eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۵- ابوجعفر طوسي گويد: جماعتي از ابومفضّل ما را خبر دادند كه محمد بن جعفر رزّاز قرشي، ابوالعباس، در كوفه ما را چنين حديث كرد: ايوب بن نوح بن دراج گفت: علي بن موسي الرضا (ع) به نقل از پدرش موسي بن جعفر، از پدرش جعفر بن محمد، از پدرش، از جدش، از حسين بن علي، از علي بن ابي طالب از پيامبر خدا (ص) ما را حديث كرد و فرمود: خداوند عزّوجلّ به هم نجواي خود موسي بن عمران (ع) وحي نمود: اي موسي مرا دوست دار و نزد خلقم محبوب كن، گفت: پروردگارا تو را دوست دارم اما چگونه نزد خلقت محبوب گردانم؟ فرمود: نعمت هايم بر ايشان و حقّم را بر ايشان برايشان يادكن، زيرا مرا ياد نكنند مگر آن كه بدانند هر خيري از من است۶. ۶- راوندي باسناد خود از صدوق، از پدرش، از سعد، از ابن عيسي، از برنظي نقل كرده كه از امام رضا (ع) پرسيدم: (پدرم تو را مي‌خواند تا پاداش آبكشي ات براي ما را بدهد) ۷ آيا او هماني است كه [ موسي ] (ع) با وي ازدواج كرد؟ فرمود: آري و چون گفت: (او را به مزدگير كه بهترين آنكه به مزدگيري شخصي نيرومند و امين است) ۸ پدرش گفت: چگونه اين را دانستي؟ گفت: چون پيام تو را به او رساندم به طرفم آمد و گفت: پشت سر من باش و راه را نشان ده، و من پشت سر او بودم چون ناخشنود داشت چيزي از مرا ببيند، و چون موسي (ع) آهنگ بازگشت نمود، شعيب گفت: وارد اتاق شو و از آن چوبدستيها يكي را بردار تا همراهت بوده، بدان درندگان را براني، در حالي كه شعيب موضوع آن چوبدست را كه موسي برداشته بود مي‌دانست، چون موسي وارد اتاق شد همان چوبدست پريد و در دست او قرار يافت و با آن خارج شد، شعيب گفت: چوبدستي ديگري بردار و موسي به اتاق بازگشت و همان چوبدست به طرف او پريد و در دستش قرار گرفت، شعيب گفت: آيا تو را نگفتم ديگري بردار؟! موسي گفت: سه بار آن را برگرداندم اما در هر سه بار همين به دستم بازگشت، پس شعيب گفت: همان را بردار و شعيب هر سال به ديدن موسي مي‌رفت و چون بر غذا مي‌نشست موسي روي سرش ايستاده و برايش نان مي‌شكست۹. منبع حديث ۱- قصص الأنبياء ۱۶۰. ۲- خصال ۲۰۵، عيون أخبار الرضا۱/ ۲۵۹. ۳- بقره /۷۱- ۷۶. ۴- عيون أخبار الرضا ۲/ ۱۳. ۵- اختصاص ۲۶۶. ۶- أمالى طوسى ۴۸۴. ۷- قصص / ۲۵. ۸- قصص / ۲۶. ۹- قصص الأنبياء ۱۵۲. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش بیست و دوم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم 🌹🌹🌹🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357
ایات مهدوی 5.mp3
3.05M
💠 سلسله مباحث 5 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 5 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
دیروز کانالها را بہ سختی کندند تا مقابلہ کنند با هجوم دشمن، هم نگهبانی خط مرزی را مےدادند، هم نگهبان دلشان بودند! امروز کانالهای مجازیِ دشمن میخواهد جای را با عوض کند.... 🌺🍃🌺🍃🌺 @zandahlm1357
تمسّک ناسپاسان به حُکّام جور در رزق باری، پس معنای فقره دعا آن که اهون و خار و حقیر و پست ترین [۳] مخلوق تو نزد تو، کسی است که تو او را رزق و انتفاعات صوری و معنوی می‌دهی، و او از روی جهالت و غفلت و نقصان عقیده اطاعت غیر تو را می‌نماید از ابناء جنس خودش، اعنی اعیان و امراء و سلاطین را خضوع و تذلّل نموده و آنها را مستقلاً فاعل ما یشاء دانسته، به آنها تضرّع و ابتهال نماید به مؤثّریت و الوهیت و ربوبیت آنها، کما قال تعالی: « اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَ رُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِن دُونِ اللَّهِ [۴] » هر چه را انسان در عالم سوای حقّ مؤثر داند، کأ نّه به مقتضای شرک خفی، به الوهیت او قائل شده، با آن که خود آن معبودین مجازی در وجود، و توابع وجود و رزق و حیات و ممات، چون عابدین خود محتاج و فقیر بمالک الملوک اند، چنان که می‌فرماید: « وَ اتَّخَذُوا مِن دُونِهِ آلِهَةً لاَّ یَخْلُقُونَ شَیْئًا وَ هُمْ یُخْلَقُونَ وَ لاَ یَمْلِکُونَ لاِءَنفُسِهِمْ ضَرًّا وَ لاَ نَفْعًا وَ لاَ یَمْلِکُونَ مَوْتًا وَ لاَ حَیَاةً وَ لاَ نُشُورًا [۵] »، جمع « واو و نون » که جمع ذی العقول است آورده، تا بدانی که مقصود از الآهه نه همان اجسام میته مصنوعه منحوته از ذهب و فضه و حدید و احجار مراد است، بلکه مقصود از آلهه همین بعض از افراد ناس، از امراء و حکام و ولات اند که آنها را خلق أعمی، مستقلاً مؤثّر دانسته، و نسبت آثار را در وصول انتفاعاتشان به آنها دهند، با آن که خود آنها محتاج و فقیر الی اللّه اند، به مقتضای: « یَا أَیُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَی اللَّهِ ---------- [۳]: ۴ - اصل: پسترین. [۴]: ۵ - سوره مبارکه توبه، آیه ۳۱. [۵]: ۶ - سوره مبارکه فرقان، آیه ۳. وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِیُّ [۱] »، زیرا که مالک جلب نفع و دفع ضرّ از خود نیستند، چه رسد به غیر. و اله: فِعال به معنی مفعول است، لأ نّه مألوه، أی معبود. و اثبات این مطلب که إله به معنی مطاع و معبود است و آنچه را سوای حق تعالی از روی وهم و پندار محلّ اتکال و اعتماد خود قرار داده به مقتضای: « أَلاَّ تَتَّخِذُوا مِنْ دُونِی وَکِیلاً [۲] »، و آنها را مستقلاًّ اطاعت و تذلّل نمایند آن اله آنها است. مؤید آن قراءت ابن عباس است در: « وَ یَذَرَکَ وَ آلِهَتَکَ » بکسر الهمزة، أی: و عبادتک و اطاعتک، که حقّ تعالی خبر می‌دهد از لسان اشراف از قوم فرعون که درباره موسی به فرعون می‌گویند: « أَتَذَرُ مُوسَی وَ قَوْمَهُ لِیُفْسِدُوا فِی الاْءَرْضِ وَ یَذَرَکَ وَ آلِهَتَکَ [۳] »، یعنی: آیا وا می‌گذاری موسی و قوم او را که افساد و اغتشاش نمایند در ارض، و وا بگذارند تو را و عبادت و اطاعت تو را، یعنی مردم را خارج از تحت غلبه سلطنت تو نموده خود سلطنت نماید. چنان که نمرود به ابراهیم علیه السلام گفت: « لَئِنِ اتَّخَذْتَ إِلَهًا غَیْرِی لاَءَجْعَلَنَّکَ مِنَ الْمَسْجُونِینَ [۴] »، یعنی: اگر اخذ نمائی برای خود ربّ واجب الاطاعه ای غیر من، هر آینه قرار می‌دهم تو را از اشخاص دائم الحبس. بالجمله، پس ماحصل فقره دعا آن که: اهون و خوار و بی مقدارتر خلق نزد تو آن کسی است که تو او را رزق و حیات می‌دهی، و او غیر تو را عبادت و اطاعت نموده، و از قصور فهم خود جلب منفعت و دفع مضرّت خود را از غیر تو دانسته، و به او خشوع و تذلّل نماید. این است که فرماید: « وَ یَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ مَا لَا یَنفَعُهُمْ وَ لاَ یَضُرُّهُمْ ». [۱] ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه فاطر، آیه ۱۵. [۲]: ۲ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۲. [۳]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۲۷. [۴]: ۴ - سوره مبارکه شعراء، آیه ۲۹. [۱]: ۵ - سوره مبارکه فرقان، آیه ۵۵. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357