بنابراین الان جامعه، جامعه ی آزاد است؛ مردم میتوانند حرف بزنند، حرف هم میزنند؛ راجع به ولایت فقیه حرف میزنند، راجع به اصل و مبنا حرف میزنند. خُب، ببینید چقدر مطلب نوشتند. اینهایی که نوشتند، همه که دفاع نکردند. یک آقایی کتاب نوشت، اجازه هم گرفت، چاپ هم شد، دست همه هم بود؛ برداشت اصل ولایت را بالکُل منکر شد! منتها عدّه ای جواب دادند، جوابها دندان شکن بود؛ خُب، طرف عقب نشینی کرد؛ وَالّا نوشتند که ولایت حتّی در معصوم هم وجود ندارد! چرا؟ چون ولایت یعنی قیمومت! قیمومت بر کیست؟ بر صغیر است، بر محجور است. پس اصلاً ولایت، یعنی مردم محجورند! یعنی یک تحریفِ کاملاً حاکی از بی اطّلاعی
و عدم اشراف به مسئله و ندانستن مسئله، که با یک شکل علمی مطرح کردند. کسی هم معارض اینها نشد. آن آقا در همین تهران دارد زندگی میکند؛ کسی هم نپرسید آقا چرا نوشتی؟ این جامعه، آزاد نیست؟ این کشور، آزاد نیست؟ اینجا آزادی بیان نیست؟ اینها آزادی فکر نیست؟ آزادی فکر چیست؟ باید حتماً چهار نفر آدم بیایند بدون استناد به هیچ حجّتی و به هیچ منطقی، به سه چهار نفر فحش بدهند تا معنایش آزادی باشد؟! این خیلی خوب است؟! توقّع من از اینکه میگویم جوانها قدرت تحلیل داشته باشند یعنی همین؛ به دام حرفهای برف انبار نیفتید. آدم همین طور یک چیزی را پشت سر هم در ذهن خودش بچرخاند، این خیلی حُسنی ندارد؛ بگردید دنبال آن نقطه ی درست، آنچه که واقعاً دل شما را راضی میکند، ذهن شما را قانع میکند. بله، ما جامعه را جامعه ی آزادی میدانیم؛ انتقاد به معنای «عیارسنجی» را کار بسیار خوبی میدانیم و با آن موافقیم؛ با تظاهر و تصارح [۱] به بدگویی اشخاص، هیچ موقع موافق نیستیم.
این آقایانی که الان مسؤولین کشور هستند، همه ی کارهاشان صددرصد مورد تأیید من نیست؛ به آنها خیلی انتقاد دارم؛ در جلسات خصوصی، با نامه، به صورت مکتوب، با سفارش، انتقادهای خود را به آنها میگویم؛ امّا اینکه بیائیم صریحاً از یک مسؤولی انتقاد کنیم، این کار هیچ مصلحت نیست و هیچ درست نیست. البتّه اینجا مصلحت در مقابل حقیقت نیست - که حالا بعضی اینطور خیال میکنند - خود مصلحت هم یک حقیقتی است، کمااینکه حقیقت هم مصلحت است؛ اصلاً حقیقت و مصلحت از هم جدا نیستند؛ مصالح پنداری و شخصی است که بد است. وقتی مصلحتِ شخصی نیست، وقتی مصلحتِ مردم است، مصلحتِ کشور است، این میشود یک امر مقدّس، یک امر خوب، یک چیزِ عزیز؛ چرا ما باید از آن فرار کنیم؟ لذا من این را واقعاً مصلحت نمیدانم.
البتّه الان این کار میشود؛ صریحاً و علناً میایستند و میگویند مجلس
باید منحل شود! خُب، این حرف، خلاف قانون و غیر صحیح است؛ چرا مجلس منحل شود؟ چطور شده؟ انتخاباتش باطل بوده، قلابی بوده؟ کسی به زور آمده در این مجلس؟ کسی دستور داده فلان کس باید بیاید در مجلس؟ چرا باید منحل شود؟ از این حرفها بایستی انتقاد کنید. انتقاد که من میگویم به معنای عیارسنجی است، یعنی همین. ببینید عیار این حرف چقدر است؟
حالا شما میفرمائید قوّه ی قضائیّه. الان قوّه ی قضائیّه، بدتر از ده سال قبل نیست، بدتر از پانزده سال قبل نیست؛ در جهاتی قطعاً هم بهتر است؛ البتّه عیوبی هم دارد که شما خبر ندارید، بنده خبر دارم. حرف زدن و از دور درباره ی مسائل قضاوت کردن، آسان است؛ وارد میدان شدن و کمربستن، مشکل است. انسان در خیال خودش خیلی دنیا را آباد میکند، مدینه ی فاضله درست میکند؛ امّا وقتی کار را به دست گرفت و دید که چقدر مشکل است، آن وقت وضع فرق میکند. نفوس انسانی مثل ابزارهای برقی نیستند که جنابعالی یک دکمه را بزنید، ناگهان مثلاً ده تا دستگاه بنا کنند به کار کردن؛ اینجوری نیست. هر انسانی یک اراده ای دارد. مثلاً وقتی کار در وزارت اقتصاد، بانک مرکزی یا فلان دستگاه دیگر انجام میگیرد، سلسله مراتبی را طی میکند؛ شاید ده واسطه هست؛ وزیر هست، معاون هست، مدیرکل هست، رئیس هست، سیاستگذار هست، چه هست،
----------
[۱]: . به صراحت بیان کردن.
چه هست، تا میرسد به آن کسی که میخواهد این پرونده را عمل کند. هر کدام از اینها یک اراده اند. هر اراده ای تابع یک تفکّری، یک جهان بینی ای، یک مجموعه ی مصالح و مفاسدی، یک امیالی، یک خلقیاتی است. اینکه یک مدیر بتواند تمام این سلسله مراتب را زیر نظر خودش داشته باشد و خطا نکند - که البتّه این لازم است؛ این همان چیزی است که من همیشه به اینها سفارش میکنم - بسیار کار دشواری است؛ اصلاً آسان نیست. اگر انسان وارد شد، مشکلیِ کار را دید، آن وقت خیلی از قصورها را عذر مینهد.
من که با شما حرف میزنم، تقریباً بیست سال در کار اجرایی بودم.......
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کتاب صوتی " روایت رهبری" اثر سید یاسر جبرائیلی
تولید : ایران صدا
#روایت_رهبری
#سید_یاسر_جبرائیلی
#تاریخ_معاصر #انقلاب_اسلامی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #روایت_رهبری قسمت 9️⃣2️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part30_روایت رهبری.mp3
17M
📗کتاب صوتی
#روایت_رهبری
قسمت 0⃣3⃣
💠ما #هیچ کداممان یک #آدم حسابی نیستیم!
ماه مبارک رمضان است و درهاى رحمت خداى تبارک و تعالى به روى همه گناهکاران باز است و شما تا دیر نشده است در این ماه #رمضان خودتان را اصلاح کنید. ما همه باید خودمان را اصلاح کنیم؛ ما هیچ کداممان یک آدم حسابى نیستیم. پناه به خدا باید ببریم و خودمان را اصلاح کنیم.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور ،جلد ١۵،صفحه ۶٩
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
https://eitaa.com/zandahlm1357
003-baghare-ar-menshawi.mp3
1.15M
ترتیل صفحه ۳ سوره مبارکه بقره(جزء اول)
قاری : سیدمحمد کرمانی
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيامبران عرب زبان متن حديث الأنبياء تكلّموا بالعربيّة الصدوق قال: حدّثنا أبوالحسن محمّد بن عمرو ال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آدم (ع)
متن حديث
آدم عليه السلام الصدوق قال: حدّثنا عبدالواحد بن محمّد بن عبدوس النيسابورى العطّار رضى الله عنه قال: حدّثنا علىّ بن محمّد عن حمدان بن سليمان عن عبدالسلام بن صالح الهروى، قال: قلت للرضا عليه السلام: يابن رسول الله أخبرنى عن الشجرة الّتى أكل منها آدم و حوّاء ما كانت؟ فقد اختلف الناس فيها، فمنهم من يروى أنّها الحنطة، و منهم من يروى أنّها العنب و منهم من يروى أنّها شجرة الحسد، فقال عليه السلام: كلّ ذلك حقّ، قلت: فما معنى هذه الوجوه علي اختلافها؟ فقال: يا أباالصلت إنّ شجرة الجنّة تحمل أنواعاً، فكانت شجرة الحنطة و فيها عنب و ليست كشجرة الدنيا و إنّ آدم لمّا أكرمه الله تعالي ذكره بإسجاد الملائكة و بإدخاله الجنّة، قال فى نفسه: هل خلق الله بشراً أفضل منّى؟! فعلم الله عزّوجلّ ما وقع فى نفسه فناداه: ارفع رأسك يا آدم و انظر إلي ساق العرش، فرفع آدم رأسه فنظر إلي ساق العرش، فوجد عليه مكتوباً: لاإله إلّا الله، محمّد رسول الله، و علىّ بن أبى طالب أميرالمؤمنين، و زوجته فاطمة
سيّدة نساء العالمين، و الحسن و الحسين سيدا شباب أهل الجنّة، فقال آدم عليه السلام: ياربّ، مَن هؤلاء؟ فقال عزّوجلّ: هؤلاء مِن ذّريّتك، و هم خيرٌ منك و من جميع خلقى، و لولاهم ما خلقتك و لاخلقت الجنّة و النار و لاالسماء و الأرض، فإيّاك أن تنظر إليهم بعين الحسد، فأخرجك عن جوارى، فنظر اليهم بعين الحسد و تمنّي منزلتهم، فتسلّط عليه الشيطان حتّي أكل من الشجرة الّتى نهي عنها و تسلّط علي حوّاء لنظرها إلي فاطمة بعين الحسد حتّي أكلت من الشجرة كما أكل آدم فأخرجهما الله عزّوجلّ عن جنّته فأهبطهما عن جواره إلي الأرض.
آدم (ع) صدوق از عبدالواحد بن محمد بن عبدوس نيشابوري عطّار (رض) از علي بن محمد، از حمدان بن سليمان، از عبدالسلام بن صالح هروي نقل است كه به امام رضا (ع) گفتم: اي پسر پيامبر خدا! درختي كه آدم و حوا از آن خوردند، چه بوده است؟ زيرا مردم در آن اختلاف نموده اند، برخي آن را گندم و برخي آن را انگور و برخي آن را درخت حسد دانسته اند، حضرت (ع) فرمود: همه اينها درست است، گفتم: معني اين گفتهها با همه اختلافش چيست؟ فرمود: اي اباصلت! درخت بهشت داراي انواع ميوه است، به عبارتي درخت (بوته) گندم بار انگور دارد چون درخت دنيا نيست، آدم (ع) نيز آن گاه كه خداوند متعال با
به سجده كشاندن فرشتگان و وارد نمودن او در بهشت گرامي اش داشت با خود گفت: آيا خداوند بشري برتر از من آفريده است؟! خداوند عزّوجلّ آنچه را در نفس او به وجود آمده بود دانست پس خطاب به او فرمود: اي آدم! سرت را بلند كن و به ساق عرش بنگر، آدم سر خويش بلند كرد و به ساق عرش نگريست و بر آن چنين نوشته يافت: لا اله الا الله، محمد رسول الله و علي بن ابي طالب اميرالمؤمنين و زوجته فاطمة سيدة نساء العالمين و الحسن و الحسين سيّدا شباب اهل الجنه (هيچ معبودي جز او نيست، محمد رسول خداست و علي بن ابي طالب امير مؤمنان و همسرش فاطمه سرور زنان هر دو جهان و حسن و حسين سرور جوانان اهل بهشت اند). آنگاه آدم (ع) گفت: پروردگار من اينان چه كساني اند؟ حضرت باري عزّوجلّ فرمود: اينان از نسل تواند و از تو و همه خلقم بهترند و اگر ايشان نبودند نه تو و نه بهشت و دوزخ و آسمان و زمين را نمي آفريدم پس مباد كه با چشم حسد به ايشان بنگري كه از جوار خود تو را خارج خواهم كرد، اما او به چشم حسد به آنان نگريست و آرزوي جايگاه ايشان را نمود و شيطان بر او چيره شد تا آن كه از درختي كه از آن نهي شده بود خورد، و بر حوا نيز چيره شد به دليل آن كه او نيز با چشم حسد به
فاطمه نگريسته بود تا آنكه همچون آدم از آن درخت خورد و خداوند عزّوجلّ آن دو را از بهشت خود راند و از جوار او به زمين هبوط كردند۱.
منبع حديث
۱- عيون أخبار الرضا۱/ ۳۰۶.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش پنجم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور
🔢 بخش ششم
📚استاد نصوری
تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
🌹🌹🌹🌹
🔰 سلسله #پوسترهای_وظایف_منتظران 27
شماره 7⃣2⃣
🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
40.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
فَکِّهْ جنسش فرق میکند:
جنس شهادتش
جنس غربتش
جنس خاکش
حتی جنس زائرینش...
کودکان فکه با رَمْلها عاشقانه بازی میکردند... 😊❤️
«عیدی روز اول خادمین به پدر و مادرها»
#کودکانه
#ببینید
#منتشر_کنید
#پیشنهاد
#قَتْلِگٰاهِ_شُهَدایِ_فَکِّهْ
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نصیحت و اقسام آن قوله علیه السلام: وَ أَمَرْتَهُ بِالنُّصْحِ لاِءُمَّتِهِ فَنَصَحَ لَهَا. و النصیح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلوات و إکثار آن
قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَکْثَرَ مَا صَلَّیْتَ عَلَی أَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ.
الصلاة: بمعنی الدعاء و التعظیم، و استدعاء وصول البرکة من اللّه الی المدعوّ
إلیه. « اللهم صلّ علی محمّد » أی بارکه و عظمه فی الدنیا بأعلا ذکره و إبقاء شریعته و فی الآخرة بمزید أجره و مثوبته.
و فی الحدیث: « الصلاة علی النبی أفضل من الدعاء لنفسه ». [۳]
و فی الدعاء: « اللّهمّ صلّ علی محمد و آل محمد [... ] کما صلّیت و بارکت علی ابراهیم و آل ابراهیم » [۴] . چه، عظمت و برکت بر ابراهیم آن است که: کثر نسله و أحفاده و جعل منهم الرسل والانبیاء والائمة، کما قال تعالی: « وَ آتَیْنَاهُم مُّلْکًا عَظِیًما [۵] »، یعنی سلطنت و استیلاء و غلبه بزرگ در اولاد او قرارداد، چنان که در داوود علیه السلام و سلیمان علیه السلام که از ذریه اویند بود.
پس داعی علیه السلام، به صلوات [۱] بر محمّد و اولاد او از خدا استدعا مینماید افضل از این برکات را بر او و ذریه او، قال تعالی: « إِنَّ اللَّهَ وَ مَلاَئِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیًما [۲] »، که بعد از امر به درخواست برکت و عظمت بر نبی امر خاص مینماید بر اهل ایمان که باید تسلیم و منقاد باشد به تمام ما أمر به و نهی عنه، لأ نّه لایرید منکم إلاّ خیراً، لذا قال: « مَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ مَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا [۳] ».
----------
[۳]: ۱ - در مصادر معتبر یافت شد.
[۴]: ۲ - بحارالأنوار، ج ۸۷، ص ۱۳۵ ؛ التهذیب، ج ۳، ص ۱۱۹ ؛ إقبال الاعمال، ج ۱، ص ۴۸۶.
[۵]: ۳ - سوره مبارکه نساء، آیه ۵۴.
[۱]: ۴ - اصل: صلاة.
[۲]: ۵ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۵۶.
[۳]: ۶ - سوره مبارکه حشر، آیه ۷.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عشق شیخ الرییس میگوید: عشق در همه ی موجودات از مجردات، فلکیات، عنصریات، معدنیات و حیوانات وجود دار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا