eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.7هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
اقسام نواهی الهی علی الجمله، پس چنان که امر خدای تعالی نسبت به قاطبه ممکنات دو امر است: امر تکوینی - که تمام، اتیان و انقیاد است از غیر امتناع و عصیان - و امر تشریعیِ تکلیفی - که قابل اطاعت و انقیاد و ابا و تمرّد و عصیان است - همچنین در مقابل نهی او هم دو قسمت است: نهی تکوینی، و نهی تشریعی در ایجاد اثر مخصوص، چون حلاوت در شکر امر خدا است در او، ب-«کُنْ حُلْواً» و سلب آن اثر در موجودی دیگر، چون حنظل نهی تکوینی خدا است در او بعدم کونه حلواً. « و نفوذ أمرک » که در عنوان دعا است، اشاره به همان امر تکوینی است، کما قال تعالی: « وَ اللَّهُ غَالِبٌ عَلَی أَمْرِهِ [۳] ». و ایماء به امر و نهی تکوینی است ما ورد فی الحدیث: « أمر اللّه ابلیس بسجدة آدم و لم یشأ، و نهی آدم عن أکل الشجرة و شاء ». [۱] یعنی: خدا امر نمود شیطان را به سجده آدم تکلیفاً و تشریعاً به خطاب: « وَ إِذْ قُلْنَا لِلْمَلاَئِکَةِ اسْجُدُوا لاِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلِیسَ أَبَی وَ اسْتَکْبَرَ وَ کَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ [۲] ». « و لم یشأ » یعنی: نخواست سجده او را لآدم تکویناً، چه در ذات شیطان قرار داده شده إباء و عصیان ؛ زیرا که اگر اطاعت و انقیاد از برای آدم نموده بود آن هم ملک بود نه شیطان، چون که نافرمانی و تمرّد لازمه ذات شیطان است، چنان که نهی نمود آدم را از اکل شجره منهیه به حسب امر تکلیف و تشریع به موجب خطاب: « یَا آدَمُ اسْکُنْ أَنتَ وَ زَوْجُکَ الْجَنَّةَ وَ کُلاَ مِنْهَا رَغَدًا حَیْثُ شِئْتَُما وَ لاَ تَقْرَبَا هَذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَکُونَا مِنَ الظَّالِمِینَ [۳] ». « و شاء أکله من آدم تکویناً »، چه از لوازم ذات انسان است قربت به شجره طبیعت و نزول و هبوط او به عالم طبع و تعلّق به بدن ؛ زیرا که قبل از تعلّق او به این شجره خبیثه [۴] لم یکن انساناً بل کان ملکاً، کما قیل: من ملک بودم و فردوس برین جایم بود آدم آورد در این دیر خراب آبادم [۵] و آن که از نقصان عقل و عدم بصیرت ایراد نماید که با نفوذ امر و احاطه علم خدا به قربت انسان به عصیان و اکل او از شجره منهیه، چه مصلحت بود. ---------- [۳]: ۱ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۲۱. [۱]: ۲ - الکافی، ج ۱، ص ۱۵۱، باب المشیة و الإرادة، حدیث ۳، با کمی اختلاف. [۲]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۳۴. [۳]: ۴ - همان، آیه ۳۵. [۴]: ۵ - اقتباس از کریمه سوره ابراهیم، آیه ۲۶. [۵]: ۱ - حافظ شیرازی، مطلع غزل: « فاش می‌گویم و از گفته خود دلشادم... ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
خط متقاطع ابن کمونه در شرح تلویحات می‌گوید: دو خط غیر متناهی که همدیگر را قطع می‌کنند و یکی از آنها از مخرج کره خارج شده باشد، اگر کره در حال حرکت باشد و قطر کره از مقاطعه به موازات خارج شود، این دو خط از هم خلاص شوند و خلاصی در نقطه ای از خط با اینکه غیر متناهی است به آن منتهی شده، متصور است. تواضع در عیون اخبارالرضا علیه السلام آمده است که امام اشعاری برای مأمون فرستاد که: اگر آنکه گرفتار جهل او شده‌ام از من بدتر باشد، در برابر جهالت او، اظهار شخصیت نمی کنم. اگر کسی در خردمندی مانند من باشد، حلم می‌ورزم که بردباری از من ارزنده تر است و اگر در علم و فضیلت از او کمتر باشم، حق او را رعایت می‌کنم. در عیون اخبار رضا علیه السلام آمده است: از اشعاری که امام رضا علیه السلام برای مأمون انشاد کرد عبارت است از: اذا کان دونی من بلیت بجهله ابیت نفسی ان تقابل بالجهل و ان کان مثلی فی محلی من النهی اخذت بحلمی کی اجل عن المثل و ان کنت ادنی منه فی الفضل والحجی عرفت له حق التقدم والفضل شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
14.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مجموعه کلیپهای 9 ( رهبری در این 32 سال چه کرده ❓) ✅ کلیپ هایی جهت آشنایی نسل جوان با نحوه مدیریت رهبری و نجات کشور از بحران ها 🎬 جلسه 9⃣ ، دستگیری دو نماینده 👈 دو نماینده مجلس ششم به خاطر اظهارات خلاف امنیت ملی دستگیر شدند، نمایندگان مجلس تهدید کردند اگر این دو نفر آزاد نشوند، در جلسات شرکت نمی کنند تا مجلس از رسمیت بیافتد، کشور وارد یک بحران جدی شد ، ناگهان رهبری... 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ 👈 در نشر این فایلها جهت دفاع از رهبری همکاری بفرمائید
۵. از ميان رفتن قُبح زراندوزى اگرچه فتوحات بى حساب و كتاب باعث گرديد تا ثروت هاى فراوانى از دوران عمر به مملكت اسلامى سرازير شود، ولى عمر اجازه نمى داد ثروتمندان بزرگ به وجود آيند. او حتى فرمانروايان خود را از نظر مالى زير نظر داشت و چنانچه ثروت آن‌ها پس از قدرت يافتن بيشتر از قبل بود، به زور مى گرفت و به بيت المال واريز مى كرد. اما در زمان عثمان نه تنها هيچ نظارتى صورت نگرفت، بلكه بذل و بخشش هاى بى حساب خليفه باعث پديد آمدن سرمايه داران بزرگى شد كه تا پيش از آن ميان مسلمانان سابقه نداشت. پيدايش اين قشر در جامعۀ اسلامى عوارض تخريبى بسيارى داشت، به ويژه پس از هلاكت عثمان و در خلافت اميرالمؤمنين (عليه السّلام) از بزرگ ترين معضلات براى حكومت آن حضرت شد. به جرأت مى توان گفت كه اين سرمايه داران و مرفّهان از عوامل اصلى و بسيار مهم تزلزل حكومت مولاى متقيان بودند. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
🔷خواجه گرایی وگرفتن خراج انسانی و برده داری هخامنشیان 🔸خواجه ها نیز مانند بیشتر خدمتکاران دربار از ممالک تصرف شده می آمدندو بیشتر مناطق امپراتوری می بایست که خود را به صورت انسانی پرداخت می کردند. طبق گزارشات هرودوت ،خواجگان بخشی از های جنگی به شمار می رفتند. 🔸به دلیل وجود بازارهای درباری و ساتراپی تجارت متداول بوده که نمونه آن هرموتیوس اهل کاریه است که صمیمی ترین خواجه خشایارشا شد. از کوروش تا اسکندر ص۲۳۱ پیر برایان ➖➖➖➖➖➖➖➖➖
‍ 💥پاسخ به جواب مضحک و خنده دار کانال زرتشتی در یک کانال زرتشتی که بیشتر به کانال طنز و لطیفه میماند تا یک کانال علمی، عده ایی ادمین متوهم تلاشی مذبوحانه انجام داده و مثلا خواسته اند پاسخی به بذل و بخشش های کوروش اول برای قوم فتنه انگیز و شرور یهود، حضور نظامی هخامنشیان در سوریه،غزه و لبنان داده باشند. در پاسخ فکاهی کانال زرتشتی چند ادعا مطرح شده است که یک به یک نقل میکنم و پاسخ خواهم داد : ❌فتح غزه و فلسطین برای کوروش و هخامنشیان موجب کسب ثروت شد! در پاسخ به این ادعای احمقانه باید گفت، فتح یا حضور نظامی هخامنشیان در فلسطین که پیش از آن حکومت بابل آنرا غارت کرده بود دقیقا چه سودی داشت؟! غارت فلسطین توسط پادشاه بابل، بخت النصر در تورات به این شرح آمده است: 🔻بخت النصر پس از تصرف اورشلیم تمامی خزانه‌های خانهٔ خداوند و خزانه‌های خانهٔ پادشاه را از آنجا بیرون آورد و تمام ظروف طلایی را که سلیمان، پادشاه اسرائیل برایخانهٔ خدا ساخته‌بود. جمیع ساکنان اورشلیم و جمیع سرداران و جمیع مردان جنگی را که ده هزار نفر بودند، اسیر ساخته برد، و جمیع صنعت کاران و آهنگران را نیز، چنان‌که سوای مسکینان اهل زمین کسی باقی نماند. شاه یهودا یهویاکین و مادر پادشاه و زنان پادشاه و خواجه سرایانش و بزرگان زمین را اسیر ساخت و ایشان را از اورشلیم به بابل برد و تمامی مردان جنگی، یعنی ۷۰۰۰ نفر سرباز و یک هزار نفر از صنعت‌گران و آهنگران را که قوی و جنگ آزموده بودند، پادشاه بابل به اسیری برد🔺 ☑️کتاب مقدس عهد عتیق، پادشاهان 2، قسمت 24 یهویاکین، پادشاه یهودا ⁉️حال، سوال اساسی از ادمین های بی عقل زرتشتی، در فلسیطن دقیقا چه ثروتی مانده بود تا کوروش و هخامنشیان از آن سود ببرند؟ نکته جالبتر آنست که کوروش ظروف قیمتی اشیاء گرانبها غارت شده را به یهودیان پس داد! پس میتوان گفت هیچ ثروتی از حضور کوروش در فلسطین عاید مردم ایران نشد... ❌اما ادعای بعدی ادمین های متوهم زرتشتی، ادعا کرده اند که کوروش معبد سلیمان را از خزانه در بار سوریه پرداخت‌ کرده است نه خزانه مردم ایران! ✅پاسخ : هرآنکس که اندکی تاریخ خوانده باشد، و با شیوه کشور گشایی کوروش آشنا باشد به خوبی میداند که کوروش پس از فتح کشور ها تمام خزانه های آنهارا غارت میکرد و به پایتخت خود در پاسارگاد ارسال می کرد! ☑️ر.ک : دیاکونوف،تاریخ‌ماد،۱۳۴۵،ص۵۱۹ پیربریان،امپراتوری هخامنشی،۱۰۳ بنابر این، حتی اگر بازسازی معبد سلیمان از خزانه سوریه باشد، باز هم بازسازی از ثروت ایرانیان صورت گرفته است، چرا که اولا این سرمایه و خزانه بنا بر نظر تاریخ شناسان جز خزانه پادشاهی و پایتخت بوده است،ثانیا ما اسناد اصیل و دسته اولی در دست داریم که کوروش در بیانه ایی اعلام کرده است که معبد سلیمان باید از در آمد من تامین گردد! ☑️رجوع کنید به https://t.me/Anti_Archaism/1280 🔍اما نکته ایی جالب توجه است، در ادامه همان سندی است که ادمین های بی عقل زرتشتی ارائه کرده اند مشخص است! در ادامه سند ادعا شده از والترهینتس آمده است که کوروش دستور داده است اشیا زرین و سیمین خانه خدا که نبوکدنصر از اورشلیم برداشته و برده است بازگردانده شوند! ☑️ر.ک : والترهینتس،داریوش و ایرانیان،ص۱۱۲ ⚠️در خاتمه باید عرض کنم که یاوه بافی های ادمین متوهم زرتشتی، نمی تواند کمک کوروش و بازسازی معبد سلیمان از خزانه و بیت المال مردم ایران را از صحنه تاریخ پاک کند نویسنده :