#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 جمع شدن یاران حضرت مهدی(عج) 📖 وَ لِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيها فَاسْتَبِقُوا الْخَيْراتِ أَيْ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 يارانی بی نظير
📖 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَي الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَي الْكافِرينَ يُجاهِدُونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليم؛[مائده ۵۴]
📖 ای كساني كه ايمان آوردهايد! هر كس از شما، از آيين خود بازگردد، (به خدا زيانی نمیرساند) خداوند جمعيّتی را ميآورد كه آنها را دوست دارد و آنان (نيز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر كافران سرسخت و نيرومندند. آنها در راه خدا جهاد ميكنند، و از سرزنش هيچ ملامتگري هراسي ندارند. اين، فضل خداست كه به هر كس بخواهد (و شايسته ببيند) میدهد و (فضل) خدا وسيع، و خداوند داناست.
▫️ در تفسير علی بن ابراهيم آمده است که اين آيه درباره حضرت قائم و اصحابش نازل شده است. [ نور الثقلين ج۱ ص۶۴۱]
▫️امام صادق(ع) در اينباره فرمود:
همانا صاحب اين امر، يارانش برايش حفظ شدهاند اگر همه مردم (از دين خدا) بروند، خداوند يارانش را برايش خواهد آورد و آنها همان کسانی هستند که خداوند در وصفشان ميفرمايد: «خداوند جمعيّتی را ميآورد كه آنها را دوست دارد و آنان (نيز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع و در برابر كافران سرسخت و نيرومندند. [البرهان فی تفسير القرآن ج۲ ص۳۱۴]
#آیات_مهدوی
🔹شماره ۲۴
10.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#امام_زمان عج
#زندگی
🔹 آقا این چه وضعشه؟ تا کی رنج و مشکلات؟ یک نفس راحت نکشیدیم تو این زندگی⁉️
⬅️ جواب: اتفاقا باید احساس خطر کنی هروقت دیدی همه چیز روبه راهه❗️
(دلیل: قانون استدراج 👈 کلیپ بعدی)
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🇵🇸#مستند_تاریخ_فلسطین🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 8⃣ 🇵🇸🇵🇸 * عقد توافق نامه " اسلو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ فلسطین 9.mp3
5.97M
🇵🇸#مستند_تاریخ_فلسطین🇵🇸
"تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون"
قسمت 9⃣
🇵🇸🇵🇸
* عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰
* " انتفاضه دوم فلسطین" ( انتفاضه اقصی) در سال ۲۰۰۰
* تحلیل و بررسی انتفاضه دوم
* مذاکرات " کمپ دیوید ۲" در سال ۲۰۰۰
* شکست کامل کمپ دیوید ۲
* عملیات "دیوار دفاعی" اسرائیل در ۲۰۰۲
* ترور " شیخ احمد یاسین" و "عبدالعزیز رنتیسی" در سال ۲۰۰۴
* خروج اسرائیل از غزه در سال ۲۰۰۴
* ماجرای مبادله اسرای اسرائیل و لبنان
* ماجرای تبادل "سمیر قنطار"
* عملیات وعده صادق توسط حزب الله در سال ۲۰۰۶
* جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) میان اسرائیل و لبنان و آثار آن
14.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙رفیق شهیدم
سرود رفیق شهیدم با تصاویری از شهدای دانشآموز (محصلان مدرسه عشق)
#رفیق_شهیدم
#محصلان_مدرسه_عشق
#دانشآموزان
#مرکز_اسناد_و_تحقیقات_دفاع_مقدس
#نشر_مرزوبوم
•┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
با ما همراه باشید
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عقل یا ملک الهی و عقل نظری و عقل عملی در انسان که ملکین مقرّبین عن الیمین و عن الشمال قعیداند. العق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملک الموت و نکیر و منکر
قوله علیه السلام: وَ مَلَکِ الْمَوْتِ وَ أَعْوَانِهِ، وَ مُنْکَرٍ وَ نَکِیرٍ.
بدان که: منکر و نکیر اسماء ملکین مشهورین اند فی القبر و قد أنکر بعض أهل الاسلام تسمیتها بذلک.
و قالوا: المنکر ما یصدر من الکافر و من المتلجّج عند سؤالها. و النکیر: ما یصدر عنهما من التضریع لهما، فلیس للمؤمن منکر و نکیر.
ولی احادیث صحیحه بر خلاف عقیده آنها است، چه « منکر »: الشی ء القبیح، و هو ضدّ المعروف. و « النکیر » الإنکار، یقال: انکرت علیه فعله أی ردّ علیه.
و اثبات آن دو ملک به این معنی برای هر نفسی از نفوس از این باب است که نفس انسان به واسطه مؤانست و معاشرت ایام طویله با بدن که قبر حقیقی او است، اگر چه از حیث آن که أین الظلمة من النور و الزنجی من الحور بیّن اند، و به حسب حقیقت بودن بعید است. ولی روح از باب الفت و مجاورت تن کمال کراهت را از موت که قطع علاقه او از این قبر مظلم است دارد، کما فی القدسی: « ما ترددت فی شی ء أنا فاعله، کتردّدی فی قبض روح عبدی المؤمن، یکره الموت، و أنا اکره مسائته » [۱]، یعنی از سوء گرفتاری او به تن.
لهذا، او را حین الموت و انقضای اجلّ مسمّی حکیم علی الاطلاق به واسطه آن که محبوب مجازی او را در نظرش مکروه نماید، آن دو ملک را بر او میگمارد، که یکی که منکر است، غیّر البدن الذی هو قبر الروح عن حاله و شکله و قبّحه فی عینه ؛ و دیگری که نکیر است وا دارد، حتّی تقرعه بالدواهی و الأسقام، و غاب البدن فی نظره، حتی طرحه طوعاً أو کرها، کما قیل:
خلق را با تو بدو، بد خو کند تا تو را ناچار وان سو کند
کما قال تعالی: « الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلاَئِکَةُ طَیِّبِینَ [۱] » أی طاهرین عن دنس الکفر و رجس المعاصی و أنجاس حبّ الدنیا، الذی هو « رأس کل خطیئة » [۲] مطلقاً. و برائت از علایق جسمانیه، فلا یکون لصاحب هذه [۳] الحالة تأ لّم من الموت، یقولون: «سَلاَمٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ [۴] »، چنان که قول معصوم که بعد از ذکر منکر و نکیر فرماید:
----------
[۱]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۸۳، ص ۷ ؛ اعلام الدین، ص ۴۳۸ ؛ الدعوات، ص ۱۳۴.
[۱]: ۱ - سوره مبارکه نحل، آیه ۳۲.
[۲]: ۲ - مصادر آن پیش از این گذشت.
[۳]: ۳ - اصل: هذا.
[۴]: ۴ - سوره مبارکه نحل، آیه ۳۲.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
امید حجاج حجاج لحظات آخر حیاتش میگفت: خدایا مردم میگویند تو مرا نمی بخشی، تو مرا ببخش. عمربن عبدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا