eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
کینه ترامپ از «سپهبد سلیمانی» از چه زمانی اوج گرفت؟ بازتاب جهانی شهادت سردار قاسم سلیمانی نشریه آمریکایی فارین پالیسی در دهمین گزارش سالانه خود پیرامون معرفی متفکران برتر جهانی در عرصه‌های مختلف، از شهید قاسم سلیمانی به عنوان یکی از ۱۰ چهره و متفکر برتر در عرصه امنیتی-دفاعی نام برد. به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نشریه آمریکایی فارین پالیسی در دهمین گزارش سالانه خود پیرامون معرفی متفکران برتر جهانی در عرصه‌های مختلف، از شهید قاسم سلیمانی به عنوان یکی از ۱۰ چهره و متفکر برتر در عرصه امنیتی-دفاعی نام برد. در گزارش این نشریه به وجود «اثر انگشت سلیمانی» در مکان‌هایی که ایران در آن فعالیت دارد، از یمن تا عراق و سوریه اشاره شده است. فارین پالیسی همچنین به هشدار حاج قاسم سلیمانی به دونالد ترامپ در ژوئیه ۲۰۱۸ که گفته بود «ما نزدیک به شما هستیم، جایی که تصورش را هم نمی توانید بکنید» اشاره کرده است. منبع خبر: ir mshrgh. /۱۰۲۶۰۹۸ https://eitaa.com/zandahlm1357
در کارزار نبرد دو قهرمان به سوی هم هجوم بردند و با هم درآویختند. هنوز لحظاتی نگذشته بود که شیر خدا با ذوالفقار خویش ضربتی بی نظیر بر سر دشمن فرود آورد. مرحب که با بالا بردن شمشیر حضرت، سپر بر سر خویش کشیده بود، سپر آهنینش، دو نیم شد و شمشیر به کلاه خود آهنین و بعد به کلاه سنگی رسید. کلاه خود و کلاه سنگی، درهم شکسته شد و برق شمشیر حضرت از بین دو پای مرحب جستن نموده و او به طور شگفت آوری دو نیم شد، که اگر او را وزن می‌کردی، یکسان می‌دیدی. این ضربت آنچنان سهمگین بود که برخی از دلاوران یهود که پشت سر او ایستاده بودند، فرار را بر قرار ترجیح دادند و به دژ پناهنده شدند. و عده ای که فرار نکردند ساعتی با علی (علیه السلام) جنگیدند و پس از لحظاتی به خاک مذلت و هلاکت کشیده شدند. از جمله پهوانانی که به دست امیرالمؤمنین (علیه السلام) کشته شدند، داوود بن قابوس، ربیع بن ابی الحقیق، ابو البائت مرة بن مروان، یاسر خیبری و ضجیج خیبری را می‌توان نام برد. امیرالمؤمنین (علیه السلام) به دنبال فراریان به نزدیکی درب خیبر رسید. در این هنگام یکی از پهلوانان یهود ضربتی به دست چپ حضرت امیر (علیه السلام) وارد ساخت که بر اثر آن، سپر از دست حضرت افتاد. یکی از یهودیان پیش دستی نمود و سپر را برداشت و به داخل دژ گریخت. گروه دیگری از یهودیان نیز پشت سر او چون روبهانی که از شیر بگریزند فرار کرده و داخل دژ پناه گرفتند و به سرعت درب قلعه را بستند. [۱] ---------- [۱]: . الارشاد ۱/۱۲۶؛ مناقب ابن شهرآشوب ۲/۳۱۹؛ عمدة العیون ابن البطریق ۱۵۱؛ الطرائف ۵۹؛ تفسیر الثعلبی ۹/۵۰؛ تفسیر البغوی ۴/۱۹۵؛ تاریخ الطبری ۲/۳۰۱؛ کشف الیقین ۱۴۱؛ الحدیث النبوی بین الروایة و الدرایه السبحانی ۵۹۳. https://eitaa.com/zandahlm1357
دوست به حکیمی گفتند: کدام یک را بیشتر دوست داری، برادر یا دوستت؟ گفت: برادرم اگر دوستم باشد. ابلیس عارفی گوید: شیطان نزد پدر و مادرت سوگند یاد کرد که از خیرخواهان آنها است، حال ببین با آنها چه کرد، ولی نسبت به تو سوگند به فریب تو یاد کرده و گفته: فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ، با این وصف با تو چه می‌کند. دامن همت به کمر زن و از دست او خود را نجات بده. خربزه ری در تاریخی قابل اعتماد دیدم، عبداللّٰه بن ظاهر از مرو خربزه برای واثق بالله به بغداد می‌برد. در ری خربزه‌های خراب شده را جدا می‌کرد، مردم ری دانه‌های آن را می‌کاشتند، خربزه‌های شیرین ری از دانه ی همان خربزه هاست. عبداللّٰه هر سال پانصد هزار درهم صرف خربزه می‌کرد. بخشش یا انتقام منتصر گفته است: شیرینی عفو از انتقام برتر است. چون لذت عفو همراه با عاقبت نیکو است و لذت انتقام همراه با نکوهش پشیمانی است. طلب آمرزش عربی در حال مناسک حج بود و در استغفار با مردم همراهی نمی کرد. گفتند: چرا از خدا مغفرت نمی خواهی؟ گفت: همان طور که ترک استغفار با ملاحظه آمرزش خدا نشانه ضعف من است، ذکر استغفار با علم به اعمال خودم نشانه شرمساری من است. تواضع عارفی در عرفات بود، صدای ضجه و ناله مردم و نیز راز و نیاز آنها زیاد بود. گفت: قصد کردم سوگند یاد کنم که خدا از گناه همه گذشته است، متوجه شدم خودم بین آنها هستم، و لذا دست نگه داشتم. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۷- آثار و برکات عبودیّت و بندگی تفسیر نماز » آثار و برکات عبودیّت و بندگی ۱- احساس غرور و افتخار امام زین العابدین علیه السلام در مناجات خود می‌گوید: «اِلهی کَفی بی عِزّاً اَنْ اَکُونَ لَک عَبْداً» [۱] همین افتخار مرا بس که بنده تو باشم. چه افتخاری از این بالاتر که انسان با خالق خود سخن بگوید و او کلام انسان را بشنود و بپذیرد! در این دنیای ناچیز، اگر مخاطب انسان شخصی بزرگ و دانشمند باشد، انسان به وجود او افتخار و از مصاحبت با او احساس غرور می‌کند و از اینکه زمانی شاگرد فلان استاد بوده است بر خود می‌بالد. ۲- احساس قدرت کودک مادامی که دستش در دست پدری قوی و مهربان است احساسِ قدرت می‌کند، امّا اگر تنها شود هر لحظه ترس و دلهره دارد که دیگران او را آزار دهند. انسانی که متّصل به خدا شد، در برابر ابرقدرت‌ها و طاغوت‌ها و مستکبرین احساس قدرت می‌کند. ۳- احساس عزّت عزّت به معنی نفوذناپذیری است. در مکتب انبیا تمام عزّت‌ها از آنِ خداست، چنانکه همه قدرت‌ها از اوست. لذا قرآن از کسانی که به سراغ غیر خدا می‌روند انتقاد می‌کند که آیا از غیر خدا عزّت می‌خواهید؟ [۱] طبیعی است که اتصال به عزیزِ مطلق و قدرت بی نهایت، به انسان عزّت می‌دهد. چنانکه کلماتی همچون «اللّه اکبر» طاغوت‌ها را در نزد انسان حقیر و او را در برابر آنها عزیز می‌کند. لذا قرآن به ما دستور می‌دهد که در سختی‌ها و مشکلات از نماز و عبادت کسب قدرت و قوّت کنیم: «وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلَو ةِ» [۲] اولیای خدا نیز در مقاطع حسّاس، خود را با نماز تقویت می‌کردند. عصر روز نهم محرّم در کربلا، لشگر یزید به خیمه گاه امام حسین علیه السلام حمله کرد. امام فرمودند: یک شب جنگ را به تأخیر بیندازید که من نماز را دوست دارم و می‌خواهم امشب را تا صبح به عبادت بپردازم. بندگان صالح خدا، نه فقط نمازهای واجب که نمازهای مستحب را دوست می‌دارند. نماز نافله، نشانه عشق به نماز است. نماز واجب را چه بسا انسان از ترس قهر خدا بخواند، ولی در نماز مستحب ترس مطرح نیست، عشق مطرح است. آری، هر کس که کسی را دوست دارد، میل دارد بیشتر با او حرف بزند و دل از او نمی کند. چگونه ممکن است انسان ادعا کند خدا را دوست دارد ولی حال حرف زدن با او را ندارد! البتّه این بی رغبتی به نماز و نافله بی دلیل نیست، بلکه طبق روایات گناه روز توفیق نماز شب و نافله سحر را می‌گیرد. به هرحال آنکه نافله نمی خواند، فضلی ندارد که انتظار تفضّل از خداوند را داشته باشد. چنانکه کسی انتظار ظهور مصلح است که خود صالح باشد. نمازهای نافله، نقص نمازهای واجب را نیز جبران می‌کند. شخصی از امام پرسید: من در نماز حضور قلب ندارم و از برکاتِ نماز بی بهره ام، چه کنم؟ حضرت فرمودند: بدنبال نمازهای واجب، نماز نافله بخوان که کاستی‌های آن را جبران می‌کند و سبب قبولی نماز واجب می‌گردد. بخاطر همین آثار و برکات است که اولیای خدا نه تنها به نمازهای واجب، بلکه به نمازهای مستحب توجه زیادی داشتند و از آنچه مانع و مزاحم این سیر معنوی و پرواز روحی می‌گشت، مانند پرخوری، پرحرفی، پرخوابی، لقمه حرام، لهو و لعب و سرگرم شدن به دنیا، که انسان را از حال عبادت می‌اندازد و نماز را بر او سنگین می‌کند، دوری می‌کردند. چنانکه قرآن می‌فرماید: «وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلَّا عَلَی الْخَشِعِینَ» [۱] همانا نماز سنگین است مگر برای خاشعان. ---------- [۱]: ۳۶) سوره بقره، آیه ۴۵. ---------- [۱]: ۳۳) بحار، ج ۷۷، ص ۴۰۲. [۱]: ۳۴) سوره نساء، آیه ۱۳۹. [۲]: ۳۵) سوره بقره، آیه ۴۵. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یه نفر از حاج آقا دانشمند سوال میکنه در هنگام قنوت نماز یاد عمه ام میفتم بمن بگید چه حکمی دارد؟ 🔸 و فقط جواب رو گوش بدید😊 @zandahlm1357