eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پيام تسليت در پي حادثه ي خونين تروريستي در كردستان پيام تسليت در پي حادثه ي خونين تروريستي در كردستان بسم الله الرحمن الرحيم وَ مَن قُتِلَ مَظلومَاً فَقَد جَعَلنا لِوَليِّهِ سُلطانا با تأسف و اندوه فراوان اطلاع يافتم كه دست جنايتكار و گنهكار مزدوران استكبار و ارتجاع به خون عالم مجاهد و روحاني خدمتگزار جناب ماموستا شيخ الاسلام نماينده ي مجلس خبرگان رهبري آلوده شده و آن مرد شريف و خدوم پس از دهها سال دفاع صريح از حق، بدست جنود باطل به شهادت رسيده است. در اين چند روز چند عنصر روحاني ارزشمند ديگر از جمله امام جمعه ي موقت سنندج و ۲ تن از مسئولان قضائي محترم آن استان كه پيش از اين بزرگوار مجروح و يا شربت شهادت نوشيده اند، به اين زنجيره شقاوت و خونخواري در ماه مبارك رمضان و در آستانه ي روز دفاع از ملت فلسطين، نشان دهنده ي آن است كه اين جنايتكاران با وجود ادعاي دينداري و تعصّب مذهبي، نه فقط احترام شهر الله را هتك مي‌كنند، بلكه آماج حمله ي آنان در اصل، همان چيزي است كه دستگاه استكبار و برخي دولتهاي روسياه منطقه كمر دشمني با آن بسته اند. دلبستگي به نظام جمهوري اسلامي و دفاع از آرمانهاي اسلامي و مسأله ي قدس شريف جرم نابخشودني اين شهيدان و مجروحان عزيز از نظر اين مزدوران جنايتكار و اربابان فرعون صفت و قارون منش آنهاست. پس از ارديبهشت معطّر امسالِ كردستان كه در آن نداي گوش و دل نواز وحدت اسلامي بيش از هميشه در آن ديار طنين افكند، دستگاه استكبار و استبداد اكنون درصدد انتقام گيري از مردم نجيب و مظلوم آن اُستانند. براي آن دشمنان سنگدل، كُرد و فارس و شيعه و سنّي تفاوت نمي كند. دل پليد و پُر كينه ي آنان حتي به روحاني كهنسالي چون شهيد مظلوم ماموستا شيخ الاسلام نيز با قساوت و شقاوت دستِ ستم مي‌گشايد. لعنت خدا و رسول و مؤمنان بر آن خونخواران و مراكز اصلي پشتيباني و فرماندهي آنان باد. مردم عزيز كردستان با بصيرت كامل، دشمنان خود را بشناسند و مسئولان امنيت استان مقابله قدرتمندانه با اين آدمكُشان محارب را در صدر برنامه‌هاي خود قرار دهند. اينجانب ضمن تسليت و تبريك به مردم استان كردستان به خصوص به خانواده‌هاي مصيبت ديده ياد آن شهيدان بزرگوار بويژه شهيد عزيز جناب ماموستا شيخ الاسلام را گرامي ميدارم و از خداوند رضايت و مغفرت و علوّ درجات آنان را مسألت مي‌كنم. سيّدعلي خامنه اي ۲۶/شهريور/۱۳۸۸ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
۳- گلایه از عدم برخورد با نمایش و فروش تصاویر و موسیقی مبتذل در فروشگاهها و نمایشگاهها سؤال بکری است که چرا مغازه‌ها را به خاطر نداشتن جواز پلمب می‌کنند، ولی به خاطر فروش و حتّی نمایش تصاویر مبتذل جریمه نمی کنند؟ چرا در نمایشگاه بین المللی شرکتها حق دارند هر تصویر و یا موسیقی ضدّ دین را پخش کنند؟ خدا لعنتشان کند! ۴- دلیل عدم کنترل اینترنت در جمهوری اسلامی ایران درباره ی فساد فرهنگی، چرا کشور چین که کمونیست است، اینترنت را سانسور میکند، ولی در ایران اسلامی اینطور نیست؟ البتّه اینترنت در همه ی کشورهای دنیا یک فیلترهایی دارد؛ مخصوص چین هم نیست. وقتی که این جهاز عظیم فراگیرِ اینترنت وارد کشورها میشود، معمولاً فیلترهایی هم هست که هر کشوری به فراخور تمایلاتش و تفکّراتش و مصالحی که فکر میکند، فیلترهایی میگذارد؛ این یک چیزِ طبیعی است. در اینجا هم از اوّلی که ایجاد شده - هرچند در آغاز کار یک مقداری بی توجّهی شد - لیکن بعد یک اقداماتی کردند و دارند میکنند و باید بکنند. بنابراین، این درست است که باید فیلترهای مناسبِ لازم را بگذارند. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کارگاه انصاف_12.mp3
10.54M
۱۲ ▪️کسانی می‌توانند خود را به زیور ، آذین ببندند که؛ اَند. - آنان که می‌توانند دیگران را بدون توقع، دوست بدارند، و بی منت به آنان مهرورزی کنند؛ برای دریافت صفت انصاف، آماده‌ترند! 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼مرحوم اَلشیخ اَلـسَیِّد مُتَوَلـّـی عَبدُالعــال 🌸 سوره مبارکه آیه ۱۳ و ۱۴ وَأَنَا اخْتَرْتُكَ فَاسْتَمِعْ لِمَا يُوحَىٰ ﴿١٣﴾ و من تو را [به پیامبری] برگزیدم، پس به آنچه وحی می شود، گوش فرا دار. (۱۳) إِنَّنِي أَنَا اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي ﴿١٤﴾ همانا! من خدایم که جز من معبودی نیست، پس مرا بپرست و نماز را برای یاد من برپا دار. (۱۴) ►┅═۞﴾📖﴿۞═┅◄ @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
عصمت انبياء اباصلت هروي مي‌گويد: « مأمون امام رضا عليه السلام و دانشمندان ساير اديان را جمع کرد تا با هم مناظره کنند. در اين جلسه، علي بن محمد بن جهم گفت: « اي پسر رسول الله! شما به عصمت انبياء اعتقاد داريد؟ » امام فرمود: « بله. » گفت: « پس معني اين آيات چيست که خداوند مي‌فرمايد: « و آدم نسبت به پروردگارش معصيت کرد » (سوره طه، آيه۲۱) يا در مورد حضرت يونس مي‌فرمايد: « پس او گمان کرد که خداوند قدرت ندارد روزي او را بدهد. » (سوره انبياء، آيه ۸۷) يا در مورد حضرت يوسف مي‌فرمايد: « زليخا قصد يوسف کرد و يوسف قصد زليخا. » (آيه ۲۴ سوره يوسف) يا در مورد حضرت داود مي‌فرمايد: « دانست که به عشق آن زن گرفتار شده. » (آيه ۲۴ سوره ص) و يا درباره رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم مي‌فرمايد: « و تو در دل خود مي‌کني آنچه را که خدا آشکار مي‌کند. » (آيه ۳۷ سوره احزاب) » امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 1.MP3
3.95M
❇️ تدریس کتاب 1 ❇️ جلسه 1 ( جلسه 1 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 هرچه میخواهد دل تنگت بپرس❗️ ⬅️ جمله‌ای از امام رضا(ع) که باید بالا سر همه حوزه‌ها و پژوهشگاه‌ها و آستان قدس و... نوشته بشه❗️ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلطنت دنیا بر انسانها قوله علیه السلام: وَ اسْتَمْکَنَتْ مِنْهُ الدُّنْیَا [۲]، وَ أَظَلَّهُ الاْءَجَلُ. التمکّن: السلطنة و القدرة و الاستقامة، و مکّن فلان عند السلطان: أی عظم عنده. و تمکّن منه: أی قدر علیه. و له مکنة أی قوّة و شدّة، یقال استمکن الرجل من الشی ء، أی استولی و قدر علیه. الأجل: هو وقت المضروب المحدود فی المستقبل، و قیل الأجل، الموت. قال تعالی: « وَ بَلَغْنَآ أَجَلَنَا الَّذِی أَجَّلْتَ لَنَا [۳] » أی الوقت والزمان الذی فرضت و عینت، و هو أجل مسمّی فی علم اللّه، و اللوح المحفوظ فی الدعاء: « أسألک ایماناً لا أجل له دون لقآئک » [۴]، أی لا منتهی له دون لقائک، یعنی: أموت علیه و لاقیک فیه [۵] . و الظلّ والظلل: هی ما غطّی و ستر من سحاب أو جبل أو نحو ذلک و الظل: بمعنی الدنوّ و القرب [و] الإحاطة، کما ورد « یا أیّها الناس قد ظلّکم [۱] شهر رمضان » [۲]، أی قرب بکم و صار ظلاله علیکم، عبّر بذلک وصوله. پس ما حصل عنوان فقره دعا آن که سؤال و تضرّع من از تو سؤال کسی است که استیلا و سلطنت و قوّه و غلبه نموده است بر او دنیا و حبّ دنیا که « رأس کلّ خطیئة » [۳] است. و « أظله لأجل » یعنی: احاطه پیدا کرده و قریب شده او را اجل که انتهای عمر معیّنه دنیویه باشد، و قریب اجل اقتران و بروز و ظهور آثار و علامت او است از نقصان بُنیه و اسقاط اضراس، و ضعف باصره و سامعه و ذائقه و شامّه، و قلّت قوه باه و غیره که از شرایط و امارات قیامت و موت است، کما قال تعالی: « فَهَلْ یَنظُرُونَ إِلاَّ السَّاعَةَ أَنْ تَأْتِیَهُم بَغْتَةً فَقَدْ جَآءَ أَشْرَاطُهَا فَأَ نَّی لَهُمْ إِذَا جَآءَتْهُمْ ذِکْرَاهُمْ [۴] »، ساعت یکی آن اسماء قیامت است و قیامت صغری موت است، چنان که ذکر شد حدیث: « من مات فقد قامت قیامته » [۵]، یعنی: آیا انتظار دارند الاّ این که بیاید آنها را موت بغتةً - أی فجأةً و دفعةً - بدون گمان و سابقه آنها که خود را مهیّا نموده باشند. و چون استفهام انکاری است، به معنی نهی است، یعنی نباید جز این ورود موت انتظاری داشته باشند به مقتضی: « فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ [۶] »، با آن که « فَقَدْ جَآءَ أَشْرَاطُهَا »، یعنی: دیگر چه جای انتظار است، و حال آن که آمده است شرایط و امارات و علامات قیامت و موت از همان آثار نقایص بدنیه که مذکور گردید ؛ چه قوای جسمانی متناهی التأثیر و التأثرند « فَأَ نَّی لَهُمْ إِذَا جَآءَتْهُمْ ذِکْراهُمْ [۱] »، یعنی: چه چیز است آنها را این انتظار و غفلت در صورتی که آمده است ایشان را ذکر أهم یعنی آن اموری که متذکّر می‌نمایند آنها را به معاد و قیامت و ارتحال از دار فنا به دار بقا، که خود را مهیّا و مستعدّ نماید. و ابداً در آنها حال انتباه از نوم غفلت نیست، « بل اذا ماتوا انتبهوا » [۲] . لذا ورد فی الدعاء: « اللّهمّ ارزقنی [۳] التجافی عن دار الغرور والانابة الی دار الخلود و الاستعداد للموت قبل حلول الفوت » [۴]، و قال مولانا أمیرالمؤمنین علیه السلام: إلام تجر أذیال التصابی و شیبک قد نضا [۵] برد الشباب [۶] طمعت إقامة فی دار ظعن فلا تطمع فرجلک فی الرکاب بلال الشیب فی فودیک نادی بأعلی الصوت حیّ علی الذهاب [۷] ---------- [۲]: ۴ - اصل: الدینار. [۳]: ۵ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۲۸. [۴]: ۱ - الکافی، ج ۲، ص ۵۸۵ ؛ البلدالأمین، ص ۲۱۳ ؛ مصباح الکفعمی، ص ۵۹۹. [۵]: ۲ - مجمع البحرین، ج ۱، ص ۴۱، و در آن «و ألاقیک» آمده است. [۱]: ۳ - اصل: اظلتکم. [۲]: ۴ - بسنجید: مجمع البحرین، ج ۵، ص ۴۱۶. [۳]: ۵ - الکافی، ج ۲، ص ۱۳۰ ؛ الخصال، ج ۱، ص ۲۵ ؛ روضة الواعظین، ج ۲، ص ۴۴۱. [۴]: ۶ - سوره مبارکه محمد، آیه ۱۸. [۵]: ۷ - پیش از این مصادر آن گذشت. [۶]: ۸ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۲۳. [۱]: ۱ - سوره مبارکه محمد، آیه ۱۸. [۲]: ۲ - مصادر آن گذشت. [۳]: ۳ - اصل: ارزقنا. [۴]: ۴ - مصادر آن گذشت. [۵]: ۵ - اصل: نضوا. [۶]: ۶ - اصل: الشبابی... الرکابی. [۷]: ۷ - دیوان امیرالمؤمنین علیه السلام، ص ۸۳: با تقدیم و تأخّر در دو بیت آخر. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357