بگير تنگیِ قبر مرا به حق علي به حق كه پيش اش میگفت بلند می‌كنم اين شانه را به حق علي https://t.me/joinchat/FRbuyU5zQK3na4a6L0cWmw
🔵⚪️ دستور امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) به توسل با سند صحیح.. 👈👈مرحوم كليني با سند معتبر نقل كرده كه شخصي در زمان امير مؤمنان دعا كرده بود ولي اجابت نشد، نزد امير مؤمنان (عليه السلام) رفت و از مستجاب نشدن دعايش شكايت نمود. حضرت دعاي سريع الاجابه را به ايشان ياد دادند كه در پايان دعا، حضرت دستور توسل به اهل بيت عليهم السلام را بيان فرموده اند: 🔵علِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام ابْتِدَاءً مِنْهُ يَا مُعَاوِيَةُ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ رَجُلًا أَتَى أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عليه السلام فَشَكَا الْإِبْطَاءَ عَلَيْهِ فِي الْجَوَابِ فِي دُعَائِهِ فَقَالَ لَهُ أَيْنَ أَنْتَ عَنِ الدُّعَاءِ السَّرِيعِ الْإِجَابَةِ فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ مَا هُوَ ... وَ أَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ بِمُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ أَسْأَلُكَ بِكَ وَ بِهِمْ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَفْعَلَ بِي كَذَا وَ كَذَا. 📝 معاوية بن عمار گويد: حضرت صادق عليه‌السلام بدون سخن و پرسشى به من فرمود: اى معاوية آيا نميدانى كه مردى خدمت امير المؤمنين عليه السلام آمد و از اينكه اجابت دعايش دير شده بود به آن حضرت شكايت كرد، آن حضرت به او فرمود: چرا دعاى سريع الاجابة را (يعنى دعائى كه زود باجابت رسد) نخواندى؟ آن مرد عرض كرد: آن دعا كدام است؟ فرمود: بگو.... و به سوي تو به حق محمد و اهلبيتش رو آورده ام، به حق تو وآنها از شما درخواست دارم كه بر محمد وآل محمد دورد فرستي و فلان حاجت مرا بر آورده سازي. 📚الكليني الرازي، أبو جعفر محمد بن يعقوب بن إسحاق (متوفاى328 هـ)، الأصول من الكافي، ج2، ص583 ، ح17، ناشر: اسلاميه، تهران، الطبعة الثانية،1362 هـ.ش. ✍️سند اين روايت معتبر است. علامه مجلسي در اعتبار اين روايت مي‌نويسد: الحديث السابع عشر: حسن. 📚مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج12 ؛ ص455، تهران، چاپ: دوم، 1404 ق. 🔴سند اين روايت صحيح است و سر اينكه علامه مجلسي تعبير «حسن» را به كار برده به خاطر وجود «ابراهيم بن هاشم» در سند فوق است که به نظر ايشان وي امامي ممدوح (مدح در موردش وارد شده ) است و توثیق ندارد؛ اما با مراجعه به کتابهاي رجالي علماي شيعه در مي يابيم که وي داراي توثيق مي باشد کلام جامع حضرت آيت الله العظمي خوئي قدس الله نفسه الزکيه در شرح حال ابراهيم بن هاشم اين است: 🔹أقول: لا ينبغي الشك في وثاقة إبراهيم بن هاشم، ويدل على ذلك عدة أمور: 1. أنه روى عنه ابنه علي في تفسيره كثيرا، وقد التزم في أول كتابه بأن ما يذكره فيه قد انتهى إليه بواسطة الثقات. وتقدم ذكر ذلك في (المدخل) المقدمة الثالثة. 2. أن السيد ابن طاووس ادعى الاتفاق على وثاقته، حيث قال عند ذكره رواية عن أمالي الصدوق في سندها إبراهيم بن هاشم: ورواة الحديث ثقات بالاتفاق. فلاح السائل: الفصل التاسع عشر، الصفحة 158. 3. أنه أول من نشر حديث الكوفيين بقم. والقميون قد اعتمدوا على رواياته، وفيهم من هو مستصعب في أمر الحديث، فلو كان فيه شائبة الغمز لم يكن يتسالم على أخذ الرواية عنه، وقبول قوله. 🔸من مي‌گويم: شايسته نيست که در وثاقت ابراهيم بن هاشم ترديد شود، براي اثبات اين مدعا چند دليل دلالت دارد: 1. علي بن ابراهيم در تفسير خود روايات زيادي از او نقل کرده است؛ در حالي که در اول کتاب خود ملتزم شده است که هر چه در اين کتاب آورده ، به واسطه افراد ثقه به او رسيده است. بحث اين مطلب در کتاب المدخل مقدمه سوم گذشت. 2. سيد بن طاووس ادعاي اتفاق بر وثاقت او کرده است؛ چنانچه در ذکر روايتي که او در سندش ابراهيم بن هاشم وجود دارد گفته: تمام روات آن به اتفاق علماء ثقه هستند. 3. او نخستين کسي است که حديث مردم کوفه را در قم انتشار داد و قمي‌ها به روايات او اعتماد کرده‌اند. در ميان قمي‌ها کساني بودند که در باره روايت سخت‌گير بودند، اگر در او احتمال اشکال وجود داشت، تمام قمي‌ها بر گرفتن روايت از او و قبول رواياتش اتفاق نمي‌کردند. 📕الموسوي الخوئي، السيد أبو القاسم (متوفاى1411هـ)، معجم رجال الحديث وتفصيل طبقات الرواة، ج 1 ، ص 291، الطبعة الخامسة، 1413هـ ـ 1992م @zameneashk
با عرض سلام خدمت عاشقان و محبان امیر المومنین ع برای دیدن مطالب امیرالمومنین ع دوستان بعد از وارد شدن به کانال ضامن اشک لطفا هشتکهای زیر را بزنید. @zameneashk ضمنا برای دیدن پاسخ سوالات مقتل هشتک و دیدن تفسیر زیارت عاشوراء هشتک و دروس مقتل هشتک را بزنید. التماس دعا ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و اینستاگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg
‍ با عرض سلام خدمت عاشقان و محبان امیر المومنین ع برای دیدن مطالب امیرالمومنین ع دوستان بعد از وارد شدن به کانال ضامن اشک لطفا هشتکهای زیر را بزنید. @zameneashk ضمنا برای دیدن پاسخ سوالات مقتل هشتک و دیدن تفسیر زیارت عاشوراء هشتک و دروس مقتل هشتک را بزنید. التماس دعا ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg
1 ماه رمضان 5 ـ وفات حضرت نفیسه علیها السلام در این روز در سال 208 هـ زاهده ی عابده حضرت نفیسه خاتون علیها السلام دختر حسن بن زید بن حسن بن علی بن ابی طالب علیهم السلام در مصر وفات کرد. شوهر آن حضرت اسحاق مؤتمن پسر حضرت صادق علیه السلام بوده، و از طرف مادر منتسب به آقا قمر بنی هاشم علیه السلام است. (15) حضرت نفیسه علیها السلام برای خود قبری کنده بود و پیوسته در آن قبر نماز می خواند و ختم قرآن می نمود. آن حضرت در اوّل ماه رجب بیمار شد، و نامه ای به شوهرش که در مدینه بود نوشت و او را از احوال خود با خبر کرد. در شب اوّل ماه رمضان بیماری شدّت پیدا کرد و فردای آن روز در حالتی که روزه بود طبیب آوردند و او امر به افطار کرد. آن حضرت فرمود : «وا عجبا ! سی سال است از خداوند مسئلت دارم با حالت روزه از دنیا بروم، و اکنون که روزه هستم افطار کنم» ؟ پس خواندن سوره انعام را شروع کرد، و چون به آیه مبارکه ی «لَهُم دارُ السَّلامِ عِندَ رَبِّهِم» (16) رسید وفات کرد. شوهر آن حضرت زمانی رسد که ایشان وفات کرده بود. او می خواست آن حضرت را به مدینه ببرد و در بقیع نزد اجداد طاهرینش دفن کند، ولی مردم مصر با التماس و در خواست او را نگه داشتند. اسحاق مؤتمن پیامبر صلّی الله علیه و آله را در خواب دید که فرمودند : «با اهل مصر در این ماجرا مخالفت نکنی، که به خاطر نفیسه خداوند رحمت و برکاتش را نازل می کند». جناب اسحاق بدن آن حضرت را در محلّ فعلی دفن کردند و معروف است که دعا کنار قبر آن حضرت مستجاب است. (17) 📚 منابع : 15. وقائع الشهور : ص 187. زندگانی سیّده نفیسه علیها السلام : ص 45 ـ 43. 16. سوره ی أنعام : آیه ی 127. 17. سفینة البحار : ج 4، ص 542. و ... . @zameneashk
داستان جوانی که سوال عجیبی از حضرت سید الشهدا داشت ؟ چه کسی بر پیکر امام حسین نماز خواند ؟ در زمان سید رضا موسی هندی مرجع مجتهد عالم فاضل و برجسته و یکی از بزرگترین شعرای تاریخ عرب در قرن اخیر بوده یک جوانی سوالی عجیبی داشت چه کسی بر پیکر مطهر ابی عبدالله نماز خواند ؟این جوان شیفته و عاشق جواب های متعددی دریافت کرد ولی می گفت فقط پاسخ را از زبان خود حضرت سید الشهدا میخواهم بشنوم در یکی از شبهای جمعه این جوان به زیارت ابی عبدالله مشرف شد مادر سادات نگاه ویژه ای به این جوان داشت حالت بسیار خوبی داشت با چشمان اشکبار میگفت سیدی اخبرنی من صلی علی جسدک یعنی اقای من به من خبر بده چه کسب بر جسد شما نماز خواند وقتی به خانه برگشت ابی عبدالله در عالم رویا دیدند گفتند اذهب الی بیت ولدی سید رضا هو الذی یخبرک من الذی صلی علی جسدی به خانه فرزندم سید رضا موسوی برو فزرندم به تو خبر میدهد که چه کسی بر پیکرم نماز خواند با حالت مدهوشی به خانه ایه الله العظمی سید رضا رفت در را زد دقایقی بعد اذان صبح بود اقا در را باز کرد جوان سریع پرسید اقا چه کسی بر جسد امام حسین نماز خواند اقا با حالت تعجب اوری به جوان نگاه کرد تو از کجا میدانی که من این قصیده رو نوشتم جوان گفت ابی عبدالله خبر داد اقا سید رضا گریه ی شدیدی کرد گفت من حتی فرزندانم از این قصیده خبر نداشتند ساعتی پیش در کربلا انرا نوشتم جوان هم گفت من در کربلا از امام حسین پرسید چه کسی بر پیکر شما نماز خواند اقا فرمود صلت علی جسم الحسین سیوفهم فغدا لساجده الظبا محرابا ﻇﻤﺂﻥ ﺫﺍﺏ ﻓﺆﺍﺩﻩ ﻣﻦ ﻏﻠﺔ ﻟﻮ ﻣﺴﺖ ﺍﻟﺼﺨﺮ ﺍﻷﺻﻢ ﻟﺬﺍﺑﺎ ‌‌ یعنی شمشیرهایشان بر پیکر امام حسین(ع) (نماز خواندند، آنگاه که جسم پاکش محراب آن شمشیرهای سجده کننده شد  تشنه لب جیگرش از تشنگی اب شد اگر این تشنگی را سنگی تجربه میکرد از شدت تشنگی هر لحظه ذوب میشد @zameneashk
1282 142 1 - نقش یهود در مدیریت سقیفه چیست؟ 2 - چگونه ابابکر به سیاست یهود جانشین پیامبر ص شد؟ 3 - آیا طبق آیات قران (در شرح خطبه غدیر توضیح دادیم_خطبه غدیر را جستجو کنید) سقیفه یک ماجرای اتفاقی بعد از شهادت پیامبرص بود یا خیر سابقه ی دیرینه داشت که از توطئه ترور جد و پدر رسول اکرم طبق روایات بعثت محمد ص در کتب آسمانی قبل از سقیفه بوده است و توطئه ی دیرینه علیه اسلام در سقیفه به اوج رسید؟ 4 -عقائد افراد سقیفه و لعن شدگان در زیارت عاشوراء چیست؟ 5 - اساس الظلم در زیارت عاشوراء آیا شامل اهالی سقیفه است یا سابقه دیرینه دارد؟ 6 - اثرات خطرناک سقیفه در سرنوشت اسلام و شهادت امام حسین ع چیست؟ ( با توجه به فرمایش امام صادق که می فرمایند اذا کتب الکتاب قتل الحسین ع ؛ هنگامیکه قرارداد ملعونه در سقیفه نوشته شد امام حسین ع کشته شد و سقیفه روز دوشنبه بود و حضرت زینب س روز عاشوراء بالای تل زینبیه فرمود فدای کسی که لشگرش روز دوشنبه پراکنده شد در حالیکه شهادت امام حسین ع روز جمعه است (این مبحث به صورت روضه درکانال ضامن اشک می باشد ). 7 - نقش عاشقان امام حسین ع در افشای سقیفه و جهانی شدن عاشوراء چیست؟ 8 - نقش لعن و برائت در زیارت عاشوراء از غاصبین ولایت در سقیفه چیست؟ 9 - ..... فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ الَّتِي رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فِيهَا وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتَالِكُمْ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنِي أُمَيَّةَ قَاطِبَةً وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسْرَجَتْ وَ أَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ وَ تَهَيَّأَتْ لِقِتَالِكَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي لَقَدْ عَظُمَ مُصَابِي بک سلام علیکم خدمت عاشقان و محبان با بصیرت سیدالشهداء ع پاسخ سوالات بالا و دهها سوال دیگر را در ۴ پست صوتی زیر گوش کنید که در واقع شرح و تفسیر لعن های متن بالا در زیارت عاشوراء است. انشاء الله وسائل نکته برداری هنگام گوش دادن داشته باشید و با بیان شیوایتان مطلب را به محافل امام حسین ع انتقال دهید و پست ها را برای دیگران هم ارسال کنید. این کمترین خدمتی است که می توان به مظلومیت امیر المومنین ع در مقابل کودتای شوم اهل سقیفه داشت.و بدانید شیعه امیر المومنین شیعه الله : شیعه امیر المومنین شیعه خداست. همدیگر را در کنار حوض کوثر که از دست مولی مست می شویم ببینیم. یا امیر المومنین ع ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg فایلهای صوتی - از استاد مهدی طائب در کانال ضامن اشک برای دیدن مطلب لطفا هشتک را در کانال بزنید. 👇👇👇👇👇👇👇👇 @zameneashk1
4_5992191672476238802.mp3
4.57M
۱نقش یهود در انحراف اسلام،ابوبکرچگونه بعد از پیامبر اکرم ص به خلافت رسید؟ جلسه 1 استاد مهدی طائب @zameneashk1
4_5992191672476238804.mp3
4.21M
۲ - نقش یهود در سقیفه و انحراف اسلام، ابوبکر چگونه بعد از پیامبر ص با نقشه یهود باعث انحراف اسلام شد؟ جلسه2 استاد مهدی طائب @zameneashk1
نتایج شوم سقیفه بعد از شهادت رسول اکرم ص و برنامه های یهود برای نابودی اسلام از جمله: حذف فیزیکی امیر المومنین ع- تحریف قران-از بین بردن روایات پیامبر ص-خراب کردن تربیت یاران پیامبر ص جلسه3 استاد مهدی طائب @zameneashk1
۴نقش شهادت حضرت زهراء س در افشای سقیفه حضرت زهراء س برای اسلام چه کرد؟ جلسه چهارم - این جلسه بسیار مهم است. استاد مهدی طائب @zameneashk1
4 ماه رمضان 1 ـ مرگ زیاد بن ابیه زیاد بن ابیه در سال 53 هـ در کوفه به هلاکت رسید. (1) او مشهور به زیاد بن ابیه، زیاد بن امه، زیاد بن عبید، و زیاد بن سمیّه است؛ و چون پدر زیاد از کثرت معلوم نبود به او زیاد بن ابیه می گفتند. هنگامی که به معاویه پیوست به او زیاد بن ابی سفیان گفتند و برادر معاویه شد و زنای مادر خود را قبول کرد. سمیّه کنیز حارث بن کلده طبیب بود. حارث او را به چراندن گوسفندان وادار کرده بود ولی طبع زشت و شهوانی سمیّه آنقدر در صحرا ننگ به بار آورد که حارث او را از خود راند. از آن پس سمیّه اسماً خود را به عبید چوپان ثقفی چسباند و رسماً جزء فواحش طائف در آمد و حیثیت خاندان عبید را هم لکه دار کرد. برادری او با معاویه یکی از راه هایی بود که معاویه برای جلب زیاد به طرف خود به کار گرفت. او مجلسی ترتیب داد و از عدّه ای به عنوان شاهد در آن جا استفاده کرد که از جمله ابو مریم مشروب فروش طائف بود. او برخاست و به زیاد گفت : شبی ابوسفیان به طائف آمد و از من فاحشه ای خواست. در آن شب کسی جز سمیّه نبود. صبر کردیم تا رفت و آمد ها کم شد. سمیّه را برای او فرستادم. زیاد زنای مادر خود را قبول کرد و برادر معاویه شد ! معاویه هم برای باوراندن این نسب به او خواهرش را به خانه ی او فرستاد و دستور داد چادر از سر بر دارد که مَحرَم اوست !!! (2) زیاد بعد از برادری با معاویه برائت از حضرت امیر المؤمنین علیه السلام و قتل شیعیان علی بن ابی طالب علیه السلام و غارت اموال آنان را شروع کرد. دست بریدن، شکم پاره کردن، به دار آویختن، زنده به گور کردن، میل سرخ شده به چشمان شیعیان کشیدن، فرزندان را سر بُریدن، خانه خراب کردن و آتش زدن از جمله کارهای او بود. عبد الرّحمن بن حسّان را به جرم محبّت علی بن ابی طالب علیه السلام زنده در گور کرد. (3) در بصره و کوفه سیزده هزار نفر را به جرم شیعه بودن یا به احتمال شیعه بودن کشت، و بعد به معاویه نوشت : من تا به این حدّ خواسته تو را انجام دادم و این کارها با دست چپم بود. اگر حکومت حجاز به من واگذار شود با دست راستم که بیکار است همین عمل را انجام می دهم، و تصمیم دارم از مردم عراق در مسجد بخواهم که برائت از علی علیه السلام و مدح خاندان امیّه را علنی نمایند. هر کس قبول نکند او را بِکُشم و خانه ی او را خراب کنم. چون این خبر منتشر شد، امام حسن علیه السلام و شیعیان نفرین کردند و بعضی امیر المؤمنین علیه السلام را در خواب دیدند که او را نفرین کرد، و آن ملعون قبل از عملی کردن تصمیمش به مرض طاعُون مبتلا شد و به درکات جحیم واصل گردید. (4) 📚 منابع : 1. نفائح العلام : ص 114. و ... . 2. الغدیر : ج 10، ص 227 ـ 216. و ... . 3. شفاء الصدور : ج 1، ص 315، به نقل از ابن خلکان و ابن اثیر. و ... . 4. بحار الأنوار : ج 33، ص 214. و ... . @zameneashk1
‍ ❖﷽❖ در کتاب خصائص الحسینیه، مطالبی در خصوص نکات و نشانه هایی در مورد امام حسین (علیه السلام) در چند سوره از قرآن مجید ذکر کرده است. آنچه در ادامه می خوانید معرفی این سوره ها و آیات مربوطه است. 💠سوره رعد در این سوره از عبادت ویژه موجودات و از جمله عبادت رعد سخن به میان می آورد که: 🔅«وَیُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالْمَلاَئِكَةُ مِنْ خِیفَتِهِ؛ و رعد با ستایش او، و فرشتگان از بیم او تسبیح می گویند.»(رعد/13) ⚡️در حدیثی نقل شده که هیچ ابری نیست که رعد و برق داشته باشد مگر اینکه قاتل امام حسین(علیه السلام) را لعنت می نماید. 💠سوره ابراهیم در این سوره شریفه، آیه 37 سرگذشت اسکان یافتن خانواده حضرت ابراهیم (علیه السلام) را در بیابان بدون آب و علف «بِوَادٍ غَیْرِ ذِی زَرْعٍ» بیان می کند که با نحوه اسکان یافتن خاندان امام حسین(علیه السلام) در کربلا مطابقت دارد و از موارد شگفت انگیز آن، خداحافظی و گفتگوی آن حضرت با خاندانش در واپسین لحظات حیات شریف ایشان است که پس از آن به سوی شهادتگاه خویش می شتابد. 💠سوره مدثر این سوره که با خطاب به پیامبر گرامی آغاز می گردد، در ضمن خود اشاراتی به آن حضرت دارد، زیرا باطن این سوره از آن جناب است و این معنا از ظاهر آیات آشکار بوده و بر همین اساس مدثر که پیامبر(صلی الله و علیه وآله) است از امام حسین(علیه السلام) و ایشان هم از مدثر است. 💠سوره کهف این سوره، یادآور سر بریده آن گرامی است که بر فراز نیزه دژخیمان، قرآن تلاوت می کرد. زید بن ارقم در کوفه شنید که زبان مبارک آن حضرت آیه ای از سوره کهف تلاوت می فرمود که: ✨«أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِیمِ كَانُوا مِنْ آیَاتِنَا عَجَبًا؛ آیا پنداشته ای که اصحاب کهف و رقیم از نشانه های شگفت انگیز ما بوده اند؟(کهف/9) ✨گروهی دیگر از مردم در سرزمین شام شنیدند که می فرمود: «إِنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى؛ آنان جوانمردانی بودند که به پروردگارشان ایمان آورده بودند و ما نیز بر هدایتشان افزودیم.»(کهف/13) تلاوت چنین آیاتی آن هم از سر بریده آن حضرت بر فراز نیزه های ظلم و ستم، بیانگر حکمت ویژه ای است و جای تعمق بسیار دارد، زیرا سرگذشت آن حضرت، شگفت انگیزتر از اصحاب کهف و رقیم است و شهدای کربلا از بارزترین مصادیق هدایت یافتگان هستند. 💠سوره مریم در حدیث زکریا اشاره شده 🌟«کهیعص»(مریم/1) مربوط به واقعه کربلا و شهادت خاندان پیامبر اسلام و بیدادگری حکومت یزید بود که آنان را در حال تشنگی و صبر به شهادت رساند. 💫در کتاب تهذیب و بحارالانوار از امام سجاد (علیه السلام) در تفسیر این آیه نقل شده که می فرماید: «فَحَمَلَتْهُ فَانْتَبَذَتْ بِهِ مَکاناً قَصِیًّا»(مریم/22) وقتی که مریم به او باردار شد، او را به مکانی دور افتاده برد، مریم از شهر دمشق خارج و به کربلا آمد، و عیسی (علیه السلام) را در محل شهادتگاه امام حسین (علیه السلام) به دنیا آورد و در همان شب بازگشت. 💠سوره طه در این سوره به مناسبت های مختلف، شباهت هایی میان امام حسین (علیه السلام) و داستان موسی (علیه السلام) بیان شده از جمله در آیه «إِذْ رَأى ناراً فَقالَ لِأَهْلِهِ امْکُثُوا إِنِّی آنَسْتُ ناراً»، زمانی که موسی آتشی را دید، به خانواده خود گفت: درنگ کنید، زیرا از دور آتشی را می بینم، شاید بتوانم برای شما شعله ای از آن بیاورم.(طه/10) 💫امام حسین (علیه السلام) نیز در حالی که در مدینه بود از جانب کربلا نوری را مشاهده کرد و به خاندان خویش فرمود: همراه من حرکت کنید. از او پرسیده شد چرا خانواده را با خود می برید، فرمود: «اراده الهی بر این امر تعلق گرفته که آنان را اسیر ببیند.» 📝نکات دیگری از سوره هایی که می توان در رابطه با جایگاه امام حسین (علیه السلام) بیان نمود، به طور خلاصه عبارتند از: سوره هایی که با حروف مقطعه ای مانند طس، طسم، حم، یس، ص، المر، ق و نون شروع می شوند، در این حروف تأثیرگذاری خاص و اشاراتی به اسماء الهی دارد و اسراری در خود نهفته دارد که شناخت آنها تنها برای پیامبر(علیه السلام) و امامان علیهم السلام میسر است که مخاطبان حقیقی کلام الهی هستند. به کانال قران و امام حسین ع بپیوندید👇👇👇👇 @qoranvamamhoosein
‍ ‍ ❖﷽❖ 📜[١٢٥٥]٣-محمّد بن يحيى،عن أحمد بن محمّد،عن الوشّاء و الحسين بن محمّد،عن معلّى بن محمّد،عن الوشّاء،عن أحمد بن عائذ،عن أبي خديجة، عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال: لمّا حملت فاطمة عليها السّلام بالحسين جاء جبرئيل إلى رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم،فقال:إنّ‌ فاطمة عليها السّلام ستلد غلاما تقتله أمّتك من بعدك فلمّا حملت فاطمة بالحسين عليه السّلام كرهت حمله و حين وضعته كرهت وضعه،ثمّ‌ قال أبو عبد اللّه عليه السّلام:لم تر في الدّنيا أمّ‌ تلد غلاما تكرهه و لكنّها كرهته لما علمت أنّه سيقتل،قال:و فيه نزلت هذه الآية: وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسانَ‌ بِوالِدَيْهِ‌ حسنا حَمَلَتْهُ‌ أُمُّهُ‌ كُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ‌ كُرْهاً وَ حَمْلُهُ‌ وَ فِصالُهُ‌ ثَلاثُونَ‌ شَهْراً. 📝ابو خديجه از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده كه فرمودند:چون فاطمه عليها السّلام حسين را حامله شد،جبرئيل به سوى رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-آمده،عرض كرد:فاطمه عليها السّلام پسرى به دنيا خواهد آورد كه پس از تو امّتت او را مى‌كشند. 🕊پس چون فاطمه عليها السّلام حسين عليه السّلام را حامله شد،از حامله‌بودن آن خوشحال نشد و وقتى او را به دنيا آورد،از به دنياآوردنش خوشحال نشد. 💎سپس حضرت صادق عليه السّلام فرمود:مادرى در دنيا ديده نشده كه پسرى به دنيا آورد و از آن خوشحال نباشد،ولى او از آن خوشحال نشد؛زيرا دانست كه او كشته خواهد شد. 💔و فرمود:و اين آيه دربارۀ او نازل شد:و ما به انسان نيكى به پدر و مادرش را سفارش كرديم.كه مادرش با ناراحتى او را حمل مى‌كند و با ناراحتى به دنيايش مى‌آورد.و دوران حمل و بازگرفتن‌اش[از شير]سى ماه است.[احقاف(٤٦)١٥] 📚اصول کافی -جلد 2، صفحه 435 محمد بن یعقوب کلینی به کانال قران و امام حسین ع بپیوندید👇👇 @qoranvamamhoosein
6 ماه رمضان 1 ـ ضرب سکّه به نام امام رضا علیه السلام در این روز در سال 201 هـ سکه طلا به نام مبارک حضرت رضا علیه السلام زدند. بنابر قولی این روز روز ولایت عهدی اجباری آن حضرت بوده است، و مردم با آن حضرت به ولایت عهدی بیعت نمودند. (2) 📚 منابع : 1. شرح الأخبار : ج 3، ص 342 ـ 341. و ... . 2. مسار الشیعة : ص 6. نفائح العلام : ص 115. @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم وفات حضرت خدیجه س در دهم رمضان آن حضرت نخستین همسر پیامبر ص بود، و تا خدیجه سلام الله علیها زنده بود ، نبی گرامی اسلام ص همسري اختیار نفرمود. سبقت به اسلام و خدمات او به پیامبر ص زیاده از آن است که ذکر شود. در فضیلت آن حضـرت همین بس که والده ی مکرمه ی حضـرت صدیقه طاهره سلام الله علیها است، و همه ذراري پیامبر ص به ایشان منتهی می شوند. فیض العلام: ص 27 آن حضـرت هنگام رحلت چند وصـیت به پیامبر ص نمودند، و با آن همه فداکاري و انفاق مال، به پیامبر ص عرض کردند: 《یارسول الله، مراببخشـید که در حق شما کوتاهی کردم》 پیامبر ص فرمودند: 《حاشا و کلا! من از شـما تقصـیري ندیـدم، بلکه منتهاي سـعی و کوشـش خود را در حق من نمودي. شـما در خانه من زحمات زیادي را متحمل شدي. اموالت را در راه خدا بذل و بخشش نمودي》 آنگاه خدیجه سلام الله علیها عرض کرد: 《یا رسول الله، شما را وصیت می کنم به این دختر، و به حضـرت فـاطمه سـلام الله علیهـا اشاره نمود. این دختر بعـد از من یتیم و غریب است. کسـی از زنهاي قریش او را اذیت نکند. کسی به صورت او لطمه اي نزند، به روي او داد نزند و مکروهی نبیند.》 شجره طوبی: ج ،2ص 235 – 234 آن حضـرت اولین زنی است که پیامبر ص را تصدیق نمود، و اول زنی است که در مکه با رسول خداص نماز جماعت خواند، و اول زنی است که ایمان خود را در مکه در میان مشرکین اظهار نمود، و اول زنی است که در مقابل دشـمن از رسول خدا ص دفاع نمود و تمام اموال خود را به پیامبر ص بخشـید، و اول زنی است که ایمانش با قبول ولایت أمیرالمؤمنین علیه السلام به درجه ی کمال رسید. روزي پیامبر ص خـدیجه س را خواست و در کنار خود نشانیـد و فرمود: این جبرئیل است و می گوید: 《براي اسـلام شـروطی است که عبارتند از: اقرار به یگانگی خداوند متعال، اقرار به رسالت رسولان، اقرار به معاد و اصول این شریعت و احکام آن، اطاعت از اولی الامر و ائمه ی طاهرین از فرزندان او یکی بعد از دیگري با برائت از دشمنان ایشان.》 خدیجه س به همه ی آنها اقرار نمود و ائمه ی طاهرین به خصوص أمیر المؤمنین ع را تصدیق کرد. پیامبر ص فرمود: 《هو مولاك و مولی المؤمنین و امامهم بعدي》 (یعنی علی مولاي تو و مولاي مؤمنان بعد از من و امام ایشان است.) آنگاه از خدیجه س در قبول ولایت امیر المؤمنین ع عهد مؤکد گرفت. سپس رسول خدا ص یک یک از اصول و فروع دین حتی آداب وضو و نماز و روزه و حج و جهاد و صله ی رحم و واجبات و محرمات را بیان فرمود. سپس پیـامبر ص دست خود را بالاي دست أمیر المؤمنین ع نهاد و خـدیجه س دست خود را بالاي دست رسول خدا ص آله نهاد و به این ترتیب با امیر المؤمنین ع بیعت نمود. بحار الانوار: ج ،18ص ،232ج ،65ص تقویم شیعه ص 228 در زیارت وارث که اذن ورود به حرم امام حسین ع است می خوانیم السلام علیک یابن خدیجة الکبری سلام علیکم عزیزان امشب روضه های حضرت زهراء س توام با حضرت خدیجه فراموش نشود. یا علی التماس دعا محمد حسین تابع منش 95/3/25 ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و اینستاگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم دهم رمضان سال 60 هجری قمری ▪️▪️ رسیدن نامه های کوفیان به امام حسین ع از کوفه و دعوت از حضرت به کوفه در سال 60 هجری‘ جمعی از کوفیان نامه هاي مردم کوفه را براي امام حسین علیه السلام در مکه مکرمه آوردند. که از جمله نام سـلیمان بن صـرد و مسیب بن نجبه و رفاعه بن شداد بجلی و حبیب بن مظاهر و جمعی از شیعیان آن حضرت در آنها بود که توسط عبدالله بن مسمع همدانی و عبدالله بن وال خدمت امام علیه السلام آورده شد. الوقایع و الحوادث: ج ،1ص .112بحار الانوار: ج 44 ص 333 ▪️متن نامه اهل کوفه به روایت سید بن طاووس ره قال: فکتبوا اليه: بسم الله الرحمن الرحيم، للحسين بن علي أميرالمؤمنين من سليمان ابن صرد الخزاعي، و المسيب بن نجبة، و رفاعة بن شداد، و حبيب بن مظاهر، و عبدالله ابن وائل، و شيعته من المؤمنين، سلام عليک، أما بعد، فالحمد لله الذي قصم عدوک و عدو أبيک من قبل الجبار العنيد، الغشوم الظلوم، الذي ابتز هذه الأمة أمرها، و غصبها فيئها، و تأمر عليها بغير رضي منها، ثم قتل خيارها، و استبقي شرارها، و جعل مال الله دولة بين جبابرتها و عتاتها، فبعدا له کما بعدت ثمود، ثم انه ليس علينا امام غيرک، فأقبل لعل الله يجمعنا بک علي الحق، و النعمان بن البشير في قصر الامارة، ولسنا نجمع معه في جمعة و لا جماعة، و لا نخرج معه في عيد، و لو قد بلغنا أنک أقبلت أخرجناه حتي يلحق بالشام، و السلام عليک و رحمة الله و برکاته يا ابنرسول الله و علي أبيک من قبلک و لا حول و لا قوة الا بالله العلي العظيم. ثم سرحوا الکتاب و لبثوا يومين، و أنفذوا جماعة معهم نحو مأة و خمسين کتابا من الرجل و الاثنين و الثلاثة و الأربعة، يسألونه القدوم عليهم و هو مع ذلک يتأني و لا يجيبهم — زيرنويس [المعالي: «هو لا يجيبهم»].، فورد عليه في يوم واحد ستمائة کتاب، و تواترت الکتب حتي اجتمع عنده في نوب متفرقة اثنا عشر ألف کتاب. قال: ثم قدم عليه عليهالسلام بعد ذلک هانئ بن هانئ السبيعي و سعيد بن عبدالله الحنفي بهذا الکتاب و هو آخر ما ورد علي الحسين عليهالسلام من أهل الکوفة. و فيه: بسم الله الرحمن الرحيم، للحسين بن علي أميرالمؤمنين عليهالسلام من شيعته، و شيعة أبيه أميرالمؤمنين عليهالسلام أما بعد، فان الناس ينتظرونک لا رأي لهم غيرک، فالعجل، العجل يا ابنرسول الله، فقد اخضر الجنات، و أينعت الثمار، و أعشبت الأرض، و أورقت الأشجار، فاقدم علينا اذا شئت، فانما تقدم علي جند مجندة لک، و السلام عليک و رحمة الله، و علي أبيک من قبلک. [راوي گويد: مردم کوفه، نامه اي بدين مضمون به حسين عليه السلام نوشتند: «به نام خداوند بخشنده ي مهربان، نامهاي است به حسين بن علي اميرالمؤمنين از سليمان بن صرد خزاعي و مسيب بن نجبة، و رفاعة بن شداد، و حبيب بن مظاهر، و عبدالله بن وائل، و شيعيانش از مؤمنين. سلام ما بر تو. و پس از تقديم سلام، سپاس خداوندي را که دشمن تو و دشمن پيشين پدرت را درهم شکست. همان دشمن ستمکار کينه جوي که زمام کار اين امت را به زور و قلدري به دست گرفت و بيت المال مسلمين را غاصبانه تصرف کرد، بدون رضاي ملت بر آنان حکومت نمود، از جنايات زمان حکومتش اين که نيکان اجتماع را کشت و افراد ناپاک را نگهداري نمود و مال خدا را به دست ستمگران و سرکشان اجتماع سپرد. از رحمت خدا دور باد همچنان که قوم ثمود دور شد. باري ما را پيشوايي به جز تو نيست. به سوي ما بشتاب! شايد خداوند به وسيله ي تو کانون حقي از ما گرد آورد. و نعمان بن بشير اکنون در کاخ فرمانداري است؛ ولي ما نه به نماز جمعه ي او حاضر ميشويم، نه به نماز جماعتش و در روزهاي عيد با او همراه نيستيم و اگر خبر حرکت شما به ما برسد، او را از کوفه بيرون خواهيم کرد تا راه شام در پيش گيرد. و سلام بر تو و رحمت و برکات خدا بر تو باد اي پسر پيغمبر، و بر پدر بزرگوارت که پيش از تو بود و حول و قوه اي به جز او رهگذر استمداد از خداي بزرگ و بزرگوار نيست.» نامه ي فوق را به خدمت حضرت فرستادند و دو روز بعد، جماعتي را به نمايندگي روانه کردند که حامل يکصد و پنجاه نامه بودند و هر نامه اي به امضاي يک و دو و سه چهار نفر بود که همگي از حضرت استدعا کرده بودند به کوفه تشريف بياورد. ولي با اين همه حسين عليهالسلام از پاسخ دادن به نامه ها خودداري ميکرد تا اين که در يک روز ششصد نامه از کوفه رسيد و نامه هاي ديگر پي در پي ميرسيد تا آن که جمع نامه ها که در چند نوبت آمده بود، به دوازده هزار نامه رسيد. راوي گويد: پيرو نامه ها، هاني بن هاني سبيعي و سعيد بن عبدالله حنفي نامه ي ذيل را که آخرين نامه ي رسيده به حسين بود، آوردند. در نامه اين چنين نوشته بود: «به نام خداوند بخشاينده ي مهربان! نامه اي است به حسين بن
علي اميرالمؤمنين، از شيعيانش و شيعيان پدرش امير المؤمنين. اما بعد همه ي مردم به انتظار ورود شما هستند و به جز تو به کسي رأي نميدهند. اي پسر پيغمبر! هر چه زودتر و هر چه زودتر تشريف بياوريد که باغها سرسبز و ميوه هاي درختان رسيده، بوستانها پر از گياه و درختها پربرگ است. اگر تصميم داريد، تشريف بياوريد که سپاهي آراسته، مقدمت را گرامي خواهند داشت. سلام و رحمت خداوند بر تو باد و بر پدرت که پيش از تو بود.! فهري ترجمه لهوف، / 36 - 33 ابنطاووس، اللهوف، / 36 – 33 سلام علیکم خدمت ذاکرین امام حسین ع مناسبت روضه : 1. شب عرفه خروج امام حسین ع از مکه مکرمه 2. ایام مسلمیه 3. روز عاشوراء ،خطاب امام حسین ع به دشمن و یاد آوری کردن نامه ها و دعوت کوفه 4. دهم ماه مبارک رمضان 5. بی وفایی مردم نسبت به ولایت و امام حسین ع یا علی التماس دعا ‍ ‍ ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و اینستاگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk