eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.7هزار عکس
36.3هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
درويش نقل كردهاندكه درويشي فقير به نام عنايت درمشهد بود كه گاهي دو روز را در گرسنگي به سر ميبرد زيرا عادت نداشت چيزي را از مردم طلب كند پس با نهايت گرسنگي و ناتواني به حرم مطهر مشرف شد و خدمت قبر آن حضرت گريه نمود. ناگهان حالت چرت به او دست داد در آن حال امام رضا (ع) را ملاقات كرد كه فرمود مي‌روي نزد فلان بقال من گفتهام كه به تو ۴ غاز « واحد پول دوره قاجار معادل نيم شاهي » دهد آنها را ببر نزد فلان خرده فروش كه در فلان جا بساط دارد سنگي روي بساط اوست آن رابه ۴ غاز بخر و آن سنگ را حكاكي كن در ميان آن دانة لعلي است چون آن دانه را بيرون آوري به هندوستان ببر. گفتم من كه حكاكي نميدانم فرمود ما تو را تعليم ميدهيم چون به حال آمد برخاست و از حرم بيرون آمد و همان كار را انجام داد پس به هندوستان رفت و آن دانه را به زر بسياري از او خريدند و ثروتمند شد و به مشهد بازگشت. (كرامات رضويه ج ۱ ص ۲۱۵ – ۲۱۴). امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
41.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌مجله آهو برنامه های متنوع و جذابی برای کودکان منتشر میکند.‌ ‌ 👨 دانا و جانا 👩 قسمت چهارم : گلخونه امام رضا
امام زمان یا رهبری؟.ogg
2.61M
🔰 کاربران یه روحانی تو سخنرانیشون میگه من نه چپی هستم نه راستی من فقط امام زمانی هستم ...‼️ بعد میگفتن رهبری خودشون فرمودند من خاک کف پای قنبر غلام حضرت علی هم نیستم ولی بعضیا کاسه ی داغتر از آش شدن و ایشون رو امام میدونن و الان مخاطبی که پای منبر ایشون هستن و خیلی هم قبولشون دارن اینکه میگه راه فقط راه امام زمانه ..جوابشون چی هست 🎤 عبادی 👆👆👆 ❌ به جواب این سوال دقت کنید ، با رنگ و پوشش دینی و امام زمانی ، خیلی نرم تفکرات انجمن حجتیه ترویج شده است ❌ 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻در اسلام، زن حقوق اقتصادی دارد، ولی تکلیف اقتصادی ندارد❗️وظیفه مرده که تأمین کنه... منتی هم نیست... ⬅️اینه که گفتن ارث مرد دو برابر زن❗️ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻📻 📚 0⃣1⃣ فصل دهم (فصل پایانی) 📻 سرگذشت ، مبارزات و مجاهدت‌های شهید عبدالمحمد سالمی ، نیروی زبده اطلاعات عملیات که تا عمق عراق ، مانند شهرهای بغداد ، کاظمین ، نحف و کربلا نفوذ کرده بود و با لباس افسر ارتش عراق ، حتی افسران عراقی به او احترام می‌گذاشتند ، تا جایی که سیلی‌ای به صورت یک ارتشی عراقی زده بود !! 📻 تاریخ انتشار کتاب صوتی ؛ مرداد ماه ۱۴٠۲
📸 تصویری جدید و دیده نشده از شهید حاج قاسم سلیمانی در محضر مقام معظم رهبری @zandahlm1357 ┈•••✾••┈ ┈•••✾••
حال ملائکه به هنگام نظاره بر اهل دوزخ قال الداعی علیه السلام فی دعائه: وَ الَّذِینَ یَقُولُونَ إِذَا نَظَرُوا إِلَی جَهَنَّمَ تَزْفِرُ عَلَی أَهْلِ مَعْصِیَتِکَ سُبْحَانَکَ [مَا عَبَدْنَاکَ] حَقَّ عِبَادَتِکَ. الزفر: إدخال النفس فی الباطن، کما أنّ الشهیق إخراجه مع الصوت، که کنایه از آه و ناله است به سبب اندوه و غم ؛ زیرا که در همّ و غمّ توجّه روح بخاری است متدرّجاً از ظاهر بدن به باطن، و به واسطه توجّه روح که منبع حرارت غریزیه است بر قلب، و تحلیل رطوبات بدن انقباضی در قلب و ظاهر بشره حاصل شود، لهذا نفس بالفطره به واسطه دفع اَلم حرارت مفرط حاصله از غمّ، هوای رطب خارج را فوق العاده جذب به باطن نماید که روح و انبساطی در قلب حاصل شود، و هوای حارّ مجاور قلب خارج گردد، پس ادخال او آه و زفیر است، و اخراج او ناله و شهیق، قال تعالی: « لَهُمْ فِیهَا زَفِیرٌ وَ شَهِیقٌ [۱] ». و معنی دیگر « زفره » از نصرت و معاونت است و در فقره دعاء « تزفر علی أهل معصیتک » معنی ثانی مراد است، یعنی: آن ملائکه سکان سماوات حقایقی اند که هرگاه نظر نمایند به سوی دنیا که رقیقه جهنم است که اهل معصیت در آن مبتلا به عقوبات الهی اند به واسطه نتایج اعمال، طلباً للرحمه عرض می‌نمایند « تزفر » یعنی: خدایا نصرت و رحمت نما به اهل معصیت خود به رحمت واسعه « الّتی وسعت کلّ شی ء » [۲] ؛ لأ نّک لاتضرّک المعصیة و تسرّک الطاعة. کما أخبر اللّه تعالی عن حالهم « وَ الْمَلاَآئِکَةُ یُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَ یَسْتَغْفِرُونَ لِمَن فِی الاْءَرْضِ [۳] »، یعنی: آن ملائکه بعد از تسبیح و تنزیه ربّ خود استغفار و طلب رحمت و نعمت و دفع نقمت می‌نمایند از برای کلّ اهالی ارض از مطیع و عاصی، تقی و شقی. چنان که عمومیت از « من » موصوله استفاده می‌شود چه عالم ارض و دار طبیعت باطن جهنم است، به مفاد « وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِیطَةٌ بِالْکَافِرِینَ [۱] » ؛ زیرا که اجسام طبیعیه که ظلّ ذی ثلاث شُعب اند به اعتبار اَقطار و ابعاد ثلاثه آنها، از عرض و طول و عمق، چون مؤلّف از اضداد، و دائم در کون و فساد، و ذبول و فنا، مبتلا به ظلمات ثلاثه زمان و مکان و مادّه اند، لهذا نیست دنیا الاّ الشرور و الآفات و الابتلاء و النقصانات، کما قال مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام فی حقّها: ---------- [۱]: ۵ - سوره مبارکه هود، آیه ۱۰۶. [۲]: ۱ - اقتباس از سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۵۶. [۳]: ۲ - سوره مبارکه شوری، آیه ۵. [۱]: ۳ - سوره مبارکه توبه، آیه ۴۹ ؛ سوره مبارکه عنکبوت، آیه ۵۴. فصفوتها ممزوجة بکدورة و راحتها مقرونة بعناء [۲] لذا ورد فی الحدیث: « من أراد الدنیا أصابه فقر لا غناء له، و سقم لا صحة فیه و ذلّ لا عزّة فیه » [۳] . و فی حدیث آخر: « الدنیا غذائها سمام، و أسبابها رمام » [۴]، یقال: سممت الطعام أی: جعلت فیه السمّ. بالجمله، چون دنیا باطن جهنم است، لهذا ورود بر نار در قول حق تعالی: « وَ إِن مِّنکُمْ إِلاَّ وَارِدُهَا کَانَ عَلَی رَبِّکَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا [۵] » ورود بر دنیا است، چه « واردها » که اسم فاعل است به معنی حال است نه استقبال، این است که از شمول این آیه مبارکه از معصوم سؤال نمودند که آیا شما هم واردانید؟ فرمودند: « جزنا و هی خامدة » [۶] . « و سبحانک [ما عبدناک] حق عبادتک»: و در فقره دعا آن قول ملائکه بعد از طلب مغفرت و رحمت برای عموم اهالی ارض به خصوص مکلّفین، به منزله معذرت خواهی برای عاصیان از بنی آدم است. یعنی: خدایا آنها به واسطه استیلای شهوت و غضب و غلبه غفلت که لازمه اصلاح عالم و عماد عمارت دنیا است و ابتلاء آنها به نفس اماره بالسوء که تو لمصلحةٍ در آنها قرار داده[ای] کما هو حقّه از عهده وظایف طاعات و عبودیت تو بر نیایند از باب عدم مقتضی و وجود مانع، ما تسبیح و تنزیه و تقدیس پس می‌نمائیم حقّ عبادت و اطاعت اوامر و نواهی تو را، که ذاتاً منزّه و مبرائیم از آلایش شهوت و غضب که ملزوم عصیان است، کما قال فی حقّهم: « لاَّ یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَ یَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ [۱] ». ---------- [۲]: ۴ - دیوان علی علیه السلام، ص ۳۶. [۳]: ۵ - شرح الاسماء الحسنی، ج ۱، ص ۳۱. [۴]: ۶ - مجمع البحرین، ج ۲، ص ۴۳۳ ؛ و بسنجید: نهج البلاغة، ص ۱۶۵. [۵]: ۷ - سوره مبارکه مریم، آیه ۷۱. [۶]: ۱ - بسنجید: بحارالأنوار، ج ۸، ص ۲۵۰ (با اختلافی در الفاظ). [۱]: ۲ - سوره مبارکه تحریم، آیه ۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357