eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.7هزار عکس
36.3هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
9.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پسره تو مترو غیرتی شد و روسری سر خواهرش کرد صفحه حجاب... .... @zandahlm1357
📸 موضوع کشف ، اتفاقی نیست که در چند ماه اخیر شروع شده باشد.از مدت ها قبل، این زخم بر پیکر جامعه نشسته بود و با انواع اهمال کاری، توجیه تراشی و بی تفاوتی همراه بود. این زخم، بعد از فتنه در حال تبدیل شدن به یک دمل چرکین است. حکمرانی یکپارچه و قاطع در عرصه فرهنگ نداریم! صفحه حجاب... .... @zandahlm1357
14.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کمبود غیرت در مردان یکی از دلایل اصلی بد حجابی خانم‌هاست! صفحه حجاب... .... @zandahlm1357
توجه حضرت فاطمه (عليها السلام) به حجاب در آخرين لحظه هاى عمر امام صادق (عليه السلام) مى فرمايد: «هنگامى كه زمان وفات حضرت فاطمه (عليها السلام) رسيد، به «اسماء بنت عميس» كه از ايشان پرستارى مى كرد، فرمود: اى اسماء! من دوست ندارم هنگام تشييع جنازه ام، حجم بدنم را نامحرم ببيند. آيا مى توانى كارى كنى كه چنين اتفاقى نيفتد؟ (گفتنى است كه در آن زمان، تشييع جنازه با تابوت هايى مانند تابوت هاى امروزى كه داراى ديواره است، صورت نمى گرفت و جنازه را بر روى يك تخته صاف حمل مى كردند. ) اسماء فكرى كرد و گفت: من زمانى كه در حبشه بودم، مى ديدم مردم براى بردن جنازه، از تابوت هايى استفاده مى كردند كه ديواره داشت و حجم بدن را مى پوشاند. آن گاه ماكت آن را درست كرد و به آن حضرت نشان داد. حضرت زهرا (عليها السلام) درحالى كه از اين موضوع بسيار خوشحال شد، فرمود: «براى من چنين تابوتى درست كن و با آن بدن مرا بپوشان. خداوند تو را [به عوض اين كار] از آتش دوزخ نگه دارد» [۲] ---------- [۲]: تهذيب الاحكام، محمد بن حسن طوسي، ج١، ص۴۶٩. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
با حسين عليه السلام در زندگى يكى از خصوصيّات حاج آقا مصطفى خمينى (ره) كه كمتر گفته شده، اين بود كه ايشان به پياده روى كربلا در تمام زيارتهاى مخصوصه امام حسين عليه السلام مقيّد بود. در سال معمولاً چند مناسبت بود (۱۵ شعبان، عرفه، اربعين، اوّل رجب، نيمه رجب) كه مردم از نجف به كربلا پياده مى رفتند و ايشان هر سال در چند مناسبت پياده به كربلا مى رفتند. گاهى مى شد كه كف پاى ايشان تاوَل مى زد و خونابه از آن راه مى افتاد و كاملاً مجروح مى شد ولى باز به راه رفتن ادامه مى داد. شخصى بود بنام شيخ جعفر كه هميشه پس از نماز امام خمينى (ره) در مسجد معروف به شيخ، چند جمله اى ذكر مصيبت آقا اباعبداللّه الحسين عليه السلام مى نمود و روضه مى خواند. حاضران چندان اعتنايى نداشتند و كم كم متفرّق مى شدند و مى رفتند ولى تنها كسى كه مقيّد بود تا آخر بنشيند و روضه او را گوش دهد مرحوم حاج آقا مصطفى بود. حتّى گاهى مى شد فقط ايشان در مسجد باقى مى ماند و به روضه شيخ جعفر گوش مى داد و اشك مى ريخت. ايشان مقيّد بود كه در مجالس عزادارى كه دوستان در منازل يا مجاسد برقرار مى كردند شركت كنند. خودشان هم هر صبح جمعه روضه اى داشتند و گاهى مى شد روضه خوان تنها يك نفر مستمع داشت كه او خود آن مرحوم بود. آنچه براى او اهميّت داشت عزادارى براى آقا ابى عبداللّه عليه السلام بود. (۱۴) اِذا جاءَ المَوتُ بِطالِبِ العِلمِ ماتَ وَ هُوَ شَهيدٌ: هرگاه مرگ جوياى علم و دانش فرا رسيد شهيد مى ميرد. حضرت محمد صلى الله عليه و آله نهج الفصاحه صفحه ... https://eitaa.com/zandahlm1357
شواهد از اخبار در اتحاد پیغمبر و علی از جمله امام احمد بن حنبل در مسند و ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب و موفق بن احمد خطیب خوارزم در مناقب نقل می‌نمایند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم مکرر می‌فرمود علی منی و انا منه من احبّه فقد احبّنی و من احبّنی فقد احبّ اللّه [۱] . و نیز ابن ماجه در ص ۹۲ جزء اول سنن و ترمذی در صحیح و ابن حجر در حدیث ششم از چهل حدیثی که در فضایل امیر المؤمنین علیه السّلام در صواعق نقل نموده از امام احمد و ترمذی و نسائی و ابن ماجه-و امام احمد بن حنبل در ص ۱۶۴ جلد چهارم مسند و محمد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۶۷ کفایت الطالب از جزء چهارم مسند ابن سماک و معجم کبیر طبرانی-و امام ابو عبد الرحمن نسائی در خصائص و سلیمان بلخی حنفی در باب ۷ ینابیع الموده از مشکاة همگی از جیش بن جنادة السلولی روایت نموده اند که در سفر حجة الوداع در عرفات رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود علیّ منّی و انا من علیّ و لا یؤدّی عنّی الاّ انا او علیّ [۱] . و سلیمان بلخی حنفی در باب ۷ ینابیع الموده از زوائد مسند عبد اللّه بن احمد بن حنبل مسندا از ابن عباس نقل نموده که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بامّ سلمه (امّ المؤمنین) رضی اللّه عنها فرمود علیّ منّی و انا من علیّ لحمه من لحمی و دمه من دمی و هو منّی بمنزلة هارون من موسی یا امّ سلمة اسمعی و اشهدی هذا علیّ سیّد المسلمین [۲] . حمیدی در جمع بین الصحیحین و ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه نقل می‌کنند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود علیّ منّی و انا منه و علیّ منّی بمنزلة الراس من البدن من اطاعه فقد اطاعنی و من اطاعنی فقد اطاع اللّه [۳] . محمد بن حریر طبری در تفسیر و میر سید علی همدانی فقیه شافعی در مودت هشتم از مودة القربی از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل می‌نمایند که فرمود انّ اللّه تبارک و تعالی أید هذا الدّین بعلیّ و انّه منّی و انا منه و فیه انزل أ فمن کان علی بیّنة من ربّه و یتلوه شاهد منه [۴] . و شیخ سلیمان بلخی حنفی باب ۷ ینابیع المودة را اختصاص باین موضوع داده باین عنوان که الباب السابع فی بیان انّ علیّا کرّم اللّه وجهه کنفس رسول اللّه صلّی اللّه علیه و سلم و حدیث علیّ منّی و انا منه [۱] . و در این باب بیست و چهار حدیث بطرق مختلفه و الفاظ متفاوته از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل می‌نماید که فرمود علی بمنزلۀ نفس من است و در آخر باب حدیثی از مناقب از جابر نقل می‌کند که گفت شنیدم از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که فرمود در علی خصالی هست که اگر یکی از آنها برای مردی بود کافی بود برای فضل و شرف او و آن خصال عبارت است از فرموده‌های آن حضرت درباره علی از قبیل من کنت مولاه فعلیّ مولاه-و قوله علیّ منّی کهارون من موسی-و قوله علیّ منّی و انا منه و قوله علیّ منّی کنفسی طاعته طاعتی و معصیته معصیتی. و قوله حرب علیّ حرب اللّه و سلم علیّ سلم اللّه. و قوله ولیّ علیّ ولیّ اللّه و عدوّ علیّ عدوّ اللّه. و قوله علیّ حجّة اللّه علی عباده و قوله حبّ علیّ ایمان و بغضه کفر. و قوله حزب علیّ حزب اللّه و حزب اعدائه حزب الشیطان و قوله علیّ مع الحقّ و الحقّ معه لا یفترقان-و قوله علیّ قسیم الجنّة و النار. و قوله من فارق علیّا فقد فارقنی و من فارقنی فقد فارق اللّه. و قوله شیعة علیّ هم الفائزون یوم القیمة [۲] . در آخر باب خبر دیگری از مناقب نقل می‌نماید که مفصّل است در خاتمۀ آن می‌فرماید اقسم باللّه الذی بعثنی بالنبوّة و جعلنی خیر البریّة انّک لحجّة اللّه علی خلقه و أمینه علی سرّه و خلیفة اللّه علی عباده [۱] . از این قبیل اخبار در صحاح و کتب معتبرۀ علماء شما بسیار رسیده که از نظرتان گذشته یا بعدها مطالعه خواهید فرمود و تصدیق خواهید نمود که اینها تماما قرینۀ این مجاز است پس کلمه (انفسنا) دلالت واضحی بر شدت ارتباط و اتحاد علی علیه السّلام بحسب کمالات نسبی و حسبی و خارجی علما و عملا دارد. و شما چون اهل علم و دانش هستید و ان شاء اللّه از عناد و لجاج دور می‌باشید باید تصدیق نمائید که این آیۀ شریفه خود دلیل قاطعی است بر اثبات مرام و مقصود ما و از همین آیه جواب سؤال دوم شما هم داده می‌شود. زیرا وقتی ما ثابت نمودیم که علی علیه السّلام در جمیع کمالات باستثناء نبوت خاصه و نزول وحی با خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بحکم آیۀ انفسنا شریک بوده آنگاه می‌دانیم که از جمله کمالات و مقامات و خصائص آن حضرت أفضل بودن بر جمیع صحابه و امت می‌باشد نه همان افضل بر صحابه و امت بوده است بلکه بهمین دلیل آیۀ شریفه و هم بحکم عقل و نقل بایستی افضل بر انبیاء و از تمام امت و صحابه باشد بدون استثناء چنانچه رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم افضل بر تمام انبیا و امت بوده است.