7.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توهین به زنان محجبه در کشورهای مختلف و لال شدن مدعیان حقوق زنان😏
#حجاب
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی یک بی حجاب وارد جامعه میشود چه خطراتی دارد؟!
#حجاب
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اصلا #حجاب چه فایدهای برای جمهوری اسلامی دارد که انقدر روی آن پافشاری میکند؟!
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شما حجابتو چند میفروشی؟
#حجاب
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تأثير بى عفتى بر روح و جان «دكتر حاج حسين توكلى»، از شاگردان «شيخ رجب على خياط» نقل مى كند: در زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجاب و امنيت
امنيت، از پيامدهاى فردى و اجتماعى حجاب است. زن، با پوشش كامل، هم احساس آرامش و امنيت مى كند و هم از سوء استفاده افراد فرصت طلب و اذيت و آزار آنها در امان مى ماند. زنى كه براى خود حريم قرار مى دهد و با پوشش و رفتارش، از ورود نامحرمان به حريمش جلوگيرى مى كند، هم خود را از آسيبها و خطرها محفوظ مى دارد و هم جامعه را از تبديل شدن به جولانگاه شيطان و شيطان صفتان و به وجود آمدن زمينه انحراف جوانان، حفظ خواهد كرد.
در آيه ۵٩ سوره احزاب، وقتى خداوند به زنان دستور مى دهد براى پوشش بدنشان در برابر نامحرم، از جلباب، يعنى چادر استفاده كنند، اين كار، يعنى استفاده از حجاب كامل، سبب مى شود همه افراد بفهمند كه اين زن، فردى پاك و باوقار است و به كسى اجازه نمى دهد مزاحم او شود يا امنيتش را به خطر اندازد. افزون بر اينكه وقتى زن با پوششى تحريك كننده در بين نامحرمان ظاهر شود، احتمال اينكه مورد مزاحمت و اذيت و آزار آنها قرار گيرد، بسيار است. وضعيت زنان در برخى كشورهاى غربى كه داعيه آزادى زن دارند، گوياى اين حقيقت است.
در يك گزارش خبرى از وضعيت امنيت زنان آمريكايى، آمده است: در امريكا، در زمستان كه مردم مجبورند به دليل سردى هوا خود را بپوشانند و از لباس بيشترى استفاده كنند، تجاوز به عنف كمتر مى شود. ولى در تابستان، تجاوز به عنف نسبت به زنان و حتى پيرزنان افزايش پيدا مى كند و حتى راهبهها هم مصون نمى مانند. [۱]
روزنامه «گاردين» درباره وضعيت زنان انگليسى و ناامنى كه در اين كشور غربى براى زنان به وجود آمده است، مى نويسد: سالانه پانصد هزار مورد خشونت و ضرب و جرح بر ضد زنان اعمال مى شود. مراكز حمايت از حقوق زنان در انگليس مى گويند: از هر چهار زن انگليسى، يك زن در طول عمر خود هدف خشونت شديد مردان قرار مى گيرد و دچار آسيب جدى مى شود. خشونت بر ضد زنان، مربوط به سن، طبقه اجتماعى يا گروه قومى و نژادى خاصى نيست. گفته مى شود كه هزينه رسيدگى به دعاوى خشونت بر ضد زنان و خدمات اجتماعى و مراقبت هاى بهداشتى از زنان آسيب ديده، سالانه به سه ميليارد و دويست ميليون دلار مى رسد. ولى هزينه هاى روحى و روانى اين موارد غير قابل محاسبه است. براساس همين گزارش، روزانه هزار زن انگليسى در تماس تلفنى با مركز فوريت هاى پليس، از موارد خشونت و ضرب و جرح عليه خود شكايت مى كنند. [۲]
يكى از نويسندگان معاصر درباره وضعيت امنيت زنان جوامع غربى مى نويسد:
نداشتن حجاب و پوشش توأم با آرايش هاى هوس انگيز زنان در غرب، آن چنان بر مردان تأثير مخرب گذاشته است كه بيشتر نسل جوان حاضر را به بيمارى هاى جنون جنسى مبتلا ساخته است. در كشورهاى غربى، رسانهها هر روز اخبار وحشتناك حمله هاى وحشيانه اين افراد به زنان را منتشر مى كنند. آمارها حاكى از آن است كه زنان اين كشورها به خاطر توصيه هاى راديو و تلويزيون، براى حفظ جان خود از وسايل دفاعى از قبيل اسپرى هاى بى هوش كننده و سلاح هاى سرد استفاده مى كنند. اين در حالى است كه معمولاً در حملات وحشيانه مردان به آنها، اين سلاحها عليه خودشان به كار گرفته مى شود. حتى مجازات هاى شديد براى جنايتكاران حملات جنسى، باعث شده تا جانيان، قربانى خود را كه تنها شاهد جنايت است، به قتل برسانند. [۱]
----------
[۱]: حجاب و نقش آن در سلامت روان، ص١٠٨.
[۲]: نقش زنان صالحه در اصلاح جامعه، ص٣٩٢.
[۱]: حجاب و نقش آن در سلامت روان، ص١٠٧
#راهکار تقویت فرهنگ حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
شفاى درد چشم آية اللّه بروجردى مرحوم حضرت آية اللّه العظمى بروجردى در اواخر عمر نزديك به نود سال خو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اداء نذر
يكى از علماء معاصر از آية اللّه حاج شيخ محمّد سراب تنكابنى نقل كرده است:
روزى راهى عتبات عاليات شدم. در راه ديدم مردى در جلوى مركب من حركت مى كند و هر گاه كاروان اطراق مى كرد محو مى شد و آنگاه كه حركت مى كرد دوباره پديدار مى شد.
تا اينكه
يك وقت در شب قافله حركت مى كرد ديدم همان مرد به عادت هميشگى پيشاپيش آن در حركت است.
من به وضع حركت او كه پياده راه مى رفت توجّه كردم. ديدم مثل آن است كه روى هوا راه مى رود و پاهاى او به زمين نمى رسد.
ترسيدم، ولى در عين حال او را فرا خوانده و از او پرسيدم:
كيستى؟ و از كجايى؟
: مردى هستم از طايفه جن. پيش از اين گرفتارى مهمى برايم پيش آمده بود. تعهّد كردم هر گاه خدا مرا از اين گرفتارى نجات بخشد در مسير مركب يكى از دانشمندان شيعه با پاى پياده به زيارت حضرت سيّدالشهداء عليه السلام حركت كنم. اينك اطّلاع يافتم شما در قافله هستيد. از فرصت استفاده كردم و به اداء نذر پرداختم. (۳۷)
قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:
طالِبُ العِلمِ تَبسُطُ لَهُ الملائِكَةُ اَجنِحتَها رِضاً بِما يَطلُبُ:
فرشتگان بالهاى خويش را براى جوياى علم بگسترانند زيرا از آنچه او فرا مى گيرد رضايت دارند.
رسول مكرّم نهج الفصاحه
📚#داستانهایی از علماء
✍محمدتقی صرفی پور
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
علی با حق و قرآن میگردد آیا رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نفرموده حق با علی و علی با حق ت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اطاعت علی اطاعت خدا و پیغمبر است
و نیز در همان کتابهائی که عرض کردم بعلاوه در سایر کتب معتبره شما نقل است که در مکانهای بسیار و محلهای متعدده و بعبارات مختلفه خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم میفرمود من اطاع علیا فقد
اطاعنی و من اطاعنی فقد اطاع اللّه و من انکر علیّا فقد أنکرنی و من انکرنی فقد انکر اللّه [۱] .
و أبو الفتح محمّد بن عبد الکریم شهرستانی در ملل و نحل نقل مینماید که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود: لقد کان علیّ علی الحق فی جمیع احواله یدور الحق معه حیث دار [۲] .
آیا رد و انکار و اعتراض بعلی علیه السّلام با این همه اخبار صریحه مندرجه در کتب معتبره خودتان رد و انکار و اعتراض و اهانت بر خدا و رسول و تخلف از حق و حقیقت نبوده است.
مگر نه اینست که ابو المؤید موفق بن احمد خوارزمی در مناقب و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه روایت مینمایند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم صریحا فرمود من اکرم علیّا فقد اکرمنی و من اکرمنی فقد اکرم اللّه و من اهان علیّا فقد اهاننی و من اهاننی فقد اهان اللّه [۳] .
----------
[۱]: ۱) هر کس علی را اطاعت نماید مرا اطاعت کرده و کسی که مرا اطاعت کند خدا را اطاعت کرده و کسی که علی را انکار نماید مرا انکار کرده و کسی که مرا انکار نماید خدا را انکار کرده.
[۲]: ۲) علی در جمیع احوال بر حق است و حق با علی دور میزند. (بهمین جهت اهل نهروان را کافر میداند چون در مقابل علی قیام کردند).
[۳]: ۳) هر کس علی را اکرام کند مرا اکرام کرده و کسی که مرا اکرام کند خدا را اکرام کرده و کسی که علی را اهانت کند مرا اهانت کرده و کسی که مرا اهانت کند خدا را اهانت نموده.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357