eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.2هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
867 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh آی دی تبادل @purbakhsh
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5992191672476238804.mp3
4.21M
۲ - نقش یهود در سقیفه و انحراف اسلام، ابوبکر چگونه بعد از پیامبر ص با نقشه یهود باعث انحراف اسلام شد؟ جلسه2 استاد مهدی طائب @zameneashk1
نتایج شوم سقیفه بعد از شهادت رسول اکرم ص و برنامه های یهود برای نابودی اسلام از جمله: حذف فیزیکی امیر المومنین ع- تحریف قران-از بین بردن روایات پیامبر ص-خراب کردن تربیت یاران پیامبر ص جلسه3 استاد مهدی طائب @zameneashk1
۴نقش شهادت حضرت زهراء س در افشای سقیفه حضرت زهراء س برای اسلام چه کرد؟ جلسه چهارم - این جلسه بسیار مهم است. استاد مهدی طائب @zameneashk1
4 ماه رمضان 1 ـ مرگ زیاد بن ابیه زیاد بن ابیه در سال 53 هـ در کوفه به هلاکت رسید. (1) او مشهور به زیاد بن ابیه، زیاد بن امه، زیاد بن عبید، و زیاد بن سمیّه است؛ و چون پدر زیاد از کثرت معلوم نبود به او زیاد بن ابیه می گفتند. هنگامی که به معاویه پیوست به او زیاد بن ابی سفیان گفتند و برادر معاویه شد و زنای مادر خود را قبول کرد. سمیّه کنیز حارث بن کلده طبیب بود. حارث او را به چراندن گوسفندان وادار کرده بود ولی طبع زشت و شهوانی سمیّه آنقدر در صحرا ننگ به بار آورد که حارث او را از خود راند. از آن پس سمیّه اسماً خود را به عبید چوپان ثقفی چسباند و رسماً جزء فواحش طائف در آمد و حیثیت خاندان عبید را هم لکه دار کرد. برادری او با معاویه یکی از راه هایی بود که معاویه برای جلب زیاد به طرف خود به کار گرفت. او مجلسی ترتیب داد و از عدّه ای به عنوان شاهد در آن جا استفاده کرد که از جمله ابو مریم مشروب فروش طائف بود. او برخاست و به زیاد گفت : شبی ابوسفیان به طائف آمد و از من فاحشه ای خواست. در آن شب کسی جز سمیّه نبود. صبر کردیم تا رفت و آمد ها کم شد. سمیّه را برای او فرستادم. زیاد زنای مادر خود را قبول کرد و برادر معاویه شد ! معاویه هم برای باوراندن این نسب به او خواهرش را به خانه ی او فرستاد و دستور داد چادر از سر بر دارد که مَحرَم اوست !!! (2) زیاد بعد از برادری با معاویه برائت از حضرت امیر المؤمنین علیه السلام و قتل شیعیان علی بن ابی طالب علیه السلام و غارت اموال آنان را شروع کرد. دست بریدن، شکم پاره کردن، به دار آویختن، زنده به گور کردن، میل سرخ شده به چشمان شیعیان کشیدن، فرزندان را سر بُریدن، خانه خراب کردن و آتش زدن از جمله کارهای او بود. عبد الرّحمن بن حسّان را به جرم محبّت علی بن ابی طالب علیه السلام زنده در گور کرد. (3) در بصره و کوفه سیزده هزار نفر را به جرم شیعه بودن یا به احتمال شیعه بودن کشت، و بعد به معاویه نوشت : من تا به این حدّ خواسته تو را انجام دادم و این کارها با دست چپم بود. اگر حکومت حجاز به من واگذار شود با دست راستم که بیکار است همین عمل را انجام می دهم، و تصمیم دارم از مردم عراق در مسجد بخواهم که برائت از علی علیه السلام و مدح خاندان امیّه را علنی نمایند. هر کس قبول نکند او را بِکُشم و خانه ی او را خراب کنم. چون این خبر منتشر شد، امام حسن علیه السلام و شیعیان نفرین کردند و بعضی امیر المؤمنین علیه السلام را در خواب دیدند که او را نفرین کرد، و آن ملعون قبل از عملی کردن تصمیمش به مرض طاعُون مبتلا شد و به درکات جحیم واصل گردید. (4) 📚 منابع : 1. نفائح العلام : ص 114. و ... . 2. الغدیر : ج 10، ص 227 ـ 216. و ... . 3. شفاء الصدور : ج 1، ص 315، به نقل از ابن خلکان و ابن اثیر. و ... . 4. بحار الأنوار : ج 33، ص 214. و ... . @zameneashk1
‍ ❖﷽❖ در کتاب خصائص الحسینیه، مطالبی در خصوص نکات و نشانه هایی در مورد امام حسین (علیه السلام) در چند سوره از قرآن مجید ذکر کرده است. آنچه در ادامه می خوانید معرفی این سوره ها و آیات مربوطه است. 💠سوره رعد در این سوره از عبادت ویژه موجودات و از جمله عبادت رعد سخن به میان می آورد که: 🔅«وَیُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالْمَلاَئِكَةُ مِنْ خِیفَتِهِ؛ و رعد با ستایش او، و فرشتگان از بیم او تسبیح می گویند.»(رعد/13) ⚡️در حدیثی نقل شده که هیچ ابری نیست که رعد و برق داشته باشد مگر اینکه قاتل امام حسین(علیه السلام) را لعنت می نماید. 💠سوره ابراهیم در این سوره شریفه، آیه 37 سرگذشت اسکان یافتن خانواده حضرت ابراهیم (علیه السلام) را در بیابان بدون آب و علف «بِوَادٍ غَیْرِ ذِی زَرْعٍ» بیان می کند که با نحوه اسکان یافتن خاندان امام حسین(علیه السلام) در کربلا مطابقت دارد و از موارد شگفت انگیز آن، خداحافظی و گفتگوی آن حضرت با خاندانش در واپسین لحظات حیات شریف ایشان است که پس از آن به سوی شهادتگاه خویش می شتابد. 💠سوره مدثر این سوره که با خطاب به پیامبر گرامی آغاز می گردد، در ضمن خود اشاراتی به آن حضرت دارد، زیرا باطن این سوره از آن جناب است و این معنا از ظاهر آیات آشکار بوده و بر همین اساس مدثر که پیامبر(صلی الله و علیه وآله) است از امام حسین(علیه السلام) و ایشان هم از مدثر است. 💠سوره کهف این سوره، یادآور سر بریده آن گرامی است که بر فراز نیزه دژخیمان، قرآن تلاوت می کرد. زید بن ارقم در کوفه شنید که زبان مبارک آن حضرت آیه ای از سوره کهف تلاوت می فرمود که: ✨«أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِیمِ كَانُوا مِنْ آیَاتِنَا عَجَبًا؛ آیا پنداشته ای که اصحاب کهف و رقیم از نشانه های شگفت انگیز ما بوده اند؟(کهف/9) ✨گروهی دیگر از مردم در سرزمین شام شنیدند که می فرمود: «إِنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى؛ آنان جوانمردانی بودند که به پروردگارشان ایمان آورده بودند و ما نیز بر هدایتشان افزودیم.»(کهف/13) تلاوت چنین آیاتی آن هم از سر بریده آن حضرت بر فراز نیزه های ظلم و ستم، بیانگر حکمت ویژه ای است و جای تعمق بسیار دارد، زیرا سرگذشت آن حضرت، شگفت انگیزتر از اصحاب کهف و رقیم است و شهدای کربلا از بارزترین مصادیق هدایت یافتگان هستند. 💠سوره مریم در حدیث زکریا اشاره شده 🌟«کهیعص»(مریم/1) مربوط به واقعه کربلا و شهادت خاندان پیامبر اسلام و بیدادگری حکومت یزید بود که آنان را در حال تشنگی و صبر به شهادت رساند. 💫در کتاب تهذیب و بحارالانوار از امام سجاد (علیه السلام) در تفسیر این آیه نقل شده که می فرماید: «فَحَمَلَتْهُ فَانْتَبَذَتْ بِهِ مَکاناً قَصِیًّا»(مریم/22) وقتی که مریم به او باردار شد، او را به مکانی دور افتاده برد، مریم از شهر دمشق خارج و به کربلا آمد، و عیسی (علیه السلام) را در محل شهادتگاه امام حسین (علیه السلام) به دنیا آورد و در همان شب بازگشت. 💠سوره طه در این سوره به مناسبت های مختلف، شباهت هایی میان امام حسین (علیه السلام) و داستان موسی (علیه السلام) بیان شده از جمله در آیه «إِذْ رَأى ناراً فَقالَ لِأَهْلِهِ امْکُثُوا إِنِّی آنَسْتُ ناراً»، زمانی که موسی آتشی را دید، به خانواده خود گفت: درنگ کنید، زیرا از دور آتشی را می بینم، شاید بتوانم برای شما شعله ای از آن بیاورم.(طه/10) 💫امام حسین (علیه السلام) نیز در حالی که در مدینه بود از جانب کربلا نوری را مشاهده کرد و به خاندان خویش فرمود: همراه من حرکت کنید. از او پرسیده شد چرا خانواده را با خود می برید، فرمود: «اراده الهی بر این امر تعلق گرفته که آنان را اسیر ببیند.» 📝نکات دیگری از سوره هایی که می توان در رابطه با جایگاه امام حسین (علیه السلام) بیان نمود، به طور خلاصه عبارتند از: سوره هایی که با حروف مقطعه ای مانند طس، طسم، حم، یس، ص، المر، ق و نون شروع می شوند، در این حروف تأثیرگذاری خاص و اشاراتی به اسماء الهی دارد و اسراری در خود نهفته دارد که شناخت آنها تنها برای پیامبر(علیه السلام) و امامان علیهم السلام میسر است که مخاطبان حقیقی کلام الهی هستند. به کانال قران و امام حسین ع بپیوندید👇👇👇👇 @qoranvamamhoosein
‍ ‍ ❖﷽❖ 📜[١٢٥٥]٣-محمّد بن يحيى،عن أحمد بن محمّد،عن الوشّاء و الحسين بن محمّد،عن معلّى بن محمّد،عن الوشّاء،عن أحمد بن عائذ،عن أبي خديجة، عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال: لمّا حملت فاطمة عليها السّلام بالحسين جاء جبرئيل إلى رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم،فقال:إنّ‌ فاطمة عليها السّلام ستلد غلاما تقتله أمّتك من بعدك فلمّا حملت فاطمة بالحسين عليه السّلام كرهت حمله و حين وضعته كرهت وضعه،ثمّ‌ قال أبو عبد اللّه عليه السّلام:لم تر في الدّنيا أمّ‌ تلد غلاما تكرهه و لكنّها كرهته لما علمت أنّه سيقتل،قال:و فيه نزلت هذه الآية: وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسانَ‌ بِوالِدَيْهِ‌ حسنا حَمَلَتْهُ‌ أُمُّهُ‌ كُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ‌ كُرْهاً وَ حَمْلُهُ‌ وَ فِصالُهُ‌ ثَلاثُونَ‌ شَهْراً. 📝ابو خديجه از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده كه فرمودند:چون فاطمه عليها السّلام حسين را حامله شد،جبرئيل به سوى رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-آمده،عرض كرد:فاطمه عليها السّلام پسرى به دنيا خواهد آورد كه پس از تو امّتت او را مى‌كشند. 🕊پس چون فاطمه عليها السّلام حسين عليه السّلام را حامله شد،از حامله‌بودن آن خوشحال نشد و وقتى او را به دنيا آورد،از به دنياآوردنش خوشحال نشد. 💎سپس حضرت صادق عليه السّلام فرمود:مادرى در دنيا ديده نشده كه پسرى به دنيا آورد و از آن خوشحال نباشد،ولى او از آن خوشحال نشد؛زيرا دانست كه او كشته خواهد شد. 💔و فرمود:و اين آيه دربارۀ او نازل شد:و ما به انسان نيكى به پدر و مادرش را سفارش كرديم.كه مادرش با ناراحتى او را حمل مى‌كند و با ناراحتى به دنيايش مى‌آورد.و دوران حمل و بازگرفتن‌اش[از شير]سى ماه است.[احقاف(٤٦)١٥] 📚اصول کافی -جلد 2، صفحه 435 محمد بن یعقوب کلینی به کانال قران و امام حسین ع بپیوندید👇👇 @qoranvamamhoosein
6 ماه رمضان 1 ـ ضرب سکّه به نام امام رضا علیه السلام در این روز در سال 201 هـ سکه طلا به نام مبارک حضرت رضا علیه السلام زدند. بنابر قولی این روز روز ولایت عهدی اجباری آن حضرت بوده است، و مردم با آن حضرت به ولایت عهدی بیعت نمودند. (2) 📚 منابع : 1. شرح الأخبار : ج 3، ص 342 ـ 341. و ... . 2. مسار الشیعة : ص 6. نفائح العلام : ص 115. @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم وفات حضرت خدیجه س در دهم رمضان آن حضرت نخستین همسر پیامبر ص بود، و تا خدیجه سلام الله علیها زنده بود ، نبی گرامی اسلام ص همسري اختیار نفرمود. سبقت به اسلام و خدمات او به پیامبر ص زیاده از آن است که ذکر شود. در فضیلت آن حضـرت همین بس که والده ی مکرمه ی حضـرت صدیقه طاهره سلام الله علیها است، و همه ذراري پیامبر ص به ایشان منتهی می شوند. فیض العلام: ص 27 آن حضـرت هنگام رحلت چند وصـیت به پیامبر ص نمودند، و با آن همه فداکاري و انفاق مال، به پیامبر ص عرض کردند: 《یارسول الله، مراببخشـید که در حق شما کوتاهی کردم》 پیامبر ص فرمودند: 《حاشا و کلا! من از شـما تقصـیري ندیـدم، بلکه منتهاي سـعی و کوشـش خود را در حق من نمودي. شـما در خانه من زحمات زیادي را متحمل شدي. اموالت را در راه خدا بذل و بخشش نمودي》 آنگاه خدیجه سلام الله علیها عرض کرد: 《یا رسول الله، شما را وصیت می کنم به این دختر، و به حضـرت فـاطمه سـلام الله علیهـا اشاره نمود. این دختر بعـد از من یتیم و غریب است. کسـی از زنهاي قریش او را اذیت نکند. کسی به صورت او لطمه اي نزند، به روي او داد نزند و مکروهی نبیند.》 شجره طوبی: ج ،2ص 235 – 234 آن حضـرت اولین زنی است که پیامبر ص را تصدیق نمود، و اول زنی است که در مکه با رسول خداص نماز جماعت خواند، و اول زنی است که ایمان خود را در مکه در میان مشرکین اظهار نمود، و اول زنی است که در مقابل دشـمن از رسول خدا ص دفاع نمود و تمام اموال خود را به پیامبر ص بخشـید، و اول زنی است که ایمانش با قبول ولایت أمیرالمؤمنین علیه السلام به درجه ی کمال رسید. روزي پیامبر ص خـدیجه س را خواست و در کنار خود نشانیـد و فرمود: این جبرئیل است و می گوید: 《براي اسـلام شـروطی است که عبارتند از: اقرار به یگانگی خداوند متعال، اقرار به رسالت رسولان، اقرار به معاد و اصول این شریعت و احکام آن، اطاعت از اولی الامر و ائمه ی طاهرین از فرزندان او یکی بعد از دیگري با برائت از دشمنان ایشان.》 خدیجه س به همه ی آنها اقرار نمود و ائمه ی طاهرین به خصوص أمیر المؤمنین ع را تصدیق کرد. پیامبر ص فرمود: 《هو مولاك و مولی المؤمنین و امامهم بعدي》 (یعنی علی مولاي تو و مولاي مؤمنان بعد از من و امام ایشان است.) آنگاه از خدیجه س در قبول ولایت امیر المؤمنین ع عهد مؤکد گرفت. سپس رسول خدا ص یک یک از اصول و فروع دین حتی آداب وضو و نماز و روزه و حج و جهاد و صله ی رحم و واجبات و محرمات را بیان فرمود. سپس پیـامبر ص دست خود را بالاي دست أمیر المؤمنین ع نهاد و خـدیجه س دست خود را بالاي دست رسول خدا ص آله نهاد و به این ترتیب با امیر المؤمنین ع بیعت نمود. بحار الانوار: ج ،18ص ،232ج ،65ص تقویم شیعه ص 228 در زیارت وارث که اذن ورود به حرم امام حسین ع است می خوانیم السلام علیک یابن خدیجة الکبری سلام علیکم عزیزان امشب روضه های حضرت زهراء س توام با حضرت خدیجه فراموش نشود. یا علی التماس دعا محمد حسین تابع منش 95/3/25 ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و اینستاگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم دهم رمضان سال 60 هجری قمری ▪️▪️ رسیدن نامه های کوفیان به امام حسین ع از کوفه و دعوت از حضرت به کوفه در سال 60 هجری‘ جمعی از کوفیان نامه هاي مردم کوفه را براي امام حسین علیه السلام در مکه مکرمه آوردند. که از جمله نام سـلیمان بن صـرد و مسیب بن نجبه و رفاعه بن شداد بجلی و حبیب بن مظاهر و جمعی از شیعیان آن حضرت در آنها بود که توسط عبدالله بن مسمع همدانی و عبدالله بن وال خدمت امام علیه السلام آورده شد. الوقایع و الحوادث: ج ،1ص .112بحار الانوار: ج 44 ص 333 ▪️متن نامه اهل کوفه به روایت سید بن طاووس ره قال: فکتبوا اليه: بسم الله الرحمن الرحيم، للحسين بن علي أميرالمؤمنين من سليمان ابن صرد الخزاعي، و المسيب بن نجبة، و رفاعة بن شداد، و حبيب بن مظاهر، و عبدالله ابن وائل، و شيعته من المؤمنين، سلام عليک، أما بعد، فالحمد لله الذي قصم عدوک و عدو أبيک من قبل الجبار العنيد، الغشوم الظلوم، الذي ابتز هذه الأمة أمرها، و غصبها فيئها، و تأمر عليها بغير رضي منها، ثم قتل خيارها، و استبقي شرارها، و جعل مال الله دولة بين جبابرتها و عتاتها، فبعدا له کما بعدت ثمود، ثم انه ليس علينا امام غيرک، فأقبل لعل الله يجمعنا بک علي الحق، و النعمان بن البشير في قصر الامارة، ولسنا نجمع معه في جمعة و لا جماعة، و لا نخرج معه في عيد، و لو قد بلغنا أنک أقبلت أخرجناه حتي يلحق بالشام، و السلام عليک و رحمة الله و برکاته يا ابنرسول الله و علي أبيک من قبلک و لا حول و لا قوة الا بالله العلي العظيم. ثم سرحوا الکتاب و لبثوا يومين، و أنفذوا جماعة معهم نحو مأة و خمسين کتابا من الرجل و الاثنين و الثلاثة و الأربعة، يسألونه القدوم عليهم و هو مع ذلک يتأني و لا يجيبهم — زيرنويس [المعالي: «هو لا يجيبهم»].، فورد عليه في يوم واحد ستمائة کتاب، و تواترت الکتب حتي اجتمع عنده في نوب متفرقة اثنا عشر ألف کتاب. قال: ثم قدم عليه عليهالسلام بعد ذلک هانئ بن هانئ السبيعي و سعيد بن عبدالله الحنفي بهذا الکتاب و هو آخر ما ورد علي الحسين عليهالسلام من أهل الکوفة. و فيه: بسم الله الرحمن الرحيم، للحسين بن علي أميرالمؤمنين عليهالسلام من شيعته، و شيعة أبيه أميرالمؤمنين عليهالسلام أما بعد، فان الناس ينتظرونک لا رأي لهم غيرک، فالعجل، العجل يا ابنرسول الله، فقد اخضر الجنات، و أينعت الثمار، و أعشبت الأرض، و أورقت الأشجار، فاقدم علينا اذا شئت، فانما تقدم علي جند مجندة لک، و السلام عليک و رحمة الله، و علي أبيک من قبلک. [راوي گويد: مردم کوفه، نامه اي بدين مضمون به حسين عليه السلام نوشتند: «به نام خداوند بخشنده ي مهربان، نامهاي است به حسين بن علي اميرالمؤمنين از سليمان بن صرد خزاعي و مسيب بن نجبة، و رفاعة بن شداد، و حبيب بن مظاهر، و عبدالله بن وائل، و شيعيانش از مؤمنين. سلام ما بر تو. و پس از تقديم سلام، سپاس خداوندي را که دشمن تو و دشمن پيشين پدرت را درهم شکست. همان دشمن ستمکار کينه جوي که زمام کار اين امت را به زور و قلدري به دست گرفت و بيت المال مسلمين را غاصبانه تصرف کرد، بدون رضاي ملت بر آنان حکومت نمود، از جنايات زمان حکومتش اين که نيکان اجتماع را کشت و افراد ناپاک را نگهداري نمود و مال خدا را به دست ستمگران و سرکشان اجتماع سپرد. از رحمت خدا دور باد همچنان که قوم ثمود دور شد. باري ما را پيشوايي به جز تو نيست. به سوي ما بشتاب! شايد خداوند به وسيله ي تو کانون حقي از ما گرد آورد. و نعمان بن بشير اکنون در کاخ فرمانداري است؛ ولي ما نه به نماز جمعه ي او حاضر ميشويم، نه به نماز جماعتش و در روزهاي عيد با او همراه نيستيم و اگر خبر حرکت شما به ما برسد، او را از کوفه بيرون خواهيم کرد تا راه شام در پيش گيرد. و سلام بر تو و رحمت و برکات خدا بر تو باد اي پسر پيغمبر، و بر پدر بزرگوارت که پيش از تو بود و حول و قوه اي به جز او رهگذر استمداد از خداي بزرگ و بزرگوار نيست.» نامه ي فوق را به خدمت حضرت فرستادند و دو روز بعد، جماعتي را به نمايندگي روانه کردند که حامل يکصد و پنجاه نامه بودند و هر نامه اي به امضاي يک و دو و سه چهار نفر بود که همگي از حضرت استدعا کرده بودند به کوفه تشريف بياورد. ولي با اين همه حسين عليهالسلام از پاسخ دادن به نامه ها خودداري ميکرد تا اين که در يک روز ششصد نامه از کوفه رسيد و نامه هاي ديگر پي در پي ميرسيد تا آن که جمع نامه ها که در چند نوبت آمده بود، به دوازده هزار نامه رسيد. راوي گويد: پيرو نامه ها، هاني بن هاني سبيعي و سعيد بن عبدالله حنفي نامه ي ذيل را که آخرين نامه ي رسيده به حسين بود، آوردند. در نامه اين چنين نوشته بود: «به نام خداوند بخشاينده ي مهربان! نامه اي است به حسين بن
علي اميرالمؤمنين، از شيعيانش و شيعيان پدرش امير المؤمنين. اما بعد همه ي مردم به انتظار ورود شما هستند و به جز تو به کسي رأي نميدهند. اي پسر پيغمبر! هر چه زودتر و هر چه زودتر تشريف بياوريد که باغها سرسبز و ميوه هاي درختان رسيده، بوستانها پر از گياه و درختها پربرگ است. اگر تصميم داريد، تشريف بياوريد که سپاهي آراسته، مقدمت را گرامي خواهند داشت. سلام و رحمت خداوند بر تو باد و بر پدرت که پيش از تو بود.! فهري ترجمه لهوف، / 36 - 33 ابنطاووس، اللهوف، / 36 – 33 سلام علیکم خدمت ذاکرین امام حسین ع مناسبت روضه : 1. شب عرفه خروج امام حسین ع از مکه مکرمه 2. ایام مسلمیه 3. روز عاشوراء ،خطاب امام حسین ع به دشمن و یاد آوری کردن نامه ها و دعوت کوفه 4. دهم ماه مبارک رمضان 5. بی وفایی مردم نسبت به ولایت و امام حسین ع یا علی التماس دعا ‍ ‍ ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و اینستاگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم پاسخ امام حسین ع به نامه های اهل کوفه و ارسال مسلم بن عقیل ع به سمت کوفه ثم کتب مع هانئ بن هانئ و سعيد بن عبدالله، و کانا آخر الرسل: بسم الله الرحمن الرحيم من الحسين بن علي الي الملأ من المؤمنين و المسلمين، أما بعد، فان هانئا و سعيدا قدما علي بکتبکم، و کانا آخر من قدم علي من رسلکم، و قد فهمت کل الذي اقتصصتم و ذکرتم، و مقالة جلکم: انه ليس علينا امام، فأقبل لعل الله أن يجمعنا بک علي الحق و الهدي، و اني باعث اليکم أخي و ابنعمي و ثقتي من أهل بيتي مسلم بن عقيل ، فان کتب الي أنه قد اجتمع رأي ملئکم و ذوي الحجي و الفضل منکم علي مثل ما قدمت به رسلکم، و قرأت في کتبکم، فاني أقدم اليکم وشيکا ان شاء الله، فلعمري ما الامام الا الحاکم بالکتاب، القائم بالقسط، الدائن بدين الحق، الحابس نفسه علي ذات الله، و السلام. المفيد، الارشاد، 36 / 2 مساوي عنه: المجلسي، البحار، 335 - 334 / 44؛ البحراني، العوالم 184 - 183 / 17؛ الدربندي، أسرار الشهادة، / 218؛ القمي، نفس المهموم، / 82 - 81؛ الجواهري، مثيرالأحزان، / 12 - 11؛ مثله الفتال، روضة الواعظين، / 148؛ الأمين، أعيان الشيعة، 589 / 1، لواعج الأشجان، / 36؛ المازندراني، معالي السبطين، 229 - 228 / 1؛ السماوي، ابصار العين، / 5؛ الزنجاني، وسيلة الدارين، / 49. و دعا الحسين عليهالسلام مسلم بن عقيل، فسرحه مع قيس بن مسهر الصيداوي، و عمارة ابنعبدالله السلولي و عبدالرحمان بن عبدالله الأرحبي و أمره بالتقوي، و کتمان أمره و اللطف ، فان رأي الناس مجتمعين مستوثقين عجل اليه بذلک . المفيد، الارشاد، 37 / 2 مساوي عنه: المجلسي، البحار، 335 / 44؛ البحراني، العوالم، 184 / 17؛ الدربندي، أسرار الشهادة، / 218؛ القمي، نفس المهموم، / 82؛ الجواهري، مثيرالأحزان، / 14؛ المقرم، مقتل الحسين عليهالسلام، / 166 - 165؛ بحرالعلوم، مقتل الحسين عليهالسلام، / 153؛ مثله الفتال، روضة الواعظين، / 148؛ الأمين، أعيان الشيعة، 589 / 1، لواعج الأشجان، / 36؛ المازندراني، معالي السبطين، 229 / 1 سپس، به وسيله ي هاني بن هاني و سعيد بن عبدالله که آخرين فرستادگان مردم کوفه بودند، نامهاي بدين مضمون به آنها نوشت: «بسم الله الرحمن الرحيم نامه اي است از حسين بن علي به گروه مؤمنان و مسلمانان؛ اما بعد، همانا هاني و سعيد نامه هاي شما را به من رساندند، و اين دو آخرين فرستادگان شما بودند، و من همه ي آنچه داستان کرده ايد و يادآور شده ايد، دانستم. سخن بيشتر شما اين بود که: براي ما امام و پيشوايي نيست. پس به سوي ما بيا، شايد خداوند به وسيله ي تو ما را بر حق و هدايت گرد آورد. و من هم اکنون برادرم و پسرعمويم و آن کس که مورد اطمينان و وثوق من در ميان خاندانم ميباشد (يعني) مسلم بن عقيل را به سوي شما گسيل داشتم، تا اگر مسلم براي من نوشت که رأي و انديشه ي گروه شما و خردمندان و دانايانتان همانند سخن فرستادگان شما و آنچه من در نامه هاتان خواندم ميباشد، ان شاء الله بزودي به نزد شما خواهم آمد. به جان خودم سوگند امام و پيشوا نيست جز آن کس که به کتاب خدا در ميان مردم حکم کند، و به دادگستري و عدالت بپاخيزد، و بدين حق دينداري کند، و خود را در آنچه مربوط به خداست نگهداري کند. و السلام.» و حضرت عليه السلام مسلم بن عقيل را خواسته با قيس بن مسهر صيداوي، و عمارة بن عبدالله سلولي، و عبدالله و عبدالرحمان پسران شداد ارحبي به سوي کوفه فرستاد، و او را به پرهيزکاري، و پوشيده داشتن کار خود، و مدارا کردن با مردم دستور فرمود، و اگر ديد مردم گرد آمده و (چنانچه نوشته اند) فراهم شدند، بزودي به آن حضرت اطلاع دهد. رسولي محلاتي، ترجمه ارشاد، 37 - 36 / 2. مناسبت روضه : 1. ایام مسلمیه 2. روز عاشوراء ،خطاب امام حسین ع به دشمن و یاد آوری کردن نامه ها و دعوت کوفه ‍ ‍ ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و اینستاگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 1_کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk 2- گروه متضمن البکا فاطمه الزهرا :ویژه پرسش و پاسخ و ارسال مطالب مقتل در رابطه با مقتل امام حسین (علیه السلام ) https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg
10 ماه رمضان 1 ـ آمدن نامه های اهل کوفه برای امام حسین علیه السلام ‌ در سال 60 هـ جمعی از کوفیان نامه های مردم کوفه را برای امام حسین علیه السلام آوردند. از جمله نام سُلیمان بن صُرَد و مُسیب بن نجبة و رُفاعة بن شداد بَجَلی و حبیب بن مظاهر و جمعی از شیعیان آن حضرت در آن ها بود، که توسط عبد الله بن مسمع همدانی و عبدالله بن وال خدمت امام علیه السلام آورده شد. (1) 📚 منابع : 1. ارشاد : ج 1، ص 37. و ... . @zameneashk
10 ماه رمضان 2 ـ در این روز حضرت خدیجه کبری علیها السلام از دنیا رحلت فرمودند. (2) این قول بنابر نقل 45 روز بعد از رحلت جناب ابوطالب علیه السلام است. اقوال دیگر در رحلت آن حضرت چنین است : 23 رجب،27 رجب، 29 رجب، (3) اوّل ماه رمضان، (4) 12 ماه رمضان. آن حضرت بعد از حضرت ابوطالب علیه السلام به سه روز فاصله و به قولی 7 روز و به قولی یک ماه و به قولی 45 روز و به قولی 50 روز و به قولی یک سال وفات کرده است. (5) آن حضرت نخستین همسر پیامبر صلّی الله علیه و آله بود، و تا خدیجه علیها السلام زنده بود نبیّ گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله همسری اختیار نفرمودند. سبقت به اسلام و خدمت او به پیامبر صلّی الله علیه و آله زیاده از آن است که ذکر شود. در فضیلت آن حضرت همین بس که والده ی مکرّمه حضرت صدیقه طاهره علیها السلام است، و همه ذراری پیامبر صلّی الله علیه و آله به ایشان منتهی می شوند. (6) آن حضرت هنگام رحلت چند وصیّت به پیامبر صلّی الله علیه و آله نمودند، و با آن همه فداکاری و انفاق مال، به پیامبر صلّی الله علیه و آله عرض کردند : «یا رسول الله، مرا ببخشید که در حق شما کوتاهی کردم». پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمودند : «حاشا و کلّا ! من از شما جز خوبی ندیدم؛ بلکه منتهای سعی و کوشش خود را در حقّ من نمودی. شما در خانه ی من زحمات زیادی متحمّل شدی. اموالت را در راه خدا بذل و بخشش نمودی». آن گاه خدیجه علیها السلام عرض کرد : «یا رسول الله، شما را وصیّت می کنم به این دختر ـ و به حضرت فاطمه علیها السلام اشاره نمود ـ این دختر بعد از من یتیم و غریب است. کسی از زن های قریش او را اذیّت نکند. کسی به صورت او لطمه ای نزند، به روی او داد نزند و مکروهی نبیند. (7) آن حضرت اوّلین زنی است که پیامبر صلّی الله علیه و آله را تصدیق نمود، و اوّل زنی است که در مکّه با رسول خدا صلّی الله علیه و آله نماز جماعت خواند، و اوّل زنی است که ایمان خود را در مکّه در میان مشرکین اظهار نمود، و تمام اموال خود را به پیامبر صلّی الله علیه و آله بخشید، و اوّل زنی است که ایمانش با قبول ولایت امیر المؤمنین علیه السلام به درجه ی کمال رسید. رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود : «دین من بر پا و مقاوم نشد مگر به دو چیز : اموال خدیجه و شمشیر علیّ بن ابی طالب». (8) همچنین فرمود : «هیچ مالی به اندازه ی اموال خدیجه علیها السلام به من منفعت نرسانده است». (9) روزی پیامبر صلّی الله علیه و آله خدیجه علیها السلام را خواست و در کنار خود نشانید و فرمود : این جبرئیل است و می گوید : برای اسلام شروطی است که عبارتند از : اقرار به یگانگی خداوند متعال، اقرار به رسالت رسولان، اقرار به معاد و اصول این شریعت و احکام آن، اطاعت از اولی الأمر و ائمه طاهرین از فرزندان او یکی بعد از دیگری با برائت از دشمنان ایشان. خدیجه علیها السلام به همه ی آن ها اقرار نمود و ائمه طاهرین علیهم السلام به خصوص امیر المؤمنین علیه السلام را تصدیق کرد. پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمود : «هُوَ مَولاکِ وَ مَولَی المُؤمِنینَ وَ إمامُهُم بَعدی» : یعنی «علی مولای تو و مولای مؤمنان بعد از من و امام ایشان است». آن گاه از خدیجه علیها السلام در قبول ولایت امیر المؤمنین علیه السلام عهد مُؤکَّد گرفت. سپس رسول خدا صلّی الله علیه و آله یک یک از اصول و فروع دین حتّی آداب وضو و نماز و روزه و حجّ و جهاد و صله ی رحم و واجبات و محرّمات را بیان فرمود. سپس پیامبر صلّی الله علیه و آله دست خود را بالای دست امیر المؤمنین علیه السلام نهاد و خدیجه علیها السلام دست خود را بالای دست رسول خدا صلّی الله علیه و آله نهاد و به این ترتیب با امیر المؤمنین علیه السلام بیعت نمود. (10) 📚 منابع : 2. مسار الشیعة : ص 7 ـ 6. و ... . 3. بحار الانوار : ج 19، ص 25. جنّات الخلود : ص 18. 4. توضیح المقاصد : ص 22. 5. کافی : ج 1، ص 349. و ... . 6. فیض العلام : ص 27. 7. شجره طوبی : ج 2، ص 235 ـ 234. 8. الأنوار الساطعة من الغرّاء الطاهرة خدیجة بنت خُوَیلَد علیها السلام : ص 164. و ... . 9. امالی طوسی : ص 468. و ... . 10. الطرائف : ص 4. و ... . @zameneashk
اُمُّ المُؤْمنین بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا زَوْجَةَ رَسُولِ اللَّهِ سَيِّدِ الْمُرْسَلينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا زَوْجَةَ خاتَمِ النَّبِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا اُمَّ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا اُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ اَجْمَعينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا اُمَّ الْأَئِمَّةِ الطَّاهِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا اُمَّ المُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا اُمَّ الْمُؤْمِناتِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا خالِصَةَ الْمُخْلِصاتِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا سَيِّدَةَ الْحَرَمِ وَ مَلائِكَةَ الْبَطْحآءِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا اَوَّلَ مَنْ صَدَّقَتْ بِرَسُولِ اللَّهِ مِنَ النِّساءِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا مَنْ وَفَتْ بِالْعُبُودِيَّةِ حَقَّ الْوَفآءِ،وَ اَسْلَمَتْ نَفْساً وَ اَنْفَقَتْ مالَها لِسَيِّدِ الْأَنْبِيآءِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا قَرينَةَ حَبيبِ اِلهِ السَّمآءِ،اَلْمُزَوَّجَةِ بِخُلاصَةِ الْأَصْفِيآءِ، يَا ابْنَةَ اِبْراهيمَ الْخَليلِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا مَنْ سَلَّمَ عَلَيْها جَبْرآئيلُ،وَ بَلَّغَ اِلَيْهَا السَّلامُ مِنَ اللَّهِ الْجَليلِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا حافِظَةَ دينِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا ناصِرَةَ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا مَنْ تَوَلّٰى دَفْنَها رَسُولُ اللَّهِ، وَ اسْتَوْدَعَها اِلى رَحْمَةِ اللَّه، اَشهدأنَّکَُِ حَبيبَةُ اللَّهِ وَ خِيَرَةُ اُمَّتِهِ، اِنَّ اللَّهَ جَعَلَكِ فى مُسْتَقَرِّ رَحْمَتِهِ فى قَصْرٍ مِنَ الْياقُوتِ وَ الْعِقْیانِ، فى اَعْلى مَنازِلِ الْجَنانِ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكاتُه. @zameneashk
💐🍃🌿🌸🍃🌾🍁💐🌸 🍃🌺🍂 🍀 🌿🍂 🌸 معجزه ادبی "حضرت علی(علیه السلام)" 💐خطبه بدون نقطه💐 _ 🌺الْحَمْدُ للَّهِ أَهْلِ الْحَمْدِ وَ مَأْوَاهُ، وَ لَهُ أَوْکدُ الْحَمْدِ وَ أَحْلَاهُ، وَ أسعَدُ أَسْرَعُ الْحَمْدِ وَ أَسْرَاهُ، وَ أَطْهَرُ الْحَمْدِ وَ أَسْمَاهُ، وَ أَکرَمُ الْحَمْدِ وَ أَوْلَاهُ. 🌿الْوَاحِدِ الأَحَدِ الصَّمَدِ، لَا وَالِدَ لَهُ وَ لَا وَلَدَ. 🌾سَلَّطَ الْمُلُوک وَ أَعْدَاهَا، وَ أَهْلَک الْعُدَاةَ وَ أَدْحَاهَا، وَ أَوْصَلَ الْمَکارِمَ وَ أَسْرَاهَا. 🍁وَ سَمَک السَّمَاءَ وَ عَلَّاهَا، وَ سَطَحَ الْمِهَادَ وَ طَحَاهَا، وَ وَطَّدَهَا وَ دَحَاهَا، وَ مَدَّهَا وَ سَوَّاهَا، وَ مَهَّدَهَا وَ وَطَّاهَا، وَ أَعْطَاکمْ مَاءَهَا وَ مَرْعَاهَا، وَ أَحْکمَ عَدَدَ الأُمَمِ وَ أَحْصَاهَا، وَ عَدَّلَ الأَعْلَامَ وَ أَرْسَاهَا. 💐أَلَا لَهُ الأَوَّلُ لَا مُعَادِلَ لَهُ، وَ لَا رَادَّ لِحُکمِهِ. لَا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِک السَّلَامُ الْمُصَوِّرُ الْعَلَّامُ، الْحَاکمُ، الْوَدُودُ، الْمُطَهِّرُ، الطَّاهِرُ، الْمَحْمُودُ أَمْرُهُ، الْمَعْمُورُ حَرَمُهُ، الْمَأْمُولُ کرَمُهُ. 🌷عَلَّمَکمْ کلَامَهُ، وَ أَرَاکمْ أَعْلَامَهُ، وَ حَصَّلَ لَکمْ أَحْکامَهُ، وَ حَلَّلَ حَلَالَهُ، وَ حَرَّمَ حَرَامَهُ. 🌴وَ حَمَّلَ مُحَمَّداً الرِّسَالَةَ، رَسُولَهُ الْمُکرَّمُ، الْمُسَوَّدُ الْمُسَدَّدِ، الطُّهْرُ الْمُطَهَّرُ. أَسْعَدَ اللَّهُ الأُمَّةَ لِعُلُوِّ مَحَلِّهِ، وَ سُمُوِّ سُؤْدَدِهِ، وَ سَدَادِ أَمْرِهِ، وَ کمَالِ مُرَادِهِ. أَطْهَرُ وُلْدِ آدَمَ مَوْلُوداً، وَ أَسْطَعُهُمْ سُعُوداً، وَ أَطْوَلُهُمْ عَمُوداً، وَ أَرْوَاهُمْ عُوداً، وَ أَصَحُّهُمْ عُهُوداً، وَ أَکرَمُهُمْ مُرْداً وَ کهُولاً. صَلَاةُ اللَّهِ لَهُ وَ لآلِهِ الأَطْهَارِ، مُسَلَّمَةً وَ مُکرَّرَةً مَعْدُودَةً، وَ لآلِ وُدِّهِمُ الْکرَامِ مُحَصَّلَةً مْرَدَّدَةً، مَا دَامَ لِلسَّمَاءِ أَمْرٌ مَرْسُومٌ، وَ حَدُّ مَعْلُومٌ. 🌼أَرْسَلَهُ رَحْمَةً لَکمْ، وَ طَهَارَةً لأَعْمَالِکمْ، وَ هُدُوءِ دَارِکمْ، وَ دُحُورِ عَارِکمْ، وَ صَلَاحِ أَحْوَالِکمْ، وَ طَاعَةً للَّهِ وَ رُسُلِهِ، وَ عِصْمَةً لَکمْ وَ رَحْمَةً. 🌻إِسْمَعُوا لَهُ، وَ رَاعُوا أَمْرَهُ، وَ حَلِّلُوا مَا حَلَّلَ، وَ حَرِّمُوا مَا حَرَّمَ. 🌹وَ اعْمَدُوا، رَحِمَکمُ اللَّهُ، لِدَوَامِ الْعَمَلِ، وَ ادْحَرُوا الْحِرْصَ وَ اعْدِمُوا الْکسَلَ، وَ أدْرُوا السَّلَامَةَ، وَ حِرَاسَةَ الْمُلْک وَ رَوْعَهَا، وَ هَلَعَ الصُّدُورِ وَ حُلُولَ کلِّهَا وَ هَمِّهَا. 🌸هَلَک، وَ اللَّهِ، أَهْلُ الإِصْرَارِ، وَ مَا وَلَدَ وَالِدٌ لِلإِسْرَارِ. 🍂کمْ مُؤَمِّلٍ أَمَّلَ مَا أَهْلَکهُ، وَ کمْ مَالٍ وَ سِلَاحٍ أُعِدَّ صَارَ لِلأَعْدَاءِ عَدُّهُ وَ عَمَدُهُ. اللَّهُمَّ لَک الْحَمْدُ وَ دَوَامُهُ، وَ الْمُلْک وَ کمَالُهُ. 🍃لَا إِلهَ إِلَّا هُوَ، وَسِعَ کلَّ حِلْمٍ حِلْمُهُ، وَ سَدَّدَ کلَّ حُکمٍ حُکمُهُ، وَ حَدَرَ کلَّ عِلْمٍ عِلْمُهُ. 💐عَصَمَکمْ وَ لَوَّاکمْ، وَ دَوَامَ السَّلَامَةِ أَوْلَاکمْ، وَ لِلطَّاعَةِ سَدَّدَکمْ، وَ لِلإِسْلَامِ هَدَاکمْ، وَ رَحِمَکمْ وَ سَمِعَ دُعَاءَکمْ، وَ طَهَّرَ أَعْمَالَکمْ، وَ أَصْلَحَ أَحْوَالَکمْ. 🌷وَ أَسْأَلُهُ لَکمْ دَوَامَ السَّلَامَةِ، وَ کمَالَ السَّعَادَةِ، وَ الآلَاءَ الدَّارَّةِ، وَ الأَحْوَالَ السَّارَّةِ. وَ الْحَمْدُ للَّهِ وَحْدَه» ____ ‼️لازم به ذکر است نقطه‌هایی که روی «هاء» گِرد (ة) می‌آید، چون در حال «وقف» خوانده نمی‌شود، لذا حرف نقطه‌دار به حساب نمی آید! : ج۱/ ص۱۰۹ 🌹 🌿🍂 🍃🌺🍂 🍀 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼🌹🌷 💐🍃🌿🌸🍃🌾🍁💐🌸 🍃🌺🍂 🍀 🌿🍂 🌸 معجزه ادبی "حضرت علی(علیه السلام)" 💐خطبه بدون نقطه💐 _ 🌺الْحَمْدُ للَّهِ أَهْلِ الْحَمْدِ وَ مَأْوَاهُ، وَ لَهُ أَوْکدُ الْحَمْدِ وَ أَحْلَاهُ، وَ أسعَدُ أَسْرَعُ الْحَمْدِ وَ أَسْرَاهُ، وَ أَطْهَرُ الْحَمْدِ وَ أَسْمَاهُ، وَ أَکرَمُ الْحَمْدِ وَ أَوْلَاهُ. 🌿الْوَاحِدِ الأَحَدِ الصَّمَدِ، لَا وَالِدَ لَهُ وَ لَا وَلَدَ. 🌾سَلَّطَ الْمُلُوک وَ أَعْدَاهَا، وَ أَهْلَک الْعُدَاةَ وَ أَدْحَاهَا، وَ أَوْصَلَ الْمَکارِمَ وَ أَسْرَاهَا. 🍁وَ سَمَک السَّمَاءَ وَ عَلَّاهَا، وَ سَطَحَ الْمِهَادَ وَ طَحَاهَا، وَ وَطَّدَهَا وَ دَحَاهَا، وَ مَدَّهَا وَ سَوَّاهَا، وَ مَهَّدَهَا وَ وَطَّاهَا، وَ أَعْطَاکمْ مَاءَهَا وَ مَرْعَاهَا، وَ أَحْکمَ عَدَدَ الأُمَمِ وَ أَحْصَاهَا، وَ عَدَّلَ الأَعْلَامَ وَ أَرْسَاهَا. 💐أَلَا لَهُ الأَوَّلُ لَا مُعَادِلَ لَهُ، وَ لَا رَادَّ لِحُکمِهِ. لَا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِک السَّلَامُ الْمُصَوِّرُ الْعَلَّامُ، الْحَاکمُ، الْوَدُودُ، الْمُطَهِّرُ، الطَّاهِرُ، ا
لْمَحْمُودُ أَمْرُهُ، الْمَعْمُورُ حَرَمُهُ، الْمَأْمُولُ کرَمُهُ. 🌷عَلَّمَکمْ کلَامَهُ، وَ أَرَاکمْ أَعْلَامَهُ، وَ حَصَّلَ لَکمْ أَحْکامَهُ، وَ حَلَّلَ حَلَالَهُ، وَ حَرَّمَ حَرَامَهُ. 🌴وَ حَمَّلَ مُحَمَّداً الرِّسَالَةَ، رَسُولَهُ الْمُکرَّمُ، الْمُسَوَّدُ الْمُسَدَّدِ، الطُّهْرُ الْمُطَهَّرُ. أَسْعَدَ اللَّهُ الأُمَّةَ لِعُلُوِّ مَحَلِّهِ، وَ سُمُوِّ سُؤْدَدِهِ، وَ سَدَادِ أَمْرِهِ، وَ کمَالِ مُرَادِهِ. أَطْهَرُ وُلْدِ آدَمَ مَوْلُوداً، وَ أَسْطَعُهُمْ سُعُوداً، وَ أَطْوَلُهُمْ عَمُوداً، وَ أَرْوَاهُمْ عُوداً، وَ أَصَحُّهُمْ عُهُوداً، وَ أَکرَمُهُمْ مُرْداً وَ کهُولاً. صَلَاةُ اللَّهِ لَهُ وَ لآلِهِ الأَطْهَارِ، مُسَلَّمَةً وَ مُکرَّرَةً مَعْدُودَةً، وَ لآلِ وُدِّهِمُ الْکرَامِ مُحَصَّلَةً مْرَدَّدَةً، مَا دَامَ لِلسَّمَاءِ أَمْرٌ مَرْسُومٌ، وَ حَدُّ مَعْلُومٌ. 🌼أَرْسَلَهُ رَحْمَةً لَکمْ، وَ طَهَارَةً لأَعْمَالِکمْ، وَ هُدُوءِ دَارِکمْ، وَ دُحُورِ عَارِکمْ، وَ صَلَاحِ أَحْوَالِکمْ، وَ طَاعَةً للَّهِ وَ رُسُلِهِ، وَ عِصْمَةً لَکمْ وَ رَحْمَةً. 🌻إِسْمَعُوا لَهُ، وَ رَاعُوا أَمْرَهُ، وَ حَلِّلُوا مَا حَلَّلَ، وَ حَرِّمُوا مَا حَرَّمَ. 🌹وَ اعْمَدُوا، رَحِمَکمُ اللَّهُ، لِدَوَامِ الْعَمَلِ، وَ ادْحَرُوا الْحِرْصَ وَ اعْدِمُوا الْکسَلَ، وَ أدْرُوا السَّلَامَةَ، وَ حِرَاسَةَ الْمُلْک وَ رَوْعَهَا، وَ هَلَعَ الصُّدُورِ وَ حُلُولَ کلِّهَا وَ هَمِّهَا. 🌸هَلَک، وَ اللَّهِ، أَهْلُ الإِصْرَارِ، وَ مَا وَلَدَ وَالِدٌ لِلإِسْرَارِ. 🍂کمْ مُؤَمِّلٍ أَمَّلَ مَا أَهْلَکهُ، وَ کمْ مَالٍ وَ سِلَاحٍ أُعِدَّ صَارَ لِلأَعْدَاءِ عَدُّهُ وَ عَمَدُهُ. اللَّهُمَّ لَک الْحَمْدُ وَ دَوَامُهُ، وَ الْمُلْک وَ کمَالُهُ. 🍃لَا إِلهَ إِلَّا هُوَ، وَسِعَ کلَّ حِلْمٍ حِلْمُهُ، وَ سَدَّدَ کلَّ حُکمٍ حُکمُهُ، وَ حَدَرَ کلَّ عِلْمٍ عِلْمُهُ. 💐عَصَمَکمْ وَ لَوَّاکمْ، وَ دَوَامَ السَّلَامَةِ أَوْلَاکمْ، وَ لِلطَّاعَةِ سَدَّدَکمْ، وَ لِلإِسْلَامِ هَدَاکمْ، وَ رَحِمَکمْ وَ سَمِعَ دُعَاءَکمْ، وَ طَهَّرَ أَعْمَالَکمْ، وَ أَصْلَحَ أَحْوَالَکمْ. 🌷وَ أَسْأَلُهُ لَکمْ دَوَامَ السَّلَامَةِ، وَ کمَالَ السَّعَادَةِ، وَ الآلَاءَ الدَّارَّةِ، وَ الأَحْوَالَ السَّارَّةِ. وَ الْحَمْدُ للَّهِ وَحْدَه» ____ ‼️لازم به ذکر است نقطه‌هایی که روی «هاء» گِرد (ة) می‌آید، چون در حال «وقف» خوانده نمی‌شود، لذا حرف نقطه‌دار به حساب نمی آید! : ج۱/ ص۱۰۹ 🌹 🌿🍂 🍃🌺🍂 🍀 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼🌹🌷 🍃🌸🍃🍃🌸🍃 🍃🌸🍃🍃🌸🍃
‍ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🍁💐🌸 🍃🌺🍂 🍀 🌿🍂 🌸 معجزه بلاغت حضرت علی(علیه السلام) 💐خطبه بدون الف💐 🔻روزی اصحاب پیامبر(ص) مشغول گفتگو بودند و گفتند که حرف الف از جمله حروفی است که بیشترین کاربرد را در زبان عربی دارد. در این زمان امام علی(ع) خطبه‌ای را خواندند که در متن عربی آن هیچ الفی وجود ندارد: ____ 🌺حَمِدتُ مَن عَظُمَت مِنَّتُهُ و سَبَغَت نِعمَتُهُ و سَبَقَت غَضَبَهُ رَحمَتُهُ و تَمَّت کَلِمَتُهُ و نَفَذَت مَشیئَتُهُ و بَلَغَت قَضِیَّتُهُ، حَمِدتُهُ حَمدَ مُقِرٍّ بِرُبوبِیَّتِهِ مُتَخَضِّعٌ لِعُبودِیَّتِهِ مُتَنَصِّلٌ مِن خَطیئَتِهِ مُتَفَرِّدٌ بِتَوحیدِهِ مُؤَمِّلٌ مِنهُ مَغفِرَةً تُنجیهِ یَومَ یَشغَلُ عَن فَصیلَتِهِ و بَنیهِ و نَستَعینُهُ و نَستَرشِدُهُ و نَستَهدیهِ و نُؤمِنُ بِهِ و نَتَوَکَّلُ عَلَیهِ، و شَهِدَتُ لَهُ شُهودَ مُخلِصٍ موقِنٍ و فَرَّدتُهُ تَفریدَ مُؤمِنٍ مُتَیَقِّنٍ، و وَحَّدتُهُ تَوحیدَ عَبدٍ مُذعِنٍ، لَیسَ لَهُ شَریکٌ فی مُلکِهِ، و لَم یَکُن لَهُ وَلِیٌّ فی صُنعِهِ جَلَّ عَن مُشیرٍ و وَزیرٍ و عَن عَونِ مُعینٍ و نَصیرٍ و نَظیرٍ. 🎄عَلِمَ فَسَتَرَ و بَطَنَ فَخَبَرَ و مَلَکَ فَقَهَرَ و عُصِیَ فَغَفَرَ و حَکَمَ فَعَدَلَ لَم یَزَل و لَن یَزولَ «لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَىْ ءٌ» و هُوَ بَعدَ کُلِّ شَیءٍ رَبٌّ مُتَعَزِّزٌ بِعِزَّتِهِ مُتَمَکِّنٌ بِقُوَّتِهِ مُتَقَدِّسٌ بِعُلُوِّهِ مُتَکَبِّرٌ بِسُمُوِّهِ، لَیسَ یُدرِکُهُ بَصَرٌ و لَم یُحِط بِهِ نَظَرٌ، قَوِیٌّ مَنیعٌ بَصیرٌ سَمیعٌ رَؤوفٌ رَحیمٌ. عَجَزَ عَن وَصفِهِ مَن یَصِفُهُ و ضَلَّ عَن نَعتِهِ مَن یَعرِفُهُ. 🍁قَرُبَ فَبَعُدَ و بَعُدَ فَقَرُبَ، یُجیبُ دَعوَةَ مَن یَدعوهُ و یَرزُقُهُ و یَحبوهُ، ذو لُطفٍ خَفِیٍّ و بَطشٍ قَوِیٍّ و رَحمَةٍ موسَعَةٍ و عُقوبَةٍ موجِعَةٍ، رَحمَتُهُ جَنَّةٌ عَریضَةٌ مُونِقةٌ، و عُقوبَتُهُ جَحیمٌ مَمدودَةٌ موبِقَةٌ. 🌷و شَهِدتُ بِبَعثِ مُحَمَّدٍ رَسولِهِ و عَبدِهِ و صَفِیِّهِ و نَبِیِّهِ و نَجِیِّهِ و حَبیبِهِ و خَلیلِهِ، بَعَثَهُ فی خَیرِ عَصرٍ و حینِ فَترَةٍ و کُفرٍ، رَحمَةً لِعَبیدِهِ و مِنَّةً لِمَزیدِهِ، خَتَمَ بِهِ نُبُوَّتَهُ و شَیَّدَ بِهِ حُجَّتَهُ، فَوَعَظَ و نَصَحَ و بَلَّغَ و کَدَحَ، رَؤوفٌ بِکُلِّ مُؤمِنٍ رَحیمٌ سَخِیٌّ رَضِیٌّ وَلِیٌّ زَکِیٌّ، عَلَیهِ رَحمَةٌ و تَسلیمٌ وَ بَرکةٌ و تکریمٌ، من رَبٍّ غَفورٍ رَحیمٍ قَریبٍ مُجیبٍ. و... . _ ❗️دوستان بدانند اصل این خطبه 4 صفحه است" ما در اینجا بصورت مختصر آورده ایم! منابع: : ج۲/ص۷۴۰ : ج۷۷/ ص۳۴۲-۳۴۵ و... (ع) 🌹 🌿🍂 🍃🌺🍂 🍀 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼🌹🌷 🍃🌸🍃 🍃🌸🍃
💠سه 👇👇 🔻حضرت خدیجه (س) سه سال قبل از هجرت بیمار شد. پیغمبر (ص) به عیادت وی رفت و فرمود: ای خدیجه، اما علمت ان الله قد زوجنی معک فی الجنه: آیا می دانی که خداوند تو را دربهشت نیز همسرم ساخته است!؟ 🔻آنگاه از خدیجه دل جویی و تفقد کرد؛ او را وعده بهشت داد ودرجات عالی بهشت را به شکرانه خدمات او توصیف فرمود. 1⃣چون بیماری خدیجه شدت یافت، عرض کرد: یا رسول الله! چند وصیت دارم: من در حق تو کوتاهی کردم، مرا عفو کن. پیامبر (ص) فرمود: هرگز از تو تقصیری ندیدم و نهایت تلاش خود را به کار بردی. در خانه ام بسیار خسته شدی و اموالت را درراه خدا مصرف کردی. 2⃣عرض کرد: یا رسول الله! وصیت دوم من این است که مواظب این دختر باشید؛ و به فاطمه زهرا (س) اشاره کرد. چون او بعد ازمن یتیم و غریب خواهد شد. پس مبادا کسی از زنان قریش به اوآزار برساند. مبادا کسی به صورتش سیلی بزند. مبادا کسی بر اوفریاد بکشد. مبادا کسی با او برخورد غیر ملایم و زننده ای داشته باشد. 3⃣اما وصیت سوم را شرم می کنم برایت بگویم. آن را به فاطمه عرض می کنم تا او برایت بازگو کند. سپس فاطمه را فراخواند و به وی فرمود: نور چشمم! به پدرت رسول الله بگو: مادرم می گوید: من از قبر در هراسم؛ از تو می خواهم مرا درلباسی که هنگام نزول وحی به تن داشتی، کفن کنی. 🌺پس فاطمه زهرا (س) از اتاق بیرون آمد و مطلب را به پیامبر (ص) عرض کرد. پیامبر اکرم (ص) آن پیراهن را برای خدیجه فرستاد و او بسیار خوشحال شد. هنگام وفات حضرت خدیجه، پیامبراکرم (ص) غسل و کفن وی را به عهده گرفت.  ناگهان جبرئیل درحالی که کفن از بهشت همراه داشت، نازل شد و عرض کرد: یا رسول الله، خداوند به تو سلام می رساند و می فرماید: ایشان اموالش را در راه ما صرف کرد و ما سزاوارتریم که کفنش را به عهده بگیریم.  🔖منبع : بحارالانوار،ج9،ص14 شجره طوبی، ج ۲،ص ۲۳۵ پند تاریخ، ج ۲،ص ۲۲ @zameneashk
4_5780557257750087094.pdf
906.3K
(( کجاست مثل خدیجه؟؟)) ⚫ به مناسبت خاطرهٔ وفات جانگداز مادرمون حضرت اُمُّ المومنین " خدیجه " سلام الله علیها . ⚫دهم ماه مبارک رمضان. @zameneashkbook
12 ماه رمضان 1 ـ مراسم عقد اخوت در این روز در سال اول هجرت پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله بین اصحاب خود عقد اخوت بست، و علیه السلام را برادر خود گردانید. (1) 📚 منابع : 1. مسار الشیعة : ص 7. و ... . @zameneashk
13 ماه رمضان 1 ـ مرگ حجّاج ثقفی در سال 95 هـ در چنین روزی ظالم سفّاک پلید حجّاج بن یوسف ثقفی به هلاکت رسید. او در زمان ولید بن عبدالملک در شهر واسط ـ که خودش بنا کرده بود ـ با مرض آکله در شکمش به درک واصل شد. (1) اقوال دیگر در روز مرگ او 21، 23، 25، 27 ماه رمضان است. مادر او فارعه (قارعه) نامی بود که قبل از همسری با یوسف بن عقیل پدر حجّاج، در منزل حارث بن کلده ی طبیب بود. هنگامی که حجّاج به دنیا آمد سوراخ مقعد نداشت، و طبیب برای او سوراخی قرار داد. همچنین او شیر نمی خورد تا اینکه بُز سیاهی کشتند و از خونش بر پستان مادر و به صورت حجّاج مالیدند و او از روز چهارم پستان قبول کرد. به این سبب حجّاج خونخوار شد و می گفت : بیشترین لذّت من در ریختن خون است. (2) این صفت از کسی که مدّت حمل او دو سال و نیم بوده و بیش از دو سال و نیم پس از مرگ پدرش به دنیا آمده بعید نیست !!؟ (3) تعداد کشته شدگان به دست او را بجز جنگ ها، یکصد و بیست هزار نفر نوشته اند. هنگامی که هلاک شد، در زندان او پنجاه هزار مرد و سی هزار زن بودند که 16 هزار از آن ها برهنه و عریان بودند، و قاعده ی آن ملعون این بود که زن و مرد و اطفال را با هم زندانی می کرد و زندان او سقف نداشت. (4) عدّه ی زیادی از دوستان و شیعیان امیر المؤمنین علیه السلام را شهید کرد، از جمله کمیل بن زیاد نخعی رَحِمَهُ الله، قنبر غلام امیر المؤمنین علیه السلام، عبد الرّحمن بن ابی لیلی انصاری رَحِمَهَما الله، که آن قدر او را تازیانه زد که امیر المؤمنین علیه السلام را سبّ کند و او مناقب آن حضرت را می گفت، تا حجّاج دستور داد او را شهید کردند. دست و پای یکی از حواریّین امام زین العابدین علیه السلام به نام یحیی بن امّ طویل رَحِمَهُ الله را بُرید تا شهید شد. همچنین سعید بن جبیر رَحِمَهُ الله را به شهادت رسانید که 15 روز بعد از قتل او، حجّاج به درک واصل شد. (5) حجّاج به مرض آکله مبتلا شد. طبیب، تکّه گوشتی را به نخی بست تا آن ملعون بلعید. طبیب آخر نخ را نگه داشت، و بعد از لحظه ای نخ را کشید و دید چیزی نمانده است، و معلوم شد که به زودی جان به مالک جهنّم خواهد سپرد. (6) قبر او را در شهر واسط مخفی کردند و آب روی آن رها کردند ولی در زمان سفّاح قبر او را پیدا کردند، آنچه مانده بود سوزانده و بر باد دادند. (7) او بیست سال در عراق حکومت کرد، و عمر نحسش 53 یا 73 سال بود. (8) 📚 منابع : 1. توضیح المقاصد : ص22. و ... . 2. اربعین قُمی : ص 346. و ... . 3. روضات الجنات : ج 7، ص 259. و ... . 4. اربعین قُمی : ص 347 ـ 346. و ... . 5. بحار الأنوار : ج 39، ص 324، ج 42، ص 126، 149، ج 71، ص 220. و ... . 6. تتمّة المنتهی : ص 108 ـ 96. و ... . 7. الوقایع و الحوادث : ج 1، ص 156. 8. توضیح المقاصد : ص 22. الوقایع و الحوادث :ج 1، ص 157. @zameneashk
🔵⚪️ تحريف روایتِ مبغوض‌ترین قبائل در نزد پیامبر (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) بنی‌امیه، وثقیف، وبنی حنیفه. سند روایت ابی یعلی موصلی 👈دقیقا همان سند👉 ابن أبي خيثمة هست.❗️ ⁉️اما بزرگان ثقیف چه کسانی بودند که اهل‌سنت برای دفاع از آنان کلام نبوی را بنو فلان! کرده‌اند؟ ثقیف قبیلۀ بسیاری از سران مخالفین است. برخی از آنان از این قرارند: ❌ المغيرة بن شعبة الثقفي، که نیاز به معرفی ندارد! ❌ الاخنس بن شریق الثقفی، از بدذاتان عرب، هم درجاهلیت وهم دراسلام؛ ❌ المغيرة بن الأخنس بن شريق الثقفي، فرزند همان ملعون بالائی که در محاصرۀ خانۀ عثمان، در دفاع از خلیفه کشته شد؛ ❌ عبدالله بن المغیرة بن الاخنس بن شریق الثقفی، او هم پسر همین ملعون بالائی! که چند ماه پس از آنکه طلحه و زبیر پدرش را کشتند، همراه آنان در جنگ در مقابل امیر مؤمنان علیه‌السلام شمشیر کشید. البته به محض بلند شدن شمشیرها پا به فرار گذاشت؛ ولی نهایتاً در به پدران خود ملحق گردید. ❌ عثمان بن أبي العاص الثقفي، والی طائف و از سرداران جنایتکار عمر در ایران ❌ الحجاج بن يوسف الثقفي، که او هم‌ نیازی به شرح ندارد!! @zameneashk
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
سلام بر امام حسین ع 💎 سلام به محضر مولٰی به نيت فَرَج یادمون نره 💛 ✨ امام صادق فرمودند : سه بار بگو: «صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ»، همانا سلام از دور و نزدیک به حسین بن علی علیه السلام می رسد.✨ @zameneashk
‍ ☑️ شخصیت والا و جایگاه عظیم امام حسن مجتبی علیه السلام ⚫️ اگر کسی بخواهد بداند علیه السلام، چه کسی است، باید در همین مطلب فکر بکند: " هیچ ملک مقربی نیست، و هیچ پیغمبر مرسلی، الا این که از خدا استیذان می­کند..." یعنی درخواست اذن می کند که خدا اذنش بدهد، برای زیارت علیه السلام. ◼️ حالا صفی الله، نجی الله، خلیل الله، کلیم الله، روح الله، در انتظار اذن خدایند، برای زیارت سیدالشهداء علیه السلام... این عظمت علیه السلام است. 💎 آن کسی که ۱۲۴ هزار ، آرزوی زیارت او را دارد، خودش هر شب جمعه، کارش این بود که برود به قبر امام حسن علیه السلام! ☑️ از این جا باید فهمید، چه خبر است! سید الشهداء علیه السلام جزء برنامه­ اش این بود؛ تا در مدینه بود، هر شب جمعه به زیارت امام حسن مجتبی علیه السلام می رفت. کسی که ۱۲۴ هزار پیغمبر، در حسرت زیارت او هستند، خود او، زائر علیه السلام است. 💬 آیت الله العظمی وحید خراسانی 📅 ماه رمضان ۱۴۲۹
14 ماه رمضان 1 ـ شهادت مختار رَحِمَهُ الله در .سال 67 هـ در چنین روزی مختار بن ابی عبیده ثقفی رَحِمَهُ الله به شهادت رسید، و مزار او کنار حضرت مُسلم علیه السلام در انتهای مسجد کوفه است. (1) مُصعب بعد از به شهادت رساندن مختار، دستور داد همسر او را دستگیر کنند. او زنی مؤمنه به نام عُمره دختر نُعمان بن بشیر انصاری بود. مصعب گفت : برائت بجوی از شوهرت. او گفت : چگونه برائت بجویم از کسی که روزها روزه و شب ها به نماز مشغول بود، و خون خود را برای خدا و پیامبر صلّی الله علیه و آله نثار کرد و خونخواهی فرزند پیامبر صلّی الله علیه و آله نمود ؟ مُصعَب در حالتی که شمشیرش را از غلاف بیرون کشیده بود، گفت : پس تو را به شوهرت ملحق می کنم. همسر مختار جواب داد : پس از این مرگ بهشت است و به خدا قسم هیچ چیزی را بر محبّتم به علی بن ابی طالب علیه السلام ترجیح نمی دهم. در گرمای هوا در صحرایی بین حیره و کوفه دست و پای او را بستند و بعد گردن او را زدند و سر از بدنش جدا کردند. این زن مؤمنه اوّلین زن شهیدی است که در محبّت امیر المؤمنین علیه السلام با شکنجه کشته شد. (2) 📚 منابع : 1. بحار الأنوار : ج 45، ص 386. و ... . 2. المختار الثقفی رَحِمَهُ الله : ص 40. و ... . @zameneashk
15 ماه رمضان 1 ـ ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام شب نیمه ی ماه رمضان سال سوّم هـ دوّمین امام شیعیان، حضرت ابو محمّد حسن بن علی بن ابی طالب علیه السلام در شهر مدینه به دنیا آمدند. (1) القاب آن حضرت : سیّد، سبط، امین، حجّت، برّ، نقی، زکیّ، مجتبی، زاهد. رنگ مبارکش سرخ و سفید، دیدگان مبارکش گشاده و چشمانش مشکی بود. گونه ی مبارکش هموار و محاسنش انبوه و موی سرش مجعد بود. گردن مبارک در نور و صفا مانند نقره ی صیقل زده، میانه بالا و شانه هایی گشاده داشت و از همه ی مردم خوشروتر بود. خضاب بسیار می کرد و بدن شریفش در نهایت لطافت بود. (2) در روز هفتم ولادت آن حضرت، مادرش فاطمه زهرا علیها السلام آن مولود مبارک را در پارچه ی حریری که جبرئیل علیه السلام آن را برای پیامبر صلّی الله علیه و آله از بهشت آورده بود، پیچید و خدمت رسول گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله آورد، و آن حضرت نام مبارکش را «حسن» نهاد و گوسفندی برای حضرتش عقیقه نمود. (3) 📚 منابع : 1. دلائل الأمامة : ص 159. و ... . 2. بحار الأنوار : ج 43، ص 255، 303. و ... . 3. ارشاد : ج 2، ص 5. و ... . @zameneashk
15 ماه رمضان 2 ـ حرکت حضرت مُسلم علیه السلام به سمت کوفه در این روز در سال 60 هـ حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام جناب مسلم بن عقیل علیه السلام را به کوفه روانه کرد. همراه او پاسخ نامه های کوفیان را داده بود که مضمون آن چنین بود : «به سوی شما برادر و پسر عمویم، موثق اهل بیت خویش، مسلم بن عقیل را فرستادم. اگر او بنویسد برای من که رأی دانایان و بزرگان و شما متّفق شده و بر آنچه در نامه ها درج کرده اید، به زودی به سوی شما خواهم آمد، ان شاء الله ...» (4) 📚 منابع : 4. مقتل الحسین علیه السلام (ابی مخنف) : ص 16. و ... . @zameneashk