#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيام رهبر معظم انقلاب به چهل و دومين نشست سالانه اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشجويان در اروپا پيام ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت كنگره عظيم حج
پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت كنگره عظيم حج بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين و الصلاة و السلام علي سيدنا محمد المصطفي و علي آله الاطيبين و صحبه المنتجبين سلام بر زائران خانه ي خدا، ميهمانان سراي دولت، و لبيك گويان دعوت او. و درود ويژه بر دلهائي كه از ياد خدا طراوت يافته و بر فيض و رحمت بي دريغ او در گشوده اند. در اين روزها و شبها و ساعتهاي اكسيرگون، چه بسيارند آنها كه قدرشناسانه، خود را به جذبه ي معنويت سپردند و با انابه و توبه، دل و جان را نورانيت بخشيدند، زنگار گناه و شرك را از خود ستردند. سلام خدا بر اين دلها و بر اين صاحبدلان و پاكان. همه ي برادران و خواهران شايسته است به چنين دستاوردي بينديشند و اين فرصت بزرگ را مغتنم شمارند. نگذارند در اينجا نيز دل مشغوليهاي زندگي مادي، كه گرفتاري هميشگي ماست، دلها را به خود سرگرم كند. با ياد خدا، با انابه و تضرع، با عزم راسخ بر راستي و درست كرداري و درست انديشي، و با كمك خواستن از خداوند، دل مشتاق خود را در فضاي توحيد و معنويت ناب، به پرواز درآورند و
براي پايداري در راه خدا و صراط مستقيم، توشه بگيرند. اينجا كانون توحيد حقيقي و خالص است. در اينجا است كه ابراهيم خليل عليه السلام، با آوردن پاره ي تن خود به قربانگاه، مظهري از توحيد را كه غلبه بر نفس خود و تسليم محض در برابر امر الهي است، براي همه موحدان در سراسر تاريخ جهان به يادگار گذاشت. و در اينجاست كه حضرت محمد مصطفي صلي الله عليه وآله در برابر مستكبران زمان و خداوند زر و زور، پرچم توحيد را برافراشت و بيزاري از طاغوت را در كنار ايمان به خدا، شرط نجات و رستگاري شمرد: فمن يكفر بالطاغوت و يؤمن بالله فقد استمسك بالعروة الوثقي. حج، بازخواني و فراگيري اين درسهاي بزرگ است. برائت از مشركان و بيزاري از بتها و بتگران، روح حاكم بر حج مؤمنان است. جاي جاي حج، نمايشگر دل سپردن به خدا و سعي و تلاش در راه او، و برائت از شيطان و رمي و طرد او و جبهه گيري در برابر اوست. و جاي جاي حج، مظهر اتحاد و انسجام اهل قبله و رنگ باختنِ تفاوتهاي طبيعي و اعتباري و برجسته شدن وحدت و برادري حقيقي و ايماني آنها است. اينها درس هائي است كه ما مسلمانان از هر نقطه ي جهان بايد فرا گيريم و براساس آن براي زندگي و آينده ي خود برنامه ريزي كنيم. قرآن، جبهه گيري مقتدرانه در برابر دشمنان، عطوفت و مهرباني در ميانه ي مومنان و عبوديت و خشوع در برابر خداوند را سه نشانه ي جامعه ي اسلامي دانسته است: محمد رسول الله والذين معه اشداء علي الكفار، رحماء بينهم، تراهم ركعاً سجداً يتغون فضلاً من الله و رضواناً.. اين سه ركن اصلي براي برافراشتن پيكره ي عزتمند و
باشكوه امت اسلامي است. همه ي آحاد مسلمانان با توجه به اين حقيقت، ميتوانند آسيبهاي كنوني دنياي اسلام را به درستي بشناسند. امروز دشمن غدار امت اسلامي، گردانندگان مراكز استكباري و قدرتهاي فزوني طلب و متجاوزي ميباشند كه بيداري اسلامي را تهديدي بزرگ براي منافع نامشروع و سلطه ي ظالمانه ي خود بر دنياي اسلام ميدانند. همه ي ملتهاي مسلمان و پيشاپيش آنان، سياستمداران و علماي دين و روشنفكران و رهبران ملي كشورها، بايد در برابر اين دشمن متجاوز، صف متحد اسلامي را با استحكام هر چه بيشتر تشكيل دهند. بايد همه ي عناصرقدرت را درخود گرد آورند و امت اسلامي را به درستي مقتدر سازند. دانش و معرفت، تدبير و هوشياري، احساس مسئوليت و تعهد، توكل و اميد به وعده ي الهي، چشم پوشيدن از خواستهاي حقير و كم بها در برابر كسب رضاي خدا و عمل به وظيفه. اينها عناصر اصلي اقتدار امت اسلامي است كه او را به عزت و استقلال و پيشرفت مادي و معنوي ميرساند و دشمن را زياده خواهي و دست اندازي به كشورهاي اسلامي ناكام ميسازد. عطوفت در ميانه ي مؤمنان، ركن دوم و نشانه ئي ديگر براي وضعيت مطلوب امت اسلامي است. تفرقه و ستيزه جويي ميان بخشهاي امت مسلمان، بيماري خطرناكي است كه بايد با همه ي توان به درمان آن پرداخت. دشمنان ما از ديرباز در اين عرصه نيز به تلاش گسترده و بي وقفه دست زده اند و امروزه كه بيداري اسلامي، آنان را وحشت زده كرده است، تلاش خود را شدت بخشيده اند. همه ي سخن دلسوزان آن است كه تفاوتها نبايد به تضاد تبديل شود و چندگونگي نبايد به ستيزه گري بينجامد. امسال را ملت ايران سال انسجام اسلامي ناميد. اين نامگذاري بر
اثر آگاهي از توطئههاي شدت يافته ي دشمنان براي اختلاف افكني ميان برادران بود. در فلسطين، در لبنان، در عراق، در پاكستان و افغانستان، اين توطئهها كارگر شد و بخشي از مردم يك كشور مسلمان، در برابر بخشي ديگر به جنگ و ستيز برخاستند و خون يكديگر را ريختند. در همه ي اين حوادث تلخ و مصيبت بار، نشانههاي توطئه آشكار بود و چشمهاي تيزبين، دست دشمن را مشاهده كردند.
فرمان: «رحماء بينهم» در قرآن به معني ريشه كني اين ستيزه گريها است. شما در اين روزهاي پرشكوه و در مناسك گوناگون، ميبينيد كه گرد يك خانه ميگردند. به سوي يك كعبه نماز ميگزارند؛ نماد شيطان رجيم را با هم سنگباران ميكنند؛ در نماد قرباني كردن تمنيات و هوسهاي نفساني به يك گونه رفتار ميكنند؛ در ميعاد عرفات و مشعر در كنار يكديگر به تضرع ميپردازند. مذاهب اسلامي در اصلي ترين و بيشترين فرائض و احكام و عقايد، به همين اندازه به يكديگر نزديك اند. با اين حال، چرا بايد تعصبها و پيشداوريها ميان آنان آتش افروزي كند و دست خيانتكار دشمن، به اين آتش خانمان سوز دامن بزنند. امروز كساني با كوته بيني و بي خردي، به بهانههاي واهي، جماعت بزرگي از مسلمانان را مشرك ميشمارند و حتي خون آنان را مباح ميدانند. اينها چه بدانند و چه ندانند، در خدمت شرك و كفر و استكبارند. چه بسا كساني كه احترام به بارگاه پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله و اولياء و ائمه دين عليهم السلام را كه تكريم دين و دينداري است، شرك و كفر ناميدند، اما خود در خدمت درگاه كافران و ستمگران درآمدند و هدفهاي پليد آنان كمك كردند. عالمان راستين
و روشنفكران متعهد و زمامداران صادق بايد با اينگونه پديدههاي خطرناك مبارزه كنند. وحدت و انسجام اسلامي امروز يك فريضه ي حتمي است كه با همكاري خردمندان و دلسوزان متعهد ميتواند راههاي عملي آن آن پيموده شود. اين دو ركن عزت، يعني از سوئي مرز بندي و جبهه گيري مقتدرانه در برابر استكبار، و از سوئي تراحم و همگرايي و برادري ميان مسلمانان، آنگاه كه با ركن سوم يعني خشوع و تعبد در برابر پروردگار همراه شود، امت اسلامي در راهي كه مسلمين صدر اسلام را به اوج عظمت و عزت رسانيد، پي در پي به پيش خواهد رفت و ملتهاي مسلمان از عقب ماندگي حقارت باري كه در قرنهاي اخير بر آنان تحميل شده نجات خواهند يافت. طليعه ي اين حركت بزرگ آغاز شده و امواج بيداري در همه جاي دنياي اسلام كمابيش به حركت درآمده است. رسانهها و تبليغات دشمن و عواملش ميكوشند هر جنبش آزادي خواهانه و عدالت طلب را در هر نقطه ي جهان اسلام به ايران يا به شيعي گري نسبت دهند، و ايران اسلامي كه نخستين پرچمدار پيروز بيداري اسلامي است، مسئول ضرباتي
بدانند كه از سوي غيرتمندان كشورهاي مسلمان در عرصه ي سياست يا فرهنگ بر آنان وارد ميشود. آنان حماسه ي بي نظير حزب الله در جنگ ۳۳ روزه، ايستادگي مدبرانه ي ملت عراق كه به تشكيل مجلس و دولتي نادلبخواه اشغالگران منتهي شد، صبر و استقامت اعجاب انگيز دولت قانوني فلسطين و ملت فداكار آن و بسياري از آيات تجديد حيات اسلام در كشورهاي مسلمان را با تهمت هائي همچون ايراني گري يا شيعي گري متهم ميسازند تا حمايت يكپارچه ي دنياي اسلام را دچار محذور كنند. ولي اين ترفند نخواهد توانست با سنت الهي
كه پيروزي مجاهدان في سبيل الله و نصرت دهندگان دين خدا است، پنجه در افكند. آينده از آن امت اسلامي است، و يكايك ما ميتوانيم به سهم خود و بقدر توان و ظرفيت و مسئوليت خود، آن آينده را نزديكتر سازيم. مراسم حج، براي شما حج گزاران نيكبخت، فرصت بزرگي است تا خود را بيش از گذشته آماده ي اداي اين دين كنيد. اميد است توفيق الهي و دعاي حضرت مهدي موعود عجل الله له الفرج، شما را در اين هدف بزرگ ياري دهد. والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
السيدعلي الحسيني الخامنه ئي
۴ ذي الحجة ۱۴۲۸
۲۴ آذر ۱۳۸۶ هجري
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۴- رابطه ی نظارت استصوابی و بی اعتمادی مردم آیا محروم شدن شهروندان از حق طبیعیِ انتخاب شدن، به وسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۵- ملاک تشخیص مرز اصول و سلایق
سؤال بعدی راجع به قتلهای زنجیره ای است که قبلاً جوابش را دادم.
سؤال بعدی. بحث در مورد اصول و سلیقهها مدّتی است که مطرح شده است و در این زمینه مغلطههایی رخ میدهد. لطفاً بفرمائید معیار و ملاک برای جدایی و مرز اصول و سلیقهها چیست؟ اصول را چگونه میتوان تشخیص داد؟
خب، اصول با سلیقههای گوناگون در زمینههای مختلف، اشتباه نمیشود. اصول پایههای فکری یک نظام و یک اساس حکومتی است. اسلام از اصول است، استقلال از اصول است، نظام دینی از اصول است، رعایت قوانین اسلامی از اصول است، جهتگیری عمومی ملّت و کشور به سمت متدیّن شدن و جامعه را به سمت جامعه ی اسلامیِ کامل کشاندن از اصول است؛ اصول از این قبیل است. سلیقهها این است که یک نفری با زید خوب است، با عمرو بد است؛ یکی از آن خوشش میآید، دیگری از آن خوشش نمی آید؛ اینها سلیقه است. در زمینههای اقتصادی، از سلیقه هم بالاتر است؛ امّا اصول نیست. فرض بفرمائید یک نفر معتقد به سیاست تعدیل اقتصادی است، یکی مخالف این سیاست است، معتقد به سیاست دیگری است؛
اینها از سلیقه هم بالاتر است، امّا با اصول نباید اشتباه شود. خب، آن کسی که دارای این روش سیاسی است، وقتی که مسؤولیّتی داشته باشد، بر طبق همان عمل میکند؛ آن دیگری که میآید، بر طبق آن عمل میکند؛ امّا اصول همیشه محفوظ است. الان شما ملاحظه بفرمائید؛ از زمان ریاست جمهوری بنده، که آن وقت رئیس دولت کسی بود، بعد رئیس دولت کس دیگری شد، بعد رئیس دولت کس دیگری شد، همواره در این مدّت، با اینکه سلائق سیاسی و اقتصادی تفاوتهای گوناگونی کرده، امّا در عین حال آن پایههای فکری، اساس فکر - یعنی اعتقاد به اسلام، اعتقاد به امام، اعتقاد به نظام اسلامی، اعتقاد به مردمی بودن جامعه - همه سر جای خود محفوظ است. این اعتقادها چیزهایی نیست که حتّی با آمدن و رفتن دولتها عوض شود. بنابراین اصول و سلیقهها قابل اشتباه [شدن با هم] نیست.
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کتاب صوتی "روزگار قائم مقامی"
( نگاهی نو به پیشینه و پیامدهای قائم مقامی آقای حسینعلی منتظری)
#روزگار_قائم_مقامی
🕌در محضر امام روح الله (۲۴)
💠 بر میراث رسولالله چه گذشت
📌امام خمینی (ره):
خودخواهان و طاغوتيان، قرآن كريم را وسيله اى كردند براى حكومتهاى ضد قرآنى؛ و مفسران حقيقى قرآن و آشنايان به حقايق را كه سراسر قرآن را از پيامبر اكرم(ص) دريافت كرده بودند و نداى «انّى تاركٌ فيكُمُ الثقلان» در گوششان بود با بهانه هاى مختلف و توطئه هاى از پيش تهيه شده، آنان را عقب زده و با قرآن، در حقيقت قرآن را- كه براى بشريت تا ورود به حوض بزرگترين دستور زندگانى مادى و معنوى بود و است- از صحنه خارج كردند؛ و بر حكومت عدل الهى- كه يكى از آرمانهاى اين كتاب مقدس بوده و هست- خط بطلان كشيدند و انحراف از دين خدا و كتاب و سنت الهى را پايهگذارى كردند.
📚صحیفه امام؛ جلد ۲۱؛ صفحه ۳۴۱
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
Page028.mp3
662.2K
📚ترتیل قرآن کریم صفحه۲۸
💐قاری قرآن ؛ سعدالغامدی
ص ۲۸.opus
1.62M
🌷بسْمِ اللَّهِ الـرَّحْمَنِ الـرَّحِيمِ
«ترجَمِـہ تَحْتُ اللّـ؋ظےقرآن کَریم»
🌟مترجم:آقای کریم بخشایش
✅#ترجمه_قرآن_صفحه۲۸
✅سوره مبارکه #بقره
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
متن حديث براى هر درد اُعيذُ نَفْسى بِرَبّ الْاَرْضِ وَ رَبّ السّماءِ اُعيذُ نَفْسى بِالّذى اِسْمُهُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در امان ماندن از ترس و درد
متن حديث
در امان ماندن از ترس و درد بِسْمِ الله الرّحْمنِ الرّحيمِ، بِسْمِ الله اِخْسَئُوا فيهَا وَ لايتَكَلّمُونِ، اَعُوذُ بِالرّحْمانِ مِنْكَ اِنْ كُنْتَ تَقِيّاً أوْ غَيْرَ تَقِىّ، اَخَذْتُ بِسَمْعِ الله وَ بَصَرِهِ علي اَسْماعِكُمْ وَ اَبْصارِكُمْ، وَبِقُوّةِ الله علي قُوّتِكُمْ. لاسُلْطانَ لَكُمْ علي فُلانِ بْنِ فُلانٍ، وَ لاعلي ذُرّيّتِهِ، وَ لاعلي مالِهِ، وَ لاعلي اَهْلِ بَيْتِهِ، سَتَرْتُ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَهُ بِسِتْرِ النّبُوّةِ الّتى اسْتَتَرُوا بِها مِنْ سَطَواتِ الْفَراعِنَةِ. جَبْرَئيلُ عَنْ اَيْمانِكُمْ، وَ ميكائيلُ عَنْ يَسارِكُمْ، وَ مُحْمّدٌ صلّي الله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اَهْلُ بَيْتِهِ اَمامَكُمْ، وَ الله تعالي مُظِلّ عَلَيْكُمْ، يَمْنَعُهُ الله وَ ذُرّيّتَهَ وَ مالَهُ وَ اَهْلَ بَيْتِهِ مِنْكُمْ وَ مِنَ الشّياطينَ، ماشاءَ الله، لاحَوْلَ وَ لاقُوّةَ إلّا بِالله الْعلىّ الْعَظيمِ. اللّهمّ اِنّهُ لايِبْلُغُ حِلْمُهُ اَناتَكَ، وَ لايَبْلُغُهُ مَجْهُودُ نَفْسِهِ، فَعَلَيْكَ تَوَكّلْتُ، وَ اَنْتَ نِعْمَ الْمَوْلى، وَ نِعْمَ النّصيرُ، حَرَسَكَ الله وَ ذُرّيّتَكَ يا فُلانُ بِما حَرَسَ الله بِهِ اَوْلِياءَهُ،
وَ صلّي الله علي مُحَمّدٍ وَ اَهْلِ بَيْتِهِ. و سپس آية الكرسى را تا جمله: وَهُوَ الْعلىّ الْعَظيمُ نوشته، و بعد از آن بنويسد: لاحَوْلَ وَ لاقُوّةَ إلّا بِالله الْعلىّ الْعَظيمُ، وَ لامَلْجَأَ مِنَ الله إلّا اِلَيْهِ، حَسْبُنَا الله وَ نِعْمَ الْوَكيلُ، دلّ سام فى رأس السهباطا لسلسبيلانيها.
در برآورده شدن حاجتها
متن حديث
در برآورده شدن حاجتها هنگامى كه حاجت مهمى دارى غسل كن، لباس تميز بپوش و عطر استعمال كن سپس به زير آسمان رفته دو ركعت نماز در ركعت اول سوره حمد و آيةالكرسى و در ركعت دوم حمد و سوره قدر خوانده و قرآن را روى سر گذارده و بگو: اللّهمّ بِحَقّ مَنْ اَرْسَلْتَهُ إلي خَلْقِكَ، وَ بِحَقّ كُلّ آيَةٍ فيهِ، وَ بِحَقّ كُلّ مَنْ مَدَحْتَهُ فيهِ عَلَيْكَ، وَ بِحَقّكَ عَلَيْهِ، وَ لانَعْرِفُ اَحَداً اَعْرَفَ بِحِقّكَ مِنْكَ. يا سيّدى يا الله (ده مرتبه)، بِحَقّ مُحَمّدٍ (ده مرتبه)، بِحَقّ علىّ (ده مرتبه)، بِحَقّ فاطِمَةً (ده مرتبه) و به همين ترتيب در مورد ديگر معصومين.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #حقوق_زن_در_اسلام ❇️ ( جلسه 7 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 اسلام و تغییر زمان 🎤 ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 50.mp3
4.74M
🔰 سلسله جلسات #طرح_مطالعاتی_کتب_شهید_مطهری
❇️ ( جلسه 8 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 اسلام و تغییر زمان ، مخالفت یا موافقت با علم روز؟
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 13.mp3
4.06M
💠 سلسله مباحث #آیات_مهدوی 13
❇️جلسه سیزدهم
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
کتاب صوتی " فصل هایی از یادداشت های شهید آوینی"
تهیه شده در ایران صدا
با صدای #بهروز_رضوی
#یادداشت_های_شهید_آوینی
#شهید_آوینی
#مذهبی #اعتقادی