eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 2️⃣2️⃣ آیا اجنه می‌توانند به انسان صدمه بزنند؟ 🔶 اول: تا حالا شده خواب ببینید که توی خواب یه شیر، ببر و یا هیولایی به دنبالتان افتاده و می‌خواهد به شما آسیب برساند؟ شما هم ترسیدید و فرار می‌کنید. ولی هر کاری می‌کنید، نمی‌توانید از دست او فرار کنید. سر تا پایتان عرق شده و هر چه داد می‌زنید، کسی به فریادتان نمی‌رسد. حتی می‌بینی خانواده‌ات کنارت نشسته‌اند و هر چی صدایشان می‌زنی آن‌ها نمی‌شنوند. یک دفعه از خواب بیدار می‌شوی می‌بینی خانواده‌ات بالای سرت نشستند و حرف خودشان را می‌زنند و توجهی به تو ندارند. می‌گویی چرا این همه شما را صدا زدم به من کمک نکردید؟! جواب می‌دهند کی ما را صدا کردی؟! ما که چیزی نشنیدیم. می‌فهمی که فقط خودت این‌ها را دیدی و کسی غیر از خودت چیزی ندیده. 🔻 اجنه هم همین‌ طور هستند. به جسم انسان نمی‌توانند صدمه بزنند بلکه در ذهن و فکر انسان وارد می‌شوند و مثل آن طوری که در خواب انسان می‌ترسد و ناراحت می‌شود او را اذیت می‌کنند. فقط فرقش در این است که در خواب نیستی بلکه در بیداری هستی و در ذهنت اتفاق می‌افتد. و کسی جز خودت آن را نمی‌بیند. ♦️ دوم: نکته‌ی قابل توجه در بحث صدمه‌ی اجنه این است که تا خود انسان اجازه ندهد، اجنه به او صدمه نمی‌زنند مگر خود انسان این اجازه را به آن‌ها بدهد. 📝 ۲_ پاسخ تکمیلی در لینک زیر: 👇 https://btid.org/fa/news/190562 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 3️⃣2️⃣ مگر خود خدا نفرموده «لا اکره فی الدین» پس چرا ما با اجبار باید نماز بخونیم و روزه بگیریم؟ 🔷 اول: انسان اختیار دارد و با اختیار خودش هر چیزی را بخواهد انتخاب می‌کند ولی وقتی چیزی را انتخاب کرد، باید شرایط و عواقب آن هم بپذیرد. مثلا ما تا وقتی به سربازی نرفتیم خیلی کارها را انجام می‌دهیم مثلا موهامون را بلند و هر مدلی دوست داریم می‌زنیم یا شلوار جین و کفش کتونی و آستین کوتاه و تیشرت و ... می‌پوشیم هر موقع بخواهیم میریم بیرون هر موقع خواستیم میایم خانه ولی همین که با اختیار خودمان برگه‌ی اعزام به خدمت را پر کردیم و رفتیم سربازی، دیگه خبری از این چیزها نیست. باید صبح زود از خواب پاشی، لباس سربازی بپوشی پوتین به پات کنی، بی اجازه جایی نری و ... دیگه نمی‌تونی بگی من پوتین و لباس سربازی نمی‌پوشم و دوست دارم کفش کتونی و شلوار لی بپوشم. 🔶 شما اختیار داشتی بری سربازی یا نری ولی وقتی رفتی، باید قوانینش رو بپذیری، خدا هم در قرآن فرموده در دین اکراه و اجباری نیست یعنی با اجبار نمی‌توان کسی را دیندار کرد و هر کسی در انتخاب دین اختیار دارد و هر دینی را می‌تواند انتخاب کند ولی هر دینی را انتخاب کردی، باید عواقب و شرایط آن را بپذیری. مثلا وقتی که تحقیق کردی و فهمیدی دین اسلام حق است و آن را قبول کردی، باید قوانین آن را هم قبول کنی. 📝 ۲_ پاسخ تکمیلی در لینک زیر: 👇 https://btid.org/fa/news/188469 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥توصیه عجیب مادر شهروز سخنوری (الکس) به او: تو باید از دختران شیعه پول بسازی! 🔹او چطور با الگو قراردادن دختران تن‌فروش در اینستاگرام، بی‌بند و باری و انتشار تصاویر نیمه برهنه را برای دختران ایرانی عادی‌سازی کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس انسانیت یک معلم بر اساس داستانی زیبا و واقعی که ارزش دیدن و شنیدن دارد! این فرد کارآفرین برتر کشور و استان مازندران است! در دوران دبیرستان به دلیل شدت فقر مالی، قصد ترک تحصیل داشته، اما با پی‌گیری‌های یکی از معلم های وقت و برگزاری کلاسهای خصوصی رایگان در منزل دبیر، مسیر زندگی این فرد عوض می‌شود! اما کارآفرین برتر داستان ما محبت‌های دبیر را هرگز از یاد نبرده بود و سال‌ها به دنبال دبیر خود می‌گشت تا او را پیدا کند و زحمت‌های او را جبران کند که موفق نمی‌شد، تا اینکه بالاخره با پی‌گیری‌ مدیر و رئیس آ.پ استان، بعد ۲۰ سال موفق می‌شود دبیری که درس انسانیت به او داد را پیدا کند! مابقی این ماجرا رو تماشا کنید و لذت ببرید.. @zandahlm1357
استاد شهید مطهری: امثال من گاهی با سؤالاتی مواجه می‌شویم که با لحن تحقیر و مسخره آمیزی می‌پرسند: آقا سواره غذا خوردن شرعاً چه صورتی دارد؟! با قاشق و چنگال خوردن چطور؟! آیا کلاه لگنی به سر گذاشتن حرام است؟! آیا استعمال لغت بیگانه حرام است؟! ... در جواب اینها می‌گوییم: اسلام دستور خاصی در این موارد نیاورده است. اسلام نه گفته با دست غذا بخور و نه گفته با قاشق بخور؛ گفته به هر حال نظافت را رعایت کن. از نظر کفش و کلاه و لباس نیز اسلام مد مخصوصی نیاورده است. از نظر اسلام زبان انگلیسی و ژاپنی و فارسی یکی است. اما اسلام یک چیز دیگر گفته است؛ گفته شخصیت باختن حرام است، مرعوب دیگران شدن حرام است، تقلید کورکورانه کردن حرام است، هضم شدن و محو شدن در دیگران حرام است، طفیلی‌گری حرام است، افسون شدن در مقابل بیگانه حرام است، الاغ مرده بیگانه را قاطر پنداشتن حرام است، انحرافات و بدبختیهای آنها را به نام «پدیده قرن» جذب کردن حرام است، اعتقاد به اینکه ایرانی باید جسماً و روحاً و ظاهراً و باطناً فرنگی بشود حرام است. 📙 استاد مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ص107 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا از چیزی که به صلاح مون نیست، اینقدر خوشمون میاد؟ ❓چرا بجای دنبال (عج) بودن، دنبال زینت دنیاییم؟ 🎙استاد شجاعی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📩 نامه تکان دهنده حاج قاسم به دخترش 😢 من نمک در چشم می پاشم تا... ⁉️چه کنم برای آن دختر گریان.. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دوربین مخفی متفاوت در نمایشگاه کتاب! یکم کار فرهنگی حال خوب کن ببینیم @zandahlm1357
📸 نه به حجاب اسلامی 👈 آری به مهریه اسلامی 👈 آری به نفقه اسلامی 🔺 اگر اعلام کنند: خانم‌هایی که نمی‌خواهند به قانون شرعی و ملی عمل کنند و عمل کشف حجاب به نامشان ثبت شده، نمی‌توانند برای عدم پرداخت نفقه و مهریه (که آنها هم قانون شرع است) از همسر خود شکایت کنند مطمئن باشید ۹۰ درصد کشف ها برطرف می‌شود. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرزندان خود را از کودکی با حیا آشنا میکنیم، چرا که میوه‌اش در دختران و در پسران مان خواهد شد. @zandahlm1357
چرا حجاب بر زنان واجب شد؟ از موضوعاتى كه افراد مختلف، چه موافقان حجاب و چه مخالفان آن مطرح مى كنند، اين است كه به چه دليل زنان بايد خود را بپوشانند؟ يا اگر زنان، آزاد و بدون پوشش در سطح جامعه حضور يابند، چه مشكلى ايجاد مى شود؟ امام رضا (عليه السلام) در پاسخ به اين پرسش مى فرمايد: حَرُمَ النَّظَرُ الى شُعُورِ النِّساءِ المَحْجُوباتِ بِالْاَزوْاجِ وغَيْرِهِنَّ مِنَ النِّساء لِما فيهِ مِنْ تَهْييج الرِّجالِ وَما يَدْعُو التَهْييجُ اِلَى الْفَسادِ وَالدُّخولِ فيما لا يَحِلُّ وَلا يَجْمُلُ وَكذلِك ما اَشْبَهَ الشُّعُورَ. [۱] نگريستن به موى سر زنان؛ چه شوهردار و چه بى شوهر، ازاين رو حرام است كه سبب برانگيخته شدن غريزه شهوت مردان مى شود و اين برانگيختگى، آنان را به فساد و كارهاى حرام و نازيبا وا مى دارد، چنان كه نگريستن به قسمت هاى ديگر بدن زن نيز همين حكم را دارد. بنابراين، اگر بخواهيم جامعه اى سالم و امن داشته باشيم، از انحراف هاى اخلاقى جلوگيرى كنيم، آبروى افراد در امان بماند، كسى مزاحم نواميس مردم نشود و خانواده‌ها از هم نپاشند، بايد زنان، اين زحمت را به جان بخرند و تمام بدن خود را بپوشانند، همان گونه كه مردان نيز بايد جلوى چشم خود را بگيرند و از نگريستن به نامحرم پرهيز كنند. ---------- [۱]: بحارالانوار، ج١٠١، ص٣۴. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
مجسّمه تقوى يكى از دوستان نقل مى كرد كه: شخصى را ديدم از علاّمه طباطبايى يك مسئله ساده و پيش پا افتاده را مربوط به غسل سؤ ال كرد. علاّمه پاسخ داد. سپس فرمود: شما از شخص ديگرى هم اين مساءله را سؤ ال كنيد. آن مسئله به قدرى ساده بود كه نزديك بود بگويم: آقا! همين طور است و پرسش مجدّد لازم ندارد. ولى علاّمه از سر فروتنى و تواضع چنين جمله اى را فرموده بود. بعداً به آن شخص سؤ ال كننده گفتم: چه لزومى داشت مساءله به اين سادگى را از ايشان بپرسيد؟ او گفت: جواب مساءله را بلد بودم. فقط مى خواستم چند كلمه اى با اين مجسمه تقوى صحبت كرده باشم. اين صبر و متانت استاد در پاسخگويى به سؤ الات ساده مردم در حالى بود كه شخصيّتى مثل استاد شهيد مرتضى مطهّرى براى درك عمق مساءله (قوّه و فعل) كه در اصول فلسفه مورد بحث قرار مى گيرد استاد علاّمه را يك هفته به منزلش برده و با ايشان بحث كرده بود تا قانع شود. (۲۶) قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله: اَلعُلَماءُ اُمناءُ اللّهِ عَلى خَلقِه: علماء و دانشمندان، امانتداران پروردگار بر خلق او مى باشند. صفحه ... https://eitaa.com/zandahlm1357
عدد خلفا را پیغمبر (ص) دوازده معرفی نموده چنانچه اکابر علماء خودتان بآن اشاره نموده اند از جمله شیخ سلیمان قندوزی حنفی در اول باب ۷۷ ینابیع الموده ص ۴۴۴ (چاپ اسلامبول) باین عبارت نوشته فی تحقیق حدیث بعدی اثنا عشر خلیفة [۲] بعد از نقل یک خبر گوید ذکر یحیی بن الحسن فی کتاب العمدة من عشرین طریقا فی انّ الخلفاء بعد النبی صلّی اللّه علیه و آله و سلم اثنا عشر خلیفة کلهم من قریش فی البخاری من ثلاثة طرق و فی مسلم من تسعة طرق و فی ابی داود من ثلاثة طرق و فی الترمذی من طریق واحد و فی الحمیدی من ثلاثة طرق [۱] . علاوه بر اینها سایر علمای شما از قبیل حموینی در فرائد و خوارزمی و ابن مغازلی در مناقب و امام ثعلبی در تفسیر و ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه و مخصوصا میر سید علی همدانی شافعی در مودة دهم از مودة القربی دوازده خبر از عبد اللّه بن مسعود و جابر بن سمره و سلمان فارسی و عبد اللّه بن عباس و عبایة بن ربعی و زید بن حارثه و ابو هریره و از مولی الموحدین امیر المؤمنین علی علیه السّلام که جمعا بطرق مختلفه از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل نموده اند که فرمود عدد خلفاء و ائمّه بعد از من دوازده می‌باشد تمام آنها از قریش و در بعض آن اخبار از بنی هاشم است و در بعض از آنها نامهای آنها را معیّن نمودند و در بعضی فقط عدد شماری نمودند. اینها نمونه ای بود از اخبار که بسیار در کتب معتبرۀ خودتان ثبت گردیده اینک بر شما است اگر در عدد چهار از پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم خبری دارید بیان نمائید و لو یک خبر ما نسبت بهمان یک خبر شما تسلیم می‌شویم. گذشته از اینکه شما خبری راجع بائمّۀ اربعه ندارید-ما بین امامان شیعه با امامان شما فرق بسیار است چنانچه در شبهای گذشته بمناسباتی اشاره نمودیم که امامان اثنا عشر ما اوصیاء رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و منصوص من جانب اللّه اند. ابدا طرف مقایسه با امامان چهارگانه شما نیستند زیرا امامان شما جنبۀ فقاهت و اجتهاد دارند و بعض از آنها مانند ابو حنیفه باقرار و اعتراف علماء خودتان اهل حدیث و فقه و اجتهاد نبودند بلکه اهل قیاس بودند که خود دلیل بر بی سوادی می‌باشد (مراجعه شود به ص ۲۷۶ همین کتاب) ولی أئمّه اثنا عشر ما حجج الهیّه و اوصیاء و خلفاء منصوص رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم می‌باشند. ما تقلید از آنها نمی کنیم بلکه حسب الامر پیغمبر پیرو طریقۀ آنها هستیم ولی در هر دوره و زمانی از برای شیعه فقهاء و مجتهدینی هستند که استنباط احکام اللّه را با موازین کتاب و سنّت و عقل و اجماع نموده احکامی صادر می‌نمایند و فتاوای آنها مورد عمل ما است و تقلید از آنها می‌نمائیم. با اینکه فقهاء شما از خوشه چینان خرمن امامان از عترت طاهره بودند شما روی تقلید و عادت اساتید علم و عمل را گذارده پیرو شاگردانی شدید که مبانی علمی را گذارده و برأی و قیاس عمل نمودند. سید- از کجا معلوم است که امامان ما أخذ مطالب از امامان شما می‌نمودند. ---------- [۲]: ۲) در تحقیق حدیث (که بعد از من دوازده خلیفه می‌باشد). [۱]: ۱) یحیی بن حسن در کتاب عمده از بیست طریق آورده که خلفاء بعد از پیغمبر دوازده خلیفه می‌باشند که تمام آنها از قریش اند در صحیح بخاری از سه طریق و در صحیح مسلم از نه طریق و در سنن ابی داود از سه طریق و در سنن ترمذی از یک طریق و در جمع بین الصحیحین حمیدی از سه طریق خبر دوازده خلیفه را نقل نموده اند. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357