eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
49هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
2_144189955903721997.pdf
23.42M
☀️انتشار رایگان pdf کتاب تمام رنگی، کتاب ، تألیف بمناسبت فرارسیدن ، که درباره ایثارگری و از خودگذشتگی خواهران، زنان، دختران و‌ مادران پرافتخار کشورم، جمهوری اسلامی ایران ، که به دست و... به شهادت رسیدند... را با افتخار و بدون چشم‌داشت مالی، تقدیم شما دوستان و عزیزان می نمایم. این کتاب را بخوانید و با زنان قهرمان و شجاع و با ایمان، ایران اسلامی آشنا شوید و برای اینکه در ثواب آن شریک باشید، سپس آنرا منتشر کنید.... مهرماه ۱۴۰۲ ارادتمند
طلب نامحدود ملائک در توجّه به خداوند قوله علیه السلام: [الَّذِینَ] قَدْ طَالَتْ رَغْبَتُهُمْ فِیمَا لَدَیْکَ. الرغبة: الشوق فی الطلب و الإقبال الی الشی ء. یعنی: آن ملائکه از همان ابتداء خلقتشان که به حسب رتبه مجعولیت و مخلوقیت مؤخّر از ذات جاعل و خالق اند سرمداً و دهراً، نه تأخیر زمانی، چه آنها خارج از زمان و واقع در دهرند که روح زمان است ؛ ممتد و طولانی شده است دهراً رغبت و طلب آن ملائکه در حرکات و عباداتشان به این چیزهائی که در مقام ذات حقّ است، یعنی در اتّصاف به اسماء حسنی و صفات علیا ؛ زیرا که حرکات ارادی بدون غایت محقّق نشود، چون حرکت انسان و حیوان که ارادی است، نه قسری است و طبیعی، لهذا بدون غایت نیست، بلکه در او تصوّر غایت است که اوّلاً موجب بر جزم و عزم شده، باعث بر تحریک عضلات می‌شود. و چون شهوت و غضب در نفوس افلاک و آن ملائکه مدبّره نیست، لهذا غایت حرکات آنها امر عقلانی است که تخلّق به اخلاق اللّه و اتّصاف به صفات علیا باشد ؛ چنانچه از قول معصوم علیه السلام و استفاده می‌شود که « طالت رغبتهم فیما لدیک ». و چون اسماء و صفات خدا غیر متناهی است لهذا حرکات و طلب آنها هم حدّ یقف ندارد. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمستان در حدیثی آمده است: زمستان بهار مؤمنان است، شبهایش طولانی است پس آدمی می‌تواند برخیزد و روزهایش کوتاه است و او می‌تواند روزه بگیرد. شقاوت مادری یکی از محدثان در تفسیر حدیث اشقی شقی فی بطن امه، می‌گوید: شقاوت عظیم در آتش است، و بقیه شقاوتها به نسبت به آن شقاوت بزرگ، شقاوت نمی باشند، پس مراد از شکم مادر جهنم است چرا که خدا می‌فرماید: فَأُمُّهُ هٰاوِیَةٌ. نفس مجرد محققی دیگر گوید: این توجیه خیلی بعید است، محقق دوانی در شرح هیاکل گوید: حیوانات دارای نفوس مجرد هستند، این اعتقاد من به پیروی از حکمای پیشین است. برخی حتی برای نباتات هم نفوس مجرده در نظر گرفته اند. همین مطلب از برخی اشارات محقق دوانی قابل استفاده است و عده ای برای جمادات نیز قائل به نفوس مجرده هستند. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 2.MP3
5.25M
🔰 سلسله سخنرانی های 2 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 2️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیلی های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید @zandahlm1357
۴. افزايش حقوق رزمندگان اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در همان اوان خلافت و به نقلى در جنگ جمل، حقوق نيروهاى نظامى و رزمندگان مسلمان را دو برابر كرد. [۲] اين اقدام حضرت كه در سخت گيرى نسبت به بيت المال و مصرف نابجاى اموال خدا مشهور است، جاى بررسى دارد. اوّل: از ديدگاه اميرالمؤمنين (عليه السّلام) كسانى كه جان خود را براى حفظ مرزها و دفاع از مسلمانان به خطر انداختند، نسبت به اشخاصى كه زمانى در خدمت پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) مجاهدت كرده و يا در فتوحات خلفاى قبل حضور داشته و اينك بازنشسته شده و از بيت المال استفاده مى كنند, بايد از حقوق بيشترى برخوردار باشند. ---------- [۲]: . امام حسن و امام حسين (عليهماالسّلام)، ترجمۀ اعيان الشيعة جلد چهارم، علامۀ سيد محسن امين عاملى، ص ۴۸. دوم: با توجه به اين كه اميرالمؤمنين (عليه السّلام) مى دانست جنگ هايى در پيش رو دارد و پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) به او فرموده بود كه مجبور به جنگ با دشمنانى خواهد شد، لازم مى ديد كه قواى مسلّح خود را از نظر مالى تأمين كند تا به هنگام بروز خطر و رزم, آن‌ها به سبب نياز مالى و دغدغدهاى فكرى ناشى از آن، در انجام وظيفه كوتاهى نكنند. سوم: اميرالمؤمنين (عليه السّلام) كه با فتوحات بدون برنامه ريزى خلفاى پيشين موافقت نداشت، قطعاً مانند آن‌ها دست به حمله بر ضدّ كفار و مشركان نمى زد. حضرت على (عليه السّلام) در نظر داشت مردم را به معنويت و ارزش هاى زمان پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) بازگرداند و آن‌ها را به گونه اى بسازد كه مزدور و جنگجوى حرفه اى نباشند، بلكه مجاهدان پرهيزگارى باشند كه وقتى با كفّار و مشركان روبه رو مى شوند، اخلاق و سلوكشان باعث گردد تا آن‌ها با طيب خاطر به اسلام رو آورند. پس، جنگ با غير مسلمانان تا تحوّل معنوى مردم در حكومت على (عليه السّلام) به زودى محقّق نمى شد. از سوى ديگر در عهد خلفاى پيشين رزمندگان به فتوحات در ماوراى مرزهاى اسلام عادت كرده بودند و به همين علت غنايم هنگفتى با فواصل كوتاه به چنگ مى آوردند. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) براى جبران اين كمبود، و نيز عدم جواز غنيمت بردن از مسلمانان باغى و محارب، تصميم به افزايش حقوق نظاميان گرفت. اين سنت اميرالمؤمنين (عليه السّلام) را پس از آن حضرت، امام حسن (عليه السّلام)، و پس از آن امام، حكّام غاصب بعدى تقليد كردند. [۱] ه. ---------- [۱]: . همان منابع و همان صفحه. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
داریوش هخامنشی دروغگو ✅داریوش : من نخستین کسی هستم که مصر را فتح کرده ام 🔻در مورد دروغگو بودن داریوش پیشتر مطالب متعددی زده ایم 🔹حال همه می دانند فاتح مصر کمبوجیه است. 🔸جالب است بدانید داریوش هخامنشی بعد از کمبوجیه که با کودتا و کشتار فراوان مردم ایران به پادشاهی می رسد در کتیبه هایی که در مصر از خود باقی گذاشته، خود را فاتح مصر می خواند داریوش می گوید : "من نخستین پارسی هستم که مصر را فتح می کند " 📚ایران و ادیان باستانی، یامااوچی، ترجمه منوچهر پزشک، صفحه 162 🔸پیر لوکوک زبان شناس معروف فرانسوی نیز نسبت به این دروغگویی واضح می نویسد : "در واقع کمبوجیه مصر را فتح کرد" 📚کتیبه های هخامنشی، پیر لوکوک، ترجمه نازیلا خلخالی، صفحه 298 🔸ماریا برسیوس ایران شناس برجسته می نویسد :"ادعای داریوش مبنی بر تصرف مصر، نوعی زدودن نام کمبوجیه دوم و دستاوردهای او از خاطره هاست" 📚شاهنشاهی هخامنشی، ماریا برسیوس، ترجمه هایده مشایخ، صفحه 133
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹جمله کاملا جعلی بوده و متعلق به زرتشت نیست اساسا در تفکر زرتشتی خاموش کردن آتش و ریختن آب به آتش کار نادرستی است