eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
_تازنده ایم_ رزمنده ایم: علّت طبیعی تکوّن جبال و در سبب طبیعی تکون جبال دو قول است. اول آن که از باب آن که در ادوار و اکوار برّ، بحر می‌شود، و بحر، برّ، به حسب قرب و بُعد شمس از خط استواء چه در نصف از دوره فلک ثوابت که دوازده هزار و ششصد سال است قریب می‌شود نیّر اعظم به قطب جنوبی و در نصف دیگر به قطب شمالی، و به هر یک از دو نقطه که قریب شد از اثر حرارت و شدّت سخونت خود جذب می‌نماید رطوبات اطراف ارض را به آن نقطه، و آنجا بحر می‌شود ؛ و نقطه مقابل او برّ. لهذا رطوبات لزجه که امواج دریا در کنار جمع نموده مخلوط می‌شود با اجزاء ارضیه و تجفّها الشمس و صار حجراً. و قول دیگر: در سبب تکون و انعقاد جبال آن است که در تلاطم امر بحر و اصطکاکات آنها، تَحجّر بعض الأرض، ولی بالحقیقه تکوّن تمام کائنات الجو و موالید ثلاثه از حق تعالی شأنه به وساطت ایادی عمّاله او، ملائکه سماویه و ارضیه است. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر آیه نامه عمل در تفسیر آیه شریفه... وَ یَقُولُونَ یٰا وَیْلَتَنٰا مٰا لِهٰذَا الْکِتٰابِ لاٰ یُغٰادِرُ صَغِیرَةً وَ لاٰ کَبِیرَةً إِلاّٰ أَحْصٰاهٰا [۱]، تفسیر کشاف از ابن عباس نقل کرده است که: صغیرة تبسم و کبیرة قهقهه است. فضیل وقتی این آیه را تلاوت می‌کرد می‌گفت: گنهکاران پیش از کبائر از گناهان کوچک ناله می‌زنند. ---------- [۱]: ۱) - کهف، ۴۹. اسراف در خیر حکیمی گوید: اسراف در خیر نیست کما اینکه خیری در اسراف نیست. نفس قیس بن حازم گوید: مردی نزد پیامبر خدا آمد و چون حالت رعشه ای پیدا کرد، نتوانست خواسته اش را بگوید. پیامبر فرمود: آرام باش، من پسر زنی هستم که گوشت خشک شده می‌خورد. ایشان این را گفت تا خودخواهی را از خود بخشکاند و ریشه‌های عجب را قطع کند و نفس را در هم شکند و برتری جویی نفس را خوار نماید. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
ممکن است شما با خصوصیاتی در طرف مقابل مواجه شوید که نمرۀ او را از حداقل‌های لازم برای ازدواج هم پایین تر می‌آورد؛ مثلاً در دوران عقد متوجه می‌شوید که همسرتان بزهکار یا گرفتار اعتیاد است یا پرخاشگری‌هایی نامتعادل بروز می‌دهد. در چنین وضعیتی احتمالاً نمی توانید به تنهایی بر روابطتان اثرگذار باشید و لازم است هرچه سریع تر، موضوع را با اطرافیانِ باتجربه و امین یا مشاوران معتمد درمیان بگذارید. با وجود این قبیل مشکلات، باز هم حمایت و حفاظت از نهال نوپای ازدواج، باید ابتدا توسط خودِ زوج صورت گیرد. دراین میان، اطرافیان و نوع رابطه با آن‌ها نقش مؤثّری در تحکیم یا تضعیف این زندگی نوپا دارد؛ ازاین رو، مهم است که بتوانید رابطه ا ی مؤثّر و مفید با آن‌ها برقرار کنید. دراین راستا، کتاب پیشِ رو به مهارت‌هایی برای برقراری ارتباط بهتر با اطرافیان و بحث و بررسی پیرامون آن‌ها پرداخته که به تفکیک در فصل‌های جداگانه بیان شده است. https://eitaa.com/zandahlm1357
. آسیب رسانها بر خانواده:)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ بسیار مهم و نکته دار از کلام دکتر داودی نژاد با عنوان 📋 4 روش برای حرف حق زدن⁉️ 📒 شده تا بحال حق با شما بوده باشه اما...❗️ برای کمک به گسترش حق و حقانیت میتونین تا جایی که دوست دارین نشر بدین به امید 🌹🌹🌹
1_4954678779.mp3
32.51M
🔊سلسله آموزش های تربیتی 👤 📚موضوع: 🔹قسمت سوم 🗓شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ 🔸حسینیه امام خمینی(ره) قم 🔻موضوعات مطرح شده: ▫️شاخصه های مادر فعال ▫️محورهای برنامه ریزی ▫️خودیاری، هم یاری و دیگریاری ▫️اهمیّت تربیت میدانی ▫️نکاتی در مورد مهارت آموزی ▫️رمز موفقیت فرزندان
✡ صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ (4) 1⃣ البته دو ابرقدرت ظهوریافته در فرایند جنگ‌های جهانی اول و دوم، به‌صورتی خاص فضای جنگی حدوداً پنجاه ساله را بر عرصه‌ی بین‌المللی حاکم نمودند؛ 2⃣ جنگی با عنوان (Cold War) که موجب شد تا در طول دهه‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰ میلادی، نوع متمایزی از فرایند جابجایی‌های فرهنگی و تمدنی در سطح جهانی بوقوع بپیوندد؛ 3⃣ جابجایی‌های فرهنگی و تمدنی ویژه‌ای که شاید بخش محدودی از آن را بتوان در شکل‌گیری احزب عربی سوسیالیستی از سال ۱۹۴۷ میلادی به بعد در منطقه‌ی خاورمیانه و یا تشکیل حکومت‌های مجهولی همچون عربستان در سال ۱۹۳۳ میلادی و رژیم غاصب در سال ۱۹۴۸ میلادی و نظایر آن در آسیای شرقی و آمریکای جنوبی مشاهده نمود؛ همچون واقعه‌ی کودتای سال ۱۹۷۳ میلادی در شیلی و یا جنگ ویتنام و… 4⃣ و در این میان نیز به عنوان ابزاری قدرتمند در اختیار قرار داشت و ابرقدرت‌های مطرح آن روزگار، اقدام به انعکاس تمایلات و تمنیّات خود از جهان حال و آینده می‌نمودند. ✍ دکتر موسی اسماعیل‌نژاد 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/Vu5uZS
۶ اگر موسیقی لهوی است یا فساد دارد باید از آن احتراز شود و فرقی در این باره میان موسیقی سنّتی و غیر سنّتی نیست. [۱] مقام معظم رهبری ۷ آنچه را عرف مردم موسیقی دانند استماع آن و ساخت و تعلیم و تعلّم و فروش آلات آن حرام است. حضرت آیة اللّه العظمی صافی گلپایگانی ۸ نظر حضرت عالی در مورد موسیقی چیست؟ و چه نوع موسیقی اشکال ندارد؟ ج همه انواع موسیقی حرام است. [۱] حضرت آیة اللّه العظمی صافی گلپایگانی ۹ س در مورد حرمت موسیقی عده ای می‌گویند آنچه حرام است موسیقی مطرب لهوی است ولی موسیقی اصیل ایرانی و سنتی و کلاسیک و امثال ذلک اشکال ندارد خواهشمند است نظر شریفتان را بفرمایید. بسمه تعالی موسیقی ای که مناسب مجالس خوشگذرانی باشد حرام است بین انواع آن فرقی نیست چه سنتی باشد یا غیر آن. حضرت آیة اللّه العظمی تبریزی موسیقی مطرب هم مطلقا حرام است. حضرت آیة اللّه العظمی بهجت بسمه تعالی غِناء و موسیقی چه سنتی و چه غربی و یا غیر این‌ها اگر تحریک شهوت کند حرام است. حضرت آیة اللّه العظمی مظاهری بسمه تعالی کلیه صداها و آهنگ‌هایی که مناسب مجالس لهو و فساد است حرام و غیر آن حلال است و تشخیص آن با مراجعه به اهل عرف، یعنی افراد فهمیده متدیّن خواهد بود. حضرت آیة اللّه العظمی مکارم شیرازی ---------- [۱]: ماهنامه صبح شهریور ۷۵ شماره ۶۱، ص ۲۳. [۱]: جامع الاحکام، ج ۱، ص ۲۹۳، مسئله ۱۰۰۷. ........: 📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث https://eitaa.com/zandahlm1357