eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر کسی از اهل خانه نماز نخواند، آیا اثار منفی برای سایر افراد خانه دارد؟🎙پاسخ حجت الاسلام محمدی https://eitaa.com/zandahlm1357
🌸 پاسخ رهبر انقلاب به عده ای که با دیدن یک مشکل در کشور سریع به اصل نظام و انقلاب، اعتراض می کنند. 🔹 این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین «زیادابن ابیه» [پدر عبیدالله بن زیاد] بر منطقه‌ی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. 🔹 امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام، سردار بزرگ جنگش «عبیدالله بن عباس» بود که می‌دانید چه کار کرد. شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده می‌شود، چگونه درباره‌اش قضاوت می‌کنید؟ شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرمانده‌ی کلّ نیروهای امام حسن علیه‌الصّلاةوالسّلام، از خیمه بیرون نمی‌آید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام. 🔹 این چه توقّع بی‌جایی است که اگر یک رئیس، یک مرؤوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه می‌شود، فوراً شروع می‌کند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن! 🔹 البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر با انصافند. اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا می‌شوند که این گونه‌اند. این ناشی از چیست؟ ناشی از نشناختن قدر جمهوری اسلامی است. 🔹 امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمت الله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باری‌تعالی، یکی از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم. 🔹 دشمن، البته تبلیغات می‌کند. دشمن سعی می‌کند همه‌ی کمبودها و کسریها را به گردن روحانیون بشکند و بگوید «اینها موجب هستند.» بالاخره وقتی کسی کاری به این عظمت را می‌خواهد انجام دهد، این چیزها هم در آن هست. ما که نباید تعجّب کنیم. 🔹 یادمان بیاید که شخصیتی مثل امیرالمؤمنین، در زمان خودش متّهم شد به این‌که نماز نمی‌خواند! ما چه توقّعی داریم!؟ البته زمان ما، از زمان امیرالمؤمنین خیلی بهتر است. ایمان مردمِ ما، از ایمانِ سربازان امیرالمؤمنین به مراتب بالاتر است. مردم ما، امیرالمؤمنین را ندیدند و صدای او را نشنیدند؛ اما به ندای او پاسخ دادند. آنها علی را از نزدیک می‌دیدند، درعین‌حال آن‌طور او را آزار می‌کردند. ۵/۵/۱۳۷۲ 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓اگه زمان فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مشخصه پس چرا باید دعا کنیم؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺فلسفه غیبت امام مهدی علیه السلام و زمان ظهور ایشان !!!! ▫️در کلیپ فوق به سه پرسش ذیل پاسخ گفته ایم : ١ _ چرا امام مهدی به غیبت رفتند؟ ٢ _ امام زمان چه زمانی ظهور می کنند؟ ٣_ امام غایب چه فایده ای برای مردم دارد؟ 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگاه کنید رهبر سیاه‌پوستان آمریکا درباره شما صحبت می‌کند/ صدور انقلاب یعنی این 90 میلیون ایرانی اعتقاد دارند مهدی می آید و حاضرند برایش جان دهند. مردم جذابی هستند نه ؟ دلتان نمی خواهد مثل مردم ایران باشید؟ 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان قابل تأمل شهید بهشتی در باب عفاف و 📌 رفتن روی خط عابر پیاده اعتراض داره اما رفتن روی اعتراض نمی خواهد؟! 🔸همانطوری که نظم عبور و مرور محترم است، عفت و پاکدامنی هزار بار محترم‌تر است🔸نفرمایید عفت و پاک‌چشمی یه چیز فردیه، همینجاست که اسلام ما از اسلام دیگران جدا می شود. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آنقدر باید همه تذکر بدهیم، دوز تذکرش که پر شد، حجابش را درست می‌کنه 🔺فقط بگید و در بروید، درگیر نشید و فحش ندهید و شخصیت فرد را نکوبید بگو و در رو... 🔸اجازه درگیر شدن ندهید. https://eitaa.com/zandahlm1357
حجاب در سيره حضرت زهرا (عليها السلام) اشاره حضرت فاطمه زهرا (عليها السلام) الگوى كامل همه انسان‌ها در تمام كمالات انسانى است و حتى ائمه اطهار (عليهم السلام) نيز خود را دست پرورده اين مادر گرانقدر و عالى مقام مى دانند. آن حضرت در توجه به حجاب و عفاف، بهترين الگو براى زنان مسلمان است. ايشان با سخنان و رفتار خود، اهميت حجاب را براى زن به روشنى تبيين كرده است كه در ادامه به چند نمونه اشاره مى شود. حضرت فاطمه (عليها السلام) ومرد نابينا امام صادق (عليه السلام) مى فرمايد: «روزى پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله) در خانه دخترش فاطمه زهرا (عليها السلام) بود كه مردى نابينا اجازه ورود خواست. حضرت فاطمه (عليها السلام) به سرعت از جا برخاست تا به مكانى ديگر رود و در حضور مرد نابينا نباشد. رسول خدا (صلى الله عليه و آله) از روى تعجب (و شايد براى آزمايش دخترش) فرمود: چرا خود را از اين مرد پنهان مى كنى، درحالى كه او نابيناست و تو را نمى بيند؟ حضرت فاطمه (عليها السلام) عرض كرد: اگر چه او مرا نمى بيند، ولى من او را مى بينم. همچنين او مى تواند بوى مرا استشمام كند. [پس به اين دو دليل، ماندن من در اتاق جايز نيست]. رسول خدا (صلى الله عليه و آله) كه از اين پاسخ زيبا، بسيار خوشحال شده بود، فرمود: گواهى مى دهم كه تو پاره تن من هستى» [۱] ---------- [۱]: ميرزا حسين نوري طبرسي، مستدرك الوسائل، ج١۴، ص١٨٩. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
ن شايسته مرجعيّت نيستم! هنگامى كه پس از ارتحال ميرزاى شيرازى اوّل، براى قبول و پذيرش مرجعيّت به حضرت آية اللّه حاج سيّد محمّد فشاركى مراجعه مى كنند او مى گويد: اِنّى لَستُ اَهلاً لِذلِك. لِاَنَّ الرِياسَةَ الشَّرعيَّه تَحتاج اِلى اُمورِ غَيرالعِلم بِالفِقهِ وَ الاَحكام مِنَ السّياساتِ و مَعرِفة مَواجَعَ الامُور وَ اَنَا رَجُل وَسواسى فى هذه الامُور. فاِذا دَخَلتُ افسرت وَ لَم يصلِح وَ لا تِسوغ لى غَير التّدريس. يعنى: (من شايسته مرجعيّت نيستم. زيرا رياست دينى و مرجعيّت اسلامى به غير از علم فقه امور ديگرى لازم دارد از قبيل: اطّلاع از مسائل سياسى و شناختن موضعگيريهاى درست در هر كار. و اگر من در اين امر دخالت كنم به تباهى كشيده مى شود. براى من غير از تدريس كار ديگرى جايز نيست. ) و بدين گونه آن عالم نَفس خود را كشته و مردم را ارجاع داد به حضرت آية اللّه ميرزا محمدتقى شيرازى. (۱۱) دو ركعت عشق روحانى شهيد على اصغر نادرى جهرمى (رض) هميشه خود را مديون امام (ره) و انقلاب اسلامى مى دانست. در آخرين روزهاى قبل از شهادتش در وصيّت نامه اش چنين مى نويسد: از مقدار مبلغى كه در بانك، قرض الحسنه و نزد ديگران دارم ده هزار تومان به مدرسه علميّه شهيد آية اللّه دستغيب و ده هزار تومان به مدرسه فيضيّه قم بدهيد. علّت پرداخت اين مبالغ اين است كه من اين مقدار شهريّه را از امام زمان (عج) گرفته‌ام و هنوز نتوانستم قدمى در راه اسلام بردارم. (۱۲) https://eitaa.com/zandahlm1357
لفظ جمع در آیه برای تعظیم و تفخیم است ثانیا این بیان جنابعالی مناقشه در کلام است اوّلا خودتان می‌دانید که در کلمات عرب و عجم من باب تعظیم و تفخیم یا جهات دیگر اطلاق جمع بر واحد بسیار شایع و متداول است. نزول آیه ولایت در شان علی (ع) باتفاق جمهور چنانچه در قرآن مجید که سند محکم آسمانی ما می‌باشد نظائر بسیار دارد مانند آیه مبارکۀ ولایت که آیه ۶۰ سوره ۵ (مائده است) می‌فرماید إِنَّمٰا وَلِیُّکُمُ اللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاٰةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکٰاةَ وَ هُمْ رٰاکِعُونَ [۱] که اتفاقی جمهور مفسرین و محدثین است از قبیل ۱ امام فخر رازی در ص ۴۳۱ جلد سیم تفسیر کبیر ۲ امام ابو اسحاق ثعلبی در تفسیر کشف البیان ۳ جار اللّه زمخشری در ص ۴۲۲ جلد اوّل کشاف ۴ طبری در ص ۱۸۶ جلد ششم تفسیر ۵ أبو الحسن رمّانی در ---------- [۱]: ۱) جز این نیست که ولی امر و اولی بتصرف و یار و مدد کار شما تنها خدا و رسول و آن مؤمنانی خواهند بود که نماز بپاداشته و بفقیران در حال رکوع زکاة می‌دهند. تفسیر ۶ ابن هوازن نیشابوری در تفسیر ۷ ابن سعدون قرطبی در ص ۲۲۱ جلد ششم تفسیر ۸ نسفی حافظ در ص ۴۹۶ تفسیر (در حاشیه تفسیر خازن بغدادی) ۹ فاضل نیشابوری در ص ۴۶۱ جلد اوّل غرائب القرآن ۱۰ ابو الحسن واحدی در ص ۱۴۸ اسباب النزول ۱۱ حافظ أبو بکر جصّاص در ص ۵۴۲ تفسیر أحکام القرآن ۱۲ حافظ ابو بکر شیرازی در فیما نزل من القرآن فی أمیر المؤمنین ۱۳ أبو یوسف شیخ عبد السّلام قزوینی در تفسیر کبیرش ۱۴ قاضی بیضاوی در ص ۳۴۵ جلد أوّل انوار التنزیل ۱۵ جلال الدین سیوطی در ص ۲۹۳ جلد دوم در المنثور ۱۶ قاضی شوکانی صنعائی در تفسیر فتح القدیر ۱۷ سید محمود آلوسی در ص ۳۲۹ جلد دوم تفسیر ۱۸ حافظ ابن ابی شیبه کوفی در تفسیر ۱۹ ابو البرکات در ص ۴۹۶ جلد اول تفسیر خود ۲۰ حافظ بغوی در معالم التنزیل ۲۱ امام ابو عبد الرحمن نسائی در صحیح خود ۲۲ محمد بن طلحه شافعی در ص ۳۱ مطالب السئول ۲۳ ابن ابی الحدید در ص ۲۷۵ جلد سیم شرح نهج ۲۴ خازن علاء الدین بغدادی در ص ۴۹۶ جلد اوّل تفسیر ۲۵ سلیمان حنفی در ص ۲۱۲ ینابیع المودّة ۲۶ حافظ ابو بکر بیهقی در کتاب مصنف ۲۷ رزین عبدری در جمع بین الصحاح الستّة ۲۸ ابن عساکر دمشقی در تاریخ شام ۲۹ سبط ابن جوزی در ص ۹ تذکره ۳۰ قاضی عضد ایجی در ص ۲۷۶ مواقف ۳۱ سید شریف جرجانی در شرح مواقف ۳۲ ابن صبّاغ مالکی در ص ۱۲۳ فصول المهمّه ۳۳ حافظ ابو سعد سمعانی در فضائل الصحابة ۳۴ ابو جعفر اسکافی در نقض العثمانیه ۳۵ طبرانی در اوسط ۳۶ ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب ۳۷ محمّد بن یوسف گنجی شافعی در کفایة الطالب ۳۸ مولی علی قوشچی در شرح تجرید ۳۹ سید محمد مؤمن شبلنجی در ص ۷۷ نور الابصار ۴۰ محبّ الدین طبری در ص ۲۲۷ جلد دوم ریاض النضرة. و بالاخره اکثر رجال علم و دانش خودتان تصدیق نموده اند نقلا از سدی و مجاهد و حسن بصری و اعمش و عتبة بن ابی حکیم و غالب بن عبد اللّه و قیس بن ربیعه و عبایة بن ربعی و عبد اللّه بن عباس (حبر امت و ترجمان القرآن) و ابو ذر غفاری و جابر بن عبد اللّه انصاری و عمّار و ابو رافع و عبد اللّه بن سلام و غیرهم که این آیه شریفه در شأن علی بن أبی طالب علیه السّلام نازل گردیده و هر یک بعبارات و الفاظ مختلفه ذکر نموده اند زمانی که آن حضرت در حال رکوع نماز انگشتر خود را در راه خدا انفاق و بسائل داد این آیۀ شریفه نازل گردید. و حال آنکه با لفظ جمع آورده و این نیست مگر جهة تعظیم و تکریم مقام ولایت و اثبات امامت و خلافت آن حضرت که با کلمۀ حصر (انّما) می‌فرماید اولی بتصرف در امور امت بعد از خدا و پیغمبر آن کس است که در رکوع نماز صدقه مندوبه انفاق در راه خدا نموده است و آن علی بن أبی طالب علیه السّلام می‌باشد. شیخ- البته تصدیق می‌فرمائید که مطلب باین محکمی نیست که شما فرمودید برای آنکه در شأن نزول این آیه اختلاف است بعضی گویند در شأن انصار نازل گردیده و برخی گویند در شأن عبادة بن صامت آمده و بعضی درباره عبد اللّه بن سلام آورده اند. داعی از شما آقایان دانشمند تعجب می‌نمایم که در مقابل آراء و عقاید جمهور مفسّرین و اکابر علماء خودتان (علاوه بر تواتر علماء شیعه) که تصحیح نموده اند نزول این آیه شریفه را در شأن آن حضرت-باختلاف اقوال نفراتی متعصّب مجهول و ضعیف البیان که شاذ و مردود و غیر قابل قبول می‌باشند تمسک جوئید. و حال آنکه عده ای از محققین اکابر فضلاء خودتان دعوی اتفاق بر این معنی نموده اند مانند فاضل تفتازانی و مولی علی قوشچی که در شرح تجرید گوید انها نزلت باتّفاق المفسّرین فی حقّ علیّ بن أبی طالب علیه السّلام حین اعطی السائل خاتمه و هو راکع فی صلواته [۱]
آیا عقل انسان منصف عالم اجازه می‌دهد که اقوال جمهور مفسرین و اکابر علماء اهل سنت را نادیده گرفته و بشذوذ اقوال پوچ بی معنای متعصبین بلکه معاندین از بقایای خوارج و نواصب اتکاء جوید؟ ---------- [۱]: ۱) باتفاق مفسرین این آیه نازل گردیده در حق علی بن أبی طالب علیه السّلام زمانی که عطا نمود بسائل انگشتر خود را در حالتی که آن حضرت در رکوع نماز بود. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - تصنیف : ای ماه تو را چاکر.mp3
4.86M
به مناسبت و میلاد ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 ای غایب از این محضر از مات سلام الله وی از همه حاضرتر از مات سلام الله ای نور پسندیده وی سرمه هر دیده احسنت زهی منظر از مات سلام الله ای صورت روحانی وی رحمت ربانی بر مؤمن و بر کافر از مات سلام الله چون ماه تمام آیی و آن گاه ز بام آیی ای ماه تو را چاکر از مات سلام الله ای غایب بس حاضر بر حال همه ناظر وی بحر پر از گوهر از مات سلام الله ای شاهد بی‌نقصان وی روح ز تو رقصان وی مستی تو در سر از مات سلام الله ای جوشش می از تو وی شکر نی از تو وز هر دو تویی خوشتر از مات سلام الله 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
4_5780396797771910528.mp3
13.04M
🌙مجموعه ویژه ۳ ※ مثال امام، چونان کعبه‌ است که بسوی مردم نمی‌آید، این مردمند که باید بسمت امام حرکت کنند! ※ آیا این جمله پیامبر رحمت (ص) با ندای "هَل مِن ناصرٍ ینصرنیِ" امام (فریاد نصرت خواهیِ امام) تناقض ندارد؟