eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعاے ...🥀👆👆 كفعمى در بلد الامين فرموده: اين دعاء حضرت صاحب الامر عَلَيْهِ السَّلام است كه تعليم فرمود آن را به شخصى كه محبوس بود، پس خلاص شد: اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرينَ. (عج)🌼 @zandahlm1357
عوامل داخلي مرتبط با امريكا، هماهنگ با دولتمردان امريكايي و دلالان بين المللي آنها، تلاش مي‌كردند تا گروگانهاي امريكايي را از دست دانشجويان پيرو خط امام خارج كرده، در اختيار شوراي انقلاب قرار بگيرد. حضرت آيت الله خامنه اي، از جمله كساني بودند كه با اين طرح امريكايي بشدت مخالفت كردند و استدلالشان اين بود كه با تحويل گرفتن گروگانها از سوي شوراي انقلاب، دولت ايران به عنوان يك دولت در مقابل ديپلماسي سراسر جهان قرار گرفته و حرفي براي گفتن نخواهد داشت و دولت ايران متهم به گروگانگيري خواهد شد. معظم له همراه با دو تن از ياران، ساير اعضاي شوراي انقلاب را تهديد مي‌كنند كه اگر گروگانها را تحويل بگيرند، صريحا و علنا مخالفت خود را به مردم خواهند گفت و امام را هم در جريان امر قرار خواهند داد، و به اين وسيله، طرح شوم امريكا و ايادي او را خنثي مي‌كنند. (۱۱) مساله از توطئه تحويل گروگانها به شوراي انقلاب فراتر بود. در درون شوراي انقلاب، عناصر طرفدار سياست امريكا يك گرايشي بودند كه در كليه مسايل موضعي موافق با امريكا، مخالف با مواضع انقلاب اسلامي و حضرت امام (ره) داشتند. در برابر اين گرايش، طرفداران و متعهدان به انقلاب اسلامي بودند كه با هوشياري و اقدامهاي خود، مانع از تحقق خواسته‌ها و آرزوهاي ملي گراها مي‌گشتند: به طور كلي در شوراي انقلاب، دو گرايش وجود داشت، يكي گرايش مخالف با اين جمع (دانشجويان پيرو خط امام) و ديگر گرايش موافق با اينها، كه گرايش موافق با اين جمع ماها بوديم، يعني روحانيون شوراي انقلاب و بعضي از غير روحانيون، و مخالفين عمده، بني صدر و بازرگان و قطب زاده بودند كه بني صدر طبعا با اين چيزها خيلي مخالف بود و بازرگان هم، سياستش سياست مخالفت با اين جريان و اصلا شكست خورده ي اين جريان بود. قطب زاده هم كه وزير خارجه با آن روحيات بود و با آن ديد سياسي كه قطب زاده داشت، طبيعي بود با اين جريان موافقت نمي كرد، لذا دايما سعي مي‌كردند اين بچه‌ها را كمونيست و وابسته به حزب توده معرفي كنند. حتي چندين بار قطب زاده در شوراي انقلاب ادعا كرد كه اينها تحت تاثير توده ايها هستند و من چون اينها را مي‌شناختم و تنها كسي بودم كه در آن جمع با رؤوس اين بچه‌ها آشنايي داشتم،... لذا از اينها دفاع شديد مي‌كردم و مي‌گفتم اينها بچه‌هاي مسلماني هستند و به هيچ وجه با توده ايها ارتباطي ندارند. تا اين كه قرار شد شوراي انقلاب نماينده اي بفرستد بين دانشجويان، تا هم مسائل دانشجويان را براي ما مطرح كند و هم مسائل ما را براي دانشجويان بيان دارد، كه قطب زاده داوطلب شد و گفت من مي‌روم. ولي من مخالف بودم، زيرا مي‌دانستم بچه‌ها از ديدن قيافه ي قطب زاده بدشان مي‌آيد و او هرگز نخواهد توانست حرفهاي آنها را بگيرد و براي شوراي انقلاب بياورد يا بالعكس در عين حال، چون ديدم آن طرفيها به اتفاق كلمه روي قطب زاده تكيه كردند، نخواستم مخالفت خودم را ابراز كنم و گفتم، حالا برو ببينيم چه مي‌شود، كه همان طور هم شد و قطب زاده براي اولين بار كه رفت، اصلا نتوانست با آنها ملاقات كند، زيرا بچه‌ها به او اعتنا نكرده بودند و ظاهرا بار دوم هم اين اتفاق افتاد و منجر شد به اين كه ديگر قطب زاده نرود. لكن من گاهي مي‌رفتم با بچه‌ها مي‌نشستيم، مسائلشان را مي‌شنيدم و مطالبي با آنها در ميان مي‌گذاشتم، و مطالب آنها را به دوستان خودمان در شوراي انقلاب منتقل مي‌كردم. حتي يك بار هم كه قرار شد به خبرنگاران اجازه بازديد از گروگانها را بدهند، بنا بود فردي از شوراي انقلاب هم باشد كه خود دانشجويان پيشنهاد كردند آن فرد من باشم، و لذا من رفتم با يكايك اينها از نزديك همراه با خبرنگاران خارجي ملاقات كردم و يك مصاحبه و فيلمبرداري مفصلي در اين رابطه انجام گرفت - كه نمي دانم فيلمش الان موجود است يا نه. - به هر حال، موضع شوراي انقلاب يك چنين موضعي بود، اما روحانيون در همه جا مدافع اين جريان بودند، چه در تهران - اعم از روحانيون حزب و شوراي انقلاب - و چه در قم، جامعه ي مدرسين و ديگر عناصر برجسته از روحانيون كه در قم بودند و چه در مجلس خبرگان... اينها هم خيلي صريح و روشن به نفع اين جريان موضع گيري داشتند. https://eitaa.com/zandahlm1357
۶/۹/۶۱ فعاليت اسلامي بانوان در هر جا ايران كه انسان نگاه مي‌كند، بانوان آنجا مشغول فعاليت اسلامي، ديني و حتي فعاليت سياسي هستند، با حفظ عفافشان، با حفظ شرفشان. آنها ۱ در طول اين مدت كه رها بودند در بين مردم، جز فساد ايجاد نكردند. و اين بانوان در اين مدت كم، آن قدر فعاليت كردند كه شما نمونه اش را در قم ملاحظه مي‌كنيد، و از اين نمونه در شهرهاي ديگري هم هست. (۱۰۰) ۲۲/۱۲/۶۱ خدمت شايسته آنهايي كه كارشكني ۲ مي‌كنند اگر مسلمان هستند، اين خدمت بزرگي كه اين خانمها و اين بانوان دارند مي‌كنند و پيش خدا خدمت شايسته است، از معاصي كبيره است كه كارشكني در اين موضوع بكنند. و اگر چنانچه آنها هستند كه پايبند به اسلام نيستند و مي‌خواهند هرزگي بكنند، فصل هرزگي گذشت. ديگر به شما اجازه نمي دهند بانوان ايران كه كارهايي كه سابق مي‌كرديد اين كارها را اعاده بدهيد. و من بايد از همه شماها تشكركنم. و البته شماها بحمدالله مشغول فعاليت ديني هستيد و بينش سياسي هم در بين شماها هست و در بين بانوان ايران، هم بينش ديني هست و هم بينش سياسي، و از آن چيزي كه شما را باز مي‌داشت از اينكه فعاليت سياسي و ديني بكنيد آن موانع مرتفع شد. و اميدوارم بزودي شما به يك پايه اي برسيد كه هر كدامتان بتوانيد عده اي را تربيت كنيد. (۱۰۱) ۲۲/۱۲/۶۱ -------------------- ۱. زنان فاسد دوران طاغوت. ۲. اشاره به كسانى كه به بهانه هاى مختلف با فعاليتهاي اجتماعي زنان مخالفت مي‌كردند. نقش بسيار فعال خانمها در انتخابات شما بايد در همه صحنه‌ها و ميدانها آن قدري كه اسلام اجازه داده وارد باشيد. مثل انتخابات كه امروز عملي است كه بايد انجام بگيرد و صحبت روز است در ايران، خانمها همان طوري كه مردها فعاليت مي‌كنند براي انتخابات، خانمها هم بايد فعاليت بكنند براي اينكه فرقي ما بين شما و ديگران در سرنوشتتان نيست. سرنوشت ايران، سرنوشت همه است. يعني آن قدري كه اسلام خدمت به شما كرد، به مردها آن قدر خدمت نكرد. اسلام، شما را حفظ كرد و شما متقابلاً اسلام را حفظ بكنيد. حفظ اسلام به اين است كه اين انتخابات كه مي‌خواهد مجلس دوم را متحقق كند، بدانيد كه انتخابات از اموري است كه در سرنوشت شما و در سرنوشت ما نقش مهم دارد، و بالاترين نقش است، و اين انتخابات است كه همه امور كشور را چه در داخل و چه در خارج بايد بگذراند. ولهذا بايد شما خانمها يك نقش بسيار فعال داشته باشيدكه خداي نخواسته، مجلس يك مجلسي نشود كه به واسطه ورود بعض عناصر غيرصالح بتدريج كشانده بشود به ظرف شرق يا به غرب، و همان بشودكه در زمان سابق بود و همان بگذرد بر ما و شماكه در زمان سابق مي‌گذشت. (۱۰۲) https://eitaa.com/zandahlm1357
سکوت و جدل 16.mp3
6.06M
16 امیرِ کلام، علــــی "ع" : ❌از زبانتـــان برحذر باشید؛ چرا که تیــــری است، که به خطا می رود! 🔻مگه میشه از زبان برحذر بود، یا ازش استفاده نکرد؟
🕌در محضر امام روح الله (۲۰۲) 💠 مردم از اسلام مأیوس نمی‌شوند 📌 امام خمینی (ره ) : این معناها را از گوش هایشان بیرون کنند آقایان که این مردم دیگر از جمهوری اسلامی کنار رفته‌اند. خیر، شماها کنار رفته‌اید. شما خودتان را علاج کنید. این مملکت از بین نرفته، و این مردم هم دنبال جمهوری اسلامی هستند، و از مجلس، مادامی که مجلس بر طریقه اسلام باشد، و از دولت، مادامی که دولت بر طریقه اسلام باشد، و از رئیس جمهور، مادامی که رئیس جمهور در طریق اسلام باشد، طرفداری می‌کنند. هر کدامتان بلغزید، مردم دیگر از شما طرفداری نمی‌کنند. برای اینکه مردم اسلام را می‌خواهند. امر دایر می‌شود بین من، و پیغمبر اکرم؛ کدام مسلمان است که ترجیح بدهد من را؟ امر دایر می‌شود بین شما، و اسلام؛ کدام مسلمان است که شما را بر اسلام ترجیح بدهد؟ مردم اسلام را می‌خواهند. تا آخر هم می‌خواهند. این قلم‌ها یک قدری ملاحظه بکنند این مسائل را. همین طور می‌نشینند توی خانه‌هایشان حکم می‌کنند ملت این طوری است! خوب، ملت اینهاست که شما می‌بینید که در کوچه و بازار و آنهایی که در جنگ هستند و آنهایی که هر روز می‌آیند و می‌گویند که ما می‌خواهیم برویم جنگ. ملت من و تو نیستیم! ملت آنها هستند. میزان آنها هستند. 📚 امام خمینی (ره)؛ ۶ خرداد ۱۳۶۰ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
حاج شيخ محمد باقرقايني در جزء سوم كتاب كبريت احمر تأليف محدث بيرجندي علامه حاج شيخ محمد باقرقايني آمده: ما در سفري كه مشرف شدم به زيارت حضرت رضا (ع) پاي احقر چند شبانه روز چنان به شدت درد گرفت كه خواب از من رفته بود و از شدت درد بدن اين ضعيف ميلرزيد و اين درد و حال خود را از كسان خود مخفي ميداشتم كه كدورث بكشند و بر آن صبر ميكردم روزي به حضرت امام رضا (ع) عرض كردم از حال خود و از خاك روي سنگهاي روضة عرش درجه گرفتم و بر پاي خود و مواضع درد ماليدم فوراً درد زائل گرديد و استراحت يافتم و الحمدالله بعد هم عود نكرد و اين معجزة باهره را خود مشاهده كردم از بركت آن حرم مطهر. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
۳- پاکسازیِ احادیث از جعل و تحریف برخی احادیث توسط واقفیان مورد جعل و تحریف قرار گرفته بود که امام رضا (علیه السلام)، راویان و ناقلان این احادیث را دروغگو خوانده و صورت صحیح روایت را بیان می‌نمود، که اینک به نقل روایتی در این زمینه می‌پردازیم. شخصی از امام رضا (علیه السلام) در مورد پدرش پرسید و آن حضرت (علیه السلام) در جواب فرمود که: پدرش (علیه السلام) همانند پدرانش:، از دنیا رفته است. آن شخص پس از شنیدن پاسخ امام (علیه السلام)، گفت: پس با این حدیثی که زرعة بن محمد حضرمی از سماعة بن مهران از امام صادق (علیه السلام) نقل کرده چه کنم؟ و آن حدیث چنین است که امام صادق (علیه السلام) فرمود: همانا این فرزندم (امام کاظم (علیه السلام) )، به پنج تن از پیامبران شباهت دارد؛ بر او حسد ورزیده می‌شود، همان طور که بر یوسف (علیه السلام) حسد ورزیده شد، و غایب می‌شود همان طور که یونس غایب شد و.... امام رضا (علیه السلام) در پاسخ فرمود: زرعه دروغ گفته، حدیث سماعه این گونه نیست. امام صادق (علیه السلام) فرمود: صاحب این امر یعنی قائم (علیه السلام) به پنج تن از پیامبران شباهت دارد و نفرمود، فرزندم [۱] . ---------- [۱]: طوسی، اختیار معرفة الرجال، پیشین، ج ۲، ص ۷۷۴، رقم ۹۰۴. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبهه: 🔥آقا وقتی حکومت صددرصد اسلامی نمی‌تونید درست کنید خوب نکنید! بزارید همون شاه باشه یا هم که امام_زمان عج بیاد❗️ 🔻اول حکومت رو اسلامی کنید بعد جامعه رو اسلامی کنید❗️ پاسخ استاد... @zandahlm1357
چشم به راه - قسمت چهل و سوم.mp3
11.53M
🎬 قسمت: چهل و سوم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
«حاج قاسم» در عملیات مرصاد چه می‌کرد؟ عملیات مرصاد پاکسازی تنگه چهارزبر، آزادسازی شهر اسلام آباد و حرکت به سوی کرند غرب هدف لشکر ثارالله بود. نیروهای شناسایی با لباس محلی به وسیله مینی بوس داخل شهر اسلام آباد رفتند و اطلاعاتی به دست آوردند. گروه جهاد و مقاومت مشرق - مرصاد، یکی از عملیات‌های بزرگ دفاعی ایران در دوران پس از دفاع مقدس است. بعد از پذیرش قطعنامه از سوی ایران و پایان جنگ تحمیلی، دشمنان ایران دست از ملت ایران بر نداشتند و این بار با این خیال خام که قوای نظامی ایران بعد از هشت سال مقاومت، ضعیف شده است، منافقین را اعزام کردند تا بلکه از این طریق کشورمان را اشغال کنند. با این حال، مردم ایران و به طور خاص، نیروهای دفاعی کشورمان در این عملیات نیز حماسه دیگری خلق کردند و منافقین و اربابان آنها را تحقیر نمودند. تجربه آن نبرد، گوهر گران بهایی است که در این دوران، نه فقط برای کشور ما بلکه برای جامعه انسانی ذخیره شد و در تقابل با داعش به کار آمد. قاسم سلیمانی که ستاره جبهه مقاومت در این زمانه است، روایتی خواندنی از عملیات مرصاد دارد که در ادامه می‌خوانید: «در منطقه شلمچه درگیر عملیات بودیم. تقریباً پاتک‌های دشمن را دفع کرده بودیم که اعلام کردند منافقین به غرب حمله کرده اند. در اولین اقدام یک گروهان نیرو همراه با یک توپ ۲۳ و یک توپ ۱۰۶ به وسیله بالگرد شنوک در فرودگاه اضطراری اسلام آباد پیاده کردیم. چند تپه کوچک اطراف فرودگاه اضطراری وجود داشت. کنار تپه‌ها مستقر شدیم و کار شناسایی منطقه را آغاز کردیم. پاکسازی تنگه چهارزبر، آزادسازی شهر اسلام آباد و حرکت به سوی کرند غرب هدف لشکر ثارالله بود. نیروهای شناسایی با لباس محلی به وسیله مینی بوس داخل شهر اسلام آباد رفتند و اطلاعاتی به دست آوردند. باحمله ای که کردیم ابتدا قهوه خانه سقوط کرد. سپس اسلام آباد تصرف شد و یک فرماندار نظامی در شهر منصوب کردیم. از روی جادۀ آسفالت (اسلام آباد - سرپل ذهاب) حرکت را ادامه دادیم و غروب به کرند رسیدیم. در مجموع دو گردان را به کار گرفتیم. همچنین ادوات و یک گروهان پدافند هوایی که با خودرو حرکت می‌کرد و مهمات هم از اهواز آورده بودیم. » منبع خبر: ir mshrgh. /۸۷۷۶۰۳ https://eitaa.com/zandahlm1357
🇮🇷پویش بزرگ وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی 🔸این مسابقه از متن وصیتنامه سیاسی الهی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می گردد. برای دانلود وصیتنامه و شرکت در مسابقه کافیست بر روی لینک زیر بزنید. 🏆جوایز پویش: 🎁۵۰ حلقه انگشتر عقیق یادبود شهید حاج قاسم سلیمانی ✨۵۰ قواره چادر مشکی ⌛۵۰ عدد ساعت هوشمند 🔊۵۰ عدد اسپیکر بلوتوثی ⚽️۵۰عدد توپ فوتبال 🎊۵۰ قواره چادر نماز همراه با سجاده لینک شرکت در مسابقه👇 https://www.digisurvey.net/u/Masjed/6bkp5
شدت ضربت شمشیر امیرالمؤمنین (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده: هنگامی که علی (علیه السلام) مرحب را دو نیم ساخت و او را بر زمین افکند، جبرئیل شگفت زده از آسمان فرود آمد. پیامبر (صلی الله علیه و آله) به او فرمود: «از چه در عجبی؟ » عرض کرد: ملائکه در صومعه‌ها و مساجد آسمان‌ها ندا می‌دهند: «لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار؛ یگانه رادمرد گیتی، علی و یگانه شمشیر هستی، ذوالفقار است». اما شگفتی من از آن است که چون مأمور گشتم قوم لوط را نابود سازم، شهرهای شان را که هفت شهر از زمین هفتم سُفلی تا زمین هفتم عُلیا بود، بر روی پری از بالم حمل کردم و از جای برداشتم و آن را بالا بردم تا آنجا که حاملان عرش الهی، بانگ خروس‌ها و گریه کودکان آنان را شنیدند و تا صبحدم با این شهرها به انتظار حکم الهی توقف کردم و هیچ احساس سنگینی نکردم، ولی امروز وقتی علی (علیه السلام) آن ضربه هاشمی خود را فرود آورد و تکبیر گفت، دستور یافتم که دنباله [ضربت] شمشیرش را بگیرم تا زمین را نشکافد.... [۱] ---------- [۱]: . مشارق انوار الیقین ۱۷۰؛ حلیة الابرار ۲/۱۶۲؛ بحار الانوار ۲۱/۴۰. https://eitaa.com/zandahlm1357
قیراطی گوید: چه بسیار ادیب با هوش و خردمند که فقیر است و چه بسیار نادان که ثروتمند است؟ هر دو به تقدیر خدای علیم است. کم من ادیب فطن عالم مستکمل العقل مقل عدیم و کم جهول مکثر ماله ذلک تقدیر العزیز العلیم تغییر اخلاق گاهی اخلاق انسان بر اثر حوادث روزگار تغییر می‌کند. انسان کریم، بد زبان و خوشرو و عبوس می‌شود. اسباب بد خلقی هفت چیز است: ۱- ریاست، ریاست خلق انسان را دگرگون می‌کند و با دوستان بد اخلاق می‌شود، این رویه معلول دو عامل پست فطرتی و یا تنگ چشمی است. ۲- انزوا، هرکه از دیگران به طور کلی جدا شده است، خلقش تغییر می‌کند و اخلاق جدید می‌یابد. ۳- ثروت، ثروتمند به خاطر پستی نفسانی تغییر جهت می‌دهد و به واسطه محبت به ثروت، انفاق را از دست می‌دهد. ۴- فقر، تهیدستی موجب تغییر اخلاق است، تهیدست خود را خوار می‌شمارد، و از غنای دیگران اندوهناک می‌شود، به همین خاطر پیامبر خدا فقر و کفر را با هم آورده است و می‌فرماید: نزدیک است فقر کفر شود. کاد ان یکون الفقر کفرا. ۵- غصه، غم‌هایی که بر عقل چیره شده و قلب را مشغول نماید، موجب می‌شود توان صبر انسان از بین رود، برخی ادیبان گویند غصه داروی ذخیره شده در قلب انسان محزون است. ۶- بیماری، بیماری همان طورکه موجب تغییرات جسمی می‌شود، باطن را نیز تغییر می‌دهد و با این وصف اعتدال اخلاقی انسان را زدوده و توان بیمار را می‌گیرد. ۷- پیری، کهنسال شدن، موجب کاهش تحمل روان پیر چون بدن او می‌شود. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357