eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
علّت و چگونگى شهادت حضرت طبق آنچه از مجموع روايات و تواريخ استفاده مى شود: خلفاء بنى العبّاس با سادات بنى الزّهراء خصوصا امامان معصوم عليهم السلام رابطه حسنه اى نداشتند و چنانچه بهائى به آن‌ها مى دادند و اكرامى مى كردند، تنها به جهت سياست و حفظ حكومت بوده است. ماءمون عبّاسى همچون ديگر بنى العبّاس، اگر نسبت به امام رضاعليه السلام احترامى قائل مى شد، قصدش سرپوش گذاشتن بر جنايات پدرش، هارون الرّشيد و نيز جذب افكار عمومى و تثبيت موقعيّت و حكومت خود بود. ماءمون در تمام دوران حكومتش به دنبال فرصت و موقعيّت مناسبى بود تا بتواند آن امام معصوم و مظلوم عليه السلام را - كه مانعى بزرگ براى هوسرانى‌ها و خودكامگى هايش مى دانست - از سر راه خود بردارد. از طرف ديگر اطرافيان دنياپرست و شهوتران ماءمون، كسانى چون فرزندان سهل بن فضل هر روز نزد ماءمون نسبت به حضرت رضاعليه السلام سعايت و سخن چينى و بدگوئى مى كردند، لذا ماءمون تصميم جدّى گرفت تا آن كه حضرت را به قتل رسانيده و از سر راه بردارد. در اين كه چگونه حضرت، مسموم و شهيد شد بين مورّخين و محدّثين اختلاف نظر است، كه به دو روايت مشهور در اين رابطه اشاره مى شود: ۱ عبداللّه بن بشير گويد: روزى ماءمون مرا دستور داد تا ناخن هايم را بلند بگذارم و كوتاه نكنم، پس از گذشت مدّتى مرا احضار كرد و چيزى شبيه تمر هندى به من داد و گفت: آن‌ها را با انگشتان دست خود خمير كن. چون چنين كردم، او خود بلند شد و به نزد حضرت رضاعليه السلام رفت و پس از گذشت لحظاتى مرا نيز در حضور خودشان دعوت كرد. هنگامى كه به حضورشان رسيدم، ديدم طبقى از انار آماده بود، ماءمون به من گفت: اى عبداللّه! مقدارى انار دانه دانه كن و با دست خود آب آن‌ها را بگير. و چون چنين كردم، ماءمون خودش آن آب انار را برداشت و به حضرت خورانيد و همان آب انار سبب وفات و شهادتش گرديد. و اباصلت گويد: چون ماءمون از منزل امام عليه السلام بيرون رفت، حضرت به من فرمود: مرا مسموم كردند. ۲ محمّد بن جهم گويد: حضرت رضا عليه السلام نسبت به انگور علاقه بسيار داشت، ماءمون اين موضوع را مى دانست، مقدارى انگور تهيّه كرد و به وسيله سوزن در آن‌ها زهر تزريق نمود، به طورى كه هيچ معلوم نبود، و سپس آن‌ها را به حضرت خورانيد و حضرت به شهادت و لقاءاللّه رسيد. (۵۵) همچنين اباصلت هروى حكايت كند: روزى در خدمت حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليهما السلام بودم، كه فرمود: اى اباصلت! آنان مرا به وسيله زهر مسموم و شهيد خواهند كرد و كنار قبر هارون الرّشيد دفن مى شوم، خداوند قبر مرا پناهگاه و زيارتگاه شيعيان و دوستانم قرار مى دهد. پس هركس مرا در ديار غربت زيارت كند، بر من لازم است كه در روز قيامت به ديدار و زيارت او بروم. قسم به آن كه جدّم، محمّد صلى الله عليه و آله را به نبوّت برگزيد و بر تمامى مخلوقش برترى و فضيلت داد، هركسى نزد قبرم نماز بخواند مورد مغفرت و رحمت الهى قرار خواهد گرفت. قسم به آن كه ما را گرامى داشت و خلافت و جانشينى پيغمبرش را مخصوص ما گرداند، زيارت كنندگان قبر من در پيشگاه خداوند از بهترين موقعيّت برخوردار مى باشند. و سپس افزود: هر مؤ منى هر نوع سختى و مشكلى را در مسير زيارت و ديار من متحمّل شود، خداوند آتش جهنّم را بر او حرام مى گرداند امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در چه کارواني با کدام قافله سالار در مسیر زندگي خود، به پيش مي روي؟! 📖 یَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ فَمَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِيَمينِهِ فَأُولئِكَ يَقْرَؤُنَ كِتابَهُمْ وَ لا يُظْلَمُونَ فَتيلاً؛ [اسراء ۷۱] 📖 (به ياد آوريد) روزي را كه هر گروهي را با پيشوايشان مي‏خوانيم! كساني كه نامة عملشان به دست راستشان داده شود، آن را (با شادي و سرور) مي‏خوانند و به قدر رشته شكاف هسته خرمايی به آنان ستم نمي‏شود! ▫️ امام صادق(ع) نيز مي‌فرمايد: ای فضيل! امامِ خودت را بشناس که اگر امامت را شناختي اين امر(فرج و ظهور) جلو بيافتد يا عقب بيافتد، ضرری متوجه تو نخواهد شد و کسي که امامش را بشناسد و پيش از اينکه صاحب اين امر قيام نمايد، بميرد مانند کسی خواهد بود که در لشکر ايشان حضور داشته باشد. نه! بلکه مانند کسي است که زير پرچمش باشد و بلکه مانند کسی است که در رکاب رسول خدا به شهادت رسيده باشد. [کافی ج۱ ص۳۷۱] ▫️ايشان همچنين فرمود: مراد از«بِإِمامِهِمْ» امامي است که پيش رويشان است و او قائم اهل زمانش مي‌باشد(يعني مراد، امامي است که از سوي خداوند براي آنان قرار داده شده است. [ کافی، کتاب الحجة ص ۵۳۷] 🔹شماره ۱۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 آقا... برای دنیامون هم فایده‌ای داره مقاومت و مبارزه با استکبار و این حرفها ؟؟ آخرت فعلا به‌کنار... وضع دنیامون بدتر نمیشه؟ استاد: اتفاقا دنیات هم بهتر میشه❗️ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ فلسطین 4.mp3
6.09M
🇵🇸🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 4⃣ 🇵🇸🇵🇸 *سازماندهی ارتش آزادی بخش عربی *اعلام تشکیل اسرائیل توسط "دیوید بن گوریون" در ۱۹۴۸ میلادی *آغاز جنگ اول اعراب با اسرائیل در ۱۹۴۸ میلادی *بررسی و نتایج جنگ اول اعراب *تاسیس آژانس اونروا در ۱۹۴۹ و اهداف آن *علت تامین مخارج آژانس توسط آمریکا چه بود؟ *تاسیس سازمان جاسوسی اسرائیل "موساد" در سال ۱۹۵۱ *دلایل تشکیل موساد و اهداف آن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این صحبت‌های حاج قاسم شنیدنی است... از فلسطین چه می‌خواهیم امروز؟ منافع شیعی داریم؟ https://eitaa.com/zandahlm1357
ملائکه موکّل بر اندازه باران قوله علیه السلام: وَ الَّذِینَ عَرَّفْتَهُمْ مَثَاقِیلَ الْمِیَاهِ، وَ [کَیْلَ مَا] تَحْوِیهِ لَوَاعِجُ الاْءَمْطَارِ وَ عَوَالِجُهَا. مثاقیل: جمع مثقال است، و مثقال الشی ء مثله. و منه قوله تعالی: « إِن تَکُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ [۱] »، أی مثل حبّة من خردل، نه آن که مقصود از مثاقیل فقره دعا جمع مثقال شرعی مراد باشد که آن بیست قیراط است. و میاء: جمع کثیر ماء است، و جمع قلیل او اَمواء. و احتواء: به معنی جمع و انضمام است. و لواعج الأمطار: آن مطر ضعیفی که لیس فیه رعد و لا برق و لا تراکم القطرات، یقال له: « دیمه »، و « عوالج الأمطار » به خلاف او است از مطر غلیظ متراکم شدید، سریع المشی. یعنی: و آن ملائکه که تو معرّفی نموده ای و شناسانیده[ای] تو به آنها مثل کردن و شبیه نمودن میاه و قطرات باران را، چه در باران نرم ضعیف و چه در باران غلیظ شدید، که اولی مسمّی به « لواعج » است، و ثانی « عوالج »، که در هر یک از آن دو چنان آن ملائکه افراد و اعداد آنها را مثل و شبیه می‌نمایند که اگر فرضاً صد قطره از آنها را فرداً فرد اخذ نموده به وزن و مقدار واحد خواهد بود، و در نزول چنان به خطّ مستقیم آنها را وارد ارض می‌نمایند که ابداً در بین مسافت بعیده دو قطره به هم مخلوط نشده، و قطرات مزاحم یکدیگر نگردد ؛ این نیست إلاّ به فعل ملائکه که عالمین و شاعرین اند، نه فعل طبیعت عدیم الشعور. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه لقمان، آیه ۱۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357