eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
زمين گوهري يكدانه را در خود گرفت. پرچمدار بزرگ اسلام، پس از عمري مبارك كه در راه اعتلاي اسلام سيري شده بود، دنيا را وداع كرد. (۱) مقام معظم رهبري، چند ماه مانده به پايان دوره دوم رياست جمهوري، خود را آماده ترك اين مسؤوليت مي‌نمودند: قبل از رحلت حضرت امام كه دوران رياست جمهوري در حال اتمام بود، دست و پايم را جمع مي‌كردم. مكرر مراجعه مي‌كردند و بعضي از مشاغل را پيشنهاد مي‌نمودند. آدمهاي بي مسؤوليت، اين مشاغل را پيش خودشان، به قد و قواره ي من بريده و دوخته بودند! ولي من گفتم كه اگر يك وقت امام به من واجب كنند و بگويند شما فلان كار را انجام دهيد، چون دستور امام تكليف است و بروبرگرد ندارد، آن را انجام مي‌دهم. اما اگر تكليف نباشد - و من از امام خواهش خواهم كرد كه تكليفي به من نكنند تا به كارهاي فرهنگي بپردازم - دنبال كارهاي فرهنگي مي‌روم. https://eitaa.com/zandahlm1357
مخالفت اسلام با خلاف عفت سؤال: (برخي از رسوم اسلامي مانند حجاب اجباري رها شده است. آيا در جمهوري اسلامي از نو اجباري خواهد شد؟ ) جواب: حجاب به معناي متداول ميان ما، كه اسمش حجاب اسلامي است، با آزادي مخالفتي ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد. و ما آنان را دعوت مي‌كنيم كه به حجاب اسلامي روآورند. و زنان شجاع ما ديگر از بلاهايي كه غرب به عنوان تمدن به سرشان آورده است به ستوه آمده اند و به اسلام پناهنده شده اند. (۱۴۸) ۷/۱۱/۵۷ آزادي در انتخاب پوشش حجاب در اسلام زن بايد حجاب داشته باشد، ولي لازم نيست كه چادر باشد. بلكه زن مي‌تواند هر لباسي را كه حجابش را به وجود آورد اختيار كند. (۱۴۹) ۷/۱۰/۵۷ رعايت حجاب شرعي در وزارتخا نه ها در وزارتخانه‌هاي اسلامي نبايد زنهاي لخت بيايند؛ زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعي ندارد بروند؛ اما كار بكنند، لكن با حجاب شرعي باشند، با حفظ جهات شرعي باشند. (۱۵۰) ۱۵/۱۲/۵۷ انتخاب حجاب از روي اختيار سؤال: اين چادر، آيا صحيح است كه اين زنها خود را در زير چادر مخفي كنند؟ اين زنها در انقلاب شركت كردند. كشته دادند. زندان رفتند. مبارزه كردند، اين چادر هم يك رسم از قديم مانده اي است. حالا ديگر دنيا هم عوض شده. حالا اين صحيح است كه مثلاً اينها خودشان را مخفي كنند؟ ) جواب: اولاً اينكه اين يك اختياري است براي آنها، خودشان اختيار كردند. شما چه حقي داريد كه اختيار را از دستشان بگيريد؟ ما اعلام مي‌كنيم به زنهاكه هر كس چادر مي‌خواهد يا هركس پوشش اسلامي، بيايد بيرون. از ۳۵ ميليون جمعيت ما ۳۳ ميليونش بيرون مي‌آيد. شما چه حقى داريد كه جلو اينها را بگيريد؟ اين چه ديكتاتورى است كه شما نسبت به زنها داريد؟ و ثانياً اينكه ما يك پوش خاصي را نمى گوييم. براي حدود زنهايي كه به سن و سال شما۱ رسيده اند هيچ -------------------------------- ۱. خانم اوريانا فالاچي، خبرنگار معروف ايتاليايى. چيزي نيست. ما زنهاي جواني كه وقتي ايشان آرايش مي‌كنند و مي‌آيند، يك فوج را دنبال خودشان مي‌كشند، اينها را داريم جلوشان را مي‌گيريم. شما هم دلتان نسوزد. (۱۵۱) ۲/۷/۵۸ https://eitaa.com/zandahlm1357
سکوت و جدل 28.mp3
5.61M
28 همیشه لازم نیست؛ ثابت کنی، حـــق با توئـــه❗️ ❌مُچِ کسی رو نگیــر، دوست داری خدا هم مچ تو رو بگیره و رُسوات کنه؟ سعی کن بجای مچ گیری دســت بقیه رو بگیری
🕌در محضر امام روح الله (۲۱۴) 💠 قیام برای نهی از منکر 📌 امام خمینی (ره ): اینکه حضرت ابی عبد اللّه(ع) نهضت کرد و قیام کرد با عدد کم درمقابل یزید، برای این بود که گفتند تکلیف من این است که استنکار کنم از این، نهی از منکر کنم. 📅 امام خمینی(ره) | ۱۱ آذر ۱۳۵۷ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
دختر مسيحي شفا گرفته به ياد دارم پس از اينکه يک دختر مسيحي شفا گرفت، او و پدرش به اسلام روي آوردند. گويا آزمايشات بيمارستان در پاکستان نشان داده بود که دختر از بيماري کليوي رنج مي‌برده است. هزينه عمل جراحي آنقدر زياد بوده که پدرش قادر به پرداخت آن نبوده است. يکي از دوستانش که شيعه بوده آنها را براي مداوا به حرم امام رضا (ع) راهنمايي کرده است. آنها به مشهد آمده بودند و ۷ روز پشت پنجره فولاد دخيل بسته بودند. پس از مراجعه به پاکستان و انجام مجدد آزمايشات، مشخص شد که بيماري به طور کلي از بين رفته است. آنها دوباره به مشهد آمدند و تقاضاي تشرف به دين اسلام را دادند امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
۲. معرفی ماهیت غالیان و بیان عقاید آنها پس از اینکه ضرورت پرداختن به مسألۀ غالیان روشن شد، باید چهرة غالی را شناخت و نیز عقاید وی را دانست تا بهتر بتوان با وی مبارزه کرد، ضمن اینکه شناخت چهرة غالی باعث می‌شود که شیعیان از غالیان بازشناخته شده و مردم و مخالفان منصف، بین این دو تمایز قایل شده و غالیان را از شیعه و فرَق شیعی ندانند. امام رضا (علیه السلام) ضمن معرفی مشخصات و عقاید غالی، در مواردی حتی رهبران اصلی جریان غلو در زمان خویش و حتی دوره‌های قبل را نیز با اسم مشخص می‌نماید که این معرفی واضح و آشکار، کمک شایان توجهی به شیعیان آن زمان و زمان‌های بعدی، برای شناخت غالیان و نیز گرفتار نشدن آنان در دام‌های شیاطین می‌نماید و نیزباعث عدم تخلیط شیعه از غیر شیعه (شیعه نمایان) می‌شود. در ادامه به ذکر چند روایت از امام رضا (علیه السلام) در این خصوص می‌پردازیم؛ ۱. «کسی که به تشبیه و جبر معتقد باشد، کافر و مشرک است و ما در دنیا و آخرت از او بیزاریم. ای پسر خالد! اخبار جبر و تشبیه را غلات که عظمت خدا را کوچک دانسته اند، از قول ما جعل کرده اند». [۱] ۲. هرکس قائل به تناسخ شود، کافر است. خدا غلات را لعنت کند، بدانید که آنها یهودی بودند، مجوس بودند، [۲] نصاری بودند، قدریه بودند، مرجئه بودند، حروریه بودند.... [۳] ۳. «غلات، کافرند و مفوضه مشرکند،... ». [۴] ۴. «محمد بن فرات، مرا آزار داد. خداوند او را آزار دهد و داغی آهن را به او بچشاند. خداوند او را لعنت کند، مرا طوری اذیت کرد که مانند آن، ابوالخطاب جعفر بن محمد (علیه السلام) را آزار نداده بود. هیچ خطابی مانند محمد بن فرات بر ما دروغ نبست... ». [۵] ۵. «شهادت می‌دهم شیطان به او [یونس بن ظبیان] ندا داد... ». [۶] ۶. «بنان بر علی بن الحسین (علیه السلام) دروغ می‌بست، پس خدا داغی آهن را به او چشاند، و مغیرۀ بن سعید بر أبی جعفر (علیه السلام) [امام محمدباقر (علیه السلام) ] دروغ می‌بست، پس خدا داغی آهن را به او چشاند، و محمد بن بشیر بر أبی الحسن موسی (علیه السلام) [امام کاظم (علیه السلام) ] دروغ می‌بست، پس خدا داغی آهن را به او چشاند، و ابوالخطاب بر أبی عبدالله (علیه السلام) [امام جعفر صادق (علیه السلام) ] دروغ می‌بست، پس خدا داغی آهن را به او چشاند، وکسی که بر من دروغ می‌بندد، محمد بن فرات است». [۱] ۷. «هرکس أمیرالمؤمنین (علیه السلام) را از حد عبودیت تجاوز دهد، از جملة «مغضوب علیهم» مورد خشم و غضب قرارگرفتگان و «ضالّین» گمراهان خواهد بود... ». [۲] ۸. امام رضا (علیه السلام) وقتی که شنید، عده ای از افراد اوصاف خداوند متعال را به امام علی (علیه السلام) نسبت می‌دهند و او را خدا می‌دانند، بدنش لرزید و عرق از سر و رویش جریان پیدا کرد و فرمود: «پاک و منزه است خدا از آنچه ظالمان و کافران درباره اش قائلند، برتری بزرگ!!!... ». [۳] ۹. در قسمتی از دعای منسوب به امام رضا (علیه السلام) چنین آمده است: «پروردگارا! کسی که گمان دارد ما «اربابیم» ما از او بیزاریم و هرکس گمان دارد که آفرینش و روزی به ما واگذار شده است، پس ما از او به سوی تو چنان تبری می‌جوئیم که عیسی (علیه السلام) از نصاری تبری می‌جست. بارخدایا! ما آنها را دعوت نکردیم که اعتقادی چنین داشته باشند، پس ما را به آنچه می‌گویند مؤاخذه مفرما، و بیامرز برای ما آنچه را ادعا می‌کنند... ». [۱] چنانکه ملاحظه می‌شود در روایات مطرح شده از سوی امام رضا (علیه السلام)، پاره ای از عقاید غلات از جمله عقیده به جبر و تشبیه و تفویض، ادعای الوهیت و ربوبیت برای ائمه:، و نیز تناسخ بیان شده و غلات افرادی دروغگو، جعل کنندة احادیث، کافر، ظالم، گمراه (ضالین)، مورد خشم و غضب خدا قرار گرفته (مغضوب)، و بدتر از مجوس، یهود، نصاری، قدریه، مرجئه و حروریه معرفی شده اند و مفوضه، مشرک خوانده شده اند. در واقع، امام (علیه السلام) نه تنها ماهیت پلید غلات و رهبران اصلی آنهارا معرفی نمود بلکه پاره ای از عقاید آنها را مطرح کرده و سپس چنانچه خواهد آمد با بیزاری جستن شدید از این عقاید، عقاید صحیح و مقابل آنها را بیان نموده و در پاره ای موارد هم هشدار می‌دهد که حاضران، غایبان را مطلع سازند. ---------- [۱]: طبرسی، الاحتجاج، پیشین، ج ۲، ص ۱۹۹؛ مجلسی، پیشین، ج ۲۵، ص ۲۶۶. [۲]: در عیون اخبارالرضا (علیه السلام) عربی این عبارت چنین آمده است: «إلا کانوا یهودا، إلا کانوا مجوسا،... »، صدوق، ج ۱، ص ۲۱۸؛ و در بحارالأنوار در ترجمة عبارت چنین آمده است: «ألا کانوا مجوسا، أی هم شر من هؤلاء». [یعنی بدتر از... ]. [۳]: صدوق، عیون أخبارالرضا (علیه السلام)، ج۱، صص ۲۱۸ ۲۱۹؛ مجلسی، پیشین، ص ۲۷۳. [۴]: صدوق، پیشین، ص ۲۱۹؛ مجلسی، پیشین، صص ۲۷۳ و ۳۲۸. [۵]: طوسی، پیشین، ج۲، ص۸۲۹، رقم ۱۰۴۸؛ مجلسی، پیشین، ص ۳۱۹. [۶]: مجلسی، پیشین، ص ۲۶۴. [۱]: طوسی، پیشین، ص ۵۹۱، رقم ۵۴۴.