eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح مطالعاتی کتب شهید مطهری 47.mp3
6.36M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 5 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 آیا اسلام برای زن رشد عقلی قائل نیست که اذن پدر را برای ازدواج دختر شرط دانسته؟ 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 10.mp3
2.28M
💠 سلسله مباحث 10 ❇️جلسه دهم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
42.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت شنیدنی دو برادر شهید مفقودالاثر و بیان خاطره مادر شهیدان علی و ایوب ذاکر توسط نجم الدین شریعتی @zandahlm1357
48.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 فیلم سینمایی جاسم به جبهه می رود 🇮🇷 کمدی ، طنز ، اکشن ، جنگی 🇮🇷 قسمت اول @zandahlm1357
نفوذ مقدّرات الهی باری، پس بعضی از ترجمه کلام امیرالمؤمنین علیه السلام آن که: « بدانید از روی یقین که خدای تعالی قرار نمی دهد از برای عبد هر چند عظیم باشد حیله، و تدبیر او در تهیه اسباب، و شدید باشد طلب او در کسب و تحصیل معاش، و قوی باشد خدعه او در جلب منافع و دفع مضارّ، زیادتر از آنچه نامیده، و تعیین شده برای او سابقاً در ذکر حکیم که لوح محفوظ باشد » [۱]، چنان که حق تعالی در کلام مجید از آن لوح محفوظ تعبیر به ذکر حکیم فرموده، و قال: « کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الاْءَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ [۲] »، یعنی مکتوب و مفروض نمودیم در زبور داود علیه السلام بعد از فرض نمودن در ذکر حکیم و لوح محفوظ که وراثت و خلافت ارض از برای عبادی است که صلاحیت آن را دارند، الصالح ما ادّی فرائض اللّه و حقوق الناس. چه سابقاً فهمیدی که مقدّرات الهیه که باید هر فردی از افراد عباد برسد به طریق تنزّلات است از مرتبه اعلی به درجه[ای] تا مرتبه ادنی، و وصول به مرزوقین و مخلوقین، چنان که صعود و ترقّیات ارواح و ملائکه هم به ناحیه مبدأ المبادی و غایة الغایات به مرتبه اعلی بعد از مرتبه[ای] است تا وصول الی اللّه، « تَعْرُجُ الْمَلاَئِکَةُ وَ الرُّوحُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ [۳] »، الی آخره ؛ چه ترقّیات و تنزّلات و حرکات اشیاء در هبوط و صعود حرکات دوری است، و در حرکات دوریه مبدأ و منتهی واحد است، « کَمَا بَدَأَکُمْ تَعُودُونَ [۴] ». « و لم یحل بین العبد فی ضعفه » [۵] الی آخره یعنی: خدا حایل نمی کند بین عبد و بین آنچه مقدّر و معین شده از برای او در ذکرِ حکیم، ضعف و عدم تدبیر او را، یعنی: آنچه سابقاً قبل از وجود و ایجاد او برای او تعیین و تحدید شده لا محاله می رسد، ضعف تدبیر و اهمال طلب او حایل نمی شود بین او و مطلوب و مقدور او، کما قیل: و إن تکن الأرزاق قسماً مقدّراً [۱] فقلّة سعی المرء فی الکسب أجمل [۲] ---------- [۱]: ۱ - نهج البلاغه، ص ۵۲۳: « اعلموا علماً یقیناً أنّ اللّه لم یجعل للعبد و إن عظمت حیلته و اشتدت طلبته و قویت مکیدته أکثر ممّا سمّی له فی الذکر الحکیم ». [۲]: ۲ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۱۰۵. [۳]: ۳ - سوره مبارکه معارج، آیه ۴. [۴]: ۴ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۲۹. [۵]: ۵ - نهج البلاغه، ص ۵۲۳. [۱]: ۱ - اصل + اثر. [۲]: ۲ - بحارالانوار، ج ۴۵، ص ۴۹ به نقل از حضرت ابوعبداللّه الحسین علیه السلام. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تعامل با دیگران پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می‌فرماید: با احسان به برادرت به او عتاب نما، شر او را با نعمت به وی به خودش بازگردان. دست‌ها یونس نحوی می‌گوید: دستها بر سه قسم هستند، دست سفید، دست سبز، دست سیاه. دست سفید، دستی است که به نیکی آغاز می‌کند؛ دست سبز، دستی است که جبران کار نیک نماید؛ دست سیاه، دستی است که به خاطر نیکی منت نهد. همت والا حکیمی گوید: سزاوار است کسی که از کبر می‌گریزد و از عجب دوری می‌جوید، چنان باشد که در دنیا منزلتش والا و مقامش بزرگ است، چرا که هر چیز زیادی را با همت بزرگش کوچک می‌شمارد و هر چیز بزرگی را کوچک می‌انگارد. تواضع، شرف برخی گفته اند: دو اسم متضاد، معنای واحدی دارند، تواضع و شرف. شیوه تنبیه برای مجازات گنه کار به نیکوکار پاداش بده. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357