7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خاصترین و مهمترین کار حضرت #امام_رضا علیه السلام تبلیغ ولایت و #غدیر بوده است و تکلیف برای ما واضح است.
پس کوتاهی نکنیم تا شرمنده آل الله نشویم‼️
#عید_غدیر
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #خدمات_متقابل_اسلام_و_ایران 2 ❇️ جلسه 2 ( جلسه 2 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح شهید مطهری 3.mp3
5.16M
❇️ تدریس کتاب #خدمات_متقابل_اسلام_و_ایران 3
❇️ جلسه 3 ( جلسه 3 کتاب خدمات متقابل)
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#امام_زمان عج
🔻 برادران پیامبر اکرم در آخرالزمان، که هر یک برابرند با پنجاه تا از اصحاب ایشان❗️
⬅️ سالم ماندن در آخرالزمان اینقدر مهمه ...
استاد_رحیمپور_ازغدی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧 کتاب صوتی : #دلفین_های_اروند7⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دلفین های اروند ۸.mp3
41.7M
🎧 کتاب صوتی : #دلفین_های_اروند8⃣
32.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ۴ توصیه مهم به نوجوانان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔰 حاج حسین یکتا
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ربّ و ولی حقیقی قوله علیه السلام: سُوءَالَ مَنِ اسْتَکْثَرَ ذُنُوبَهُ، وَ اعْتَرَفَ بِخَطِیئَتِهِ،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنها ملجأ انسانها
قوله علیه السلام: وَ لاَ مُنْقِذَ لَهُ مِنْکَ، وَ لاَ مَلْجَأَ لَهُ مِنْکَ، إِلاَّ إِلَیْکَ.
النقذ و التنقیذ: التخلیص، و منه حقّاً علی أن استنقذه من النار، و منه: « یا منقذ الغرقی [۵] » و أمثالها.
و یقال: إلتجأ إلی اللّه، أی اعتصم به. و إلتجأت أمری الی اللّه، أی أسندته الیه، و فیه تنبیه علی أ نّه اضطرّ الیه. و فی الدعاء [۶]: « لا ملجأ و لا منجی منک إلاّ الیک » [۷] .
----------
[۵]: ۳ - التهذیب، ج ۳، ص ۹۷ ؛ مصباح الکفعمی، ص ۲۹۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۲، ص ۱۵۵.
[۶]: ۴ - هکذا در اصل، (استشهاد به عین متن دعاء شده است! ).
[۷]: ۵ - الفقیه، ج ۱، ص ۴۶۹ ؛ مصباح المتهجد، ص ۳ - ۵ ؛ مفتاح الفلاح، ص ۲۷۴.
حق خالق بر مخلوق و عکس آن
قوله علیه السلام: إِلَهِی أَسْأَلُکَ بِحَقِّکَ الْوَاجِبِ عَلَی جَمِیعِ خَلْقِکَ.
اوّلاً بدان که: یک حقّی است از خالق بر مخلوق، و یک حقّی است از مخلوق بر خالق.
اما حقّ واجب خالق بر خلق آن که یعبدونه و یتذللون الیه فی الرخاء و الشدّة، و لایشرکون بعبادة ربّهم أحد، به این که تمام أمورات [۱] وارده را از موت و حیات، نعمت و نقمت، یُسر و عسرت، سقم و صحّت، بلا و ابتلای خود را از او دانسته و
خواسته، کما قال الخلیل علیه السلام: « وَ إِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفِینِ * وَالَّذِی یُمِیتُنِی ثُمَّ یُحْیِینِ * وَ الّذی أطْمَعُ أَنْ یَغْفِرَ لِی خَطِیئَتِی یَوْمَ الدِّینِ [۲] » لذا ورد فی الدعاء: « یا من خلقنی فسوّانی [۳]، یا من رزقنی و ربّانی، یا من أطمعنی و سقانی، یا من قرّبنی و أدنانی، یا من عصمنی و کفانی، یا من حفظنی و کلانی، یا من أعزّنی و أغنانی، یا من وفقنی و هدانی، یا من آنسنی و آوانی، یا من اماتنی و أحیانی » [۴] .
کما قال تعالی: « وَ مَا بِکُم مِّن نِّعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ثُمَّ إِذَا مَسَّکُمُ الضُّرُّ فَإِلَیْهِ تَجْئَرُونَ * ثُمَّ إِذَا کَشَفَ الضُّرَّ عَنکُمْ إِذَا فَرِیقٌ مِّنکُم [۵] بِرَبِّهِمْ یُشْرِکُونَ [۶] »، لذا قال تعالی فی موضع آخر: « وَ إِذَا الاْءَرْضُ مُدَّتْ * وَ أَذِنَتْ لِرَبِّهَا وَ حُقَّتْ [۷] »، یعنی: استماع و امتثال نمود ارض به حسب تکوین امر حقّ را در امتداد و انبساط و حق، یعنی واجب است از برای او که یسمع أمره، إذ هی مخلوقة للّه تعالی.
و أمّا حق اللّه بمعنی: الواجب و اللازم.
و أمّا حق العباد فهو بمعنی: الجدیر من حیث إنّ الاحسان الی من لم یتخذ ربّا سواه مطابق للحکمة ؛ قوله تعالی: « وَ کَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ [۱] »، أی ایجاباً حققّت علیه القضاء.
و امّا حق المخلوق بر خالق خود این است که مادامی که آنها را به خلاف اراده و میل طبیعی آنها به حیات مستعار دنیویه محبوس نموده، بر او است که هر کس را به قدر لیاقت و استحقاق خود تمام مایحتاج که اسباب تعیّش او است کما هو حقّه برساند، تا انقضای اجل مسمّی، به مفاد: « وَ مَا مِن دَابَّةٍ فِی الاْءَرْضِ إِلاَّ عَلَی اللَّهِ رِزْقُهَا [۲] »، چه خلق، عیال اللّه اند به مقتضای: « الخلق عیال اللّه، أحبهم الی اللّه أنفعهم لعیاله و أبغضهم الی اللّه أضرّهم لعیاله » [۳] . و بر معیل است عقلاً و عرفاً ایصال
رزق و ما یحتاج عیال.
----------
[۱]: ۶ - کذا.
[۲]: ۱ - سوره مبارکه شعراء، آیات ۸۰ - ۸۲.
[۳]: ۲ - مصدر: و سوّانی.
[۴]: ۳ - مصباح الکفعمی، ص ۲۵۴ ؛ البلدالأمین، ص ۴۰۸ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۱، ص ۳۹۲.
[۵]: ۴ - اصل: منهم.
[۶]: ۵ - سوره مبارکه نحل، آیات ۵۲ و ۵۳.
[۷]: ۶ - سوره مبارکه انشقاق، آیات ۳ و ۵.
[۱]: ۷ - سوره مبارکه روم، آیه ۴۷.
[۲]: ۸ - سوره مبارکه هود، آیه ۶.
[۳]: ۹ - بسنجید: الکافی، ج ۲، ص ۱۶۴ ؛ النوادر، ص ۱۱ ؛ دعائم الإسلام، ج ۲، ص ۳۲۰: « الخلق عیال اللّه فأحب الخلق إلی اللّه من نفع عیال اللّه و أدخل علی أهل بیت سروراً ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تفسیر آیه لا خوف علیهم و لا هم یحزنون گفته شده خوف بر چیزی است که انتظار آن میرود و حزن بر چیزی اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا