eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.7هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
10.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عج 🔹 آقا این چه وضعشه؟ تا کی رنج و مشکلات؟ یک نفس راحت نکشیدیم تو این زندگی⁉️ ⬅️ جواب: اتفاقا باید احساس خطر کنی هروقت دیدی همه چیز روبه راهه❗️ (دلیل: قانون استدراج 👈 کلیپ بعدی) https://eitaa.com/zandahlm1357
تاریخ فلسطین 9.mp3
5.97M
🇵🇸🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 9⃣ 🇵🇸🇵🇸 * عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ * " انتفاضه دوم فلسطین" ( انتفاضه اقصی) در سال ۲۰۰۰ * تحلیل و بررسی انتفاضه دوم * مذاکرات " کمپ دیوید ۲" در سال ۲۰۰۰ * شکست کامل کمپ دیوید ۲ * عملیات "دیوار دفاعی" اسرائیل در ۲۰۰۲ * ترور " شیخ احمد یاسین" و "عبدالعزیز رنتیسی" در سال ۲۰۰۴ * خروج اسرائیل از غزه در سال ۲۰۰۴ * ماجرای مبادله اسرای اسرائیل و لبنان * ماجرای تبادل "سمیر قنطار" * عملیات وعده صادق توسط حزب الله در سال ۲۰۰۶ * جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) میان اسرائیل و لبنان و آثار آن
14.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙رفیق شهیدم سرود رفیق شهیدم با تصاویری از شهدای دانش‌آموز (محصلان مدرسه عشق) •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈• با ما همراه باشید @zandahlm1357
ملک الموت و نکیر و منکر قوله علیه السلام: وَ مَلَکِ الْمَوْتِ وَ أَعْوَانِهِ، وَ مُنْکَرٍ وَ نَکِیرٍ. بدان که: منکر و نکیر اسماء ملکین مشهورین اند فی القبر و قد أنکر بعض أهل الاسلام تسمیتها بذلک. و قالوا: المنکر ما یصدر من الکافر و من المتلجّج عند سؤالها. و النکیر: ما یصدر عنهما من التضریع لهما، فلیس للمؤمن منکر و نکیر. ولی احادیث صحیحه بر خلاف عقیده آنها است، چه « منکر »: الشی ء القبیح، و هو ضدّ المعروف. و « النکیر » الإنکار، یقال: انکرت علیه فعله أی ردّ علیه. و اثبات آن دو ملک به این معنی برای هر نفسی از نفوس از این باب است که نفس انسان به واسطه مؤانست و معاشرت ایام طویله با بدن که قبر حقیقی او است، اگر چه از حیث آن که أین الظلمة من النور و الزنجی من الحور بیّن اند، و به حسب حقیقت بودن بعید است. ولی روح از باب الفت و مجاورت تن کمال کراهت را از موت که قطع علاقه او از این قبر مظلم است دارد، کما فی القدسی: « ما ترددت فی شی ء أنا فاعله، کتردّدی فی قبض روح عبدی المؤمن، یکره الموت، و أنا اکره مسائته » [۱]، یعنی از سوء گرفتاری او به تن. لهذا، او را حین الموت و انقضای اجلّ مسمّی حکیم علی الاطلاق به واسطه آن که محبوب مجازی او را در نظرش مکروه نماید، آن دو ملک را بر او می‌گمارد، که یکی که منکر است، غیّر البدن الذی هو قبر الروح عن حاله و شکله و قبّحه فی عینه ؛ و دیگری که نکیر است وا دارد، حتّی تقرعه بالدواهی و الأسقام، و غاب البدن فی نظره، حتی طرحه طوعاً أو کرها، کما قیل: خلق را با تو بدو، بد خو کند تا تو را ناچار وان سو کند کما قال تعالی: « الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلاَئِکَةُ طَیِّبِینَ [۱] » أی طاهرین عن دنس الکفر و رجس المعاصی و أنجاس حبّ الدنیا، الذی هو « رأس کل خطیئة » [۲] مطلقاً. و برائت از علایق جسمانیه، فلا یکون لصاحب هذه [۳] الحالة تأ لّم من الموت، یقولون: «سَلاَمٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ [۴] »، چنان که قول معصوم که بعد از ذکر منکر و نکیر فرماید: ---------- [۱]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۸۳، ص ۷ ؛ اعلام الدین، ص ۴۳۸ ؛ الدعوات، ص ۱۳۴. [۱]: ۱ - سوره مبارکه نحل، آیه ۳۲. [۲]: ۲ - مصادر آن پیش از این گذشت. [۳]: ۳ - اصل: هذا. [۴]: ۴ - سوره مبارکه نحل، آیه ۳۲. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
درخواست مرگ مهبلی وزیر بود. وقتی اقبالش افول کرد شعری سرود و گفت: مرگ مرا می‌فروشند تا بخرم، من این زندگی را نخواهم، خدا به کسی جزا دهد که برای مرگ دوستش صدقه می‌دهد، هر وقت نگاهم به قبری می‌افتد می‌گویم کاش من در آن بودم. الا موت یباع فاشتریه فهذاالعیش ما لا اشتهیه جزی اللّٰه المهیمن نفس حر تصدق بالوفاة علی الاخیه اذا ابصرت قبراً قلت شوقاً الا یا لیتنی امسیت فیه اقبال و ادبار دنیا گفته شده: روزگار به یک حال نیست هرگاه به تو پشت کرد، صبر کن که او صبر ندارد. الدهر لا یبقی علی حاله لکنه یقبل او یدبر فان تلقاک بمکروهه فاصبر فان الدهر لا یصبر آغاز آرامش گویم: هرکه بر زمین راه می‌رود از مرگ اکراه دارد، با اینکه اگر به چشم عقل به مرگ می‌نگریست، می‌دانست که مرگ بزرگترین آسایش است. ان هذا الموت یکرهه کل من مشی (یمشی) علی الغبراء و بعین العقل لو نظروا لرءاه راحة الکبری شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
از تحولات مهم ارتباطیِ پس از ازدواج، روابط شما با خانواده تان است؛ علاوه براینکه وارد زندگی خانوادۀ همسرتان نیز شده اید و نقش جدیدی پیدا کرده اید. در این فصل، به نقش‌های جدید شما در خانوادۀ خویش و خانوادۀ همسرتان می‌پردازیم. از مسائل مهمی که باید طیِ زندگی مشترک، به خصوص در ابتدای ازدواج، به آن آگاهی پیدا کرد تا بسیاری از تنش‌های بعدی مهار شود، نوع ارتباط زوج با خانواده هایشان است. زن و شوهر باید زمینه و توان مدیریت کردنِ رابطه با خانواده هایشان را به دست آورند که برای تحقق این مهم، توجه به سه محور اساسی، ضروری است: ۱. لزوم استقلال در زندگی جدید و چگونگیِ کسب آن؛ ۲. شیوه‌های تعامل با خانواده ها؛ ۳. اهمیت پیشگیری از اختلاف و روش‌های حل نگرانی ها. توضیح هریک از این محورها در ادامه می‌آید. https://eitaa.com/zandahlm1357