فرمان: «رحماء بينهم» در قرآن به معني ريشه كني اين ستيزه گريها است. شما در اين روزهاي پرشكوه و در مناسك گوناگون، ميبينيد كه گرد يك خانه ميگردند. به سوي يك كعبه نماز ميگزارند؛ نماد شيطان رجيم را با هم سنگباران ميكنند؛ در نماد قرباني كردن تمنيات و هوسهاي نفساني به يك گونه رفتار ميكنند؛ در ميعاد عرفات و مشعر در كنار يكديگر به تضرع ميپردازند. مذاهب اسلامي در اصلي ترين و بيشترين فرائض و احكام و عقايد، به همين اندازه به يكديگر نزديك اند. با اين حال، چرا بايد تعصبها و پيشداوريها ميان آنان آتش افروزي كند و دست خيانتكار دشمن، به اين آتش خانمان سوز دامن بزنند. امروز كساني با كوته بيني و بي خردي، به بهانههاي واهي، جماعت بزرگي از مسلمانان را مشرك ميشمارند و حتي خون آنان را مباح ميدانند. اينها چه بدانند و چه ندانند، در خدمت شرك و كفر و استكبارند. چه بسا كساني كه احترام به بارگاه پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله و اولياء و ائمه دين عليهم السلام را كه تكريم دين و دينداري است، شرك و كفر ناميدند، اما خود در خدمت درگاه كافران و ستمگران درآمدند و هدفهاي پليد آنان كمك كردند. عالمان راستين
و روشنفكران متعهد و زمامداران صادق بايد با اينگونه پديدههاي خطرناك مبارزه كنند. وحدت و انسجام اسلامي امروز يك فريضه ي حتمي است كه با همكاري خردمندان و دلسوزان متعهد ميتواند راههاي عملي آن آن پيموده شود. اين دو ركن عزت، يعني از سوئي مرز بندي و جبهه گيري مقتدرانه در برابر استكبار، و از سوئي تراحم و همگرايي و برادري ميان مسلمانان، آنگاه كه با ركن سوم يعني خشوع و تعبد در برابر پروردگار همراه شود، امت اسلامي در راهي كه مسلمين صدر اسلام را به اوج عظمت و عزت رسانيد، پي در پي به پيش خواهد رفت و ملتهاي مسلمان از عقب ماندگي حقارت باري كه در قرنهاي اخير بر آنان تحميل شده نجات خواهند يافت. طليعه ي اين حركت بزرگ آغاز شده و امواج بيداري در همه جاي دنياي اسلام كمابيش به حركت درآمده است. رسانهها و تبليغات دشمن و عواملش ميكوشند هر جنبش آزادي خواهانه و عدالت طلب را در هر نقطه ي جهان اسلام به ايران يا به شيعي گري نسبت دهند، و ايران اسلامي كه نخستين پرچمدار پيروز بيداري اسلامي است، مسئول ضرباتي
بدانند كه از سوي غيرتمندان كشورهاي مسلمان در عرصه ي سياست يا فرهنگ بر آنان وارد ميشود. آنان حماسه ي بي نظير حزب الله در جنگ ۳۳ روزه، ايستادگي مدبرانه ي ملت عراق كه به تشكيل مجلس و دولتي نادلبخواه اشغالگران منتهي شد، صبر و استقامت اعجاب انگيز دولت قانوني فلسطين و ملت فداكار آن و بسياري از آيات تجديد حيات اسلام در كشورهاي مسلمان را با تهمت هائي همچون ايراني گري يا شيعي گري متهم ميسازند تا حمايت يكپارچه ي دنياي اسلام را دچار محذور كنند. ولي اين ترفند نخواهد توانست با سنت الهي
كه پيروزي مجاهدان في سبيل الله و نصرت دهندگان دين خدا است، پنجه در افكند. آينده از آن امت اسلامي است، و يكايك ما ميتوانيم به سهم خود و بقدر توان و ظرفيت و مسئوليت خود، آن آينده را نزديكتر سازيم. مراسم حج، براي شما حج گزاران نيكبخت، فرصت بزرگي است تا خود را بيش از گذشته آماده ي اداي اين دين كنيد. اميد است توفيق الهي و دعاي حضرت مهدي موعود عجل الله له الفرج، شما را در اين هدف بزرگ ياري دهد. والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
السيدعلي الحسيني الخامنه ئي
۴ ذي الحجة ۱۴۲۸
۲۴ آذر ۱۳۸۶ هجري
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۴- رابطه ی نظارت استصوابی و بی اعتمادی مردم آیا محروم شدن شهروندان از حق طبیعیِ انتخاب شدن، به وسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۵- ملاک تشخیص مرز اصول و سلایق
سؤال بعدی راجع به قتلهای زنجیره ای است که قبلاً جوابش را دادم.
سؤال بعدی. بحث در مورد اصول و سلیقهها مدّتی است که مطرح شده است و در این زمینه مغلطههایی رخ میدهد. لطفاً بفرمائید معیار و ملاک برای جدایی و مرز اصول و سلیقهها چیست؟ اصول را چگونه میتوان تشخیص داد؟
خب، اصول با سلیقههای گوناگون در زمینههای مختلف، اشتباه نمیشود. اصول پایههای فکری یک نظام و یک اساس حکومتی است. اسلام از اصول است، استقلال از اصول است، نظام دینی از اصول است، رعایت قوانین اسلامی از اصول است، جهتگیری عمومی ملّت و کشور به سمت متدیّن شدن و جامعه را به سمت جامعه ی اسلامیِ کامل کشاندن از اصول است؛ اصول از این قبیل است. سلیقهها این است که یک نفری با زید خوب است، با عمرو بد است؛ یکی از آن خوشش میآید، دیگری از آن خوشش نمی آید؛ اینها سلیقه است. در زمینههای اقتصادی، از سلیقه هم بالاتر است؛ امّا اصول نیست. فرض بفرمائید یک نفر معتقد به سیاست تعدیل اقتصادی است، یکی مخالف این سیاست است، معتقد به سیاست دیگری است؛
اینها از سلیقه هم بالاتر است، امّا با اصول نباید اشتباه شود. خب، آن کسی که دارای این روش سیاسی است، وقتی که مسؤولیّتی داشته باشد، بر طبق همان عمل میکند؛ آن دیگری که میآید، بر طبق آن عمل میکند؛ امّا اصول همیشه محفوظ است. الان شما ملاحظه بفرمائید؛ از زمان ریاست جمهوری بنده، که آن وقت رئیس دولت کسی بود، بعد رئیس دولت کس دیگری شد، بعد رئیس دولت کس دیگری شد، همواره در این مدّت، با اینکه سلائق سیاسی و اقتصادی تفاوتهای گوناگونی کرده، امّا در عین حال آن پایههای فکری، اساس فکر - یعنی اعتقاد به اسلام، اعتقاد به امام، اعتقاد به نظام اسلامی، اعتقاد به مردمی بودن جامعه - همه سر جای خود محفوظ است. این اعتقادها چیزهایی نیست که حتّی با آمدن و رفتن دولتها عوض شود. بنابراین اصول و سلیقهها قابل اشتباه [شدن با هم] نیست.
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کتاب صوتی "روزگار قائم مقامی"
( نگاهی نو به پیشینه و پیامدهای قائم مقامی آقای حسینعلی منتظری)
#روزگار_قائم_مقامی
🕌در محضر امام روح الله (۲۴)
💠 بر میراث رسولالله چه گذشت
📌امام خمینی (ره):
خودخواهان و طاغوتيان، قرآن كريم را وسيله اى كردند براى حكومتهاى ضد قرآنى؛ و مفسران حقيقى قرآن و آشنايان به حقايق را كه سراسر قرآن را از پيامبر اكرم(ص) دريافت كرده بودند و نداى «انّى تاركٌ فيكُمُ الثقلان» در گوششان بود با بهانه هاى مختلف و توطئه هاى از پيش تهيه شده، آنان را عقب زده و با قرآن، در حقيقت قرآن را- كه براى بشريت تا ورود به حوض بزرگترين دستور زندگانى مادى و معنوى بود و است- از صحنه خارج كردند؛ و بر حكومت عدل الهى- كه يكى از آرمانهاى اين كتاب مقدس بوده و هست- خط بطلان كشيدند و انحراف از دين خدا و كتاب و سنت الهى را پايهگذارى كردند.
📚صحیفه امام؛ جلد ۲۱؛ صفحه ۳۴۱
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
Page028.mp3
662.2K
📚ترتیل قرآن کریم صفحه۲۸
💐قاری قرآن ؛ سعدالغامدی
ص ۲۸.opus
1.62M
🌷بسْمِ اللَّهِ الـرَّحْمَنِ الـرَّحِيمِ
«ترجَمِـہ تَحْتُ اللّـ؋ظےقرآن کَریم»
🌟مترجم:آقای کریم بخشایش
✅#ترجمه_قرآن_صفحه۲۸
✅سوره مبارکه #بقره
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)